Nee, dat mag niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Je mag toch wel dingen zeggen om opzettelijk mensen te beledigen?
quote:Artikel 266Opzettelijke belediging
1.Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2.Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Oh, dat wist ik niet. Het zit 'm dan vast in het 'opzettelijke'.quote:
Lees die quote nog eens goed.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:49 schreef Klaudias het volgende:
maar waarom steeds praten over hoofddoeken ... die hele quote van hem staat vol met dat soort dingen over allochtonen en Femke Halsema
Nee, hoor dat allochtonen doodschieten is niet alleen wanneer er oorlog is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Lees die quote nog eens goed.
Hij heeft het over 'ZE' moeten ze allemaal doodschoppen.
En: "ALS er oorlog komt, DAN zou ik ze allemaal doodschieten.
Waarom kan het anders wel in de meeste landen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Homo's zijn personen. Je kunt geen wet maken die homo's uitroeit.
Maar daar gaat het nou allemaal om. Het bewijzen dat Wilders zijn uitspraken opzettelijk doet om te beledigen. Dat is, m.i. niet te bewijzen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Het zit 'm dan vast in het 'opzettelijke' en in smaad.
Want met een bepaalde mening kan je altijd wel mensen beledigen. Dat betekent niet dat je die ook niet meer mag verkondigen. Het gaat dan dus om de intentie die je hebt bij het verkondigen van die mening. Wilders kan dan makkelijk zeggen dat hij niet opzettelijk beledigt, maar enkel mensen zijn mening wil verkondigen die toevallig negatief tegenover de islam is.
Volgens die wet zouden bepaalde cartoons ook niet meer kunnen. Vreemde wet.
Dat kan ik niet zo snel terugvinden, maar het is in ieder geval grond om iemand op te pakken, dus ook hier.quote:
Probeer het nog eens te lezen, ik weet dat het moeilijk is, hier komt ie:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, hoor dat allochtonen doodschieten is niet alleen wanneer er oorlog is.
Het eerste deel, het uitroeien slaat terug op 'ik wou dat er oorlog kwam' DAN......quote:Ik wou dat er oorlog kwam! DAN roei ik ze allemaal uit, al die kankerhoofdoeken, allemaal. Die allochtonen, die moeten ze allemaal afschieten.
Waarbij hij daarvoor een tirade hield over allochtonen en 'linkse figuren'. Nogmaals: wanneer we alles in zijn context plaatsen dan is het heel gemakkelijk om de woorden 'ze' en 'hoofddoeken' van hun juiste betekenis te vervullen. Net zoals het OM die laatst besloot om een Marokkaans-Nederlandse jongen te vervolgen vanwege het feit dat hij het over had 'om alle Joden te djoeken'. Je denkt toch niet dat rechters gebonden zijn aan de Dikke van Dale en de letterlijke betekenis van woorden, wanneer ze in bepaalde delen van de samenleving een ander betekenis vervullen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:54 schreef Gia het volgende:
Lees die quote nog eens goed.
Hij heeft het over 'ZE' moeten ze allemaal doodschoppen.
En: "ALS er oorlog komt, DAN zou ik ze allemaal doodschieten.
Nee klopt, daarom dacht ik dat het ook om haatzaaien ging. Maar das idd offtopic.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou allemaal om. Het bewijzen dat Wilders zijn uitspraken opzettelijk doet om te beledigen. Dat is, m.i. niet te bewijzen.
Dat lijkt me wel ja. Iemand uitschelden voor hoer valt volgens mij ook onder laster. Femke verdient, zover ik weet, niet op die manier haar geld.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar dan zou deze man dus wel kunnen worden vervolgd voor het opzettelijk beledigen van Halsema, of begrijp ik iets nu verkeerd?
Omdat die landen onder invloed staan van een of ander achterlijk geschrift en dit tot wet verheffen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Deadre het volgende:
[..]
Waarom kan het anders wel in de meeste landen?
Die haat is het gevolg van het predikken van valse waarheden en onjuistheden, zowel aan de islamitische kant als aan de kant van Girt. En waar de feiten ontbreken, tieren de geruchten welig. En geruchten zijn geliefd onder het volk, helemaal als het angst of hoop inboezemd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar daar gaat het nou allemaal om. Het bewijzen dat Wilders zijn uitspraken opzettelijk doet om te beledigen. Dat is, m.i. niet te bewijzen.
Dat moslims zich beledigd voelen, wil niet zeggen dat Wilders zijn mening verkondigd om ze te beledigen.
Dat moslims zich vervolgens geweldadig gaan gedragen kun je ook niet op het bordje van Wilders schuiven als zijnde aanzetten tot haat. Die haat is het gevolg van het zich beledigd voelen.
Hoer vervult ook in deze een heel andere betekenis. Totaal geen sprake van laster, wel van belediging.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef Gia het volgende:
Dat lijkt me wel ja. Iemand uitschelden voor hoer valt volgens mij ook onder laster. Femke verdient, zover ik weet, niet op die manier haar geld.
Onwetenheid, angst.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee klopt, daarom dacht ik dat het ook om haatzaaien ging. Maar das idd offtopic.
Ik vraag me echt af wat zo iemand beweegt om zulke dingen te roepen live op de radio.
Je bedoelt onder invloed van religie?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat die landen onder invloed staan van een of ander achterlijk geschrift en dit tot wet verheffen.
Tja, dat weet je niet. Slechte ervaring? Of iets verkeerds gebruikt?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee klopt, daarom dacht ik dat het ook om haatzaaien ging. Maar das idd offtopic.
Ik vraag me echt af wat zo iemand beweegt om zulke dingen te roepen live op de radio.
Net zoals onze wetten voor een groot deel hun oorsprong vinden in 'achterlijke' geschriften zoals de bijbel of de thora?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat die landen onder invloed staan van een of ander achterlijk geschrift en dit tot wet verheffen.
Eigenlijk vind ik dat die ZE vorm net zo strafbaar moet zijn. Belachelijk dat dat niet zo zou zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Probeer het nog eens te lezen, ik weet dat het moeilijk is, hier komt ie:
[..]
Het eerste deel, het uitroeien slaat terug op 'ik wou dat er oorlog kwam' DAN......
Het tweede deel is geen IK-vorm, maar gaat weer over ZE.
Nee, ik bedoel het boek. De voorschriften uit het boek zijn letterlijk tot wet verheven.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef boyv het volgende:
[..]
Je bedoelt onder invloed van religie?
Wat is er achterlijk aan 'gij zult niet doden?'quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Net zoals onze wetten voor een groot deel hun oorsprong vinden in 'achterlijke' geschriften zoals de bijbel of de thora?
Ik denk ook wel dat je dat kunt scharen onder haatzaaien. Hij roept feitelijk op dat iemand dat zou moeten doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat die ZE vorm net zo strafbaar moet zijn. Belachelijk dat dat niet zo zou zijn.
Toevallig dat je nog niet op deze post hebt gereageerd, Gia.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:00 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Waarbij hij daarvoor een tirade hield over allochtonen en 'linkse figuren'. Nogmaals: wanneer we alles in zijn context plaatsen dan is het heel gemakkelijk om de woorden 'ze' en 'hoofddoeken' van hun juiste betekenis te vervullen. Net zoals het OM die laatst besloot om een Marokkaans-Nederlandse jongen te vervolgen vanwege het feit dat hij het over had 'om alle Joden te djoeken'. Je denkt toch niet dat rechters gebonden zijn aan de Dikke van Dale en de letterlijke betekenis van woorden, wanneer ze in bepaalde delen van de samenleving een ander betekenis vervullen?
Zoals abortus en euthanasie verbieden enzoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel het boek. De voorschriften uit het boek zijn letterlijk tot wet verheven.
De religie is niet fout, maar wel als je de geschriften letterlijk gaat nemen en letterlijk gaat toepassen.
feit is gewoon dat er veel ongrief in de samenleving is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het woord 'achterlijk' staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Dat ik de meeste godsdienstboeken als achterlijk beschouw, wil nog niet zeggen dat elke versregel ook daadwerkelijk achterlijk is. Overigens, gij zult niet doden is geen christelijke norm of waarde, maar een universele.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Gia het volgende:
Wat is er achterlijk aan 'gij zult niet doden?'
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik heb nog nooit zoiets tegen iemand geroepen en voel ook de behoefte niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Klaudias het volgende:
Gia, zou je het uit willen proberen? Tegen een politie agent roepen "ze zouden je moeten doodschieten."?
post je bevindingen maar op GeenStijl of de Fok FP
wat is er achterlijk aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, sorry hoor! Mijn antwoord op die vraag is: Nee.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toevallig dat je nog niet op deze post hebt gereageerd, Gia.
is dat verboden dan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:09 schreef boyv het volgende:
[..]
Zoals abortus en euthanasie verbieden enzo
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik heb nog nooit zoiets tegen iemand geroepen en voel ook de behoefte niet.
Heb overigens wel ooit gezegd dat ze wmb de doodstraf weer in mogen voeren in geval van kinderverkrachting en -moord bijvoorbeeld.
Nee, maar de drang om bepaalde christelijke normen op te leggen aan het merendeel van de samenleving omdat ze goddelijk van aard zouden zijn, is wat mij betreft wel achterlijk.quote:
Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid lijkt mij. Beetje simpel om dat op iemand of iets af te schuiven.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:10 schreef kitao het volgende:
[..]
feit is gewoon dat er veel ongrief in de samenleving is.
je ziet het bij de molukkers, bij de tokkies en hooligans, bij de marokkanen , bij de krakers enz.
als iemand dan ineens de kans krijgt dit landelijk te verkondigen dan komt het gal boven.
de vraag is wie nu verantwoordelijk is voor deze opgelopen spanningen.
Klopt. Feit is dat het antwoord op de vraag waarom in sommige landen homo's gedood mogen worden volgens de wet voortvloeit uit de voorschriften van de koran.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:10 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Het woord 'achterlijk' staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Dat ik de meeste godsdienstboeken als achterlijk beschouw, wil nog niet zeggen dat elke versregel ook daadwerkelijk achterlijk is. Overigens, gij zult niet doden is geen christelijke norm of waarde, maar een universele.
Ik reageer er gewoon op. Ik voel niet de behoefte om een politie-agent in zijn gezicht te schreeuwen dat 'iemand hem dood zou moeten schieten'. Waarom zou ik dat doen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]reageer nou eens gewoon op die post. Ik snap wel dat je hem wilt ontwijken omdat je met een voorbeeld feitelijk ongelijk hebt, maar dat kun je daarna toch netjes toegeven?
Nog niet lang geleden waren de landen met vooral christelijke roots ook fervent anti-homo. Waar de christenen nu nog heersen (VS) zijn aanslagen op iemand die wat met homo's of abortus te maken heeft dan ook niet vreemd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. Feit is dat het antwoord op de vraag waarom in sommige landen homo's gedood mogen worden volgens de wet voortvloeit uit de voorschriften van de koran.
Dat er hier ook wetten zijn die voortvloeien uit de bijbel, maakt bovenstaand feit niet minder erg.
Abortus en euthanasie is in Nederland niet verboden. Overigens ben jij de karikatuur als je dingen gaat beweren die niet waar zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en nu probeer je een karikatuur van jezelf te worden. Goed geprobeerd, troll.
Vind ik ook. En nu?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:15 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Nee, maar de drang om bepaalde christelijke normen op te leggen aan het merendeel van de samenleving omdat ze goddelijk van aard zouden zijn, is wat mij betreft wel achterlijk.
Dat gezwam over die hoofddoeken, daar ging je de mist in. Hier laat je duidelijk merken dat je geen poot hebt om op te staan als je hem aanklaagt, terwijl hij zeker nat zou gaan voor haatzaaien met z'n uitroeien en oorlog voeren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt jou dat? Wat dan?
Wie zegt dat de man de persoon onder die hoofddoek bedoeld?
Als je iemand aanklaagt die zegt hoofddoeken uit te willen roeien, dan heb je werkelijk geen poot om op te staan als je dan in de rechtbank zegt: ja maar edelachtigbare, ik denk dat hij de persoon eronder bedoelt!
Nee, het gaat om een malloot die op de radio roept dat Halsema doodgeschopt moet worden en alle allochtonen erbij en dat er twee agenten zijn die er niets mee doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:20 schreef Gia het volgende:
Het gaat er toch om of dergelijke achterlijkheden hier tot wet verheven zijn?
Dat zijn ze heel lang geweest ja, tot nog niet zo lang geleden zelfs.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik ook. En nu?
Het gaat er toch om of dergelijke achterlijkheden hier tot wet verheven zijn?
zo simpel is het vaak wel, tuurlijk je moet er zelf iets van proberen te maken maar ik weet vrijwel zeker dat sociologen wel degelijk oorzaken kunnen duiden die tot verhoogde spanningen leiden binnen een dichtbevolkt gebied met een vaak kromme wetgeving en maatschappelijke kansen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:15 schreef boyv het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid lijkt mij. Beetje simpel om dat op iemand of iets af te schuiven.
Dan nog zijn mensen die die aanslagen plegen gewoon strafbaar. In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:19 schreef boyv het volgende:
Nog niet lang geleden waren de landen met vooral christelijke roots ook fervent anti-homo. Waar de christenen nu nog heersen (VS) zijn aanslagen op iemand die wat met homo's of abortus te maken heeft dan ook niet vreemd.
Dan nog maakt de wens van een gelovige zijn heilige geschrift nog niet tot wet, dat doen de regeringen.quote:Zo'n gedachte komt namelijk niet voort uit een boek, maar uit de interpretatie van de menselijke psyche daarvan.
Het topic ging over BEDREIGING. Dit is geen bedreiging!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat gezwam over die hoofddoeken, daar ging je de mist in. Hier laat je duidelijk merken dat je geen poot hebt om op te staan als je hem aanklaagt, terwijl hij zeker nat zou gaan voor haatzaaien met z'n uitroeien en oorlog voeren.
Niet meer sinds 2003 inderdaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:24 schreef Gia het volgende:
Dan nog zijn mensen die die aanslagen plegen gewoon strafbaar. In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.
Wat hadden die kunnen doen? Zeggen dat die mijnheer dat niet mag zeggen en vragen wat zijn naam en adres is?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, het gaat om een malloot die op de radio roept dat Halsema doodgeschopt moet worden en alle allochtonen erbij en dat er twee agenten zijn die er niets mee doen.
Behalve wanneer men als homo in het leger dient, waar hij geacht wordt om niet over zijn geaardheid te spreken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:24 schreef Gia het volgende:
In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.
Meenemen naar het bureau en een verklaring opmaken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat hadden die kunnen doen? Zeggen dat die mijnheer dat niet mag zeggen en vragen wat zijn naam en adres is?
De oorzaak is de gedachte van iedereen in dit land, allochtoon en autochtoon. Immers, iedereen komt op dezelfde manier op deze wereld, en zal hem op dezelfde manier verlaten. Het enige wat een mens wil, elk mens zelfs, is gelukkig zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:23 schreef kitao het volgende:
[..]
zo simpel is het vaak wel, tuurlijk je moet er zelf iets van proberen te maken maar ik weet vrijwel zeker dat sociologen wel degelijk oorzaken kunnen duiden die tot verhoogde spanningen lijden binnen een dichtbevolkt gebied met een vaak kromme wetgeving en maatschappelijke kansen.
Dat is het wél. Of het strafbaar is is een tweede. Vergelijk de student die een pop ophing met daarop een foto van Wilders geprikt met een mes. Hij is aangeklaagd en door de rechter vrijgesproken, maar het was wel aanleiding om hem op te pakken en dat was het hier ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Het topic ging over BEDREIGING. Dit is geen bedreiging!
Waarom Amerika erbij halen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:27 schreef Ferdowsi het volgende:
[..]
Behalve wanneer men als homo in het leger dient, waar hij geacht wordt om niet over zijn geaardheid te spreken.
Nee, schaapachtig glimlachen is een goede manier van handelen. Ze hadden de man inderdaad moeten aanspreken, tot rust manen en gegevens opnemen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat hadden die kunnen doen? Zeggen dat die mijnheer dat niet mag zeggen en vragen wat zijn naam en adres is?
Ik heb niet 't hele topic gelezen maar WTF hebben wetten in islamitische landen hiermee te maken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Duh, wat heb ik met Amerika te maken? Het ging over de Nederlandse wet in vergelijking met de wet in een islamitisch land.
Volgens mij was jij diegene die begon over het feit dat 'homofilie' in Amerika niet verboden is. Ik probeer aan de hand van een voorbeeld enkel aan te geven dat dat niet op elk terrein zo is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef Gia het volgende:
Waarom Amerika erbij halen?
Hing die man niet aan de telefoon?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Meenemen naar het bureau en een verklaring opmaken.
In de VS regeert de Bijbel. O wee als je daar abortusarts bent, dan moet je met een bodyguard over straat naar je kliniek als die nog niet is opgeblazen. Vergroot je wereld.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog zijn mensen die die aanslagen plegen gewoon strafbaar. In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.
[..]
Dan nog maakt de wens van een gelovige zijn heilige geschrift nog niet tot wet, dat doen de regeringen.
Er zijn landen waar de voorschriften van de koran daadwerkelijk de wet zijn.
Er zijn geen landen waar de bijbel de wet vormt. Zeker niet in Nederland.
Gia.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb niet 't hele topic gelezen maar WTF hebben wetten in islamitische landen hiermee te maken.
Ga niet herhalen, lees het hele topic maar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb niet 't hele topic gelezen maar WTF hebben wetten in islamitische landen hiermee te maken.
Ik zei ook niet dat dat nooit gaat lukken , ik neem aan dat je dit ook niet zo bedoelde.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:30 schreef boyv het volgende:
[..]
De oorzaak is de gedachte van iedereen in dit land, allochtoon en autochtoon. Immers, iedereen komt op dezelfde manier op deze wereld, en zal hem op dezelfde manier verlaten. Het enige wat een mens wil, elk mens zelfs, is gelukkig zijn.
Door gebrek aan kennis van elkaars tradities en cultuur, kunnen mensen in dezelfde taal een gesprek met elkaar aan gaan, maar elkaar toch helemaal niet begrijpen, terwijl al hun uiteindelijke doelen op hetzelfde neerkomen. Dat zorgt voor polarisatie tussen die groepen en kan zelfs leiden tot conflicten. Dit kan makkelijk voorkomen worden wanneer mensen meer op de hoogte zijn van elkaars cultuur, tradities en normen en waarden. Begrip moet van beide kanten komen, en het moet vrijwillig zijn.
En dat zoiets nooit zal lukken; lariekoek. 2000 jaar geleden kon bijna niemand op de wereld lezen en schrijven. Nu worden alle kinderen opgevoed met lezen en schrijven. Er zal dus ook een tijd komen dat kinderen worden opgevoed met wederzijds begrip, maar daar zal nog eeuwen overheen gaan dunkt mij.
Goed, zal de posts even onder elkaar zetten, omdat het anders te moeilijk is:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
Je kan wetten maken die het gebruik van hoofddoeken uitroeit.
quote:
Dan haalt Deadra er andere landen bij, niet ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef Gia het volgende:
Homo's zijn personen. Je kunt geen wet maken die homo's uitroeit.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Deadre het volgende:
Waarom kan het anders wel in de meeste landen?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef Gia het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Ferdowsi het volgende:
Net zoals onze wetten voor een groot deel hun oorsprong vinden in 'achterlijke' geschriften zoals de bijbel of de thora?
Vervolgens gaan Ferdowski en BoyV door elkaar en volgen er twee discussies, die ik hier niet duidelijk neer kan zetten, maar uiteindelijk komt BoyV met:quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Gia het volgende:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:19 schreef boyv het volgende:
Nog niet lang geleden waren de landen met vooral christelijke roots ook fervent anti-homo. Waar de christenen nu nog heersen (VS) zijn aanslagen op iemand die wat met homo's of abortus te maken heeft dan ook niet vreemd.
Zo'n gedachte komt namelijk niet voort uit een boek, maar uit de interpretatie van de menselijke psyche daarvan.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog maakt de wens van een gelovige zijn heilige geschrift nog niet tot wet, dat doen de regeringen.
Er zijn landen waar de voorschriften van de koran daadwerkelijk de wet zijn.
Er zijn geen landen waar de bijbel de wet vormt. Zeker niet in Nederland.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:27 schreef Ferdowsi het volgende:
Behalve wanneer men als homo in het leger dient, waar hij geacht wordt om niet over zijn geaardheid te spreken.
Uit bovenstaande conversatie kun je zien dat het BoyV was die over de VS begon en niet ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Ferdowsi het volgende:
Volgens mij was jij diegene die begon over het feit dat 'homofilie' in Amerika niet verboden is. Ik probeer aan de hand van een voorbeeld enkel aan te geven dat dat niet op elk terrein zo is.
Wanneer heb ik dat gedaan? Nog nooit!!!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die deze man aangeven...
Net zoiets als Gia die gaat huilen om een Marokkaantje die kankerjood oid roept.
Misschien zelf het topic nog eens doorlezen ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Hing die man niet aan de telefoon?
Maak uit de OP en de foto niet op dat die man daar bij zat.
Ah, ja, dat verklaart dingen. Kunnen we dan nu weer een beetje ontopic verder of blijven we op die plaat inpraten?quote:
Ik noemde lukraak een grote religieuze boosdoener die aan onze kant (bondgenoot, ahum) staat om aan te geven dat religieuze pietpraat en doorgedramde regelgeving zelfs in onze westerse maatschapij voorkomt. Als argument tegen jouw stelling dat die plaats alleen is weggelegd voor islamitische landen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Goed, zal de posts even onder elkaar zetten, omdat het anders te moeilijk is:
[..]
[..]
[..]
Dan haalt Deadra er andere landen bij, niet ik.
[..]
[..]
[..]
[..]
Vervolgens gaan Ferdowski en BoyV door elkaar en volgen er twee discussies, die ik hier niet duidelijk neer kan zetten, maar uiteindelijk komt BoyV met:
[..]
[..]
[..]
[..]
Uit bovenstaande conversatie kun je zien dat het BoyV was die over de VS begon en niet ik.
oproepen tot geweld en oorlog heeft niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dag vrijheid van meningsuiting
Dat is hetzelfde..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:30 schreef Dagonet het volgende:
In hoeverre is dat anders dan dat ze Halsema moeten doodschoppen?
Steek eens niet je kop in het zand.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Het topic ging over BEDREIGING. Dit is geen bedreiging!
De twee van Putten, Lucie de B, Ina Post enz enz zijn blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:11 schreef Gia het volgende:
Heb overigens wel ooit gezegd dat ze wmb de doodstraf weer in mogen voeren in geval van kinderverkrachting en -moord bijvoorbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |