quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef Ca.ra het volgende:
Foei, wat een stout stinkend pakketje
Ik was nog vergeten: Thomas geeft tegenwoordig kushandjes bij het naar bed brengen. Te schattig!
En hij deed vandaag voor het eerst zelf de chauffeur en een van de blokjes in de vormenstoof-bus. En dan ging hij voor zichzelf klappen.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, heel moe!
[..]
Ha, hier staat meneer ook met mijn sleutelbos in zo'n laag slot te poeren.
Hij wil ook niet aan de borst, daar wordt hij meestal wel rustig van.
En ik wil zo graag een wijntje drinken.![]()
En rust!
Nouja, het duurt niet lang meer, ik laat hem maar een beetje uitrazen. 2 dutjes op een dag is echt teveel slaap, dat is duidelijk.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:07 schreef huuphuup het volgende:
ahw wat poepig die kushandjes![]()
en och ze zit me verder niet in de weg 's avonds gelukkig. Ze is niet zielig of mopperig, ze speelt gewoon lief, alleen ze slaapt nietnouja goed, ik hoef toch nergens vroeg voor op te staan
En het blijft maar leuker worden! Echt!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het zo met je eens, Karin, het is een geweldige leeftijd!
Ow Moon, ik wilde al de hele tijd even laten weten dat het Sesamstraat kegelspel een regelrechte hit isquote:Op maandag 4 oktober 2010 09:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
En het blijft maar leuker worden! Echt!
Het klinkt wel heel schattig hier in het topic.
Huuuuu!
quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow Moon, ik wilde al de hele tijd even laten weten dat het Sesamstraat kegelspel een regelrechte hit is
Alle poppetjes zijn geweldige, hoewel ze een voorkeur heeft voor Ieniemienie (iemelemememeee)De popjes worden geknuffeld, ze gaan lopen (tappetappetappetap) en gaan samen met Senna dansen op de muziek
Het enige dat er niet mee gebeurt, is dat ze worden omgekegeld met de bijbehorende bal, die is gewoon leuk om mee te spelen
Dankquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:48 schreef trui het volgende:
Xeentje al een dreumes!? gefeliciteerd moederX!
Ze heeft eigenlijk nog nooit natte ogen gehad ofzo. Behalve als ze huilt uiteraardquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, Sasha heeft dat ook heel snel rond zijn mond, terwijl hij toch niet heel erg kwijlt ofzo.
CB adviseerde ons toen het lekker in te smeren met iets van balneum creme en daar gaat het wel redelijk vlot van weg, maar ik smeer wel vrijwel elke avond.
Rond haar ogen lijkt me vervelender, zou mss nog van traanvocht kunnen zijn? Heeft ze vaak natte oogjes oid?
nja dat dusquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:20 schreef Vicky het volgende:
Tis geen krentenbaard. Dat ziet er heel anders uit.
Ik ook!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef seilram het volgende:
Xenia, hier gebeurd het vooral na de zwemles dat Joep op de fiets in slaap valt. Ik fiets gewoon door, maar laat zijn hoofd wel op mijn arm hangen die ik dan voor op het stuur leg en rij heel zachtjes over drempels. Maar ik heb dan ook dat verhaal van Serpente gemist geloof ik.
lolquote:
Ohhquote:
Nee. Getver, wat een eng verhaal.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:42 schreef Xenia het volgende:
[..]
OhhWas jij het niet die schreef dat iemand van het kdv dacht dat haar kindje in slaap was gevallen op de fiets maar dat bleek dat het kindje de nek had gebroken?
Bah ik word echt dement dusquote:
Beterschap! En join the club....quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:12 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn tutje blaf als een schorre hond, heeft een ieselijke snotneus, een prutoog en een loopoor.
oooooh dat lijkt me nou zo fijn he. Een dreumesje dat lekker naast je komt liggen en nog even doorslaapt. Seb gaat dan op mijn hoofd timmeren, klimt over me heen het bed uit en begint aan het dekbed te sjorren met de woorden: uit uit uitquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:00 schreef Jore het volgende:
Ja hoor, en daarvoor ook wel. Wij hebben het ook een hele tijd zo gedaan, en vermoedelijk zou het nog steeds zo gaan als er geen baby op komst was. Nu komt L. wel regelmatig om een uur of vijf/zes naast mij liggen, wat eigenlijk fijner is dan doorslapen want naast mij slaapt hij uit
Dat verhaal gaat al jaren rond, in allerlei verschillende settings. Daardoor lijkt het alsof het vaak gebeurt. Ik fiets ook niet met een slapend kindquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:42 schreef Xenia het volgende:
[..]
OhhWas jij het niet die schreef dat iemand van het kdv dacht dat haar kindje in slaap was gevallen op de fiets maar dat bleek dat het kindje de nek had gebroken?
Het is een voordeel van gewend zijn aan samen slapen, net als dat ik nooit met hem op hoef te zitten 's nachts. Als ik hem naast mij leg slaapt hij altijd verder, met mijn haar in z'n handje.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
oooooh dat lijkt me nou zo fijn he. Een dreumesje dat lekker naast je komt liggen en nog even doorslaapt. Seb gaat dan op mijn hoofd timmeren, klimt over me heen het bed uit en begint aan het dekbed te sjorren met de woorden: uit uit uit
Uit bed en uit de situatie halen, stukje wandelen, wat eten/drinken en weer rustig terug in bed. Slaap kun je niet afdwingen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:10 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een niet willen slapen, jankende, hoofdbonkende, vingers in z'n strot douwende, drammende dreumes gewoon te laten slapen?
Is dat drammen, hoofdbonken en janken omdat hij niet wil slapen? Uit bed halen, lekker laten spelen of wandelingetje maken inderdaad.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:10 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een niet willen slapen, jankende, hoofdbonkende, vingers in z'n strot douwende, drammende dreumes gewoon te laten slapen?
Soms is ouderschap zo heerlijk eenvoudigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Als hij niet wil slapen, houdt het op he?
wil je jan even lenen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Als hij niet wil slapen, houdt het op he?
Tja, je kunt het heel moeilijk maken zoals je het beschrijft, of accepteren dat het anders is dan jij zou willen. Daarmee maak je het voor jullie allebei gemakkelijker, denk ik. Die machtstrijd ga je namelijk niet winnen, dus ga die dan niet eens aan.quote:
Als je in de buurt zat, zou je hem zo mogen droppen. Misschien kan hij Annicka leren wat kattekwaad inhoud...quote:
Ik weet precies hoe je je voelt hoor. Ik kan af en toe ook zo rekenen op een middagslaapje en dan wil hij niet slapen. Dan baal ik ook even, maar ja dan stel je je plannen maar weer bij. Want dat is ouderschap.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef DJMO het volgende:
omdat hij niet wil slapen idd. Hij zit nu redelijk rustig ZELF te spelen. ik heb nog meer te doen dan achter z'n kont aan te rennen. Vanmorgen uit bed was het al bal, constant uitdagen (dingen uit de kast op de grond gooien terwijl hij je aankijkt: wat wil je me maken dan?) bij anderen is het een engel, en ze hebben geen kind aan hem, op de psz is hij hartstikke lief, luistert prima maar alleen met mij thuis is het gewoon een draak (niet altijd, maar dr zijn dagen bij dat ik hem gerust aan opa meegeef om in t nieuwe huis achter t behang te plakken
)
niet om mijn kind iets te ontzeggen verder, maar ik zit ws met de nasleep van pfeiffer, mijn bloedwaarden waren nog niet oke, al zijn ze aan de beterende hand, en de uitslag van kinkhoest was nog niet binnen. Ik lig halve nachten wakker door het zwanger zijn. Ik slaap normaal al slecht, maar dat is nog een tikkie erger geworden. Als ik dan zo'n (voor mij) zenuwslopende ochtend met Jan achter de rug heb, heb ik zijn middagdutje méér dan nodig om de middag ook nog redelijk fatsoenlijk door te komen. Ik krijg wel hulp en onderneem nog genoeg met Jan, zo gaan we elke middag een stukje lopen naar opa (ja, zodat ik even een kwartiertje op m'n kont kan zitten, en hij even uitrazen met opa) en smorgens vaak samen boodschappen doen (behalve als hij naar de psz is, die dagen doe ik alleen boodschappen). maar om echt twaalf uur per dag alleen met hem bezig te zijn trek ik dus gewoonweg niet. Hij zal, of hij wil of niet, zijn middag rust moeten nemen. Al zal dat straks in het andere huis beter gaan, dan kan hij tenminste ook op z'n kamer spelen, terwijl ik in m'n eigen kamer ernaast (uit)rust.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe je je voelt hoor. Ik kan af en toe ook zo rekenen op een middagslaapje en dan wil hij niet slapen. Dan baal ik ook even, maar ja dan stel je je plannen maar weer bij. Want dat is ouderschap.
Ik zou hem afleiden door iets met hem te gaan doen, stuk fietsen, stukje wandelen, naar een speeltuintje. Dan kunnen jullie beide een beetje uitwaaien.
blijkbaar heeft ze niet de behoefte om je uit te testen en ben je dus juist meer dan een prima moederquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als je in de buurt zat, zou je hem zo mogen droppen. Misschien kan hij Annicka leren wat kattekwaad inhoud...Ik heb een saai kind wat dat betreft, ik word er soms onzeker door. Voelt ze zich bij mij niet veilig genoeg?
Tja, dat weet je toch. als jij moe bent willen zij niet slapen. Als je iets wil gaan doen dan vallen ze in slaap.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet om mijn kind iets te ontzeggen verder, maar ik zit ws met de nasleep van pfeiffer, mijn bloedwaarden waren nog niet oke, al zijn ze aan de beterende hand, en de uitslag van kinkhoest was nog niet binnen. Ik lig halve nachten wakker door het zwanger zijn. Ik slaap normaal al slecht, maar dat is nog een tikkie erger geworden. Als ik dan zo'n (voor mij) zenuwslopende ochtend met Jan achter de rug heb, heb ik zijn middagdutje méér dan nodig om de middag ook nog redelijk fatsoenlijk door te komen. Ik krijg wel hulp en onderneem nog genoeg met Jan, zo gaan we elke middag een stukje lopen naar opa (ja, zodat ik even een kwartiertje op m'n kont kan zitten, en hij even uitrazen met opa) en smorgens vaak samen boodschappen doen (behalve als hij naar de psz is, die dagen doe ik alleen boodschappen). maar om echt twaalf uur per dag alleen met hem bezig te zijn trek ik dus gewoonweg niet. Hij zal, of hij wil of niet, zijn middag rust moeten nemen. Al zal dat straks in het andere huis beter gaan, dan kan hij tenminste ook op z'n kamer spelen, terwijl ik in m'n eigen kamer ernaast (uit)rust.
</klaagpost>
btw.. had ik al gezegd dat het intussen stil is in de slaapkamer?
mjah, nu lijkt het alsof Jan alleen maar kan drammenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tja, dat weet je toch. als jij moe bent willen zij niet slapen. Als je iets wil gaan doen dan vallen ze in slaap.
Inderdaad. Xeentje slaapt thuis nooit 's middags (behalve dus als het niet uit komt, op de fiets ofzoquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat de meesten dat wel kennen, maar het is niet anders. Zelf kun je toch ook niet slapen op commando? En wij kunnen dan wel bijvoorbeeld gaan liggen en lezen of tv kijken ofzo, maar dat kunnen kinderen niet. En dat wij het tijd vinden om te slapen en dat wij tijd voor onszelf nodig hebben, maakt niet dat ons kind dan ook maar netjes gaat slapen.
Heel naar, maar daar zullen we het mee moeten doen. En als Senna niet wil slapen als ik denk dat dat wel een goed idee is, dan heb ik pech, en dan probeer ik het later nog eens. Overstuur laten raken, hoofd bonken, kokhalzen, nee echt, dat is me een stap te ver.
Maar dat lijkt me best lekker zo af en toe. Kom ik ook eens aan klusjes toe als onkruid wieden in de tuin enzo. Maar het zit er nu eenmaal niet in hier. 's Morgens slaapt ze wel altijd 2 uurtjes, maar ik dan meestal ook dus dat helpt ook niet zoveelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met middagdutjes moeten wij dus wel rekening mee houden en dat is inderdaad lastig, zeker omdat Annicka soms wel eens drie uur achter elkaar slaapt. Je hele middag is dan gewoon weg...
heb je een bron? mij wordt overal verteld dat juist wel te doen namelijk.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:06 schreef miss_sly het volgende:
DJMO je bent je ervan bewust dat er vaak wordt aangeraden je oudere kind niet bewust te betrekken bij de hulp en zorg voor de baby?
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar wat ik gelezen heb, is het vooral belangrijk je kind wel de mogelijkheid te geven om te helpen als het dat wil, maar het vooral niet te verwachten of op te dragen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb je een bron? mij wordt overal verteld dat juist wel te doen namelijk.
ah, dat verandert de zaak al een beetjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar wat ik gelezen heb, is het vooral belangrijk je kind wel de mogelijkheid te geven om te helpen als het dat wil, maar het vooral niet te verwachten of op te dragen.
Maar misschien maak je de overgang voor hem minder groot door hem nu al wel te laten helpen. Dan heb jij maar gewoon pech en schiet het niet op. Kun je jezelf vast leren daarmee om te gaan en kan jan het dadelijk ook. De overgang naar ineens ene baby in huis, de aandacht moeten delen en dan ineens wel mogen/moeten/kunnen helpen....het kind weet niet wat hem overkomt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
ah, dat verandert de zaak al een beetjeHij mág helpen, moet niet.. moeten nooit
ik gaf het meer aan als vergelijking dat ik hem nu met (grote) dingen niet wil laten helpen, omdat het gewoon niet opschiet dan. En dat wil ik wel
Het kan heus wel zijn dat er dingen zijn waarbij ik dat ook zou hebben, maar ik kan even geen voorbeelden bedenken behalve koken. Er zijn dingen die ik op een dag moet doen - bijvoorbeeld de was. Dan kan k het kind in een hoekje dumpen terwijl ze wil kijken wat ik wil doe en dus jengelig en drammerig wordt, of ik kan haar naast de wasmand neerzetten waarna ze dolenthousiast de hele wasmand omgooit en haar hele lichaampje erin wurmt om zo één voor één de kledingstukken er uit te vissen en ze aan mij te geven. Tuurlijk, het duurt allemaal veel langer. Maar zo krijg ik wel wat gedaan, is zij blij omdat ze het spannend en interessant vindt (en dingen aan mama geven is the bomb yo) en ik blij omdat we gezellig samen wat gedeeld hebbenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:32 schreef DJMO het volgende:
Willow mama aan het helpenIk kan daar heel slecht tegen
ik wil het meteen gedaan hebben en ook gelijk goed. Ik laat Jan op zijn manier wel helpen, maar met "grote" klussen doe ik het sneller (en liever) alleen. Straks met de baby erbij laat ik hem wel heel bewust helpen overigens.
Ja inderdaad, ik was me al aan het bedenken hoe dit kan gebeuren. Ik zie de leidsters bij ons ook nooit drinken op de groep, dat doen ze toch in een aparte ruimte.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:51 schreef Xenia het volgende:
Rocka wat ontzettend rot. Hete thee...Op ons kdv mogen de leidsters dat niet eens mee nemen op de groep.
voor Flipje op de zere plekjes. (En nog eentje voor mama
)
Ik zat exact hetzelfde te denken toen ik het lasquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef innepin het volgende:
Eigenlijk vind ik het best zielig als een kindje van nog geen twee jaar oud zich moet beperken tot één speeltje. Omdat mama het anders irritant vindt.
Oh, dan moet je niet bij ons kijken. Je breekt je nek over het speelgoed als je hier binnenkomt, 's avonds zijn we echt even bezig met opruimen en je vindt nog speelgoed op de vreemdste plekken terug.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:38 schreef DJMO het volgende:
hij mag gerust wisselen van speelgoed, en op zijn kamer mag hij zijn gang gaan. Maar als ik hem met zes dingen tegelijk laat spelen, en dat straks met twee kids, breek ik weer mijn nek over al het speelgoed. Nee hoor, één ding per keer is genoeg, is hij uitgekeken ruimt hij dat eerst op en mag hij daarna wat anders. Hij kan toch sowieso maar met een ding tegelijk spelen..
bij ons kunnen ze heeeel goed met meer dingen tegelijk spelen hoor!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:38 schreef DJMO het volgende:
Hij kan toch sowieso maar met een ding tegelijk spelen..
dat dus!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Weetje, je kunt het allemaal zo leuk bedenken vantevoren, je zult zien dat het straks anders gaat.
zo hadden wij ook bedacht dat Meike vanalles zou mogen doen, maar die zag die hele baby niet staan en ging gewoon haar eigen gang. Nu nog steeds trouwens.
Is hij niet nog erg jong DJMO? Natuurlijk moeten kindjes leren hun speelgoed op te ruimen, maar nú een jaar oud al?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:48 schreef DJMO het volgende:
en mij gaat het erom dat hij leert dat eerst het een opruimt voor hij verder mag met het andere. onder andere omdat ik geen zin heb om mijn nek te breken. Ik hoor wel eens dat kinderen veel te verwend zijn omdat ze gewoon teveel speelgoed hebben, en ik ben het behoorlijk met die stelling eens. Hij hoeft heus geen speelgoed weg te doen van me (nu niet, maar later ook niet), maar één ding per keer is meer dan genoeg. Dan maar de boeman in OUD
Ik zeg nergens dat wij niet streng zijn overigens, zelfs de opa's en oma's vinden ons soms te streng maar goed ze snappen nu inmiddels na bijna vier jaar wel dat zij zelf voor deze opvoeding gezorgd hebben. Er wordt hier altijd dankjewel en alsjeblieft gezegd bijvoorbeeld, ook gewoon in huis tegen elkaar, eten doen we aan tafel, ga je van tafel af dan heb je pech en dan eet je maar niet, slaan is op de trap zitten etc. etc. en nog een paar andere dingen. Smakken is je bord weghalen want je kan ook met je mond dicht eten is een vereiste van mijn man die er bijna onpasselijk van wordt en qua eten ja dat doe je met een vork of lepel en ja daarbij hebben ze ook een kindermesje.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:41 schreef DJMO het volgende:
en ja, misschien ben ik streng, maar niks mis met een normale, ietwat strenge opvoeding. Als ik zie wat er van de jeugd hier uit de buurt terecht komt / is gekomen .. fijn hoor een losse opvoeding. Andere mensen valselijk beschuldigen en de politie op hun dak sturen omdat ze weg worden gestuurd van een plek die verboden is voor onbevoegden(en ja, dat gebeurde ons dus gisteren
)
Dan ben ik nu even de wijsneus in OUD, maar ik vind het niet zo vreemd dat Jan peuterpuberig doet als je zulke strikte regels hanteert.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:48 schreef DJMO het volgende:
en mij gaat het erom dat hij leert dat eerst het een opruimt voor hij verder mag met het andere. onder andere omdat ik geen zin heb om mijn nek te breken. Ik hoor wel eens dat kinderen veel te verwend zijn omdat ze gewoon teveel speelgoed hebben, en ik ben het behoorlijk met die stelling eens. Hij hoeft heus geen speelgoed weg te doen van me (nu niet, maar later ook niet), maar één ding per keer is meer dan genoeg. Dan maar de boeman in OUD
Ligt eraan hoe oud je kinderen zijn. Zit er ook een dreumes bij waarvan je verwacht dat die met mes en vork eet zonder te smakken?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:52 schreef Books het volgende:
Sjees als ik het zo lees geloof ik dat mijn ouders wel eens gelijk hebben dat ik/wij best streng zijn.
precies zo bij ons. Heerlijk toch? Overal iets. En de duplobus vol met little people diertjes. De Fisher Price poppetjes in de little people garage. Auto's onder de bank. Joh wat kan mij het schelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dan moet je niet bij ons kijken. Je breekt je nek over het speelgoed als je hier binnenkomt, 's avonds zijn we echt even bezig met opruimen en je vindt nog speelgoed op de vreemdste plekken terug.
Paar dagen geleden had ie een mooie toren van legoblokjes in de plantenbak gebouwd.
Dat dus hele tenten en bedden (knuffels moeten ook slapen) worden hier gebouwd en dat maakt me geen fluit uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
Er liggen momenteel 2 stoelkussens en 2 fleecedekens in de woonkamer.
Oh, dat zei de fysio destijds ook bij mij. Maar een kleine baby van een paar maanden kan zich natuurlijk moeilijker op meer speelgoed tegelijkertijd concentreren.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:55 schreef DJMO het volgende:
Hij is bijna 2 N_Z. En overigens zit er nóg een gedachte achter mijn redenatie, maar die voert misschien wel erg ver door. Toen hij zeg een half jaar oud was, werd me al gezegd door de fysio zijn speelgoed (toen in de box) te beperken omdat hij zich niet kon concetreren. Ik merk dat nog steeds aan hem, hij is binnen een minuut uitgekeken op iets, en als ik het kan stimuleren door zo min mogelijk speelgoed tegelijk aan te bieden, sja dan is het niet anders.
Ik word nu als een boeman behandeld, maar ook ik heb de beste bedoelingen met mijn kind. Zoals ongetwijfeld iedereen hier. en ja, ik ben wat strenger dan de gemiddelde ouder. Jammer dan, dat is mijn opvoedmethode en die zal ik blijven hanteren ook. Als de diverse OUDers hier daar niet mee kunnen leven, kan ik beter stoppen met posten over mijn kinderen
Op mij kom je niet strenger over, maar meer alsof je niet zoveel kan hebben van je kind en hem daarom wil beperken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:55 schreef DJMO het volgende:
Hij is bijna 2 N_Z. En overigens zit er nóg een gedachte achter mijn redenatie, maar die voert misschien wel erg ver door. Toen hij zeg een half jaar oud was, werd me al gezegd door de fysio zijn speelgoed (toen in de box) te beperken omdat hij zich niet kon concetreren. Ik merk dat nog steeds aan hem, hij is binnen een minuut uitgekeken op iets, en als ik het kan stimuleren door zo min mogelijk speelgoed tegelijk aan te bieden, sja dan is het niet anders.
Ik word nu als een boeman behandeld, maar ook ik heb de beste bedoelingen met mijn kind. Zoals ongetwijfeld iedereen hier. en ja, ik ben wat strenger dan de gemiddelde ouder. Jammer dan, dat is mijn opvoedmethode en die zal ik blijven hanteren ook. Als de diverse OUDers hier daar niet mee kunnen leven, kan ik beter stoppen met posten over mijn kinderen
Of hij is snel uitgekeken op dat ene speeltje en gaat je kasten opentrekkenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:00 schreef DJMO het volgende:
en daarom, eerst het één opruimen, voor hij met het volgende mag spelen. Ik hoop op die manier dat hij ook wat langer leert te spelen met een bepaald speelgoedje in plaats van een halve of als ik geluk heb, wel een hele minuut
Die van mij snapte het wel snel hoor! Zodra je merkt dat ze begrijpen wat je zegt kunnen ze ineens (zo is gebleken) heel snel helpen met opruimen hier in elk geval wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:57 schreef Estrys het volgende:
Ik kan mijn kind van 22 maanden wel vertellen dat als hij niet helpt met opruimen zijn speelgoed naar de schuur gaat maar volgens mij legt hij die link nog niet, of wel? Heb het nog niet gedaan maar ik vraag me af of dat nu al werkt zoiets. Zo streng ben ik ook wel denk ik![]()
Ik denk dat die van ons er totaal niks om geeft dat zijn speelgoed weggaat, dan gaat ie wel wat anders doen. Bovendien heeft ie na 1 keer in de gaten dat het speelgoed de volgende dag weer terug is denk ik. Ik zeg kom even opruimen en dan maak ik een begin en gaat hij meehelpen, dus dat lukt prima.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:07 schreef Books het volgende:
[..]
Die van mij snapte het wel snel hoor! Zodra je merkt dat ze begrijpen wat je zegt kunnen ze ineens (zo is gebleken) heel snel helpen met opruimen hier in elk geval wel.
ja, dat laatste lijkt mij ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik denk dat die van ons er totaal niks om geeft dat zijn speelgoed weggaat. Bovendien heeft ie na 1 keer in de gaten dat het speelgoed de volgende dag weer terug is. Ik zeg kom even opruimen en dan maak ik een begin en gaat hij meehelpen. Maar als ze niet helpen en je doet het speelgoed weg en de volgende dag is het weer terug dan heeft dat toch weinig effect of ligt dat aan mij?
ja oke als ze op hun achterste zitten toe te kijken zou ik ook zeggen wat denken jullie er vanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:15 schreef Books het volgende:
Gaat om het idee dat ze moeten helpen. Als ik in mijn uppie hun speelgoed op moest ruimen en de dames zaten op hun platte achterste toe te kijken ja dan hadden ze pech en zoals ik eerder al zei het is drie keer gebeurd (nu is dreigen met een zak voldoende om ze in de benen te krijgen).
En 1 keer in het jaar gaan we door de bakken heen met de grootste dame en dan gaat er een doos naar de arme kindjes en die geeft ze wel aan dat dat naar de arme kindjes mag en daar taalt ze ook niet meer na. Ze weet heel goed waarom we het uitzoeken. Tante gaat 1 keer per jaar naar Indonesie met een berg speelgoed/pennen/kleding enz. enz.
staan bij jullie ook de auto's in het Barbiehuis? (bij wijze van spreken dan) Zo komisch is dat, hoe ze het bedenkenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef trui het volgende:
DJMO, ik vind een beetje beperken van 't speelgoedaanbod heel goed hoor! maar 1 speeltje tegelijk klinkt gewoon wel wat al te karig. juist het combineren van dingen is vaak erg leuk. maar misschien komt dat over een tijdje dan wel.
Dat dus...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja oke als ze op hun achterste zitten toe te kijken zou ik ook zeggen wat denken jullie er van
Er is toch niks aan de handquote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:03 schreef DJMO het volgende:
beperken?hij mag gerust spelen, maar niet met alles tegelijk. Maar ik schei er over uit, ik heb mijn zegje wel duidelijk genoeg gedaan. Ik kom wel weer eens kijken als ik er behoefte aan heb
ik heb anders toch het gevoel dat ik als de boeman weggezet wordt, hoewel ik met mijn, in jullie ogen misschien spartaanse aanpak, juist het beste voorheb met mijn kind. Misschien als ik straks zin en tijd heb ik wel een stuk schrijf waarin ik precies uitleg hoe en waarom.quote:
En dus ga je je alsnog zitten verantwoorden, maar dan op je blog!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:41 schreef DJMO het volgende:
ik heb er, voor de geinteresseerden, maar een stukje over geblogd. K had weinig zin om me te moeten "verantwoorden". Hoogstwaarschijnlijk zal het naar mate jan ouder waordt genuanceerder worden, maar goed, dat zal de toekomst uit moeten wijzen.
ik ga verder met het voorbereiden van mijn verhuizing (lees dagdromen over de nieuwe inrichting)
Gek he, die angsten. Maar ook zo vertederend.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:35 schreef mefke79 het volgende:
Oeke, om je gerust te stellen: Driekus is een beetje bang van zijn nieuwe badspeeltje. Zo'n eend waar je boven water in giet en die dan een waterrad laat draaien op zijn buik. Geen idee wat daar eng aan kan zijn...
Dat had ik dus ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef miss_sly het volgende:
oeke, sushi? dat wil ik met Senna ook een keer doen, maar wist niet of dat nu al zou kunnen. In principe mag ze alles al, maar iets als sushi of filet americain lijkt zo raar voor zo'n kleintje
Seb snapt sla niet volgens mij. Je ziet hem denken, het is groen, koud en het ziet eruit als een blaadje. HOEZO is dit voedsel? En eigenlijk wil hij alleen maar vlees of vis, de aardappels en groente hoeft niet zoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:13 schreef tessie het volgende:
Haha Oeke, rijst met komkommerAls wij sushi eten (ook o.a. met rauwe vis) dan maken we altijd wat anders voor Graeme. Lijkt me nog niks voor hem om dat al te eten.
Komkommer lust hij trouwens ook niet, en sla ook niet. Verder eet hij eigenlijk alles wel.
En hier ligt de huiskamer ook altijd vol met speelgoed. Maar het liefst speelt ie met dingen die eigenlijk geen speelgoed zijn. Kadopapier vind ie leuk (altijd leuk als ie een kadootje krijgt, en dan het papier het leukst vind) en een doosje met smint, want dat rammelt zo leuk, of stukjes karton, lege flessen, dat soort dingen. Dus die liggen aan het eind van de dag dan ook allemaal, tussen het echte speelgoed, op de grond
Volgens mij moet dat wel kunnen hoor, goeie verse vis enzoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:56 schreef miss_sly het volgende:
hahaha, dat is anders dan de sushi die wij etenmaar zou dat kunnen? Rauwe vis enzo? Zonder wasabi-saus nog, voorlopig
Komkommer hoef ik niet mee aan te komen, dat is een van de weinige dingen die ze consequent niet eet
ah herkenningquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb snapt sla niet volgens mij. Je ziet hem denken, het is groen, koud en het ziet eruit als een blaadje. HOEZO is dit voedsel? En eigenlijk wil hij alleen maar vlees of vis, de aardappels en groente hoeft niet zo![]()
Lief dat je er naar vraagt!quote:
Tess heeft vanavond heerlijk op een stuk pizza lopen sabbelenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:35 schreef Estrys het volgende:
Seb is dol op pizzain Italië tenminste, hier eten we het nauwelijks.
haha nee ik snap het ook wel hoor! god weer die sushi reclame hiernaastquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:34 schreef tessie het volgende:
Huup, ik weet het eigenlijk niet precies, gewoon het idee van rauwe vis en zeewier vind ik een beetje raar omdat hij nog zo klein is. En bovendien lijken het me ook wel erg grote happen voor hem, want je kan het ook niet echt in stukjes snijden ofzo. Maar ja, het zit meer in mijn hoofd dan dat het echt niet kan lijkt me, maar goed, we vinden het niet erg om wat anders voor hem te maken hoor. Doen we ook als we pizza of patat ofzo eten![]()
Rocka, wat fijn dat je bijna niks meer ziet aan hem nu. Echt wel schrikken zeg!!
Dat had Ko ook, een bordje met wat gekookte wortel, komkommer en omelet, en rijst dus. En 1 stuk sushi.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:41 schreef huuphuup het volgende:
Zo aangestampt zijn het wel brokken ja maar je kunt ook nog rijst die je over hebt gewoon los in een bakje scheppen en dat gebruiken voor hem ofzo.nouja je snapt vast wel wat k bedoel
![]()
Als het vlees op is dan begint hij aan zijn aardappelen en groente. Hij eet heel goed hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:40 schreef oeke het volgende:
Houdt Seb ook niet van gebakken aardappels? Volgens mij houden kindjes vooral van gebakken dingen.
Ko krijgt dus geen vlees of vis, maar eet ook niet graag groente behalve als het gebakken is in wat olijfolie.
Ik vond dit juist zo grappig, omdat hij rijst echt echt niet wil eten.![]()
Maar sushi rijst wel, lekker plakkerig natuurlijk. Maar het was echt proeven en je vinger er dwars doorsteken en ontdekken dat er komkommer inzat.![]()
hahaha ik vind Seb zo leukquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Als het vlees op is dan begint hij aan zijn aardappelen en groente. Hij eet heel goed hoorMaar eerst moet het vlees op
Favoriet zijn toch wel sperzieboontjes en wortels.
Mobiel was hij in het ziekenhuis al snel. Zo maf, heen en weer racen. Alleen met op de grond zitten omver kukelen en dan heel boos worden, want hoe kom je weer overeind.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:41 schreef huuphuup het volgende:
Ingrid beterschap voor Tyler, fijn dat ie al wat mobieler is.
dat was dus ook mijn insteek. de eerste keer lustte hij geen patat, dus de tweede keer had ik voor hem een potje gehaald. mooi dat hij perse patat en hamburger wilde (want hij wilde wat wij hadden) Enfin, Jan kan gelukkig wel wat hebben qua vet inname etc.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:48 schreef tessie het volgende:
Ja nou weet je, ik denk de volgende keer dat we sushi eten, ik Graeme toch gewoon maar mee laat eten haha! En dan idd misschien niet die met rauwe vis, maar we doen ook vaak met tonijnsalade of met gerookte zalm enzo. En hij zal het toch zelf ook niet in 1 keer in zn mond stoppen eigenlijk, maar het ook gewoon een beetje ontleden. Gewoon proberen maar denk ik, dit is weer typisch zo'n ding wat in mn hoofd zit en niet ergens op slaat.
Oh en die patat en pizza (en andere vette en zoete dingen ook trouwens) daar ben ik gewoon een beetje extra voorzichtig mee. Het zegt hem nu toch nog niks, dus dan maak ik liever wat gezonders voor hem. Hij heeft tenslotte zijn genen al niet echt mee, qua dik wordendus zolang hij toch nog niet het verschil weet tussen patat en een gewone gezonde maaltijd, krijgt hij lekker wat gezonds.
Ben je daar bezorgd over?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:46 schreef Ssserpente het volgende:
Wat eten jullie kinders al aan vlees? Wij eten nl nauwelijks vlees, af en toe een biefstukje of een tartaartje. Eigenlijk nooit kip of varkensvlees. Een tartaartje gaat prima, maar een biefstukje wil ik 'r nog maar niet aandoen. Komt er dus op neer dat ze nauwelijk vlees eet.
Twijfel idd wel eens of ze voldoende vlees binnenkrijgt zo. Schat dat ze zo'n 0,75 keer per week vlees eet.quote:
Ja? Een krentenbol is toch witbrood en bevat erg veel suiker?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:54 schreef Vicky het volgende:
Tess is gek op patatjes maar we eten ze niet vaak.
Als ik pasta maak rul ik het gehakt niet meer maar ik maak er kleine balletjes van. Amber vindt het lekker en voor Tess is het veel makkelijker eten.
Oh, vanmorgen op het cb vroeg ze dus hoe Tess eet dus ik zei al dat het momenteel prut is en dan vooral brood maar dat ze af en toe wel een krentenbol eet. Dat was geen probleem want een krentenbol was een prima gezonde voeding.
Geef je haar ook eitjes? Dat is goed voor vitamine B12.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Twijfel idd wel eens of ze voldoende vlees binnenkrijgt zo. Schat dat ze zo'n 0,75 keer per week vlees eet.(Wel twee keer per week vis btw.) Maar ze krijgt nog bv en eet verder wel kaas ed. Dus denk dat ze iig voldoende vit. d binnenkrijgt.
Ja, ik vond het ook al zo'n rare opmerking.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:57 schreef Ssserpente het volgende:
Ja? Een krentenbol is toch witbrood en bevat erg veel suiker?
volgens de arts was het een prima vervanger... Zo vaak eet ze ze niet want mevrouw weigert momenteel bijna al het voedsel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ja? Een krentenbol is toch witbrood en bevat erg veel suiker?
Ik bedoel idd vit. D ipv B. Ze krijgt ook eitjes, vers gelegd.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:01 schreef oeke het volgende:
[..]
Geef je haar ook eitjes? Dat is goed voor vitamine B12.
[..]
Ja, ik vond het ook al zo'n rare opmerking.
ach, doordeweeks eten we aardappels vlees en groente. Die ene keer in de week dat we patat eten? Maak ik me er niet druk over. Hij eet tenminste (vrijwel alles, ook gewoon groente en aardappels en pasta, rijst moet hij niet zo), en het is niet zo dat ik hem dag in dag uit volprop met frikandellen en patat .. ik geef mijn kind liever ook af en toe patat dan dat ik calorieen sta te tellen in de angst dat hij teveel suiker binnenkrijgt (iets waar ik overigens wel weer op probeer te letten ivm zijn vrij drukke persoontje, maar aangezien ik al blij ben dat hij gewoon gezond, vrolijk en alert is, niet te licht of te zwaar is hoeft dat calorieen tellen voor mij niet zoquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:52 schreef tessie het volgende:
Nou ja.. ik ben liever 'streng' op het gebied van gezond eten dan met speelgoed...
Nah dat loopt wel los dan denk ik hoor met de vlees-intake. Volgens mij zit je dan heel netjes. Zeker als ze daarnaast ook nog vis en ei eet, lijkt me niet dat ze wat tekort komt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik bedoel idd vit. D ipv B. Ze krijgt ook eitjes, vers gelegd.En een of twee keer in de week een potje met vlees, dat was ik helemaal vergeten!
Ko eet geen vis, en geen potjes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:07 schreef huuphuup het volgende:
Nah dat loopt wel los dan denk ik hoor met de vlees-intake. Volgens mij zit je dan heel netjes. Zeker als ze daarnaast ook nog vis en ei eet, lijkt me niet dat ze wat tekort komt.
Fijn dat het met z'n arm goed gaat.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief dat je er naar vraagt!
Goed, hij kan alles met 1 arm, rennen, maar op de bank/stoel klimmen lukt ook prima.
Hij heeft er gelukkig weinig last van.
Gisteren naar de orthopeed geweest en het ziet er goed uit, duidelijk aan het genezen, bot groeit al goed aan.
Hij dacht juist dat hij gevallen wasLekker verwarrend dus gezien er was gezegd door een andere arts dat het alleen kon door aan zijn arm te trekken en tegelijk te draaien.
Over 2 weken terugkomen en dan foto maken, is het helemaal ok, dan mag het gips eraf.
En hopelijk mag hij dan eindelijk weer naar huis.
Kim en Tyler missen elkaar wel. Zodra ze elkaar zien vliegen ze elkaar om de nek.
As dinsdag.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Marie79 het volgende:
Ingrid, wanneer is het volgende gesprek?
Tss, slechte moeder ben ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:10 schreef huuphuup het volgende:
Ja geef maar op dan die handel.
Komt nie meer goed
en het leeft nog?quote:
quote:
Da kenne wij hier nie. En je weet het wa een boer nie kent... da vreet ie nie.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:13 schreef oeke het volgende:
[..]
Tss, slechte moeder ben ik.![]()
Ook al geen snoep, chips, en maar 1 keer in de 2 maanden patat.![]()
Wel roti daarentegen!
vegetarischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:15 schreef oeke het volgende:
[..]
Bleek he? En dik? En een beetje papperig?
Oh, dat is zo lekker roti! Gewoon aardappelen met kerriejus. Zo krijg je het toch wel verkocht aan je moeder?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:16 schreef Estrys het volgende:
Da kenne wij hier nie. En je weet het wa een boer nie kent... da vreet ie nie.
Wij eten gewoon wat mijn moeder maakt. En die is nog van de oude (platteland)stempel. Groente, vlees en aardappelen. De enige uitspatting is rijst met zoetzure kip
Iklustnierotiquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:18 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, dat is zo lekker roti! Gewoon aardappelen met kerriejus. Zo krijg je het toch wel verkocht aan je moeder?
Mag je nooit koken, nu? Of hou je er ook niet zo van?
Ik mag wel koken. Maar het is geen hobby. En mn moeder gaat er toch over zeuren. Als ik moet werken is het wel handig om aan te schuiven. En mijn vader heeft toch het liefst een slavink met sperziebonen en aardappels uit eigen tuin (niet de slavink uit eigen tuin)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:18 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh, dat is zo lekker roti! Gewoon aardappelen met kerriejus. Zo krijg je het toch wel verkocht aan je moeder?
Mag je nooit koken, nu? Of hou je er ook niet zo van?
quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:05 schreef Memmel het volgende:
Ik zal ook wel een ontaarde moeder zijn, maar Morris eet gewoon mee. Een moeilijke eter (Anna) is me al gedoe genoeg. Geen gedoe met minder zout, geen kruiden, anders, meer, minder, weet ik veel.
Gewoon: koken, eten en niet zeiken. En het werkt!
Mooiste moment van de vakantie: de knoflookkegel van Morris vanwege de merguez en de briq die hij de avond ervoor ophad. Heerlijk, zo'n stinkende dreumes...
Zarqa billenspray, staat bij de babyverzorgingsproducten bij de Etos!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:00 schreef miss_sly het volgende:
Ow, die spray, welke is dat? Ga ik die dadelijk nog halen, ik durf het arme kind niet eens meer te verschonen
Hier ookquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je maizena al geprobeerd miss_sly? Dat was voor ons echt het wondermiddel als de boel kapot was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |