abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87148118
Hoi!

Misschien dat jullie al iets hierover gelezen hebben in mijn andere topic maar ik maak toch maar even een nieuw topic aan want ik maak me toch wel erg zorgen.

Sinds vandaag maakt mijn kater, Pingoo, vreemde geluiden met zijn bekkie. Het klinkt een beetje als "waf", of hij nou hoest of iets anders, ik weet het niet. Hij likt ook veel zijn bekkie af met zijn tongetje als hij niks gegeten heeft.
Ik heb net even gekeken in zijn bekkie of daar iets te zien was, maar als ik zijn bekkie alleen al open doe lijkt het hem erg zeer te doen. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar het leek echt heel zeer te doen dus heb ook niet kunnen kijken. Hij eet verder wel brokjes.
Ik heb 2 kittens met niesziekte en ik weet dat blaasjes op de tong ook van niesziekte kunnen komen, vandaar dat ik ook even in zijn bekkie keek.

Komt iemand dit bekend voor of weet iemand misschien wat het is? Uiteraard bel ik morgen de dierenarts op.
pi_87148896
Arme Pingoo :(

Rhana klinkt soms ook wel eens zo, maar dat is meer omdat ze dan te snel heeft gegeten of omdat er iets vast zit in dr keel ofzo. Maar als je niet kan kijken/als dat pijn doet, zou ik idd morgen gelijk de dierenarts bellen. Hopelijk kan je daar snel terecht!
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:53:18 #3
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_87148922
quote:
Het klinkt een beetje als "waf",
_O- Sorry ik moest keihard lachen.

Maar t lijkt er een beetje op alsof ie iets in zn keel heeft zitten.
Als t goed is blijft ie hoesten totdat het eruit is.
Misschien een scherp stukje droog gras oid.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_87149009
Klinkt als niesziekte. Kan ook zonder blaasjes in de bek hoor.
Zeker als de kittens het hebben is het niet ondenkbaar die oudere te hebben aangestoken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_87150737
Ik heb niet echt het idee dat er iets vast zit in zijn keel. Hij heeft al zoveel gegeten dat dat dan wel weg zou moeten zijn lijkt me. Hij komt ook niet buiten dus het kan geen gras zijn ofzo.
Niesziekte? Tja zou kunnen maar voor de rest heeft hij geen symptomen en hij is ingeënt maar dat zegt natuurlijk niet alles.

De eerste keren dat ik in zijn bekkie keek leek het alsof het pijn deed. Toen keek ik samen met mijn vriend. Pingoo is zo'n mama's kindje dat ik dacht dat mijn vriend gewoon niet mee mocht kijken van Pingoo. Ik heb het net dus alleen geprobeerd en dat ging prima en leek ook geen pijn te doen gelukkig. Er was niets in zijn bekkie te zien.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:30:14 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87151544
Kan een luchtweginfectie zijn.

Als hij wel eet & drinkt lijkt het me niet iets waar je vanavond voor naar de dierenarts moet, maar ik zou morgen wel gaan. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87154706
Vorige keer dat wij opvangkittens hadden (die overigens niet ziek waren) kreeg één van onze katten ook een soort hoestje en schorheid, hij heeft antibiotica gehad van de dierenarts en toen ging het weer weg.

Bek aflikken (en/of eventueel smakken) kan ook misselijkheid zijn.
pi_87158609
Ik werd vanochtend wakker en ging naar Pingoo toe. Wat hij nu de hele tijd doet is hoesten en tegelijkertijd kokhalzen ofzo. Ik heb hem een beetje nat vlees gegeven om te kijken of ie dat wou en dat wilde hij gelukkig wel. Het hoesten is veel erger geworden dus ik maak me ontzettend zorgen. Ik hoop maar dat het "maar" niesziekte is.
Vorig jaar rond deze tijd zijn mijn toenmalige twee katten overleden aan FIP, ik ben automatisch erg bang dat hij dat ook heeft/krijgt :(

Om half 9 de dierenarts bellen.
pi_87158969
Wat naar. Zeker als je eens FIP hebt meegemaakt blijf je daar altijd bang voor toch, ik zie dat bij mijn vriendinnen die er een kat aan verloren hebben en voor mij is het ook een spookbeeld.

Hoesten/kokhalzen; heb je toevallig kattengras staan (of kan hij buitenshuis gras eten) ? Je hoort wel eens dat er een sprietje een beetje klem komt te zitten, soms tot in de neus aan toe.

Hopelijk kan de dierenarts het snel oplossen.
pi_87159165
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat naar. Zeker als je eens FIP hebt meegemaakt blijf je daar altijd bang voor toch, ik zie dat bij mijn vriendinnen die er een kat aan verloren hebben en voor mij is het ook een spookbeeld.

Hoesten/kokhalzen; heb je toevallig kattengras staan (of kan hij buitenshuis gras eten) ? Je hoort wel eens dat er een sprietje een beetje klem komt te zitten, soms tot in de neus aan toe.

Hopelijk kan de dierenarts het snel oplossen.
Het is ook een verschrikkelijke ziekte, de hele kat wordt gesloopt en op het laatste moment wordt pas duidelijk dat het FIP is bah, ik mag het toch niet hopen :(
Pingoo komt niet buiten dus hij kan geen gras of iets in zijn neus hebben. Ik heb ook geen kattengras staan.
pi_87159193
Mijn vriend heeft net met de dierenarts gebeld en die zegt dat hij in het eerste stadium zit van niesziekte. Hij is netjes geent dus zij kunnen verder niks voor hem doen en hij moet het zelf oppakken. Als hij een loopneus of oogjes krijgt dan moeten we wel langskomen maar voor nu moet hij het zelf oplossen.

Ik hoop het!
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:51:27 #12
6616 Scully
Just vodka.
pi_87161836
Maar als hij ingeent is kan hij toch geen niesziekte meer krijgen? Wat heeft inenten anders voor zin?

Beterschap voor Pingoo iig! ^O^
I don't have to runaway and live in the street. I can runaway and I can go to the ocean, I can go to the country, I can go to the mountains. I could go to Israel, Africa, Afghanistan.
pi_87162054
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:51 schreef Scully het volgende:
Maar als hij ingeent is kan hij toch geen niesziekte meer krijgen? Wat heeft inenten anders voor zin?

Beterschap voor Pingoo iig! ^O^
Inenten vermindert de kans op niesziekte, het voorkomt het niet. En als ie niesziekte heeft wordt het niet zo erg als een kat zonder inenting.
pi_87163532
Het is net zoiets als de griepprik, als je die haalt kun je ook nog griep krijgen maar je hebt minder kans op ernstige complicaties.
En net als bij de griepprik ligt het er maar net aan met welke variant van de ziekte je in aanraking komt. Niesziekte is een verzamelnaam voor een hele groep ziekteverwekkers die ontsteking van de luchtwegen veroorzaken bij katten. Ze kunnen niet al die verschillende stammen ziekteverwekkers in een enting stoppen, loopt je kat net tegen een versie aan die niet in de prik zat dan is het pech.

Hopelijk voelt Pingoo zich binnenkort weer wat beter :Y Naast dierendag heb je nu een extra excuus om hem een beetje te verwennen.
pi_87164114
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het is net zoiets als de griepprik, als je die haalt kun je ook nog griep krijgen maar je hebt minder kans op ernstige complicaties.
En net als bij de griepprik ligt het er maar net aan met welke variant van de ziekte je in aanraking komt. Niesziekte is een verzamelnaam voor een hele groep ziekteverwekkers die ontsteking van de luchtwegen veroorzaken bij katten. Ze kunnen niet al die verschillende stammen ziekteverwekkers in een enting stoppen, loopt je kat net tegen een versie aan die niet in de prik zat dan is het pech.

Hopelijk voelt Pingoo zich binnenkort weer wat beter :Y Naast dierendag heb je nu een extra excuus om hem een beetje te verwennen.
Haha dat doen we zeker! Hij wil alleen niet veel aangehaald worden en voelt zich duidelijk niet lekker. Ik ben net terug van school en hij loopt echt veel te kokhalzen en kots geluiden te maken maar er komt niks uit.
pi_87167342
Hier een foto van het lieve slachtoffer in kwestie:

Ik heb zo'n "hoestbui" geprobeerd te filmen:
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het echt doodeng en super zielig om te zien.
pi_87167860
Bah zojuist stikte hij bijna in zijn slaap :( Meteen de dierenarts gebeld en om half 5 kan ik terecht.
pi_87168019
He bah :( gelukkig kan je alsnog naar de dierenarts! Heb je vervoer? Anders wil ik wel rijden :)
pi_87168332
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:01 schreef Mama_Mia het volgende:
He bah :( gelukkig kan je alsnog naar de dierenarts! Heb je vervoer? Anders wil ik wel rijden :)
Hey!
Nou ik was van plan om op de fiets te gaan maar dat is wel een beetje onhandig. Als jij wil rijden zou dat heel fijn zijn! :)
pi_87168408
Tuurlijk, geen probleem :) is ook wat lekkerder voor Pingoo lijkt me zo :)

Moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben dat Rhana ook aangestoken kan worden :@ dierenarts zou niet toevallig gelijk Rhana kunnen intenten zeker :D
pi_87168606
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:11 schreef Mama_Mia het volgende:
Tuurlijk, geen probleem :) is ook wat lekkerder voor Pingoo lijkt me zo :)

Moet zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben dat Rhana ook aangestoken kan worden :@ dierenarts zou niet toevallig gelijk Rhana kunnen intenten zeker :D
Dat zou ik niet weten, misschien kun je dan beter even bellen. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent maar ik heb niet het idee dat het zo snel aan te steken is. Als jij gewoon Pingoo niet aanraakt, lijkt me dat het wel meevalt maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;) Ik snap het ook wel als je het eng vindt en dan ga ik gewoon fietsen. No problem.
pi_87168737
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, misschien kun je dan beter even bellen. Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje huiverig bent maar ik heb niet het idee dat het zo snel aan te steken is. Als jij gewoon Pingoo niet aanraakt, lijkt me dat het wel meevalt maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;) Ik snap het ook wel als je het eng vindt en dan ga ik gewoon fietsen. No problem.
Nee joh, ik breng je wel, geen probleem :) en dan kan ik altijd als we daar zijn even vragen of ik Rhana in moet enten en wanneer dat dan zou kunnen. Moet toch nog een dierenarts in Enschede hebben :Y Hoe laat wou je weg?
pi_87168895
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:21 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Nee joh, ik breng je wel, geen probleem :) en dan kan ik altijd als we daar zijn even vragen of ik Rhana in moet enten en wanneer dat dan zou kunnen. Moet toch nog een dierenarts in Enschede hebben :Y Hoe laat wou je weg?
4 uur kwart over 4? Ik hou er wel van om een beetje op tijd te zijn :)
pi_87169005
Prima :) ik zorg dat ik rond die tijd klaar sta, bel maar even aan en dan gaan we :) neem aan dat je de weg weet maar ik neem voor de zekerheid de wegverklikker wel mee :s)
pi_87170615
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:29 schreef Mama_Mia het volgende:
Prima :) ik zorg dat ik rond die tijd klaar sta, bel maar even aan en dan gaan we :) neem aan dat je de weg weet maar ik neem voor de zekerheid de wegverklikker wel mee :s)
Doe ik! Hartstikke bedankt dat je mee gaat! :*

Meneer heeft nu ook al 3x gekotst :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')