abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87212337
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind jou (schijn) partijdig. :{

Het is me gelukt je een spiegel voor te houden. :{

:{²
:')
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87212400
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het zegt wel weer wat ja... hadden ze nou niet een rechter kunnen vinden die niet de schijn tegen zich zou hebben? _O-
Kom op, denkje dat er een rechter is waar wilders niet van zou beweren dat hij partijdig is?
pi_87212661
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Op wat voor manier kan hij dan vooringenomen zijn? Volkert van der G is toch niet vrijgesproken?
Dat richt zich niet op Volkert van der G., maar eerder op dat hij een bestuursfunctie heeft bij een of andere Marokkanen-club. Er is vast wel een rechter te vinden zonder een dergelijke bestuursfunctie.
pi_87212747
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:19 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Kom op, denkje dat er een rechter is waar wilders niet van zou beweren dat hij partijdig is?
Ik denk dat er wel een rechter te vinden is, waar de schijn van partijdigheid een stuk minder dik erop ligt.
pi_87212823
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jurisprudentie ?

Zie godslastering en het proces destijds tegen Gerard Reve ?
Maar dat is dus niet interessant, omdat het geen algemene regel is. Ook uit het proces van Reve volgde niet dat je maar alles mag zeggen. Het ging over die specifieke passage. Daarom is het niet interessant.
pi_87212852
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:27 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel een rechter te vinden is, waar de schijn van partijdigheid een stuk minder dik erop ligt.
Wat is er nou zou erg aan om te proberen een zwijgende verdachte aan het praten te krijgen? Waarheidsvinding gaat een stuk makkelijker met een meewerkende verdachte.
pi_87212861
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat richt zich niet op Volkert van der G., maar eerder op dat hij een bestuursfunctie heeft bij een of andere Marokkanen-club. Er is vast wel een rechter te vinden zonder een dergelijke bestuursfunctie.
Ik wist niet dat een rechter dat mag. Is dit een feit, dat hij bestuursvoorzitter is van die club?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:34:10 #108
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_87213006
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar dat is dus niet interessant, omdat het geen algemene regel is. Ook uit het proces van Reve volgde niet dat je maar alles mag zeggen. Het ging over die specifieke passage. Daarom is het niet interessant.
Ben geen jurist, maar is uit soortgelijke processen niet eerder jurisprudentie ontstaan over dit onderwerp? Bij de zaak van de Imam die homo's naar beneden wilde gooien, ging de zaak ook over die ene specifieke passage. Toch is daar uiteindelijk een stelregel uit gekomen over de verhouding tussen vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid.

Zoiets soortgelijks zou nu toch ook kunnen gebeuren, maar dan in het kader van vrijheid van meningsuiting voor politici?
pi_87213059
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik wist niet dat een rechter dat mag. Is dit een feit, dat hij bestuursvoorzitter is van die club?
Tuurlijk mag dat, waarom niet? Natuurlijk zal hij in een zaak tegen die club niet als rechter mogen optreden, maar die club heeft gewoon niets te maken met Wilders.
pi_87213286
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hij zit blijkbaar in het algemeen bestuur.

http://www.marokkofonds.n(...)ina=algemeen_bestuur

Voor mij persoonlijk zijn dergelijke bestuursfuncties niet echt bezwaarlijk. Het is ook niet vreemd dat een rechter een dergelijke functie bekleed, maar je moet er wel altijd rekening mee houden dat het niet zo mooi uit kan pakken.

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:30 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Wat is er nou zou erg aan om te proberen een zwijgende verdachte aan het praten te krijgen? Waarheidsvinding gaat een stuk makkelijker met een meewerkende verdachte.
Correct. Maar de wijze waarop gaf blijkbaar aanleiding voor een wrakingsverzoek.
Daarnaast richt het proces op Wilders zich op specifieke uitspraken die gedaan zijn, dus die punten zijn vooraf al duidelijk voor de rechtbank.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:40:32 #111
3542 Gia
User under construction
pi_87213306
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Aanzetten tot moord en haat? Dan wel.
Vind jij dan een opmerking als "Homofilie is een ziekte die gevaarlijk is voor de samenleving en derhalve bestreden moet worden" niet haatzaaiend?

Geef mij één citaat waar Wilders aanzet tot moord of haat zaait?

Dat moslims zich beledigd voelen en daarom geweldadig worden is niet de schuld van Wilders.
pi_87213320
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ben geen jurist, maar is uit soortgelijke processen niet eerder jurisprudentie ontstaan over dit onderwerp? Bij de zaak van de Imam die homo's naar beneden wilde gooien, ging de zaak ook over die ene specifieke passage. Toch is daar uiteindelijk een stelregel uit gekomen over de verhouding tussen vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid.

Zoiets soortgelijks zou nu toch ook kunnen gebeuren, maar dan in het kader van vrijheid van meningsuiting voor politici?
Nee, een harde stelregel is er niet en zal er nooit uit voortvloeien. Het is altijd afhankelijk van de bewoording, de context waarin het wordt gezegd, plaats en datum etc. etc. Het blijft elke keer een afweging van belangen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:41:13 #113
3542 Gia
User under construction
pi_87213336
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:09 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet als belediging zien dan?
Eerder als compliment, misschien wel als 'goed idee'.

Wat dat betreft vraag ik me af wat er zou gebeuren als veel PVV-ers zich zouden gaan kleden in bruintinten. Zou dan binnen de kortste keren de kleur bruin geassocieerd worden met islamhaat?
Zouden bruine kleren dan, net als Lonsdale kleren, verboden worden?
pi_87213677
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind jij dan een opmerking als "Homofilie is een ziekte die gevaarlijk is voor de samenleving en derhalve bestreden moet worden" niet haatzaaiend?

Dat moslims zich beledigd voelen en daarom geweldadig worden is niet de schuld van Wilders.
Bedoel meer te zeggen dat als wat Wilders zegt al strafbaar is dat ze die imams ook op kunnen pakken. Maar ik vind dat het allemaal moet kunnen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87213802
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:40 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hij zit blijkbaar in het algemeen bestuur.

http://www.marokkofonds.n(...)ina=algemeen_bestuur

Voor mij persoonlijk zijn dergelijke bestuursfuncties niet echt bezwaarlijk. Het is ook niet vreemd dat een rechter een dergelijke functie bekleed, maar je moet er wel altijd rekening mee houden dat het niet zo mooi uit kan pakken.
[..]

Correct. Maar de wijze waarop gaf blijkbaar aanleiding voor een wrakingsverzoek.
Daarnaast richt het proces op Wilders zich op specifieke uitspraken die gedaan zijn, dus die punten zijn vooraf al duidelijk voor de rechtbank.
Uiteraard maar Wilders kan de uitspraken misschien in een andere (de juiste?) context plaatsen.

Zo is een uitspraak als:
"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland." erg afhankelijk van de vraag. Stel de vraag was "moeten er meer of minder moslims in nederland zijn?" dan is het antwoord een stuk minder extreem als dat de vraag "Wilt u moslims deporteren?" is geweest.
pi_87213857
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:52 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Uiteraard maar Wilders kan de uitspraken misschien in een andere (de juiste?) context plaatsen.

Zo is een uitspraak als:
"Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland." erg afhankelijk van de vraag. Stel de vraag was "moeten er meer of minder moslims in nederland zijn?" dan is het antwoord een stuk minder extreem als dat de vraag "Wilt u moslims deporteren?" is geweest.
Is die context niet beschikbaar als Wilders zich beroept op zijn recht om te zwijgen?
pi_87213939
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus imans kunnen gewoon haatzaaiende teksten prediken en daar zit verder geen consequentie aan. Is dat zo?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:57:05 #118
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_87213982
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 14:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hij kan het altijd in zijn voordeel uitleggen.
Als ie pech heeft draait ie de bak in en verliest hij zijn passieve/actieve kiesrecht. Ik denk dat dat serieus klote voor de man zou zijn.
Dit, dus.
pi_87214001
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus imans kunnen gewoon haatzaaiende teksten prediken en daar zit verder geen consequentie aan. Is dat zo?
Helaas wel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_87214044
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Is die context niet beschikbaar als Wilders zich beroept op zijn recht om te zwijgen?
Lastiger, het klinkt misschien gek maar ik verwacht dat iemand die onschuldig is neiging heeft de rechtbank te helpen hier achter te komen.
pi_87214061
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Helaas wel.
Bron? Ik kan dit nergens terugvinden.

Het verschil is wel dat Wilders zijn uitspraken in de media heeft gedaan, en imans in bv een moskee en als dit niet is opgenomen of er hard bewijs voor is en ze het ontkennen je geen poot hebt om op te staan.
pi_87214106
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al een paar 'imans' het land uitgezet en als ongewenst vreemdeling bestempeld na hun extreme preken.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:00:20 #123
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87214109
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:53 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Uiteraard. Wie kan er beter tekst en uitleg geven over de intenties achter een uitspraak dan degene die de uitspraken zelf heeft gedaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:00:44 #124
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_87214126
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Helaas wel.
Welnee, die worden tegenwoordig gewoon het land uitgezet :s)
pi_87214183
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:00 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al een paar 'imans' het land uitgezet en als ongewenst vreemdeling bestempeld na hun extreme preken.
Dat heb ik inderdaad gehoord maar wist niet zeker of dit ook in Nederland is gebeurd. Wel in Engeland en Duitsland geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')