abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87148034
Two Israeli troops guilty of using human shield in Gaza

quote:
An Israeli military court has convicted two Israeli soldiers for using a Palestinian child as a human shield during an offensive in Gaza in 2009.

The soldiers were found guilty of reckless endangerment and conduct unbecoming for forcing the nine-year-old boy to check suspected booby-traps.

It is reportedly the first such conviction in Israel - where the use of civilians as human shields is banned.

The sentencing will be decided at a later date, the court said.
quote:
No protection
On Sunday, the southern command military court found the two Israeli soldiers guilty of "exceeding their authority to the point of endangering life" and conduct unbecoming in the incident in Gaza City's suburb of Tel al-Hawa on 15 January 2009.

A summary of the verdict said that - when rounding up residents of Tel al-Hawa - the soldiers came across bags in a home and ordered the Palestinian boy to search for suspected booby-traps.

"The boy, who feared for his fate and was under the stress of the situation, wet his pants," the three-judge panel wrote in the summary of the verdict.

"The court has noted that, unlike the soldiers, the child was, naturally, bereft of any form of protection."

However, the court acknowledged that at the time the soldiers - whose names have not been released - had been under "difficult and dangerous conditions".

The bags that the boy - identified only as Majd R - had checked did not have any hidden explosives and the child was later returned to his family unharmed.

Israel launched its Gaza offensive in December 2008, saying it was aimed at halting Palestinian rocket attacks from the territory controlled by militant Hamas movement.

Some 1,400 Palestinians and 13 Israelis were killed during the 22-day fighting.

Last year's report by UN investigator Richard Goldstone accused both Israel and Hamas of war crimes during the fighting.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-11462635

Maar toch moeten wij onze banden met Israel aanhalen :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:44:07 #2
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_87148322
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]

[..]

Jep, het zionisme is in politiek Den Haag steeds sterker vertegenwoordigd, dus dit gaan we allemaal pikken.

Vrijheid, Verantwoordelijkheid, en Chanoeka!
pi_87148811
:')
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:55:17 #4
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_87149073
quote:
[..]

[..]

Nu ja, het is kennelijk de eerste keer dat zulk wangedrag tot een veroordeling heeft geleid, dus wat dat betreft kunnen we beter nu de banden aanhalen dan tijdens de oorlog met Libanon of de oorlog in de Gazastrook. Maar ik ben benieuwd welke strafmaat men zal gebruiken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_87149486
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:55 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nu ja, het is kennelijk de eerste keer dat zulk wangedrag tot een veroordeling heeft geleid, dus wat dat betreft kunnen we beter nu de banden aanhalen dan tijdens de oorlog met Libanon of de oorlog in de Gazastrook. Maar ik ben benieuwd welke strafmaat men zal gebruiken.

Toen was het nog niet strafbaar :/

Beter blijven we zo neutraal mogelijk in deze situatie zonder ons aan enige zijde te lieren imo
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87149859
En dan altijd de mensen die burgerdoden goedpraten door te zeggen dat er strijders aan Palestijnse zijde tussen schoolkinderen schuilden. Ja, hoe die kinderen tussen de gewapende strijd komen is nu wel duidelijk, alleen steekt de vork dus anders in de steel. Heldhaftige soldaten. :{
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:06:07 #7
235357 TitusPullo
pi_87149910
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:01 schreef oompaloompa het volgende:
Beter blijven we zo neutraal mogelijk in deze situatie zonder ons aan enige zijde te lieren imo
Dat ben ik grotendeels met je eens.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_87152055
Ah de Israëlische rechtbanken doen ook al mee aan Pallywood zie ik.

Of zou er echt wat aan de hand zijn daar...
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:26:57 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87153900
quote:

[..]

Toen was het nog niet strafbaar :/

Heb je het bovenschrift ook gelezen? "...to stop his friends throwing stones"

Dus, kleine wannabee-jihadist wordt gepakt en aan het voertuig gebonden wat hij eerder zelf bekogeld had.

Anyway; een rechtbank veroordeelt twee israelische soldaten voor het gebruik van een als 'levend schild' fungerend palestijns kind. Daar gaat dit bericht dus over. In plaats van goedkeuring over het feit dat er in israel dus echt tegen wordt opgetreden, lees ik hier met name ontstemming over het feit waarvoor de soldaten veroordeeld worden. Heel selectief dus.

Ik vind gebruik van levende (burger-) schilden ook onjuist, maar de vaste moslimusers hier roepen natuurlijk alleen wanneer israel iets verkeerd doet. Als er een aantal israelische burgers (waaronder zwangere vrouw en kinderen) in een auto door palestijnen worden doodgeschoten hoor ik die kuttekoppen nooit.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_87153951
Als er Israëlische burgers (waaronder een zwangere vrouw en kinderen) worden doodgeschoten door een Palestijn is dat walgelijk.

Maar daar gaat dit topic niet over.
pi_87153965
Wie zijn dat trouwens, die vaste moslimusers?

En zijn er ook losse moslimusers dan?
pi_87154046
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dus, kleine wannabee-jihadist wordt gepakt en aan het voertuig gebonden wat hij eerder zelf bekogeld had.

Anyway; een rechtbank veroordeelt twee israelische soldaten voor het gebruik van een als 'levend schild' fungerend palestijns kind. Daar gaat dit bericht dus over. In plaats van goedkeuring over het feit dat er in israel dus echt tegen wordt opgetreden, lees ik hier met name ontstemming over het feit waarvoor de soldaten veroordeeld worden. Heel selectief dus.

Ik vind gebruik van levende (burger-) schilden ook onjuist, maar de vaste moslimusers hier roepen natuurlijk alleen wanneer israel iets verkeerd doet. Als er een aantal israelische burgers (waaronder zwangere vrouw en kinderen) in een auto door palestijnen worden doodgeschoten hoor ik die kuttekoppen nooit.
Ik denk dat je veel meer in mijn post leest dan dat er staat of dat ik bedoelde te communiceren.
pi_87154686
wat zitten jullie nou te zeuren antisemieten die 2 soldaten zijn veroordeeld zo hoort dat ook
pi_87154822
quote:
Exact, neutraal. Dus niet alle Israëliërs veroordelen omdat een aantal soldaten zijn veroordeeld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_87154875
Wie veroordeelt er in dit topic alle Israeliers ?
pi_87154916
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:50 schreef Athlon64x het volgende:
wat zitten jullie nou te zeuren antisemieten die 2 soldaten zijn veroordeeld zo hoort dat ook
Waarom mag je er dan niet meer over zeuren?

Waar zijn de anti semieten in dit topic?
pi_87155061
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:55 schreef IHVK het volgende:
Nog niemand. Maar het wordt al gegeneraliseerd naar alle soldaten, dus de volgende generalisatie laat vast niet lang op zich wachten.
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:04:00 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87155166
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:55 schreef IHVK het volgende:
Ach, ik neem vast een voorschotje op wat er normaal gezien gebeurt als de israeliers wat fout doen.

Remember die hoaxvloot vol turkse haatbaarden die maar al te graag de confrontatie met de israeliers aanwilden en het geouwehoer wat dat allemaal opleverde. Alsof er een mini-genocide had plaatsgevonden :')
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:05:56 #19
320441 Higher_
I can take you higher.
pi_87155244
Ik snap niet waarom 'Het Westen' Israël zo verdedigt.
Nog steeds schuld gevoel van WOII?
pi_87155370
Niet om het een of ander, maar al die mensen die een "voorschotje" nemen zijn nu toch degenen die de discussie waar ze geen zin in zeggen te hebben initiëren :?
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:13:03 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87155500
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:05 schreef Higher_ het volgende:
"Het Westen' verdedigt israel? Ik zie de publieke opinie toch echt wel veranderen.

Vooral nu Nethanyahu niet klip en klaar stopt met de nederzettingbouw zal hij niet bepaald vrienden maken hier in Europa en de VS.
pi_87155612
quote:
Het Westen generaliseren is natuurlijk net zo onzinnig.
pi_87155967
Volgens mij verschuift de algemene publieke opinie ook langzaam van Israel af.
Iig binnen de kringen waar ik me over het algemeen begeef :P

Sowieso lijkt het me slim om alles zo objectief mogelijk te bekijken, alhoewel dat in deze situatie extreem moeilijk en misschien zelfs onmogelijk is...
pi_87156530
quote:

[..]

Suffie... het is kuttenkoppen.
pi_87156772
Dus ze zijn berecht en veroordeeld. Ik zie een palestijns magistraat hamasleden nog niet veroordelen omdat ze kinderen als menselijk schild gebruiken.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_87156939
quote:
[..]

[..]

Dat is toch geen nieuws?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87157009
quote:

[..]

Ja, dat is dus een menselijk schild. Tegen stenen die naar pantservoertuigen gegooid worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 4 oktober 2010 @ 01:22:46 #28
235357 TitusPullo
pi_87157079
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus ze zijn berecht en veroordeeld. Ik zie een palestijns magistraat hamasleden nog niet veroordelen omdat ze kinderen als menselijk schild gebruiken.
Maar ze zijn ook niet gekant tegen rechtsvervolging:

http://www.haaretz.com/ne(...)mas-militants-1.5971

Allemaal Quislings en slaven van de zionisten, natuurlijk.
pi_87157182
quote:

An Israeli military court has convicted two Israeli soldiers for using a Palestinian child as a human shield during an offensive in Gaza in 2009.

The soldiers were found guilty of reckless endangerment and conduct unbecoming for forcing the nine-year-old boy to check suspected booby-traps.

It is reportedly the first such conviction in Israel - where the use of civilians as human shields is banned.

Oorlogsmisdaden. Maar helaas heeft Israel het verdrag van het humanitair oorlogsrecht niet ondertekend en is het dus niet gebonden aan fatsoenlijk gedrag
pi_87157199
Wtf? Ze zijn veroordeeld wat moet Israel verder doen? Ze overdragen aan de palestijnen zodat die beesten ze aan stukken kunnen scheuren?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_87157280
Daar heb je gelijk in. Maar:

Dus we zijn benieuwd.
pi_87157306
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:38 schreef Kees22 het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar:

Dus we zijn benieuwd.
Dat is meestal zo, niet alleen in Israel.
pi_87157340
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:39 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat is meestal zo, niet alleen in Israel.
Hoezo meestal?
Er zijn bij mijn weten weinig landen die kinderen van buren gebruiken als schild in een oorlog.
pi_87157354
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo meestal?
Er zijn bij mijn weten weinig landen die kinderen van buren gebruiken als schild in een oorlog.
Ik doel erop dat de mate van straf op een later tijdstip word bepaald.
pi_87157450
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Ik doel erop dat de mate van straf op een later tijdstip word bepaald.
Lijkt me een oorlogsmisdaad: het gebruiken van kinderen van tegenstanders als menselijk schild.
pi_87157547
quote:
[..]

[..]

TS, je bent een kneus. Het gaat om een aantal individuen die notabene veroordeeld worden door een Israelische rechter zelf. Waarom moet het gedrag van een paar soldaatjes onze banden met Israel beinvloeden :') Als we naar individuen kijken kan de hele wereld de banden met Nederland ook wel opzeggen.
pi_87157563
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Lijkt me een oorlogsmisdaad: het gebruiken van kinderen van tegenstanders als menselijk schild.
Het feit waar ze voor veroordeeld zijn is al aangegeven. Mensen roepen tegenwoordig al vrij snel dat iets een oorlogsmisdaad is. Aangezien Israel niet in oorlog is met de palestijnen kan dit geen oorlogsmisdaad zijn.
pi_87157600
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:48 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Suffie... het is kuttenkoppen.
En dan nog: Had het Israelische leger geen T-shirts met de afbeelding van een zwangere vrouw met een schietschijf en de tekst: "Een schot; twee doelen."
pi_87161097
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom mag je er dan niet meer over zeuren?

Waar zijn de anti semieten in dit topic?
omdat het joden zijn
pi_87161358
Vreemd he, dat als er twee soldaten voor oorlogsmisdaden worden veroordeeld, het nog niet goed is.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:37:05 #41
235357 TitusPullo
pi_87161492
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan nog: Had het Israelische leger geen T-shirts met de afbeelding van een zwangere vrouw met een schietschijf en de tekst: "Een schot; twee doelen."
Ja, het hele leger.
pi_87161758
Het is altijd veelbetekenend hoe snel dit incidenten worden gegeneraliseerd . Vorig jaar een wetsvoorstel van een kleine meerderheid om mensenrechtenorganisaties te verbieden. Wat volgde is dat Israël het wilde doen. Ook dit incident zal wel weer worden gebruikt om te generaliseren. Voor je het weet hoor je geluiden 'de joden gebruiken kinderen als menselijk schild'.

Ik vind het hypocriet om overigens te spreken over 'de joden'. Als je spreekt over 'de moslims' of 'de Marokkanen' heb je de poppen aan het dansen. Want je mag niet generaliseren. Behalve dan als het om 'de joden 'gaat.

Ontopic: Het gebruik van menselijke schilden door het Israëlische leger gebeurt al jaren. Ondanks dat ze op de vingers worden getikt door de Hoge Raad blijft men hier mee doorgaan.

quote:
On 6 October 2005, the High Court of Justice ruled that it was illegal for the IDF to use Palestinian civilians during military actions. The decision was made on a petition that B'Tselem and six other human rights organizations filed in 2002. The petition followed the IDF's use of Palestinian civilians as human shields since the beginning of the second intifada, primarily during IDF operations carried out in Palestinian population centers, as occurred in Operation Defensive Shield.

Soldiers used to pick civilians at random and force the civilians to protect them by doing dangerous tasks. For example, soldiers have ordered Palestinians to:

The method is the same each time: soldiers pick a civilian at random and force him to protect them by doing dangerous tasks that put his life at risk. For example, soldiers have ordered Palestinians to:

* enter buildings to check if they are booby-trapped, or to remove the occupants
* remove suspicious objects from roads used by the army
* stand inside houses where soldiers have set up military positions, so that Palestinians will not fire at the soldiers
* walk in front of soldiers to shield them from gunfire, while the soldiers hold a gun behind their backs and sometimes fire over their shoulders.

The soldiers in the field did not initiate this practice; rather, the order to use civilians as a means of protection was made by senior army officials.

Despite the High Court’s decision and army orders preceding and following it, security forces continue to use Palestinians as human shields. In 2007, for example, B'Tselem documented twelve such cases.

The IDF must act in accordance with the High Court’s ruling, issue clear commands and briefings, and direct the commanders to transmit to their forces the absolute prohibition on use of Palestinians to carry out military assignments. Also, the Judge Advocate General’s Office must open a Military Police investigation into every case of suspected violation of the prohibition, and prosecute every soldier, including the senior command echelon, if the findings of the investigation warrant it.
bron
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:30:28 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87162888
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:22 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar ze zijn ook niet gekant tegen rechtsvervolging:

http://www.haaretz.com/ne(...)mas-militants-1.5971

Allemaal Quislings en slaven van de zionisten, natuurlijk.
Je moet beter lezen. Dit bericht zegt dat de PA graag Hamas leden in Israelische rechtszalen ziet. Gezien die twee nogal vijanden zijn is dat niet echt bijzonder. Als Hamas of de PA hun eigen mensen gaan veroordelen voor oorlogsmisdaden, dat zou echt nieuws zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87162913
quote:
[..]

[..]

Volgens mij gebruiken de kids in die regio ook alleen maar geweld hoor. Beetje huilen om het huilen dit.
Palestijnen zijn net zo fout.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:33:03 #45
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87162949
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo kan ik ook wel verschrikkelijke uitspraken van individuele Palestijnen aanhalen. Dat t-shirt was gemaakt door een groep soldaten op eigen initiatief, niet door het israelische leger. Dat weet jij ook heel goed, dus dit is gewoon weer een van jouw geniepige anti-semitische leugens. En dat is de reden dat ik, muv het af en toe aantonen van jouw hardnekkige antisemitisme, niet meer met jou discussieer.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:33:50 #46
235357 TitusPullo
pi_87162970
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je moet beter lezen. Dit bericht zegt dat de PA graag Hamas leden in Israelische rechtszalen ziet.
Ja, dat staat al in de titel, dat had ik heus wel gelezen.
pi_87177316
Dit is natuurlijk geen verrassing meer. Israel is een walgelijk land en alle mensen die haar dienen zijn om op te kotsen.
PWBF
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:26:53 #48
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87177530
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:20 schreef Nielsch het volgende:
Dit is natuurlijk geen verrassing meer. Israel is een walgelijk land en alle mensen die haar dienen zijn om op te kotsen.
Ja en alle Duitsers hebben een bierbuik :').
pi_87178250
quote:
:')
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:56:28 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87178556
quote:
Verschrikkelijk inderdaad, die onafhankelijke rechters die zomaar oorlogsmisdadigers veroordelen. Gelukkig zullen eerlijke rechtbanken en dergelijke barbaarse taferelen nooit in Israel's buurlanden te zien zijn, daar begrijpen ze tenminste dat soldaten boven elke wet staan en vrij mogen moorden en martelen.
pi_87183135
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Verschrikkelijk inderdaad, die onafhankelijke rechters die zomaar oorlogsmisdadigers veroordelen. Gelukkig zullen eerlijke rechtbanken en dergelijke barbaarse taferelen nooit in Israel's buurlanden te zien zijn, daar begrijpen ze tenminste dat soldaten boven elke wet staan en vrij mogen moorden en martelen.
Terecht, als een dief jouw huis komt leegroven ga je ook niet met hem praten, maar sla je hem ook jouw huis uit...
PWBF
pi_87183531
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:55 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Veroordeling zonder straf .. let maar op. :)
pi_87190989
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:08 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Het feit waar ze voor veroordeeld zijn is al aangegeven. Mensen roepen tegenwoordig al vrij snel dat iets een oorlogsmisdaad is. Aangezien Israel niet in oorlog is met de palestijnen kan dit geen oorlogsmisdaad zijn.
Nou nee, dat is niet de reden. De reden is dat Israel het bijbehorende verdrag niet ondertekend heeft, net zo min als het non-proliferatieverdrag.
Dus Israel kan, strict gesproken, legaal oorlogsmisdaden begaan en atoombommen hebben.
Dit, om maar eens een land te noemen, in tegenstelling tot Iran.
pi_87191394
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zo kan ik ook wel verschrikkelijke uitspraken van individuele Palestijnen aanhalen. Dat t-shirt was gemaakt door een groep soldaten op eigen initiatief, niet door het israelische leger. Dat weet jij ook heel goed, dus dit is gewoon weer een van jouw geniepige anti-semitische leugens. En dat is de reden dat ik, muv het af en toe aantonen van jouw hardnekkige antisemitisme, niet meer met jou discussieer.
Dat wist ik niet, wel dat het circuleerde onder de soldaten. En wat voor een leger is dat, waar de hogere rangen dit soort uitwassen toestaan?
En in zekere zin heb je gelijk: ik reageerde nog wat na op een soortgelijke opmerking die een tijdje geleden over Palestijnen gemaakt is.
Aantonen van antisemitisme door middel van cynische, sarcastische, ironische, spottende of weerkaatsende opmerkingen lijkt makkelijk, maar is natuurlijk niet mogelijk. Als ik een mop vertel over negers, ben ik dan meteen negerhater?
Jammer, jij was een van de weinigen met wie ik nog wel eens een zinvolle discussie gevoerd heb. Maar het staat je vrij hoor.
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:19:09 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87191458
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Terecht, als een dief jouw huis komt leegroven ga je ook niet met hem praten, maar sla je hem ook jouw huis uit...
En dat ze meer eigen burgers en Palestijnen martelen en vermoorden dan zelfs de Israelis doen zien we daarmee gewoon door de vingers, toch?
pi_87191643
quote:

[..]

Wel reageren op:
quote:
Dit is natuurlijk geen verrassing meer. Israel is een walgelijk land en alle mensen die haar het dienen zijn om op te kotsen.
Een uitspraak die je van mij nooit zou horen (ik denk zelfs niet eens als reactie op iemand die op Palestijnen kotst.).
Consequent ben je wel!
pi_87191741
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat ze meer eigen burgers en Palestijnen martelen en vermoorden dan zelfs de Israelis doen zien we daarmee gewoon door de vingers, toch?
En generaliseren doe je ook niet?

Ik had je hoger ingeschat.
pi_87196156
quote:
Omdat de andere partij nog veel grotere idioten zijn.
pi_87196423
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef IHVK het volgende:
Ah de Israëlische rechtbanken doen ook al mee aan Pallywood zie ik.

Of zou er echt wat aan de hand zijn daar...
:?
quote:
An Israeli military court has convicted two Israeli soldiers
Snap die pallywood dus niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_87196425
quote:
Lees jij het bericht wel?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_87196433
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 23:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel meer in mijn post leest dan dat er staat of dat ik bedoelde te communiceren.
Ja, sommigen lezen niet alleen de TT :+
pi_87231496
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 05:12 schreef paddy het volgende:

[..]

:?
[..]

Snap die pallywood dus niet.
Cynisch als je het mij vraagt.
Is Pallywood niet de term voor ongefundeerde en gefabriceerde beschuldigingen vanuit Palestijnse kant? En nu vindt de Israelische rechtbank ook zomaar dat Israelische soldaten zich misdragen hebben. Dat kan toch niet anders dan Palestijnse fantasie zijn. Alsof een Israelische rechtbank Palestijnse fantasieën gelooft.

Hij heeft een cynisch punt: er zijn vast wel mensen die vinden dat de rechtbank in valse verhalen getrapt is en dat er eigenlijk niks aan de hand is.
Om zo ver vooruit te lopen op een nog niet geuite verdediging vind ik wat ver gaan, maar onbegrijpelijk (zeker bij dit onderwerp) is het niet.
pi_87231629
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:49 schreef Mylene het volgende:
Het is altijd veelbetekenend hoe snel dit incidenten worden gegeneraliseerd . Vorig jaar een wetsvoorstel van een kleine meerderheid om mensenrechtenorganisaties te verbieden. Wat volgde is dat Israël het wilde doen. Ook dit incident zal wel weer worden gebruikt om te generaliseren. Voor je het weet hoor je geluiden 'de joden gebruiken kinderen als menselijk schild'.

Ik vind het hypocriet om overigens te spreken over 'de joden'. Als je spreekt over 'de moslims' of 'de Marokkanen' heb je de poppen aan het dansen. Want je mag niet generaliseren. Behalve dan als het om 'de joden 'gaat.

Ontopic: Het gebruik van menselijke schilden door het Israëlische leger gebeurt al jaren. Ondanks dat ze op de vingers worden getikt door de Hoge Raad blijft men hier mee doorgaan.
[..]

bron
Klopt, je zou het over de Joden moeten hebben.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:55:33 #64
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_87231995
Dat de twee soldaten berecht worden is in ieder geval een vooruitgang, nu nog hopen dat ze hun verdiende loon krijgen. Maar ik verwacht dat ze vrijuit gaan, israel geeft geen fuck om palestijnen.

Slecht volk is het ook :r
Sisco Certified
pi_87232195
quote:
Het is altijd veelbetekenend hoe snel dit incidenten worden gegeneraliseerd .

[knip]

[..]

bron
En dan mag je niet generaliseren?

En die uitspraak in de Knesset, over waarom er zoveel kinderen sneuvelden in Gaza en niet in Israel: "Omdat wij van onze kinderen houden."?
pi_87234675
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dat de twee soldaten berecht worden is in ieder geval een vooruitgang, nu nog hopen dat ze hun verdiende loon krijgen. Maar ik verwacht dat ze vrijuit gaan, israel geeft geen fuck om palestijnen.

Vooruitgang? Sorry maar elke zaak van misdraging door Israelisch troepen komt voor een magistraat. Maar ongefundeerd afgeven op de "joden" is natuurlijk leuk.
pi_87235542
quote:

Stelletje moordzuchtige hufters, allemaal :r
Geven geen fuck om andere volken :r
Barbaars land :r
Komen die kutlui weer voor de rechter omdat ze weer eens oorlogsmisdaden plegen :r

... eh wait, voor de rechter... :?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_87269064
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 03:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Vooruitgang? Sorry maar elke zaak van misdraging door Israelisch troepen komt voor een magistraat. Maar ongefundeerd afgeven op de "joden" is natuurlijk leuk.
Als elke zaak van misdraging voor een magistraat komt, waarom horen we daar dan niet meer van?
Waarom werd dan het VN-onderzoek naar de misdragingen in Gaza zo afgebrand?

Overigens wordt niet afgegeven op de joden, maar op het Israelische leger en de staat Israel.
pi_87269303
quote:

[..]

Jij snapt het. ^O^
pi_87269936
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:51 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Jij snapt het. ^O^
Nou, dat verbaast me wel.

Het door jou beschreven voorbeeld lijkt wel op kwajongensgedrag met bijpassende bestraffing. En de soldaten worden dus dienovereenkomstig bestraft.
Maar waarom dan zoveel heisa over het Goldstone-rapport?
pi_87272797
quote:

[..]

Verschrikkelijk inderdaad, die onafhankelijke rechters die zomaar oorlogsmisdadigers veroordelen.
Rare manier van denken heb jij. Omdat iemand veroordeeld is, mag de terroristische daad zelf niet meer walgelijk worden gevonden?
PWBF
pi_87272903
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rare manier van denken heb jij. Omdat iemand veroordeeld is, mag de terroristische daad zelf niet meer walgelijk worden gevonden?
nee, dan mag je die daad niet meer aan het hele land en al zijn mensen toerekenen. een paar individuen hebben wat gedaan en het gezag (lees: de rest van de Israëliërs) heeft hen daarom veroordeeld, en nog weet men het hier om te vormen naar een oorlogsmisdaad waar geheel Israël achter staat.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_87272933
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:35 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

nee, dan mag je die daad niet meer aan het hele land en al zijn mensen toerekenen. een paar individuen hebben wat gedaan en het gezag (lees: de rest van de Israëliërs) heeft hen daarom veroordeeld, en nog weet men het hier om te vormen naar een oorlogsmisdaad waar geheel Israël achter staat.
ach ja, zo gaat dat tegenwoordig in de wereld... ik zie niet in waarom we voor Israel een uitzondering zouden maken...
PWBF
pi_87272946
quote:

[..]

bron
Het ernstigste vind ik dan dan het al jaren gebeurt op grote schaal en op bevel... Dat betekent dat het een stuk viezer en doordachter is dan een stelletje losgeslagen soldaten zoals in elk conflict voorkomt.

Dat ze deze keer veroordeeld zijn is imo dan ook een beetje symboolpolitiek, net zo nuttig als dat Hamas een iemand veroordeelt die mensen aan heeft gezet tot een aanslag op burgers.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87272957
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:35 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Bovendien zijn dit natuurlijk geen individuele acties, maar zorgvuldig geplande ondernemingen door hoge Israelische legerleiders en politici.
PWBF
pi_87273144
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bovendien zijn dit natuurlijk geen individuele acties, maar zorgvuldig geplande ondernemingen door hoge Israelische legerleiders en politici.
DE HOGE HEREN, MENSUH, OPEN JUH OGEN!!!!

ontopic: het lijkt me dat die niet heel erg op de negatieve publiciteit hiervan zitten te wachten.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:15:55 #77
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87273212
quote:

[..]

Ik zou het gaan relativeren als ik jou was _O- Hullie doen het ook..

En dan nog.... 'wannabee-jihadist' [sic]... ik denk dat hij eerder gewoon een beetje een leuke jeugd zou willen. Net zoals die internethelden uit bijvoorbeeld Nederland, die nog nooit een tegenslag te verwerken hebben gekregen, maar wel oordelen over kids die in bezopen omstandigheden moeten overleven.

Een wannabe-happy-youth of zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_87273228
Mooi Verbal.
pi_87273301
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:09 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

DE HOGE HEREN, MENSUH, OPEN JUH OGEN!!!!

ontopic: het lijkt me dat die niet heel erg op de negatieve publiciteit hiervan zitten te wachten.
Och, ze schreeuwen een keer heel erg hard 'antisemitisme' en dan is het weer goed...
PWBF
  donderdag 7 oktober 2010 @ 08:37:29 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87273450
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zou het gaan relativeren als ik jou was _O- Hullie doen het ook..

En dan nog.... 'wannabee-jihadist' [sic]... ik denk dat hij eerder gewoon een beetje een leuke jeugd zou willen. Net zoals die internethelden uit bijvoorbeeld Nederland, die nog nooit een tegenslag te verwerken hebben gekregen, maar wel oordelen over kids die in bezopen omstandigheden moeten overleven.

Een wannabe-happy-youth of zo.

V.
Ik zou het verder overdrijven als ik jou was. Het is niet netjes wat die soldaten doen, maar het is geen marteling in een cel, in elkaar slaan, etc. Het jochie houdt er niks aan over, behalve dat ie de volgende keer wel uitkijkt stenen te gooien - of juist niet en heeft het hem alleen maar anti-israelischer gemaakt.

En ja, in grote stukken van de bezette gebieden is het leven geen pretje voor de doorsnee Palestijn, maar de mensen die net doen of de Palestijnse gebieden een groot Auschwitz zijn :')
pi_87274454
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik zou het verder overdrijven als ik jou was. Het is niet netjes wat die soldaten doen, maar het is geen marteling in een cel, in elkaar slaan, etc. Het jochie houdt er niks aan over, behalve dat ie de volgende keer wel uitkijkt stenen te gooien - of juist niet en heeft het hem alleen maar anti-israelischer gemaakt.

En ja, in grote stukken van de bezette gebieden is het leven geen pretje voor de doorsnee Palestijn, maar de mensen die net doen of de Palestijnse gebieden een groot Auschwitz zijn :')
Wat een zwaktebod om Auschwitz te noemen...

De Palestijnse gebieden zijn een uitzichtloze puiinhoop. Nauwelijks werk of school en alles wat desondanks opgebouwd wordt, wordt platgebulldozerd door Israel of door een van de corrupte haatklieken de nek omgedraaid.

Dat jong is gewoon een snotjong met rechten. Al liep hij met een door zijn moeder gezegende bazooka rond, hij hoort behandeld te worden als een kind zodra hij opgepakt is.

Om een kind in een conflictzone op een stuk gevechtstuig te binden is spelen met zijn leven, welzijn en integriteit. Misschien doet ie het nooit meer, misschien komt ie de volgende keer met een bommengordel, en in beide gevallen heeft hij er een direct motief voor.

De mensen -aan beide kanten- die kinderen als pionnetjes gebruiken zijn het nekschot niet waard. Mensen die het bagatelliseren of goedpraten mogen wmb nu hun moeder gaan bellen om hun excuses te maken voor het niet oppikken van dit stukje opvoeding.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87274786
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:30 schreef Mwanatabu het volgende:
...

Dat jong is gewoon een snotjong met rechten. Al liep hij met een door zijn moeder gezegende bazooka rond, hij hoort behandeld te worden als een kind zodra hij opgepakt is.

...
als hij met een bazooka rondloopt, mag hij wat mij betreft gewoon een kogel door z'n kop krijgen.

allemaal leuk en aardig dat het nog een kind is, maar naast het feit dat hij op dat moment een gevaar is voor de ander, is hij toch al dusdanig verpest dat het gewoon opgeruimd staat netjes is.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:21:06 #83
136 V.
pi_87278198
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:44 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

als hij met een bazooka rondloopt, mag hij wat mij betreft gewoon een kogel door z'n kop krijgen.

allemaal leuk en aardig dat het nog een kind is, maar naast het feit dat hij op dat moment een gevaar is voor de ander, is hij toch al dusdanig verpest dat het gewoon opgeruimd staat netjes is.
Ik vind dat iemand met jouw denkbeelden die is opgegroeid in de luxe veiligheid van onze maatschappij nog veeeeeel gevaarlijker.

Het gedrag van zo'n jochie is namelijk te verklaren, jouw stupiditeit niet (tenzij je opa ook je vader is).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_87285098
quote:

[..]

Ik zeg ook 'zodra hij opgepakt is'. Dan is hij namelijk a) krijgsgevangene en b) kind.

Daarvoor is hij idd een gevaar voor anderen en mag als zodanig behandeld worden.
pi_87310318
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 07:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat denk ik dan weer niet.
Als ik het goed begrepen heb, is het Israelische leger eigenlijk een betrekkelijk losgeslagen zooitje.
Dus ik denk, dat er veel ruimte is voor dit soort acties.
pi_87310446
quote:

[..]

Tja, dat werkt natuurlijk ook de andere kant op.
Als iemand met een geweer jouw huis inpikt en jij hebt toevallig een bazooka.
Wie mag dan volgens jou als eerste schieten?
pi_87311169
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Volgens mij gebruiken de kids in die regio ook alleen maar geweld hoor. Beetje huilen om het huilen dit.
Palestijnen zijn net zo fout.
aah, daar issie weer .. maar hunnie doen het ook!
Ik dacht toch dat de Israëliërs superieur geacht worden in dit conflict, westers beschaafd etc?
Waarom dan zo'n inferieur excuus om iets verkeerds te rechtvaardigen?
pleased to meet you
pi_87311858
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oorlogsmisdaden. Maar helaas heeft Israel het verdrag van het humanitair oorlogsrecht niet ondertekend en is het dus niet gebonden aan fatsoenlijk gedrag
Als je tegenstander niet met open vizier strijd, waarom zou je het dan zelf wel doen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87312256
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, dat werkt natuurlijk ook de andere kant op.
Als iemand met een geweer jouw huis inpikt en jij hebt toevallig een bazooka.
Wie mag dan volgens jou als eerste schieten?
Chuck Norris.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:32:19 #90
136 V.
pi_87315240
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 07:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Chuck Norris.
Of Sylvester Stallone.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:46:25 #91
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_87315537
Ben ik de enige die dit dom vind of zijn obese Palestijnen gewoon moeilijk te vinden?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_87324183
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 03:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je tegenstander niet met open vizier strijd, waarom zou je het dan zelf wel doen?
Beschaving? Fatsoen? Moraal?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:24:27 #93
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_87452733
Tja, het betreft hier dit soort jochies:

Wie zijn billen brandt, moet op den blaren zitten. Op de motorkap.
pi_87454697
quote:

Kuttroll.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_87455888
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

Dat is een duidelijk geval eigen schuld dikke bult.
pi_87456609
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 12:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

Je beseft dat dat een illegale settler was, in een Palestijns dorp?
Ow wacht, zo'n illegale settler heeft natuurlijk meer rechten dan de legale bewoners, ondanks het feit dat die er volgens internationaal recht helemaal niets te zoeken heeft .. want hij is een Jood en die mogen dat, en daar hebben de legale bewoners zich maar bij neer te leggen.

Hoe noem je zoiets eigenlijk, zo'n burger die in bezet gebied zijn huisje bouwt en met provocerend gedrag gewelddadige acties uitlokt? Dat is namelijk ook een soort menselijk schild, alleen met een ander doel. Eerst komen de burgers, en hé burgers aanvallen, dat mag niet, dat is terrorisme, dus komen er soldaten om de burgers te beschermen, en zo wordt met dit menselijke schild van burgers weer wat gebied verovert.
pleased to meet you
pi_87456773
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:02 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is een duidelijk geval eigen schuld dikke bult.
Oh hij mag blij zijn dat hij niet voor mijn auto springt want ik rij echt 3x terug... opdonderen.

Als kinderen geweld gebruiken mag je dat met geweld bestrijden. Nee zou leuk zijn...komt er hier zo'n bontkraag van 14 iemand beroven en dan mag je niets doen want kind _O- _O-
pi_87457325
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Je beseft dat dat een illegale settler was, in een Palestijns dorp?
Who cares?

Wij in Nederland mogen niet eens veroordeelde moordenaars iets aandoen, een illegale kolonist dus al helemaal niet. Het aanrijden van deze stenengooier is een gepaste reactie aangezien hij de bestuurder geen andere optie gaf door midden op de weg te staan. Je zag de slimmere stenengooiers op de stoep ook wel, die zijn er zonder kleerscheuren van afgekomen.
pi_87482165
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oh hij mag blij zijn dat hij niet voor mijn auto springt want ik rij echt 3x terug... opdonderen.

Als kinderen geweld gebruiken mag je dat met geweld bestrijden. Nee zou leuk zijn...komt er hier zo'n bontkraag van 14 iemand beroven en dan mag je niets doen want kind _O- _O-
Ah, en hoe zit dat dan met orthodoxe joden die passerende auto's bekogelen?
Ook maar drie keer overheen rijden?
pi_87482326
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:43 schreef waht het volgende:

[..]

Who cares?

Wij in Nederland mogen niet eens veroordeelde moordenaars iets aandoen, een illegale kolonist dus al helemaal niet. Het aanrijden van deze stenengooier is een gepaste reactie aangezien hij de bestuurder geen andere optie gaf door midden op de weg te staan. Je zag de slimmere stenengooiers op de stoep ook wel, die zijn er zonder kleerscheuren van afgekomen.
Veroordeelde moordenaars zitten vast, dus je kunt ze niks aandoen, of ze hebben hun straf uitgezeten en zijn dus verder klaar. Illegale kolonisten zijn niet bestraft.
Eigenrichting is geen goed idee, maar als het reguliere recht kennelijk niet functioneert, moet je toch iets. En stenen gooien is niet dodelijk.
En dat eigenrichting niet goed is, geldt voor de scheppende automobilist ook.En scheppen is potentieel wel dodelijk.

Overigens deel ik je mening dat je niet midden op de weg moet gaan staan.
pi_87482392
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Beschaving? Fatsoen? Moraal?
En ik vergat nog: zelfrespect? Respect van anderen? Rechtvaardigheid en rechtvaardiging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')