Volgens mij vermijden veel mensen juist die diagnose en dus hulp omdat het een label is dat je de rest van je leven achtervolgt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:39 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat er nog een groot taboe heerst rondom depressie eigenlijk, of iig onkunde, wat weer te maken heeft met het feit dat iemand al depressief genoemd wordt(wil worden) als hij zijn teen stoot.
Dus soms heb je iemand bekends nodig om het eens aan het licht te brengen
nou ja, de trend van de laatste 10 jaar is toch echt wel dat er steeds meer gediagnoseerd werd, veels te gemakkelijk, waardoor de echt klinische depressieven er misschien slachtoffer van zijn geworden omdat blijkbaar iedereen depressief isquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:05 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Volgens mij vermijden veel mensen juist die diagnose en dus hulp omdat het een label is dat je de rest van je leven achtervolgt.
Hoe kan jij dat in vredesnaam bepalen voor een ander? Als die uitweg er was geweest voor hem was hij er nu nog geweest....quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg.
Eh, de keuzes van iemand in een zware depressie zijn meestal niet zo goed overwogen. De kans dat er andere uitwegen zijn is vrij groot. Het feit dat iemand denkt dat het allemaal niet meer kan verbeteren is niet echt een goede richtlijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat in vredesnaam bepalen voor een ander? Als die uitweg er was geweest voor hem was hij er nu nog geweest....
het lastige is natuurlijk dat voor iemand die naar iemand met een depressie kijkt de keuze als niet weloverwogen overkomt, de processen in de hersenen van degene met een depressie maken het voor die persoon juist heel erg overwogen en rationeel. En een en ander is natuurlijk gerelateerd met het hebben van een zelfbewustzijnquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, de keuzes van iemand in een zware depressie zijn meestal niet zo goed overwogen. De kans dat er andere uitwegen zijn is vrij groot. Het feit dat iemand denkt dat het allemaal niet meer kan verbeteren is niet echt een goede richtlijn.
Ikzelf roep trouwens al een paar jaar dat 'denken' de meest schadelijke activiteit is waar een mens zich schuldig aan kan maken. Sinds ik niet meer zoveel nadenk over dingen voel ik me een stuk lekkerder. Ik voel de zwaarte van het leven pas als ik ga zitten nadenken over de alternatieve uitkomsten en over wat mijn rol is geweest in hoe ik ben waar ik ben.
Daarom praatte ik ook gewoon voor mezelf, lees eerst eens effe voor je je scheur opentrekt joh.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:17 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat in vredesnaam bepalen voor een ander? Als die uitweg er was geweest voor hem was hij er nu nog geweest....
Nee, jij zegt dat er altijd wel een uitweg is. Nou dat is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom praatte ik ook gewoon voor mezelf, lees eerst eens effe voor je je scheur opentrekt joh.
hij geeft gewoon zijn mening hoor, en feitelijk gezien is er altijd een andere uitweg maar of dat de preferentie van degene die zelfmoord heeft gepleegd was, is dus diegene zijn keuzequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat er altijd wel een uitweg is. Nou dat is gewoon niet waar.
En dit was zijn uitweg.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg.
Waarom roep je het dan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom praatte ik ook gewoon voor mezelf, lees eerst eens effe voor je je scheur opentrekt joh.
Amen!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.
Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Niet helemaal eerlijk denk ik. Hij had een nieuwe allstars film in het verschiet en hij heeft in het verleden best veel gedaan. Hij heeft nooit beweerd dat hij kon zingen, sterker nog ik heb hem meerdere keren lachend horen zeggen dat hij helemaal niet kon zingen maar dat het liedje gelukkig leuk was.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.
Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Als ik dit interview zo zie hoe hij er over praat komt op mij nou niet over als puur "depressieve" klachten, hij had ws een combinatie van stoornissen. Hoe hij dingen doet als voor de voedselbank...... Dan is het ook wel begrijpelijk als je je kut voelt en die leegte gewoon echt niet kan opvullen, maar dan is het alsnog een "megalomane" gedachtengang om jezelf als middelpunt te zien. En in mijn mening ben je zodra je dit punt passeert ook niet meer "puur" depressief maar goed dat is een heel andere discussie. Dit wordt dus niet veroorzaakt door depressie alleen..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:00 schreef matthijst het volgende:
Mooi interview uit 2007, toen hij schijnbaar ook al depressieve periodes had gehad (vanaf een minuut of 19): http://player.omroep.nl/?aflID=6107657
In mijn optiek dus wel...wat nu?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat er altijd wel een uitweg is. Nou dat is gewoon niet waar.
Matige keuze moet ik zeggen.quote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Matige keuze van je om aan deze ziekte te sterven moet ik zeggen.
vind je het grappig om er je eigen twist aan te geven?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |