abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 21:10:12 #1
862 Arcee
Look closer
pi_87301166

'Antonie Kamerling zelfmoord gepleegd'
Antonie Kamerling overleden II

quote:
AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.

''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.

"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.

Loopbaan

Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.

Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).

In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.
© NU.nl/ANP
Ik dacht nooit aan morgen, vandaag was lang genoeg
Totdat ik jou zag, en ik dacht ineens aan morgenvroeg
Ik hield niet van de liefde, voor mij was er geen vrouw
Totdat ik jou zag, en ik hield zomaar ineens van jou

Je hebt niet in de gaten, wat je allemaal met me doet
En dat kun je ook niet weten, ik heb je pas 1 keer ontmoet
En toen heb je mij misschien, niet eens gezien

Ik ging nooit naar buiten, echt vrolijk was ik niet
Nu loop ik zelfs te fluiten, en ik kijk of ik jou ergens zie
Ik kon om niemand lachen, ik was tot niets in staat
Nu ben ik dag en nacht een zon, omdat ik weet dat jij bestaat

Je hebt niet in de gaten, wat je allemaal met me doet
En toen heb je mij misschien, niet eens gezien

Als ik jou zou vragen, drink jij wat van mij
Zou je dan lachen, blijft het daarbij
Ik moet het toch proberen, ik weet alleen niet hoe
Niet langer verlegen, ik wil ik zal ik ga naar je toe

Er was een donder een bliksem, een slag toen ik je zag
Ik ben veranderd een ander, sinds die ene lach
Ik geef me over je hebt me, verzetten heeft geen zin
Ik ben veranderd een ander, en dit is pas het begin

Want je hebt niet in de gaten wat je allemaal met me doet
En toen heb je mij misschien, ja heel misschien, niet eens, gezien

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87301638
Zijn laatste project?

quote:
In Nederland verwacht Oerlemans veel van de speelfilm New Kids Turbo (vanaf december in de bioscoop) die voortkomt uit de razend populaire tv-serie. Naast de vaste cast zijn daarin rollen weggelegd voor onder anderen Hans Teeuwen, Theo Maassen, Jody Bernal en Antonie Kamerling.
bron

pi_87301949
Is het heel morbide om te willen weten hoe hij heeft het gedaan? :@
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 21:26:31 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87302015
denk dat bijna iedereen zich dat wel afvraagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87302548
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Griebus het volgende:
Stel dat je het zou weten....wat dan?

Ik zou het niet morbide willen noemen, maar de fascinatie om dit soort details te willen weten, ontgaat me wel.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:38:50 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_87302643
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik zou het niet morbide willen noemen, maar de fascinatie om dit soort details te willen weten, ontgaat me wel.
Lul niet, jouw e-penis zou ook enorm groeien als jij de eerste zou zijn die het weet en het op internet zet.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_87302673
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is denk ik voor weinigen een fascinatie, maar wanneer je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dan is het niet zo vreemd dat je je afvraagt hoe de persoon dat heeft gedaan.

Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar als ik lees dat Sacha de Boer is verongelukt, dan vraag ik me ook af waar en hoe dat kon gebeuren. Ondanks dat de antwoorden op die vragen me om het even zijn.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87302698
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Griebus het volgende:
pillen, fles sterke drank en een vuilniszak
pi_87302723
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:38 schreef beelz het volgende:

[..]

Lul niet, jouw e-penis zou ook enorm groeien als jij de eerste zou zijn die het weet en het op internet zet.
Nou nee. Beetje ongepast.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:41:53 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87302797
Ik vind de vraag wel legitiem als je leest dat hij volgens de verklaring gistermiddag al een eind aan zijn leven heeft gemaakt, maar dat alle nieuwsberichten melden dat zijn lichaam pas in de nacht van woensdag op donderdag is gevonden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:42:15 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87302820
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Mwoah, zijn actie is voor de vinders ook niet gezellig. En het gevolg.. Dus ongepast.. Ieder z'n ding. Ik zou het op zich ook wel willen weten.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_87302864
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mwoah, zijn actie is voor de vinders ook niet gezellig.
Ja, dat zeg ik ook inderdaad. Je leest mijn post echt goed.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:43:45 #13
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_87302910
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Het zou pas ongepast zijn als ik zou beweren dat ik weet hoe hij het heeft gedaan en dan na enig aandringen aan het hele internet vertel dat hij is gestikt in de tieten van Olga, de prostituee uit Kiev die 500 kilo weegt en waar hij al enige tijd een verhouding mee had.
Maar dat doe ik dus niet.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_87302920
http://twitter.com/fbarend/status/26673143219
quote:
Antonie kamerling was altijd goeie gast bij barend&vdorp en villa BVD. Mooi herdacht bij Boulevard door nota bene zijn aangetrouwde zwager
het zal fritsie wel weer niet zijn
pi_87302955
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:39 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het is denk ik voor weinigen een fascinatie, maar wanneer je hoort dat iemand zelfmoord heeft gepleegd, dan is het niet zo vreemd dat je je afvraagt hoe de persoon dat heeft gedaan.

Niet dat het mij verder wat uitmaakt, maar als ik lees dat Sacha de Boer is verongelukt, dan vraag ik me ook af waar en hoe dat kon gebeuren. Ondanks dat de antwoorden op die vragen me om het even zijn.
Fair enough, hoewel ik zelf liever dergelijke details niet hoor, maar dat zal persoonlijk zijn.
Zeker bij iets als een zelfmoord heb ik het gevoel een ongewenste voyeur te zijn bij iets wat wel heel erg privé is.
pi_87302993
Is dat niet de vraag die iedereen altijd meteen stelt
pi_87303037
http://www.rtl.nl/compone(...)15juni.avi_plain.xml

WTF ik wist helemaal niet dat hij problemen had. Laatste wat ik van hem heb gezien is dit hierboven ergens in Juli dit jaar. En dan te bedenken dat hij 3 maanden later zelfmoord pleegt, ongelofelijk..... 8)7
pi_87303423
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind de vraag wel legitiem als je leest dat hij volgens de verklaring gistermiddag al een eind aan zijn leven heeft gemaakt, maar dat alle nieuwsberichten melden dat zijn lichaam pas in de nacht van woensdag op donderdag is gevonden.
Albert Verlinde zei dat hij gisteravond een telefoontje van Isa Hoes kreeg.

Ik denk dat ie een hoop pillen heeft ingenomen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ie is gevonden in de slaapkamer.
pi_87303664
Blijft verschrikkelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87304307
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:52 schreef Mylene het volgende:

[..]

Albert Verlinde zei dat hij gisteravond een telefoontje van Isa Hoes kreeg.

Ik denk dat ie een hoop pillen heeft ingenomen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ie is gevonden in de slaapkamer.
speculeren heeft geen zin, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Als hij pas laat op de avond is gevonden. De slaapkamer lijkt me een plek waar je als vrouw wel komt.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 22:19:07 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87304927
ja maar was ze zelf ook thuis?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87305065
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef sp3c het volgende:
Weet ik niet, ik weet ook niet wat de kinderen waren, maar een driejarige gaat doorgaans niet heel laat naar bed.
Kan me ook voorstellen dat hij er voor gezorgd heeft dat ze elders waren.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 23:18:22 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2010 @ 23:33:18 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_87308370
Tien jaar geleden was ik zo ver weg dat gelukkig mijn familie de laatste strohalm was.
Ik had de scheermesjes al klaar liggen en het touw gekocht.
De buitenkant was bij mij anders dan de binnenkant.
De dag dat mensen het inzagen had niet de dag erna moeten zijn.
Ik had alles op de regel, zoals dat heet. Goeie baan, leuk huisje, leuke vrienden en vriendinnen.
Het is zo triest dat iemand met zoveel talent het niet inzag.
De pijn die hij heeft gevoeld wil ik me niet eens voorstellen.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_87308926
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef tong80 het volgende:
Tien jaar geleden was ik zo ver weg dat gelukkig mijn familie de laatste strohalm was.
Ik had alles op de regel, zoals dat heet. Goeie baan, leuk huisje, leuke vrienden en vriendinnen.

Ik wou een soort gelijk verhaal posten maar jouw post dekt de lading voor 100%.
En over de pijn. Die is heel erg als je je vrouw en kinderen moet achterlaten.
Maar je kunt niet anders meer, je wilt niet anders meer en je denkt niet anders meer zodra de pijn sterker is geworden dan alle liefde die je voor iedereen kunt voelen.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:01:21 #26
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87309308
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:19 schreef sp3c het volgende:
Nee zij heeft hem levensloos gevonden ..En om een uur of 8 naar Albert Verlinde gebeld.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:06:40 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_87309511
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:01 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Nee zij heeft hem levensloos gevonden ..En om een uur of 8 naar Albert Verlinde gebeld.
Hallo met Antonie, tuut tuut tuut tuut.

'Hang me nou niet op'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:10:14 #28
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87309642
Uit de woorden van Albert kon je wel opmaken dat hij zeer ws een overdosis aan pillen of zo heeft genomen. Zijn woorden waren, "de poltie moest komen om vast te stellen dat hij niet geholpen was". Lijkt mij voor de nabestaande ook de meest humane manier om gevonden te worden.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:12:55 #29
236264 crew  capricia
pi_87309723
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:10 schreef sunny16947 het volgende:
Uit de woorden van Albert kon je wel opmaken dat hij zeer ws een overdosis aan pillen of zo heeft genomen. Zijn woorden waren, "de poltie moest komen om vast te stellen dat hij niet geholpen was". Lijkt mij voor de nabestaande ook de meest humane manier om gevonden te worden.
Dat zegt mij niets. Kan ook een compleet bloedbad geweest zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87309780
quote:
Het zou kunnen, maar als hij zichzelf door het hoofd heeft geschoten, zou hetzelfde gelden wat betreft politie etc.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87309798
quote:
Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd door ophanging, daar moest ook gewoon de politie bij komen hoor.
pi_87309816
Vind het nog steeds een trieste actie..... Hoe de media dit allemaal "begrijpen" zogenaamd, de realiteit is gewoon dat hij zijn verantwoordelijkheid ontloopt en wat ik nog erger vind dat hij zijn eigen "lijden" erger vond dan het lijden wat hij zou veroorzaken(minstens 3 tegen 1 simpel gezegd), je familie zo in de steek laten :N
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:18:54 #33
236264 crew  capricia
pi_87309892
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:16 schreef iwanttobelieve het volgende:
Vind het nog steeds een trieste actie..... Hoe de media dit allemaal "begrijpen" zogenaamd, de realiteit is gewoon dat hij zijn verantwoordelijkheid ontloopt en wat ik nog erger vind dat hij zijn eigen "lijden" erger vond dan het lijden wat hij zou veroorzaken(minstens 3 tegen 1 simpel gezegd), je familie zo in de steek laten :N
Kun je nagaan hoe rot hij zichzelf wel gevoeld moet hebben om zoiets te doen.
Wees maar gewoon blij dat jij deze ervaring kennelijk niet hebt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87309903
quote:
Kun je nagaan hoe depressief hij was.
pi_87309926
quote:
Voor een buitenstaander kan dat misschien zo lijken, maar het is ook juist een onderdeel van zijn ziekte dat hij op het laatst nog maar 1 uitweg zag. Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat hij een simpele afweging heeft gemaakt en zichzelf belangrijker vond dan zijn gezin. Misschien was hij wel zo ver heen dat hij oprecht dacht dat ze beter af zouden zijn zonder hem.
pi_87309937
Overigens denk ik niet dat zelfmoordenaars hun eigen lijden belangrijker vinden dan dat van anderen. Ik denk eerder het tegenovergestelde.
pi_87309982
quote:
Wat ik niet begrijp is dat users als jij niets begrijpen van dodelijke depressie. Dat doet zelfs pijn.
pi_87310012
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:20 schreef Klaudias het volgende:
Overigens denk ik niet dat zelfmoordenaars hun eigen lijden belangrijker vinden dan dat van anderen. Ik denk eerder het tegenovergestelde.
Juist.
pi_87310048
Waarom staat overal 'Antonie Kamerling overleden'? Is het te eng om te zeggen dat hij zelfmoord heeft gepleegd of zo ?
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:25:15 #40
236264 crew  capricia
pi_87310076
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:24 schreef HiZ het volgende:
Waarom staat overal 'Antonie Kamerling overleden'? Is het te eng om te zeggen dat hij zelfmoord heeft gepleegd of zo ?
Overleden dekt toch wel de lading?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310099
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe rot hij zichzelf wel gevoeld moet hebben om zoiets te doen.
Wees maar gewoon blij dat jij deze ervaring kennelijk niet hebt.
Ja je wil dus zeggen dat ik geen verstand/ervaring heb met depressies? Ben zelf nu al 2 jaar aan de anti depressie, maar de gedachte alleen al dat mijn familie de rest van hun leven(want ik weet dat zij nooit op zouden geven) mij zou missen. dus echt. Waar heb je het over.
pi_87310138
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zegt mij niets. Kan ook een compleet bloedbad geweest zijn.
Ja. De politie komt altijd, de zelfmoord vorm is om het even.
pi_87310176
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:33 schreef tong80 het volgende:

Het feit dat je met een :{ eindigd i.p.v. een :P betekent dat het echt is?
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:29:29 #44
236264 crew  capricia
pi_87310192
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:26 schreef iwanttobelieve het volgende:

[..]

Ja je wil dus zeggen dat ik geen verstand/ervaring heb met depressies? Ben zelf nu al 2 jaar aan de anti depressie, maar de gedachte alleen al dat mijn familie de rest van hun leven(want ik weet dat zij nooit op zouden geven) mij zou missen. dus echt. Waar heb je het over.
Ah,omdat jij aan de anti depressiva zit, kan een ander er niet veel en veel naarder aantoe zijn?
En denk je niet dat hij ook gestreden heeft voor zijn gezin en zijn geliefden?

Wees gewoon blij dat die gedachte jou houvast geeft. En oordeel niet zo hard over anderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310200
quote:

[..]

leef niet voor je familie, maar voor jezelf.
pi_87310245
Geen gezinsdrama deze keer.
Isa en kind hebben geluk gehad.
pi_87310262
quote:

[..]

Wees blij dat je niet in zijn schoenen staat. Het kan dus nog erger. Geloof me en alle experts: zelfmoord doe je niet zomaar.... Jij hebt godzijdank nog een houvast.
pi_87310267
quote:

[..]

Als jij zelf ook met die problematiek hebt te maken, dan zou je - ik zou bijna zeggen als geen ander - moeten beseffen, hoe onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen reageren.

Jij hebt totaal geen inzicht in zijn situatie gehad en hoe lang en ernstig etc. het voor hem is geweest, maar toch heb je je oordeel klaar aan de hand van wat nieuwsartikelen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:32:49 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_87310274
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:28 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Het feit dat je met een :{ eindigd i.p.v. een :P betekent dat het echt is?
~:)
pi_87310282
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

~:)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:33:27 #51
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87310288
Voor mezelf houdt ik het maar op de pillen. Een betere gedachte. Heb zelf in de nabijheid 3 zelfdodingen meegemaakt 1 trein en 2 verhanging. Denk dan liever aan een slapend uitziend iemand.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87310322
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken. Ze hebben tegenwoordig ook behandeling met electroden in je brein, als je het verdriet van het verliezen van een naaste (en voordat je het zegt ja ik weet ook hoe dat is) weg kan nemen met een electische prikkel dan ben ik het met je eens :{ Ook al ben je depressief, je weet dan ook dat je niet eens met die gevolgen(dat je je gezin dit aandoet) meer hoeft te leven. Dus dat maakt het alleen maar erger dan het al was....
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:35:05 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310330
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:31 schreef Nachtjager het volgende:
Geen gezinsdrama deze keer.
Isa en kind hebben geluk gehad.
Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.

En 'geluk gehad' is een wat ongelukkige woordkeuze in deze.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Admin vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:35:31 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87310347
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
"kijk dan laffe lul, ik wíl leven en mag niet..."
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.

Moeilijk...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_87310374
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.

En 'geluk gehad' is een wat ongelukkige woordkeuze in deze.
troll en niet voeden
pi_87310379
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken. Ze hebben tegenwoordig ook behandeling met electroden in je brein, als je het verdriet van het verliezen van een naaste (en voordat je het zegt ja ik weet ook hoe dat is) weg kan nemen met een electische prikkel dan ben ik het met je eens :{ Ook al ben je depressief, je weet dan ook dat je niet eens met die gevolgen(dat je je gezin dit aandoet) meer hoeft te leven. Dus dat maakt het alleen maar erger dan het al was....
In een zware depressie raak je je hele zijn kwijt. In wezen verlies je dan ook een dierbare: jezelf.
pi_87310393
quote:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook
Dat weet je toch niet?
Geen controle meer hebben over je ik (=EGO)...

Een dierbare onterecht verliezen= een hell, maar jezelf verliezen ook. Ik snap echt niet waarom je/er daar onderscheid in maakt...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 00:39:38 ]
pi_87310407
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.

Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87310424
quote:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
Je kunt een rouwproces sowieso niet vergelijken met zijn ziekte depressie en daarnaast verschilt de ernstigheid enorm per persoon.

Hoe denk jij nou te kunnen beoordelen hoe 'erg' zijn lijden was tov iemand die een dierbare verliest?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:39:54 #60
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310450
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:36 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

troll en niet voeden
Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.

Moeilijk...
Elk mens zit anders in elkaar en een dergelijke vergelijking is gewoon zinloos. Vanuit het perspectief van die persoon waar jij het over hebt is het wel begrijpelijk natuurlijk.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:40:01 #61
236264 crew  capricia
pi_87310452
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:

Moeilijk...
Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.
Ook al blijft het moeilijk en niet te begrijpen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310470
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.

Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"
pi_87310484
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.

Ik ook niet. zo lees ik het alleen :P
pi_87310504
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"
Het is maar wat je voordeel noemt, het is namelijk een eindeloze discussie.
pi_87310528
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.
Ook al blijft het moeilijk en niet te begrijpen.
Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:43:48 #66
236264 crew  capricia
pi_87310538
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310552
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja zoals zovaak. Er wordt nu wel weer over gepraat maar voordeel is geen goede woordkeuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 00:44:33 ]
pi_87310568
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?
Nee, ik bedoel precies wat er staat.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:44:54 #69
236264 crew  capricia
pi_87310569
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.
Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310593
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.
"nabestaanden laat je er mee achter, egoïst" is zo makkelijk en pijnlijk. Snap dat niet.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:46:52 #71
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310602
Ik word altijd erg moe van mensen die een zelfmoord direct bestempelen als egoistisch, en het als een verschrikkelijke daad zien tegenover de partner en eventuele kinderen.

Ik ben zo iemand die als kind een ouder verloor aan zelfmoord maar heb me nooit 'slachtoffer' gevoeld. De ene situatie is de andere niet en men moet niet altijd meningen willen hebben over iets waar ze de achtergrond niet van weten.

Het is erg triest voor zowel Antonie als voor de familie en ik hoop voor zijn vrouw en kinderen dat ze er uiteindelijk vrede mee kunnen hebben.
pi_87310669
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:46 schreef Strani het volgende:
Ik word altijd erg moe van mensen die een zelfmoord direct bestempelen als egoistisch, en het als een verschrikkelijke daad zien tegenover de partner en eventuele kinderen.

Ik ben zo iemand die als kind een ouder verloor aan zelfmoord maar heb me nooit 'slachtoffer' gevoeld. De ene situatie is de andere niet en men moet niet altijd meningen willen hebben over iets waar ze de achtergrond niet van weten.

Het is erg triest voor zowel Antonie als voor de familie en ik hoop voor zijn vrouw en kinderen dat ze er uiteindelijk vrede mee kunnen hebben.
Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:51:53 #73
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310704
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:50 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?
Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.
pi_87310734
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Overleden dekt toch wel de lading?
Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee. Anyway, verder interesseert het me niet zo heel erg. Hij zal wel iets gehad hebben waardoor hij dacht dat het een oplossing was of zo. Ik begrijp dat niet, het gaat me verder ook niet aan.
pi_87310772
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.
Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:56:23 #76
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310801
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:55 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.
Exact! Klinkt inderdaad hard maar zo is het vaak wel.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:00:58 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_87310881
Mooi interview uit 2007, toen hij schijnbaar ook al depressieve periodes had gehad (vanaf een minuut of 19): http://player.omroep.nl/?aflID=6107657

"Een paar maanden geleden was ik weer eens depressief, dat heb ik eens in de zoveel tijd. Toen had ik het ook wel zo verschirkkelijk mee gehad, ik was eigenlijk zo kwaad, precies omdat ik dus alles heb. Ik heb alles om gelukkig te zijn! Alles! En dan gdvrdddmmaaaaaaGRHHRR"

"Ik wilde leven, ik wil gewoon leven, het is net alsof je levend dood bent. Dat is voor mij depressiviteit. Da's heel erg naar, dat duurt ook zo lang. Soms duurt het maar een week, maar het duurt voor mijn gevoel dan een jaar. En het is zo naar, want dan heb je je kinderen tegenover je en je vrouw en alles... en je carriere en je voelt je alleen maar grijs."
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:01:20 #78
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87310886
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee.
Dacht ik ook ja. -O-
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_87311437
Iedereen die binnen die binnen dit topic praat over egoisme, lafheid en weet ik het wat:
Ik hoop van harte dat jullie het zelf een keer mee maken in je sociale omgeving.
Dan pas weet je hoeveel pijn het doet als je dit soort opmerkingen leest.
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:56:32 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_87311472
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:

M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressief :?
pi_87311583
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:50 schreef Roppenzo het volgende:
Iedereen die binnen die binnen dit topic praat over egoisme, lafheid en weet ik het wat:
Ik hoop van harte dat jullie het zelf een keer mee maken in je sociale omgeving.
Dan pas weet je hoeveel pijn het doet als je dit soort opmerkingen leest.
Inderdaad. Altijd lekker makkelijk gezegd. Alsof hij niet daadwerkelijk écht van zn kinderen hield en van zn vrouw. Alsof hij een 'makkelijke' keus heeft gemaakt. Nee, depressiviteit kan slopend zijn, zo blijkt maar weer. Dat je zó radeloos kan zijn dat je zo'n mooi leven op wilt geven en mensen achter kunt laten, poeh...
pi_87311603
En trouwens.. iedereeen bepaald/beslist over zijn/haar eigen leven. en dat heb je te respecteren.
pi_87311720
Ik vind dit zo moeilijk onderwerp,je weet niet wat er in een hoofd kan omgaan.
Ik heb mijn Moeder gevonden na een zelfmoordpoging,ik was 14 jaar.
Alles in het werk gezet als kind om je Moeder te redden.
Daar was zij achteraf niet blij mee.
Maar Antonie zag geen andere uitweg.

Heel verdrietig
pi_87311841
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 01:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

M.a.w. tijdens zijn afkickperiodes was hij zwaar depressief :?
Wie had het hier over afkickperiodes?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:21:25 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_87311846
Ik hoorde in DWDD dat ie heel actief was op Twitter de laatste tijd, ik volgde hem niet en kan hem nu ook niet meer vinden. Wat tweette hij zoal?
pi_87311848
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:21 schreef remlof het volgende:
Ik hoorde in DWDD dat ie heel actief was op Twitter de laatste tijd, ik volgde hem niet en kan hem nu ook niet meer vinden. Wat tweette hij zoal?
Weinig bijzonders?

http://twitter.com/antoniekamerlin
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:30:13 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_87311871
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:22 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Weinig bijzonders?

http://twitter.com/antoniekamerlin
Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.
  † In Memoriam † vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:31:34 #88
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87311875
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?

'Hij zag geen andere uitweg meer' ach gossie.

En zn vrouw en kinderen dan??

Walgelijk hoe iedereen hem nu zit te verheerlijken :r
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87311888
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:31 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een onbekende Nederlander die zelfmoord pleegt is een sukkel maar vooral egoist van de bovenste plank maar nu het om meneer Kamerling gaat is het ineens zielig?

Volgens mij zijn er weinig mensen die er een onderscheid in maken of iemand bekend is of niet. Ik vind de manier waarop jij hem veroordeelt wat kortzichtig, maargoed.

Ik vind het verder persoonlijk helemaal niet 'erg' wanneer er een BN'er dood gaat, maar je moet wel beseffen dat je vooral met een hele zieke man had te maken. Bekend of niet.
pi_87311902
quote:

Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
pi_87311915
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das nou ook precies hoe ik er tegenaan kijk, hoe moeilijk een situatie ook is, er is altijd wel een uitweg. Misschien was het een geboren pessimist, ik zou het niet weten, maar zelfmoord is gewoon iets wat in mij in ieder geval nooit zou opkomen. Hoe kut het leven ook kan zijn soms, het is toch gewoon te mooi om zomaar te laten vallen. Ik zal het wel nooit begrijpen, dat soort fatale beslissingen.
In principe is dat eerste wat je zegt ook een mooi uitgangspunt en zeker iets om te geloven, maar als je je voorstelt dat hij door zijn ziekte dacht dat het allemaal niets meer was en dat er geen hoop meer is, dan wordt het al een verhaal - althans dat vind ik.

Natuurlijk zal een gezond mens zeggen dat zelfmoord nooit in hem of haar zal opkomen, maar dat heeft bijna iedereen ooit gedacht en toch zijn er tienduizenden mensen die met die gedachtes dagelijks worstelen.
pi_87311989
quote:

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kijken of jullie nog zo praten als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.
Je kunt je totaal niet voorstellen hoe iemand zich voelt die in een diepe zware put zit... Totaal geen positiviteit ziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis

Ook jullie kunnen een kind op de wereld brengen die hieronder lijdt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 04:50:25 ]
pi_87311997
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:42 schreef Roppenzo het volgende:

[..]

Kijken of je nog zo praat als je ouders/geliefde/broers/zussen zo'n actie ondernemen.
Je kunt je totaal niet voorstellen hoe iemand zich voelt die in een diepe zware put zit... Totaal geen positiviteit ziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Borderline-persoonlijkheidsstoornis

Ook jij kan een kind op de wereld brengen die hieronder lijdt.
Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.
pi_87311999
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:49 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nu heeft borderline totaal niets met dit geval te maken, maar het is idd ook 1 van de vele vervelende psychiatrische aandoeningen.
Ik geef maar een voorbeeld ;)
pi_87312002
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:51 schreef Roppenzo het volgende:

[..]

Ik geef maar een voorbeeld ;)
Wel een 'goed' voorbeeld in de zin dat volgens mij bijna 1 op de 10 mensen met die stoornis uiteindelijk zelfmoord pleegt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 04:55:49 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87312003
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord.
Ik ook.

Verder meng ik me maar niet in die kansloze 'discussies' over zeflmoord, heeft weinig zin.

Ik vond het een leuke en sympathieke acteur en artiest. Veel mensen vergeten dat 'ie erg druk was met ander 'acteerwerk' buiten de standaard televisie om.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:26:26 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_87312323
Het enig verschil tussen een semi bekende Nederlander en een willekeurig persoon is dat nu iets beter duidelijk wordt wat voor vaag 'iets' een depressie eigenlijk is, omdat een BN-er er bijvoorbeeld in interviews over heeft gepraat en je dat soort gedachtes van een random Nederlander nooit te horen krijgt.
Ik vond het interview dat hierboven gelinkt staat wel verhelderend: dat iemand die alles heeft en zelf ook weet dat hij gewoon niet ongelukkig 'mag' zijn met wat hij heeft (kinderen, vrouw, huis carriere) blijkbaar toch zo ongelukkig is...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_87313575
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow is dat hem toch? Die had ik wel gevonden.
quote:
en om jullie nou lastig te vallen met kopjes koffie en ritjes naar school, ach...
ja, val ons lastig. :{ please.
pi_87313649
quote:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
Waarom niet? Verlies gaat vaak gepaard met een depressie.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:39:22 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87313935
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:26 schreef matthijst het volgende:
Het enig verschil tussen een semi bekende Nederlander en een willekeurig persoon is dat nu iets beter duidelijk wordt wat voor vaag 'iets' een depressie eigenlijk is, omdat een BN-er er bijvoorbeeld in interviews over heeft gepraat en je dat soort gedachtes van een random Nederlander nooit te horen krijgt.
Ik vond het interview dat hierboven gelinkt staat wel verhelderend: dat iemand die alles heeft en zelf ook weet dat hij gewoon niet ongelukkig 'mag' zijn met wat hij heeft (kinderen, vrouw, huis carriere) blijkbaar toch zo ongelukkig is...
ik denk dat er nog een groot taboe heerst rondom depressie eigenlijk, of iig onkunde, wat weer te maken heeft met het feit dat iemand al depressief genoemd wordt(wil worden) als hij zijn teen stoot.

Dus soms heb je iemand bekends nodig om het eens aan het licht te brengen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')