quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.
Wilders kun je in deze niets verwijten....sterker nog, in mijn ogen heeft hij van de 3 partijen het beste onderhandelingsresultaat behaalt. De afkeer tegen de PvdA is zo groot binnen het CDA en de VVD dat ze Wilders heel ver tegemoet zijn gekomen en daar heeft Wilders prima munt uit geslagen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.
Yep, eens.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders kun je in deze niets verwijten....sterker nog, in mijn ogen heeft hij van de 3 partijen het beste onderhandelingsresultaat behaalt. De afkeer tegen de PvdA is zo groot binnen het CDA en de VVD dat ze Wilders heel ver tegemoet zijn gekomen en daar heeft Wilders prima munt uit geslagen.
En dat zeg je met droge ogen?quote:
Ik denk dat het klopt. Wat moet ik dan? Alles ontkennen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat zeg je met droge ogen?
Och, je zou je natuurlijk licht kunnen schamen voor je partij, die vanwege machtsgeilheid bereid is een fascistenpartij ver tegemoet te komen, zoals je zelf toegeeft.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat het klopt. Wat moet ik dan? Alles ontkennen?
Lol....veel niet-VVD/CDA stemmers kunnen niet begrijpen dat deze 2 partijen liever met de PVV in zee gaat als met de PvdA. Sowieso is het onbegrip tussen de 2 blokken enorm groot en dat zie ik de komende jaren alleen maar toenemen. Het centrum is echt aan het vervagen, hoezeer Verhagen ook zijn best doet het een centrum-rechts kabinrt te noemen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat het klopt. Wat moet ik dan? Alles ontkennen?
Jij begrijpt blijkbaar niet dat men de PvdA erger vindt dan de PVV.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, je zou je natuurlijk licht kunnen schamen voor je partij, die vanwege machtsgeilheid bereid is een fascistenpartij ver tegemoet te komen, zoals je zelf toegeeft.
Het was ook niet mijn keuze om samen te werken met Wilders. Desalniettemin snap ik ook de beweegredenen van degenen die voor hebben gestemd. Los daarvan ben ik prima in staat om objectief situaties te beoordelen, welke partij ik ook aanhang.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Och, je zou je natuurlijk licht kunnen schamen voor je partij, die vanwege machtsgeilheid bereid is een fascistenpartij ver tegemoet te komen, zoals je zelf toegeeft.
Het is moeilijk kiezen tussen deze twee kwaden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij begrijpt blijkbaar niet dat men de PvdA erger vindt dan de PVV.
Het onbegrip is inderdaad erg groot. Dat kan ik me op zich bij het CDA nog voorstellen, want veel leden voelen zich bedonderd door de PvdA. Wat de beweegredenen zijn binnen de VVD, weet ik niet. De VVD lijkt 'opeens' opgeschoven te zijn naar rechts, ongetwijfeld onder invloed van de PVV.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....veel niet-VVD/CDA stemmers kunnen niet begrijpen dat deze 2 partijen liever met de PVV in zee gaat als met de PvdA. Sowieso is het onbegrip tussen de 2 blokken enorm groot en dat zie ik de komende jaren alleen maar toenemen. Het centrum is echt aan het vervagen, hoezeer Verhagen ook zijn best doet het een centrum-rechts kabinrt te noemen.
Dat is volgens mij maar een minderheid van de CDA'ers. Maar wel net die die de richting bepalen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, er is ook nog zoiets als het landsbelang en een verkiezingsprogramma. Dan is het niet netjes om al je doelen overboord te gooien op basis van persoonlijke voorkeuren en machtsgeilheid.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom zou het landsbelang slechter gediend zijn met de PVV als met de PvdA?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, er is ook nog zoiets als het landsbelang en een verkiezingsprogramma. Dan is het niet netjes om al je doelen overboord te gooien op basis van persoonlijke voorkeuren en machtsgeilheid.
Ik denk dat je het behoorlijk onderschat. Niet voor niets verloor het CDA vooral aan de PVV tijdens de verkiezingen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is volgens mij maar een minderheid van de CDA'ers. Maar wel net die die de richting bepalen.
Waarom dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Het onbegrip is inderdaad erg groot. Dat kan ik me op zich bij het CDA nog voorstellen, want veel leden voelen zich bedonderd door de PvdA.
Ah, het CDA (althans de leden) hebben moeite met een partij die zich aan afspraken wil houden?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Toad het volgende:
[..]
Uruzgan. Maar goed, daar waren drie partijen bij betrokken.
Je kunt wel je gelijk proberen te halen, maar dat helpt niet....of je het nu wel of niet hebt is totaal irrelevant....men heeft een gloeiende hekel aan elkaar en dat heeft met een hele lange historie te maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, het CDA (althans de leden) hebben moeite met een partij die zich aan afspraken wil houden?
Dat is het verschil tussen machtspolitiek en principes. Ongetwijfeld kun je samen met de PVV meer voor elkaar krijgen, maar het is ook kiezen tussen een partij met serieuze gebreken, ook vanuit CDA optiek (uitsluitende ondertoon, extremistisch, vrijheidsbeperkend) en een partij waar je veel over kunt zeggen, maar wel eentje die fatsoenlijk is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is moeilijk kiezen tussen deze twee kwaden.
Zoals je weet, wordt hier vanuit CDA oogpunt heel anders tegenaan gekeken (ook vanuit CU oogpunt, overigens). Het heeft dan ook geen zin om daarover door te gaan, want niemand gaat de ander ooit nog van z'n gelijk overtuigen. Daarnaast is het ook amper mee belangrijk, zoals Kingstown zegt, want de schade is er en daar moeten we nu mee leven.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, het CDA (althans de leden) hebben moeite met een partij die zich aan afspraken wil houden?
O mijn zijn godquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:46 schreef Toad het volgende:
Hahahaha. Ik zit nu even een spotje van het CDA net na Balkenende I te bekijken. Let op het eerste antwoord van Maxime Verhagen:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |