NoCigar | zondag 3 oktober 2010 @ 17:42 |
Civ V is uit. Wat is er allemaal anders? - Opgepoetste graphics en een diverser speelveld. - In plaats van vierkante hokjes, komen er zeskante hokjes. - 18 beschavingen om mee te spelen - Verbeterde diplomatie en onderhandellingen met andere civs - Verbeterde strategie, het wapengekletter knalt van je scherm en er is de mogelijkheid om op grotere afstanden aan te vallen Screenshots: ![]() ![]() ![]() Trailer: Website: http://www.civilization5.com Handleiding: http://www.2kgames.com/manual/civ5/ Vorige delen: Sid Meier's Civilization V - deel 1 Civilization V - Deel 2: Dit weekend even niet slapen [ Bericht 51% gewijzigd door NoCigar op 03-10-2010 23:51:23 ] | |
NoCigar | zondag 3 oktober 2010 @ 17:45 |
quote:Dus altijd oorlog? | |
Montov | zondag 3 oktober 2010 @ 18:09 |
Immer. Ik ben nog met mijn eerste echte potje bezig ![]() Ok, ik heb ook een quick potje gedaan, en vele mods getest en dergelijke, maar toch, ik ben traag. Het jammere is dat je geen achievements krijgt wanneer je mods gebruikt. Toch zijn er hele handige UI dingetjes die veel toevoegen. | |
Monidique | zondag 3 oktober 2010 @ 18:22 |
quote:Nou, je maakt het wel een essentiëler onderdeel. Diplomatic kan altijd nog dan he. | |
Flashwin | zondag 3 oktober 2010 @ 18:25 |
TS, maak de afbeeldingen in de OP svp zichtbaar. | |
ImMaxa | zondag 3 oktober 2010 @ 18:29 |
Ik zet alleen time uit. Verder beslis ik vaak laat welke overwinning ik wil bereiken, en soms verander ik nog redelijk laat van gedachten. | |
HansvanOchten | zondag 3 oktober 2010 @ 18:33 |
Vandaag de demo geprobeerd, en de eerste turns in het klein trekt mijn pc nog "redelijk" Aan het einde v.d. game loopt hij zeker helemaal vast ![]() | |
Flashwin | zondag 3 oktober 2010 @ 18:34 |
quote:Hangt ook van de mapgrootte en aantal tegenstanders af. Een huge map met 15 AI moet ik niet aan beginnen met mijn Core 2 Duo @ 3 Ghz en 295 GTX | |
#ANONIEM | zondag 3 oktober 2010 @ 18:35 |
quote:Ik speel tegen 3 andere... Is veel leuker en alles gaat veel sneller. ![]() | |
Montov | zondag 3 oktober 2010 @ 18:58 |
quote:F10. | |
Jump | zondag 3 oktober 2010 @ 19:32 |
Cd'tjes met de soundtrack uit de LE staan hier nu op, best nog goed achtergrond geluid om op te ruimen ![]() | |
Monidique | zondag 3 oktober 2010 @ 19:57 |
Het spel is te verslavend. | |
YellowBlacks | zondag 3 oktober 2010 @ 20:17 |
Zit ook een aardige fout in het spel. Krijg elke beurt 2 paarden erbij. | |
The_Emotion | zondag 3 oktober 2010 @ 21:29 |
quote:Goed plan voor het volgende potje, ik speel nu ook op een grote map met 7 tegenstanders en 12 city-states maar m'n PC trekt het amper ![]() Ik speel nu met Duitsland, lekker veel gratis units van het plunderen bij barbaren ![]() | |
Premium_Quality | zondag 3 oktober 2010 @ 22:00 |
Ik ben nu aardig aan het pwnen tegen Prince AIs.. 3000 goud, meer dan de helft van de wereldkaart in handen en ik probeer een cultural victory. | |
TheThirdMark | maandag 4 oktober 2010 @ 01:38 |
Eerste potje in wezen wel uitgespeeld nu. Alle AI is pleitte op 2 City States na (je hebt de mogelijkheid om door te spelen). Aangezien dit mijn eerste ervaring met de hele reeks is maar als Bismarck begonnen (zoals hierboven al gezegd: 50% kans dat barbaren jou joinen nadat je een encampment verslagen hebt). Té verslavend gaat hier inderdaad wel voor op. Begin nu aan het eind van dit potje wel handiger te worden met de gebouwen, goud en onderzoek. | |
Outlined | maandag 4 oktober 2010 @ 03:14 |
Hij is uit. Studietechnisch gezien natuurlijk een ramp maar who fuckin cares ![]() Zijn er ook barbarian units die als ruiters komen (historisch gezien wel zo realistisch)? Is dat anders te tweaken? Zitten er verder "events" in (bij civ4 had iemand die er met zijn eigen modpack ingetweaked)? Ik ga hem trouwens niet meteen kopen, wacht wel even tot een zooi bugfixes de revue gepasseerd heeft en er wat modpacks uit gekomen zijn. | |
Premium_Quality | maandag 4 oktober 2010 @ 03:47 |
quote:"Barbaar" is een kleinerend woord zonder duidelijke definitie. De barbaren die Rome binnenvielen waren op sommige punten geciviliseerder naar huidige maatstaven dan Rome. Ik heb geen ruiters gezien, wel warriors, archers en schepen. Voor je andere vragen, geen idee. | |
Flashwin | maandag 4 oktober 2010 @ 05:07 |
quote:Eigenlijk heb je dus totaal geen idee, maar wilde je alleen je brugklas spreekbeurt over het woord barbaar houden. | |
WeirdMicky | maandag 4 oktober 2010 @ 12:01 |
Heb de game besteld. Heb er zin in. ![]() | |
TheThirdMark | maandag 4 oktober 2010 @ 12:03 |
Ik heb geen Barbaren gezien als ruiter. Wél als Navy Seal ![]() Gisteren 60turns oid gespeeld en ineens CTD ![]() FF balen.. | |
ems. | maandag 4 oktober 2010 @ 12:05 |
Nou, heb net mijn eerste potje af en nu heb ik het wel weer gezien met civ 5. Verslavend, maar op een gegeven moment weet je het allemaal wel. | |
WeirdMicky | maandag 4 oktober 2010 @ 12:34 |
quote:Klinkt vrij paradoxaal dit ![]() | |
Premium_Quality | maandag 4 oktober 2010 @ 12:38 |
quote:Barbaren met paarden zitten niet in de game zo ver ik weet. En "barbaren" hadden gewoon paarden. Zo goed? ![]() | |
Green1 | maandag 4 oktober 2010 @ 13:30 |
quote:Ik ben het er inderdaad wel mee eens dat er weinig nieuw is. Afgezien van de graphics en 6hoekige vakjes. Ik had liever gezien dat ze de technologieën verdubbeld hadden, en het aantal volken. Nu is het eerder minder geworden.. zeker nu er geen religie is. Ik heb nu een beetje het idee alsof het altijd 1 lijn qua technologieën is. Dus altijd dezelfde volgorde, dat je niet (of heel weinig) kan kiezen van... neem ik nu dit óf dit? En ik vind dat er te weinig diplomatieke opties zijn.. Het had allemaal wel wat uitgebreider gemogen. Maar het blijft een leuk tijdverdrijf. ![]() | |
Timm-E | maandag 4 oktober 2010 @ 13:50 |
Ben nieuw in de civilization, speelde het nooit omdat ik er niks van snapte. Nu is Civ5 me vrij duidelijk geworden. Heb net m'n eerste learn while playing game gespeeld. Ga vanavond beginnen voor het echie. Maar hoe zit dat nou met grondstoffen? Als je zo'n ding bouwt voor bijvoorbeeld dye, moet je er daarna nog iets mee doen? Of is 'het enige' dat je daarmee krijgt +5 happiness? Of moet je dan nog iets doen met dat vakje? | |
Frollo | maandag 4 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Nope, meer dan een plantation bouwen hoef je niet te doen. Wel is het zo dat als je meerdere vakjes met dye hebt waarop een plantation staat, je het overschot kunt verhandelen met andere civs, bijvoorbeeld tegen geld of een resource die je zelf niet hebt. | |
STING | maandag 4 oktober 2010 @ 14:17 |
quote:Ter aanvulling,. Wat ik soms ook weleens doe, soms geeft een stad aan dat ze een bepaalde luxury resource willen hebben, die ik niet heb. Via trade verruil ik dan bijv. m'n 1 dye voor 1 spices. | |
ems. | maandag 4 oktober 2010 @ 14:35 |
quote:Klopt! Het is een verslavend spel, maar tot op zekere hoogte. Ik heb een fucking lange eerste game gespeeld met veel plezier en enthousiasme maar achteraf had ik het ook wel weer voor eventjes gehad met het spel. Ik zal over een tijdje ongetwijfeld weer een game doen maar na zo'n lang spel ontbreekt even de motivatie om alles weer opnieuw te doen. Er zijn wel meer spellen verslavend waar ik al op ben uitgekeken, het een sluit het ander niet per se uit! Fuck traden trouwens. Ik investeer in keiharde military tech en kom die resources gewoon halen ![]() | |
STING | maandag 4 oktober 2010 @ 14:47 |
quote:Ik heb dat ook ja. De "one... more... turn" factor is aardig aanwezig, alleen merk ik bijv. nu dat ik er even genoeg van heb. Wel grappig, ik speel vaak op Earth en kom bijna altijd in Zuid-oost Azië terecht met de Egyptians/Babylonians. | |
Silv | maandag 4 oktober 2010 @ 15:54 |
Ik weet niet of ik hem moet kopen of niet. ![]() Verkapte haal mij hier over om Civ 5 te kopen post. | |
Frollo | maandag 4 oktober 2010 @ 15:55 |
quote:Met de kennis van nu zou ik wachten tot ie 30 euro of minder is. | |
Hamilcar | maandag 4 oktober 2010 @ 16:00 |
quote:Hoe goede speler ben je? Als je op of onder monarch zit met Civ 4 dan kan dit je goed bekoren. Zit je hoger, dan kan je al snel over de AI heen lopen op hoge niveaus en kan het je tegenstaan totdat het gepatched wordt. Je merkt gewoon dat bepaalde dingen nog op elkaar afgestemd moeten worden, maar het spel heeft veel potentie. | |
WeirdMicky | maandag 4 oktober 2010 @ 16:11 |
Ik verwachte op fok! een mooi fantopic. Al deze negatieve reacties stroken niet met de topictitel. Mijn plezier, wat doen jullie. ![]() | |
ems. | maandag 4 oktober 2010 @ 16:14 |
Ieder z'n ding toch? Daarnaast is het een heel tof spel en niemand hier die dat ontkent dus het valt wel mee allemaal ![]() | |
TheThirdMark | maandag 4 oktober 2010 @ 16:14 |
quote:Ik zou zeggen: download het spel. Mocht je het leuk vinden, koop het dan. | |
Bow | maandag 4 oktober 2010 @ 16:23 |
die demo start amper op bij mij ![]() | |
Green1 | maandag 4 oktober 2010 @ 16:31 |
quote:Zoveel heb ik er ook voor betaald.. | |
Silv | maandag 4 oktober 2010 @ 16:47 |
quote:Woar? quote:Heb maar even Civ 4 gespeeld. Weet al die rangen niet meer maar zal wel iets van semi-pro zijn. ![]() quote:Goed plan wel. ![]() | |
Green1 | maandag 4 oktober 2010 @ 17:28 |
quote:https://www.mediaoffer.nl/pc/796 Hij is nu 2 euro duurder zie ik, maar met dat addiscount, was die ongeveer 31 ofzo.. ![]() | |
PirE | maandag 4 oktober 2010 @ 21:01 |
Companion Cavalry FTW ![]() ![]() ![]() Een BC win had er wel ingezeten maar ik kon de hoofdstad van Japan niet vinden ![]() ![]() ![]() | |
MaxMark | maandag 4 oktober 2010 @ 22:29 |
quote:Wat is dat addiscount precies? Edit: Nvm, ben inmiddels op de website ![]() | |
Sniz | dinsdag 5 oktober 2010 @ 03:23 |
Pfff moet er nu toch aan geloven; slapen ![]() Had dus echt niet gedacht dat civ zó leuk was.. en verslavend ![]() | |
WeirdMicky | dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:28 |
quote:Wallen tot aan je ballen. ![]() | |
PirE | dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:23 |
Denk dat ik hem maar in de kast zet totdat de AI gefixed is ![]() ![]() ![]() | |
TheThirdMark | dinsdag 5 oktober 2010 @ 22:40 |
Na het spel 1 ronde schoon gespeeld te hebben (alles gebouwd alles onderzocht alles overwonnen) besef ik toch dat dit spel totaal géén herhaal factor heeft. Ergens wel weer jammer. | |
Watashiwa | woensdag 6 oktober 2010 @ 05:21 |
Leuk, net de demo gedownload, spel besteld en komt pas donderdag binnen! Graphics zien er goed uit! wel even wennen.. Tot zover vergeleken met Civ4: een stad bestormen is een stuk moeilijker geworden! uitbreiding van stad moet je kopen! Moet nog wel veel leren.. Is er ook een mogelijkheid om je science omhoog te zetten, gelinkt met je inkomsten? dat kan ik niet vinden.. | |
Flashwin | woensdag 6 oktober 2010 @ 05:24 |
quote:Geen herhaal factor? ![]() | |
Green1 | woensdag 6 oktober 2010 @ 09:14 |
quote:Laat me raden.. moeilijkheidsniveau: Settler en 1 tegenstander? | |
TheThirdMark | woensdag 6 oktober 2010 @ 11:31 |
Erm nee. Emperor en dan 16/8. Ik weet het, niet de moeilijkste graad op de grootste map met het grootste aantal tegenstanders maar daar speel ik het ook niet voor. In tegenstelling tot AoE en Supreme Commander en zelfs E:TW heb ik bij dit spel niet de behoefte om het nog een keer te spelen. | |
STING | woensdag 6 oktober 2010 @ 13:07 |
quote:Misschien ben je gewoon meer fan van RTS'en dan TBS'en ![]() | |
Gijsje | zondag 10 oktober 2010 @ 13:18 |
Ik heb het spel nu sinds de launch en het is me maar een onstabiel ding. Heel veel crashes, savegames die op een bepaald gewoon crashen en niet verder gaan. Heel frustrerend wanneer je net lekker bezig bent. Ben nu voor de zoveelste keer opnieuw begonnen, nu zonder mods of maps die niet bij het spel kwamen. Hopelijk kan ik nu wel lang genoeg genieten. Wel jammer dat ze een spel op de markt gooien welke nog vol bugs en crashes zit voor een groot gedeelte van de community wanneer ik zo de reacties lees op civfanatics en de forums van Take Two. Heb overigens een Windows XP systeem en een ander Windows 7 notebook. Op beide systemen crashes na een x aantal beurten. Jammer dat ze de klant maar laten beta testen. Maar goed rustig afwachten op een patch. | |
Flashwin | zondag 10 oktober 2010 @ 15:08 |
quote:Ligt toch echt aan je pc. Heb tot nu toe 0 crashes gehad terwijl k de game elke dag heb gespeeld sinds de release. | |
Hamilcar | zondag 10 oktober 2010 @ 15:17 |
quote:Same, werkt perfect hier.. | |
Premium_Quality | zondag 10 oktober 2010 @ 15:20 |
Ik heb ook vaak crashes meegemaakt, moest soms een aardig stuk opnieuw beginnen doordat ik te weinig had opgeslagen. | |
Flashwin | zondag 10 oktober 2010 @ 15:21 |
quote:Aantal turns tussen autosaves lager zetten. | |
Montov | zondag 10 oktober 2010 @ 15:26 |
Ik speel vaak en ik gebruik ook aardig wat mods, maar ik heb ook nog geen enkele crash meegemaakt. Wel een paar grafische glitches, maar niets structureel of storend. | |
Frollo | zondag 10 oktober 2010 @ 15:33 |
Op mijn thuis-pc crasht ie ook vaak. Soms direct al, meestal tijdens het laden van een savegame. Ook kan ik sinds een tijdje geen DX10/11 meer kiezen in de loader, alleen nog maar DX9. De file integrity testen via Steam leverde inderdaad de melding op dat er een brak bestand was, maar wat kan ik vervolgens met die informatie? Op m'n werk-pc gaat alles goed, maar ja, die staat dus op mijn werk en heeft bovendien geen beste videokaart. ![]() | |
Great.Expectations | zondag 10 oktober 2010 @ 15:44 |
quote:Hier ook. Draait perfect, geen crashes. | |
TheThirdMark | zondag 10 oktober 2010 @ 15:49 |
Met die crashes ligt het inderdaad aan je systeem. Bij mij crashed het spel zo rond de 100 turns. Nu is dat niet zo heel schokkend, kan je verder spelen met voorkennis ![]() | |
Frollo | zondag 10 oktober 2010 @ 15:52 |
quote:Nou, nee, dan ligt het dus aan het spel. Een spel dat aanvankelijk goed draait, maar vastloopt als het drukker wordt, dat is gewoon brak geprogrammeerd. Ik bedoel, Starcraft II draait bij mij perfect met alles open, en dan zou een TBS niet kunnen? | |
Gijsje | zondag 10 oktober 2010 @ 17:48 |
quote:Juist, fijn dat het bij mensen wel werkt maar er is toch echt wat mis met Civ5. Het zal vast bij andere goed werken anders was het spel niet uitgebracht maar heel veel mensen hebben problemen met crashes. Kijk maar eens op de forums en op de fansites. Ik heb met geen ander spel zoveel crashes dan met Civ5. Ze hebben het spel gewoon niet genoeg getest helaas. Als ik nou de enige was met de crashes ok, maar ik heb het op mijn notebook met windows 7. Heb dat ding net een maand dus oud is hij niet. En op mijn normale game pc met windows xp crashed het spel ook regelmatig. De crashes hebben met het systeem te maken maar dat betekend dat het spel niet goed geconfigureerd is voor mijn systeem en het systeem van vele andere. Dat moeten ze dus even patchen in de nabije toekomst zodat het spel ook stabiel draait op onze systemen. Gelukkig hebben andere geen last van de crashes wat dan betekend dat er hoop is ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Gijsje op 10-10-2010 17:53:32 ] | |
Frollo | zondag 10 oktober 2010 @ 19:46 |
Och, ik hoop op een spoedige patch en heb intussen mooi tijd om de Colonization remake eens echt goed aan de tand te voelen. ![]() | |
MaxMark | zondag 10 oktober 2010 @ 19:48 |
Ehm. Map trading. Is dat weg? | |
Monidique | zondag 10 oktober 2010 @ 20:22 |
Ik heb geen crashes, wel vind ik het een beschamende versie die ze uitgebracht hebben. Grafische foutjes en trage UI. Maar die zullen ongetwijfeld snel opgelost worden. Toch. | |
Gijsje | zondag 10 oktober 2010 @ 21:05 |
quote:Jup net zoals tech trading. | |
Montov | zondag 10 oktober 2010 @ 21:30 |
Je hebt wel een research agreement, in mijn ogen realistischer en beter. Ik zette het tech traden in civ4 altijd uit. | |
Maringo | zondag 10 oktober 2010 @ 23:19 |
Vandaag mn eerste potje gespeeld met Civ5. Wat een verandering weer zeg in vergelijking met Civ4. Wel positief trouwens. Die zeshoekige vakjes is best wennen, maar ik vind de landgrenzen er wel natuurlijker uitzien. Weer een nieuwe verslaving erbij ![]() | |
Gijsje | maandag 11 oktober 2010 @ 00:48 |
Hmm bugje, kan de Aztec niet meer aanvallen, heb al 100 beurten geen oorlog met ze gehad. Dan maar wachten tot iemand het werk voor me opknapt (waarschijnlijk Arabia die komen aanstormen vanuit het oosten). Wil namelijk graag richting de Aztec uitbreiden en de steden innemen die ze nu nog bezitten maar zonder ze de oorlog te kunnen verklaren wordt dat erg lastig. | |
Outlined | maandag 11 oktober 2010 @ 01:01 |
Wat ik zelf altijd wel leuk vond was modden zodat er een limiet op het aantal cities zat, of anders dat de minimum-afstand tussen steden erg groot moet zijn (wat dus in de praktijk op hetzelfde neer kom). dat maakt steden waardevoller en dus (IMO) leuker om te spelen. | |
TheThirdMark | maandag 11 oktober 2010 @ 17:58 |
quote:Nee, het ligt aan je systeem. Heb hier 5 verschillende systemen staan en dezelfde versie op al die 5 systemen neer gezet. De reden waarom Civ V op mijn eerste systeem crashte had te maken met de koeling op de Southbridge van mijn moederbord. (iig, die heb ik nu een extra koeling gegeven en sindsdien is het spel niet meer gecrashed). De andere systemen draaien onder andere XP, Vista en W7 en daar crasht het spel helemaal niet. | |
Monidique | maandag 11 oktober 2010 @ 18:37 |
Altijd de handleiding lezen! Great General geeft 25% aan alle units binnen een bereik van twee vakjes. Booyah! | |
MaxMark | maandag 11 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Dat kun je ook al ingame lezen als je even met je muis erover gaat ![]() | |
Flashwin | maandag 11 oktober 2010 @ 20:05 |
quote:Weet je wat pas leuk is om te spelen? One city challenge op Deity met raging barbarians! | |
Jump | maandag 11 oktober 2010 @ 20:21 |
quote:Is dat niet gewoon de eerste honderd turns enkel maar warriors maken? ![]() | |
Flashwin | dinsdag 12 oktober 2010 @ 06:14 |
quote:Ja maar dat is de makkelijke manier. Echte bazen gaan ook nog voor een cultural victory ![]() | |
Gijsje | dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:37 |
quote:Ok goed voor jou en je vjif systemen. Neemt niet weg dat wanneer nogal wat mensen problemen hebben met dit spel dat het waarschijnlijk aan de compatibiliteit ligt van het spel met de systemen van de mensen met de problemen. Dus ja je hebt gelijk maar het is Firaxis die voor een oplossing moet zorgen. PS ben je systeembeheerder ? Overigens heb ik zonder mods voorlopig geen crash gezien. Maar wellicht ligt dat ook aan het feit dat ik geen city states heb in deze huidige game. Die had ik maar uitgezet ze zijn tot maar irirtant. | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:24 |
Okay, civ 5 gekocht, geïnstalleerd. Een hele dag gespeeld en ik vind er absoluut niks aan, dit is meer een total war campaign maar dan met veel minder opties? | |
Flashwin | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:18 |
quote:Verlaat dit topic, heiden! | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:23 |
Zeg me eerst maar eens waarom ik dit oersaai vind terwijl dit toch een aardig populair spel is? Mis ik iets? ![]() | |
Flashwin | dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:31 |
quote:Ja. Geduld en intelligentie. | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:38 |
Hoezo? Ik heb toch gewonnen. ![]() | |
Klaudias | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Civ5 is niet echt te vergelijken met de Total War reeks .... | |
Montov | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:43 |
Er is nu ook een mod waarin de demographics van alle AI's wordt getoond. Daarnaast is er ook een mod met een scherm voor City state informatie. Samen met Attila's mod een leuke toevoeging. To dusverre heb ik nog geen mods geprobeerd qua balans, hoewel dat hier en daar ook wel nodig is. Gewoon geweldig, die mod browser en moddability. quote:Ik heb nog nooit een hele dag een spel gespeeld waar ik niets aan vond. | |
Klaudias | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:46 |
Ik vind Civ veel leuker dan Total War ... | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:50 |
quote:Het was wel enigszins leuk maar niet leuk genoeg om weer eens te spelen. Het heeft wel een aardig hoge verslavende factor. De drang om alle technologieën te krijgen en alle vakjes over te nemen was duidelijk aanwezig. Vandaar dat ik zo lang gespeeld heb. ![]() | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:50 |
quote:Nee maar op welke punten is het beter? | |
Flashwin | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:20 |
quote:Total war is een goede game. Civ is een epische game. | |
drumstickNL | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:30 |
Godver kom nou eens met iets, ik ben niet aan het trollen ofzo. Ik stel een serieuze vraag, kun je daar geen antwoord op geven dan concludeer ik dat het geen goede game is. | |
TheThirdMark | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:51 |
quote:Speelde zelf Empire:Total War erg fanatiek. Maar dat is wel een veel betere game dan Civ V (alhoewel de eerste 5 maanden de AI daar een hoop te wensen liet). De Total War reeks nodigt uit om telkens opnieuw te spelen, iets wat ik zelf ook mis met Civ V. En wat de nueq. Alle onderdelen van de Space Shuttle gemaakt bij mijn Capital neergezet, maar kan het niet bouwen (krijg geen extra opties te zien). Zie ik iets over het hoofd hier? | |
Jump | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:52 |
jah, selecteer de stukken en kiest links in de opties om het toe te voegen aan je space shuttle. | |
TheThirdMark | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:37 |
Dat is dus het probleem, die optie staat er niet tussen =) | |
Flashwin | woensdag 13 oktober 2010 @ 06:10 |
quote:Alsof dat afhangt van wat een ander over die game vindt. Als je het geen leuke game vindt, so be it. Niemand dwingt je te spelen. ![]() | |
Gijsje | woensdag 13 oktober 2010 @ 08:53 |
quote:Ligt waarschijnlijk aan je pc ik heb daar namelijk geen problemen mee... | |
drumstickNL | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:04 |
quote:Je kunt toch wel gewoon zeggen wat ik mogelijk mis? ![]() | |
Mutsaers__78 | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:45 |
quote:Beschouw CIV V maar als een Total War game, waarbij de battles automatisch opgelost worden. CIV V geeft je veel meer mogelijkheden om op de map tactische aanpassingen te doen ipv op vaste plekken een stad hebben en in totaal 10 gebouwen bouwen. Op het gebied van de hoofdmap in TW biedt CIV V een tig keer betere spelervaring dan TW. Dus ben je net als ik totaal niet geinteresseerd in detailbattles zoals in TW maar wel in de strategische elementen van de hoofdmap, dan is CIV V wat voor je. Handel is veel belangrijker, strategische plaatsing van leger is veel belangrijker, etc. Het enige wat ik mis in CIV V is je family tree met al je zonen en dochters die zware drinkers zijn en uitstekend snachts kunnen vechten ![]() | |
Frollo | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56 |
quote: ![]() | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:58 |
Net mijn eerste potje gespeeld en gewonnen met het volledige spel. Een cultural victory met de Siamezen. | |
drumstickNL | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:12 |
quote:Oke, ik denk dat ik het toch nog eens ga bekijken. Bedankt voor je uitleg. Misschien een kleine map met veel mensen en een hoge moeilijkheidsgraad. ![]() | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:53 |
kijk eens goed naar dit plaatje![]() ![]() | |
Premium_Quality | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:01 |
quote:De grenzen van de landen buiten het Duitse Rijk kloppen niet helemaal? | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Kijk vooral naar waar Nederland zou moeten liggen ... | |
jogy | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:13 |
Speciaal voor dit spel mijn normale pc weer eens afgestoft, aangesloten en opnieuw geïnstalleerd ![]() ![]() | |
Watashiwa | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:29 |
Je troepen verplaatsen door water vind ik niet echt realistisch.. | |
jogy | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:36 |
quote:Bedoel je over de rivier oid? Waarom niet? ![]() | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:42 |
quote:Waarom niet? | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 12:43 |
Civilization 6 ![]() ![]() | |
Flashwin | woensdag 13 oktober 2010 @ 20:41 |
quote:Want boten bestaan niet? | |
Premium_Quality | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:05 |
quote:Maar ja, waar halen ze ineens die boten vandaan ![]() | |
Klaudias | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:07 |
quote:ach ja, waar halen units ver weg in de rimboe sowieso hun eten/munitie vandaan ![]() | |
Flashwin | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:12 |
quote: ![]() | |
Watashiwa | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:58 |
quote:Bij Civ4 moet je eerst een boot aanschaffen om de troepen te vervoeren, nu kan je in Civ5 willekeurig en overal je troepen verplaatsen via water (al is dat risky, want je bent snel verloren als iemand je aanvalt) Alsof ieder soldaat een boot meeneemt bij zijn bepakking.. ![]() | |
drumstickNL | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:01 |
quote:Zeker als ze 15 jaar lang over de noordpool lopen. ![]() | |
STING | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:18 |
quote:Het zijn geen soldaten, het zijn soldaat eenheden, dus in werkelijkheid kunnen het tienduizenden soldaten zijn ![]() | |
Klaudias | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:20 |
quote:Daarom waren namen van units in de eerste delen van Civilization ook altijd in meervoud. | |
Watashiwa | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:05 |
quote:hoe je dat ook wil noemen, een boot meeslepen is niet realistisch.. ![]() | |
STING | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:48 |
quote:Ze slepen ook geen boot mee. ![]() Er gebeuren uiteraard veel meer dingen die je niet in het spel ziet. Zo hebben de soldaten & workers natuurlijk voedsel en munitie nodig, maar dat zijn dingen die je er ook gewoon bij moet denken ![]() | |
MaxMark | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:51 |
"Giant Death Robot" ![]() | |
WeirdMicky | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:29 |
Ik vond het altijd zeer hinderlijk dat verplaatsen over water. Nu lijkt het me wel handig als ze dat zelf kunnen. ![]() | |
MaxMark | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:34 |
quote:Alleen jammer als er ergens ineens een barbarianbootje ronddoolt ![]() | |
WeirdMicky | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:02 |
quote:Lol. Dat kan wel zuur zijn ja. ![]() | |
TheThirdMark | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:10 |
Weet al waarom ik dat spaceship niet kan bouwen ![]() Heb alleen nog maar city states over ![]() | |
Monidique | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:45 |
quote:Je ziet het op dit plaatje niet, maar inderdaad: Belgium. | |
Flashwin | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Jezus wat ben jij stupid. 1 turn staat gelijk aan wat voor een tijdspanne? | |
drumstickNL | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:34 |
quote:Gelijk aan genoeg tijd om een boot te bouwen bijna. ![]() | |
Klaudias | vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:12 |
Sowieso ... de leiders van de civs leven duizenden jaren? ![]() | |
PierreTT | vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:29 |
Tvp,net begonnen met civ5 en het bevalt prima ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:34 |
quote:Dat was toch al vanaf de eerste CIV? Het moet wel leuk blijven, niet een soort Hearts of Iron worden waarin ik verdrink in realistische details. | |
STING | vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:35 |
quote:Het was nog een sarcastich voorbeeld dat je zaken in CIV in perspectief moet plaatsen ![]() | |
Premium_Quality | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:27 |
Ja, nooit geweten dat Napoleon al bestond vóór het de Oude Grieken en Romeinen ![]() | |
STING | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:41 |
quote:Zo leer je nog eens wat ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:23 |
quote:Ik moet niet te serieus doen s'ochtends. Belangrijk leermomentje. ![]() | |
Klaudias | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:12 |
quote:En dat New York een stad was in de oudheid. ![]() | |
Monidique | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:53 |
Jongens, we zijn allemaal Civvers, niet zo zuur doen. | |
Flashwin | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:28 |
Maar het blijft idd een onrealistische game! Hoe kan zo een settler nou opeens veranderen in een kleine stad?? ![]() ![]() | |
PierreTT | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:36 |
Mijn empire strekt zich nu prachtig mooi uit, en aangezien het geld met bakken binnenkomt dacht ik kom, laten we de boel eens volbouwen met wegen... Mijn God,wat is het beeld nu een chaos ![]() | |
Premium_Quality | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:47 |
quote:Ik heb gemerkt dat je in Civ 5 erg moet oppassen met wegen. In het begin gaf ik elke tile een wegverbinding. Ik dacht dat het moest om een resource naar je stad te verbinden. Dit veroorzaakte een rotzooi op het scherm en kostte een hoop goud per turn. Wat wegen tussen je steden en de steden van andere civs of city states is genoeg. Point-to-point roads zien er een stuk beter uit en zijn efficiënter denk ik. | |
Maringo | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:59 |
quote:Ik weet nog dat in Civ 1 en 2 de wegen een extra productiepunt gaven. Nu kost het je 1 goud voor elke tile ![]() | |
Montov | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:02 |
Civ3 had volgens mij +1 gold voor een weg. Civ4 had niets, om de spaghettiwegen niet te stimuleren, en civ5 heeft dus -1 gold, met trade routes om alleen nuttige wegen te stimuleren. Trade routes brengen namelijk meer op dan de wegen kosten, als je wat normale groottes van steden hebt. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:00 |
Best wel een nadeel, want ik vind rails altijd wel makkelijk, snel met je units van de ene kant naar de andere kant. | |
Montov | zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:53 |
Rails geven een 50% productiebonus voor een stad die is verbonden met de hoofdstad. | |
PierreTT | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:33 |
quote:Serieus? Dan ga ik maar eens al die workers opdracht geven om rails te leggen... | |
roelofjan | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:34 |
quote:Let wel op, want dat kan je klauwen aan maintenance kosten.... | |
roelofjan | zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45 |
[q]Each tile of railroad requires maintenance of 2 gold per tile. Railroads replace roads[q] Oh, ik dacht dat railroad in totaal 3 per hex kost, maar het is dus 2. Maar goed, dat is nog veel... | |
Montov | zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:05 |
Harbors hebben hetzelfde effect als rails trouwens, dus als je een haven in je hoofstad hebt, en een haven in een andere coastal city, dan krijgt die andere stad dus 50% productie bonus. Overigens kwam ik er lat achter dat je hoofdstad ook een Harbor nodig heeft voor Trade routes (of 50% hammers). Ik had een haven gebouwd in een stad op een eilandje, maar verder niet gekeken of er een trade route was. Uiteindelijk had ik een weg van mijn hoofdstad naar een stad 4 vakjes in het noordwesten, van die stad 8 vakjes naar het zuidwesten, vervolgens 3 vakjes naar het oosten, 3 vakjes noordosten, en in die stad ook ik ook een haven. Dat was een lange trade route voor een stad die maar 3 vakjes van de hoofdstad af lag. ![]() | |
Flashwin | zondag 17 oktober 2010 @ 09:50 |
Ik ga vandaag verder met dik worden en mijn weekend vergooien. Zie jullie vanavond. | |
PierreTT | zondag 17 oktober 2010 @ 09:54 |
quote:Klopt, maar ik verbind alleen de steden met rails, de rest met wegen ![]() Nieuwe game gestart, nu eens proberen een cultural victory te halen ![]() | |
Maringo | maandag 18 oktober 2010 @ 02:27 |
Ik dus een game gestart... blijkt nadat ik de buurt verkend heb dat ik in het midden van een groot eiland zit en 6 andere civs om me heen heb zitten. Ik had met alle 6 wel ergens een grens, het is niet goed gekomen... was de ene net klaar met aanvallen, begon de volgende ![]() Heeft het eigenlijk zin om een harbor te bouwen in een stad die via een weg al verbonden is met je hoofdstad (die ook een harbor heeft) en dus al van een trade route voorzien? Ik kan er niks concreets over vinden. | |
Flashwin | maandag 18 oktober 2010 @ 06:05 |
quote:Het heeft sowieso zin als je sneller naval units wil bouwen (+25%) | |
Premium_Quality | maandag 18 oktober 2010 @ 13:27 |
Yeah, een Science Victory tegen King AI ![]() Zelfs op die moeilijkheidsgraad maakt de AI nog erg domme beslissingen. Japan was veel groter dan ik in land, populatie en vooral militair. Toch heeft hij me nooit aangevallen, zelfs niet toen ik alle parts van de Apollo Project had gebouwd. | |
Flashwin | dinsdag 19 oktober 2010 @ 05:37 |
Nieuwe patch mensen volgende week ![]() quote:http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438 ![]() | |
Frollo | dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:27 |
quote:Zou ik dan binnenkort toch weer...? | |
Monidique | dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:50 |
quote:Beter systeem kopen. ![]() Nou ja, ik ben wel van plan om zo'n 1500 uit te geven voor een nieuw systeem, onder andere vanwege Civ, uiteraard. | |
TheThirdMark | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:25 |
quote: ![]() | |
Frollo | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:26 |
En volgende week komen de Mongols als gratis DLC. http://www.gamespot.com/news/6282221.html | |
PierreTT | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:30 |
Patch ziet er goed uit,DLC ook ![]() Gebruiken jullie trouwens vaak Helicopter Gunship om steden in te nemen? | |
jogy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:08 |
Net mijn eerste spelletje uitgespeeld en meteen goed geëindigd en op de ladder als Cesar geplaatst op nr 1. Maar wel met een diplomatic victory, volgende keer toch maar cultureel of scientific doen of gewoon ouderwets conquest. Lekker spel, dat zeker. Kan het ook zonder city states? | |
roelofjan | dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:18 |
Het kan zonder city states, bij een nieuw spel onder de geavanceerde opties het aantal city states op nul zetten.quote:Hier word ik blij van.Puppet states zijn behoorlijk ruk zoals het nu werkt. | |
Watashiwa | dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:52 |
Mooi..half afrika, half europa en half Azie ingenomen! ![]() | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:02 |
Hoorde dat turns som wel 40 seconden kunnen duren ![]() | |
Outlined | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:04 |
quote:klopt quote:snap ik quote:dit snap ik niet | |
Watashiwa | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:05 |
quote:Hoe langer je het speelt, des te langer het duurt ![]() | |
Watashiwa | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:10 |
quote:Bij civ4 wel, nog niet tegengekomen bij civ5.. | |
Flashwin | woensdag 20 oktober 2010 @ 06:16 |
Op dit moment gaat alles fout in mijn leven. Gelukkig heb ik Civ. | |
STING | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:45 |
quote:In Civ5 kost een road je per turn gold, ipv dat het direct gold oplevert, zoals in voorgaande Civs. Een road kost je 1 gold p/turn om te onderhouden en een railroad 2 gold p/turn. Als je de road bouwt om een trade route te bouwen met een andere redelijk grote stad, zou dat zich moeten terugverdienen. | |
jogy | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:36 |
quote: ![]() ![]() | |
jogy | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55 |
"•Workers - Added option to force workers to ignore manually made improvements (so they don’t change what you decide was best for a plot)." ![]() | |
Monidique | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:27 |
Automated workers, ![]() | |
Montov | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:57 |
Bij civ4 was het nog wel eens handig later in het spel, maar nu niet meer. Deleten geeft gold, en Workers zijn de meest vertragende factor van het spel. | |
jogy | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:06 |
quote:Dat is handig ja, een president kijkt ook niet op elke weg en hoopt op wat autonomiteit van zijn onderdanen ![]() | |
Gewoongeldlenen | donderdag 21 oktober 2010 @ 09:06 |
Ik heb hen spel sinds anderhalf week. Spel is nu al 10x vastgelopen. Ik vind het spel helemaal niet meer leuk | |
Gewoongeldlenen | donderdag 21 oktober 2010 @ 09:06 |
Erg eentonig. Weinig afwisseling. Is deel VI leuker/beter? | |
jogy | donderdag 21 oktober 2010 @ 10:32 |
quote:Drivers updaten al geprobeerd? Als je om de zoveel tijd crashed kan je er ook niet echt lekker ingetrokken worden en wordt het eventueel saai voor je. | |
jogy | donderdag 21 oktober 2010 @ 10:34 |
quote:Het is zo eentonig als je zelf wil lijkt me.. Heb je een doel voor jezelf gesteld of ben je gewoon in de wilde weg aan het klikken zonder enig plan? Voor welke victory wil je gaan? Welke settings heb je gebruikt? Grote/Kleine wereld? etc etc etc quote:Vraag ons dat over 3 jaar nog eens. | |
Klaudias | donderdag 21 oktober 2010 @ 13:29 |
quote:Terrain Improvements hebben ook maintenance nodig trouwens ![]() | |
Frollo | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:56 |
quote:Volgens mij niet. In je financiële paneel staat weliswaar 'Terrain Improvements: zo-en-zoveel gold' maar daar bedoelt hij alleen wegen mee. | |
Klaudias | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:21 |
quote:ooooooh | |
Montov | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:49 |
De nieuwe patch, nieuwe update:quote:Nice. | |
jogy | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:59 |
Als je een game in de steam cloud opslaat is deze dan beschikbaar op andere pc's? Want ik krijg ze in ieder geval niet te zien als ik switch tussen mijn laptop (mobiel) en mijn pc (graphics ![]() | |
Montov | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:02 |
Bij mij wel. Steam moet wel synchroniseren en dus verbonden zijn met internet. | |
jogy | donderdag 21 oktober 2010 @ 19:09 |
quote:Ok, thanks, ik pruts wel ff verder dan ![]() | |
Sandoval | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:49 |
Teeveepee! Ga hem ook kopen ![]() | |
Chowi | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:57 |
quote:Ow, die van die National Wonder is wel super handig. Ik zat echt steeds in de stats van mijn city state te kijken of er wel een library stond. Erg veel werk, als je 75% van de map in handen hebt. ![]() | |
STING | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:04 |
Is de patch al released of niet? Ik speel al een paar weken niet meer, wacht geduldig op de eerste grote patch ![]() | |
Flashwin | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:10 |
quote:"Al een paar weken niet meer". Hij is amper een maand uit ![]() | |
Mutsaers__78 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:35 |
quote:Hier hetzelfde hoor. Ik heb de eerste week behoorlijk wat gespeeld, maar al vrij snel daarna het spel aand e kant gelegd. Het gaf mij echt het gevoel dat het spel nog lang niet af was. Ik probeer het over een half jaar wel weer ![]() | |
Flashwin | vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Bedankt voor de informatie! Prettige dag verder. | |
STING | vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:13 |
quote:What's your problem? ![]() | |
TheThirdMark | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:21 |
quote:Hij is een fanboy ![]() | |
Tism | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25 |
Hoi, ik heb het spel ook maar eens in huis gehaald, maar ik heb nog geen zin om het te installeren, iemand tips!?.. ![]() | |
Frollo | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:26 |
quote:Euh, dubbelklikken op setup.exe? | |
Mutsaers__78 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:31 |
quote:Ach gossie, de fanboy is beledigd ![]() | |
Mutsaers__78 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:33 |
quote:http://www.freemmo.com/games/civilization-online/ | |
Flashwin | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:31 |
quote:And proud of it. ![]() | |
roelofjan | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:53 |
De patch is uit. | |
Flashwin | vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:59 |
quote:Yes. Steam restarten dan begint tie met updaten. | |
Jump | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:33 |
Is het nieuwe versie nummer 1.0.0.62 of heb ik dan nog de oude versie? ![]() | |
Flashwin | vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:42 |
quote:Is de nieuwe. | |
Montov | vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:48 |
quote:Binnen steam kan je ook de properties zien van Civ5, waarbij er een optie is of steam moet synchroniseren.. Daar is trouwens ook een optie om automatische updates uit te zetten. Voor mensen met de Deluxe versie (inclusief Babylon) aangezien huidige savegames niet meer werken met de nieuwe patch. | |
jogy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:03 |
quote:Ah thanks! Daar had ik dan nog niet gekeken, enkel bij de algemene opties ![]() | |
Montov | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:07 |
Weet iemand hoe je gebouwen verkoopt/verwijderd? | |
roelofjan | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:16 |
Eh, gewoon er op klikken o.i.d? Ik heb bijna alle techs onderzocht, dus ik heb net al m'n science gebouwen verkocht. Het is alleen zo jammer dat al m'n puppet states nu volop research labs etc aan het bouwen zijn. ![]() Maintenance loopt weer enorm op. ![]() | |
Kandijfijn | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:21 |
Ik heb nog een oudere dual core in mijn laptop zitten. Gaat dat een beetje lopen? Had de demo gedownload en de graphics trekt hij wel maar een map later in de tijd met 7+ tegenstanders gaat dat goedkomen? | |
Montov | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:37 |
quote:Geprobeerd, maar dan gebeurt er niets. | |
Flashwin | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:38 |
quote:Nee. | |
roelofjan | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:47 |
quote:Heb je de patch al wel? Versie 1.0.0.62 Trouwens, hoe maak je een screenshot? Als ik op printscreen ram krijg ik een screenshot van het openingsfilmpje. ![]() | |
Flashwin | zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:49 |
quote: ![]() Probeer FRAPS. | |
Montov | zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:19 |
quote:Ja. Kennelijk was er een mod die in de weg zat, en lukt het wel. | |
Montov | vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:38 |
Met de Mongolen het Japanse eiland bestormen is toch lastiger dan gedacht, in de Mongol Terror scenario. Wel een hele krachtige civ. En gratis, dus goed. | |
Mutsaers__78 | zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:13 |
quote:Ik heb Japan dan ook links (haha) laten liggen en ben vervolgens het land doorgereist. Is ook nog best pittig, maar wel te doen. Mits je niet teveel troepen verliest. | |
Montov | zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:47 |
Ik had eerst niet door dat iedere civ op de juiste plaats ligt in dat scenario. ![]() Ik zag dat de score van Japan laag was, dus dacht ik die te willen gaan uitroeien, maar het duurde even voordat het kwartje val. En daarna wilde ik niet opgeven. | |
Frutsel | zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:01 |
Goeie tip... nog nooit gedaan? ![]() ![]() | |
s0ul1991 | zaterdag 6 november 2010 @ 00:32 |
Toch gaar dat in de artbook van deze game Nederland wordt aangeduid als België. | |
Flashwin | zaterdag 6 november 2010 @ 00:50 |
![]() | |
NoCigar | zaterdag 6 november 2010 @ 03:04 |
Whaa, net een science-victory behaald (mijn eerste) maar helaas kwam er geen score of wat dan ook maar kon ik eigenlijk alleen maar doorgaan of exit gaan. nou is die score niet zo belangrijk, maar ik wil toch wel graagt weten hoe ik realtief gepresteerd heb t.o.v. mijn naaste concurrent Dan Quayle. | |
TheThirdMark | zaterdag 6 november 2010 @ 03:46 |
Tsja, dat heb je met een illegale download. | |
NoCigar | zaterdag 6 november 2010 @ 04:12 |
In het geval dat dat waar zou zijn: wat is daar precies illegaal aan? Niks hé. | |
Flashwin | zaterdag 6 november 2010 @ 09:30 |
Mensen die een hele pot uitspelen ![]() | |
Klaudias | zaterdag 6 november 2010 @ 10:16 |
zit je in je ![]() | |
ImMaxa | zaterdag 6 november 2010 @ 10:37 |
@ Flashwin: ![]() | |
stbabylon | zaterdag 6 november 2010 @ 10:44 |
Muziek en films downloaden in Nederland is niet illegaal. Software downloaden zonder er voor te betalen, terwijl dat wel de bedoeling is, is HARTSTIKKE illegaal. | |
s0ul1991 | zaterdag 6 november 2010 @ 10:47 |
Ja best wel | |
Montov | zaterdag 6 november 2010 @ 10:48 |
De grafieken zoals die in civ4 waren, zijn nu via mod "InfoAddict" beschikbaar in de ModBrowser. Echt een aanrader om te gebruiken. | |
Klaudias | zaterdag 6 november 2010 @ 11:07 |
![]() ![]() ![]() | |
Klaudias | zaterdag 6 november 2010 @ 11:09 |
is er ook een mod waarmee je kunt zien welke social policies je tegenstanders hebben ingesteld? | |
Montov | zaterdag 6 november 2010 @ 11:30 |
Via de normale Diplomacy Overview (tab Global Politics) kan je zien hoeveel policies de AI's hebben bij welke branche. | |
Klaudias | zaterdag 6 november 2010 @ 11:34 |
maar niet welke dus ![]() ik wil wel zien wat voor cultuur de mensen hebben waar ik tegen vecht | |
Flashwin | zaterdag 6 november 2010 @ 13:03 |
Hoe bedoel je modus? ![]() | |
Maringo | zaterdag 6 november 2010 @ 13:11 |
Dat vond ik echt wel handig in Civ4 ![]() | |
Frutsel | zondag 7 november 2010 @ 13:05 |
Sinds enkele dagen heb ik met mijn Civ 5 een rare melding ![]() Overal zie ik ineens "TXT_KEY" staan. Bij het bouwen van een stad, bovenin achter de turn staat "TXT_KEY_TIME_BC" en bij een unit als ik hem bijv fortify wil doen staat er "TXT_KEY MISSION FORTIFY" ![]() dat was in het begin niet ![]() ik heb gewoon een originele Civ 5 die ik via steam speel iemand een idee? | |
Flashwin | zondag 7 november 2010 @ 14:51 |
Voor de liefhebbers, 2 Deity gamereports (met screenshots): http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=393666 Echte baas dit, wint in het jaar 1650 terwijl hij constant tegen een overmacht aan AI legers vecht. Heeft wel telkens een technologische voorsprong. (Uiteindelijke units zijn Mech infantries..die hij al in 1525 verkrijgt ![]() http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=392873 One city challenge, Deity, Always war. Zegt genoeg ![]() | |
Klaudias | zondag 7 november 2010 @ 14:54 |
Powerplay ![]() | |
Flashwin | zondag 7 november 2010 @ 14:59 |
Houd ik ook niet van. AI slacht me altijd. Maar wel leuk om te zien hoe capabelen het aanpakken. | |
Maringo | zondag 7 november 2010 @ 15:45 |
Misschien een fout via een mod. Er zat in een CS mod ook een fout in de naam van een nieuwe city state. Daar stond ook TXT_KEY voor. ff je nieuwe mods uitzetten en dan weer proberen. | |
Frollo | dinsdag 9 november 2010 @ 10:45 |
Hoewel ik Civ5 al sinds de releasedag heb, draait hij pas sinds de nieuwste patch stabiel en ben ik nu eindelijk in een serieus gevorderde pot bezig. En ik moet zeggen, het begint erop te lijken dat het toch een fijne game is. ![]() | |
Frutsel | dinsdag 9 november 2010 @ 14:18 |
Wat voor nieuwe mods? Ik heb niets veranderd ![]() Las ergens een tip dat ik de CIV-cache moest weggooien uit mijn docu's, gedaan, helpt niet Daarna stond er dat als dat niet werkt ik in steam moest verwijderen, ook gedaan maar toen pleurde ie het hele spel eraf ![]() Nu heb ik hem geherinstalleerd en doet hij het weer goed ![]() | |
STING | dinsdag 9 november 2010 @ 19:00 |
Goed om te horen, ik had idd al ff een break genomen vanwege de instabiliteit ![]() | |
Flashwin | dinsdag 9 november 2010 @ 20:24 |
Laatste tijd heb ik alleen dat er een enorme vertraging optreedt bij het laden van de leaderheads. Zeker minimaal 10 seconden. Als k mn anti-virus uitzet, gaat het opeens weer normaal ![]() | |
Klaudias | dinsdag 9 november 2010 @ 20:56 |
Dan speel je als Montezuma en dan haperen al die Europese leaderheads vanwege die griepvirussen die ze meebrengen. | |
Flashwin | dinsdag 9 november 2010 @ 21:09 |
| |
Frollo | dinsdag 9 november 2010 @ 21:13 |
Geen " ![]() | |
Flashwin | dinsdag 9 november 2010 @ 21:16 |
Nog wel over getwijfeld. Maar uiteindelijk niet. | |
MaxMark | dinsdag 9 november 2010 @ 21:29 |
Het is een afweging he. | |
Klaudias | dinsdag 9 november 2010 @ 21:45 |
Beetje irritant ... als je iets aan het bouwen bent waarbij je eerst in al je steden een bepaald gebouw moet hebben (bijvoorbeeld National Epic met z'n Monuments), en je gaat op dat ogenblik een stad razen ... dan ziet hij de stad die je afbrandt als een stad die je nog 1 beurt hebt. En dat is dus een stad ZONDER Monument. Dus dan stoppen ze met bouwen van je National Epic (omdat je in die ene stad geen Monument hebt) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met bouwen. ![]() | |
MaxMark | dinsdag 9 november 2010 @ 22:15 |
Das wel bug-meldwaardig. | |
Montov | dinsdag 9 november 2010 @ 23:03 |
Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar je hoeft volgens mij niet opnieuw te beginnen met bouwen. | |
Maringo | dinsdag 9 november 2010 @ 23:33 |
Ook al meegemaakt en je moet wel opnieuw beginnen met bouwen dan... | |
WeirdMicky | maandag 29 november 2010 @ 13:11 |
Erg vermakelijke game vind ik het tot nu toe. Iemand al ervaring met scenario's spelen? Ik ben net begonnen aan Genghis Khan. ![]() | |
Mutsaers__78 | maandag 29 november 2010 @ 16:01 |
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest ![]() | |
Montov | maandag 29 november 2010 @ 17:33 |
Er is nog maar 1 scenario toch? | |
WeirdMicky | maandag 29 november 2010 @ 18:28 |
Goede tips, ga zo eens kijken. ![]() | |
Montov | maandag 29 november 2010 @ 19:37 |
Ik bouw juist geen units, maar alleen happiness-gebouwen om zo meer steden te ondersteunen. Als je de city state in het zuiden overneemt (laat de vijandige units links liggen en ga in 1 turn met 3-4 units aanvallen), dan krijg je 2 extra units. Dat zijn genoeg units om mee aan te vallen. Upgrade altijd zo snel mogelijk naar Keshiks, maar laatin ieder geval 1 Horsemen over om steden te pakken. Je kan zelfs in het begin al 1 Horsemen upgraden naar een Keshik, en als je de nutteloze gebouwen verkoopt in je hoofdstad kan je ook nog een positief saldo overhouden. Na de city state moet je altijd voor Beijing gaan, aangezien daar de Great Wall is. | |
Captain_Ghost | maandag 29 november 2010 @ 22:14 |
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn.. is wel hd 4870. maar voorlopig is het voor mij leuke game. Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden.. | |
Ericr | maandag 29 november 2010 @ 22:24 |
Alleen wel minder policies en je vindt toch maar een beperkt aantal plekken waar je productieve of goud/sciencesteden kan bouwen. Ik ga meestal niet verder dan 3 steden en de rest worden puppets. Uitbreiden tot happiness een probleem wordt, Forbidden Palace bouwen en opnieuw de wereld in de fik zetten. Tot aan Emperor lukt dat prima, probeer het nu op Immortal ook toe te passen maar de AI is dan wel erg snel oorlogszuchtig en met drie steden moet je eigenlijk je defensie op orde hebben voordat je ook zelf maar kan denken aan een rush. Gaat verder wel lukken, dan maar wat minder science vergaren. Slingshot me wel door de tech-tree heen via research agreements dan. | |
MaxMark | donderdag 2 december 2010 @ 09:48 |
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99. http://store.steampowered.com/sub/6820 | |
Frollo | donderdag 2 december 2010 @ 10:11 |
Vind ik nog een hoop geld voor een paar maps. ![]() Als het nou nog daadwerkelijke scenario's waren. | |
WeirdMicky | donderdag 2 december 2010 @ 14:33 |
8 euro vind ik ook echt te duur. ![]() | |
Niara | donderdag 2 december 2010 @ 19:28 |
Jup same here. Plus is er niet weer een map builder oid? | |
Klaudias | donderdag 2 december 2010 @ 20:15 |
ik speel al een tijdje weer civ 4 ipv 5 ............. | |
ImMaxa | donderdag 2 december 2010 @ 20:50 |
Wat een onzin, 8 euro vooor 4 mappen... Ik vind Civ 5 best leuk, maar dit is belachelijk. Net zoals ruim 3 euro vragen voor één nieuwe Civ. Ik wacht wel op een volwaardige expansion... | |
Montov | donderdag 2 december 2010 @ 20:52 |
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al. | |
Frollo | vrijdag 3 december 2010 @ 07:37 |
Die staan in de link van MaxMark. Maar goed, laat ik eens aardig zijn, voilà: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
WeirdMicky | vrijdag 3 december 2010 @ 12:04 |
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. ![]() | |
Frollo | vrijdag 3 december 2010 @ 12:29 |
Mijn enige serieuze pot die ik tot nu heb gespeeld, was met Siam (special ability: dubbel food en culture van city states). Dus ja, het spreekt vanzelf dat ik ze te vriend hield, en aangezien ik toch bezig was, ben ik maar voor een diplo victory gegaan. Daarnaast zitten er in de Patronage tier enkele policies waarmee je meer profijt hebt van de strategic en luxury resources die je van hen krijgt dan wanneer je diezelfde resources zelf zou bezitten, en daarom zie ik al met al weinig reden om ze aan te vallen. | |
stbabylon | vrijdag 3 december 2010 @ 12:49 |
Jij hebt mij heul niet ![]() | |
STING | vrijdag 3 december 2010 @ 12:53 |
Pas maar op, zijn words are backed with nuclear weapons ![]() | |
Premium_Quality | vrijdag 3 december 2010 @ 12:53 |
Vooral de maritieme en culturele stadstaten zijn behoorlijk goed. De eerste geeft een aantal voedsel per stad. dus het schaalt nadat je meer hebt. Dit zorgt ervoor dat je steden veel sneller groeien. Stadstaten zijn helemaal goed in een strategie waarbij je zoveel mogelijk steden bouwt vanaf de industriële revolutie met Communism. Als je bergen goud hebt is het vaak een goed idee om wat stadstaten om te kopen voor wat voordeeltjes of om een diplomatic victory te halen. | |
Mutsaers__78 | vrijdag 3 december 2010 @ 15:46 |
Ze kunnen enorm lucratief zijn. Als jij bijvoorbeeld voor een culturele overwinning wil gaan, dan is Ally zijn met de culturele stadstaten een geweldige toevoeging. Gemiddeld zal je per stadstaat 20 cultuur per beurt krijgen (op snelheid Standard) plus nog eens een sciencebonus erbij. Als je vervolgens ook nog eens de Social Policy voor de stadstaten (ben daar even de naam van kwijt; het is in ieder geval degene rechtsbovenin) vervolmaakt, dan zit je helemaal gebeiteld. Stadstaten die legers of voedsel geven, gebruik ik zelf minder. De legers die je krijgt zijn vosltrekt willekeurig (afhankelijkv an de periode waarin je zit), maar het varieert van scout t/m tanks. En het voedsel is ook leuk, maar op moeilijkheidsgraad King kom ik dan altijd in problemen met mijn happiness, dankzij te snel groeien... Voor een diplomatieke overwinning zijn ze eveneens belangrijk; elke stadstaat heeft één volwaardige stem. | |
Montov | vrijdag 3 december 2010 @ 16:08 |
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen. In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment. | |
Monidique | vrijdag 3 december 2010 @ 18:29 |
Waarom? | |
Ericr | vrijdag 3 december 2010 @ 19:01 |
City States hebben ook happiness resources, scheelt weer traden met de AI. Die toch meestal waardeloze voorwaarden biedt. Je kan niet alle resources via CS's bemachtigen maar elke happiness resource extra is meegenomen. Ook al loop je met een groot rijk op den duur toch wel tegen problemen aan, maar dan biedt een forbidden castle en enkele policies uitkomst. Als je oorlog gaat voeren kunnen City States ook een handige basis zijn, zeker als je een gebied aanvalt dat niet direct grenst aan jouw grondgebied. AI heeft niet snel door als je een CS vult met jouw troepen terwijl bij troepenbewegingen aan de grens van de AI er vrij snel gevraagd wordt of je uit bent op oorlog. | |
Montov | zondag 5 december 2010 @ 09:39 |
Er komt binnenkort ook een nieuwe patch met de volgende verbeteringen:
| |
Monidique | zondag 5 december 2010 @ 11:18 |
Aan mods ben ik nog niet toegekomen, hoor, ![]() | |
Frollo | zondag 5 december 2010 @ 11:55 |
![]() | |
MaxMark | zondag 5 december 2010 @ 13:21 |
Niet meer sparen. | |
Hamilcar | zondag 5 december 2010 @ 13:28 |
En terecht. Dat healen wanneer je wilt is te belachelijk ![]() | |
Montov | zondag 5 december 2010 @ 13:51 |
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3) | |
Klaudias | zondag 5 december 2010 @ 14:02 |
wat houdt dat in | |
Frollo | zondag 5 december 2010 @ 14:11 |
Dat is dan weer nóg sneuer. ![]() Maak gewoon een keus als developer. Dit lijkt te veel op: We hebben er wat opties ingegooid, maar verder niet geplaytest of zo, dus kijk zelf maar wat je wel of niet bevalt. Als ik een game speel, wil er juist van uit kunnen gaan dat het zorgvuldig gebalanceerd is. | |
Montov | zondag 5 december 2010 @ 14:45 |
Een optie om aan te geven of je verplicht bent policies en promotions te kiezen in de turn waarbij die policy of promotion is behaald. Vind ik niet. Voor de balans (geen autoheal opsparen of policies opsparen om ze allemaal voor Order te gebruiken) hebben ze de 2 elementen verplicht gemaakt, maar ze hebben geluisterd naar kritiek van gebruikers op die aankondiging vorige maand. Nu wordt de standaard situatie dat je niets mag opsturen, maar als gebruikers het leuker vinden kunnen ze het dus uitzetten. Het is net als City States, barbarians, etc; dat zijn ook elementen voor de (door de ontwikkelaars bedoelde) balans, maar die kan je ook uitzetten om gebruikers tegemoet te komen die het niet willen. Je gaat ook niet zeggen dat de moddability van civ5 slecht is omdat ze de juiste balans precies goed moeten hebben vanaf het begin. | |
WeirdMicky | zondag 5 december 2010 @ 14:49 |
Thanks mensen voor de handige tips met betrekking tot City States. ![]() Erg lastig dat extra steden cultuur verminderen. Lastig om een juiste balans te vinden voor uitbreidingen. | |
Frollo | zondag 5 december 2010 @ 20:07 |
Oh, dat wou ik juist wel zeggen. ![]() Nou ja, slecht is een groot woord natuurlijk, maar de moddability interesseert me praktisch niets. Da's niet erg, anderen hebben er wellicht wel plezier van. Maar stel dat een uitgebreide moddability zou betekenen dat de developers denken dat ze niets meer hoeven te playtesten omdat de community het wel oplost, dan mag het van mij inderdaad wel achterwege blijven. [ Bericht 3% gewijzigd door Frollo op 05-12-2010 20:14:07 ] | |
ImMaxa | vrijdag 10 december 2010 @ 18:56 |
Er komt weer nieuwe DLC aan:Bron In de bron staat ook een prijs van ¤ 5,- genoemd. ![]() | |
Montov | vrijdag 10 december 2010 @ 19:05 |
En de patch komt ook voor de 16e. | |
Premium_Quality | vrijdag 10 december 2010 @ 19:23 |
Ah, eindelijk Spanje. Idioot dat die er nog niet bij zat, alleen maar één van de machtigste beschavingen ooit ![]() Hopelijk later Nederland erbij ![]() | |
Klaudias | vrijdag 10 december 2010 @ 19:31 |
Ben het met Frollo eens dat een spel standaard gewoon af en goed hoort te zijn als hij klaar is ... Ik speel(de) sowieso nooit mods die Civ4 subtiel veranderden, alleen mods die er bijna compleet een ander spel van maakten (Fall from Heaven en Rhye's and Fall of Civilizations, bv.) | |
ImMaxa | vrijdag 10 december 2010 @ 22:13 |
Wat mods betreft, ik speel momenteel vrijwel geen Civ V, maar Civ IV met de mod 'Rise of Mankind'. Erg goede mod, die het spel enorm uitbreid (zowel in lengte (future era) als breedte (meer eenheden, gebouwen, beschavingen, civics, etc. plus veranderingen aan de spelformule). | |
Eclaire84 | zondag 12 december 2010 @ 01:18 |
En waarom denk je dat ze dat hebben gedaan, einstein? ![]() | |
Eclaire84 | zondag 12 december 2010 @ 01:19 |
Puppets vermeerderen je culture cost niet...dus dat kan een mooie tussenoplossing zijn. | |
Eclaire84 | zondag 12 december 2010 @ 01:20 |
Ze bieden je de keuze...wat is daar ongebalanceerd aan? | |
Montov | woensdag 15 december 2010 @ 21:31 |
De nieuwe patch is er. ![]() Natural Wonders zijn nu wel diverser geworden, leuk. | |
Eclaire84 | woensdag 15 december 2010 @ 22:29 |
Veel geklaag op Civfanatics forum hierover btw...Fountain of youth geeft +10 happiness en elke unit die er naast heeft gestaan krijgt een dubbele healingbonus gedurende de rest van de game. | |
Frollo | woensdag 15 december 2010 @ 22:37 |
Ik wil een game, geen sandbox. ![]() | |
Eclaire84 | donderdag 16 december 2010 @ 09:07 |
Niemand verplicht je dan ook voor advanced setup te kiezen. | |
BartK. | donderdag 16 december 2010 @ 12:52 |
Hallo, ik heb een vraag. Elke keer als ik Earth wil spelen met als victory type enkel domination dan krijg ik elke keer na het laden een melding dat sid meier's civ 5 niet meer werkt. Als ik als victory types alles aanhoud dan doet hij het wel. Erg vreemd dus. Andere maps en opties doen het wel altijd gewoon. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Edit Ik mag kennerlijk helemaal niet meer aan de advanced setup zitten. Erg vreemd. [ Bericht 13% gewijzigd door BartK. op 16-12-2010 12:57:48 ] | |
Eclaire84 | dinsdag 21 december 2010 @ 00:52 |
Leeft dit topic nog?? Hoe bevalt de patch... | |
andrew.koster | dinsdag 21 december 2010 @ 15:48 |
Zie net pas dat er gepatched is. De notes lijken véél dingen die ik niet leuk vond op te lossen. Hoop alleen dat unhappiness ook wat minder snel groeit als je op oorlogspad gaat. Verder moet ik het maar weer eens aanzwengelen. | |
Montov | dinsdag 21 december 2010 @ 18:40 |
Erg goed. Het spel is meer in balans met de aanpassingen aan stadsverdediging, Horseman, Maritieme city state, Library, National Wonders en duidelijkere diplomatie. En de mod Info Addict is ook weer compatible gemaakt met de nieuwste patch. | |
Montov | dinsdag 21 december 2010 @ 21:34 |
Ik ben nu bezig als de Fransen en ik heb Landed Elite en Angkor Wat. De grenzen breiden zich dan heel snel uit; leuke strategie. Ik ben bezig met een oorlog tegen Babylon, maar het is op een teleurstellin uitgelopen. Uiteindelijk maar vrede gemaakt omdat ik niet de ruimte had om goed aan te vallen, hoewel ik wel zijn verdediging heb verzwakt (met een aantal slachtoffers aan mijn kant). Even terugtrekken, en met nieuwe units zometeen een nieuwe poging wagen. | |
Jump | dinsdag 21 december 2010 @ 21:52 |
Lead designer Civilization V verlaat Firaxis | |
LWD-Godius | woensdag 22 december 2010 @ 15:00 |
Wanneer komt CIV V eindelijk eens voor de Mac uit????? |