Jan krijgt nog een papfles 'smorgens, en 's avonds een pyamapapje, ook uit de fles. De rest drinkt hij uit bekers of tuitbekers. ik kijk als hij een jaar of twee is geweest wel eens om daar mee te stoppen. K heb geen zin in drama, en nu zeker niet, omdat we waarschijnlijk gaan verhuizen binnenkort. en wat karin zegt: wat niet weet wat niet deert ...quote:Op maandag 27 september 2010 14:33 schreef Basboussa het volgende:
Rocka gefeliciteerd!
En huup wat een gekwakkel allemaal toch!
De dame hier is druk bezig met kettinkjes, haarbanden en een telefoon. Zucht... Had/heeft wel 'pink eye' vorige week, in combinatie met een verkoudheidje. Nu aan de oogdroppels, en daar blijft ze, na te hebben uitgevonden dat het toch niet zoveel pijn doet, gewoon rustig voor zitten...
Wanneer stopten jullie trouwens met de fles? Den arts vindt het hoogste tijd om daarmee te stoppen, maar ze hangt zo graag met de fles voor slapengaan op de bank enzo. Nu kan ze heel netjes uit bekertjes drinken (als ze dat wil), maar ik vind het zo makkelijk eigenlijk. Puur eigenbelang dus, maar misschien niet zo gezond (tandjes ed). Ze drinkt nauwelijks uit tuitbekers, rietjesbekers ed, alleen dus 2 flesjes per dag. (18 maanden)
Wie hou je dan voor de gek? Die arts zegt het toch niet om te pesten? Ik ben niet anti fles, hoor, maar vind dit argument wel een beetje gek.quote:Op maandag 27 september 2010 14:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan krijgt nog een papfles 'smorgens, en 's avonds een pyamapapje, ook uit de fles. De rest drinkt hij uit bekers of tuitbekers. ik kijk als hij een jaar of twee is geweest wel eens om daar mee te stoppen. K heb geen zin in drama, en nu zeker niet, omdat we waarschijnlijk gaan verhuizen binnenkort. en wat karin zegt: wat niet weet wat niet deert ...
ik houd niemand voor de gek. vind ik niet althans, Jan drinkt toch keurig uit een beker en / of tuitbeker? dat hij vooral 's avonds nog behoefte heeft aan die fles, geen arts kan mij ervan overtuigen dat het goed is om je kind iets te onthouden wat hem kalmeert/helpt rustiger te worden voor het slapen gaan. (en dat doet het bij Jan dus wel iig, zonder fles is hij veel drukker en kan dan dus niet in slaap vallen)quote:Op maandag 27 september 2010 14:50 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wie hou je dan voor de gek? Die arts zegt het toch niet om te pesten? Ik ben niet anti fles, hoor, maar vind dit argument wel een beetje gek.
Ik zit me ook wel eens af te vragen wanneer en hoe we hier met de fles moeten stoppen. Lente krijgt nog borstvoeding, ook op het kdv een afgekolfd en opgewarmd flesje. Is het gek om hier nog even mee door gaan of is het handiger om het koud uit een (tuit)beker te geven. Hoe doen 'normale'kindjes van één dat die koeienmelk drinken? Toch ook gewoon uit een beker?
hmm nou het is een advies lijkt me, mag natuurlijk zelf weten of ik het opvolg of niet.quote:Op maandag 27 september 2010 14:50 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wie hou je dan voor de gek? Die arts zegt het toch niet om te pesten? Ik ben niet anti fles, hoor, maar vind dit argument wel een beetje gek.
Bij Senna duurt het wel eens lang, hoor. TEnmsinte, het drinken eerst, en dan nog even hangen voor ze klaar is om naar bed te gaan. Waarom zou het in jouw ogen een probleem zijn als het een half uur duurt?quote:Op maandag 27 september 2010 15:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Trol! ;-)
Ik zeg het dan liever niet, krijg dan een preek en daar heb ik toch geen zin in.
Ze geven ook hele goeie adviezen waar ik wel wat mee doe, en dingen die ik anders wil doen die doe ik anders.
Daarbij, ik zie niet in wat er slecht aan is om voor het slapen gaan een flesje melk te drinken.
Als het nou een half uur zou duren?.....
klopt!quote:Op maandag 27 september 2010 16:16 schreef Nijna het volgende:
Iris drinkt 's morgens en voor ze 's middags gaat slapen een flesje met melk. Verder drinkt ze uit een rietjesbeker en tussen de middag een beetje uit een beker om te oefenen.
Mirte heeft tot aan onze vakantie van de zomer 's morgens haar melk nog uit een fles met tuit gehad, vond ze lekker. Terwijl ze de rest eigenlijk allemaal uit een beker dronk. Toen we op vakantie gingen hebben we de fles niet meegenomen voor haar en daarna ook niet meer gegeven. Ze drinkt haar melk nog wel warm 's morgens (bijna 3 nu).
Is het niet zo dat ze van de fles af willen voor de mondmotoriek en omdat het slecht voor de tanden is als een kindje constant slokjes blijft nemen uit een fles? Ik heb zelf zoiets als ze ook uit andere bekers drinken en niet constant maar kleine slokjes nemen, zal het allemaal best wel los lopen. Want qua slecht voor de tanden kan ik me niet voorstellen dat uit een fles drinken schadelijker zou zijn dan uit een beker, maar goed ik heb er niet voor geleerd.
Tyler is niet meer in het ziekenhuis, ook niet thuis. Maar bij mijn ouders.quote:Op maandag 27 september 2010 16:19 schreef bodpa09 het volgende:
Ingrid, hadden jullie vandaag gesprek in het ziekenhuis over Tyler?
Eigenlijk eet ze zowat alles gewoon mee: pasta, broodkorstjes, risotto, pannenkoeken, plakjes kaas, koekjes etc. Ik heb niet echt het idee dat ze er heel veel last van heeft. Alleen bv harde pistoletjes geef ik niet zo snel. Dan krijgt ze een zacht broodje. En kijk het heeft natuurlijk ook voordelen. Na de laatste fles hoeven wij lekker geen tandjes te poetsenquote:Op zondag 26 september 2010 22:33 schreef Chan het volgende:
Stiemie ik vroeg me al af hoe je dat met eten doet voor Esmee, maar alleen maar zachte dingen dus? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, Timo heeft haast zn complete gebit al(hij moet de 4 achterste kiezen nog en zn onderste hoektanden, maar die onderste hoektanden lijken al een klein beetje in aantocht ook..)
of eventueel een heel klein beetje chocolademelkpoeder erdoor... beetje de smaak maskerenquote:Op maandag 27 september 2010 16:54 schreef Stiemie het volgende:
melk met water? Tsja ze vindt het gewoon vies lijkt wel. En ik geef 'r groot gelijk want lust ook geen melk. Maar ik ga het aanlengen eens proberen!
quote:Op maandag 27 september 2010 16:52 schreef Stiemie het volgende:
Wij "mochten" van het cb ook al overgaan op gewone melk, maar mevrouw vindt het blijkbaar niet lekker want na 1 slokje slingert ze de fles met gewone melk wegDus daar moeten we nog even een oplossing voor bedenken en tot die tijd krijgt ze maar gewoon nutrilon 3
herkenbaarquote:Op maandag 27 september 2010 16:54 schreef Stiemie het volgende:
melk met water? Tsja ze vindt het gewoon vies lijkt wel. En ik geef 'r groot gelijk want lust ook geen melk. Maar ik ga het aanlengen eens proberen!
Oh nee hoor, dat wil ik echt niet. Tuurlijk zal ze dat vast wel lekker vinden (ik ook namelijk), maar dan kan ik net zo goed ranja ofzo gaan geven. Van mij hoeft ze niet perse melk te drinken. Thee ofzo is ook goed. Binnenkort maar eens gaan proberenquote:Op maandag 27 september 2010 16:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
of eventueel een heel klein beetje chocolademelkpoeder erdoor... beetje de smaak maskeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |