En laat het net betrekking hebben op de meest belangrijke onderwerpen van Wilders: immigratie en integratie. Snap Wilders wel....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:10 schreef Jojoke het volgende:
http://nos.nl/artikel/189(...)erloop-formatie.html
[..]
Het is onduidelijk wanneer het eindverslag aan de koningin wordt aangeboden. Dat kan aan twee dingen liggen, 1) Wilders is boos over uitlatingen van het duo Koppejan/Ferrier en twijfelt nu toch over het voorbehoud van de CDA-fractie, 2) de aankomende regeringspartijen voelen niets voor een debat over het eindverslag van Opstelten, door uitstel van eindverslag komt er waarschijnlijk geen debat.
Klopt, doet echter niets af van wat er gezegd wordtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Mike het volgende:
Het is vooral allemaal heel groot geworden doordat vrijwel elke scheet die iemand laat tegenwoordig een nieuwsbericht is. Kranten plaatsen alles online wat ze binnen krijgen en via sites als FOK! en GeenStijl wordt alles ook nog eens door duizenden mensen becommentarieerd. En natuurlijk moeten 's avonds programma's als DWDD, Pauw & Witteman en Nieuwsuur vol.
Nu op het matje bij Rutte én Verhagen. Naar verluidt was olievrouwtje Bijleveld er ook bij. Dat zal wel niet de laatste keer zijnquote:@ronfresen: Er was vanmorgen overleg nodig tussen Rutte, Verhagen en Ferrier en Koppejan. Daarna met Wilders; #formatie nu gladgestreken
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ver_dissidenten.htmlquote:Wilders gerustgesteld over dissidenten
PVV-leider Geert Wilders is gerustgesteld over de opstelling van de twee CDA-dissidenten Ad Koppejan en Kathleen Ferrier. Dat heeft hij donderdag gezegd.
VVD-leider Mark Rutte, CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en CDA-Kamerlid Ank Bijleveld hebben donderdagochtend een gesprek gehad met Koppejan en Ferrier, zei Wilders. De twee kritische CDA'ers hebben daarbij gezegd dat zij alle maatregelen in het gedoogakkoord steunen. "En daar ging het mij om", zei Wilders.
Koppejan en Ferrier staakten begin deze week hun verzet tegen het nieuwe, rechtse kabinet, maar stelden kort daarop desondanks dat het hun doel bleef om Wilders te 'ontmaskeren'. Die was daar 'niet echt verheugd' over, en wilde duidelijkheid voordat informateur Ivo Opstelten zijn eindverslag zou gaan aanbieden aan koningin Beatrix.
Nu Wilders is gerustgesteld, gaat Opstelten zijn eindverslag mogelijk later donderdag aanbieden. De koningin zal Rutte vervolgens benoemen tot formateur, waarna hij kan beginnen het zoeken naar bewindslieden. Ook volgt er mogelijk nog een Kamerdebat met Opstelten. PvdA-leider Job Cohen wil dat dit debat donderdag nog wordt gehouden
Het gaat ook ergens over: een kabinet dat wordt gesteund door de kleinst mogelijke meerderheid in de kamer, en die meerderheid bestaat uit 2 zeer verschillende partijen (met oa 2 zeer kritische kamerleden op dit kabinet) en er is ook nog sprake van een gedoogconstructie.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Mike het volgende:
Het is vooral allemaal heel groot geworden doordat vrijwel elke scheet die iemand laat tegenwoordig een nieuwsbericht is. Kranten plaatsen alles online wat ze binnen krijgen en via sites als FOK! en GeenStijl wordt alles ook nog eens door duizenden mensen becommentarieerd. En natuurlijk moeten 's avonds programma's als DWDD, Pauw & Witteman en Nieuwsuur vol.
Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ver_dissidenten.html
Waar het om gaat is de rol van de media die zaken uitvergroot, ongeacht welke coalitie en de hoeveelheid dissidenten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:47 schreef Toad het volgende:
[..]
Het gaat ook ergens over: een kabinet dat wordt gesteund door de kleinst mogelijke meerderheid in de kamer, en die meerderheid bestaat uit 2 zeer verschillende partijen (met oa 2 zeer kritische kamerleden op dit kabinet) en er is ook nog sprake van een gedoogconstructie.
Het is ook zeker een bijzondere constructie, maar wat ik ermee wilde zeggen is dat als zoiets 20 jaar geleden was gebeurd, interne zaken veel sneller opgelost konden worden zonder dat de media hijgend voor de deur stond.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:47 schreef Toad het volgende:
[..]
Het gaat ook ergens over: een kabinet dat wordt gesteund door de kleinst mogelijke meerderheid in de kamer, en die meerderheid bestaat uit 2 zeer verschillende partijen (met oa 2 zeer kritische kamerleden op dit kabinet) en er is ook nog sprake van een gedoogconstructie.
Nee, ik vind de aandacht die deze formatieperikelen krijgt heel normaal. Het gaat om wie de komende vier jaar Nederland regeert. Het gaat om het CDA, een belangrijke politieke partij in Nederland, die diep is verdeeld over kabinetsdeelname. Het gaat om een bijzonder kabinet: niet alleen die kleinst mogelijke meerderheid, maar er is ook nog sprake van een gedoogconstructie; nieuw in de Nederlandse parlementaire geschiedenis.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is de rol van de media die zaken uitvergroot, ongeacht welke coalitie en de hoeveelheid dissidenten.
Dat heeft vind ik ook te maken met hoe je dingen oplost...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is ook zeker een bijzondere constructie, maar wat ik ermee wilde zeggen is dat als zoiets 20 jaar geleden was gebeurd, interne zaken veel sneller opgelost konden worden zonder dat de media hijgend voor de deur stond.
Vind het buitengewoon kinderachtig dat de media altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Het is gewoon nieuws. Er wordt helemaal niets uitvergroot.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is de rol van de media die zaken uitvergroot, ongeacht welke coalitie en de hoeveelheid dissidenten.
Dat ligt eraan. In het geval van Ferrier en Koppejan is er geen enkel probleem als je Wilders kritisch in de gaten houdt, maar als je zegt dat het akkoord dat je eigen partij heeft afgesloten (en dat je zelf ook getekend hebt) allerlei onzin bevat, dan kan ik me voorstellen dat de onderhandelaar daar even met je over wil praten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:03 schreef Toad het volgende:
[..]
Dat heeft vind ik ook te maken met hoe je dingen oplost...
Als je ruimte geeft aan die kritische kamerleden, moet je ze ook niet direct de volgende dag op het matje roepen. Dan los je dus eigenlijk helemaal niks op.
Er wordt juist vanalles uitvergroot. Al die programma's op tv en online krantensites moeten gevuld worden en dus is tegenwoordig elk klein meningsverschil reden om dat tot in den treure uit te pluizen. (Ik heb het nu natuurlijk niet over de dissidenten, want dat is weldegelijk nieuws, natuurlijk).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het buitengewoon kinderachtig dat de media altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Het is gewoon nieuws. Er wordt helemaal niets uitvergroot.
En dinsdag mochten ze nog hun bezwaren houden...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. In het geval van Ferrier en Koppejan is er geen enkel probleem als je Wilders kritisch in de gaten houdt, maar als je zegt dat het akkoord dat je eigen partij heeft afgesloten (en dat je zelf ook getekend hebt) allerlei onzin bevat, dan kan ik me voorstellen dat de onderhandelaar daar even met je over wil praten.
Dat ging natuurlijk vooral over het gedachtegoed van Wilders en de uitwerking van de plannen die in het akkoord stonden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef Toad het volgende:
[..]
En dinsdag mochten ze nog hun bezwaren houden...
Snap je wat ik bedoel?
Het helemaal geen zaak van schuld. Het gaat over de analyse dat elke uitlating en uiting in de media verschijnen en uitvergroot wordt, omdat iedereen er wel iets over wilt vertellen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het buitengewoon kinderachtig dat de media altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Het is gewoon nieuws. Er wordt helemaal niets uitvergroot.
Ja en daarom houden ze hun bezwaren tegen deze politieke samenwerking, maar steunen ze geen motie van wantrouwen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat ging natuurlijk vooral over het gedachtegoed van Wilders en de uitwerking van de plannen die in het akkoord stonden.
Tsja, zou kunnen. Maar wmb. liggen de problemen wel wat dieper. Het is niet dat er even overleg moest zijn van hoe vul je je rol als luis in de pels in.quote:Wat ik denk dat er gebeurd is: de eerste verklaring die Ferrier en Koppejan gaven kwam nogal zwak over voor de achterban en je zag dan ook dat ze gedurende de dag steeds strijdbaarder werden om toch maar vooral te laten zien dat ze niet onder de druk bezweken waren. Aan het einde van de dag sloeg Koppejan vervolgens wat door in z'n bewoordingen en het lijkt me dan goed dat er even overleg is om goed af te spreken hoe je die rol van luis in de pels precies inhoud geeft, zonder meteen de partij schade toe te brengen.
Nee hoor, bij een meerderheidscoalitie waarbij alle betreffende kamerleden achter de coalitie staan ipv dat ze er aan de haren achter worden gesleept is er niks interessants aan de mening van twee kamerleden. Dat het net zo groot nieuws is als het nieuws dat er een nieuw kabinet komt is niet omdat het is uitvergroot, maar omdat groot is. Dat komt dan weer omdat de meerderheid voor dit kabinet er eigenlijk niet is.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel. Ik verwijs naar het bericht van Mike 7 oktober 2010 12:14.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |