Bronquote:AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat liet zijn zwager, Albert Verlinde, donderdag weten. Kamerling maakte zelf een einde aan zijn leven.
''In de namiddag van woensdag 6 oktober heeft Antonie besloten zijn leven te beeïndigen'', aldus Verlinde in een reactie die hij samen met Kamerlings vrouw, actrice Isa Hoes opstelde.
"In diverse interviews liet hij eerder al doorschemeren aan depressies te lijden. Helaas heeft de geboden hulp niet mogen baten.'' De acteur laat zijn vrouw, zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Loopbaan
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De Kleine Blonde Dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
In 2011 zou Kamerling verschijnen in de musical Herrinert U Zich Deze Nog?!.
© NU.nl/ANP
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En je was net van plan de hele avond naar SBS te kijken zeker
Een zelfmoordpoging en zelfmoord plegen is nogal verschil.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:12 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Nee hoor volgens mij is het andersom. Dat vertelde een meisje mij in ieder geval die meerdere pogingen heeft gedaan. Mensen die depressief zijn en dan ineens een opleving krijgen, hebben dan ineens de energie en het "zelfvertrouwen" om die beslissing ineens wel te maken om zich van het leven te beroven.
dan kijk je toch neit, maar respecteer wel dat er een meerderheid is die daar wel behoefte aan heeft. ?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:17 schreef Re het volgende:
ik zit altijd met een soort van intern dilemma als het gaat om zelfmoord aangezien ik ook genoeg voorbeelden heb gezien waarbij en (farmacologische) behandeling wel effectief is geweest en men er weer bovenop is gekomen en aan de andere kant de blijkbaar onbehandelbare reistente depressies
Hangt er een beetje vanaf of hij in Amsterdam woonde natuurlijk.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat niet natuurlijk, ik kijk altijd de wereld draait door , mag jij raden waar dat vanavond over gaat ?
Idd, veel mensen begrijpen niet hoe erg/heftig een depressie is. Dan kan je nog wel succes hebben en een gezinnetje enzo, als je eenmaal zo diep zit dan kan je er soms niet meer uitkomen. Tis triestquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef Synthesist het volgende:
als je depressie zo erg is dan boeit het niet meer of je een miljoen hebt of vrouw en kinderen, in dat opzicht kan ik het ook wel begrijpen.
Ja want heel nederland heeft behoefte aan Ode's aan Antoniequote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:19 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dan kijk je toch neit, maar respecteer wel dat er een meerderheid is die daar wel behoefte aan heeft. ?
Zo bij het vondelpark.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf of hij in Amsterdam woonde natuurlijk.
Een andere zaak zou het zijn als het in een opwelling gebeurde, maar hij heeft geprobeerd eruit te komen, en dat is niet gelukt. Wat voor keuze blijft er dan nog over?quote:
klopt.. bij mijn moeder werkte de medicatie en een bed op recept super tot sinds kort.quote:
Aha, nou dan zal het weer een fijn plakkerig onderonsje worden. Heeft Jeroen Krabbé al gereageerd?quote:
? Waarom reageer je zo? Ik zeg alleen dat ik het hoor van een meisje die dit in therapie te horen kreeg en dat er daarom nu zoveel op haar werd gelet omdat in goede periodes van depressieve mensen blijkbaar het vaakst zelfmoord wordt gepleegd. Was verder niet naar bedoelt hoor, zei je alleen wat ik dacht en te horen heb gekregen..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is goed, echt.
Ik ga wat anders doen, een steen wegwerken.
Leuk en aardig, je kunt hier wel sentimenteel gaan doen. Maar zou je je niet eens gaan ontfermen over die kinderen? Daar hebben ze daadwerkelijk wat aan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:20 schreef Shirley het volgende:
Ongelofelijk...ik kreeg echt tranen in m'n ogen toen ik het hoorde... maar idd, hoe kun je je kinderen achterlaten? Vreselijk...
Was vroeger zo verliefd op die man...
Sterkte aan nabestaanden enzo..
de kinderen zijn meestal onderdeel van de nabestaandenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, je kunt hier wel sentimenteel gaan doen. Maar zou je je niet eens gaan ontfermen over die kinderen? Daar hebben ze daadwerkelijk wat aan.²
Maar het kan toch ook mislukken? Heel veel mensen die zelfmoord plegen hebben eerst al een aantal pogingen gedaan. Of ze bij de eerste poging misschien toch niet dood wilden weet ik niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Een zelfmoordpoging en zelfmoord plegen is nogal verschil.
Bij een poging is het een schreeuw om aandacht... en dan krijgen ze wel de hulp die ze anders moeilijker krijgen. Daardoor gaat het tijdelijk beter omdat het helaas in eerste instantie crisisopvang is. en niet de harde kern wordt aangepakt.. en daardoor vaak meerdere pogingen gemaakt worden.
Iemand die echt dood wil die poogt niet, die doet.. en daardoor een enorme piek opleving die niet vergelijkbaar is na de opleving van een poging..
Er zit echt verschil in. klinkt misschien wat vreemd, maar is echt zo.
Het lijkt mij dat hij misschien maatregelen heeft genomen, zodat zijn kinderen het niet zouden zien..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:27 schreef sunny16947 het volgende:
Weet niet hoe hij het heeft gedaan, maar in de berichtgeving viel mij iets op.
Hij "heeft in de namiddag het besluit genomen" en "is in de nacht gevonden". "In zijn eigen huis".
Het lijkt mij dus dat hij in de namiddag al zelfmoord heeft gepleegd en pas s'nachts is gevonden. Een schreeuw om hulp die door omstandigheden fataal is geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |