abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:03:33 #176
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_87283819
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.
:Y
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_87290714
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.
Wilders kun je in deze niets verwijten....sterker nog, in mijn ogen heeft hij van de 3 partijen het beste onderhandelingsresultaat behaalt. De afkeer tegen de PvdA is zo groot binnen het CDA en de VVD dat ze Wilders heel ver tegemoet zijn gekomen en daar heeft Wilders prima munt uit geslagen.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 17:03:51 #178
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87290883
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wilders kun je in deze niets verwijten....sterker nog, in mijn ogen heeft hij van de 3 partijen het beste onderhandelingsresultaat behaalt. De afkeer tegen de PvdA is zo groot binnen het CDA en de VVD dat ze Wilders heel ver tegemoet zijn gekomen en daar heeft Wilders prima munt uit geslagen.
Yep, eens.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:04:19 #179
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87290900
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:03 schreef Mike het volgende:

[..]

Yep, eens.
En dat zeg je met droge ogen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 17:10:18 #180
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87291127
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat zeg je met droge ogen?
Ik denk dat het klopt. Wat moet ik dan? Alles ontkennen? :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:13:06 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_87291222
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Och, je zou je natuurlijk licht kunnen schamen voor je partij, die vanwege machtsgeilheid bereid is een fascistenpartij ver tegemoet te komen, zoals je zelf toegeeft.
pi_87291320
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:10 schreef Mike het volgende:

[..]

Lol....veel niet-VVD/CDA stemmers kunnen niet begrijpen dat deze 2 partijen liever met de PVV in zee gaat als met de PvdA. Sowieso is het onbegrip tussen de 2 blokken enorm groot en dat zie ik de komende jaren alleen maar toenemen. Het centrum is echt aan het vervagen, hoezeer Verhagen ook zijn best doet het een centrum-rechts kabinrt te noemen.
pi_87291363
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, je zou je natuurlijk licht kunnen schamen voor je partij, die vanwege machtsgeilheid bereid is een fascistenpartij ver tegemoet te komen, zoals je zelf toegeeft.
Jij begrijpt blijkbaar niet dat men de PvdA erger vindt dan de PVV.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 17:17:05 #184
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87291377
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het was ook niet mijn keuze om samen te werken met Wilders. Desalniettemin snap ik ook de beweegredenen van degenen die voor hebben gestemd. Los daarvan ben ik prima in staat om objectief situaties te beoordelen, welke partij ik ook aanhang.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:18:04 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87291409
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is moeilijk kiezen tussen deze twee kwaden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 17:20:19 #186
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87291489
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol....veel niet-VVD/CDA stemmers kunnen niet begrijpen dat deze 2 partijen liever met de PVV in zee gaat als met de PvdA. Sowieso is het onbegrip tussen de 2 blokken enorm groot en dat zie ik de komende jaren alleen maar toenemen. Het centrum is echt aan het vervagen, hoezeer Verhagen ook zijn best doet het een centrum-rechts kabinrt te noemen.
Het onbegrip is inderdaad erg groot. Dat kan ik me op zich bij het CDA nog voorstellen, want veel leden voelen zich bedonderd door de PvdA. Wat de beweegredenen zijn binnen de VVD, weet ik niet. De VVD lijkt 'opeens' opgeschoven te zijn naar rechts, ongetwijfeld onder invloed van de PVV.

Het is erg jammer dat het lijkt alsof het centrum verdwijnt, al was het maar omdat daar de meeste kiezers zitten, die nu moeite zullen hebben om een partij te vinden die ze voldoende representeert.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:20:19 #187
104871 remlof
Europees federalist
pi_87291490
quote:

[..]

Dat is volgens mij maar een minderheid van de CDA'ers. Maar wel net die die de richting bepalen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:22:46 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_87291585
Wat dat betreft is het wel jammer dat de PvdA onder Cohen een wat linksere koers lijkt te gaan varen, er zijn nu juist veel stemmen te winnen in het centrum.
pi_87291608
quote:

[..]

Dat kan wel zijn, er is ook nog zoiets als het landsbelang en een verkiezingsprogramma. Dan is het niet netjes om al je doelen overboord te gooien op basis van persoonlijke voorkeuren en machtsgeilheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87291933
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, er is ook nog zoiets als het landsbelang en een verkiezingsprogramma. Dan is het niet netjes om al je doelen overboord te gooien op basis van persoonlijke voorkeuren en machtsgeilheid.
Waarom zou het landsbelang slechter gediend zijn met de PVV als met de PvdA?
Persoonlijke voorkeuren spelen altijd en overal een rol (het zijn geen academische discussies) en elke partij wil macht....verkiezingsprogramma's zijn er om stemmers te lokken en daarna gaan ze in de papierversnipperaar....gebeurt ook bij elke partij....roepen ze dat de politieke realiteit veranderd is of dat soort onzin.

Dit is een huwelijk uit liefde en anders was het een verstandshuwelijk geweest met zoveel tegenzin en zoveel verstoorde verhoudingen, dat het elke dag ruzie was geweest.
pi_87292009
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is volgens mij maar een minderheid van de CDA'ers. Maar wel net die die de richting bepalen.
Ik denk dat je het behoorlijk onderschat. Niet voor niets verloor het CDA vooral aan de PVV tijdens de verkiezingen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:35:49 #192
66444 Lord_Vetinari
pi_87292034
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef Mike het volgende:

[..]

Het onbegrip is inderdaad erg groot. Dat kan ik me op zich bij het CDA nog voorstellen, want veel leden voelen zich bedonderd door de PvdA.
Waarom dan?
pi_87292082
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom dan?
Uruzgan. Maar goed, daar waren drie partijen bij betrokken.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:38:06 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_87292117
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Toad het volgende:

[..]

Uruzgan. Maar goed, daar waren drie partijen bij betrokken.
Ah, het CDA (althans de leden) hebben moeite met een partij die zich aan afspraken wil houden?
pi_87292267
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarom dan?
Wajong, ontslagrecht, Irak-onderzoek, Uruzgan, en ongetwijfeld nog veel meer.
pi_87292298
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, het CDA (althans de leden) hebben moeite met een partij die zich aan afspraken wil houden?
Je kunt wel je gelijk proberen te halen, maar dat helpt niet....of je het nu wel of niet hebt is totaal irrelevant....men heeft een gloeiende hekel aan elkaar en dat heeft met een hele lange historie te maken.
pi_87292926
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is moeilijk kiezen tussen deze twee kwaden.
Dat is het verschil tussen machtspolitiek en principes. Ongetwijfeld kun je samen met de PVV meer voor elkaar krijgen, maar het is ook kiezen tussen een partij met serieuze gebreken, ook vanuit CDA optiek (uitsluitende ondertoon, extremistisch, vrijheidsbeperkend) en een partij waar je veel over kunt zeggen, maar wel eentje die fatsoenlijk is.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 18:11:13 #198
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87293260
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Zoals je weet, wordt hier vanuit CDA oogpunt heel anders tegenaan gekeken (ook vanuit CU oogpunt, overigens). Het heeft dan ook geen zin om daarover door te gaan, want niemand gaat de ander ooit nog van z'n gelijk overtuigen. Daarnaast is het ook amper mee belangrijk, zoals Kingstown zegt, want de schade is er en daar moeten we nu mee leven.
pi_87294503
Hahahaha. Ik zit nu even een spotje van het CDA net na Balkenende I te bekijken. Let op het eerste antwoord van Maxime Verhagen:

_O-
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:11:20 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_87295619
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:46 schreef Toad het volgende:
Hahahaha. Ik zit nu even een spotje van het CDA net na Balkenende I te bekijken. Let op het eerste antwoord van Maxime Verhagen:

_O-
O mijn zijn god _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')