abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87148118
Hoi!

Misschien dat jullie al iets hierover gelezen hebben in mijn andere topic maar ik maak toch maar even een nieuw topic aan want ik maak me toch wel erg zorgen.

Sinds vandaag maakt mijn kater, Pingoo, vreemde geluiden met zijn bekkie. Het klinkt een beetje als "waf", of hij nou hoest of iets anders, ik weet het niet. Hij likt ook veel zijn bekkie af met zijn tongetje als hij niks gegeten heeft.
Ik heb net even gekeken in zijn bekkie of daar iets te zien was, maar als ik zijn bekkie alleen al open doe lijkt het hem erg zeer te doen. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het leek echt heel zeer te doen dus heb ook niet kunnen kijken. Hij eet verder wel brokjes.
Ik heb 2 kittens met niesziekte en ik weet dat blaasjes op de tong ook van niesziekte kunnen komen, vandaar dat ik ook even in zijn bekkie keek.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand misschien wat het is? Uiteraard bel ik morgen de dierenarts op.
pi_87148896
Arme Pingoo :(

Rhana klinkt soms ook wel eens zo, maar dat is meer omdat ze dan te snel heeft gegeten of omdat er iets vast zit in dr keel ofzo. Maar als je niet kan kijken/als dat pijn doet, zou ik idd morgen gelijk de dierenarts bellen. Hopelijk kan je daar snel terecht!
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:53:18 #3
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_87148922
quote:
Het klinkt een beetje als "waf",
_O- Sorry ik moest keihard lachen.

Maar t lijkt er een beetje op alsof ie iets in zn keel heeft zitten.
Als t goed is blijft ie hoesten totdat het eruit is.
Misschien een scherp stukje droog gras oid.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_87149009
Klinkt als niesziekte. Kan ook zonder blaasjes in de bek hoor.
Zeker als de kittens het hebben is het niet ondenkbaar die oudere te hebben aangestoken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_87150737
Ik heb niet echt het idee dat er iets vast zit in zijn keel. Hij heeft al zoveel gegeten dat dat dan wel weg zou moeten zijn lijkt me. Hij komt ook niet buiten dus het kan geen gras zijn ofzo.
Niesziekte? Tja zou kunnen maar voor de rest heeft hij geen symptomen en hij is ingeënt maar dat zegt natuurlijk niet alles.

De eerste keren dat ik in zijn bekkie keek leek het alsof het pijn deed. Toen keek ik samen met mijn vriend. Pingoo is zo'n mama's kindje dat ik dacht dat mijn vriend gewoon niet mee mocht kijken van Pingoo. Ik heb het net dus alleen geprobeerd en dat ging prima en leek ook geen pijn te doen gelukkig. Er was niets in zijn bekkie te zien.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:30:14 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87151544
Kan een luchtweginfectie zijn.

Als hij wel eet & drinkt lijkt het me niet iets waar je vanavond voor naar de dierenarts moet, maar ik zou morgen wel gaan. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87154706
Vorige keer dat wij opvangkittens hadden (die overigens niet ziek waren) kreeg één van onze katten ook een soort hoestje en schorheid, hij heeft antibiotica gehad van de dierenarts en toen ging het weer weg.

Bek aflikken (en/of eventueel smakken) kan ook misselijkheid zijn.
pi_87158609
Ik werd vanochtend wakker en ging naar Pingoo toe. Wat hij nu de hele tijd doet is hoesten en tegelijkertijd kokhalzen ofzo. Ik heb hem een beetje nat vlees gegeven om te kijken of ie dat wou en dat wilde hij gelukkig wel. Het hoesten is veel erger geworden dus ik maak me ontzettend zorgen. Ik hoop maar dat het "maar" niesziekte is.
Vorig jaar rond deze tijd zijn mijn toenmalige twee katten overleden aan FIP, ik ben automatisch erg bang dat hij dat ook heeft/krijgt :(

Om half 9 de dierenarts bellen.
pi_87158969
Wat naar. Zeker als je eens FIP hebt meegemaakt blijf je daar altijd bang voor toch, ik zie dat bij mijn vriendinnen die er een kat aan verloren hebben en voor mij is het ook een spookbeeld.

Hoesten/kokhalzen; heb je toevallig kattengras staan (of kan hij buitenshuis gras eten) ? Je hoort wel eens dat er een sprietje een beetje klem komt te zitten, soms tot in de neus aan toe.

Hopelijk kan de dierenarts het snel oplossen.
pi_87159165
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat naar. Zeker als je eens FIP hebt meegemaakt blijf je daar altijd bang voor toch, ik zie dat bij mijn vriendinnen die er een kat aan verloren hebben en voor mij is het ook een spookbeeld.

Hoesten/kokhalzen; heb je toevallig kattengras staan (of kan hij buitenshuis gras eten) ? Je hoort wel eens dat er een sprietje een beetje klem komt te zitten, soms tot in de neus aan toe.

Hopelijk kan de dierenarts het snel oplossen.
Het is ook een verschrikkelijke ziekte, de hele kat wordt gesloopt en op het laatste moment wordt pas duidelijk dat het FIP is bah, ik mag het toch niet hopen :(
Pingoo komt niet buiten dus hij kan geen gras of iets in zijn neus hebben. Ik heb ook geen kattengras staan.
pi_87159193
Mijn vriend heeft net met de dierenarts gebeld en die zegt dat hij in het eerste stadium zit van niesziekte. Hij is netjes geent dus zij kunnen verder niks voor hem doen en hij moet het zelf oppakken. Als hij een loopneus of oogjes krijgt dan moeten we wel langskomen maar voor nu moet hij het zelf oplossen.

Ik hoop het!
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:51:27 #12
6616 Scully
Just vodka.
pi_87161836
Maar als hij ingeent is kan hij toch geen niesziekte meer krijgen? Wat heeft inenten anders voor zin?

Beterschap voor Pingoo iig! ^O^
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_87162054
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:51 schreef Scully het volgende:
Maar als hij ingeent is kan hij toch geen niesziekte meer krijgen? Wat heeft inenten anders voor zin?

Beterschap voor Pingoo iig! ^O^
Inenten vermindert de kans op niesziekte, het voorkomt het niet. En als ie niesziekte heeft wordt het niet zo erg als een kat zonder inenting.
pi_87163532
Het is net zoiets als de griepprik, als je die haalt kun je ook nog griep krijgen maar je hebt minder kans op ernstige complicaties.
En net als bij de griepprik ligt het er maar net aan met welke variant van de ziekte je in aanraking komt. Niesziekte is een verzamelnaam voor een hele groep ziekteverwekkers die ontsteking van de luchtwegen veroorzaken bij katten. Ze kunnen niet al die verschillende stammen ziekteverwekkers in een enting stoppen, loopt je kat net tegen een versie aan die niet in de prik zat dan is het pech.

Hopelijk voelt Pingoo zich binnenkort weer wat beter :Y Naast dierendag heb je nu een extra excuus om hem een beetje te verwennen.
pi_87164114
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het is net zoiets als de griepprik, als je die haalt kun je ook nog griep krijgen maar je hebt minder kans op ernstige complicaties.
En net als bij de griepprik ligt het er maar net aan met welke variant van de ziekte je in aanraking komt. Niesziekte is een verzamelnaam voor een hele groep ziekteverwekkers die ontsteking van de luchtwegen veroorzaken bij katten. Ze kunnen niet al die verschillende stammen ziekteverwekkers in een enting stoppen, loopt je kat net tegen een versie aan die niet in de prik zat dan is het pech.

Hopelijk voelt Pingoo zich binnenkort weer wat beter :Y Naast dierendag heb je nu een extra excuus om hem een beetje te verwennen.
Haha dat doen we zeker! Hij wil alleen niet veel aangehaald worden en voelt zich duidelijk niet lekker. Ik ben net terug van school en hij loopt echt veel te kokhalzen en kots geluiden te maken maar er komt niks uit.
pi_87167342
Hier een foto van het lieve slachtoffer in kwestie:

Ik heb zo'n "hoestbui" geprobeerd te filmen:
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het echt doodeng en super zielig om te zien.
pi_87167860
Bah zojuist stikte hij bijna in zijn slaap :( Meteen de dierenarts gebeld en om half 5 kan ik terecht.
pi_87168019
He bah :( gelukkig kan je alsnog naar de dierenarts! Heb je vervoer? Anders wil ik wel rijden :)
pi_87168332
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:01 schreef Mama_Mia het volgende:
He bah :( gelukkig kan je alsnog naar de dierenarts! Heb je vervoer? Anders wil ik wel rijden :)
Hey!
Nou ik was van plan om op de fiets te gaan maar dat is wel een beetje onhandig. Als jij wil rijden zou dat heel fijn zijn! :)
pi_87168408
Tuurlijk, geen probleem :) is ook wat lekkerder voor Pingoo lijkt me zo :)

Moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben dat Rhana ook aangestoken kan worden :@ dierenarts zou niet toevallig gelijk Rhana kunnen intenten zeker :D
pi_87168606
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Mama_Mia het volgende:
Tuurlijk, geen probleem :) is ook wat lekkerder voor Pingoo lijkt me zo :)

Moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben dat Rhana ook aangestoken kan worden :@ dierenarts zou niet toevallig gelijk Rhana kunnen intenten zeker :D
Dat zou ik niet weten, misschien kun je dan beter even bellen. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent maar ik heb niet het idee dat het zo snel aan te steken is. Als jij gewoon Pingoo niet aanraakt, lijkt me dat het wel meevalt maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;) Ik snap het ook wel als je het eng vindt en dan ga ik gewoon fietsen. No problem.
pi_87168737
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, misschien kun je dan beter even bellen. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent maar ik heb niet het idee dat het zo snel aan te steken is. Als jij gewoon Pingoo niet aanraakt, lijkt me dat het wel meevalt maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;) Ik snap het ook wel als je het eng vindt en dan ga ik gewoon fietsen. No problem.
Nee joh, ik breng je wel, geen probleem :) en dan kan ik altijd als we daar zijn even vragen of ik Rhana in moet enten en wanneer dat dan zou kunnen. Moet toch nog een dierenarts in Enschede hebben :Y Hoe laat wou je weg?
pi_87168895
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:21 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Nee joh, ik breng je wel, geen probleem :) en dan kan ik altijd als we daar zijn even vragen of ik Rhana in moet enten en wanneer dat dan zou kunnen. Moet toch nog een dierenarts in Enschede hebben :Y Hoe laat wou je weg?
4 uur kwart over 4? Ik hou er wel van om een beetje op tijd te zijn :)
pi_87169005
Prima :) ik zorg dat ik rond die tijd klaar sta, bel maar even aan en dan gaan we :) neem aan dat je de weg weet maar ik neem voor de zekerheid de wegverklikker wel mee :s)
pi_87170615
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:29 schreef Mama_Mia het volgende:
Prima :) ik zorg dat ik rond die tijd klaar sta, bel maar even aan en dan gaan we :) neem aan dat je de weg weet maar ik neem voor de zekerheid de wegverklikker wel mee :s)
Doe ik! Hartstikke bedankt dat je mee gaat! :*

Meneer heeft nu ook al 3x gekotst :(
pi_87170744
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:13 schreef Oognip het volgende:

[..]

Doe ik! Hartstikke bedankt dat je mee gaat! :*

Meneer heeft nu ook al 3x gekotst :(
No problem :*

en he bah, arme Pingoo :'( hopelijk kan de dierenarts hem helpen!!
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:54:46 #27
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_87172075
Sterkte met de kat. ;(
Je weet..
pi_87175711
Pingoo blijkt niets te hebben. Waarschijnlijk heeft hij zich verslikt wat is blijven irriteren. Ik ben iig blij dat hij gezond is verklaard!
pi_87176652
Fijn *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:03:31 #30
6616 Scully
Just vodka.
pi_87176803
Gelukkig dat alles goed is met Pingoo. :)
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_87176831
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:03 schreef Scully het volgende:
Gelukkig dat alles goed is met Pingoo. :)
Hij is nog wel aan het hoesten. Als het vrijdag niet over is moet ik terug.
pi_87176912
* Mama_Mia vindt Pingoo lief O+
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:11:00 #33
6616 Scully
Just vodka.
pi_87177020
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:04 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hij is nog wel aan het hoesten. Als het vrijdag niet over is moet ik terug.
Met goed bedoel ik ook meer dat het goed is dat hij geen FIP of niesziekte heeft. :)
pi_87178312
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef Scully het volgende:

[..]

Met goed bedoel ik ook meer dat het goed is dat hij geen FIP of niesziekte heeft. :)
Ok laat ik duidelijk zijn. Voor nu lijkt het niets maar het kan wel de eerste tekenen van niesziekte zijn. Als dat zo is dan moet hij het toch echt zelf oplossen dus daar kan de dierenarts niets aan doen.

FIP blijft eng. Luca had ook een keelontsteking... FIP is nu nog niet te herkenn
pi_87178342
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:07 schreef Mama_Mia het volgende:
* Mama_Mia vindt Pingoo lief O+
Pingoo jou ook! O+
pi_87179258
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:50 schreef Oognip het volgende:

[..]

Pingoo jou ook! O+
O+ ik ben blij dat hij rustig bleef bij de dierenarts haha, had wel verwacht dat ie het niet zo tof zou vinden, maar kennelijk vindt ie me inderdaad lief :s) :@
pi_87184868
Bah ik vind het echt zo naar om te zien. Soms slaapt ie lekker maar zodra hij wakker wordt begint ie weer te kotsen zonder kots. Echt ik vind het zo erg en ik kan zo weinig voor hem doen :'(
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:18:07 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_87184979
:* voor Pingoo. Mooi beest :Y.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:29:42 #39
6616 Scully
Just vodka.
pi_87185637
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:16 schreef Oognip het volgende:
Bah ik vind het echt zo naar om te zien. Soms slaapt ie lekker maar zodra hij wakker wordt begint ie weer te kotsen zonder kots. Echt ik vind het zo erg en ik kan zo weinig voor hem doen :'(
Je kunt lief voor hem zijn, hem knuffelen, hem extra aandacht geven, hem lekkere hapjes geven, hem laten merken dat je met hem meeleeft, hem vertroetelen en hem 's nachts bij je laten slapen. :)

Maar ik heb zo'n vermoeden dat je al deze dingen al doet. :)

Beterschap, Pingoo :* . Sterkte, Oognip ^O^ .
pi_87186344
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:29 schreef Scully het volgende:

[..]

Je kunt lief voor hem zijn, hem knuffelen, hem extra aandacht geven, hem lekkere hapjes geven, hem laten merken dat je met hem meeleeft, hem vertroetelen en hem 's nachts bij je laten slapen. :)

Maar ik heb zo'n vermoeden dat je al deze dingen al doet. :)

Beterschap, Pingoo :* . Sterkte, Oognip ^O^ .
Ik knuffel hem de hele dag, tenzij hij "kotst" want dan wil hij helemaal niks logischerwijs. Ik geef hem heel veel snoepjes maar eigenlijk mag dat helemaal niet, hij moet licht verteerbaar voedsel dus geen snoepjes en brokjes. Hij krijgt al mijn aandacht.
Hij gaat vannacht bij me slapen maar ik ben zooooo bang echt zoo bang ;(
pi_87190658
Weet je zeker dat het toch niet een soort van niezen is.
Mijn kat heeft al een paar keer niesziekte gehad (heeft het als baby opgelopen en krijgt het soms terug) en maakt dan echt ook blaf geluiden.

Maar.. ook heeft eens een kat van mij op oude leeftijd iets gekregen dat helaas dodelijk was. Zodra hij wilde gaan spinnen, moest hij kokhalzen. En uiteraard bleef hij steeds willen spinnen...... Het bleek een tumor te zijn daar. Ik hoop voor je eigenlijk dat het toch een vorm van niesziekte is en het dus gewoon over een paar dagen weer over is.

Heeft hij ook wat waterige oogjes??
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_87190811
Ik lees nu dat je al bij de dierenarts bent geweest.

Verslikt en dan last van zijn keel? Maar dan zou het toch minder moeten worden?

Jeetje... hoeveel dagen is het nu?
pi_87190841
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:01 schreef Injetta het volgende:
Weet je zeker dat het toch niet een soort van niezen is.
Mijn kat heeft al een paar keer niesziekte gehad (heeft het als baby opgelopen en krijgt het soms terug) en maakt dan echt ook blaf geluiden.

Maar.. ook heeft eens een kat van mij op oude leeftijd iets gekregen dat helaas dodelijk was. Zodra hij wilde gaan spinnen, moest hij kokhalzen. En uiteraard bleef hij steeds willen spinnen...... Het bleek een tumor te zijn daar. Ik hoop voor je eigenlijk dat het toch een vorm van niesziekte is en het dus gewoon over een paar dagen weer over is.

Heeft hij ook wat waterige oogjes??
Ik hoop ook zo dat het niesziekte is! Zou jij als ervaringsdeskundige eens het filmpje op pagina 1 willen bekijken? Volgens mij is het niet niezen maart misschien wil jij even kijken?
pi_87190975
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:04 schreef Injetta het volgende:
Ik lees nu dat je al bij de dierenarts bent geweest.

Verslikt en dan last van zijn keel? Maar dan zou het toch minder moeten worden?

Jeetje... hoeveel dagen is het nu?
Snda gister. Volgens de dierenarts kan het wel een paar dagen duren als is last heeft van een verslikking. Ik snap hè ook niet maar als zij het zegt... Het zou vrijdag over moeten zijn en anders kan het niesziekte of iets anders zijn en moet ik terug komen. Verder geen enkel symptoom van niesziekte.
pi_87196874
Wat een nacht... We hadden alle deuren opengezet zodat Pingoo bij ons op bed kon liggen en zodat we hem zouden horen als ie het moeilijk had. Ik ben er 4x mijn bed uitgegaan. Hij heeft heel veel gekotst en voelt zich zo beroerd. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. De dierenarts heeft gezegd dat ik af moet wachten maar dat kan ik niet.

Ik heb het idee dat er iets in zijn darmen verstopt zit ofzo en dat zou me ook niks verbazen. Hij eet bij alle speelgoedmuisjes de staartjes op en ik heb ze nog nooit teruggevonden in de kattenbak... Maar dan zou hij ook problemen met ontlasting moeten hebben en ik weet niet of dat zo is.

Ik ga iig de dierenarts bellen, uitleeggen dat ik in paniek ben en gewoon niet weet ewat ik moet doen. Als ie alles uitkotst dan haalt hij vrijdag niet eens :'(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:19:49 #46
6616 Scully
Just vodka.
pi_87199637
Hoe gaat het met Pingoo?
pi_87199976
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:19 schreef Scully het volgende:
Hoe gaat het met Pingoo?
Zie post hier boven. Ben nu op school. Om 11 uur gaat mijn vriend met hem naar de da.
pi_87202773
Mijn vriend is net bij de dierenarts geweest. Pingoo heeft ten gevolge van niesziekte, keelontsteking. Zijn keeltje was weg gevoelig. Hij heeft nu voor toen dagen antibiotica en een vloeibaar troepje ontstekingsremmer. Hierna moet het over zijn.

Ik ben heel blij dat ik naar mezelf en m'n gevoel heb geluisterd, anders waren we niet naar de da gegaan.
pi_87211983
Die medicijnen gaan echt voor geen meter. De vloeibare ontstekingsremmer gaat op zich wel met een spuitje maar de pil, pijnstiller, gaat echt helemaal niet. Niet in eten wat hij lekker vindt, hebben vlees, worst, snoepjes geprobeerd maar het lukt niet. Echt niet.
In overleg met de dierenarts gaan we nu eerst kijken of die ontstekingsremmer goed zijn werk gaat doen en het kan zijn dat dat alleen genoeg is. Eerst een paar dagen aankijken. Als het niet beter gaat moet ie het alsnog maar geen idee hoe.

Heb net kip voor hem gekookt maar ook dat eet ie niet. Ga zo naar de dierenarts oogzalf voor Prins halen en dan maar kijken of ik Pingoo moet gaan bijvoeren. Zo druk met zoveel zieke katten :(
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:23:41 #50
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_87212572
Aww wat sneu voor Pingoo [en jou!], ;( .

Succes ermee! :*
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:24:43 #51
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_87212617
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.kerckebosch.com/pillen.html
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_87213812
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 12:07 schreef Oognip het volgende:
Mijn vriend is net bij de dierenarts geweest. Pingoo heeft ten gevolge van niesziekte, keelontsteking. Zijn keeltje was weg gevoelig. Hij heeft nu voor toen dagen antibiotica en een vloeibaar troepje ontstekingsremmer. Hierna moet het over zijn.

Ik ben heel blij dat ik naar mezelf en m'n gevoel heb geluisterd, anders waren we niet naar de da gegaan.
Jeetje dus toch! Wat raar dat er gister dan niks te zien was! Hopelijk helpen de medicijnen, en gaat het toch lukken Pingoo die antibiotica te voeren!
pi_87213945
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:52 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Jeetje dus toch! Wat raar dat er gister dan niks te zien was! Hopelijk helpen de medicijnen, en gaat het toch lukken Pingoo die antibiotica te voeren!
Ja stom he! Snap er ook niks van :( De antibiotica geven gaat wel, alleen de pijnstiller in pil vorm gaat niet en daar stoppen we dus ook mee. Heb net wel even dwangvoer voor hem gekocht want hij wil dus ook niet eten.

@chipszak: handige site zeg! Staan hele goede tips op! Ga het morgen of vanavond nogmaals proberen te voeren en nu met behulp van de tips (boter op pilletje en in vriezer leggen). Thanks.
pi_87229856
Is het nog gelukt met het tabletje? En hoe is het nu met Pingoo?
pi_87235199
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:56 schreef Mama_Mia het volgende:
Is het nog gelukt met het tabletje? En hoe is het nu met Pingoo?
Pilletje hebben we niet meer geprobeerd, we vonden dat we hem genoeg geplaagd hadden. We gaan het vandaag weer proberen denk ik. Hij heeft zonet weer even wat nat vlees gegeten dus dat is heel goed. Ik heb het idee dat het ietsje pietsje beter met hem gaat, hij loopt gewoon rond en verstopt zich niet onder het bed. Maar niet te vroeg juichen ;)

*edit: ik heb nieuwe merk brokjes gekocht want ik dacht misschien is dat interessant en gaat ie ook brokjes eten en ja hoor :D joepie! Hij wordt nu alleen wel afgestraft en loop weer continu te hoesten/kokhalzen :(

[ Bericht 21% gewijzigd door Oognip op 06-10-2010 07:52:43 ]
pi_87239142
Net het vloeibare spulletje geprobeerd te geven en na een paar pogingen van mijn vriend en 2 van mij zit het er in :P
pi_87241981
Pingoo heeft al zijn eten er net weer uitgespuugd ;( heel jammer. Heb hem net maar wat vlees gegeven en daar heeft ie het gelei vanaf gegeten. Toen even wat dwangvoer gemaakt om te kijken of hij het misschien zo lekker vond dat ie het vanzelf zou eten. Hij wilde het niet uit het schaaltje eten maar wel van mijn vinger aflikken. Er zat maar een klein laagje in het schaaltje maar dat heeft ie uiteindelijk, via mijn vinger, allemaal op gegeten.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar meer eten voor hem dat licht verteerbaar is. Ik weet dat gekookte kip en rijst goed voor hem zijn maar dat vindt hij niet lekker. Ik ga er maar vanuit dat het dwangvoer licht verteerbaar is maar weet iemand misschien wat ik hem nog meer goed zou kunnen geven voor de afwisseling?

heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een kat per dag nodig heeft van zo'n heel zakje dwangvoer?

[ Bericht 5% gewijzigd door Oognip op 06-10-2010 13:03:13 ]
pi_87244650
Ik heb toen Rhana ziek was ook van die zakjes zachtvoer gekregen van de dierenarts, en daarvan mocht ze anderhalf zakje per dag.

Lijkt me ook beter idd als je m zachtvoer blijft geven, brokjes zijn misschien wel lekker nu, maar als dat zn keel irriteert voelt ie zich daar niet beter van idd. Misschien kan je wat bouillon over de brokjes doen? :? Wordt het zachter van en ruikt het ook aantrekkelijker.
pi_87244956
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:57 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik heb toen Rhana ziek was ook van die zakjes zachtvoer gekregen van de dierenarts, en daarvan mocht ze anderhalf zakje per dag.

Lijkt me ook beter idd als je m zachtvoer blijft geven, brokjes zijn misschien wel lekker nu, maar als dat zn keel irriteert voelt ie zich daar niet beter van idd. Misschien kan je wat bouillon over de brokjes doen? :? Wordt het zachter van en ruikt het ook aantrekkelijker.
Wat ik hem geef zijn geen zakjes met zacht voer maar er zit poeder in wat je moet mengen met water. Ik geef hem gewoon zoveel hij wilt, waarschijnlijk kleine beetjes gedurende de dag en hij krijgt dus zacht voer. Hij eet wel zelf brokjes van royal canin kitten. Ik kijk even hoe dat gaat anders zet ik dat ook weg.

Het bouillon over de brokjes is wel een goed idee, dat ga ik uitvoeren.
pi_87246483
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Oognip het volgende:

[..]

Wat ik hem geef zijn geen zakjes met zacht voer maar er zit poeder in wat je moet mengen met water. Ik geef hem gewoon zoveel hij wilt, waarschijnlijk kleine beetjes gedurende de dag en hij krijgt dus zacht voer. Hij eet wel zelf brokjes van royal canin kitten. Ik kijk even hoe dat gaat anders zet ik dat ook weg.

Ahh okay, dan heb ik geen idee. Lijkt me dat wanneer het dwangvoer is, er weinig kans is dat ie teveel eet, omdat ie niet zelf wil eten, maar dat weet ik ook niet zeker. Hopelijk houdt Pingoo straks zn eten binnen, arm beestje.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:23:09 #61
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87248057
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hoi Oognip, ik lees net je verhaal over Pingoo. Hopelijk knapt hij van het bijvoeren een beetje op. Ik heb een oude kater van 20 jaar die ik nu ongeveer 2 jaar dagelijks bijvoer (nierdieet fijngeprakt met een klein beetje water en dan met een lepeltje. Dit gaat prima, hij vind het niet vervelend. Daarnaast eet hij zelf ook brokjes (niet genoeg dus daarom ook bijvoeren). Je moet de brokjes dus niet weghalen hoor, het is belangrijk dat hij zelf ook nog wat eet. GEEN kant-en-klare bouillon geven (over de brokjes of hoe dan ook). Daar zit heel veel zout in en dan is echt enorm slecht voor je(elke) kat!!! Eigenlijk voor elk dier! Je kan wel kip koken en het water ervan geven aan je kat om de eetlust op te wekken. GEEN kant-en-klare bouillon doen hoor!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 06-10-2010 15:41:13 ]
pi_87248325
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:23 schreef Pippi het volgende:

[..]

Hoi Oognip, ik lees net je verhaal over Pingoo. Hopelijk knapt hij van het bijvoeren een beetje op. Ik heb een oude kkater van 20 jaar die ik nu ongeveer 2 jaar dagelijks bijvoer (nierdieet fijngeprakt met een klein beetje water en dan met een lepeltje. Dit gaat prima, hij vind het niet vervelend. Daarnaast eet hij zelf ook brokjes (niet genoeg dus daarom ook bijvoeren). Je moet de brokjes dus niet weghalen hoor, het is belangrijk dat hij zelf ook nog wat eet. GEEN kant-en-klare bouillon geven (over de brokjes of hoe dan ook). Daar zit heel veel zout in en dan is echt enorm slecht voor je(elke) kat!!! Eigenlijk voor elk dier! Je kan wel kip koken en het water ervan geven aan je kat om de eetlust op te wekken. GEEN kant-en-klare bouillon doen hoor!
Hoi Pippie,

goed dat je het zegt, ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat bouillon zo zout is. Thanks!

Jij bent dus al 2 jaar aan het bijvoeren? Je doet het eten dan op een lepeltje en eet hij het dan zelf van het lepeltje af?
Ik dacht dat ik misschien die brokjes beter weg kan halen omdat die niet licht verteerbaar zijn en hij ze dus zo weer uitkotst. Jij denkt dat het wel mee valt? Het is namelijk wel de bedoeling dat als hij wat eet, het ook in zijn lichaampje blijft. Ik merk nu namelijk al dat ie afvalt...
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:57:48 #63
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87249339
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:30 schreef Oognip het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik misschien die brokjes beter weg kan halen omdat die niet licht verteerbaar zijn en hij ze dus zo weer uitkotst. Jij denkt dat het wel mee valt? Het is namelijk wel de bedoeling dat als hij wat eet, het ook in zijn lichaampje blijft. Ik merk nu namelijk al dat ie afvalt...
Hoi Oognip,
Spuugt/ kotst je kat na een hoestbui of spuugt hij door misselijkheid?
Als hij spuugt door het hoesten maakt het eigenlijk niet uit wat voor voer je hem geeft.
Spuugt hij door misselijkheid dan zou ik aan de dierenarts vragen om Primperid en overstappen op lichtverteerbare brokjes (b.v. Hills Prescription Diet™ Feline i/d™ of Royal Canin Sensible).
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:01:51 #64
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87249474
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:30 schreef Oognip het volgende:

[..]
Het is namelijk wel de bedoeling dat als hij wat eet, het ook in zijn lichaampje blijft. Ik merk nu namelijk al dat ie afvalt...
Mmm... teveel afvallen is natuurlijk niet goed. Ik PM je even!
pi_87249557
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:57 schreef Pippi het volgende:

[..]

Hoi Oognip,
Spuugt/ kotst je kat na een hoestbui of spuugt hij door misselijkheid?
Als hij spuugt door het hoesten maakt het eigenlijk niet uit wat voor voer je hem geeft.
Spuugt hij door misselijkheid dan zou ik aan de dierenarts vragen om Primperid en overstappen op lichtverteerbare brokjes (b.v. Hills Prescription Diet™ Feline i/d™ of Royal Canin Sensible).
Hij spuugt na een hoestbui meestal, ik heb niet het idee dat hij misselijk is maar hoe weet ik dat? Ik denk dat ik zometeen langs de dierenwinkel fiets en even wat licht verteerbaar voedsel voor hem koop. Tis wel een beetje jammer dat er 5 katten van mee eten, het is ook geen doen om ze omstebeurt te voeren..

Ik zie je pm wel tegemoet!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:07:46 #66
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87249681
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef Oognip het volgende:

Ik zie je pm wel tegemoet!
Pm verstuurd
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:18:14 #67
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87250116
Om nog even terug te komen op een eerdere vraag van je:
"Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een kat per dag nodig heeft van zo'n heel zakje dwangvoer?"
De hoeveelheid die een kat minimaal nodig heeft hangt af van zijn/ haar gewicht. en is bij elk type en merk voer weer anders. Op de verpakking van je dwangvoer staat hoeveel je per dag moet geven bij een bepaald gewicht. Het is beter om die hoeveelheid te verdelen over meerdere voermomenten: liever 6x per dag 1/6 gedeelte van het totaal dan 2x per dag de helft.

Lichtverteerbaar voer is altijd beter dan gewoon voer bij een kat die spuugt. Kittenvoer is veel vetter dan het normale (volwassen) kattenvoer en dus per definitie zwaarder op de maag.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:34:40 #68
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87250782
Wat betreft pillen geven doe ik het waarschijnlijk iets anders dan wat meestal wordt geadviseerd. Ik geef dagelijks 9 pillen aan mijn 2 katten en 4x een drankje en dat gaat altijd zonder problemen (geen gestreste kat) op de volgende manier:

Pillen
-Pil tussen rechterduim- en wijsvinger nemen
-Ga zelf op je knieen achter de kat zitten (kat tussen de knieen en bovenbenen)
-Laat je kat tussen je knieen zitten met zijn rug naar je toe (niet op de rug van de kat duwen maar rustig (met lichte druk) van kop naar staart aaien
-Met linkerhand kop van de kat rustig naar achteren bewegen
-Met linkerwijsvinger zachte druk op linkermondhoek van de kat
-Pil vanaf het midden van de bek recht achterin de bek doen
-Bek dicht laten doen en kat laten slikken
-Als de kat niet zelf slikt dan wrijven over de keel van de kat

Vloeibare medicijnen/ vloeibaar dwangvoer/ water
-Bijna op dezelfde manier als hierboven maar de kop van de kat niet naar achteren bewegen maar gewoon recht vooruit laten
-Vloeibare medicijnen dus nooit achter in de bek geven!
-Het tuitje van de spuit aan de zijkant in de rechtermondhoek doen (achter de snijtand spuittuitje in de bek doen)
--Voorzichtig kleine beetjes van de vloeistof in de bek doen (ritme van het slikken b.v. 0,2 ml per keer)
-Tuitje van de spuit tijdens het geven van de vloeistof in de mondhoek laten!
-Niet te snel en niet teveel! Pas op voor verslikken, kijk dus of de kat slikt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 06-10-2010 16:53:03 ]
pi_87250874
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:18 schreef Pippi het volgende:
Om nog even terug te komen op een eerdere vraag van je:
"Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een kat per dag nodig heeft van zo'n heel zakje dwangvoer?"
De hoeveelheid die een kat minimaal nodig heeft hangt af van zijn/ haar gewicht. en is bij elk type en merk voer weer anders. Op de verpakking van je dwangvoer staat hoeveel je per dag moet geven bij een bepaald gewicht. Het is beter om die hoeveelheid te verdelen over meerdere voermomenten: liever 6x per dag 1/6 gedeelte van het totaal dan 2x per dag de helft.

Lichtverteerbaar voer is altijd beter dan gewoon voer bij een kat die spuugt. Kittenvoer is veel vetter dan het normale (volwassen) kattenvoer en dus per definitie zwaarder op de maag.
Mijn vriend heeft net royal canin sensible gekocht, heel duur. Voor 400 gram betaalde hij 6 euro, dus nu even zorgen dat alleen hij het binnen krijgt.

Er staat idd wel een bepaalde hoeveelheid op maar er staat niet dat dat afhangt van het gewicht. Bovendien eet hij nog wel wat dus het is alleen maar bijvoeren, dus die voorgeschreven hoeveelheid hoef ik me in principe niet aan te houden. Vind ik zelf :)

Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel hierover weet? Komt dat puur door de ervaring met je eigen kat?
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:48:25 #70
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87251329
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:37 schreef Oognip het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft net royal canin sensible gekocht, heel duur. Voor 400 gram betaalde hij 6 euro, dus nu even zorgen dat alleen hij het binnen krijgt.

Er staat idd wel een bepaalde hoeveelheid op maar er staat niet dat dat afhangt van het gewicht. Bovendien eet hij nog wel wat dus het is alleen maar bijvoeren, dus die voorgeschreven hoeveelheid hoef ik me in principe niet aan te houden. Vind ik zelf :)

Hoe komt het eigenlijk dat jij zoveel hierover weet? Komt dat puur door de ervaring met je eigen kat?
Royal canin sensible is inderdaad duur, ik geef wel duur advies he :@ Ik hoop dat Pingoo beter gaat eten en het binnen houdt.

Er staat achterop het pak een aanbevolen hoeveelheid Je moet dus even kijken naar het postuur van je kat. Je hebt gelijk dat je, doordat je bijvoert, je niet aan de aanbevolen hoeveelheid hoeft te houden. Persoonlijk zou ik wel de hoeveelheid brokjes die je in het bakje doet wegen. Dan weet je of hij beter of slechter zelf eet.

Ik ben verpleegkundige en weet zodoende veel van ziektebeelden en heb gemerkt dat je veel (niet alles) kan vertalen naar dierengeneeskunde. Daarnaast heb ik 2 oude katten van 19 en 20 jaar die het nodige mankeren maar met de juiste zorg het eigenlijk onwijs goed doen :s)
Problemen met pillen geven en dwangvoeren is mijn specialiteit O-) , heb al behoorlijk veel vriendinnen en collega's geholpen met hun katten, ik vind het eigenlijk een sport omdat ik dan perse wil dat het wel lukt!

Waarschijnlijk komt die volhardendheid door mijn werk als kinderverpleegkundige: sommige kinderen werken ook niet mee als ik medicijnen wil geven maar dan moet het toch.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pippi op 06-10-2010 16:55:59 ]
pi_87251779
Hier een foto van die lieverd O+
:O
  woensdag 6 oktober 2010 @ 17:55:36 #72
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87253959
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:58 schreef Oognip het volgende:
Hier een foto van die lieverd O+
Ahh! Pingoo Snorremans met keelpijn
pi_87263359
Ach guttegut, wat een getob met Pingoo.
Toen mijn oude kat niesziekte kreeg (van de kat die het nu min of meer chronisch heeft en dus af en toe een paar dagen niest en ziekjes is), heeft zij minstens 1 week niets gegeten.

Zij trok zich terug achter een kast. Ze dronk hele kleine beetjes en kwam niet van d'r plek. We hadden ook pilletjes gekregen maar kregen het er ook niet in omdat ze niet wilde eten.
Ik ben toen wel heel bang geweest dat ze er aan dood zou gaan, maar ik heb haar dus zoveel mogelijk met rust gelaten en wel opgelet dat ze in ieder geval bleef drinken.

Ik begrijp dat je wilt dat ze eet, maar een kat kan best een tijdje zonder eten hoor. Misschien moet je je daar dus niet te veel op focussen. Volgens mij is het belangrijk dat ze vooral veel slaapt en blijft drinken. Dat is wel van belang.

Toen mijn andere kat gesteriliseerd is heeft ze ook 10 dagen vrijwel niks gegeten.

Eerst moet ze van die keelpijn af en zich iets beter gaan voelen. Ik denk dat ze door dat hoesten en keelpijn dus als reflex gaat kotsen. En als ze dan gegeten heeft, is het eigenlijk nog erger.

Ik dacht al dat het niesziekte was. Daar is niet echt een medicijn voor, de kat moet het vooral dus zelf doen. En er over heen komen.
Heel veel sterkte en geef Pingoo maar een extra knuffel...
pi_87264658
Dank je Injetta :*

Ik wist niet dat katten zolang zonder eten zouden kunnen. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij niet zoveel wil eten als ie keelpijn heeft. Gelukkig eet hij toch wel kleine beetjes uit zichzelf. Er is inderdaad geen medicijn tegen niesziekte, maar hij heeft keelontsteking dus daar heeft ie wel medicijnen voor nodig.

Maar ik heb het idee dat het nu al iets beter met hem gaat, hij is meer levendig en springt weer op dingen.

Vannacht heeft ie bovenop me geslapen, terwijl hij nooit op schoot wil (tenzij ik op de wc zit :P). Hij doet meer dan gister, en hoest/kotst een stuk minder. Ik ben heel blij maar wil niet te vroeg juichen. De laatste keer dat een kat bij mij de goede kant op ging, ging ie dezelfde nacht nog dood :S
pi_87268051
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:58 schreef Oognip het volgende:
Dank je Injetta :*

Ik wist niet dat katten zolang zonder eten zouden kunnen. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij niet zoveel wil eten als ie keelpijn heeft. Gelukkig eet hij toch wel kleine beetjes uit zichzelf. Er is inderdaad geen medicijn tegen niesziekte, maar hij heeft keelontsteking dus daar heeft ie wel medicijnen voor nodig.

Maar ik heb het idee dat het nu al iets beter met hem gaat, hij is meer levendig en springt weer op dingen.

Vannacht heeft ie bovenop me geslapen, terwijl hij nooit op schoot wil (tenzij ik op de wc zit :P). Hij doet meer dan gister, en hoest/kotst een stuk minder. Ik ben heel blij maar wil niet te vroeg juichen. De laatste keer dat een kat bij mij de goede kant op ging, ging ie dezelfde nacht nog dood :S
*knuff*
ik duim voor m O+
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:17:14 #76
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87268108
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:35 schreef Injetta het volgende:

Ik begrijp dat je wilt dat ze eet, maar een kat kan best een tijdje zonder eten hoor.
}:| Een kat kan helemaal niet een tijdje zonder eten :{w

Ernstige gevolgen voor een kat die niet eet

Toen mijn kater Bram van 19 jaar door een maag- darmbloeding niet meer at ben ik, naast de 5 injecties die hij dagelijks kreeg, elke 3 uur gaan dwangvoeren om maar te voorkomen dat hij ook nog eens leverproblemen erbij kreeg!
Oognip, met andere woorden: met dwangvoeren ben je goed bezig ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Pippi op 06-10-2010 23:28:32 ]
pi_87273383
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Pippi het volgende:

[..]

}:| Een kat kan helemaal niet een tijdje zonder eten :{w

Ernstige gevolgen voor een kat die niet eet

Toen mijn kater Bram van 19 jaar door een maag- darmbloeding niet meer at ben ik, naast de 5 injecties die hij dagelijks kreeg, elke 3 uur gaan dwangvoeren om maar te voorkomen dat hij ook nog eens leverproblemen erbij kreeg!
Oognip, met andere woorden: met dwangvoeren ben je goed bezig ^O^
Haha ok, ik was ook niet van plan om te stoppen hoor. Ik geef hem ook brokjes uit mijn hand en dan eet ie ze heel gulzig op (samen met mijn vinger :P)

Helaas heeft Muis waarschijnlijk ook niesziekte, die niest en kokhalst ook behoorlijk :? Ik hoorde net kotsgeluiden en ik dacht dat zal Pingoo wel zijn, maar het is Muis. Pingoo heb ik nog niet gehoord vandaag...
pi_87281298
Muis mag ook aan de pilletjes. Hopen dat dat goed gaat.
pi_87282337
Jeetje, bijna het hele huis aan de pilletjes. Hopelijk gaat het snel beter met ze. *;
pi_87296470
Goed om te horen dat het beter gaat. En wat naar dat die andere nu ook begint. Maar ja, het is ook erg besmettelijk.

Ik bedoelde met een tiijdje: hooguit een week of een dag of 10 dat een kat zonder eten kan en wel drinkt. Het verhaal waar een link naar staat gaat over een kat die heel lang niet eet en ook bijna niks drinkt. Dat is heel wat anders.

In de natuur komt het ook wel voor dat een kat een aantal dagen niet aan eten kan komen, maar dan gaat hij heus niet meteen dood. Dat is hetzelfde met mensen toch? Tuurlijk verzwak je en is het niet goed, maar als je een week niet eet (wel drinkt) dan ben je heus niet meteen dood of dood en dood ziek.

Maar gelukkig begint Pingoo weer wat te eten. Dat is een goed teken.

^O^
pi_87300140
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef Injetta het volgende:
Ik bedoelde met een tiijdje: hooguit een week of een dag of 10 dat een kat zonder eten kan en wel drinkt. Het verhaal waar een link naar staat gaat over een kat die heel lang niet eet en ook bijna niks drinkt. Dat is heel wat anders.

In de natuur komt het ook wel voor dat een kat een aantal dagen niet aan eten kan komen, maar dan gaat hij heus niet meteen dood. Dat is hetzelfde met mensen toch? Tuurlijk verzwak je en is het niet goed, maar als je een week niet eet (wel drinkt) dan ben je heus niet meteen dood of dood en dood ziek.
Heb je de tweede link ook gelezen? Nog nooit een kat met leververvetting meegemaakt zeker? Niet eten bij katten kan heel gevaarlijk zijn. Na 3 dagen kan er al leververvetting optreden. Dit probleem komt vooral bij katten voor. Je kunt katten en mensen niet altijd vergelijken hoor!
Tuurlijk gaan de meeste katten niet dood na een paar dagen zonder eten, maar het is wel belangrijk om aandacht te besteden aan het feit dat een kat niet eet...het is zeker niet iets om te bagatelliseren zoals jij doet.

Gelukkig dat ts dit wel begrepen heeft. Sterkte met je kat!
pi_87302184
Mmm, ik zie dat er leververvetting op kan treden. Dat klinkt inderdaad akelig.
Ik heb mijn hele leven katten gehad en ook mijn familie en het vaker voorgekomen dat een kat om een bepaalde reden niet at. Ziekte of ergens per ongeluk opgesloten.
Geen van die katten heeft daar een blijvend iets opgelopen. Het is blijkbaar iets dat kan gebeuren. Dat zal dus per kat verschillen.

Verstandig dus om die kat toch proberen eten te geven... ^O^
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 04:13:56 #83
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87311965
Oognip, je hebt nu dus een soort dierenziekenhuis thuis :D Prins aan de oogzalf en Pingoo en Muis aan de pillen! Meid heel veel sterkte!, volhouden hoor! Dikke kus voor de lappenmand- poezebollen :*

Injetta, niet zo gek dat je nooit gehoord had van leververvetting. Het is wel iets typisch "kats". Een groot deel van de katten kan misschien wel een paar dagen vasten maar zodra een kat zijn vetten gaat afbreken doet ie er niet mee wat ie zou moeten doen maar slaat het dus op in de lever. Dit gebeurd vooral bij goed doorvoede/ dikke katten maar je zal maar een slanke kat/ kat op normaal gewicht hebben die dat ook gaat doen :'(
Mijn Bram is (eigenlijk was want hij is nu op een normaal gewicht) zo'n dikkiedik en ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd door mijn dierenarts. Al met al een wonder dat Bram toch weer de oude is geworden (na zijn maag- darmbloeding)
pi_87312215
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:13 schreef Pippi het volgende:
Oognip, je hebt nu dus een soort dierenziekenhuis thuis :D Prins aan de oogzalf en Pingoo en Muis aan de pillen! Meid heel veel sterkte!, volhouden hoor! Dikke kus voor de lappenmand- poezebollen :*

Injetta, niet zo gek dat je nooit gehoord had van leververvetting. Het is wel iets typisch "kats". Een groot deel van de katten kan misschien wel een paar dagen vasten maar zodra een kat zijn vetten gaat afbreken doet ie er niet mee wat ie zou moeten doen maar slaat het dus op in de lever. Dit gebeurd vooral bij goed doorvoede/ dikke katten maar je zal maar een slanke kat/ kat op normaal gewicht hebben die dat ook gaat doen :'(
Mijn Bram is (eigenlijk was want hij is nu op een normaal gewicht) zo'n dikkiedik en ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd door mijn dierenarts. Al met al een wonder dat Bram toch weer de oude is geworden (na zijn maag- darmbloeding)
Hey Pippie thanks! Mara is ook aan de pillen, die hoeft er gelukkig nog maar 2 :) Pingoo heb ik vanochtend op schoot zijn vloeibare spulletje gegeven en dat ging prima, zoals jij zei in meerdere spuitjes (niet alles in 1x) en rustig. Goede tips, bedankt!
pi_87322245
Wat vervelend dat je nu zowat iedereen ziek hebt. Hopelijk zijn ze snel opgeknapt.
pi_87322872
Met Pingoo gaat het echt goed maar Muis knapt nog niet echt op. Sinds vandaag heeft ie continu zijn bekkie openstaan :? Ik snap niet zo goed waarom, het is niet zo dat zijn neusje verstopt zit ofzo. Hier iemand enig idee?
pi_87338699
Bah ik maak me zo'n zorgen om Muis. Zijn bekkie staat veel open, hij niest continu, voelt zich ellendig en heeft zijn derde ooglid voor zijn oogje gedaan. Hij wil alleen maar alleen zijn en slapen :(
pi_87341896
Ach nu weer muis... die niesziekte is echt naar. Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met een hele zware verkoudheid bij jezelf. Zo'n beest voelt zich ellendig, niest de hele tijd en kan ook ontstekingen in zijn bek krijgen heb ik begrepen.

Vooral zorgen dat hij blijft drinken en hopen dat hij snel opknapt.
Heeft Muis nu ook pillen?
pi_87349589
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef Injetta het volgende:
Ach nu weer muis... die niesziekte is echt naar. Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met een hele zware verkoudheid bij jezelf. Zo'n beest voelt zich ellendig, niest de hele tijd en kan ook ontstekingen in zijn bek krijgen heb ik begrepen.

Vooral zorgen dat hij blijft drinken en hopen dat hij snel opknapt.
Heeft Muis nu ook pillen?
Muis krijgt nu inderdaad ook pillen maar toen ik hem de eerste gaf, ging hij een uur later spugen dus ik denk dat die er weer uit was. Gister heeft ie er nog een gehad zonder te spugen en vandaag nog een, volgens mij een week lang.
pi_87352467
Je hebt wel een echte ziekenboeg thuis zo...
Ik vind het altijd zo zielig als beesten ziek zijn, je kunt ze niks uitleggen. Ze snappen niet wat er aan de hand is. Zo zielig.. :'(
pi_87353069
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:47 schreef Injetta het volgende:
Je hebt wel een echte ziekenboeg thuis zo...
Ik vind het altijd zo zielig als beesten ziek zijn, je kunt ze niks uitleggen. Ze snappen niet wat er aan de hand is. Zo zielig.. :'(
Precies dat vind ik ook altijd zo zielig ervan! :( ik probeer ze als ze ziek zijn extra lief te behandelen maar het enige wat ze willen is rust en niet zoveel aandacht.
pi_102836774
Ik ga toch een schop geven aan dit topic.. Volgens de DA heeft mijn kat namelijk keelontsteking maar ik vertrouw het voor geen meter :'( het verhaal:

Maandagochtend om 6 uur wakker geworden van mijn kat Ichi omdat hij aan een stuk door aan het "hoesten" was, raar hoest-achtig geluid met kokhalzen. Gelijk de dierenarts gebeld omdat hij ook benauwd leek te zijn. We mochten om 8 uur direct langskomen.
Hij is overdag gebleven om in de gaten te houden. Longen geluisterd: niets raars aan, keel was wel gevoelig dus lichte keelontsteking. Antibiotica en pijnstilling meegekregen. Het hoesten is toen wel gestopt en hij niest nog af en toe met beetje kokhalsen.

Woensdag kwam ik thuis uit mijn werk en hij zag er niet best uit. Gelijk weer terug naar DA, temp gemeten en dit was 39,8! Die nacht opgenomen. DA vermoed nu dat er misschien iets van een grasje o.i.d. in zn keel/luchtpijp zit. Donderdagochtend onder narcose en in zn keel en luchtpijp gekeken maar niets gevonden, wel zal de keel er erg geïrriteerd uit: heftige keelontsteking dus. Weer mee naar huis met dezelfde pijnstilling en antibiotica.

Hij heeft woensdagochtend voor het laatst gegeten, drinkt nog wel en heeft sinds gisteravond ook traanoogjes. Ik ga straks maar weer met de DA bellen want het gaat gewoon echt niet goed, hij reageert nergens meer echt op, pilletjes geven gaat zelfs makkelijk hij verzet zich niet eens. Ik heb het idee dat ie alleen maar achteruit gaat :'(

Pfff heel verhaal geworden maar herkent iemand dit? Ik maak me zo'n zorgen!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_102837036
Pfff wat naar Kirb ;(
Waar je kat last van heeft klinkt als de symptomen van niesziekte (keelontsteking, tranende oogjes, koorts), maar dan zou je nu normaliter wel al verbetering moeten zien.
Je kat eet ook niet meer zo te lezen, mogelijk is dat door zijn zere keel. Ben je al begonnen met dwangvoeren?

Voor de rest weet ik het niet, maar wens ik je wel veel sterkte :*
pi_102837172
Ik ga maar eens informeren bij de DA over dwangvoeren.. Hij wil namelijk ook geen vlees vermengt met water eten, hij kijkt er gewoon niet eens naar.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_102837232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:21 schreef Kirb het volgende:
Ik ga maar eens informeren bij de DA over dwangvoeren.. Hij wil namelijk ook geen vlees vermengt met water eten, hij kijkt er gewoon niet eens naar.
Goed idee ^O^ wacht daar niet te lang mee he, hij zit nu al veel te lang zonder eten.
pi_102837621
Zojuist gebeld met de DA, we gaan inderdaad nu dwangvoeding proberen. Wel raar dat ik daar eerder niets van gehoord heb :{. Gister nog contact gehad met DA en we zouden maandag weer contact hebben.
pi_102842952
Wat voor dwangvoeding heb je gekregen? Wil het geven een beetje?
pi_102843912
Ik heb recovery van royal canin gekregen. Helaas is Ichi (sinds 2 maanden) een blaasgruiskat dus ik moest eerst proberen een vleesje van zn urinary s/o te verdunnen met water en dat dan met het spuitje geven maar dat ging dus niet echt.. je krijgt dat spul gewoon niet goed verdunt. Dus toch maar die recovery gegeven met spuitje en dat ging wel, het leek er even op dat hij ging overgeven maar gelukkig kwam er niks uit.
Heb ook andere antibiotica gekregen die meer voor niesziekte helpt. We zullen het maar even afwachten. :{
pi_102846109
Hopelijk gaat het werken!
pi_102873614
Hij heeft vanochtend zelf een beetje gegeten! Het gaat dus iets beter heb ik het idee, hij slaapt nog wel heel de dag. Hopelijk eet hij strakjes nog een keer wat dat zou echt wel fijn zijn :)
pi_102874563
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:09 schreef Kirb het volgende:
Hij heeft vanochtend zelf een beetje gegeten! Het gaat dus iets beter heb ik het idee, hij slaapt nog wel heel de dag. Hopelijk eet hij strakjes nog een keer wat dat zou echt wel fijn zijn :)
Wat fijn! *O* Hopelijk zet het door!
pi_102956017
Helaas :( maandagochtend is ie weer opgenomen, ze zijn tot nu toe aan het dwangvoeden, hij heeft 2 mini plekjes op zn tong en dat zouden zweertjes zijn.. hij woog 5 kilo en nu nog maar 4,5. Enige lichtpuntje wat we vandaag hoorden is dat hij tot nu toe niet verder is afgevallen en dat hij zelf drinkt. Als ie morgen wel is afgevallen krijgt hij een maagsonde :'(.
pi_102956963
Jeetje wat heftig zeg! Wat shit dat het niet beter gaat! Maar die wzweertjes zouden dus kunnen verklaren waarom hij niet eet en afvalt... Hopelijk is dat 'alles' (niet dat het nog niet genoeg is hoor) en gaan de zweren snel over en kat dus weer eten. En anders een maagsonde, heftig voor hem hoor :{
pi_102967136
Bedankt voor het reageren Oognip, voelt gewoon alleen al fijn om het even van me af te schrijven. We zijn net weer op bezoek geweest en hij is dan zo lief, spinnen, kopjes geven. Het dwangvoeden gaat gelukkig goed dus hopelijk geen maagsonde. Als Ichi nou nog zelf gaat eten.. Maarja hij zit ook helemaal vol snot en slijm dus hij ruikt ook niks dus je kunt hem zo moeilijk verleiden met het lekkerste voedsel. Pff nouja morgen maar weer kijken.
pi_102998397
Hoe is het met Ichi? Is hij aangekomen en dus hoeft ie geen maagsonde?
pi_103069105
Ichi is sinds woensdagavond weer thuis! We zijn nog steeds aan het dwangvoeren maar dat lukt wel aardig. Hij voelt zich duidelijk weer iets beter *O*. Nu nog zelf gaan eten!
pi_103069264
Fijn dat het beter gaat! Hopelijk gaat hij snel zelf eten!
pi_103271051
Ichi is inmiddels weer helemaal de oude O+. Maar wat een bizarre twee weken zeg.
pi_103272618
Wat fijn dat hij weer helemaal de oude is! Hopelijk laat ie je niet nog eens zo schrikken :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')