abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87329658
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wordt dat verzwegen ofzo dan? Dit is wel apart :?.
Ja, dat wordt wel vaker verzwegen.
pi_87329714
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:56 schreef Re het volgende:

[..]

hij geeft gewoon zijn mening hoor, en feitelijk gezien is er altijd een andere uitweg maar of dat de preferentie van degene die zelfmoord heeft gepleegd was, is dus diegene zijn keuze
Hoezo is er altijd een andere uitweg?
Hij zocht naar een oplossing voor zijn depressie, die was er niet, behalve dan de dood.
pi_87329782
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo apart? Heel persoonlijk toch. Waarom zou de wereld moeten weten hoe hij aan z'n einde kwam?
Ik weet niet hoor, maar van vrijwel alle bekende personen die overlijden (zowel Nederlands als internationaal) is toch doorgaans veel meer bekend dan dit stukje van 'zelfmoord, Albert Verlinde, Isa Hoes, 2 kinderen?

Alleen zelfmoord vind ik wel heel algemeen.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:00:50 #154
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87329831
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar van vrijwel alle bekende personen die overlijden (zowel Nederlands als internationaal) is toch doorgaans veel meer bekend dan dit stukje van 'zelfmoord, Albert Verlinde, Isa Hoes, 2 kinderen?

Omdat het jou, mij, niemand wat aangaat hoe hij het gedaan heeft.
Is het zo al niet erg genoeg voor zijn nabestaanden?
Leef en Laten Leven
pi_87329944
Dat is een groot misverstand over depressies, dat je dan direct apatisch moet zijn of heel somber over moet komen. Ook het idee dat het voortdurend dezelfde sombere situatie is, het kan juist op een dag heel erg verschillen (dat is zelfs een van de kenmerken van zwaardere depressies: dat de patiënt zich ´s avonds meestal beter voelt dan in de ochtend). Maar je kunt zeker niet op het uiterlijk af gaan, mensen kunnen heel goed verbergen hoe zich voelen, omdat ze daar helemaal niet iemand anders mee willen opzadelen. "inside my heart is breaking, my make-up may be flaking but my smile still stays on". Het is echt onmogelijk als buitenstaander (en vaak zelfs ook als dichtbijstaande) zoiets te kunnen beoordelen, laat staan bipolariteit of narcisme.

Wat hij in dat interview zegt over dat hij opeens zo vol energie zit en van alles wil doen is een vrij normale reactie van iemand die een tijd depressief is geweest en zich weer wat beter voelt: dan wil je inhalen wat je bent kwijtgeraakt. Dat is niet direct bipolair. Wat ik aan dat interview het meest schrijnend vond was dat hij het beschouwde als iets dat hij zelf in de hand moest kunnen hebben, "ik moet die knop vinden", en dus niet doordrongen was van het chemische proces dat erachter schuilgaat en dat hij er zelf eigenlijk niets aan kon doen.
mooi he, alles
pi_87329966
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:00 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Omdat het jou, mij, niemand wat aangaat hoe hij het gedaan heeft.
Is het zo al niet erg genoeg voor zijn nabestaanden?
Waarom gaat het ons wel aan dát hij zelfmoord heeft gepleegd, maar de manier waarop dan weer niet? En waar precies verergert een volledigere berichtgeving de situatie voor de nabestaanden :??
pi_87330067
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:46 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Een depressie alleen kan prima de oorzaak zijn van het feit dat iemand zelfmoord pleegt. Jij komt met allerlei huis- tuin- en keuken theorieën op de proppen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.

Je moet echt eens beginnen met te beseffen dat een depressie voor ieder individu anders is qua vorm, ernst en de lengte ervan.

Als ik jouw posts lees dan krijg ik het beeld van iemand die doodsbang is voor het feit dat een depressie kan leiden tot zelfmoord en dat alleen maar omdat je zelf ook depressief bent en wat moeten de mensen wel niet denken? etc.
[..]

Je hoeft er niet pissig om te worden, zolang je zelf maar weet hoe het zit. Ik snap dat het vervelend kan zijn wat andere mensen kunnen denken, maar om nou de grootst mogelijke onzin over de ziekte depressie te verkondingen, gaat me eigenlijk wat ver.

Dat jij mijn logica onzin vind, dat kan. Heb het idee dat dat meer is omdat ik het niet met je eens ben maar goed. Dat je even amateur-psycholoog gaat spelen en dan die dingen denkt te kunnen afleiden uit wat ik zeg kan je toch ook wel de grootst mogelijke onzin noemen :') Goede argumentatie ook. Maar ok dat kan ook wel komen doordat ik op een beetje geirriteerde toon reageer :z

Maar goed ik ben niet bang dat depressie kan leiden tot zelfmoord omdat ik zelf depressief ben als je dat dacht. Ik geloof dat je echt wel een soort mini-psychose nodig hebt om jezelf dood te kunnen maken. Wat mensen denken vind ik niet echt belangrijk verder al kan het wel irritant zijn soms, zoal nu dat depressies tegenwoordig blijkbaar zelfmoord rechtvaardigen. "O was hij depressief? ja dan begrijp ik het wel" :')
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:08:39 #158
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87330077
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:05 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Waarom gaat het ons wel aan dát hij zelfmoord heeft gepleegd, maar de manier waarop dan weer niet? En waar precies verergert een volledigere berichtgeving de situatie voor de nabestaanden :??
De details zijn voor de buitenwereld toch helemaal niet belangrijk? Dat is echt iets alleen voor zijn inner circle.
Dit is té persoonlijk hoor. Ik hoop dan ook niet voor de familie dat het uitlekt.
Verder een kwestie van fatsoen denk ik?
Leef en Laten Leven
pi_87330178
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef tong80 het volgende:
Tien jaar geleden was ik zo ver weg dat gelukkig mijn familie de laatste strohalm was.
Ik had de scheermesjes al klaar liggen en het touw gekocht.
De buitenkant was bij mij anders dan de binnenkant.
De dag dat mensen het inzagen had niet de dag erna moeten zijn.
Ik had alles op de regel, zoals dat heet. Goeie baan, leuk huisje, leuke vrienden en vriendinnen.
Het is zo triest dat iemand met zoveel talent het niet inzag.
De pijn die hij heeft gevoeld wil ik me niet eens voorstellen.

:{
Was dit nou een serieuze post?
Noot noot.
pi_87330292
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

De details zijn voor de buitenwereld toch helemaal niet belangrijk? Dat is echt iets alleen voor zijn inner circle.
Dit is té persoonlijk hoor. Ik hoop dan ook niet voor de familie dat het uitlekt.
Verder een kwestie van fatsoen denk ik?
Ik vind het 'jammer', zo'n driekwartbericht. Nu vraag ik me alleen maar af op welke manier hij zelfmoord had gepleegd. Het lijkt ook zo niet gangbaar bij een overlijdingsbericht van een BN'er, maar dat kan aan mij liggen :P.
pi_87330314
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:11 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Was dit nou een serieuze post?
Denk je echt dat hij daar een grap over maakt?
pi_87330328
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Dan hebben zij er voor gekozen om het niet openbaar te maken, dat kan toch?
pi_87330349
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan hebben zij er voor gekozen om het niet openbaar te maken, dat kan toch?
Ja, Isa Hoes en Albert Verlinde brachten het persbericht naar buiten toch? Ik kan niks anders dan hun keus respecteren :').
pi_87330362
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Denk je echt dat hij daar een grap over maakt?
Ben je zo naïef om te denken dat mensen daar geen grappen over maken?
Hij deed daarna een ~:) smiley, dus of het serieus was weet ik niet, vandaar mijn vraag.
Noot noot.
pi_87330403
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:17 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ja, Isa Hoes en Albert Verlinde brachten het persbericht naar buiten toch? Ik kan niks anders dan hun keus respecteren :').
Mededelen dat iemand zelfmoord heeft gepleegd is toch wat onvermeidelijker dan de methode.
Snap je dat echt niet dan?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:20:23 #166
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87330433
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:17 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Precies... :Y
Leef en Laten Leven
pi_87330435
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ben je zo naïef om te denken dat mensen daar geen grappen over maken?
Hij deed daarna een ~:) smiley, dus of het serieus was weet ik niet, vandaar mijn vraag.
Ik zie alleen een :{ smiley.

En nee ik weet dat mensen daar grappen over maken, maar ik denk niet dat tong niet serieus was.
pi_87330593
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zie alleen een :{ smiley.

En nee ik weet dat mensen daar grappen over maken, maar ik denk niet dat tong niet serieus was.
Een paar posts later was dat :)
Noot noot.
pi_87330650
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef iwanttobelieve het volgende:
Wat mensen denken vind ik niet echt belangrijk verder al kan het wel irritant zijn soms, zoal nu dat depressies tegenwoordig blijkbaar zelfmoord rechtvaardigen. "O was hij depressief? ja dan begrijp ik het wel" :')
Ik denk niet dat mensen het zozeer rechtvaardigen, alswel reageren op anderen die zeggen "je bent egoïstisch als je zelfmoord pleegt". Je verplaatsend in een ander kun je zeggen "goed, ik kan me voorstellen dat iemand tot zo´n daad komt". Daarmee zeg je niet dat het dús de enige en beste oplossing was voor die persoon en dat hij helemaal niet meer geholpen had kunnen worden, maar dat je kunt begrijpen dat híj dat zo zag en dus niet per se een laffe egoïst was.
mooi he, alles
pi_87330750
Het zou me niks verbazen als Antonie nog leeft, en straks lekker gaat profiteren met een paar snabbels in de provincie

:')
pi_87330892
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mededelen dat iemand zelfmoord heeft gepleegd is toch wat onvermeidelijker dan de methode.
Snap je dat echt niet dan?
ei = ij

Ik snap het heus wel, maar ik begrijp het niet. Snap je? :P
pi_87330916
quote:

[..]

Dat jij mijn logica onzin vind, dat kan. Heb het idee dat dat meer is omdat ik het niet met je eens ben maar goed. Dat je even amateur-psycholoog gaat spelen en dan die dingen denkt te kunnen afleiden uit wat ik zeg kan je toch ook wel de grootst mogelijke onzin noemen :') Goede argumentatie ook. Maar ok dat kan ook wel komen doordat ik op een beetje geirriteerde toon reageer :z
Onvoorstelbaar hé dat ik het onzin vind?. Er zit feitelijk totaal geen logica in jouw betoog en het sluit ook op geen enkele manier aan bij wat de wetenschap erover weet te zeggen. Het is gewoon lomp nattevingerwerk van een onwetende en ik zou niet weten op basis waarvan het serieus genomen zou moeten worden. Vooral dat zeer ongepast smijten met allerlei stoornissen en ziektebeelden :') :') ==>

quote:
Ik denk dus dat er dan eerst iets in je hoofd moet "breken" voordat het je ook echt lukt(en dus zo een andere stoornis ontwikkelen, voordat je zelfmoord kunt plegen). Volgens mij is een depressie IN COMBINATIE met bv. een narcistische persoonlijkheidsstoornis(of dus iets als een bipolaire stoornis, dat is in het algemeen depressies gecombineerd met psychoses) oid veel gevaarlijker dan depressie alleen, als hij nou echt apathisch over zou komen en nergens zin in zou hebben, dan zou ik zeggen, ja hij had duidelijk een (pure)depressie..
Hoe kom je in godsnaam bij dit soort onzin? :Z

[ Bericht 7% gewijzigd door Lo-Fi op 08-10-2010 18:58:16 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87331089
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

ei = ij

Ik snap het heus wel, maar ik begrijp het niet. Snap je? :P
Ja ik maak alteid ( ;) ) fouten met ij en ei. Ik weet niet wat het is, maar ik zie dan gewoon niet hoe het hoort soms. Wat begrijp je er niet aan dan? Jij zou het wel graag openbaar maken hoe een dierbaar iemand zichzelf heeft omgebracht?
pi_87331246
quote:

Dat je even amateur-psycholoog gaat spelen en dan die dingen denkt te kunnen afleiden uit wat ik zeg kan je toch ook wel de grootst mogelijke onzin noemen :') Goede argumentatie ook.
Tja, het zijn jouw eigen woorden dat je pissig werd om die beeldvorming.
quote:
Misschien dat ik wel zo pissig ben omdat iedereen die weet dat ik (lang)depressief ben nu denkt dat ik daar ook toe in staat ben of zo.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87331293
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja ik maak alteid ( ;) ) fouten met ij en ei. Ik weet niet wat het is, maar ik zie dan gewoon niet hoe het hoort soms. Wat begrijp je er niet aan dan? Jij zou het wel graag openbaar maken hoe een dierbaar iemand zichzelf heeft omgebracht?
No problemo :P.

Niet dat ik journalistiek studeer ofzo, maar ik vind het een soort van saillant detail (omdat het een BN'er betreft) om een nieuwsbericht volledig te maken. Ook om speculeren uit te sluiten. Duidelijkheid verschaffen. Zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')