Minimaal 11 km per uur en dan anderhalve marathon lopen gaat voor mij niet haalbaar zijn vrees ikquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
hoi
ik ben ook weer aan 't lopen met Evyen zoek écht een motivatie. Daarom bedacht ik me de beste motivatie die ik kan vinden: lopen voor een goed doel.
Enkele jaren geleden was ik motorbegeleider bij de Roparun, een estafetteloop van Parijs naar Rotterdam die geld bijeen zamelt om voornamelijk kankeronderzoek te financieren en kankerpatienten te ondersteunen.
Dus nu wilde ik daar maar 's bij mee gaan lopen. Zelf ga ik maar proberen om nog als een loper bij een team in 2011 mee te kunnen doen, maar als team kun je je niet meer inschrijven, want da's al vol (het is zéér populair).
Nu vroeg ik mij af of er met mij nog meer mensen zijn die dit een erg toffe motivatie vinden én wellicht voor 2012 een FOK!RopaTeam willen oprichten![]()
informatie:
www.roparun.nl
Ik ben écht niet gevorderd, en ik ben ook langzaam. Ik doe dan ook niet mee omdat ik het zo goed kan, maar omdat ik het wil. En waar een wil is, is een weg.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:25 schreef jack4ya het volgende:
15km en heuvels is best al wat gevorderd, dus waarom zou je niet eens in het andere topic kijken?
gefeliciteerdquote:Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef jack4ya het volgende:
52:38 min!!! Whaaaaah! 9,12km/h
En nummer 850 van de 1131 (vorige run was ik 1100 van de 1145, dat was euh... best pijnlijk.)
[ afbeelding ]
*Eind blije doos modus*
Ik heb hem 2 jaar geleden gelopen en wil hem volgend jaar weer gaan lopen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:06 schreef wyccie het volgende:
ZIjn er hier dan beginners die de Zevenheuvelenloop gaan doen en tips en ervaringen willen delen?
In dat andere topic durf ik niet, ik heb de tijden gezien.
Dank dank!quote:
Weet niet of je al ervaring hebt, maar om meteen van niks naar elke dag lopen te gaan lijkt me niet heel best.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:52 schreef DuracellPower het volgende:
Gisteren les 1 gedaan, viel 100% mee, er geneigd vandaag les 2 te gaan doen....
Wel ervaring, alleen maanden niet gelopenquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Weet niet of je al ervaring hebt, maar om meteen van niks naar elke dag lopen te gaan lijkt me niet heel best.
ik ben je link nog steeds in overweging aan 't nemenquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:21 schreef DarkElf het volgende:
Net in t zonnetje en de kou, goeie combi, training 10 gelopen voor de 4 mijl: een half uur lopen, en dan een minuut om en om stevig tempo en dribbelen...
merk sinds ik ben gaan trainen met de atletiek unie dat ik goed vooruit ga , die afwisselingen in tempo met de duurlopen erbij doen t goed bij mij.
Als je al wat ervaring hebt met lopen, maar alleen een paar maanden weinig gedaan hebt, dan zou je ook wel wat lessen kunnen overslaan denk ik. Niet teveel, maar je zou bijvoorbeeld les 8 ofzo kunnen proberen, of misschien 12, maar veel verder dan dat zou ik niet meteen gaan denk ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:45 schreef DuracellPower het volgende:
Ja, je heb gelijk, was eigenlijk ook de bedoeling, om en om... 1 dag kracht, andere dag lopen
Wat parcoursinfo.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:06 schreef wyccie het volgende:
ZIjn er hier dan beginners die de Zevenheuvelenloop gaan doen en tips en ervaringen willen delen?
In dat andere topic durf ik niet, ik heb de tijden gezien.
tnxs, ik ga eens rommelen ermeequote:Op maandag 18 oktober 2010 14:33 schreef Neelix het volgende:
[..]
Als je al wat ervaring hebt met lopen, maar alleen een paar maanden weinig gedaan hebt, dan zou je ook wel wat lessen kunnen overslaan denk ik. Niet teveel, maar je zou bijvoorbeeld les 8 ofzo kunnen proberen, of misschien 12, maar veel verder dan dat zou ik niet meteen gaan denk ik.
Ik zit nu op datzelfde niveau. En met die snelheid zou ik al heel tevreden zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2010 07:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb 't gedaan terwijl ik 10km kon lopen en gewend was aan (redelijk) vlak.
Ja ik heb 'm toen uitgelopen, met 9,8km per uur gemiddeld,
Thanks voor deze informatie! Onbekende rondjes vind ik altijd lastig, nu scheelt het wel dat ik in Nijmegen woon, maar toch is dit heel goed om te weten.quote:
Niet uit mijn hoofd maar hier te vinden:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:11 schreef SolnaStockholm het volgende:
Pfoe ik loop echt te weinig. Gister geen tijd gehad, en vandaag andere sport. Morgen een poging wagen. Evy 1, wil de les van 15 15 lopen, maar weet eigenlijk niet welke dag is. Weet iemand dat toevallig uit zijn hoofd?
quote:En ik heb m ook gelopen, eigenlijk zonder conditie en met slechte knieën. Kwam gezellig als laatste binnen van de 5 km, arm in arm met nog een vrouwOp zaterdag 23 oktober 2010 14:48 schreef Flappekz het volgende:
Zojuist de VUMC gebouwenloop gedaan, wat was dat zwaar zeg...superwarm binnen, veel opstoppinkjes bij smalle paden en voor trappen, heel veel korte bochtjes en de hellingen uit de parkeergarage waren ook pittig. Uiteindelijk ergens tussen de 30 en 31 minuten gelopen, exacte tijd weet ik nog niet.
Dit was mn allereerste loop
quote:Ik heb gestemd dat ik dieet voor mijn lichaam. Ik doe niet heel erg diëten, maar gewoon iets bewuster eten. En in eerste instantie voor mijn lichaam, maar in tweede instantie ook omdat ik het hardlopen erg leuk vind. ik wil dat langere termijn vol kunnen houden, dan moet er toch wel wat vanaf zodat het lichaam niet te hard slijt...Op zaterdag 23 oktober 2010 15:04 schreef Apekoek het volgende:
Even een polletje ik ben er namelijk nieuwsgierig naar. Ik zelf let niet erg op mijn eetpatroon en neem zo nu en dan wel eens sport dranken/bars en vitamine preparaten ter stimulatie van de sport en dan in de 2e plaats wat dat voor effect op mijn lichaam kan hebben. Dus vroeg me af of jullie dit ook doen en dan voor de sport zelf of dus meer omdat je bewust met je lichaam bezig bent.
Poll: Consumptie en hardlopen?
• Op dieet (voor hardlopen)
• Sport voedingsmiddelen (voor hardlopen)
• Supplementen/vitaminen (voor hardlopen)
• Op dieet (voor lichaam)
• Sport voedingsmiddelen (voor lichaam)
• Supplementen/vitaminen (voor lichaam)
• Geen van dit alles houd mij bezig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:In het begin kan je langs de singel lopen, of in het wilhelminapark. Maar dat wordt al snel te kort. Griftpark is ook een goeie, al heb ik daar zelf niet gelopen.Op zondag 24 oktober 2010 09:39 schreef DuracellPower het volgende:
Ik ga nu les 2 lopenIk woon nog niet lang in utrecht, zoek groene loop plekjes, ga nu het Julianapark proberen
quote:Ik loop ook langs het merwedekanaalOp zondag 24 oktober 2010 12:48 schreef Neelix het volgende:
[..]
In het begin kan je langs de singel lopen, of in het wilhelminapark. Maar dat wordt al snel te kort. Griftpark is ook een goeie, al heb ik daar zelf niet gelopen.
Ik heb het groen opgegeven voor een handige route vlakbij huis langs het merwedekanaal.
Pm me anders een keer dan kan ik misschien wat meer tips sturen
quote:Waarom weet je dat niet? Rare vraag misschien, maar toch. Je kan toch wat extra aantrekken? als het echt te warm is, bind je het om je middel.Op maandag 25 oktober 2010 20:13 schreef Improved28 het volgende:
Gisteren les 16, was veel moeilijker dan de eerste keerMaar gehaald
Het wordt wel steeds kouder, weet niet zo goed meer wat ik aan moet....
quote:Tip van Evy in latere lessen: laagjes, liefst van synthetische kleren, stuk of 3 wil wel helpen.Op maandag 25 oktober 2010 20:13 schreef Improved28 het volgende:
Gisteren les 16, was veel moeilijker dan de eerste keerMaar gehaald
Het wordt wel steeds kouder, weet niet zo goed meer wat ik aan moet....
quote:Hoezo, mijn billen konden me niet bijhouden ofzo?
quote:Heb gisteren les 3 langs de singel gedaanOp zondag 24 oktober 2010 12:48 schreef Neelix het volgende:
[..]
In het begin kan je langs de singel lopen, of in het wilhelminapark. Maar dat wordt al snel te kort. Griftpark is ook een goeie, al heb ik daar zelf niet gelopen.
Ik heb het groen opgegeven voor een handige route vlakbij huis langs het merwedekanaal.
Pm me anders een keer dan kan ik misschien wat meer tips sturen
quote:HihiOp dinsdag 26 oktober 2010 16:08 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hoezo, mijn billen konden me niet bijhouden ofzo?![]()
quote:Jemig, kont weg, borsten weg,... als ik jou was, ging ik dammen ipv hardlopen.Op woensdag 27 oktober 2010 21:56 schreef jack4ya het volgende:
Euh... volgens mij wordt het tijd voor een kleinere sport bh.![]()
*grumbl*
quote:Eerste paar schoenen op advies (winkel 1) toch nog klachten.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:32 schreef GotC het volgende:
450 euro door welke poespas dan?
Ik ging laatst terug met m'n schoenen omdat ze kraakten.. kreeg gelijk gratis een nieuw zooltje mee, en de mededeling dat als ze bleven kraken ik gratis nieuwe schoenen kreeg!(schoenen zijn ongeveer een jaar oud nu)
quote:En... geweest?Op woensdag 27 oktober 2010 22:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben van plan om morgenochtend even te gaan. Ben een beetje aan het verzaken met hardlopen. Drukte. Maar ik heb zin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |