abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87277935
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:10 schreef Jojoke het volgende:
http://nos.nl/artikel/189(...)erloop-formatie.html
[..]

Het is onduidelijk wanneer het eindverslag aan de koningin wordt aangeboden. Dat kan aan twee dingen liggen, 1) Wilders is boos over uitlatingen van het duo Koppejan/Ferrier en twijfelt nu toch over het voorbehoud van de CDA-fractie, 2) de aankomende regeringspartijen voelen niets voor een debat over het eindverslag van Opstelten, door uitstel van eindverslag komt er waarschijnlijk geen debat.
En laat het net betrekking hebben op de meest belangrijke onderwerpen van Wilders: immigratie en integratie. Snap Wilders wel....
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:05:02 #152
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87279922
Ben benieuwd naar de toekomstige boeken van politicologen over deze formatie. Hier kan ik vast ooit mijn kleinkinderen over vertellen. :D
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 12:13:32 #153
862 Arcee
Look closer
pi_87280226
Wilders is gerustgesteld en eindverslag komt vanmiddag. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 12:14:32 #154
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87280260
Het is vooral allemaal heel groot geworden doordat vrijwel elke scheet die iemand laat tegenwoordig een nieuwsbericht is. Kranten plaatsen alles online wat ze binnen krijgen en via sites als FOK! en GeenStijl wordt alles ook nog eens door duizenden mensen becommentarieerd. En natuurlijk moeten 's avonds programma's als DWDD, Pauw & Witteman en Nieuwsuur vol.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  † In Memoriam † donderdag 7 oktober 2010 @ 12:19:45 #155
230491 Zith
pls tip
pi_87280424
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Mike het volgende:
Het is vooral allemaal heel groot geworden doordat vrijwel elke scheet die iemand laat tegenwoordig een nieuwsbericht is. Kranten plaatsen alles online wat ze binnen krijgen en via sites als FOK! en GeenStijl wordt alles ook nog eens door duizenden mensen becommentarieerd. En natuurlijk moeten 's avonds programma's als DWDD, Pauw & Witteman en Nieuwsuur vol.
Klopt, doet echter niets af van wat er gezegd wordt :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87280498
quote:
@ronfresen: Er was vanmorgen overleg nodig tussen Rutte, Verhagen en Ferrier en Koppejan. Daarna met Wilders; #formatie nu gladgestreken
Nu op het matje bij Rutte én Verhagen. Naar verluidt was olievrouwtje Bijleveld er ook bij. Dat zal wel niet de laatste keer zijn c_/
pi_87280520
Het is natuurlijk ook logisch, Wilders behoudt zich het recht voor om oppositie te voeren binnen die rare gedoogconstructie, dan behoudt ook het CDA zich het recht voor oppositie te voeren tegen de PVV. Alleen hebben alleen Koppejan en Ferrier aangekondigd dat te gaan doen. Dat is even schrikken voor Wilders, die heeft er namelijk altijd een beetje moeite mee als anderen hetzelfde claimen als hij claimt. Wat dat betreft was de vergelijking met een verwend jengelend kind op de achterbank wel terecht.

Ook hij is natuurlijk niet blij met de constatering dat veel van wat hij op het gebied van immigratie heeft binnengehaald, alleen maar voor het ondervolk van de Telegraaf is en inhoud ontbeert. Niettemin is dat een constatering van feitelijke aard waar weinig op af te dingen is.

Verhagen is als weken non stop bezig met het wegplamuren van scheuren in de dragende muren. Kennelijk denkt hij dat 4 jaar te kunnen volhouden. Je doet je best maar Maxime...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87280904
Koppejan en Ferrier blijven dus strijdbaar voorlopig. Mooi.

Politiek wordt iig leuk om te volgen nu. Een stuk opener en spannender.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87281118
quote:
Wilders gerustgesteld over dissidenten

PVV-leider Geert Wilders is gerustgesteld over de opstelling van de twee CDA-dissidenten Ad Koppejan en Kathleen Ferrier. Dat heeft hij donderdag gezegd.

VVD-leider Mark Rutte, CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen en CDA-Kamerlid Ank Bijleveld hebben donderdagochtend een gesprek gehad met Koppejan en Ferrier, zei Wilders. De twee kritische CDA'ers hebben daarbij gezegd dat zij alle maatregelen in het gedoogakkoord steunen. "En daar ging het mij om", zei Wilders.

Koppejan en Ferrier staakten begin deze week hun verzet tegen het nieuwe, rechtse kabinet, maar stelden kort daarop desondanks dat het hun doel bleef om Wilders te 'ontmaskeren'. Die was daar 'niet echt verheugd' over, en wilde duidelijkheid voordat informateur Ivo Opstelten zijn eindverslag zou gaan aanbieden aan koningin Beatrix.

Nu Wilders is gerustgesteld, gaat Opstelten zijn eindverslag mogelijk later donderdag aanbieden. De koningin zal Rutte vervolgens benoemen tot formateur, waarna hij kan beginnen het zoeken naar bewindslieden. Ook volgt er mogelijk nog een Kamerdebat met Opstelten. PvdA-leider Job Cohen wil dat dit debat donderdag nog wordt gehouden
http://www.trouw.nl/nieuw(...)ver_dissidenten.html
pi_87281338
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:14 schreef Mike het volgende:
Het gaat ook ergens over: een kabinet dat wordt gesteund door de kleinst mogelijke meerderheid in de kamer, en die meerderheid bestaat uit 2 zeer verschillende partijen (met oa 2 zeer kritische kamerleden op dit kabinet) en er is ook nog sprake van een gedoogconstructie.
pi_87281354
quote:
Wilders is niet alleen gerustgesteld, hij is waarschijnlijk ook nog eens dolgelukkig. De punten uit het gedoogakkoord worden gewoon uitgevoerd (voor zover mogelijk) en intussen kan hij flink blijven bakkeleien met een van de kabinetspartijen. De houding van Koppejan en Ferrier zal nog wel tot conflicten leiden tussen de PVV en het CDA en het is Wilders die daar garen bij spint.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87281594
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:47 schreef Toad het volgende:

[..]

Het gaat ook ergens over: een kabinet dat wordt gesteund door de kleinst mogelijke meerderheid in de kamer, en die meerderheid bestaat uit 2 zeer verschillende partijen (met oa 2 zeer kritische kamerleden op dit kabinet) en er is ook nog sprake van een gedoogconstructie.
Waar het om gaat is de rol van de media die zaken uitvergroot, ongeacht welke coalitie en de hoeveelheid dissidenten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 12:58:29 #163
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87281649
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:47 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is ook zeker een bijzondere constructie, maar wat ik ermee wilde zeggen is dat als zoiets 20 jaar geleden was gebeurd, interne zaken veel sneller opgelost konden worden zonder dat de media hijgend voor de deur stond.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_87281752
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is de rol van de media die zaken uitvergroot, ongeacht welke coalitie en de hoeveelheid dissidenten.
Nee, ik vind de aandacht die deze formatieperikelen krijgt heel normaal. Het gaat om wie de komende vier jaar Nederland regeert. Het gaat om het CDA, een belangrijke politieke partij in Nederland, die diep is verdeeld over kabinetsdeelname. Het gaat om een bijzonder kabinet: niet alleen die kleinst mogelijke meerderheid, maar er is ook nog sprake van een gedoogconstructie; nieuw in de Nederlandse parlementaire geschiedenis.

Kortom: mijn inziens terecht, al die media-aandacht.
pi_87281799
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is ook zeker een bijzondere constructie, maar wat ik ermee wilde zeggen is dat als zoiets 20 jaar geleden was gebeurd, interne zaken veel sneller opgelost konden worden zonder dat de media hijgend voor de deur stond.
Dat heeft vind ik ook te maken met hoe je dingen oplost... :)

Als je ruimte geeft aan die kritische kamerleden, moet je ze ook niet direct de volgende dag op het matje roepen. Dan los je dus eigenlijk helemaal niks op.

Overigens heb ik in een ander topic al iets over de positie van het CDA proberen te zeggen. Dat ik vind dat ze interne problemen niet oplossen, maar voor zich uit schuiven, dat er verschillen zijn over de koers etc.
pi_87281881
quote:

[..]

Vind het buitengewoon kinderachtig dat de media altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Het is gewoon nieuws. Er wordt helemaal niets uitvergroot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 13:08:58 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87281970
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:03 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat heeft vind ik ook te maken met hoe je dingen oplost... :)

Als je ruimte geeft aan die kritische kamerleden, moet je ze ook niet direct de volgende dag op het matje roepen. Dan los je dus eigenlijk helemaal niks op.
Dat ligt eraan. In het geval van Ferrier en Koppejan is er geen enkel probleem als je Wilders kritisch in de gaten houdt, maar als je zegt dat het akkoord dat je eigen partij heeft afgesloten (en dat je zelf ook getekend hebt) allerlei onzin bevat, dan kan ik me voorstellen dat de onderhandelaar daar even met je over wil praten.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 13:11:24 #168
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87282043
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

Vind het buitengewoon kinderachtig dat de media altijd de zwarte piet krijgen toegespeeld. Het is gewoon nieuws. Er wordt helemaal niets uitvergroot.
Er wordt juist vanalles uitvergroot. Al die programma's op tv en online krantensites moeten gevuld worden en dus is tegenwoordig elk klein meningsverschil reden om dat tot in den treure uit te pluizen. (Ik heb het nu natuurlijk niet over de dissidenten, want dat is weldegelijk nieuws, natuurlijk).
pi_87282058
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. In het geval van Ferrier en Koppejan is er geen enkel probleem als je Wilders kritisch in de gaten houdt, maar als je zegt dat het akkoord dat je eigen partij heeft afgesloten (en dat je zelf ook getekend hebt) allerlei onzin bevat, dan kan ik me voorstellen dat de onderhandelaar daar even met je over wil praten.
En dinsdag mochten ze nog hun bezwaren houden...

Snap je wat ik bedoel? :)
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 13:16:53 #170
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_87282228
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:11 schreef Toad het volgende:

[..]

En dinsdag mochten ze nog hun bezwaren houden...

Snap je wat ik bedoel? :)
Dat ging natuurlijk vooral over het gedachtegoed van Wilders en de uitwerking van de plannen die in het akkoord stonden.

Wat ik denk dat er gebeurd is: de eerste verklaring die Ferrier en Koppejan gaven kwam nogal zwak over voor de achterban en je zag dan ook dat ze gedurende de dag steeds strijdbaarder werden om toch maar vooral te laten zien dat ze niet onder de druk bezweken waren. Aan het einde van de dag sloeg Koppejan vervolgens wat door in z'n bewoordingen en het lijkt me dan goed dat er even overleg is om goed af te spreken hoe je die rol van luis in de pels precies inhoud geeft, zonder meteen de partij schade toe te brengen.
pi_87282390
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het helemaal geen zaak van schuld. Het gaat over de analyse dat elke uitlating en uiting in de media verschijnen en uitvergroot wordt, omdat iedereen er wel iets over wilt vertellen.
pi_87282471
Wie kan het nog volgen :?
pi_87282843
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat ging natuurlijk vooral over het gedachtegoed van Wilders en de uitwerking van de plannen die in het akkoord stonden.
Ja en daarom houden ze hun bezwaren tegen deze politieke samenwerking, maar steunen ze geen motie van wantrouwen.

quote:
Wat ik denk dat er gebeurd is: de eerste verklaring die Ferrier en Koppejan gaven kwam nogal zwak over voor de achterban en je zag dan ook dat ze gedurende de dag steeds strijdbaarder werden om toch maar vooral te laten zien dat ze niet onder de druk bezweken waren. Aan het einde van de dag sloeg Koppejan vervolgens wat door in z'n bewoordingen en het lijkt me dan goed dat er even overleg is om goed af te spreken hoe je die rol van luis in de pels precies inhoud geeft, zonder meteen de partij schade toe te brengen.
Tsja, zou kunnen. Maar wmb. liggen de problemen wel wat dieper. Het is niet dat er even overleg moest zijn van hoe vul je je rol als luis in de pels in.
pi_87283418
quote:

[..]

Nee hoor, bij een meerderheidscoalitie waarbij alle betreffende kamerleden achter de coalitie staan ipv dat ze er aan de haren achter worden gesleept is er niks interessants aan de mening van twee kamerleden. Dat het net zo groot nieuws is als het nieuws dat er een nieuw kabinet komt is niet omdat het is uitvergroot, maar omdat groot is. Dat komt dan weer omdat de meerderheid voor dit kabinet er eigenlijk niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87283501
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor
Jawel. Ik verwijs naar het bericht van Mike 7 oktober 2010 12:14.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')