quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:35 schreef Injetta het volgende:
Ik begrijp dat je wilt dat ze eet, maar een kat kan best een tijdje zonder eten hoor.
Haha ok, ik was ook niet van plan om te stoppen hoor. Ik geef hem ook brokjes uit mijn hand en dan eet ie ze heel gulzig op (samen met mijn vingerquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:17 schreef Pippi het volgende:
[..]
Een kat kan helemaal niet een tijdje zonder eten
![]()
Ernstige gevolgen voor een kat die niet eet
Toen mijn kater Bram van 19 jaar door een maag- darmbloeding niet meer at ben ik, naast de 5 injecties die hij dagelijks kreeg, elke 3 uur gaan dwangvoeren om maar te voorkomen dat hij ook nog eens leverproblemen erbij kreeg!
Oognip, met andere woorden: met dwangvoeren ben je goed bezig
Heb je de tweede link ook gelezen? Nog nooit een kat met leververvetting meegemaakt zeker? Niet eten bij katten kan heel gevaarlijk zijn. Na 3 dagen kan er al leververvetting optreden. Dit probleem komt vooral bij katten voor. Je kunt katten en mensen niet altijd vergelijken hoor!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:30 schreef Injetta het volgende:
Ik bedoelde met een tiijdje: hooguit een week of een dag of 10 dat een kat zonder eten kan en wel drinkt. Het verhaal waar een link naar staat gaat over een kat die heel lang niet eet en ook bijna niks drinkt. Dat is heel wat anders.
In de natuur komt het ook wel voor dat een kat een aantal dagen niet aan eten kan komen, maar dan gaat hij heus niet meteen dood. Dat is hetzelfde met mensen toch? Tuurlijk verzwak je en is het niet goed, maar als je een week niet eet (wel drinkt) dan ben je heus niet meteen dood of dood en dood ziek.
Hey Pippie thanks! Mara is ook aan de pillen, die hoeft er gelukkig nog maar 2quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 04:13 schreef Pippi het volgende:
Oognip, je hebt nu dus een soort dierenziekenhuis thuisPrins aan de oogzalf en Pingoo en Muis aan de pillen! Meid heel veel sterkte!, volhouden hoor! Dikke kus voor de lappenmand- poezebollen
![]()
Injetta, niet zo gek dat je nooit gehoord had van leververvetting. Het is wel iets typisch "kats". Een groot deel van de katten kan misschien wel een paar dagen vasten maar zodra een kat zijn vetten gaat afbreken doet ie er niet mee wat ie zou moeten doen maar slaat het dus op in de lever. Dit gebeurd vooral bij goed doorvoede/ dikke katten maar je zal maar een slanke kat/ kat op normaal gewicht hebben die dat ook gaat doen![]()
Mijn Bram is (eigenlijk was want hij is nu op een normaal gewicht) zo'n dikkiedik en ik werd gelukkig op tijd gewaarschuwd door mijn dierenarts. Al met al een wonder dat Bram toch weer de oude is geworden (na zijn maag- darmbloeding)
Muis krijgt nu inderdaad ook pillen maar toen ik hem de eerste gaf, ging hij een uur later spugen dus ik denk dat die er weer uit was. Gister heeft ie er nog een gehad zonder te spugen en vandaag nog een, volgens mij een week lang.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:48 schreef Injetta het volgende:
Ach nu weer muis... die niesziekte is echt naar. Ik denk dat je het wel kunt vergelijken met een hele zware verkoudheid bij jezelf. Zo'n beest voelt zich ellendig, niest de hele tijd en kan ook ontstekingen in zijn bek krijgen heb ik begrepen.
Vooral zorgen dat hij blijft drinken en hopen dat hij snel opknapt.
Heeft Muis nu ook pillen?
Precies dat vind ik ook altijd zo zielig ervan!quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 11:47 schreef Injetta het volgende:
Je hebt wel een echte ziekenboeg thuis zo...
Ik vind het altijd zo zielig als beesten ziek zijn, je kunt ze niks uitleggen. Ze snappen niet wat er aan de hand is. Zo zielig..
Goed ideequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:21 schreef Kirb het volgende:
Ik ga maar eens informeren bij de DA over dwangvoeren.. Hij wil namelijk ook geen vlees vermengt met water eten, hij kijkt er gewoon niet eens naar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |