quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:04 schreef Ca.ra het volgende:
Foei, wat een stout stinkend pakketje
Ik was nog vergeten: Thomas geeft tegenwoordig kushandjes bij het naar bed brengen. Te schattig!
En hij deed vandaag voor het eerst zelf de chauffeur en een van de blokjes in de vormenstoof-bus. En dan ging hij voor zichzelf klappen.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:06 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, heel moe!
[..]
Ha, hier staat meneer ook met mijn sleutelbos in zo'n laag slot te poeren.
Hij wil ook niet aan de borst, daar wordt hij meestal wel rustig van.
En ik wil zo graag een wijntje drinken.![]()
En rust!
Nouja, het duurt niet lang meer, ik laat hem maar een beetje uitrazen. 2 dutjes op een dag is echt teveel slaap, dat is duidelijk.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:07 schreef huuphuup het volgende:
ahw wat poepig die kushandjes![]()
en och ze zit me verder niet in de weg 's avonds gelukkig. Ze is niet zielig of mopperig, ze speelt gewoon lief, alleen ze slaapt nietnouja goed, ik hoef toch nergens vroeg voor op te staan
En het blijft maar leuker worden! Echt!quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het zo met je eens, Karin, het is een geweldige leeftijd!
Ow Moon, ik wilde al de hele tijd even laten weten dat het Sesamstraat kegelspel een regelrechte hit isquote:Op maandag 4 oktober 2010 09:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
En het blijft maar leuker worden! Echt!
Het klinkt wel heel schattig hier in het topic.
Huuuuu!
quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow Moon, ik wilde al de hele tijd even laten weten dat het Sesamstraat kegelspel een regelrechte hit is
Alle poppetjes zijn geweldige, hoewel ze een voorkeur heeft voor Ieniemienie (iemelemememeee)De popjes worden geknuffeld, ze gaan lopen (tappetappetappetap) en gaan samen met Senna dansen op de muziek
Het enige dat er niet mee gebeurt, is dat ze worden omgekegeld met de bijbehorende bal, die is gewoon leuk om mee te spelen
Dankquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:48 schreef trui het volgende:
Xeentje al een dreumes!? gefeliciteerd moederX!
Ze heeft eigenlijk nog nooit natte ogen gehad ofzo. Behalve als ze huilt uiteraardquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, Sasha heeft dat ook heel snel rond zijn mond, terwijl hij toch niet heel erg kwijlt ofzo.
CB adviseerde ons toen het lekker in te smeren met iets van balneum creme en daar gaat het wel redelijk vlot van weg, maar ik smeer wel vrijwel elke avond.
Rond haar ogen lijkt me vervelender, zou mss nog van traanvocht kunnen zijn? Heeft ze vaak natte oogjes oid?
nja dat dusquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:20 schreef Vicky het volgende:
Tis geen krentenbaard. Dat ziet er heel anders uit.
Ik ook!quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef seilram het volgende:
Xenia, hier gebeurd het vooral na de zwemles dat Joep op de fiets in slaap valt. Ik fiets gewoon door, maar laat zijn hoofd wel op mijn arm hangen die ik dan voor op het stuur leg en rij heel zachtjes over drempels. Maar ik heb dan ook dat verhaal van Serpente gemist geloof ik.
lolquote:
Ohhquote:
Nee. Getver, wat een eng verhaal.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:42 schreef Xenia het volgende:
[..]
OhhWas jij het niet die schreef dat iemand van het kdv dacht dat haar kindje in slaap was gevallen op de fiets maar dat bleek dat het kindje de nek had gebroken?
Bah ik word echt dement dusquote:
Beterschap! En join the club....quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:12 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn tutje blaf als een schorre hond, heeft een ieselijke snotneus, een prutoog en een loopoor.
oooooh dat lijkt me nou zo fijn he. Een dreumesje dat lekker naast je komt liggen en nog even doorslaapt. Seb gaat dan op mijn hoofd timmeren, klimt over me heen het bed uit en begint aan het dekbed te sjorren met de woorden: uit uit uitquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:00 schreef Jore het volgende:
Ja hoor, en daarvoor ook wel. Wij hebben het ook een hele tijd zo gedaan, en vermoedelijk zou het nog steeds zo gaan als er geen baby op komst was. Nu komt L. wel regelmatig om een uur of vijf/zes naast mij liggen, wat eigenlijk fijner is dan doorslapen want naast mij slaapt hij uit
Dat verhaal gaat al jaren rond, in allerlei verschillende settings. Daardoor lijkt het alsof het vaak gebeurt. Ik fiets ook niet met een slapend kindquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:42 schreef Xenia het volgende:
[..]
OhhWas jij het niet die schreef dat iemand van het kdv dacht dat haar kindje in slaap was gevallen op de fiets maar dat bleek dat het kindje de nek had gebroken?
Het is een voordeel van gewend zijn aan samen slapen, net als dat ik nooit met hem op hoef te zitten 's nachts. Als ik hem naast mij leg slaapt hij altijd verder, met mijn haar in z'n handje.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
oooooh dat lijkt me nou zo fijn he. Een dreumesje dat lekker naast je komt liggen en nog even doorslaapt. Seb gaat dan op mijn hoofd timmeren, klimt over me heen het bed uit en begint aan het dekbed te sjorren met de woorden: uit uit uit
Uit bed en uit de situatie halen, stukje wandelen, wat eten/drinken en weer rustig terug in bed. Slaap kun je niet afdwingen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:10 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een niet willen slapen, jankende, hoofdbonkende, vingers in z'n strot douwende, drammende dreumes gewoon te laten slapen?
Is dat drammen, hoofdbonken en janken omdat hij niet wil slapen? Uit bed halen, lekker laten spelen of wandelingetje maken inderdaad.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:10 schreef DJMO het volgende:
iemand tips om een niet willen slapen, jankende, hoofdbonkende, vingers in z'n strot douwende, drammende dreumes gewoon te laten slapen?
Soms is ouderschap zo heerlijk eenvoudigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Als hij niet wil slapen, houdt het op he?
wil je jan even lenen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Als hij niet wil slapen, houdt het op he?
Tja, je kunt het heel moeilijk maken zoals je het beschrijft, of accepteren dat het anders is dan jij zou willen. Daarmee maak je het voor jullie allebei gemakkelijker, denk ik. Die machtstrijd ga je namelijk niet winnen, dus ga die dan niet eens aan.quote:
Als je in de buurt zat, zou je hem zo mogen droppen. Misschien kan hij Annicka leren wat kattekwaad inhoud...quote:
Ik weet precies hoe je je voelt hoor. Ik kan af en toe ook zo rekenen op een middagslaapje en dan wil hij niet slapen. Dan baal ik ook even, maar ja dan stel je je plannen maar weer bij. Want dat is ouderschap.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef DJMO het volgende:
omdat hij niet wil slapen idd. Hij zit nu redelijk rustig ZELF te spelen. ik heb nog meer te doen dan achter z'n kont aan te rennen. Vanmorgen uit bed was het al bal, constant uitdagen (dingen uit de kast op de grond gooien terwijl hij je aankijkt: wat wil je me maken dan?) bij anderen is het een engel, en ze hebben geen kind aan hem, op de psz is hij hartstikke lief, luistert prima maar alleen met mij thuis is het gewoon een draak (niet altijd, maar dr zijn dagen bij dat ik hem gerust aan opa meegeef om in t nieuwe huis achter t behang te plakken
)
niet om mijn kind iets te ontzeggen verder, maar ik zit ws met de nasleep van pfeiffer, mijn bloedwaarden waren nog niet oke, al zijn ze aan de beterende hand, en de uitslag van kinkhoest was nog niet binnen. Ik lig halve nachten wakker door het zwanger zijn. Ik slaap normaal al slecht, maar dat is nog een tikkie erger geworden. Als ik dan zo'n (voor mij) zenuwslopende ochtend met Jan achter de rug heb, heb ik zijn middagdutje méér dan nodig om de middag ook nog redelijk fatsoenlijk door te komen. Ik krijg wel hulp en onderneem nog genoeg met Jan, zo gaan we elke middag een stukje lopen naar opa (ja, zodat ik even een kwartiertje op m'n kont kan zitten, en hij even uitrazen met opa) en smorgens vaak samen boodschappen doen (behalve als hij naar de psz is, die dagen doe ik alleen boodschappen). maar om echt twaalf uur per dag alleen met hem bezig te zijn trek ik dus gewoonweg niet. Hij zal, of hij wil of niet, zijn middag rust moeten nemen. Al zal dat straks in het andere huis beter gaan, dan kan hij tenminste ook op z'n kamer spelen, terwijl ik in m'n eigen kamer ernaast (uit)rust.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe je je voelt hoor. Ik kan af en toe ook zo rekenen op een middagslaapje en dan wil hij niet slapen. Dan baal ik ook even, maar ja dan stel je je plannen maar weer bij. Want dat is ouderschap.
Ik zou hem afleiden door iets met hem te gaan doen, stuk fietsen, stukje wandelen, naar een speeltuintje. Dan kunnen jullie beide een beetje uitwaaien.
blijkbaar heeft ze niet de behoefte om je uit te testen en ben je dus juist meer dan een prima moederquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als je in de buurt zat, zou je hem zo mogen droppen. Misschien kan hij Annicka leren wat kattekwaad inhoud...Ik heb een saai kind wat dat betreft, ik word er soms onzeker door. Voelt ze zich bij mij niet veilig genoeg?
Tja, dat weet je toch. als jij moe bent willen zij niet slapen. Als je iets wil gaan doen dan vallen ze in slaap.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
niet om mijn kind iets te ontzeggen verder, maar ik zit ws met de nasleep van pfeiffer, mijn bloedwaarden waren nog niet oke, al zijn ze aan de beterende hand, en de uitslag van kinkhoest was nog niet binnen. Ik lig halve nachten wakker door het zwanger zijn. Ik slaap normaal al slecht, maar dat is nog een tikkie erger geworden. Als ik dan zo'n (voor mij) zenuwslopende ochtend met Jan achter de rug heb, heb ik zijn middagdutje méér dan nodig om de middag ook nog redelijk fatsoenlijk door te komen. Ik krijg wel hulp en onderneem nog genoeg met Jan, zo gaan we elke middag een stukje lopen naar opa (ja, zodat ik even een kwartiertje op m'n kont kan zitten, en hij even uitrazen met opa) en smorgens vaak samen boodschappen doen (behalve als hij naar de psz is, die dagen doe ik alleen boodschappen). maar om echt twaalf uur per dag alleen met hem bezig te zijn trek ik dus gewoonweg niet. Hij zal, of hij wil of niet, zijn middag rust moeten nemen. Al zal dat straks in het andere huis beter gaan, dan kan hij tenminste ook op z'n kamer spelen, terwijl ik in m'n eigen kamer ernaast (uit)rust.
</klaagpost>
btw.. had ik al gezegd dat het intussen stil is in de slaapkamer?
mjah, nu lijkt het alsof Jan alleen maar kan drammenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tja, dat weet je toch. als jij moe bent willen zij niet slapen. Als je iets wil gaan doen dan vallen ze in slaap.
Inderdaad. Xeentje slaapt thuis nooit 's middags (behalve dus als het niet uit komt, op de fiets ofzoquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat de meesten dat wel kennen, maar het is niet anders. Zelf kun je toch ook niet slapen op commando? En wij kunnen dan wel bijvoorbeeld gaan liggen en lezen of tv kijken ofzo, maar dat kunnen kinderen niet. En dat wij het tijd vinden om te slapen en dat wij tijd voor onszelf nodig hebben, maakt niet dat ons kind dan ook maar netjes gaat slapen.
Heel naar, maar daar zullen we het mee moeten doen. En als Senna niet wil slapen als ik denk dat dat wel een goed idee is, dan heb ik pech, en dan probeer ik het later nog eens. Overstuur laten raken, hoofd bonken, kokhalzen, nee echt, dat is me een stap te ver.
Maar dat lijkt me best lekker zo af en toe. Kom ik ook eens aan klusjes toe als onkruid wieden in de tuin enzo. Maar het zit er nu eenmaal niet in hier. 's Morgens slaapt ze wel altijd 2 uurtjes, maar ik dan meestal ook dus dat helpt ook niet zoveelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Met middagdutjes moeten wij dus wel rekening mee houden en dat is inderdaad lastig, zeker omdat Annicka soms wel eens drie uur achter elkaar slaapt. Je hele middag is dan gewoon weg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |