Exact! Klinkt inderdaad hard maar zo is het vaak wel.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:55 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.
Dacht ik ook ja.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee.
M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressiefquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.
Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Inderdaad. Altijd lekker makkelijk gezegd. Alsof hij niet daadwerkelijk écht van zn kinderen hield en van zn vrouw. Alsof hij een 'makkelijke' keus heeft gemaakt. Nee, depressiviteit kan slopend zijn, zo blijkt maar weer. Dat je zó radeloos kan zijn dat je zo'n mooi leven op wilt geven en mensen achter kunt laten, poeh...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:50 schreef Roppenzo het volgende:
Iedereen die binnen die binnen dit topic praat over egoisme, lafheid en weet ik het wat:
Ik hoop van harte dat jullie het zelf een keer mee maken in je sociale omgeving.
Dan pas weet je hoeveel pijn het doet als je dit soort opmerkingen leest.
Wie had het hier over afkickperiodes?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 01:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressief
Weinig bijzonders?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:21 schreef remlof het volgende:
Ik hoorde in DWDD dat ie heel actief was op Twitter de laatste tijd, ik volgde hem niet en kan hem nu ook niet meer vinden. Wat tweette hij zoal?
Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:22 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Weinig bijzonders?
http://twitter.com/antoniekamerlin
Volgens mij zijn er weinig mensen die er een onderscheid in maken of iemand bekend is of niet. Ik vind de manier waarop jij hem veroordeelt wat kortzichtig, maargoed.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?
'Hij zag geen andere uitweg meer' ach gossie.
En zn vrouw en kinderen dan??
Walgelijk hoe iedereen hem nu zit te verheerlijken
Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?
In principe is dat eerste wat je zegt ook een mooi uitgangspunt en zeker iets om te geloven, maar als je je voorstelt dat hij door zijn ziekte dacht dat het allemaal niets meer was en dat er geen hoop meer is, dan wordt het al een verhaal - althans dat vind ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Kijken of jullie nog zo praten als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 04:42 schreef Roppenzo het volgende:
[..]
Kijken of je nog zo praat als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.
Je kunt je totaal niet voorstellen hoe iemand zich voelt die in een diepe zware put zit... Totaal geen positiviteit ziet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis
Ook jij kan een kind op de wereld brengen die hieronder lijdt.
Ik geef maar een voorbeeldquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 04:49 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.
Wel een 'goed' voorbeeld in de zin dat volgens mij bijna 1 op de 10 mensen met die stoornis uiteindelijk zelfmoord pleegt.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 03:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.
ja, val ons lastig.quote:en om jullie nou lastig te vallen met kopjes koffie en ritjes naar school, ach...
Waarom niet? Verlies gaat vaak gepaard met een depressie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
ik denk dat er nog een groot taboe heerst rondom depressie eigenlijk, of iig onkunde, wat weer te maken heeft met het feit dat iemand al depressief genoemd wordt(wil worden) als hij zijn teen stoot.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef matthijst het volgende:
Het enig verschil tussen een semi bekende Nederlander en een willekeurig persoon is dat nu iets beter duidelijk wordt wat voor vaag 'iets' een depressie eigenlijk is, omdat een BN-er er bijvoorbeeld in interviews over heeft gepraat en je dat soort gedachtes van een random Nederlander nooit te horen krijgt.
Ik vond het interview dat hierboven gelinkt staat wel verhelderend: dat iemand die alles heeft en zelf ook weet dat hij gewoon niet ongelukkig 'mag' zijn met wat hij heeft (kinderen, vrouw, huis carriere) blijkbaar toch zo ongelukkig is...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |