abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87198722

Arnhem is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Gelderland. Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn. Arnhem heeft 146.095 inwoners (per 31 mei 2009, bron: CBS) en is daarmee de tweede stad van de provincie Gelderland. Arnhem behoort tot de vijftien grootste steden in Nederland.

De stad kreeg in 1233 stadsrechten van Graaf Otto van Gelre, de graaf van Zutphen. De exacte tekst hiervan bevindt zich in het Duivelshuis dat nu deel uitmaakt van het gemeentehuis.

Duivelshuis

Arnhem is niet gebouwd op de oevers van de Rijn, maar op het hogergelegen gedeelte bij de Jansbeek. Arnhem ontstond op de plek waar de weg tussen Nijmegen en Utrecht/Zutphen zich splitste. Zeven sprengbeken voorzagen de stad van water, en pas toen de loop van de Rijn rond 1500 door de Arnhemmers verlegd werd kwam Arnhem aan de rivier te liggen. De stad groeide en had in de 15e eeuw zo'n 4.000 inwoners; er kwam een muur en torens om de stad te verdedigen.

In het jaar 1820 telde Arnhem nog 9.000 inwoners; in 1859 was dit aantal gegroeid tot bijna 24.000. Vooral in de tweede helft van de 19e eeuw, toen er goede spoorwegverbindingen kwamen, werd het gebied rond Arnhem en Nijmegen erg populair onder de gegoede Hollandse burgerij en gepensioneerden die terugkeerden uit Nederlands-Indië. Deze mensen verhuisden vanuit het westen van het land naar het oosten, en maakten van Arnhem een stad met elitaire uitstraling. Arnhem werd in deze tijd ook wel het 'Haagje van het Oosten' genoemd. Uit deze tijd stamt bijvoorbeeld het concertgebouw Musis Sacrum.

Musis Sacrum

Musis Sacrum bij nacht, tijdopname december 2009 (Sally's eigen collectie)

Toen de groei wat stagneerde werden er parken aangelegd om toeristen te trekken. Arnhem heeft nog steeds mooie parken: Sonsbeek in het centrum, Zijpendaal en Klarenbeek in het noorden, Angerenstein in het oosten en Mariëndaal in het westen. Bij de Rijn is park Meinerswijk ontstaan, tussen De Praets en de Drielse Rijndijk. Samen met het vele andere groen heeft dat Arnhem de bijnaam Parkstad opgeleverd.

Blik vanuit Meinerswijk aan de zuidkant van de Nederrijn naar de stad met rechts de Eusebiustoren en links de twee torenflats Rijntoren (blauw) en Parktoren (groen)
Daaronder een maquette van de ligging van Meinerswijk en toekomstproject Stadsblokken

De stad is in de Tweede Wereldoorlog grotendeels verwoest. De Slag om Arnhem (september 1944) is de tragische geschiedenis van Poolse en Britse parachutisten die achter de Duitse linies werden gedropt om de Rijnbrug intact in handen te krijgen; hiervandaan komt de uitdrukking 'een brug te ver', die ook wel in het Duits vertaald wordt gebruikt. (A Bridge Too Far is een boek van Cornelius Ryan uit 1974 over de slag om de Rijnbrug. De Britse luitenant-kolonel John Frost wist de brug te veroveren, maar de versterking van Britse luchtlandingstroepen liep vast bij het St. Elisabeths Gasthuis en het Amerikaanse leger hield halt in Elst. De Slag om Arnhem werd verloren door de geallieerden.

St. Elisabeths Gasthuis

De Duitsers waren doodsbang voor een herhaling, en op 24 september werden de 95 duizend inwoners van Arnhem gedwongen hun stad te verlaten. Op de hoek van de Apeldoornseweg en de Jansbuitensingel, tegenover bioscoop Rembrandt, is hiervoor een kleine gedenkplaat aangebracht. De bezetters hebben vervolgens systematisch huizen leeggeroofd en de meubels naar verwoeste steden in Duitsland gestuurd. Toen de Arnhemmers na de oorlog terugkeerden, bleek de stad vernield en geplunderd te zijn. Veel gebouwen in het historisch stadscentrum, waaronder de Eusebiuskerk, lagen in puin. De slag om Arnhem wordt elk jaar uitgebreid herdacht bij het Airborneplein in de oprit van de brug.

De verwoeste stad, met bovenaan twee keer de Eusebiuskerk, onder de kapotte stad en de dito Rijnbrug

Eusebiuskerk, voorkant en achterkant

De Rijnbrug is op 16 september 1978 omgedoopt in de John Frost Brug. Een plaquette in het Jacob Groenewoudplantsoen en het schilderen van de brug in de regimentskleuren van de Airbornedivisie (maroonrood) herinneren aan de strijd.

John Frost Brug

Arnhem heeft na de oorlog met veel energie de stad opnieuw opgebouwd, en is nu een levend centrum van activiteit. Nieuwe wijken zoals Presikhaaf in het noorden en Malburgen aan de zuidkant van de Nederrijn werden uit de grond gestampt. Aangezien deze woningen met beperkte middelen in korte tijd zijn gebouwd, zijn deze wijken aan een opknapbeurt toe. De stad breidt nog steeds uit op de zuidoever van de Rijn, momenteel wordt onder meer gewerkt aan realisatie van 6.500 woningen in de nieuwbouwwijk Schuytgraaf. Arnhem heeft als enige stad in Nederland al sinds 1959 een trolleybussysteem in het openbaar vervoer.

De nieuwste trolleybus, lijn 5, hier in De Laar West

Het GelreDome is een voetbalstadion en evenementencomplex in Arnhem-Zuid, gebouwd tussen 1996 en 1998. Het stadion wordt doorgaans gebruikt als thuishaven van betaaldvoetbalclub SBV Vitesse, maar biedt ook plaats aan evenementen als popconcerten, congressen en beurzen. Bij de opening was GelreDome één van de modernste stadions ter wereld. Elementen die hier een belangrijke rol in speelden waren het schuifdak en het verschuifbare veld. Het veld - dat in een 11.000 ton zware betonnen bak ligt - schuift in zes uur onder de Zuidtribune door naar het naastgelegen terrein.

Het GelreDome aan de Batavierenweg

Het Musiskwartier in Arnhem is een binnenstedelijke ontwikkeling binnen de oude stadswal (Walstraat) van Arnhem, dat in 2006 geopend werd na veertien jaar ontwikkeling. Een van de opdrachten was om vanuit stedenbouwkundig oogpunt het historische beeld en de kleinschaligheid van de bestaande binnenstad niet te verstoren. Het is een bijzondere complexiteit, is ontstaan door de situatie en de kleinschalige gevelarchitectuur. Binnen het project bevinden zich namelijk diverse monumenten en beeldbepalende panden welke niet aangetast mochten worden. De onderlinge aansluitingen en aansluitingen op deze monumenten maken het ontwerp tot een complex geheel.

Het nieuwe Musiskwartier

Hier een kaart met waar de Arnhemse FOK!kers ongeveer wonen, de enige echte Ernem-mep:

Arnhemse FOK!kers weergeven op een grotere kaart

[sub]Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet.

Het vorige topic:
Arnhem #50 - Jubilieum, met één Breng-bus minder...

[ Bericht 3% gewijzigd door remlof op 05-10-2010 10:28:46 ]
pi_87198730
Kut, mijn OP faalt :N
Aangezien tlic moest opschieten en ze jarig is heb ik een nieuwe geopend ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:45:00 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87198836
Goedemorgen Arnhem :W
Live vanaf de HAN :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:57:41 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_87199188
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:57 schreef remlof het volgende:
OP gefixt.
Je bent een schat :*
Toch handig, zo'n FA die meelult in het topic :Y
pi_87199203
Gefeli tlic. *O*
pi_87199459
Dankjewel Michhas! :*

En vergeetmewelletje natuurlijk ook! :D
All good things are wild and free.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:12:40 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_87199485
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:45 schreef donroyco het volgende:
Goedemorgen Arnhem :W
Live vanaf de HAN :')
Workstation 186-206 :W
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:21:48 #9
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87199687
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Workstation 186-206 :W
Waar? :P
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_87199726
Zet net ff dat kaartje in de OP te checken, de meeste mensen wonen wel dicht bij elkaar in de buurt zeg :o
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:25:35 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_87199779
Ik woon in de buurt van de jarige :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:37:51 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87200087
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Michhas het volgende:
Zet net ff dat kaartje in de OP te checken, de meeste mensen wonen wel dicht bij elkaar in de buurt zeg :o
Behalve ik :'(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:22:05 #13
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87215046
Dag allemaal :W
Are you nuts??
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:19:32 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87216947
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:23 schreef Michhas het volgende:
En dan ook nog in de leukste buurt.
pi_87217038
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik woon in de buurt van de jarige :)
Ja woon jij in die grote flat van 11 hoog die er staat? :9
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:49:31 #16
236335 neen
schone schijn
pi_87217968
Ik woon in de gezellige buurt van donroyco
het lijkt niet wat het is
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:11:42 #17
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87218821
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:49 schreef neen het volgende:
Ik woon in de gezellige buurt van donroyco
:D
pi_87218923
Vork woont lekker bij mij om de hoek en Remlof ook :D
pi_87218963
Volgens mij zit ik nog best wel afgezonderd :')
pi_87219333
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:15 schreef Michhas het volgende:
Volgens mij zit ik nog best wel afgezonderd :')
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:36:15 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_87219897
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:21 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja woon jij in die grote flat van 11 hoog die er staat? :9
Nee, in die kleine van vier hoog, die daar haaks op staat. Die achter de bushalte dus :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:38:36 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_87220010
Staan er nog leuke evenementen gepland in oktober? :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87220069
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:38 schreef Adelante het volgende:
Staan er nog leuke evenementen gepland in oktober? :)
Hoe kun je dat op mijn verjaardag nu vragen! ;(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:48:45 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_87220447
Nou ja, misschien is de uitnodiging met de TNT zoekgeraakt :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87220476
Ze zijn trouwens wel lekker bezig met het spoor. Ze hebben de werkzaamheden voor komende tijd in de herfstvakantie gepland. Fijn, maar dat is dus de herfstvakantie van het zuiden dus mag ik 2 dagen met de bus naar zuthpen en vanuit daar naar Deventer voor school ;( Daarna nog 3 dagen met de stoptrein vanuit Velperpoort.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:49:40 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_87220495
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef _Loki het volgende:
Vork woont lekker bij mij om de hoek en Remlof ook :D
Ben benieuwd hoe de C1000 er morgen van binnen uitziet :P
pi_87220637
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:48 schreef Adelante het volgende:
Nou ja, misschien is de uitnodiging met de TNT zoekgeraakt :o
Mijn berichtje in het vorige topic staat er anders nog gewoon.
pi_87220768
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar kom ik nooit. :D AH is goedkoper met bonuskaart :)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:11:39 #29
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87221559
Ik fiets tegenwoordig naar de Jumbo en Lidl om daar m'n wekelijkse boodschappen te doen. Dat is nog goedkoper :P.
pi_87221889
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
Het was gister echt vreselijk druk in mijn AH, met ellenlange kassarijen.
Dus toen ik vandaag besloot om mijn boodschappen maar bij de C1000 te gaan doen begreep ik ook waarom. :')
Morgen dus weer lekker rustig in mijn AH. :Y)
pi_87222035
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:11 schreef Vork het volgende:
Ik fiets tegenwoordig naar de Jumbo en Lidl om daar m'n wekelijkse boodschappen te doen. Dat is nog goedkoper :P.
Ik heb zo'n hekel aan de Jumbo: zo'n grote groenteafdeling, maar met zo weinig verschillende soorten groenten. :{w
En al die mensen die hun wagentjes per se in midden van het gangpad moeten zetten omdat ze zo nodig met bekenden moeten praten.
Ik wil gewoon een winkel waar iedereen evenveel haast heeft als ik. :Y)
Jij liever dan ik dus. :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:22:14 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87222119
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan de Jumbo: zo'n grote groenteafdeling, met zo weinig verschillende soorten groenten. :{w
En al die mensen die hun wagentjes per se midden van het gangpad moeten zetten omdat ze zo nodig met bekenden moeten praten.
Ik wil gewoon een winkel waar iedereen evenveel haast heeft als ik. :Y)
Jij liever dan ik dus. :P
Als ik dan toch voor een week aan boodschappen moet doen, dan liever wat keus. Het scheelt nogal wanneer je gaat, zaterdagmiddag is een hel, maar gewoon op een doordeweekse avond is prima te doen. En wat betreft groente, die haal is of bij Lidl, of op de markt. Ik heb wat dat betreft eigenlijk niets van Jumbo nodig.
pi_87222123
Normaal gesproken hou ik van de Jumbo, vooral die in Deventer, maar hier in Arnhem issie me net wat te ver :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:23:18 #34
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87222192
Met de fiets ben je er zo.
pi_87222291
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:22 schreef Vork het volgende:

[..]

Als ik dan toch voor een week aan boodschappen moet doen, dan liever wat keus. Het scheelt nogal wanneer je gaat, zaterdagmiddag is een hel, maar gewoon op een doordeweekse avond is prima te doen. En wat betreft groente, die haal is of bij Lidl, of op de markt. Ik heb wat dat betreft eigenlijk niets van Jumbo nodig.
Ik haal mijn boodschappen dagelijks op weg naar huis van mijn werk, dus dan werkt het anders denk ik. :)
Ik heb haast want wil naar huis om te genieten van mijn vrije avond. 8-)

Daarbij doe ik alles lopend en is dus de Jumbo een ietsje te ver, zeker met zware boodschappentassen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:27:42 #36
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87222440
Zo deed ik dat ook. Maar uiteindelijk haal je meer (want honger) en ben je gewoon duurder uit (want je leeft van dag tot dag, slim inkopen voor meerdere dagen en vooruit denken is er dan veel minder bij). En ik haalde dan vaak gemakkelijker voedsel (ongezonder en minder gevarieerd).

Nu hoef ik alleen voor brood nog tussendoor even langs de supermarkt en kan ik rechtstreeks naar huis. Ik weet niet of het tijdswinst is, maar het voelt wel gemakkelijk.
pi_87222838
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:27 schreef Vork het volgende:
Zo deed ik dat ook. Maar uiteindelijk haal je meer (want honger) en ben je gewoon duurder uit (want je leeft van dag tot dag, slim inkopen voor meerdere dagen en vooruit denken is er dan veel minder bij). En ik haalde dan vaak gemakkelijker voedsel (ongezonder en minder gevarieerd).
Ik post vooral in het slanktopic in LIF, dus dat valt bij mij wel mee. :D

Maar goedkoper zal het inderdaad wel zijn. :Y
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:37:00 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87222925
Alsof in het slanktopic posten gelijk staat aan gezond, gevarieerd en niet teveel eten. Het is geen garantie he ;). Boodschappen doen op een lege maag, met haast is echt funest voor dat :P
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:56:35 #39
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87226843
Zijn er trouwens veel mensen hier die in Arnhem zuid wonen?
Zelf woon ik in de Laar West en dat bevalt goed :)
Are you nuts??
pi_87228721
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:56 schreef whosvegas het volgende:
Centruuuuum *O* Binnenstaaaad *O*
Hieruit kan men opmaken dat ik niet in zuid woon :')
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 07:04:05 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_87235110
Er wordt altijd zo ontzettend spastisch gedaan over het wonen in Zuid. Ik woon er nu 2 jaar, en kan zeggen dat ik hier echt prima woon :) Natuurlijk ligt het eraan op welke plek je zit, maar is dat niet overal zo?

Trouwens, whosvegas, je staat niet op de Arnhem map!
pi_87238980
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Er wordt altijd zo ontzettend spastisch gedaan over het wonen in Zuid. Ik woon er nu 2 jaar, en kan zeggen dat ik hier echt prima woon :) Natuurlijk ligt het eraan op welke plek je zit, maar is dat niet overal zo?

Wordt er spastisch gedaan ja? :') Niks mis met zuid, er zijn ergere buurten in Arnhem
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 11:28:36 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_87239752
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:02 schreef Michhas het volgende:

[..]

Wordt er spastisch gedaan ja? :') Niks mis met zuid, er zijn ergere buurten in Arnhem
Nu niet, maar vaak wel ja (hoef je geen :') voor te trekken hoor).

Maakt mij verder niet uit, ik woon hier prima. Maar ik merk wel dat er een verkeerd beeld heerst over 'Zuid'. Als ik vertrek dat ik in Zuid woon, trekken veel mensen een meelijwekkend gezicht, en zeggen ze iets van 'oh, euh, apart...' Net alsof Zuid één grote Vogelaarswijk is.

En het is ook een beetje wat je zoekt in een woonomgeving. Persoonlijk zou ik niet in de binnenstad hoeven wonen. Nooit een parkeerplek kunnen vinden, in de file op de brug omdat je naar huis wilt, hogere woningprijzen, nee, voor ons zou het niet ideaal zijn. Omdat m'n vriend in Nijmegen werkt, is Zuid, nabij alle uitvalswegen, een prima oplossing. En we zijn ook zo in de stad, als we dat willen.

Tuurlijk kun je altijd mooier wonen, en ik blijf hier ook zeker niet m'n hele leven. Maar het is in ieder geval goed toeven hier :)
pi_87239868
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nu niet, maar vaak wel ja (hoef je geen :') voor te trekken hoor).

Maakt mij verder niet uit, ik woon hier prima. Maar ik merk wel dat er een verkeerd beeld heerst over 'Zuid'. Als ik vertrek dat ik in Zuid woon, trekken veel mensen een meelijwekkend gezicht, en zeggen ze iets van 'oh, euh, apart...' Net alsof Zuid één grote Vogelaarswijk is.

En het is ook een beetje wat je zoekt in een woonomgeving. Persoonlijk zou ik niet in de binnenstad hoeven wonen. Nooit een parkeerplek kunnen vinden, in de file op de brug omdat je naar huis wilt, hogere woningprijzen, nee, voor ons zou het niet ideaal zijn. Omdat m'n vriend in Nijmegen werkt, is Zuid, nabij alle uitvalswegen, een prima oplossing. En we zijn ook zo in de stad, als we dat willen.

Tuurlijk kun je altijd mooier wonen, en ik blijf hier ook zeker niet m'n hele leven. Maar het is in ieder geval goed toeven hier :)
Nah er is echt niks mis met zuid hoor :N Dat spastische vond ik gewoon grappig :P

Nee maar ik heb ook geen auto, ga met de bus naar werk, ik huur dus prijs valt reuze mee. En ik hoef natuurlijk niet elke dag naar nijmegen ofzo, en anders met de trein :D
Maar het is net wat je zegt, ieder heeft zijn eigen behoeftes :Y
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 11:37:39 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_87240015
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:32 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nah er is echt niks mis met zuid hoor :N Dat spastische vond ik gewoon grappig :P

Nee maar ik heb ook geen auto, ga met de bus naar werk, ik huur dus prijs valt reuze mee. En ik hoef natuurlijk niet elke dag naar nijmegen ofzo, en anders met de trein :D
Nou ja, er is natuurlijk wel iets mis met Zuid, want anders was Malburgen geen Vogelaarswijk. En er zijn ook heus wel plekken waar ik echt niet hoef te wonen. Magoed, die zijn er in Noord ook.

Ik vind het alleen wel grappig dat mensen soms denken dat ik in een ghetto woon of zo :D Terwijl me dat echt reuze meevalt.

Trouwens, als ik jouw behoeftes had, zou ik ook in de binnenstad gaan wonen! Ideaal!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 11:40:38 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_87240101
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:32 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dat kom ook gedeeltelijk nog door de oorlog. Onder de Rijn waren ze al bevrijd en boven de Rijn werden ze van het front af geëvacueerd en als hun huis er nog stond werd het geplunderd tijdens hun afwezigheid. Terwijl ze bezig waren Noord op te bouwen na de oorlog ging er ook veel geld naar Zuid voor nieuwe woningbouw, dat gaf scheve gezichten.
En Noord is natuurlijk de historische stad, Zuid bestaat uit een paar dorpjes waartussen de ruimte is volgebouwd.
pi_87240137
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, er is natuurlijk wel iets mis met Zuid, want anders was Malburgen geen Vogelaarswijk. En er zijn ook heus wel plekken waar ik echt niet hoef te wonen. Magoed, die zijn er in Noord ook.

Ik vind het alleen wel grappig dat mensen soms denken dat ik in een ghetto woon of zo :D Terwijl me dat echt reuze meevalt.

Trouwens, als ik jouw behoeftes had, zou ik ook in de binnenstad gaan wonen! Ideaal!
Ghetto's bestaan sowieso niet in Nederland :') 'achterstandswijken' worden ze genoemd, maar die achterstand valt reuze mee, wordt zwaaar opgeblazen allemaal :N
Trieste bedoeling hier in Nederland
pi_87245382
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:19 schreef Vork het volgende:

[..]

En dan ook nog in de leukste buurt.
Soms wel wat aan de levendige kant...
http://www.politie-gelder(...)cht.asp?rss_id=21486
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 15:02:24 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_87247196
Wauw, net terug van de tandarts. We komen binnen, kunnen meteen doorlopen en staan met 10 min. buiten.
We O+ invaltandartsen
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:05:39 #50
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87261916
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:04 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik had de Arnhem map nog niet gezien :)
Volgens mij kan ik mezelf er niet aan toevoegen.
Are you nuts??
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:08:25 #51
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87262038
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:05 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ik had de Arnhem map nog niet gezien :)
Volgens mij kan ik mezelf er niet aan toevoegen.
Moet je ff remlof PM'en, die zet dat dan erbij.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:08:43 #52
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87262047
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Wauw, net terug van de tandarts. We komen binnen, kunnen meteen doorlopen en staan met 10 min. buiten.
We O+ invaltandartsen
Snel de zakken gevuld dus.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 06:39:42 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_87272687
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:08 schreef donroyco het volgende:

[..]

Snel de zakken gevuld dus.
Ja, dat wel. Ik heb dat altijd, even kijken met controle en hup, weer buiten. Ik heb echt nooit wat, zelfs nog nooit gaatjes gehad. Maar ik hou me wel braaf aan de controles. Met een beetje geluk blijft m'n gebit zo :)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:21:28 #54
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87280485
Was dat bij mij ook maar zo. De tandarts(verzekering) kost me al een klein fortuin.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:22:23 #55
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87280516
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:21 schreef Vork het volgende:
Was dat bij mij ook maar zo. De tandarts(verzekering) kost me al een klein fortuin.
Hier ook.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 14:42:07 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_87285114
Tja, kan me voorstellen dat het niet goedkoop is... Daarom ga ik ook braaf naar de halfjaarlijkse controle, in de hoop dat het maar lang zo mag blijven :Y
pi_87320028
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:56 schreef whosvegas het volgende:
Jeps, ikke :Y

Jarenlang in De Laar Oost gewoond, daarheen verhuisd als middelbareschoolganger vanuit het altijd mooie *ahem* Driel sur Rhin. En nu alweer 5 jaar (wat gaat de tijd hard :o ) in de wijk Kronenburg, tevens perfect wat OV betreft :Y

Plus heerlijk uitzicht hier (ik kijk uit op het dijkje, dat is mijn 'achtertuin' :P) *O*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:26:03 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_87334886
Volgende week vrijdag Popronde in Arnhem: http://www.popronde.nl/steden/Arnhem/ *O*
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:26:52 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_87334915
Ow kut, dan heb ik een FOK!meet in Utrecht geloof ik :o
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:27:26 #60
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87334938
He jasses, alweer een? Nee, liever Popronde, al weet ik nog niet of ik dan nog in Arnhem ben.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:55:23 #61
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87339282
Zit nu buiten te wachten, totdat de belichting van een opname is afgelopen :s)
Are you nuts??
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:56:35 #62
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87339337
Waarom en wat voor opname?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:59:52 #63
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87339504
Sterren, met een oude telelens
Geen succes, kan ik je vertellen
Are you nuts??
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:06:38 #64
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87339859
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef whosvegas het volgende:

Dadelijk mijn telescoop er maar weer eens bijpakken
Are you nuts??
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:21:18 #65
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_87340642
Ik kom uit Westervoort. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:33:59 #66
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87341282
Ik uit Arnhem :)
Are you nuts??
pi_87341987
* Xiance woond ook redelijk "uit de buurt" van het kluitje fokkers in het centrum :)
in een vogelaarswijk.. dat dan weer wel :')

hoewel er nu weer de rel is bij welke wijk onze straat hoort :')
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_87342876
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:50 schreef Xiance het volgende:
* Xiance woond ook redelijk "uit de buurt" van het kluitje fokkers in het centrum :)
in een vogelaarswijk.. dat dan weer wel :')

hoewel er nu weer de rel is bij welke wijk onze straat hoort :')
Ik ben de enige in het centrum ja! :(
De rest woont rond het centrum :')
pi_87344579
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:26 schreef remlof het volgende:
Volgende week vrijdag Popronde in Arnhem: http://www.popronde.nl/steden/Arnhem/ *O*
Yeah O+

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:21 schreef tomaat52 het volgende:
Ik kom uit Westervoort. :)
Ik, oorspronkelijk, ook!
pi_87345714
* Sally is geboren Ernemse, alleen getogen in Driel :P
Heb al op veel plekken gewoond, maar Arnhem bleef trekken. Vind het wel een mooie stad, al voel ik me als ik heel eerlijk ben meer op mijn plek tussen de (beta-)studenten in Nijmgen :@

Hier is maar 'die nuffige modeacademie'. En zo gedragen de studenten daarvan zich ook... :X
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 04:07:04 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_87349115
* remlof is geboren in Arnhem en getogen in Velp, maar heeft middelbare school (CLA) gedaan in Arnhem en is er in 1995 weer gaan wonen. Daarna 7 jaar weg geweest en woont er weer sinds 2003.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 07:52:26 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_87349467
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 00:30 schreef Sally het volgende:
Hier is maar 'die nuffige modeacademie'. En zo gedragen de studenten daarvan zich ook... :X
Precies, die air die daar hangt :X Daarom heb ik er ook voor gekozen om naar Den Bosch naar de kunstacademie te gaan.
pi_87349475
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:59 schreef whosvegas het volgende:
Oh sterren kijken. O+
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:10:30 #74
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87350612
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 07:55 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh sterren kijken. O+
Nou ja, het was een frustrerend nachtje
Eerst dus met de telelens, waarvan de optiek niet goed, bleek te zijn. En ik wilde een nevel fotograveren, maar ik vond dat ding nergens terug op de foto.
En toen wou ik de Andromeda nevel fotograveren, door de telescoop, kreeg ik dat ding maar niet aan beeld (terwijl ik de nevel met de verrekijker binnen 10 seconden gevonden heb) :(
Maar goed, vannacht komt er een herkansing :)
Are you nuts??
pi_87350945
Ik ben geboren in Enschede en heb daar tien jaar gewoond.
Toen tien jaar in Didam en ging ik in Doetinchem naar school.
Vervolgens tien jaar Nijmegen, een jaar terug naar Didam bij mijn ouders, een jaar Nijmegen en weer een jaar terug naar Didam bij mijn ouders.
Nu woon ik naar volle tevredenheid alweer een paar jaar in Arnhem. :)
pi_87350978
Geboren in Almelo, toen ik 1 was verhuisd naar Zevenaar, toen ik 16 was op mezelf gegaan in Arnhem, en ik ga denk ik nooit meer weg :D
I love this city O+
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:23:36 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_87351850
Ik ben geboren in Alphen aan den Rijn. Toen verhuisd naar Stampersgat (het bestaat, echt waar :') ) en daar tot m'n 18de gewoond. Toen verhuisd naar Etten GLD en nu alweer 2 jaar in Arnhem :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:26:10 #78
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87351914
Ik ben geboren en getogen in Hoorn, maar ruim 6 jaar geleden vanwege een nieuwe studie (destijds in Velp) maar Arnhem gekomen. Mijn studie werd na 2 jaar naar Wageningen verplaatst, maar ik ben gebleven, omdat ik toen nog samenwoonde met mijn toenmalige vriendin. Ook toen die relatie stuk ging, ben ik gebleven (net onkruid). Gelukkig heb ik 2,5 jaar geleden, het wisselvallige Presikhaaf in kunnen ruilen voor een mooi apartementje dichtbij alles en iedereen (ook de Fokkers :')).

Ik heb geen idee hoelang ik hier blijf, opzich zou ik ook nog wel wat meer richting de Randstad willen wonen, maar voorlopig vind ik het hier prima. Je hebt hier alles, vooral ook veel natuur, en heuvels. Ik houd van heuvels. Misschien kan ik maar beter emigreren :+.
pi_87352999
Ik ben geboren in Tilburg en heb daarna een half jaar in het ziekenhuis in Utrecht gelegen. Daarna naar m'n ouders in Drunen gegaan, verhuisd binnen Drunen en daarna naar Elshout, een gat met zo'n 13 straten. Toen op m'n 16e op kamers gegaan in Deventer, voor m'n studie. Met m'n P wilde ik naarde Uni in Nijmegen en ben daarvoor naar Arnhem verhuisd. Maar ik heb m'n P pas in september gehaald dus was het te laat en woon ik nu nog in Arnhem ;D En het is leeuuk.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:18:36 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_87353134
En ga je nu volgend jaar naar de uni Loki?
pi_87353283
Oewoe.
Iedere dag tegenwoordig op het station.
om weer te horen dat de trein naar doetinchem niet meer rijd :(.

-

oftewel moet je weer noodgedwongen de stad in om te shoppen, in de hoop dat als je terug bent de trein weer rijd. -O-
Leest alleen op FOK! Post niet, naja, behalve nu. !!!1!!!11!!!
pi_87354283
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:18 schreef Guppyfriend het volgende:
En ga je nu volgend jaar naar de uni Loki?
Neh, dan ben ik al zo ver met deze studie, dat vind ik zonde. Dan kan ik ook op stage en zo, en dat wil ik toch wel heel graag. :D
Maar ik ben nu wel aan het kijken voor een schakelprogramma voor de master van Orthopedagogiek. Dan kun je een verkorte route doen van 2 jaar en daarna 1 jaar master. Dat lijkt me echt leuk.
pi_87362355
Wat zijn jullie allemaal veel verhuist! :o :D

Ik heb 18 jaar in Druten gewoond, toen verhuist naar Arnhem. En volgende zomer verhuis ik naar Nijmegen en daar ga ik niet meer weg tot ik kindjes heb. O+
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:19:04 #84
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_87362634
Geboren in Arnhem. Daarna verhuisd naar Huissen. Daarna na Westervoort op nr. 56. En van 56 naar 52 in Westervoort. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:08:24 #85
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87369094
Geboren in de Noord oost polder, hier in Arnhem gekomen voor school en hier niet meer weggegaan :)
Are you nuts??
pi_87383236
Ik faal hard in het bijhouden van deze reeks :@
wel redelijke kans op een baan in Arnhem momenteel (woensdag 2e gesprek) :)
En als het zover is ga ik ook meteen op zoek naar woonruimte in Arnhem :Y
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
pi_87383854
Wut, ik zit nu bij de ouders van m'n vriend in Zuid-Holland, en als we terug willen naar Arnhem zijn we 4(!!) uur onderweg omdat ze stoptreinen ingezet hebben vanaf Utrecht :{
Fijn, zo'n wintertest.
pi_87384160
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:25 schreef _Loki het volgende:
Wut, ik zit nu bij de ouders van m'n vriend in Zuid-Holland, en als we terug willen naar Arnhem zijn we 4(!!) uur onderweg omdat ze stoptreinen ingezet hebben vanaf Utrecht :{
Fijn, zo'n wintertest.
Dat was vorige week zaterdag avond ook al :?
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 14:53:38 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_87384579
Toen waren er werkzaamheden. Nu wordt de winterdienstregeling getest.
pi_87384769
* Xiance is geboren in Venray, toen verhuisd naar Arnhem,
na 17jr naar leeuwarden verhuisd, toen naar enschede, weer terug naar arnhem, toen naar Nieuwegein, toen Den Haag, toen Hoorn, en sinds 2jr woon ik weer thuis, bij mn ouders.. in t huis waar ik opgegroeid ben :')
ik wil volgend jaar (30 is toch wel een mooie leeftijd) wel weer richting mn eigen stekkie gaan verhuizen, maar heb eerst nog wat andere plannen waardoor het eventjes goedkoper is om thuis te wonen
pi_87384789
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:03 schreef JoeBravo het volgende:
Ik faal hard in het bijhouden van deze reeks :@
wel redelijke kans op een baan in Arnhem momenteel (woensdag 2e gesprek) :)
En als het zover is ga ik ook meteen op zoek naar woonruimte in Arnhem :Y
mooie locaties liggen achter het station.. in de buurt van sonsbeek
maar het centrum is ook zeer mooi!
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:40:43 #92
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87385758
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Toen waren er werkzaamheden. Nu wordt de winterdienstregeling getest.
Ja, ik kom net terug uit Enkhuizen. Alles stopt overal en er zijn een zooitje extra overstapmomenten. Daarnaast doet de routeplanner het ook niet, dus is het maar afwachten wat wanneer en waar vertrekt. Wel gratis koffie, soep en koeken. En helaas ook gratis meer tijd doorbrengen in de trein en op het station.

Ik snap trouwens niet waarom ze dit moeten testen. Natuurlijk werkt het, maar wacht maar tot bepaalde trajecten uitvallen vanwege sneeuw of een andere ramp. Dan loopt alsnog alles in de soep.
pi_87385767
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:02 schreef Xiance het volgende:

[..]

Over de brug(gen), daar is het ook mooi :6
En tenminste vlak genoeg om fatsoenlijk te fietsen :7 O-)
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:42:22 #94
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87385803
Vlak is saai. Ik wil heuvels!
pi_87385871
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:41 schreef Sally het volgende:

[..]

Over de brug(gen), daar is het ook mooi :6
En tenminste vlak genoeg om fatsoenlijk te fietsen :7 O-)
heel arnhem is mooi :*
maar idd, zuid is zo.. vlak...
* Xiance woond ook liever tussen de heuvels
pi_87386467
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Vork het volgende:

[..]

Ja, ik kom net terug uit Enkhuizen. Alles stopt overal en er zijn een zooitje extra overstapmomenten. Daarnaast doet de routeplanner het ook niet, dus is het maar afwachten wat wanneer en waar vertrekt. Wel gratis koffie, soep en koeken. En helaas ook gratis meer tijd doorbrengen in de trein en op het station.

Ik snap trouwens niet waarom ze dit moeten testen. Natuurlijk werkt het, maar wacht maar tot bepaalde trajecten uitvallen vanwege sneeuw of een andere ramp. Dan loopt alsnog alles in de soep.
Gratis koeken *O* Waar zijn die op te halen? :)
9292ov doet het wel, routeplanner op ns.nl idd niet. Heel irritant. Volgens 9292ov moet ik een half uur wachten op Utrecht om vervolgens 50min in een stoptrein te zitten ;(
  Moderator zondag 10 oktober 2010 @ 16:33:12 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_87387068
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:40 schreef Vork het volgende:

Sowieso, als ze dat geld voor die winterdienstregeling nou eens gebruiken om de wissels aan te pakken :X
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:54:07 #98
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87387711
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:25 schreef _Loki het volgende:
Fijn, zo'n wintertest.
Gelukkig hoefde ik niet met de trein, vandaag.
Are you nuts??
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:57:41 #99
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87387818
Zullen we weer eens een poging wagen om een Arnhem meet te organiseren?
Ben eigenlijk best wel benieuwd naar jullie :)
Are you nuts??
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:52:51 #100
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87389558
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:09 schreef _Loki het volgende:
Gratis koeken *O* Waar zijn die op te halen? :)
9292ov doet het wel, routeplanner op ns.nl idd niet. Heel irritant. Volgens 9292ov moet ik een half uur wachten op Utrecht om vervolgens 50min in een stoptrein te zitten ;(
Ik kreeg die op Utrecht Centraal. Ze stonden ze uit te delen, maar ook bij de kiosk werden ze bij de koffie meegegeven.
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:52:41 #101
266495 JoeBravo
I>U t(-_-t)
pi_87391378
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:02 schreef Xiance het volgende:

[..]

ik heb inderdaad een voorkeur voor centrum of in de omgeving van Sonsbeek, maar of dat financieel haalbaar is, moet ik nog maar zien :P
Al wel wat leuks gezien iig :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_87391821
de financieen... altijd een probleem ja :)
pi_87397206
Zo, eindelijk in Arnhem. :D

Drie gevulde koeken rijker.
pi_87397235
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:11 schreef _Loki het volgende:
Welkom :')
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:46:04 #105
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87399150
quote:

Ah, ook wezen hamsteren? :')
pi_87406350
uiteraard. Mag ook wel als je 4 uur onderweg bent en een half uur moet wachten om naar Utrecht te kunnen.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:54:54 #107
104871 remlof
Europees federalist
pi_87406391
quote:

_O-
  maandag 11 oktober 2010 @ 07:58:11 #108
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87408276
Ik had er maar twee ;(
pi_87411150
Hehe.
Ik heb trouwens in het brandgangetje achter ons appartement de inhoud van een portemonnee gevonden; 2 pasfoto's, een executieveiling-advertentie van z'n eigen woning, een treinkaartje naar A'dam, een bonnetje uit 2005, een donorpas... Best apart. :')
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 11:42:00 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_87412653
En geen naam van de eigenaar? Anders kon je m opsporen :D
pi_87413330
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 11:42 schreef Guppyfriend het volgende:
En geen naam van de eigenaar? Anders kon je m opsporen :D
Lukt met die advertentie voor de executieveiling vast ook wel, maar ik denk dat een beloning voor het vinden er niet inzit. :')
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:08:50 #112
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87413525
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Lukt met die advertentie voor de executieveiling vast ook wel, maar ik denk dat een beloning voor het vinden er niet inzit. :')
pi_87413698
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:48 schreef _Loki het volgende:
Hehe.
Ik heb trouwens in het brandgangetje achter ons appartement de inhoud van een portemonnee gevonden; 2 pasfoto's, een executieveiling-advertentie van z'n eigen woning, een treinkaartje naar A'dam, een bonnetje uit 2005, een donorpas... Best apart. :')
Hmz. Dat klinkt alsof iemand zijn huis op wil blazen om maar onder de schulden uit te zijn.... :X ;( Of het kan zijn dat zijn protemonnee gewoon gejat is, en dan schiet hij nog meer in de stress dat hij z'n portemonnee kwijt is...
Wat lullig zeg, dat jij nou net zoiets moet vinden... Ik zou het iig aangeven bij de politie.

Depressief zijn omdat je geen geld hebt om nog je reet af te kunnen vegen met het goedkoopste wc-papier en het dan maar met de gratis kranten moet doen... Not so good ;(

Maar gelukkig schijnt hier de zon, hemelsblauwe lucht, lekker fris in de lucht dus geen last meer van graspollen die hooikoorts kunnen veroorzaken, een *ahem* lekker Organic Chocolate Cake'je zonder gluten [dat smaakt echt niet... deze koop ik nooit meer, dus :')], een tweetal bakjes/mokken Rooibos Orange, een internetverbinding elders die het iig beter doet dan bij haar thuis, en een leuk telefoongesprek net gehad, dus Sal kan er weer even tegen zo meteen O+

Oh ja, ik zal mijn O+ peethond O+ gaan missen... Baasje moet woensdag onder het mes voor zijn schouders, en dan logeert hij ver weg in Zevenaar, en uiteraard gaan de honden (moeder met 'puppy' van 2 jaar en 3 maanden) mee: die kan hij niet missen. Geeft niks, ik overleef die paar daagjes wel. Ik hoop dat de operatie gaat lukken: 40% kans dat het slaagt en 60% kans dat het niet opgelost kan worden en dat hij dan nog steeds met zoveel pijn zit... Ook geen prettig vooruitzicht...

Maar gelukkig schijnt hier de zon, hemelsblauwe lucht, lekker fris in de lucht dus geen last meer van graspollen die hooikoorts kunnen veroorzaken... en dan kan ik zo zalig op de fiets terugrijden over de brug heen van Noord naar Zuud :P En ja, ik ben voorbereid op die koude wind die je oren zo zeer kan laten doen: ik moet nu de bult AF ipv op, en ja: dat is verrekkes kauw als je dan nat bent van de regen. Oh wacht, het regent nu niet *O* *)
pi_87417355
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:14 schreef Sally het volgende:
blahblahblah
kortom.. je bent gelukkig!
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:13:37 #115
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87417463
quote:
Geen treinen door aanpak Arnhem CS

ARNHEM - Vanaf komend weekend krijgen treinreizigers te maken met extra overlast op Arnhem Centraal.

Er wordt begonnen met het vervangen van de perronkap. Als gevolg daarvan is er zaterdag en zondagochtend tot 12.00 uur geen treinverkeer mogelijk van en naar Arnhem. Tussen 16 en 24 oktober vervangt ProRail de rails en de bovenleiding tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort. Op dit stuk rijden dan geen treinen.

Er wordt zoveel mogelijk in de herfstvakantie gewerkt om de overlast voor treinreizigers te beperken.
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 14:13:44 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_87417469
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:14 schreef Sally het volgende:

Maar gelukkig schijnt hier de zon, hemelsblauwe lucht, lekker fris in de lucht dus geen last meer van graspollen die hooikoorts kunnen veroorzaken
Jaa O+ Ik zit dan wel op mn werk, maar ga gewoon lekker naar buiten kijken
pi_87417945
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:13 schreef donroyco het volgende:
:o
Ik moet zondag naar Didam en ga daar nu meer dan een uur over doen ipv een kwartier. ;(
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:27:03 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_87417992
quote:

[..]

Oeps, maar ik moet naar een Nijmegenmeet op zaterdagavond :o
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 14:27:31 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_87418007
quote:

[..]

Geldt dat dan alleen voor de treinen richting Velp? Met andere woorden, kan ik gewoon naar Utrecht blijven gaan?

- edit - zo te zien wel. Moet alleen niet midden in de nacht willen denk ik.
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:31:19 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_87418148
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geldt dat dan alleen voor de treinen richting Velp? Met andere woorden, kan ik gewoon naar Utrecht blijven gaan?
Je kan vanaf Velperpoort richting Zutphen en Doetinchem en vanaf Centraal richting Utrecht en Nijmegen tussen 16 en 24 oktober :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:54:24 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87418971
Net bij de Supercoop geweest, volgens mij zoekt Vitesse nog supporters. Bij aankoop van twee kratjes Heineken ( :') ) een actiecoupon voor een Vitesse-wedstrijd :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 14:56:41 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_87419043
Volgens mij zoekt Heineken supporters :')
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:00:08 #123
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87419164
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:56 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zoekt Heineken supporters :')
pi_87419554
quote:

[..]

Huh, welke perronkap gaat er vervangen worden dan? :?

Of bedoelen ze gewoon dat alle perrons nu dezelfde overkapping krijgen als die ene die nu al vervangen is?
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:13:26 #125
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87419609
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:11 schreef Omniej het volgende:

[..]

Huh, welke perronkap gaat er vervangen worden dan? :?

Of bedoelen ze gewoon dat alle perrons nu dezelfde overkapping krijgen als die ene die nu al vervangen is?
Denk het laatste.
pi_87419614
Waar kan ik ergens die nieuwe lays chips kopen :o Bij de appie en de plus hebben ze ze niet :N
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:13:59 #127
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87419634
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:13 schreef Michhas het volgende:
Waar kan ik ergens die nieuwe lays chips kopen :o Bij de appie en de plus hebben ze ze niet :N
Welke? :')
pi_87419681
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kan vanaf Velperpoort richting Zutphen en Doetinchem en vanaf Centraal richting Utrecht en Nijmegen tussen 16 en 24 oktober :P
Zondag niet volgens 9292ov.nl, dan rijden er stomme bussen. :N
pi_87419733
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:13 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welke? :')
Uuuhm Patatje Joppie, Babi Pangang en Sweet Mango Chilli (ofzo :') )
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:19:09 #130
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87419785
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:17 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nog niet tegengekomen.
pi_87419818
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:19 schreef donroyco het volgende:

[..]

Nog niet tegengekomen.
Kut kut kut, ik wil die Joppie proberen :')
Weet iemand anders het? :P
pi_87421981
Pas vanaf 2011 toch?
Je kan nu stemmen, en wie de meeste stemmen krijgt komt uiteindelijk in de winkel.
Die reclame is wel geniaal, van de tv kantine!
pi_87422182
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Oeps, maar ik moet naar een Nijmegenmeet op zaterdagavond :o
Nijmegenmeet? Met wie? *O*
pi_87422281
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:20 schreef leonie-89 het volgende:
Pas vanaf 2011 toch?
Je kan nu stemmen, en wie de meeste stemmen krijgt komt uiteindelijk in de winkel.
Die reclame is wel geniaal, van de tv kantine!
Nee hoor :o velen Fok!kers hebben het genot van deze aardappelchips al mogen ervaren, ik wil daar bijhoren :Y
pi_87425861
Sorry hoor even mijn frustratie eruit gooien, vind het zo asociaal: Voor het gehandicapten wooncomplex bij mij aan de overkant hebben ze zelf bordjes in de tuin geplaatst "niet parkeren, laden lossen".
En er is al zoveel parkeerruimte hier :') Ze hebben ook gewoon een eigen parkeerplaats aan de achterkant, gaan ze daar maar 'laden/lossen'

Echt niet dat ik nog een keer de sigaar van een van die gasten aansteek :D

Zal zo bij jumbo eens kijken voor die chips, als mijn arme man voor 20.00 uberhaupt thuis is. Volgens mij valt de posbank tegen op de racefiets :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:10:52 #136
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87426201
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:25 schreef tliciouz het volgende:

[..]

o.a. swarma denk ik
pi_87426470
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:10 schreef donroyco het volgende:

[..]

o.a. swarma denk ik
Ik las swarma en ik. Ik deed al *O*
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:34:02 #138
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87426994
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:20 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik las swarma en ik. Ik deed al *O*
:D Nee, ben er wel vrijdagavond even te vinden :@
pi_87428644
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:28 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee hoor :o velen Fok!kers hebben het genot van deze aardappelchips al mogen ervaren, ik wil daar bijhoren :Y
Oeh, dan ben ik wel benieuwd naar ... allemaal eigenlijk :9
pi_87431854
Bij jumbo alle smaken dozen vol!
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:26:32 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_87434970
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:25 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Deze dus: [16-10-10] Nijmegen meet: Bierdrinken bij Samson... of zoiets..

Ga je ook Roy? Misschien kunnen we een taxi nemen met een stel arnhemse FOK!kers :P
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:34:52 #142
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87435422
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Ga je ook Roy? Misschien kunnen we een taxi nemen met een stel arnhemse FOK!kers :P
Nee, helaas. Ben dan in ieder geval niet in Arnhem.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:07:15 #143
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87437296
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:21 schreef voodoolady het volgende:
Bij jumbo alle smaken dozen vol!
Behalve de Mango-Chili, die heb ik niet gezien.
pi_87440909
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:17 schreef Michhas het volgende:

[..]

AH to go heeft ze en volgens mij heb ik ze bij de Super de Boer ook gezien. :)
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_87444337
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 14:10 schreef Xiance het volgende:

[..]

kortom.. je bent gelukkig!
Mwoah.. Na heden avond heb ik het gevoel *gesloopt* te zijn... Iets met mijn tagje van doen... Het liep niet zoals het zou moeten lopen, met de punten + budget voor de deelnemers aan de FOK! Formule 1-manager, en een middag die heel erg anders liep dan ik me voorstelde toen ik bovenstaande post schreef.

Morgen maar eens teruglezen hoe ik me maandagmiddag voelde :P Mss krijg ik dan weer dat happy gevoel terug ;) :+ :')

Fff dit topic uit/bijlezen en dan is het :zzzzz
pi_87448899
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan is het popronde in Arnhem *O* , veeel belangrijker dan een ODW-meet toch :X ?!
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:13:29 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_87454166
quote:
Treinverkeer station Arnhem aangepast

Uitgegeven: 12 oktober 2010 12:04
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2010 12:06

ARNHEM - Door werkzaamheden bij station Arnhem is het treinverkeer naar de Gelderse hoofdstad vanaf zaterdag 16 oktober tot en met zondag 24 oktober aangepast. Zaterdag is er de hele dag geen treinverkeer mogelijk, aldus de Nederlandse Spoorwegen (NS) dinsdag.
© NU.nl/Hans Korteweg

In Arnhem gaan de sporen, de bovenleiding en het beveiligingssysteem op de schop. Zaterdag en zondagochtend rijden er bussen op alle trajecten van en naar Arnhem.
Vrijdag- en zaterdagavond vindt in stadion Gelredome in Arnhem Symphonica in Rosso plaats. De NS adviseert bezoekers ander vervoer te kiezen om lange reistijden te voorkomen.

Zondagmiddag rijden er weer treinen richting Ede en Nijmegen. Tot en met 24 oktober rijden er echter geen treinen vanaf het Arnhemse station naar Zevenaar en Zutphen. Wel rijden er treinen vanaf station Arnhem Velperpoort in oostelijke richting.
Afgelopen zomer reden er twee weken lang ook al geen treinen van en naar Arnhem. Ook toen waren er grootschalige werkzaamheden aan de gang.
© ANP
:') Kom vooral allemaal met de auto naar Gelredome! Alsof je reistijd dat korter is...
pi_87454979
Hmm.. Bij de Jumbo en AH To go... Moet ik weer een eind gaan lopen :')
Waar zit hier eigenlijk een jumbo? Is dat daarzo bij de Lidl? Dat overdekte?
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:42:44 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_87455231
Bij de Lely inderdaad. Kun je dus nog het beste naar de AH to go, denk ik.
pi_87455246
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:35 schreef Michhas het volgende:
Hmm.. Bij de Jumbo en AH To go... Moet ik weer een eind gaan lopen :')
Waar zit hier eigenlijk een jumbo? Is dat daarzo bij de Lidl? Dat overdekte?
Ja op de Dr. C. Lelyweg zit dat.
pi_87455381
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij de Lely inderdaad. Kun je dus nog het beste naar de AH to go, denk ik.
Dan ga ik dat straks doen :D
Ik MOET die chips hebben :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:58:01 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_87455733
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:06 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Dan is het popronde in Arnhem *O* , veeel belangrijker dan een ODW-meet toch :X ?!
Nee, de Popronde is vrijdag en de ODW-meet zaterdag :P
pi_87457611
Ik hoor net allemaal sirenes voorbij komen, zie ik op P2000:

12-10-10 14:42:15 Brandweer Gelderland-Midden Prio 1 Treinongeval ARNHEM - ELST 7,0 AH 3671 3731 (TIS: 3.1)

Wtf..? Of is er gewoon iemand gesprongen?

Edit: Never mind, het laatste dus. :) (NS site geeft aanrijding met persoon aan)

[ Bericht 28% gewijzigd door Omniej op 12-10-2010 14:58:58 ]
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:11:56 #154
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87458385
quote:
Tussen Arnhem en Elst rijden geen treinen door aanrijding met een persoon. Traumaheli is onderweg. Vertraging > 60 minuten. (via @omroepgld)
Ook op Twitter dus.
pi_87459564
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:51 schreef Omniej het volgende:
Wtf..? Of is er gewoon iemand gesprongen?
Als het bij Elst is kan het ook een ongeluk zijn.
De bomen daar blijven eeuwen dicht, zodat je de keus hebt om of je trein te zien aankomen, wachten en wegrijden, of door de bomen heen te glippen.
Veel mensen kiezen voor optie 2 en dat gaat een enkele keer mis. :{
pi_87460157
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:46 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Als het bij Elst is kan het ook een ongeluk zijn.
De bomen daar blijven eeuwen dicht, zodat je de keus hebt om of je trein te zien aankomen, wachten en wegrijden, of door de bomen heen te glippen.
Veel mensen kiezen voor optie 2 en dat gaat een enkele keer mis. :{
Dat klopt wel ja, vervelend punt is dat... Al lijkt het nu op de Weteringsewal gebeurd te zijn (dus niet de overgang bij het station van Elst, maar een overgang tussen Arnhem en Elst in)
pi_87463990
Ik heb serieus heeel veel medelijden met de mensen die de trein van 15:36 naar Nijmegen hadden. Ik stapte daaruit vanuit Deventer en het station zag zwárt van de mensen die door dat ongeluk de hele tijd niet naar Nijmegen konden.
pi_87465645
Rijden de treinen weer normaal? Ik neem over 50 minuten de trein naar Nijmegen..
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:53:31 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_87466108
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:41 schreef leonie-89 het volgende:
Rijden de treinen weer normaal? Ik neem over 50 minuten de trein naar Nijmegen..
Nu wel weer ja, ben net een halfuurtje thuis pas :(
pi_87467541
Ik ben blij dat ik vlak voordat ik wegging (naar Nijmegen) uit pure nieuwsgierigheid nog even heb gecheckt waar die brandweer heen ging in ieder geval... Heeft me een hoop gezeik en tijd bespaard. :')
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:42:27 #161
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87468113
Een van de weinige voordelen van m'n huidige baan is dat het vlakbij is, op fietsafstand. Geen gezeik met welke vorm van OV dan ook.
pi_87470132
Noooh weer niet aangenomen.
Tips zijn altijd welkom :')
  woensdag 13 oktober 2010 @ 00:20:43 #163
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87481689
Kut, waar had je gesolliciteerd?

Hier schiet het ook niet op, ik wacht al 4 weken op antwoord en helaas is dat ook precies wat ik kon verwachten, aangezien men al had aangegeven dat het wel even kon gaan duren. :{
  woensdag 13 oktober 2010 @ 00:23:26 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_87481802
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:20 schreef Vork het volgende:
Kut.

Hier schiet het ook niet op, ik wacht al 4 weken op antwoord en helaas is dat ook precies wat ik kon verwachten, aangezien men al had aangegeven dat het wel even kon gaan duren. :{
Dan blijf je iig in Arnhem voorlopig, right?

Popronde vrijdag? :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 00:26:24 #165
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87481905
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:23 schreef remlof het volgende:
Dan blijf je iig in Arnhem voorlopig, right?

Popronde vrijdag? :P
Sowieso zijn alle huidige opties in, rond en op reisafstand van Arnhem.
Popronde ga ik denk ik wel missen, want ik ben hoogstwaarschijnlijk vrijdag niet in Arnhem, net als de rest van het weekend.
pi_87488335
Dit was toch een FOK!ker?
Ik weet alleen niet meer wie...

http://www.gelderlander.n(...)Velp-aangehouden.ece

Edit: gevonden: Vivare spoedprocedure
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:51:26 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_87488445
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:46 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Zomg. Heeft ie al een huis?
pi_87488492
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:46 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Een Fok!ker die gearresteerd is of degene die gewond is geraakt? Ik neem aan het tweede? :')
pi_87488635
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Zomg. Heeft ie al een huis?
Heb ik 'm net gevraagd in zijn WGR-topic. :)
Ik hoop het voor hem, maar gezien hij daar zegt dat hij nog steeds bang is dat ze terugkomen vermoed ik dat Vivare hem heeft laten barsten.
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 11:12:49 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_87489087
@Michhas, hij was het slachtoffer.

Belachelijk, die houding van Vivare. Ik snap heus wel dat ze niet voor elk wissewasje een urgentie kunnen geven, maar ze hadden ook wel iets meer mee kunnen denken.
pi_87494484
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:20 schreef Vork het volgende:
Kut, waar had je gesolliciteerd?

De nieuwe vestiging van de La Place, in het oude postkantoor. Ze hebben alleen mensen aangenomen met best veel horeca-ervaring. Volgens mij kan ik de horeca wel vergeten :')
  Moderator woensdag 13 oktober 2010 @ 14:10:10 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_87494833
Maar, La Place is toch ook self-service, en dat wilde je toch niet..?
pi_87494910
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 11:12 schreef Guppyfriend het volgende:
@Michhas, hij was het slachtoffer.

Belachelijk, die houding van Vivare. Ik snap heus wel dat ze niet voor elk wissewasje een urgentie kunnen geven, maar ze hadden ook wel iets meer mee kunnen denken.
Die houding van Vivare kan inderdaad niet, aan de andere kant kan ik dat ook wel begrijpen.
Hun zijn uiteindelijk eigenaar van het pand, en als een huurder om wat voor reden dan ook problemen met zich meebrengt (los van het feit of het zijn schuld is of niet) snap ik best dat hun niet hun opperste best gaan doen voor diegene.
pi_87495183
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar, La Place is toch ook self-service, en dat wilde je toch niet..?
Het wordt een chocolaterie/bakkerij/café, daar is het al minder. En ik zou er mogen koken en ik hou van koken :D
pi_87495645
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:19 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het wordt een chocolaterie/bakkerij/café, daar is het al minder. En ik zou er mogen koken en ik hou van koken :D
Maar wat bedoel je met dat je de horeca wel kan vergeten?
Ga naar menig café op de Korenmarkt waar wat minder menschjes komen en je wordt zo aangenomen hoor :o
pi_87499830
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:32 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ga naar menig café op de Korenmarkt waar wat minder menschjes komen en je wordt zo aangenomen hoor :o
volgens mij heb ik in het centrum van Arnhem vandaag tenminste één aanplakbiljet gezien met de vraag om personeel bij één van de horecazaken.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_87499924
Horeca wil graag mensen met ervaring, en dat heb ik niet veel. Dat is best vaak een probleem, vandaar.
pi_87500827
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:32 schreef _Loki het volgende:
Horeca wil graag mensen met ervaring, en dat heb ik niet veel. Dat is best vaak een probleem, vandaar.
De eh... heet het nog Deli France? op Kronenbrug zoekt nog (een?) enthousiaste parttimer, de functie van fulltimer is al eventjes voorzien (ik schat anderhalve week, ik kom er wel \vaker langs). Maar beide vacatures staan op 1 groot bord. Mss een optie?
Het is die tegenover de AH XL, zeg maar. Het bistrootje - ja, met halve zelfbediening... Naast de Free Record Shop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 13-10-2010 16:57:32 (spatiebalkisbeetjekapoet :')) ]
pi_87500901
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:55 schreef Sally het volgende:

[..]

De eh... heet het nog Deli France? op Kronenbrug zoekt nog (een?) enthousiaste parttimer, de functie van fulltimer is al eventjes voorzien (ik schat anderhalve week, ik komerwelvaker langs). Maarbeide vacatures staan op 1 groot bord. Mss een optie?
Het is die tegenover de AH XL, zeg maar. Het bistrootje - ja, met halve zelfbediening... Naast de Free Record Shop.
Daar vragen ze al een jaar naar, heb er ook eerst gesolliciteerd nooit meer wat van gehoord.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:05:26 #180
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87505259
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:32 schreef Michhas het volgende:
Op heel de Korenmarkt komen wat minder mensjes. Bovendien is een boel van die zaken in handen van een en dezelfde uitbater die er van hopren zeggen nou niet echt bepaald fijne arbeidscondities op nahoudt. En dan nog is ervaring altijd gewenst. Bovendien zijn er op de Korenmarkt vrij weinig leuke plekken om te zijn, laat staan om er te werken.

Horecaervaring doe je op door o.a. vrijwilligerswerk te doen bij bijvoorbeeld een jongerencentrum of een of andere kunstinstelling. En anders moet je het in zulk soort gevallen ook erg van netwerken hebben. Mensen kennen die al in zo'n zaak werken. Veel van dat soort baantjes gaan op basis van vertrouwen. Via via ben je dan al een stap dichterbij.
pi_87509756
Ik moet morgen toch nog bij de rabobank in Zuid zijn, dan loop ik er wel even langs. :)
pi_87519051
Hier ook nog even een oproep voor m'n vriend.
Die is op zoek naar een fulltime baan omdat ie waarschijnlijk gaat stoppen met z'n opleiding. Dus, als iemand daar ook tips voor heeft, altijd welkom :) Graag iets waarbij hij echt iets kan doen en met z'n handen kan werken, en voor een langere tijd.
pi_87520390
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:07 schreef _Loki het volgende:
Hier ook nog even een oproep voor m'n vriend.
Die is op zoek naar een fulltime baan omdat ie waarschijnlijk gaat stoppen met z'n opleiding. Dus, als iemand daar ook tips voor heeft, altijd welkom :) Graag iets waarbij hij echt iets kan doen en met z'n handen kan werken, en voor een langere tijd.
Dat is wel erg breed :P Met z'n handen werken... :o Ik ga hele andere dingen denken :o O-) * Sally is plotseling naar Ladies Night geweestvanavond: Life as we know it

Even serieuzer: welke branche denkt hij aan? En wat is zijn vooropleiding/ervaring/weet ikveel?
pi_87527659
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:13 schreef Michhas het volgende:
Ik zag net 1 zakje babi pangang bij de Coop in de spijkerlaan (tegenover de Aldi). Maar wat een klein zakje! Echt afzetterij. Ik kon zo snel geen prijs zien. Durfde het niet aan om het te kopen.
pi_87527854
_Loki, is Bakker Bart wat voor je?
http://www.bakkerbart.nl/verkoopmedewerkers-fulltime-en-parttime

Of was dat een van de broodjeszaken waar je gesolliciteerd had en niets meer van hoorde? :?
pi_87527856
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:57 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat is wel erg breed :P Met z'n handen werken... :o Ik ga hele andere dingen denken :o O-) * Sally is plotseling naar Ladies Night geweestvanavond: Life as we know it

Even serieuzer: welke branche denkt hij aan? En wat is zijn vooropleiding/ervaring/weet ikveel?
hehe :')

Nu je er toch over begint, gigolo ziet ie ook wel zitten.
Hij zou wat in de bouw of iets willen. Ervaring en opleiding heeft ie wel (administratief) maar die kant wilt ie absoluut niet op.
pi_87527907
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:
_Loki, is Bakker Bart wat voor je?
http://www.bakkerbart.nl/verkoopmedewerkers-fulltime-en-parttime

Of was dat een van de broodjeszaken waar je gesolliciteerd had en niets meer van hoorde? :?
Dat zou ook nog wel kunnen dankje!
Die broodjeszaak waar ik heel bot afgewezen werd, was Bagels&Beans.
pi_87527917
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:48 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Ik zag net 1 zakje babi pangang bij de Coop in de spijkerlaan (tegenover de Aldi). Maar wat een klein zakje! Echt afzetterij. Ik kon zo snel geen prijs zien. Durfde het niet aan om het te kopen.
:o
Had je hem niet voor mij mee kunnen nemen? ;(
Ze hadden ze hier nu wel bij de AH, ik vrolijk door de winkel lopen, liggen er alleen nog van die Mango Sweet Chilli dingen ( :r ). Dus ik vrolijk naar een medewerker, 'dag meneer, heeft u die andere smaken ook nog?'. Medewerker: 'Neen. Deze zijn tijdelijk uit het assortiment (ik denk overal!) omdat ze de vraag niet aankunnen'.
Ik: Whuuut? ;(
Medewerker: Lekker voor je.
;(
Niet leuk.
pi_87528465
Menssen die trappen in de marketingtrucs van chipsfabrikanten :')

Sorry: ik hou zelf niet zo van 'gewone' aardappelchips: te zout (inclusief de drie bekende smaakversterkers...), te vet, te hard voor het gehemelte, te ongezond, te...

Nou ja: ik heb mss al jaren last van galstenen, en mijn lichtelijk uitpuilende maag door mijn middenrif heen naar boven, heeft er vast ook mee te maken. :@ Overigens weet ik dit pas sinds een maand of twee - die galstenen (twee aanvallen gehad) en die hernia diafragmatica, zoals dat dan heet).
pi_87528494
Nog iemand hier een idee voor een baantje voor mij? Ik zoek iets voor 1 dag of 2 halve dagen,en dan wil ik iets met dieren/planten/(keuken)kruiden/groenten/fruit, maar niet per se als winkelverkoopjuffrouw. Mijn baan in het Radboud is voorbij :S Maar mijn contract + bijbehorend salaris worden gerespecteerd tot half januari 2011. Ik ben wel vrij om iets anders te zoeken, en ben al bezig met m'n re-integratieconsulent met brainstormen.

Mag overigens ook (tijdelijk)vrijwilligerswerk zijn, ik heb niet 'doorgeleerd' voor planten- of dierverzorger ;) ben echter altijd leergierig :Y Opa en omaatje hadden een groente- en fruitzaak (voor en na WOII) en ik heb omaatjes kieskeurigheid en wijsheid aangeleerd wat betreft groente en fruit uitkiezen :) Ik mocht altijd voor haar de kleine boodschapjes doen. Helaas leeft ze al heel wat jaren niet meer... Ze mocht goed oud worden, in ieder geval O+
pi_87528778
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef Sally het volgende:
Menssen die trappen in de marketingtrucs van chipsfabrikanten :')

Sorry: ik hou zelf niet zo van 'gewone' aardappelchips: te zout (inclusief de drie bekende smaakversterkers...), te vet, te hard voor het gehemelte, te ongezond, te...

Nou ja: ik heb mss al jaren last van galstenen, en mijn lichtelijk uitpuilende maag door mijn middenrif heen naar boven, heeft er vast ook mee te maken. :@ Overigens weet ik dit pas sinds een maand of twee - die galstenen (twee aanvallen gehad) en die hernia diafragmatica, zoals dat dan heet).

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:17 schreef Sally het volgende:
Nog iemand hier een idee voor een baantje voor mij? Ik zoek iets voor 1 dag of 2 halve dagen,en dan wil ik iets met dieren/planten/(keuken)kruiden/groenten/fruit, maar niet per se als winkelverkoopjuffrouw. Mijn baan in het Radboud is voorbij :S Maar mijn contract + bijbehorend salaris worden gerespecteerd tot half januari 2011. Ik ben wel vrij om iets anders te zoeken, en ben al bezig met m'n re-integratieconsulent met brainstormen.

Mag overigens ook (tijdelijk)vrijwilligerswerk zijn, ik heb niet 'doorgeleerd' voor planten- of dierverzorger ;) ben echter altijd leergierig :Y Opa en omaatje hadden een groente- en fruitzaak (voor en na WOII) en ik heb omaatjes kieskeurigheid en wijsheid aangeleerd wat betreft groente en fruit uitkiezen :) Ik mocht altijd voor haar de kleine boodschapjes doen. Helaas leeft ze al heel wat jaren niet meer... Ze mocht goed oud worden, in ieder geval O+
Was dit net niet 1 post? :')
Ninja edit van jou :Y
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 12:50:05 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_87529538
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef Sally het volgende:

Ik moet ook geen chips O+
pi_87529748
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:25 schreef Michhas het volgende:

[..]

[..]

Was dit net niet 1 post? :')
Ninja edit van jou :Y
Ja :P Ik dacht: dit zijn te veel onderwerpen dan wel letters voor 1 post :') :P

En anders sneeuwt *mijn* vacaturewerktipoproep onder B-)
pi_87532654
Oh my wat veel werkzoekers hier.
pi_87533984
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:21 schreef _Loki het volgende:
Oh my wat veel werkzoekers hier.
Ik heb zelf te veel in overwerk gedaan, en daardoor overwerkt geraakt... Ik moest mijn werkzaamheden neerleggen - was ook mijn eerste echte *medische* secretariele baan sinds ik in 2004 na een omscholing mijn drie diploma's haalde, waaronder die van Medisch Secretaresse. En het viel me niet tegen. Maar er was een (eveneens nieuwe) collega die het spreekwoordelijke bloed onder de nagels vandaan haalde, waardoor ikzelf ook niet lekker meer kon werken. En helaas waren we met drie personen verantwoordelijk voor alle medische vergaderingen in 1 hele week over patienten. Allemaal nieuw, en net voor de grote vakantie...

En wie dacht dat ze het wel aankon om meer te doen dan het aantal uren waarvoor ze getekend had? Juist. En dan ook nog niet zo goed zijn in hulp vragen... Tja.
You do the math...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 14-10-2010 15:03:19 ]
pi_87534034
Overigens heb ik wel veel eigen ervaring met het omgaan met en trainen van konijnen, cavia's, paarden, honden,vissen enz. Ik heb alleen helemaal niets met katten :X
Sorry, cat people :P
pi_87537503
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:58 schreef Sally het volgende:
Overigens heb ik wel veel eigen ervaring met het omgaan met en trainen van konijnen, cavia's, paarden, honden,vissen enz. Ik heb alleen helemaal niets met katten :X
Sorry, cat people :P
Interessant :7
pi_87542033
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:31 schreef leonie-89 het volgende:

[..]

Interessant :7
Uhuhm :Y

Een megagrote goudvis (zie ergens in een eerder Ernemtopic voor foto's, helaas is Fishy begin augustus overleden ;() is best makkelijk te observeren en te merken waar hij (het bleek een zij :P) op reageert. En ja: als je met de voerbus eerst de ene kant boven het auqarium hangt, zonder wat te droppen en dan aan de andere kant boven het water gaat hangen, zwemt zo'n ontzettend mooi dier echt wel 'achter je hand' aan ;)

En lang staren - op je hurken voor het glas - naar hoe het beest heen en weer zwemt als je een ziekte vermoedt, aan het behandelen bent en wilt kijken of de vis er nog erg last van heeft, of dat het wel meevalt en je de nbehandeling bijna kunt staken, levert op de een of andere manier ook een speciale band op met een geerfd aquarium-met-inhoud.

Echt zonde dat een vermoeden van lekke tank deze sterke vis van exact 30 cm (na overlijden nog even foto's gemaakt op mijn keukensnijplank van glas :+ met een centimeter (rolmaat) ernaast a la CSI :P) de tijdelijke logeerpartij in het losstaande bakkie niet overleefd heeft..... :{ Ik had graag nog langer genoten van deze (in september 2008) onverwachte huisgenoot... Een goudvis kan 35-40 jaar oud worden...
pi_87549514
Sally :')
pi_87556192
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:24 schreef tliciouz het volgende:
Sally :')
What?! :P :D

Hoe is het afgelopen met jouw vissen(kom)?
pi_87559846
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:54 schreef Sally het volgende:

[..]

What?! :P :D

Hoe is het afgelopen met jouw vissen(kom)?
Ja al die lange berichten. :')

Goed, er staat nu een groot aquarium die mijn moeder morgen krijgt en ik ga dan meteen een nieuwe kopen met andere vissen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:42:34 #202
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87559886
Volgens mij zitten hier veel vissen fans :)
Are you nuts??
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:53:29 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_87561857
Ik heb ook een aquarium (met één vis... :') )
pi_87561892
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 07:42 schreef whosvegas het volgende:
Ik niet :N
Wasberen an de andere kant.. O+
pi_87562147
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:54 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ik niet :N
Wasberen an de andere kant.. O+
Leuk! Je hebt een wasbeer als huisdier! *O* Die beertjes zien er altijd zo O+ schattig O+ uit :Y

Die wast altijd z'n eten enzo. Heb je er een heel zwembad erbij gekregen ook nog? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87562175
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Sally het volgende:

[..]

Leuk! Je hebt een wasbeer als huisdier! *O* Die beertjes zien er altijd zo O+ schattig O+ uit :Y

Die wast altijd z'n eten enzo. Heb je er een heel zwembad erbij gekregen ook nog? :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh?
Ik snap geen zak van deze post :')
Wasberen zijn kewl, maar ik heb er geen als huisdier nee ;(
pi_87562194
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 07:42 schreef whosvegas het volgende:
:Y Zekers :Y Ikheb mijn oude aquarium al 100 keer ingericht metnieuwe vissen :Y (in gedachten :'))

Ook njammie in de pan, btw :Y :9 :9~
pi_87562231
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:07 schreef Michhas het volgende:

[..]

Eh?
Ik snap geen zak van deze post :')
Wasberen zijn kewl, maar ik heb er geen als huisdier nee ;(
Hmmm... Je gebruikt een 'oude' lay-out op FOK!,ik had de post een Post Icon meegegeven, maar die zie jij niet. Het is: " ;) "

:P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:21:57 #209
104871 remlof
Europees federalist
pi_87562505
Vissen :r

Katten O+

Regent het in Ernem ook zo?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:25:52 #210
3185 Adelante
To let it go now
pi_87562599
Nope bewolking maar droog :7

Vanavond teringlange files door symphonica :r
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:26:38 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_87562615
Crap, het zou gaan regenen!! M'n was hangt nog buiten :')

Nou ja! Hier in Utrecht is het nog droog
pi_87562677
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:09 schreef Sally het volgende:

[..]

Hmmm... Je gebruikt een 'oude' lay-out op FOK!,ik had de post een Post Icon meegegeven, maar die zie jij niet. Het is: " ;) "

Nah ik snap gewoon niks van wat je nou zei :P
pi_87565869
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:21 schreef remlof het volgende:

Katten O+

Hèmme nèks!

Maar ik ben wel voorbereid op pad zo *)

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:28 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nah ik snap gewoon niks van wat je nou zei :P
Iedereenhad het zo over zijn/haar huisdieren :') En toen was - iig bij mij - de link met 'jouw huisdier' al snelgelegd :')
Laaaaat maaaaar :P :@ :')
pi_87566647
Ik ben geen vissen liefhebber hoor. Maar aangezien we geen huisdieren hier mogen en ik toch wat om te verzorgen wil is dat het maar geworden. :')

Geef mij maar een duitse herder. O+
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:10:44 #215
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87579523
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:21 schreef remlof het volgende:

Katten O+

Katten 8)7
Honden zijn veel leuker

BTW, ben ook dol op vis, maar dan op mijn bord :9~
Are you nuts??
pi_87581738
Hai stadsgenoten!

Ik post hier eigenlijk nooit maar ik heb een vraag ;) Geitenkamp, is dat een beetje een leuke wijk om te wonen of is het meer een 'sociale wijk'? :')
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:21:15 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_87581807
De Geitenkamp is een err probleemwijk. En er zit ook weinig vooruitgang in van wat ik zo hoor.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:45 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_87581848
Ow wie gaat er nog naar de Popronde vanavond? Was gisteravond nog bij die van Groningen, geheel toevalligerwijs.
pi_87581867
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
De Geitenkamp is een err probleemwijk. En er zit ook weinig vooruitgang in van wat ik zo hoor.
Ahh oké, goed om te weten. Zag namelijk wat huizen staan op funda die er op de foto's wel leuk uitzagen. Maar die moeten we maar overslaan denk ik.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:26:46 #220
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87581975
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef remlof het volgende:
Ow wie gaat er nog naar de Popronde vanavond? Was gisteravond nog bij die van Groningen, geheel toevalligerwijs.
Had met iemand afgesproken, maar die is op het laatste moment ziek -O-
Eigenlijk heb ik nog wel zin om ff een biertje te gaan drinken, vanavond
Are you nuts??
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:08:08 #221
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87583454
Geitenkamp. Helemaal aan de randen van de wijk is het nog wel redelijk toeven, maar voor de rest kun je het maar beter negeren. Veel Sjonnies, werklozen en ander kansarm volk. Dat gaat ook niet veranderen, want de gehele wijk (bestaande uit kleine arbeiderswoninkjes) is een monument.

Helaas, geen popronde voor mij dit jaar. Ik ben opweg naar het noorden van Holland.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:28:13 #222
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87584312
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:08 schreef Vork het volgende:
Geitenkamp. Helemaal aan de randen van de wijk is het nog wel redelijk toeven, maar voor de rest kun je het maar beter negeren. Veel Sjonnies, werklozen en ander kansarm volk. Dat gaat ook niet veranderen, want de gehele wijk (bestaande uit kleine arbeiderswoninkjes) is een monument.

Helaas, geen popronde voor mij dit jaar. Ik ben opweg naar het noorden van Holland.
Kun je beter in De Laar West gaan wonen :)
Are you nuts??
pi_87584640
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:08 schreef Vork het volgende:
Ah, klinkt gezellig :') Wel zonde zeg, want van wat ik zo zie via google streetview staan er wel enorm schattige huisjes O+
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:39:01 #224
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:44:06 #225
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87584965
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:39 schreef remlof het volgende:
Geitenkamp jumpstyle *O*
Jumping around the world, du ook in de Geitenkamp :)
Are you nuts??
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:47:21 #226
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87585117
Nee die Klarendal rap is een pareltje uit de vaderlandse muziekgeschiedenis. :')
pi_87585193
quote:
Geitenkamp jumpstyle *O*
:'( :D :'(
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:49:18 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_87585198
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:47 schreef Vork het volgende:
Nee die Klarendal rap is een pareltje uit de vaderlandse muziekgeschiedenis. :')
Ja die is gaaf *O*

Wazza wazza _O_
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:50:08 #229
52513 whosvegas
The Trickster
pi_87585229
Een van de betere Nederlandse bands komt toevallig wel uit Arnhem::
Are you nuts??
pi_87592247
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja die is gaaf *O*

Wazza wazza _O_
Glody woont hier om de hoek; prima gast.
Leuke clip ook. :Y
pi_87601950
Hoe vonden jullie Popronde?
Ik vond het veeel beter dan in Nijmegen.
De cafés waren niet overvol en alles was goed te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door leonie-89 op 16-10-2010 13:51:43 ]
pi_87602346
Ik haat mensen die doen alsof ze in een ghetto wonen :')
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:06:41 #233
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87602592
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:42 schreef leonie-89 het volgende:
Hoe vonden jullie Popronde?
Ik vond het veeel beter dan in Arnhem.
De cafés waren niet overvol en alles was goed te zien.
waar was het dan beter dan in Arnhem?
pi_87604025
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:06 schreef Vork het volgende:

[..]

waar was het dan beter dan in Arnhem?
Haha, bedankt :D
pi_87608285
ja hoi, ik kom weer 3 keer inde week naar Arnhem *O* :W
Ja doei.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:31:02 #236
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87608338
Ben niet bij de Popronde geweest.
pi_87608361
quote:
Geitenkamp jumpstyle *O*
ondanks de grafherrie vond ik 't wel schattig gemaakt O+
Ja doei.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:34:35 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_87608446
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:31 schreef donroyco het volgende:
Ben niet bij de Popronde geweest.
Ik wel, bij de Spotrockers in de Barron:

_O_
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:42:42 #239
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87608688
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wel, bij de Spotrockers in de Barron:

_O_
Klinkt wel lekker.
pi_87608710
nou, het enthousiasme over mijn parttime terugkeer naar ARnhem is schokkend ;(
Ja doei.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:49:11 #241
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87608888
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
nou, het enthousiasme over mijn parttime terugkeer naar ARnhem is schokkend ;(
Mods die vragen worden overgeslagen :{w
pi_87608921
ik vroeg niets :')
Ja doei.
pi_87620396
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
ik vroeg niets :')
Nou, motorbloempie... Ken ik je niet van de verdwaalde Nijmegen-opmerkingen ergens in een topic in het algemene crewforum over Kroegen Evalueren?

En: wat komde gij dan allemaal uutspook'n hier in het mooie stadje aan rond de Rhien? (om maer effe Ernem-Noort en -Zuud bie elkaer te nimmen sond'r veureurdeel :P)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 16-10-2010 23:40:34 (spaaasiesopeen rottig old toetsenburd...) ]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:48:29 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_87620611
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
ja hoi, ik kom weer 3 keer inde week naar Arnhem *O* :W
Kunnen we naar elkaar zwaaien als onze treinen elkaar passeren tussen de Rijn en de Waal :W
pi_87625404
ja :')
Ja doei.
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:48:21 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87638779
Lazy Sunday...
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 21:06:45 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_87646589
Hier in huis ook :)

pi_87671789
HOLÉ!
WTC torens zonder stroom :)

briljant weer...
pi_87672128
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:23 schreef Xiance het volgende:
HOLÉ!
WTC torens zonder stroom :)

briljant weer...
Huh? :D

Hebben ze bij het station een kabel doorgehakt of zo? :+
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:18:21 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_87673933
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Huh? :D

Hebben ze bij het station een kabel doorgehakt of zo? :+
Inderdaad: Omgeving station Arnhem zonder stroom :')
pi_87674260
Grappig ja.
Tot ik dit zag:
quote:
STATION ARNHEM: TREIN.

waar: station arnhem
geldigheid:
prognose 18-10-10, 18.00 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen:
oorzaak: sein en wisselstoring
gevolg: geen vervoer
maatregel:
vervangende halte:
advies:
bericht van vervoerbedrijf: van en naar arnhem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar arnhem geen treinen.
pi_87674301
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Inderdaad: Omgeving station Arnhem zonder stroom :')
Nog echt ook. _O-

Stelletje klunzen. :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:28:43 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_87674373
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:26 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Grappig ja.
Tot ik dit zag:
[..]

Huh, dat staat helemaal niet op de NS-site, wat is je bron?
pi_87674563
Er is vandaag toch sowieso geen treinverkeer rondom station Arnhem?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:33:55 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_87674587
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:33 schreef _Loki het volgende:
Er is vandaag toch sowieso geen treinverkeer rondom station Arnhem?
Alleen niet naar het oosten, wel van en naar Utrecht en Nijmegen.
pi_87674652
Ooooh.
Dat verklaart een hoop
Sukkels bwehe :')
pi_87674781
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:28 schreef remlof het volgende:

[..]

9292ov.nl :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:38:06 #258
104871 remlof
Europees federalist
pi_87674782
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow nu staat het ook op http://www.ns.nl/storingen/index.form

Gofferdegoffer, dat wordt weer om 7 uur thuis zijn ipv om 5 uur -O-
pi_87674845
Wel schattig dat ze het een sein- en wisselstoring noemen, in plaats van een door klunzigheid uit de grond getrokken stroomkabel. :')
pi_87674887
9292ov.nl beweerde dat ik gister via Arnhem (Centraal) naar de Achterhoek moest reizen met een totale reisduur van bijna anderhalf uur i.p.v. de normale 17 minuten.
Toch voor de zekerheid ook maar even op Syntus gekeken: die beweerden wel op Velperpoort te stoppen dus ik heb er toch maar een half uur over gedaan.
Yeah voor Syntus! (dat zeg ik niet vaak :') )
pi_87674965
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow nu staat het ook op http://www.ns.nl/storingen/index.form

Gofferdegoffer, dat wordt weer om 7 uur thuis zijn ipv om 5 uur -O-
De bussen in de spits van/naar Velperpoort zijn propvol, NS snapt er niets van. :')
Ik heb zo'n vermoeden dat ze alleen de telgegevens uit de Sprinter hebben genomen en niet ook die van Syntus.
En dat scheelt nogal.

Ik zou dus maar lopen vanaf centraal. :Y
pi_87675012
Kun je trouwens niet beter met de bus gaan?
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:43:57 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_87675037
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

De bussen in de spits van/naar Velperpoort zijn propvol, NS snapt er niets van. :')
Ik heb zo'n vermoeden dat ze alleen de telgegevens uit de Sprinter hebben genomen en niet ook die van Syntus.
En dat scheelt nogal.

Ik zou dus maar lopen vanaf centraal. :Y
Tuurlijk loop ik vanaf centraal. Alleen dacht ik dat de NS pas vanaf woensdag niet meer vanaf Velperpoort zou rijden, dus vanmorgen heb ik wel een bus gepakt.
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:44:30 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_87675060
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Kun je trouwens niet beter met de bus gaan?
Nah, ik loop in 10 minuten van centraal naar m'n huis.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 15:45:00 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_87675079
Oh ja, dat kan er ook nog wel bij vandaag :')

Wordt lachen straks, vanuit Utrecht
pi_87675178
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Nah, ik loop in 10 minuten van centraal naar m'n huis.
Dat weet ik, kippeneindje. :P

Maar ik bedoel helemaal vanuit Nijmegen.
Was vroeger best een snelle verbinding (lijn 31, maar die bestaat vast niet meer).
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:53:14 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_87675367
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat weet ik, kippeneindje. :P

Maar ik bedoel helemaal vanuit Nijmegen.
Was vroeger best een snelle verbinding (lijn 31, maar die bestaat vast niet meer).
Die bestaat nog:

Maar die stopt overal en doet er een uur over :{
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 15:57:20 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_87675522
En lijn 300, die zie ik ook weleens rijden. Die komt ook vanuit Nijmegen
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:58:40 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_87675572
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:57 schreef Guppyfriend het volgende:
En lijn 300, die zie ik ook weleens rijden. Die komt ook vanuit Nijmegen
Die doet er vijf minuten minder lang over :'(
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:01:12 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_87675659
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Die doet er vijf minuten minder lang over :'(
Nou, dat is toch ook wat? Jij kunt tenminste een bus kiezen :P
pi_87675958
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:53 schreef remlof het volgende:
Maar die stopt overal en doet er een uur over :{
Oh ja, die stopt nu natuurlijk ook bij alle fenikslocaties.
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, dat is toch ook wat? Jij kunt tenminste een bus kiezen :P
Precies, wij kunnen alleen kiezen uit wachten of lopen. :{

Extra keus trouwens: ik kan vanaf vandaag een paar dagen met de trein van Veenendaal-de Klomp naar Breukelen of Rhenen. Heel vreemd, begrijp er niets van. :D
Effe kijken zometeen of er iets over die onlogica (want er is geen rechtstreeks spoor naar Veenendaal-centrum en dus naar Rhenen volgens mij) in PTA staat.
pi_87676693
Dit komt er nog even extra bij, gaat een latertje worden vandaag.
quote:
VAN STATION DRIEBERGEN-ZEIST NAAR STATION EDE-WAGENINGEN V.V.: TREIN.

waar: van station driebergen-zeist naar station ede-wageningen in beide richtingen
geldigheid:
prognose 18-10-10, 18.00 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen:
oorzaak: aanrijding met een persoon
gevolg: geen vervoer
maatregel:
vervangende halte:
advies:
bericht van vervoerbedrijf: door een aanrijding met een persoon rijden er tussen driebergen zeist en ede-wageningen geen treinen maar bussen. extra reistijd: 30-60 minuten. *reizigers tussen utrecht centraal en nijmegen kunnen omreizen via den bosch
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:28:22 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_87676729
Jaa, ik zag m ook al :')
pi_87676955
hahaha oh jezus, go NS :')
pi_87676979
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Jaa, ik zag m ook al :')
We postten tegelijk ja. :D
Gelukkig gaat de Kiosk op Veenendaal - de Klomp om half zes dicht, dus dat wordt koukleumen zometeen.
En dan een paar treinen wachten tot er weer plek is. Jolly. :')
pi_87677585
nou was de stroom met een half uur weer online, maarja, oen was het panmd ook al ontruimd :')
(noodmaatregel, ivm brand) dus had het voor onsook geen nut om te blijven werken :')

Dus dat is een vroegertje vanavond
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:47:26 #277
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87677609
quote:
NS_arnhem Treinverkeer rond Arnhem ernstig verstoord: door werkzaamheden, stroomstoring, sein- en wisselstoring en aanrijding met een persoon.
2 minutes ago
pi_87677674
ik wens iederee die WEL een latertje heeft, HEEEEEL VEEEEEEEL suc6, warmte en chocolademelk toe!
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:49:15 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_87677690
Thank you :D
pi_87677783
ik zag net de rijden bij de bussen van/naar Nijmegen.. daar wil je gewoon ECHT NIET in zitten :')
pi_87677823
Bedankt! :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:59:42 #282
104871 remlof
Europees federalist
pi_87678257
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:51 schreef Xiance het volgende:
ik zag net de rijden bij de bussen van/naar Nijmegen.. daar wil je gewoon ECHT NIET in zitten :')
Nee, ik zorg wel dat ik om 6 uur op station Nijmegen ben en dan zie ik wel. De eerste trein die rijdt is meestal ook geen pretje trouwens, maar dan kan je altijd nog 1e klas gaan zitten :P
pi_87679381
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ik zorg wel dat ik om 6 uur op station Nijmegen ben en dan zie ik wel. De eerste trein die rijdt is meestal ook geen pretje trouwens, maar dan kan je altijd nog 1e klas gaan zitten :P
en da's nog legaal ook!
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:26:17 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_87679479
Wut, legaal 1eklas zitten? Heb je dan ook gewoon een 1e klas kaartje of zit er een leuk regeltje achter? :')
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:38:23 #286
3878 Vork
Manisch creatief
pi_87679897
Er is niets 'legaals' aan in de eerste klas zitten met een tweede klas kaartje. Dat er een regel zou zijn dat wanneer alle tweede klas plaatsen bezet zijn, dat je dan in de eerste klas plaats kunt nemen is gewoon niet waar. Maar als het dan toch heel erg druk is, echt druk en de trein in volgebouwd, dan roepen ze nog wel eens om dat men ook in de eerste klas mag zitten. Meestal is dat veel te laat, omdat men toch allang al heeft besloten dat dat mag. Bovendien gaat geen enkele conducteur ook maar iets controleren als de trein bomvol zit.
pi_87680177
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:38 schreef Vork het volgende:
Er is niets 'legaals' aan in de eerste klas zitten met een tweede klas kaartje. Dat er een regel zou zijn dat wanneer alle tweede klas plaatsen bezet zijn, dat je dan in de eerste klas plaats kunt nemen is gewoon niet waar. Maar als het dan toch heel erg druk is, echt druk en de trein in volgebouwd, dan roepen ze nog wel eens om dat men ook in de eerste klas mag zitten. Meestal is dat veel te laat, omdat men toch allang al heeft besloten dat dat mag. Bovendien gaat geen enkele conducteur ook maar iets controleren als de trein bomvol zit.
je hebt gelijk.. bij de NS (heel OV in NL trouwens) koop je een VERVOERS bewijs..
en dus GEEN PLAATS bewijs.. maw: als de NS wil mogen ze je zelfs op dak zetten, zolang ze je maar vervoeren :')

Nouja.. even zo goed wel netjes dat ze het wel oogluikend toe laten
pi_87680209
Dat is ook zo ja, ik heb nog nooit een conducteur gezien als zelfs de gangpaden vol zitten.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:12:34 #289
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87683463
En toe was er een mevrouw in de Albert Heijn gevallen...

maandag 18 oktober 2010 @ 19:27:58 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_87684131
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:38 schreef Vork het volgende:
Toch is het me regelmatig gezegd door conducteurs "gaat u maar eerste klas zitten", als de trein propvol was.

Zo thuis, gratis bak koffie gescoord en straks effe een schadeclaim indienen voor nog een paar bakken :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:28:46 #291
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87684165
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Toch is het me regelmatig gezegd door conducteurs "gaat u maar eerste klas zitten", als de trein propvol was.

Zo thuis, gratis bak koffie gescoord en straks effe een schadeclaim indienen voor nog een paar bakken bier :P
Even verbeterd.
pi_87684361
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo thuis, gratis bak koffie gescoord en straks effe een schadeclaim indienen voor nog een paar bakken :P
je zou toch denken dat ze uiteindelijk zoveel geld terug moeten storten naar mensen, dat ze zo langzamerhand de boel wel op de rails hadden
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:42:29 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_87684834
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Xiance het volgende:

[..]

je zou toch denken dat ze uiteindelijk zoveel geld terug moeten storten naar mensen, dat ze zo langzamerhand de boel wel op de rails hadden
Ik denk dat de NS deze kosten verhaalt op Prorail, die zijn immers verantwoordelijk voor de wissels en de seinen.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 19:52:20 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_87685331
Zoo, ook thuis :)
pi_87688210
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat de NS deze kosten verhaalt op Prorail, die zijn immers verantwoordelijk voor de wissels en de seinen.
dan zou je denken dat prorail onderhand de boel wel op de rails had staan ;)
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:38:37 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_87703244
Mja, aan vertraging door een aanrijding kan ProRail ook weinig doen, lijkt me
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:45:54 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_87703452
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Mja, aan vertraging door een aanrijding kan ProRail ook weinig doen, lijkt me
Nee, maar een sein- en wisselstoring dus wel.

*uit trein naar ODW naar moblo in trein naar de provinciehoofdstad zwaait :W
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:46:33 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_87703465
Ja, daaraan wel. :Y
pi_87704138
Mijn vertraging viel uiteindelijk enorm mee. :)

Er waren bussen op station Veenendaal - de Klomp voor pendelverkeer aangezien Veenendaal eruit lag.
Er werd wat geschoven, waardoor er een bus vrijkwam voor Ede-Wageningen.
Eenmaal daar stond de eerstrijdende trein naar Arnhem al klaar.
Slechts een klein uurtje vertraging. :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:55:40 #300
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87711586
Nergens last van *O*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:56:17 #301
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_87711618
Vol.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:39:34 #302
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')