quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar die verantwoording ligt juist bij de ambtenaar:
[..]
bron
Met name het derde punt is natuurlijk waar het om gaat. Ik weet niet in hoeverre er daarvoor instructies zijn of dat een ambtenaar op zijn eigen verstand mag vertrouwen.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik vind dat iedereen het zelf moet weten zolang het geen kwetsende of oneerbiedige namen zijn.
KD, arm ding![]()
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:12 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de ambtenaar namen moet weigeren die bijvoorbeeld al een betekenis hebben die niets met voornamen van doen heeft (zoals in dit geval Stoer). Dat is iets anders dan beslissen of een naam wel ok is als voornaam. Niemand wil toch overgeleverd zijn aan de willekeur van een toevallige ambtenaar bij de naamkeuze van zijn kind?
Ik reageerde op de opmerking dat de ambtenaar ook bijvoorbeeld over spelling zou moeten kunnen beslissen. Dat zou bijzonder zijn...
"Nee mevrouwtje, die y ziet er niet uit in Maryam. Volgende keer beter."
Maar ik moet je wel gelijk geven met:quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:12 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Blijkt dus gewoon een oud-collega van een collega van mij te zijn.... Of zouden er meerdere ouders op het idee zijn gekomen om hun zoons zo te noemen?
Het is eigenlijk raar om overgeleverd te zijn aan de willekeur van de beambte. En volgens de regel:quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat de ambtenaar namen moet weigeren die bijvoorbeeld al een betekenis hebben die niets met voornamen van doen heeft (zoals in dit geval Stoer). Dat is iets anders dan beslissen of een naam wel ok is als voornaam. Niemand wil toch overgeleverd zijn aan de willekeur van een toevallige ambtenaar bij de naamkeuze van zijn kind?
Ik reageerde op de opmerking dat de ambtenaar ook bijvoorbeeld over spelling zou moeten kunnen beslissen. Dat zou bijzonder zijn...
"Nee mevrouwtje, die y ziet er niet uit in Maryam. Volgende keer beter."
Johanna Ernistina Petrusa Meijeringhquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:59 schreef Leandra het volgende:
Ik vind m ook leuk, was een leuke actrice en ik kende vroeger een leuke, zelfverzekerde meid met die naam.
De wet bepaalt alleen dat een naam niet ongepast mag zijn en niet mag overeenstemmen met een achternaam die niet ook als voornaam gebruikelijk is. Bij de andere beperkingen gaat de gemeente dus buiten zijn boekje. Hertog is nota bene al een eeuwen bestaande voornaam.quote:* ongepast is. Bijvoorbeeld: scheldwoorden.
* gelijk is aan bestaande geslachtsnamen. Bijvoorbeeld 'Jansen'. Uitzondering: een geslachtsnaam die ook bekend is als voornaam, bijvoorbeeld 'Roos'.
* niet de aard en karakter van een voornaam heeft. Bijvoorbeeld: 'Rioolbuis' of 'Fietsbel'.
* gelijk is aan een adellijke titel of predicaat. Bijvoorbeeld: 'Ridder', 'Hertog', 'Prins' of 'Graaf'. Dit geldt ook voor de vrouwelijke varianten.
Uhm, nee, het is een titel... Die mag dus niet als voornaam gebruikt wordenquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef Rewimo het volgende:
Is Hertog een bestaande voornaam? Ik ken hem alleen als achternaam. Zou er overigens niet over piekeren om een kind zo te noemen
Bij 'Oh Oh Cherso' toevallig?quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam vandaag de naam Yoka tegen. Is het erg als ik die stiekem leuk vind?
quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Bij 'Oh Oh Cherso' toevallig?
[ afbeelding ]
Pffffffff whahaquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:20 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Hertog is nota bene al een eeuwen bestaande voornaam.
Dat gedeelte snapte ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:26 schreef Sjeen het volgende:
Uhm, nee, het is een titel... Die mag dus niet als voornaam gebruikt worden
Ah, mijn excuus... Ik zag alleen de quotequote:Op maandag 4 oktober 2010 15:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
[..]
Dat gedeelte snapte ikMaar volgens Johannesdinges is het een bestaande voornaam, dus daar vroeg ik naar
Gelukkig heb ik geen flauw idee waar dit over gaat!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tsss Barbie, dan mis je wat hoor!quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik geen flauw idee waar dit over gaat!
Precies, kijken iedere donderdagavond hoor lekker met een bord Griekse Teriyaki op schootquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:46 schreef Jeetjejom het volgende:
Idd, sterretjes, kaboutertjes, little princesses, noem het maar op, en dat mis jij allemaal Claudia_x
In tegenstelling tot wat sommige gemeentes beweren mogen titels wel. Er is althans geen expliciet wettelijk verbod op en volgens de Nederlandse Voornamenbank komen Hertog, Prins en Baron in Nederland wel degelijk als voornaam voor.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Uhm, nee, het is een titel... Die mag dus niet als voornaam gebruikt worden
LOL! ik heb nog nooit zo hard gelachen, toen 'ie dat zei.. 'Teriyaki is Grieks geloof 'k'quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Precies, kijken iedere donderdagavond hoor lekker met een bord Griekse Teriyaki op schoot
Een idee als in of het wat is?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:
Jemmye.... Das Jimmy, maar dan voor een meisje, en dan alternatief gespeld...
Misschien een idee? Anyone?
Whahahaha!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is 16&pregnant weer begonnen op MTV?quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:
Jemmye.... Das Jimmy, maar dan voor een meisje, en dan alternatief gespeld...
Misschien een idee? Anyone?
(Ik kijk the Real World New Orleans, guilty pleasure na Jersey Shore, 16 and pregnant en andere rotzooi)
Je kunt ook gewoon online kijken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:27 schreef h0neybunnY het volgende:
[..]
Is 16&pregnant weer begonnen op MTV?
Zo ja, wanneer komt het en hoe laat?
En de herhalingen?
Ik geloof dat er 2 seizoenen zijn?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Basboussa woont in Canada dus die heeft vast een nieuwere serie op de buis dan wij helaas.
Seizoen drie begint deze maand... hiero dan, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik geloof dat er 2 seizoenen zijn?
Die heb ik allebei online gekeken.
120 jaar geleden liepen er al Teuzen rond.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:16 schreef Vlindur het volgende:
Een greep uit de WIJ Jonge Ouders:
Tijs
Truyke![]()
Quirine
Teus
Nicki
Silje
Fayliz
Jalissa
Djimmy
De rest heeft 'normalere' namen. Al vind ik Lieve zelf ook niet tof.
Dat wordt helaas lang wachten dan, want mijn Engels is niet zo goed om de afleveringen online te kijken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Basboussa woont in Canada dus die heeft vast een nieuwere serie op de buis dan wij helaas.
Kan niet wachtenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:15 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Seizoen drie begint deze maand... hiero dan, natuurlijk.
En dan hebben we ook nog Teen mom, drama drama.
Delashawnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:17 schreef h0neybunnY het volgende:
Misschien heeft iemand hier undercover boss gisteravond gezien.
Dat dochtertje van 1 van de werknemers (die in de pauze op bezoek kwam, haar vader kreeg op het eind ook promotie en hoop geld voor kerstcadeau's) die had ook best een aparte naam.
Zo apart dat ik hem nu niet meer weet ja
Dat klinkt & staat leukquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:59 schreef Sjeen het volgende:
Er moet gewoon een naam eindigend op -a bij...
Noa, Emma, Julia en Tirza
Mwah, het doet mij te veel denken aan 'bumsen'.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:34 schreef Pvoesss het volgende:
Mats vind ik lief!
En ik ben helemaal weg van Bamse![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bamse
Voor mij was dat helemaal geen argument, we hebben de naam gekozen omdat we die mooi vonden en vanwege de vernoeming die we heel graag wilden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Hik het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk voor jullie dat een naam "origineel" is? Wij hebben gekozen voor een naam niet je niet veel hoort en ik kan me niet voorstellen dat je een naam kiest die bv in de top10 staat. Ook al vind ik een naam nog zo mooi het lijkt me zo suf als je kind bij nog 2 kinderen met dezelfde naam in klas zit (persoonlijke mening en geen aanval op mensen die wel voor Thomas of Sofie kiezen!)
Aan de andere kant vind ik origineel zijn om het origineel zijn ook flauwekul. Wat mij betreft moet een naam wel uit te spreken en te spellen zijn bijvoorbeeld
Het speelde voor ons beide keren een belangrijke rol. Ik houd van simpele namen die niet te origineel of bedacht overkomen maar die ook niet al te veel voorkomen. Toen ik zwanger was van Ivan was ik weg van de naam 'Max', maar ik vond het te moeilijk te verkroppen dat het zo'n populaire naam is. Het is uiteindelijk zijn tweede naam geworden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Hik het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk voor jullie dat een naam "origineel" is? Wij hebben gekozen voor een naam niet je niet veel hoort en ik kan me niet voorstellen dat je een naam kiest die bv in de top10 staat. Ook al vind ik een naam nog zo mooi het lijkt me zo suf als je kind bij nog 2 kinderen met dezelfde naam in klas zit (persoonlijke mening en geen aanval op mensen die wel voor Thomas of Sofie kiezen!)
Aan de andere kant vind ik origineel zijn om het origineel zijn ook flauwekul. Wat mij betreft moet een naam wel uit te spreken en te spellen zijn bijvoorbeeld
Het kaartje was binnen 2 uur gemaakt! De definitieve beslissing voor de naam is gemaakt tijdens de vele korte autoritjes samen. Die greep ik elke keer aan als gelegenheid om te vragen: "Ja maar welke naam wil JIJ nou?"quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Ssserpente het volgende:
Dat heb je snel gedaan ineens, Claudia!
129 per jaar is toch helemaal niet veel?quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:21 schreef Jeetjejom het volgende:
Bij mij is het wel een vereiste dat de naam niet vaak voorkomt. Op het babyzwemmen zitten nu al 2 sterre's (en dan heb ik het over een groepje van 7 baby's). Maar het moet wel een uitspreekbare naam zijn en een naam waarvan mensen niet 6x vragen hoe je dat moet schrijven.
De namen die we nu hebben zijn vorig jaar 7 en 29 keer gegeven. Ik had nog even Mare als optie, maar die was 129 keer gegeven (ofzoiets), dus die is afgevallen hahaha....
Pvoess, is het een naam van een fok-kindje ofzo?
En Claudia_X, nu ben ik wel nieuwsgierig naar de naam hoor!
Nee maar het is wel veel over die naam gegaan en andere uit die regio (zweden, noorwegen, denemarken)quote:Op maandag 11 oktober 2010 10:21 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoess, is het een naam van een fok-kindje ofzo?
Sverrequote:Op maandag 11 oktober 2010 13:13 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee maar het is wel veel over die naam gegaan en andere uit die regio (zweden, noorwegen, denemarken)
Thor, Pjotr, Rune, Linus, Olle, Per, Jon, Sverre
"gezondheid!"quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand zich aan mij zou voorstellen als 'Sverre' zou ik geen benul hebben wat ik zojuist gehoord had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |