abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87327221
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef Marouska het volgende:

[..]

:')
Het had veel erger kunnen aflopen iig.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:37:40 #127
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87327281
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

vind je het grappig om er je eigen twist aan te geven?
hysterisch, nou goed.

Nee maar even serieus: het is voor een gezond mens met een normaal, georganiseerd leven niet normaal om dood te willen. Als in: tegennatuurlijk, ziekelijk. In dat aspect is het vreselijk goed te vergelijken met zoiets als kanker: je eigen wezen is ziek, abnormaal, en destructief, en wil zichzelf van binnenuit vernielen. Het is niet iets waar je voor hebt gekozen, of iets dat je eigen schuld is, het is niet iets wenselijks, of makkelijk, of iets dat je simpelweg 'weg kan denken'. Het is een constant gevecht met iets diep in je. Sommigen verliezen dat gevecht. Er zo neerbuigend over doen vind ik triest.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_87327362
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef Marouska het volgende:

[..]

:')
Dat is trouwens iets waar ik me echt gruwelijk aan stoor, een depressie is geen ziekte waar je dood aan gaat door infectie of wat dan ook je moet het echt zelf doen. De depressie heeft hem echt niet gedood dat heeft hij helemaal zelf gedaan.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:42:06 #129
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87327422
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:35 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het had veel erger kunnen aflopen iig.
Ja precies. En dan krijg je van die reacties in de trant van "wat is die man een lafbek!". Niemand zou met een helder hoofd en alles op een rijtje zichzelf (of z'n gezin!) om willen brengen, het gaat tegen je natuurlijke instinct in. Het is zo afschuwelijk makkelijk voor gezonde mensen om daar dan over te oordelen, met ons stel hersenen dat normaal functioneert, en onze psyche die niet om wat voor reden dan ook in de knoop ligt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:43:08 #130
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_87327464
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:40 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Dat is trouwens iets waar ik me echt gruwelijk aan stoor, een depressie is geen ziekte waar je dood aan gaat door infectie of wat dan ook je moet het echt zelf doen. De depressie heeft hem echt niet gedood dat heeft hij helemaal zelf gedaan.
En de allesoverheersende wens om dood te gaan, doe je dat ook zelf dan?
pi_87327535
quote:

[..]

Toch is dat een te beperkt en een te zwart-wit beeld van de ziekte. Door zijn ziekte voelde hij zich waarsch. een lange periode zeer ongelukkig, hulpeloos, schuldig etc. Dat zijn zaken die hem er toe hebben aangespoord om zelfmoord te plegen en die houden direct verband met zijn ziekte.

Dat hij die handeling uiteindelijk heeft verricht weten we allemaal wel.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87327555
Right, kan wat gemist hebben. Maar, hoe heeft hij het nou gedaan?
Dat is tot nu toe het enige interessante om te weten van deze man :')

Dood zijn is mooi, good for him :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 16:45:50 ]
pi_87327658
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:43 schreef Marouska het volgende:

[..]

En de allesoverheersende wens om dood te gaan, doe je dat ook zelf dan?
Sorry hoor maar je praat hier tegen iemand die al best wel een tijdje de zin van het leven niet echt meer in ziet :')

Dus bespaar me je gare retoriek.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:50:20 #134
236264 crew  capricia
pi_87327731
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:48 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Sorry hoor maar je praat hier tegen iemand die al best wel een tijdje de zin van het leven niet echt meer in ziet :')

Dus bespaar me je gare retoriek.
Wat is je bedoeling eigenlijk?
Het lijkt mij dat een depressie voor iedereen anders kan zijn, in diepte en in lengte.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87327966
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is je bedoeling eigenlijk?
Het lijkt mij dat een depressie voor iedereen anders kan zijn, in diepte en in lengte.
Ja dat kan wel, maar ik wil dus echt niet zien dat het algemeen geaccepteerd gaat worden dat als je een (zware)depressie hebt dan je dan gewoon uit het leven kan stappen zonder dat je zelfs nog het gevoel hoeft te hebben dat je dat gewoon niet kan maken.

Ik begrijp dat mensen op zoek zijn naar verzachtende omstandigheden maar dat doe je niet door eindeloos te bleren dat ("klinische") depressies zo erg kunnen zijn dat zelfmoord gerechtvaardigd is(of wel, ten koste van de terughoudendheid die de meeste mensen nog wel zouden hebben als ze over zelfmood nadenken als we een beetje pech hebben). Mijn gevoel zegt dat het op deze manier helemaal de verkeerde kant op gaat maar goed dat zal dan wel weer mijn depressie zijn :')
pi_87328078
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:56 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Ja dat kan wel, maar ik wil dus echt niet zien dat het algemeen geaccepteerd gaat worden dat als je een (zware)depressie hebt dan je dan gewoon uit het leven kan stappen zonder dat je zelfs nog het gevoel hoeft te hebben dat je dat gewoon niet kan maken.
Hoho, je mag zelf dat gevoel wel hebben, dat zoiets niet verstandig is.

Andere mensen die denken te weten hoe jij voelt en moet voelen, moeten echter wel even dimmen.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87328115
quote:

[..]

ach ja ... wat is je "zelf"?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87328166
quote:

[..]

Ik begrijp dat mensen op zoek zijn naar verzachtende omstandigheden maar dat doe je niet door eindeloos te bleren dat ("klinische") depressies zo erg kunnen zijn dat zelfmoord gerechtvaardigd is(of wel, ten koste van de terughoudendheid die de meeste mensen nog wel zouden hebben als ze over zelfmood nadenken als we een beetje pech hebben). Mijn gevoel zegt dat het op deze manier helemaal de verkeerde kant op gaat maar goed dat zal dan wel weer mijn depressie zijn :')
Ja leuk en aardig, maar het gaat er helemaal niet om wat jij wilt of in z'n algemeenheid wat algemeen wordt gezien als normaal of wat 'aan te raden' is.

Het gaat erom of je inzicht hebt in het ziektebeeld en dat je begrijpt dat het in bepaalde gevallen mensen kan aansporen tot zelfmoord.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:05:30 #139
236264 crew  capricia
pi_87328280
En dat het soms ook gewoon niet te genezen is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87328360
quote:

[..]

Nee.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:10:49 #141
236264 crew  capricia
pi_87328436
quote:

[..]

Dat is dan jouw overtuiging. En daar heb ik respect voor.
Echter, iemand anders kan heel anders in het leven staan en een andere afweging dan jij maken. Ook daar heb ik respect voor. Ik ben de laatste die anderen mijn inzichten en mening probeer op te dringen over wat 'normaal' is. Ik hou daar zelf niet zo van. En denk zeker in het geval van depressies dat het moeilijk oordelen is hoe diep dat kan gaan.
Ik hoop dat niemand ooit zo ver komt als Antonie gekomen is. Want dat moet verschrikkelijk zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87328466
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:01 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig, maar het gaat er helemaal niet om wat jij wilt of in z'n algemeenheid wat algemeen wordt gezien als normaal of wat 'aan te raden' is.

Het gaat erom of je inzicht hebt in het ziektebeeld en dat je begrijpt dat het in bepaalde gevallen mensen kan aansporen tot zelfmoord.
Gast, serieus. Ik begrijp echt wel hoe dat "ziektebeeld" werkt ik liep al een jaar of 5 rond met gedachten over dood(gaan) voordat ik naar de psych toe durfde.

Het KAN wel, maar zoals ik zei als je echt tot de daad overgaat ben je(naar mijn mening) de kwalificatie "depressief" al lang gepasseerd.

Misschien dat ik wel zo pissig ben omdat iedereen die weet dat ik (lang)depressief ben nu denkt dat ik daar ook toe in staat ben of zo :')

edit: doordat ik in mijn omgeving jarenlang gemanipuleerd werd door iemand die constant dreigde met zelfmoord ben ik er ws een beetje allergisch voor..... }:|
pi_87328672
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Gast, serieus. Ik begrijp echt wel hoe dat "ziektebeeld" werkt ik liep al een jaar of 5 rond met gedachten over dood(gaan) voordat ik naar de psych toe durfde.

Het KAN wel, maar zoals ik zei als je echt tot de daad overgaat ben je(naar mijn mening) de kwalificatie "depressief" al lang gepasseerd.

Misschien dat ik wel zo pissig ben omdat iedereen die weet dat ik (lang)depressief ben nu denkt dat ik daar ook toe in staat ben of zo :')
Als je dan ook begrijpt dat het per individu erg kan verschillen qua ernst en de lengte van de depressie, dan is het toch ok?

Je ziet zo'n gevarieerd beeld van depressieve mensen, dat er niet 1 prototype depressief persoon is te omschrijven.

Hoe jij erbij komt dat mensen die een zelfmoordpoging doen de kwalificatie "depressief" al lang gepasseerd zijn is me echt een raadsel. :)
pi_87329027
soms voelt het leven nu eenmaal zo gruwelijk dat iemand geen andere uitweg ziet. ik voor mij denk vooral: "ach jongen toch, waarom deed je dat nou."

maar ik snap ook prima dat het allemaal heel heel veel zeer kan doen en dat je geen andere optie ziet dan eruit te stappen en dat als beste optie voor iedereen ziet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87329275
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:19 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Als je dan ook begrijpt dat het per individu erg kan verschillen qua ernst en de lengte van de depressie, dan is het toch ok?

Je ziet zo'n gevarieerd beeld van depressieve mensen, dat er niet 1 prototype depressief persoon is te omschrijven.

Hoe jij erbij komt dat mensen die een zelfmoordpoging doen de kwalificatie "depressief" al lang gepasseerd zijn is me echt een raadsel. :)
Om zelfmoord te plegen moet je echt letterlijk aan het trippen zijn(door de chemicaliën in je hoofd) omdat je lichaam "gemaakt/geprogrammeerd" is om te overleven. Om dat systeem uit te schakelen heb echt sterke emoties/wil nodig om je er echt toe te zetten. Ik denk dus dat er dan eerst iets in je hoofd moet "breken" voordat het je ook echt lukt(en dus zo een andere stoornis ontwikkelen, voordat je zelfmoord kunt plegen). Volgens mij is een depressie IN COMBINATIE met bv. een narcistische persoonlijkheidsstoornis(of dus iets als een bipolaire stoornis, dat is in het algemeen depressies gecombineerd met psychoses) oid veel gevaarlijker dan depressie alleen, als hij nou echt apathisch over zou komen en nergens zin in zou hebben, dan zou ik zeggen, ja hij had duidelijk een (pure)depressie. Maar dat is niet zo.

En als hij(Anthonie)van meer dingen last had dan zou ik graag zien dat de media etc. ophouden met het aanwijzen van zijn depressie als(enige) oorzaak. Alleen weet ik ook wel dat niemand dat nu wil horen :')
pi_87329435
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:40 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Om zelfmoord te plegen moet je echt letterlijk aan het trippen zijn(door de chemicaliën in je hoofd) omdat je lichaam "gemaakt/geprogrammeerd" is om te overleven. Om dat systeem uit te schakelen heb echt sterke emoties/wil nodig om je er echt toe te zetten. Ik denk dus dat er dan eerst iets in je hoofd moet "breken" voordat het je ook echt lukt(en dus zo een andere stoornis ontwikkelen, voordat je zelfmoord kunt plegen). Volgens mij is een depressie IN COMBINATIE met bv. een narcistische persoonlijkheidsstoornis(of dus iets als een bipolaire stoornis, dat is in het algemeen depressies gecombineerd met psychoses) oid veel gevaarlijker dan depressie alleen, als hij nou echt apathisch over zou komen en nergens zin in zou hebben, dan zou ik zeggen, ja hij had duidelijk een (pure)depressie. Maar dat is niet zo.

En als hij(Anthonie)van meer dingen last had dan zou ik graag zien dat de media etc. ophouden met het aanwijzen van zijn depressie als(enige) oorzaak. Alleen weet ik ook wel dat niemand dat nu wil horen :')
Een depressie alleen kan prima de oorzaak zijn van het feit dat iemand zelfmoord pleegt. Jij komt met allerlei huis- tuin- en keuken theorieën op de proppen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.

Je moet echt eens beginnen met te beseffen dat een depressie voor ieder individu anders is qua vorm, ernst en de lengte ervan.

Als ik jouw posts lees, dan krijg ik het beeld van iemand die doodsbang is voor het feit dat een depressie kan leiden - in verreweg de meeste gevallen komt het gelukkig niet zo ver - tot zelfmoord en dat alleen maar omdat je zelf ook depressief bent en denkt: wat moeten de mensen wel niet denken? etc.

quote:
Misschien dat ik wel zo pissig ben omdat iedereen die weet dat ik (lang)depressief ben nu denkt dat ik daar ook toe in staat ben of zo
Je hoeft er niet pissig om te worden, zolang je zelf maar weet hoe het zit. Ik snap dat het vervelend kan zijn wat andere mensen kunnen denken, maar om nou de grootst mogelijke onzin over de ziekte depressie te verkondingen, gaat me eigenlijk wat ver.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lo-Fi op 08-10-2010 17:57:24 ]
pi_87329455
Even tussendoor, is er (al) bekend hoe die nou precies zelfmoord heeft gepleegd? Daar lees ik opvallend genoeg nergens iets over :{.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:48:54 #148
236264 crew  capricia
pi_87329494
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Even tussendoor, is er (al) bekend hoe die nou precies zelfmoord heeft gepleegd? Daar lees ik opvallend genoeg nergens iets over :{.
Nee, is niets over bekend.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87329563
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, is niets over bekend.
Wordt dat verzwegen ofzo dan? Dit is wel apart :?.
pi_87329653
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 17:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Wordt dat verzwegen ofzo dan? Dit is wel apart :?.
Hoezo apart? Heel persoonlijk toch. Waarom zou de wereld moeten weten hoe hij aan z'n einde kwam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')