abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:26:14 #201
3542 Gia
User under construction
pi_87255039
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een malloot die op de radio roept dat Halsema doodgeschopt moet worden en alle allochtonen erbij en dat er twee agenten zijn die er niets mee doen.
Wat hadden die kunnen doen? Zeggen dat die mijnheer dat niet mag zeggen en vragen wat zijn naam en adres is?
pi_87255066
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:24 schreef Gia het volgende:
In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.
Behalve wanneer men als homo in het leger dient, waar hij geacht wordt om niet over zijn geaardheid te spreken.
Sinds 1785
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:27:22 #203
3542 Gia
User under construction
pi_87255078
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet meer sinds 2003 inderdaad.
Zijn er nog steeds landen waar homofilie bestraft kan worden met de doodstraf?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:28:00 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_87255104
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat hadden die kunnen doen? Zeggen dat die mijnheer dat niet mag zeggen en vragen wat zijn naam en adres is?
Meenemen naar het bureau en een verklaring opmaken.
Dit, dus.
pi_87255194
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:23 schreef kitao het volgende:

[..]

zo simpel is het vaak wel, tuurlijk je moet er zelf iets van proberen te maken maar ik weet vrijwel zeker dat sociologen wel degelijk oorzaken kunnen duiden die tot verhoogde spanningen lijden binnen een dichtbevolkt gebied met een vaak kromme wetgeving en maatschappelijke kansen.
De oorzaak is de gedachte van iedereen in dit land, allochtoon en autochtoon. Immers, iedereen komt op dezelfde manier op deze wereld, en zal hem op dezelfde manier verlaten. Het enige wat een mens wil, elk mens zelfs, is gelukkig zijn.

Door gebrek aan kennis van elkaars tradities en cultuur, kunnen mensen in dezelfde taal een gesprek met elkaar aan gaan, maar elkaar toch helemaal niet begrijpen, terwijl al hun uiteindelijke doelen op hetzelfde neerkomen. Dat zorgt voor polarisatie tussen die groepen en kan zelfs leiden tot conflicten. Dit kan makkelijk voorkomen worden wanneer mensen meer op de hoogte zijn van elkaars cultuur, tradities en normen en waarden. Begrip moet van beide kanten komen, en het moet vrijwillig zijn.

En dat zoiets nooit zal lukken; lariekoek. 2000 jaar geleden kon bijna niemand op de wereld lezen en schrijven. Nu worden alle kinderen opgevoed met lezen en schrijven. Er zal dus ook een tijd komen dat kinderen worden opgevoed met wederzijds begrip, maar daar zal nog eeuwen overheen gaan dunkt mij.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:30:49 #206
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87255198
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Het topic ging over BEDREIGING. Dit is geen bedreiging!
Dat is het wél. Of het strafbaar is is een tweede. Vergelijk de student die een pop ophing met daarop een foto van Wilders geprikt met een mes. Hij is aangeklaagd en door de rechter vrijgesproken, maar het was wel aanleiding om hem op te pakken en dat was het hier ook.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:31:15 #207
3542 Gia
User under construction
pi_87255217
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:27 schreef Ferdowsi het volgende:

[..]

Behalve wanneer men als homo in het leger dient, waar hij geacht wordt om niet over zijn geaardheid te spreken.
Waarom Amerika erbij halen?
Ik zeg dat je best een wet kunt maken die het gebruik van een hoofddoek uitroeit.
Zegt iemand anders dat je dat ook voor homo's kunt.
Zeg ik dat dat hier niet mogelijk is.
Zegt iemand anders weer dat er landen zijn waar dat wel mogelijk is.
Zeg ik dat in die landen de wetten gebasseerd zijn op een achterlijk boek.
Zegt iemand anders dat in dit land ook wetten gebasseerd zijn op een achterlijk boek, zoals het verbod op abortus en euthanasie.
Zeg ik dat dat hier niet verboden is.
Zegt iemand anders weer: Ja maar in Amerika wel!

Duh, wat heb ik met Amerika te maken? Het ging over de Nederlandse wet in vergelijking met de wet in een islamitisch land.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:32:01 #208
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87255246
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, schaapachtig glimlachen is een goede manier van handelen. Ze hadden de man inderdaad moeten aanspreken, tot rust manen en gegevens opnemen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:32:57 #209
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87255285
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Duh, wat heb ik met Amerika te maken? Het ging over de Nederlandse wet in vergelijking met de wet in een islamitisch land.
Ik heb niet 't hele topic gelezen maar WTF hebben wetten in islamitische landen hiermee te maken.
Huilen dan.
pi_87255286
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:31 schreef Gia het volgende:
Waarom Amerika erbij halen?
Volgens mij was jij diegene die begon over het feit dat 'homofilie' in Amerika niet verboden is. Ik probeer aan de hand van een voorbeeld enkel aan te geven dat dat niet op elk terrein zo is.
Sinds 1785
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:33:32 #211
3542 Gia
User under construction
pi_87255312
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Meenemen naar het bureau en een verklaring opmaken.
Hing die man niet aan de telefoon?

Maak uit de OP en de foto niet op dat die man daar bij zat.
pi_87255313
quote:

[..]

Dan nog zijn mensen die die aanslagen plegen gewoon strafbaar. In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.
[..]

Dan nog maakt de wens van een gelovige zijn heilige geschrift nog niet tot wet, dat doen de regeringen.

Er zijn landen waar de voorschriften van de koran daadwerkelijk de wet zijn.
Er zijn geen landen waar de bijbel de wet vormt. Zeker niet in Nederland.
In de VS regeert de Bijbel. O wee als je daar abortusarts bent, dan moet je met een bodyguard over straat naar je kliniek als die nog niet is opgeblazen. Vergroot je wereld.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:33:34 #213
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_87255316
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik heb niet 't hele topic gelezen maar WTF hebben wetten in islamitische landen hiermee te maken.
Gia.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:34:54 #214
3542 Gia
User under construction
pi_87255362
quote:

[..]

Ga niet herhalen, lees het hele topic maar.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:42:43 #215
262650 kitao
prikplaatje
pi_87255648
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:30 schreef boyv het volgende:

[..]

De oorzaak is de gedachte van iedereen in dit land, allochtoon en autochtoon. Immers, iedereen komt op dezelfde manier op deze wereld, en zal hem op dezelfde manier verlaten. Het enige wat een mens wil, elk mens zelfs, is gelukkig zijn.

Door gebrek aan kennis van elkaars tradities en cultuur, kunnen mensen in dezelfde taal een gesprek met elkaar aan gaan, maar elkaar toch helemaal niet begrijpen, terwijl al hun uiteindelijke doelen op hetzelfde neerkomen. Dat zorgt voor polarisatie tussen die groepen en kan zelfs leiden tot conflicten. Dit kan makkelijk voorkomen worden wanneer mensen meer op de hoogte zijn van elkaars cultuur, tradities en normen en waarden. Begrip moet van beide kanten komen, en het moet vrijwillig zijn.

En dat zoiets nooit zal lukken; lariekoek. 2000 jaar geleden kon bijna niemand op de wereld lezen en schrijven. Nu worden alle kinderen opgevoed met lezen en schrijven. Er zal dus ook een tijd komen dat kinderen worden opgevoed met wederzijds begrip, maar daar zal nog eeuwen overheen gaan dunkt mij.
Ik zei ook niet dat dat nooit gaat lukken , ik neem aan dat je dit ook niet zo bedoelde.
Je hebt het nu alleen over cultuurverschillen en wederzijds begrip ,er is nog wel meer wat als oorzaak aangemerkt kan worden m.i.
Om te beginnen het bedreigen van politici, wie of wat kan nu echt als oorzaak hiervan worden gezien ?
Zijn dat niet bepaalde politici die een klucht maken van beschaafd redeneren en stemmen verkrijgen met openlijk moddergooien ? Zij geven zelf de aanzet ertoe.
Verder heb je dan nog de verschillen tussen rijk en arm , kansloze wijken , oplopende jeugdwerkloosheid , krapte op de arbeidsmarkt , speculatie op de beurs, klassejustitie enz. enz.
Plus de konstante mogelijkheid van aanslagen en je zit op een kruitvat.
megalomaniac
pi_87255836
Mensen die deze man aandacht geven...

=edit= Geef dat soort mensen gewoon geen aandacht aub. Ze krijgen een harde als ze mensen weten te kwetsen, terwijl het diep van binnen zelf calimero's zijn die het een en ander willen verhullen door dit soort taal uit te slaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 07-10-2010 10:09:44 ]
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:51:14 #217
3542 Gia
User under construction
pi_87256013
quote:
Goed, zal de posts even onder elkaar zetten, omdat het anders te moeilijk is:

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:45 schreef Gia het volgende:
Je kan wetten maken die het gebruik van hoofddoeken uitroeit.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:46 schreef Deadre het volgende:
Homo's ook, dus wat is jouw punt?
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:50 schreef Gia het volgende:
Homo's zijn personen. Je kunt geen wet maken die homo's uitroeit.
Dan haalt Deadra er andere landen bij, niet ik.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 17:55 schreef Deadre het volgende:
Waarom kan het anders wel in de meeste landen?
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:02 schreef Gia het volgende:
Omdat die landen onder invloed staan van een of ander achterlijk geschrift en dit tot wet verheffen.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:05 schreef Ferdowsi het volgende:
Net zoals onze wetten voor een groot deel hun oorsprong vinden in 'achterlijke' geschriften zoals de bijbel of de thora?
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:07 schreef Gia het volgende:
Wat is er achterlijk aan 'gij zult niet doden?'
Vervolgens gaan Ferdowski en BoyV door elkaar en volgen er twee discussies, die ik hier niet duidelijk neer kan zetten, maar uiteindelijk komt BoyV met:
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:19 schreef boyv het volgende:
Nog niet lang geleden waren de landen met vooral christelijke roots ook fervent anti-homo. Waar de christenen nu nog heersen (VS) zijn aanslagen op iemand die wat met homo's of abortus te maken heeft dan ook niet vreemd.

Zo'n gedachte komt namelijk niet voort uit een boek, maar uit de interpretatie van de menselijke psyche daarvan.
quote:

[..]

Dan nog zijn mensen die die aanslagen plegen gewoon strafbaar. In Amerika is homofilie en abortus niet verboden.

Dan nog maakt de wens van een gelovige zijn heilige geschrift nog niet tot wet, dat doen de regeringen.

Er zijn landen waar de voorschriften van de koran daadwerkelijk de wet zijn.
Er zijn geen landen waar de bijbel de wet vormt. Zeker niet in Nederland.
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:27 schreef Ferdowsi het volgende:
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:32 schreef Ferdowsi het volgende:
Volgens mij was jij diegene die begon over het feit dat 'homofilie' in Amerika niet verboden is. Ik probeer aan de hand van een voorbeeld enkel aan te geven dat dat niet op elk terrein zo is.
Uit bovenstaande conversatie kun je zien dat het BoyV was die over de VS begon en niet ik.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:51:58 #218
3542 Gia
User under construction
pi_87256047
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen die deze man aangeven...

Net zoiets als Gia die gaat huilen om een Marokkaantje die kankerjood oid roept.
Wanneer heb ik dat gedaan? Nog nooit!!!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 18:53:02 #219
262650 kitao
prikplaatje
pi_87256090
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Hing die man niet aan de telefoon?

Maak uit de OP en de foto niet op dat die man daar bij zat.
Misschien zelf het topic nog eens doorlezen ?
Die kwestie is allang verduidelijkt.
megalomaniac
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:07:38 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_87256639
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gia.
Ah, ja, dat verklaart dingen. Kunnen we dan nu weer een beetje ontopic verder of blijven we op die plaat inpraten?
Huilen dan.
pi_87258481
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed, zal de posts even onder elkaar zetten, omdat het anders te moeilijk is:
[..]

[..]

[..]

Dan haalt Deadra er andere landen bij, niet ik.
[..]

[..]

[..]

[..]

Vervolgens gaan Ferdowski en BoyV door elkaar en volgen er twee discussies, die ik hier niet duidelijk neer kan zetten, maar uiteindelijk komt BoyV met:
[..]

[..]

[..]

[..]

Uit bovenstaande conversatie kun je zien dat het BoyV was die over de VS begon en niet ik.
Ik noemde lukraak een grote religieuze boosdoener die aan onze kant (bondgenoot, ahum) staat om aan te geven dat religieuze pietpraat en doorgedramde regelgeving zelfs in onze westerse maatschapij voorkomt. Als argument tegen jouw stelling dat die plaats alleen is weggelegd voor islamitische landen.

Ik kan er nog een paar noemen, maar het zal de discussie niet bevorderen.
pi_87259469
Tsja, dit soort figuren voelen zich - nu hun Grote Blonde Leider mag gaan gedogen - natuurlijk serieus genomen en slingeren nu van alles de ether in. Alleen al vanwege de idioten die hem verafgoden is het al een slecht idee om Wilders te legitimeren door hem invloed te geven.

Maxime, bedankt!
pi_87269758
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dag vrijheid van meningsuiting :o
oproepen tot geweld en oorlog heeft niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting.
pi_87270470
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:30 schreef Dagonet het volgende:

In hoeverre is dat anders dan dat ze Halsema moeten doodschoppen?
Dat is hetzelfde..
Maar de man kondigt (indirect) aan dat hij in een oorlog alle allochtonen wilt vermoorden... dus 3 miljoen mensen in Nederland.
De agressie die daar uitspreekt maakr hetverschil tussen een doodsverwensing en -bedreiging richting Halsema heel miniem.... Je kunt de doodsverwensing beschouwen als een doodsbedreiging aan Halsema.
Maar zorgelijker is de doodsbedreiging aan allochtonen.. 3 miljoen meer zorgelijk

quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Het topic ging over BEDREIGING. Dit is geen bedreiging!
Steek eens niet je kop in het zand.
Je kunt proberen recht te lullen wat krom is, maar in dit geval is het niet mogelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 07-10-2010 00:40:01 ]
pi_87270687
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:11 schreef Gia het volgende:

Heb overigens wel ooit gezegd dat ze wmb de doodstraf weer in mogen voeren in geval van kinderverkrachting en -moord bijvoorbeeld.
De twee van Putten, Lucie de B, Ina Post enz enz zijn blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')