abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:56:23 #76
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310801
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:55 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.
Exact! Klinkt inderdaad hard maar zo is het vaak wel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:00:58 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_87310881
Mooi interview uit 2007, toen hij schijnbaar ook al depressieve periodes had gehad (vanaf een minuut of 19): http://player.omroep.nl/?aflID=6107657

"Een paar maanden geleden was ik weer eens depressief, dat heb ik eens in de zoveel tijd. Toen had ik het ook wel zo verschirkkelijk mee gehad, ik was eigenlijk zo kwaad, precies omdat ik dus alles heb. Ik heb alles om gelukkig te zijn! Alles! En dan gdvrdddmmaaaaaaGRHHRR"

"Ik wilde leven, ik wil gewoon leven, het is net alsof je levend dood bent. Dat is voor mij depressiviteit. Da's heel erg naar, dat duurt ook zo lang. Soms duurt het maar een week, maar het duurt voor mijn gevoel dan een jaar. En het is zo naar, want dan heb je je kinderen tegenover je en je vrouw en alles... en je carriere en je voelt je alleen maar grijs."
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:01:20 #78
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87310886
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee.
Dacht ik ook ja. -O-
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_87311437
Iedereen die binnen die binnen dit topic praat over egoisme, lafheid en weet ik het wat:
Ik hoop van harte dat jullie het zelf een keer mee maken in je sociale omgeving.
Dan pas weet je hoeveel pijn het doet als je dit soort opmerkingen leest.
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:56:32 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87311472
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.

Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressief :?
pi_87311583
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:50 schreef Roppenzo het volgende:
Iedereen die binnen die binnen dit topic praat over egoisme, lafheid en weet ik het wat:
Ik hoop van harte dat jullie het zelf een keer mee maken in je sociale omgeving.
Dan pas weet je hoeveel pijn het doet als je dit soort opmerkingen leest.
Inderdaad. Altijd lekker makkelijk gezegd. Alsof hij niet daadwerkelijk écht van zn kinderen hield en van zn vrouw. Alsof hij een 'makkelijke' keus heeft gemaakt. Nee, depressiviteit kan slopend zijn, zo blijkt maar weer. Dat je zó radeloos kan zijn dat je zo'n mooi leven op wilt geven en mensen achter kunt laten, poeh...
pi_87311603
En trouwens.. iedereeen bepaald/beslist over zijn/haar eigen leven. en dat heb je te respecteren.
pi_87311720
Ik vind dit zo moeilijk onderwerp,je weet niet wat er in een hoofd kan omgaan.
Ik heb mijn Moeder gevonden na een zelfmoordpoging,ik was 14 jaar.
Alles in het werk gezet als kind om je Moeder te redden.
Daar was zij achteraf niet blij mee.
Maar Antonie zag geen andere uitweg.

Heel verdrietig
pi_87311841
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressief :?
Wie had het hier over afkickperiodes?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:21:25 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_87311846
Ik hoorde in DWDD dat ie heel actief was op Twitter de laatste tijd, ik volgde hem niet en kan hem nu ook niet meer vinden. Wat tweette hij zoal?
Yankee go home!
pi_87311848
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:21 schreef remlof het volgende:
Ik hoorde in DWDD dat ie heel actief was op Twitter de laatste tijd, ik volgde hem niet en kan hem nu ook niet meer vinden. Wat tweette hij zoal?
Weinig bijzonders?

http://twitter.com/antoniekamerlin
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:30:13 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_87311871
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:22 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Weinig bijzonders?

http://twitter.com/antoniekamerlin
Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.
Yankee go home!
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:31:34 #88
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87311875
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?

'Hij zag geen andere uitweg meer' ach gossie.

En zn vrouw en kinderen dan??

Walgelijk hoe iedereen hem nu zit te verheerlijken :r
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87311888
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?

Volgens mij zijn er weinig mensen die er een onderscheid in maken of iemand bekend is of niet. Ik vind de manier waarop jij hem veroordeelt wat kortzichtig, maargoed.

Ik vind het verder persoonlijk helemaal niet 'erg' wanneer er een BN'er dood gaat, maar je moet wel beseffen dat je vooral met een hele zieke man had te maken. Bekend of niet.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87311902
quote:

Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87311915
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
In principe is dat eerste wat je zegt ook een mooi uitgangspunt en zeker iets om te geloven, maar als je je voorstelt dat hij door zijn ziekte dacht dat het allemaal niets meer was en dat er geen hoop meer is, dan wordt het al een verhaal - althans dat vind ik.

Natuurlijk zal een gezond mens zeggen dat zelfmoord nooit in hem of haar zal opkomen, maar dat heeft bijna iedereen ooit gedacht en toch zijn er tienduizenden mensen die met die gedachtes dagelijks worstelen.
pi_87311989
quote:

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kijken of jullie nog zo praten als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.
Je kunt je totaal niet voorstellen hoe iemand zich voelt die in een diepe zware put zit... Totaal geen positiviteit ziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis

Ook jullie kunnen een kind op de wereld brengen die hieronder lijdt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 04:50:25 ]
pi_87311997
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:42 schreef Roppenzo het volgende:

[..]

Kijken of je nog zo praat als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.
Je kunt je totaal niet voorstellen hoe iemand zich voelt die in een diepe zware put zit... Totaal geen positiviteit ziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis

Ook jij kan een kind op de wereld brengen die hieronder lijdt.
Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.
pi_87311999
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:49 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.
Ik geef maar een voorbeeld ;)
pi_87312002
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:51 schreef Roppenzo het volgende:

[..]

Ik geef maar een voorbeeld ;)
Wel een 'goed' voorbeeld in de zin dat volgens mij bijna 1 op de 10 mensen met die stoornis uiteindelijk zelfmoord pleegt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 04:55:49 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87312003
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord.
Ik ook.

Verder meng ik me maar niet in die kansloze 'discussies' over zeflmoord, heeft weinig zin.

Ik vond het een leuke en sympathieke acteur en artiest. Veel mensen vergeten dat 'ie erg druk was met ander 'acteerwerk' buiten de standaard televisie om.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:26:26 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_87312323
Het enig verschil tussen een semi bekende Nederlander en een willekeurig persoon is dat nu iets beter duidelijk wordt wat voor vaag 'iets' een depressie eigenlijk is, omdat een BN-er er bijvoorbeeld in interviews over heeft gepraat en je dat soort gedachtes van een random Nederlander nooit te horen krijgt.
Ik vond het interview dat hierboven gelinkt staat wel verhelderend: dat iemand die alles heeft en zelf ook weet dat hij gewoon niet ongelukkig 'mag' zijn met wat hij heeft (kinderen, vrouw, huis carriere) blijkbaar toch zo ongelukkig is...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_87313575
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.
quote:
en om jullie nou lastig te vallen met kopjes koffie en ritjes naar school, ach...
ja, val ons lastig. :{ please.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87313649
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
Waarom niet? Verlies gaat vaak gepaard met een depressie.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:39:22 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87313935
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef matthijst het volgende:
Het enig verschil tussen een semi bekende Nederlander en een willekeurig persoon is dat nu iets beter duidelijk wordt wat voor vaag 'iets' een depressie eigenlijk is, omdat een BN-er er bijvoorbeeld in interviews over heeft gepraat en je dat soort gedachtes van een random Nederlander nooit te horen krijgt.
Ik vond het interview dat hierboven gelinkt staat wel verhelderend: dat iemand die alles heeft en zelf ook weet dat hij gewoon niet ongelukkig 'mag' zijn met wat hij heeft (kinderen, vrouw, huis carriere) blijkbaar toch zo ongelukkig is...
ik denk dat er nog een groot taboe heerst rondom depressie eigenlijk, of iig onkunde, wat weer te maken heeft met het feit dat iemand al depressief genoemd wordt(wil worden) als hij zijn teen stoot.

Dus soms heb je iemand bekends nodig om het eens aan het licht te brengen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')