abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87404784
Ik vind Mats/Mads trouwens een leuke naam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87405979
Mats vind ik lief!
En ik ben helemaal weg van Bamse :D :@ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bamse
  maandag 11 oktober 2010 @ 08:29:24 #78
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_87408498
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:34 schreef Pvoesss het volgende:
Mats vind ik lief!
En ik ben helemaal weg van Bamse :D :@ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bamse
Mwah, het doet mij te veel denken aan 'bumsen'.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_87408718
Dat heb je snel gedaan ineens, Claudia!
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:01:57 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87408957
Hoe belangrijk is het eigenlijk voor jullie dat een naam "origineel" is? Wij hebben gekozen voor een naam niet je niet veel hoort en ik kan me niet voorstellen dat je een naam kiest die bv in de top10 staat. Ook al vind ik een naam nog zo mooi het lijkt me zo suf als je kind bij nog 2 kinderen met dezelfde naam in klas zit (persoonlijke mening en geen aanval op mensen die wel voor Thomas of Sofie kiezen!)

Aan de andere kant vind ik origineel zijn om het origineel zijn ook flauwekul. Wat mij betreft moet een naam wel uit te spreken en te spellen zijn bijvoorbeeld
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 oktober 2010 @ 09:03:30 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87408986
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Hik het volgende:
Hoe belangrijk is het eigenlijk voor jullie dat een naam "origineel" is? Wij hebben gekozen voor een naam niet je niet veel hoort en ik kan me niet voorstellen dat je een naam kiest die bv in de top10 staat. Ook al vind ik een naam nog zo mooi het lijkt me zo suf als je kind bij nog 2 kinderen met dezelfde naam in klas zit (persoonlijke mening en geen aanval op mensen die wel voor Thomas of Sofie kiezen!)

Aan de andere kant vind ik origineel zijn om het origineel zijn ook flauwekul. Wat mij betreft moet een naam wel uit te spreken en te spellen zijn bijvoorbeeld
Voor mij was dat helemaal geen argument, we hebben de naam gekozen omdat we die mooi vonden en vanwege de vernoeming die we heel graag wilden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 11 oktober 2010 @ 09:37:06 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87409593
En de NRC van afgelopen zaterdag had er weer een paar die je niet in de top 10 tegenkomt:

Cuna (m)
Immie (m)
Lux (m)
Keet (m)
Birger (j)
Tiede (j)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87409746
Ik vind Lux best tof! De rest vind ik niks.. Arme Burger. Eh, Birger.

Claudia, tof, ben benieuwd!

@Hik, wij wilden niet per se een aparte naam, maar we hebben wel bijvoorbeeld Sophie als optie laten vallen omdat ie té populair was/is.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87409869
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:01 schreef Hik het volgende:

Het speelde voor ons beide keren een belangrijke rol. Ik houd van simpele namen die niet te origineel of bedacht overkomen maar die ook niet al te veel voorkomen. Toen ik zwanger was van Ivan was ik weg van de naam 'Max', maar ik vond het te moeilijk te verkroppen dat het zo'n populaire naam is. Het is uiteindelijk zijn tweede naam geworden.

Ook nu had ik één naam die ik heel leuk vond maar die het hoofdzakelijk niet is geworden vanwege de populariteitskwestie. Ik ga zelfs verder dan de top 10 en check via de voornamendatabank van het Meertens Instituut hoe populair een naam is en of de populariteit vooral van recente aard is. Ik wil namelijk het liefst niet een echte modenaam.
pi_87409915
Wij hebben een naam gekozen die we beide mooi vinden. En tja, hij is populair, ws komt ze met meer meiden in de klas met die naam. Heb ik ook gehad. Ik heb er niks aan overgehouden.
*poef* nu is het weg
pi_87409928
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Ssserpente het volgende:
Dat heb je snel gedaan ineens, Claudia!
Het kaartje was binnen 2 uur gemaakt! De definitieve beslissing voor de naam is gemaakt tijdens de vele korte autoritjes samen. Die greep ik elke keer aan als gelegenheid om te vragen: "Ja maar welke naam wil JIJ nou?" })

Gratis tip, dames.
pi_87410152
De naam van mijn dochter is pas gegeven nadat ik hem heb gegeven. :)
Voor die tijd is die niet gegeven (niet als officiele naam al heb ik wel vernoemen van een roepnaam)
Als er andere waren met haar naam was dat prima geweest.

Ik heb nu een naam die is in dit topic heel vaak voorbij is gekomen.
Komt die vaak voor nee, maar ik denk dat iedereen hem wel kent. :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:17:28 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410363
de populariteit was hier niet zo'n belangrijk criterium, al zou ik 't niet leuk gevonden hebben als we al een kind met dezelfde naam heel dichtbij zouden kennen. als we een zoon zouden krijgen wilde m'n man 'm heel (héél) graag naar z'n overleden vader vernoemen. daar kon ik me wel in vinden, al was het inmiddels een vrij ongebruikelijke naam geworden. en toen die zoon er eenmaal was leek het me voor de tweede ook wel leuk om dan ook vernoemd te zijn, dus zijn we voor een jongen naar de namen van overgrootvaders gaan kijken (want zoon had beide opa's namen al) en voor een meisje zou het iets worden dat direct of minder direct met de namen van de oma's te maken zou hebben. de naam van mijn moeder vond ik 't mooist, dus dat werd de eerste naam, al is dat juist een naam die wel in de top10 voorkomt. maar ik kende nog weinig meisjes met die naam, dat maakte het gevoel over de naam toch speciaal genoeg.
in de haak.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:21:53 #89
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87410478
Bij mij is het wel een vereiste dat de naam niet vaak voorkomt. Op het babyzwemmen zitten nu al 2 sterre's (en dan heb ik het over een groepje van 7 baby's). Maar het moet wel een uitspreekbare naam zijn en een naam waarvan mensen niet 6x vragen hoe je dat moet schrijven.

De namen die we nu hebben zijn vorig jaar 7 en 29 keer gegeven. Ik had nog even Mare als optie, maar die was 129 keer gegeven (ofzoiets), dus die is afgevallen hahaha....
Pvoess, is het een naam van een fok-kindje ofzo?
En Claudia_X, nu ben ik wel nieuwsgierig naar de naam hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87410485
We hebben inderdaad wel gekeken naar of de naam niet in de directe omgeving voorkwam. Zo noemde mijn man een naam, en 1 van mijn cliënten op het werk heet zo, die naam wilde ik dus liever niet.
*poef* nu is het weg
pi_87412938
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:21 schreef Jeetjejom het volgende:
Bij mij is het wel een vereiste dat de naam niet vaak voorkomt. Op het babyzwemmen zitten nu al 2 sterre's (en dan heb ik het over een groepje van 7 baby's). Maar het moet wel een uitspreekbare naam zijn en een naam waarvan mensen niet 6x vragen hoe je dat moet schrijven.

De namen die we nu hebben zijn vorig jaar 7 en 29 keer gegeven. Ik had nog even Mare als optie, maar die was 129 keer gegeven (ofzoiets), dus die is afgevallen hahaha....
En Claudia_X, nu ben ik wel nieuwsgierig naar de naam hoor!
129 per jaar is toch helemaal niet veel?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:57:55 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87413156
nee, dat vind ik ook niet bepaald veel!
in de haak.
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:27:37 #93
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87414020
Nee weet ik, is ook absoluut niet veel, maar toch, als dan de naam die ik eigenlijk leuk vond, kwam maar 8x voor, dus dan vind ik dat toch weer leuker.
Een vriendin van mij heeft trouwens een gruwelijke smaak wat namen betreft ben ik gisteren achter gekomen:
Jezzebel wil ze misschien haar ooit-aan-te-komen dochter gaan noemen
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87415460
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:21 schreef Jeetjejom het volgende:

Nee maar het is wel veel over die naam gegaan en andere uit die regio (zweden, noorwegen, denemarken)
Thor, Pjotr, Rune, Linus, Olle, Per, Jon, Sverre :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 13:15:22 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87415499
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee maar het is wel veel over die naam gegaan en andere uit die regio (zweden, noorwegen, denemarken)
Thor, Pjotr, Rune, Linus, Olle, Per, Jon, Sverre :)
Sverre O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 oktober 2010 @ 13:20:33 #96
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87415659
Sverre vind ik ook geweldig O+ Was voor mij dé jongensnaam voor als er een tweede was gekomen :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 13:22:00 #97
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87415713
bij ons bij t sporten was een Sverre, klein blond lief eigenwijs manneke O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87415827
Als iemand zich aan mij zou voorstellen als 'Sverre' zou ik geen benul hebben wat ik zojuist gehoord had.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:27:23 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87415892
Ik heb eigenlijk niets met vernoemen ook. Voelt voor mij net of je hoopt op een tweede.... (de persoon waarnaar vernoemd is dus). Gelukkig hebben mensen om ons heel ook helemaal geen leuke namen. :+

"Onze" naam kwam de afgelopen jaren 2 en 5 keer voor.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:28:06 #100
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_87415915
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Als iemand zich aan mij zou voorstellen als 'Sverre' zou ik geen benul hebben wat ik zojuist gehoord had.
"gezondheid!"

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')