abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 23:17:14 #76
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87268108
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:35 schreef Injetta het volgende:

Ik begrijp dat je wilt dat ze eet, maar een kat kan best een tijdje zonder eten hoor.
}:| Een kat kan helemaal niet een tijdje zonder eten :{w

Ernstige gevolgen voor een kat die niet eet

Toen mijn kater Bram van 19 jaar door een maag- darmbloeding niet meer at ben ik, naast de 5 injecties die hij dagelijks kreeg, elke 3 uur gaan dwangvoeren om maar te voorkomen dat hij ook nog eens leverproblemen erbij kreeg!
Oognip, met andere woorden: met dwangvoeren ben je goed bezig ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Pippi op 06-10-2010 23:28:32 ]
pi_87273383
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Pippi het volgende:

[..]

}:| Een kat kan helemaal niet een tijdje zonder eten :{w

Ernstige gevolgen voor een kat die niet eet

Toen mijn kater Bram van 19 jaar door een maag- darmbloeding niet meer at ben ik, naast de 5 injecties die hij dagelijks kreeg, elke 3 uur gaan dwangvoeren om maar te voorkomen dat hij ook nog eens leverproblemen erbij kreeg!
Oognip, met andere woorden: met dwangvoeren ben je goed bezig ^O^
Haha ok, ik was ook niet van plan om te stoppen hoor. Ik geef hem ook brokjes uit mijn hand en dan eet ie ze heel gulzig op (samen met mijn vinger :P)

Helaas heeft Muis waarschijnlijk ook niesziekte, die niest en kokhalst ook behoorlijk :? Ik hoorde net kotsgeluiden en ik dacht dat zal Pingoo wel zijn, maar het is Muis. Pingoo heb ik nog niet gehoord vandaag...
pi_87281298
Muis mag ook aan de pilletjes. Hopen dat dat goed gaat.
pi_87282337
Jeetje, bijna het hele huis aan de pilletjes. Hopelijk gaat het snel beter met ze. *;
♥ scars make us who we are ♥
pi_87296470
Goed om te horen dat het beter gaat. En wat naar dat die andere nu ook begint. Maar ja, het is ook erg besmettelijk.

Ik bedoelde met een tiijdje: hooguit een week of een dag of 10 dat een kat zonder eten kan en wel drinkt. Het verhaal waar een link naar staat gaat over een kat die heel lang niet eet en ook bijna niks drinkt. Dat is heel wat anders.

In de natuur komt het ook wel voor dat een kat een aantal dagen niet aan eten kan komen, maar dan gaat hij heus niet meteen dood. Dat is hetzelfde met mensen toch? Tuurlijk verzwak je en is het niet goed, maar als je een week niet eet (wel drinkt) dan ben je heus niet meteen dood of dood en dood ziek.

Maar gelukkig begint Pingoo weer wat te eten. Dat is een goed teken.

^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_87300140
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef Injetta het volgende:
Ik bedoelde met een tiijdje: hooguit een week of een dag of 10 dat een kat zonder eten kan en wel drinkt. Het verhaal waar een link naar staat gaat over een kat die heel lang niet eet en ook bijna niks drinkt. Dat is heel wat anders.

In de natuur komt het ook wel voor dat een kat een aantal dagen niet aan eten kan komen, maar dan gaat hij heus niet meteen dood. Dat is hetzelfde met mensen toch? Tuurlijk verzwak je en is het niet goed, maar als je een week niet eet (wel drinkt) dan ben je heus niet meteen dood of dood en dood ziek.
Heb je de tweede link ook gelezen? Nog nooit een kat met leververvetting meegemaakt zeker? Niet eten bij katten kan heel gevaarlijk zijn. Na 3 dagen kan er al leververvetting optreden. Dit probleem komt vooral bij katten voor. Je kunt katten en mensen niet altijd vergelijken hoor!
Tuurlijk gaan de meeste katten niet dood na een paar dagen zonder eten, maar het is wel belangrijk om aandacht te besteden aan het feit dat een kat niet eet...het is zeker niet iets om te bagatelliseren zoals jij doet.

Gelukkig dat ts dit wel begrepen heeft. Sterkte met je kat!
pi_87302184
Mmm, ik zie dat er leververvetting op kan treden. Dat klinkt inderdaad akelig.
Ik heb mijn hele leven katten gehad en ook mijn familie en het vaker voorgekomen dat een kat om een bepaalde reden niet at. Ziekte of ergens per ongeluk opgesloten.
Geen van die katten heeft daar een blijvend iets opgelopen. Het is blijkbaar iets dat kan gebeuren. Dat zal dus per kat verschillen.

Verstandig dus om die kat toch proberen eten te geven... ^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 04:13:56 #83
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_87311965
Oognip, je hebt nu dus een soort dierenziekenhuis thuis :D Prins aan de oogzalf en Pingoo en Muis aan de pillen! Meid heel veel sterkte!, volhouden hoor! Dikke kus voor de lappenmand- poezebollen :*

Injetta, niet zo gek dat je nooit gehoord had van leververvetting. Het is wel iets typisch "kats". Een groot deel van de katten kan misschien wel een paar dagen vasten maar zodra een kat zijn vetten gaat afbreken doet ie er niet mee wat ie zou moeten doen maar slaat het dus op in de lever. Dit gebeurd vooral bij goed doorvoede/ dikke katten maar je zal maar een slanke kat/ kat op normaal gewicht hebben die dat ook gaat doen :'(
Mijn Bram is (eigenlijk was want hij is nu op een normaal gewicht) zo'n dikkiedik en ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd door mijn dierenarts. Al met al een wonder dat Bram toch weer de oude is geworden (na zijn maag- darmbloeding)
pi_87312215
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 04:13 schreef Pippi het volgende:
Oognip, je hebt nu dus een soort dierenziekenhuis thuis :D Prins aan de oogzalf en Pingoo en Muis aan de pillen! Meid heel veel sterkte!, volhouden hoor! Dikke kus voor de lappenmand- poezebollen :*

Injetta, niet zo gek dat je nooit gehoord had van leververvetting. Het is wel iets typisch "kats". Een groot deel van de katten kan misschien wel een paar dagen vasten maar zodra een kat zijn vetten gaat afbreken doet ie er niet mee wat ie zou moeten doen maar slaat het dus op in de lever. Dit gebeurd vooral bij goed doorvoede/ dikke katten maar je zal maar een slanke kat/ kat op normaal gewicht hebben die dat ook gaat doen :'(
Mijn Bram is (eigenlijk was want hij is nu op een normaal gewicht) zo'n dikkiedik en ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd door mijn dierenarts. Al met al een wonder dat Bram toch weer de oude is geworden (na zijn maag- darmbloeding)
Hey Pippie thanks! Mara is ook aan de pillen, die hoeft er gelukkig nog maar 2 :) Pingoo heb ik vanochtend op schoot zijn vloeibare spulletje gegeven en dat ging prima, zoals jij zei in meerdere spuitjes (niet alles in 1x) en rustig. Goede tips, bedankt!
pi_87322245
Wat vervelend dat je nu zowat iedereen ziek hebt. Hopelijk zijn ze snel opgeknapt.
pi_87322872
Met Pingoo gaat het echt goed maar Muis knapt nog niet echt op. Sinds vandaag heeft ie continu zijn bekkie openstaan :? Ik snap niet zo goed waarom, het is niet zo dat zijn neusje verstopt zit ofzo. Hier iemand enig idee?
pi_87338699
Bah ik maak me zo'n zorgen om Muis. Zijn bekkie staat veel open, hij niest continu, voelt zich ellendig en heeft zijn derde ooglid voor zijn oogje gedaan. Hij wil alleen maar alleen zijn en slapen :(
pi_87341896
Ach nu weer muis... die niesziekte is echt naar. Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met een hele zware verkoudheid bij jezelf. Zo'n beest voelt zich ellendig, niest de hele tijd en kan ook ontstekingen in zijn bek krijgen heb ik begrepen.

Vooral zorgen dat hij blijft drinken en hopen dat hij snel opknapt.
Heeft Muis nu ook pillen?
pi_87349589
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef Injetta het volgende:
Ach nu weer muis... die niesziekte is echt naar. Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met een hele zware verkoudheid bij jezelf. Zo'n beest voelt zich ellendig, niest de hele tijd en kan ook ontstekingen in zijn bek krijgen heb ik begrepen.

Vooral zorgen dat hij blijft drinken en hopen dat hij snel opknapt.
Heeft Muis nu ook pillen?
Muis krijgt nu inderdaad ook pillen maar toen ik hem de eerste gaf, ging hij een uur later spugen dus ik denk dat die er weer uit was. Gister heeft ie er nog een gehad zonder te spugen en vandaag nog een, volgens mij een week lang.
pi_87352467
Je hebt wel een echte ziekenboeg thuis zo...
Ik vind het altijd zo zielig als beesten ziek zijn, je kunt ze niks uitleggen. Ze snappen niet wat er aan de hand is. Zo zielig.. :'(
pi_87353069
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 11:47 schreef Injetta het volgende:
Je hebt wel een echte ziekenboeg thuis zo...
Ik vind het altijd zo zielig als beesten ziek zijn, je kunt ze niks uitleggen. Ze snappen niet wat er aan de hand is. Zo zielig.. :'(
Precies dat vind ik ook altijd zo zielig ervan! :( ik probeer ze als ze ziek zijn extra lief te behandelen maar het enige wat ze willen is rust en niet zoveel aandacht.
pi_102836774
Ik ga toch een schop geven aan dit topic.. Volgens de DA heeft mijn kat namelijk keelontsteking maar ik vertrouw het voor geen meter :'( het verhaal:

Maandagochtend om 6 uur wakker geworden van mijn kat Ichi omdat hij aan een stuk door aan het "hoesten" was, raar hoest-achtig geluid met kokhalzen. Gelijk de dierenarts gebeld omdat hij ook benauwd leek te zijn. We mochten om 8 uur direct langskomen.
Hij is overdag gebleven om in de gaten te houden. Longen geluisterd: niets raars aan, keel was wel gevoelig dus lichte keelontsteking. Antibiotica en pijnstilling meegekregen. Het hoesten is toen wel gestopt en hij niest nog af en toe met beetje kokhalsen.

Woensdag kwam ik thuis uit mijn werk en hij zag er niet best uit. Gelijk weer terug naar DA, temp gemeten en dit was 39,8! Die nacht opgenomen. DA vermoed nu dat er misschien iets van een grasje o.i.d. in zn keel/luchtpijp zit. Donderdagochtend onder narcose en in zn keel en luchtpijp gekeken maar niets gevonden, wel zal de keel er erg geïrriteerd uit: heftige keelontsteking dus. Weer mee naar huis met dezelfde pijnstilling en antibiotica.

Hij heeft woensdagochtend voor het laatst gegeten, drinkt nog wel en heeft sinds gisteravond ook traanoogjes. Ik ga straks maar weer met de DA bellen want het gaat gewoon echt niet goed, hij reageert nergens meer echt op, pilletjes geven gaat zelfs makkelijk hij verzet zich niet eens. Ik heb het idee dat ie alleen maar achteruit gaat :'(

Pfff heel verhaal geworden maar herkent iemand dit? Ik maak me zo'n zorgen!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_102837036
Pfff wat naar Kirb ;(
Waar je kat last van heeft klinkt als de symptomen van niesziekte (keelontsteking, tranende oogjes, koorts), maar dan zou je nu normaliter wel al verbetering moeten zien.
Je kat eet ook niet meer zo te lezen, mogelijk is dat door zijn zere keel. Ben je al begonnen met dwangvoeren?

Voor de rest weet ik het niet, maar wens ik je wel veel sterkte :*
pi_102837172
Ik ga maar eens informeren bij de DA over dwangvoeren.. Hij wil namelijk ook geen vlees vermengt met water eten, hij kijkt er gewoon niet eens naar.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_102837232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:21 schreef Kirb het volgende:
Ik ga maar eens informeren bij de DA over dwangvoeren.. Hij wil namelijk ook geen vlees vermengt met water eten, hij kijkt er gewoon niet eens naar.
Goed idee ^O^ wacht daar niet te lang mee he, hij zit nu al veel te lang zonder eten.
pi_102837621
Zojuist gebeld met de DA, we gaan inderdaad nu dwangvoeding proberen. Wel raar dat ik daar eerder niets van gehoord heb :{. Gister nog contact gehad met DA en we zouden maandag weer contact hebben.
pi_102842952
Wat voor dwangvoeding heb je gekregen? Wil het geven een beetje?
pi_102843912
Ik heb recovery van royal canin gekregen. Helaas is Ichi (sinds 2 maanden) een blaasgruiskat dus ik moest eerst proberen een vleesje van zn urinary s/o te verdunnen met water en dat dan met het spuitje geven maar dat ging dus niet echt.. je krijgt dat spul gewoon niet goed verdunt. Dus toch maar die recovery gegeven met spuitje en dat ging wel, het leek er even op dat hij ging overgeven maar gelukkig kwam er niks uit.
Heb ook andere antibiotica gekregen die meer voor niesziekte helpt. We zullen het maar even afwachten. :{
pi_102846109
Hopelijk gaat het werken!
pi_102873614
Hij heeft vanochtend zelf een beetje gegeten! Het gaat dus iets beter heb ik het idee, hij slaapt nog wel heel de dag. Hopelijk eet hij strakjes nog een keer wat dat zou echt wel fijn zijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')