Nou iddquote:
I had zelfs (kaas)snoepjes opgelost in water erdoor gedaan, dat luktequote:Op donderdag 6 januari 2011 14:51 schreef RandomMoron het volgende:
jep, en voorverwarmd in de magnetron, verstopt onder snoepjes..hele kleine beetjes op je hand leggen..
Bij welke supermarkt hebben ze hersenen of zwezerik?quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nope, of, heel sporadisch. Hij eet het alleen als het naar vlees ruikt.. Ik moet nog op zoek naar kelp. Maar hij doet het goed op z'n huidige dieet. Alleen wilde 'ie vandaag dan weer geen makreel, echt.. vaag.
[..]
Hoezo mogen wij het niet kopen? Ik koop het gewoon in de supermarkt hoor...
Ik denk dat je bij een slager (op bestelling) wel eea aan kopvlees kan krijgen, maar we hadden het over lever en hart volgens mij. Volgens mij heb ik Ramsay op tv zelfs eens hersens zien bereiden, of eoa tv-kok. Tis denk ik niet standaard en daarom niet te vinden in een supermarkt, heeft niks te maken met het al dan niet mogen consumeren, meer met "dat consumeren 99,9% van de mensen normaal gesproken niet".quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:05 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Bij welke supermarkt hebben ze hersenen of zwezerik?
Longen en dergelijke haal ik bij de Marokkaan,maar zelfs die heeft in de regel geen kopvlees
Volgens mij mag runderhersenen ook niet meer toch? Ivm gekke koeien ziekte?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij een slager (op bestelling) wel eea aan kopvlees kan krijgen, maar we hadden het over lever en hart volgens mij. Volgens mij heb ik Ramsay op tv zelfs eens hersens zien bereiden, of eoa tv-kok. Tis denk ik niet standaard en daarom niet te vinden in een supermarkt, heeft niks te maken met het al dan niet mogen consumeren, meer met "dat consumeren 99,9% van de mensen normaal gesproken niet".
Ik zou dat echt niet weten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:23 schreef tombolafan het volgende:
Volgens mij mag runderhersenen ook niet meer toch? Ivm gekke koeien ziekte?
Ik heb een kat van 5,5kg en die geef ik op dit moment 200g per dag (das 3,6% van z'n lichaamsgewicht). Ik heb via een boek (http://tinyurl.com/barfdietboek - http://www.selexyz.nl/zoeken/?cat=alle-boeken&q=BARF) en wat googlen achterhaald hoeveel gram eten je je dier moet geven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:06 schreef Belana het volgende:
ik ben me een beetje aan het inlezen in deze manier van voeden, maar hoe werkt dat nou?
geven jullie alleen vlees? is dat dan uit van die diepvriespakjes?
Ik werd door beefcake gewezen op farmfood, en dan een combinatie van brokken en vlees.
ervaringen?
Hoeveel vlees eten ze dan op een dag?
Ik vraag het allemaal voor Noes, mijn leonberger, dus nogal gevoelige darmen heeft en nu ruim 1,5e week aan de dunne is geweest. Het gaat nu beter, maar ik heb gelezen dat een ander dieet kan helpen.
Ik weet alleen niet hoe en wat, ben een beetje in the dark zeg maar.
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_feeding
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,13.0.html
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,27380.0.html (is erg duidelijk!!)
http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/ http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/article/prooidieren
http://prooidier.nl/index(...)irtuemart&Itemid=111
http://www.rawmeatybones.com/translations/Netherlands/intro.html
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewtopic.php?f=26&t=43497
http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/index.php
http://www.rawfedcats.org/
Charlie weegt ook rond de dertig, voor hem doen we een worst door drie"en en daar krijgt hij twee stukken per dag van. We hebben op een gegeven moment een klein diepvrieskistje gekocht.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Belana het volgende:
het lijkt me wel een veel duurdere manier van voeden? Noes is nu al ruim 30 kilo namelijk
ze moet een kilo per dag hebben dan, dan zou ik een enorme vriezer moeten hebben.
mmmm... die heb ik dus niet, dat is wel erg balen. ik heb er ook de ruimte niet voor.
hoe doet iedereen dat dan?
zeeeend hoe doe jij dat met 3 grote honden?
Vind je het echt duurder? Ik vind 50 euro p/m aan je kat uitgeven voor eten eigenlijk heel schappelijk. Brokken zijn ook niet goedkoop.. vooral niet als je gaat kijken naar de graanvrije varianten:quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:33 schreef Leipo666 het volgende:
voor ons is het maar iets duurder dan de speciale brokken die onze kat al kreeg vanwege blaasgruis, maar een dure manier van voeren is het wel ja. Al doet onze kat het er zo goed op dat ik voor geen goud terug zou willen op brokken.
kijk dat klinkt wel erg positief! wat voor worst geef je dan? van carnibest?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Charlie weegt ook rond de dertig, voor hem doen we een worst door drie"en en daar krijgt hij twee stukken per dag van. We hebben op een gegeven moment een klein diepvrieskistje gekocht.
Charlie had ook 'gevoelige darmen'. Was geen diarree meer maar gewoon spuitpoep, vaak. Toen over op Carnibest en tada, niet weer gezien.
Sorry, ik type moeilijk op de laptop, 4 hoort daar nietquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:13 schreef Belana het volgende:
thanks all.
wat is de 4 richtlijn?
ow en de eukenuba brokken die ze altijd krijgt is ook 50 euro voor 15 kilo en daar doen we een maand mee
Nee, dit is KVV, KVV staat voor Kant en Klaar Vers Vlees of Kompleet Vers Vlees.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:25 schreef Belana het volgende:
ow ok
Ik gaf Noes wel altijd al vlees uit van die pakjes door haar avondmaaltijd, is ze er dan aan gewend al denken jullie? of evengoed rustig introduceren?
en hoeven ze daarnaast niets te hebben meer dan?
Carnibest ja, dus het is compleet en ze hoeven er eigenlijk niets bij, daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef Belana het volgende:
is carnibest geen kvv dan?
niet door elkaar dusdank u
Daarom zeg ik ook wordt aangeraden, en niet absoluut niet doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef slacker_nl het volgende:
Carnibest is KVV. Al geloof ik niks van de brok mixen met KVV is bad people theorie. Ik heb het ook maanden gedaan zonder problemen. Een dagdeel brok, andere vlees
Ja, volgens de fabrikanten is het niet goed dus als je toch brokken wil geven is vers- en brokdagen m.i. een goede middenweg.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Belana het volgende:
ja maar ik deed het echt door elkaar, brok samen met vlees en das dus niet goed begrijp ik.
ik las idd over de farmfood pens, ik ga eens kijken wat ik hier in Hoorn allemaal kan krijgen
Bedoel je met vlees echt carnibest-achtig iets? Of blikvoer?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:36 schreef Belana het volgende:
ja maar ik deed het echt door elkaar, brok samen met vlees en das dus niet goed begrijp ik.
ik las idd over de farmfood pens, ik ga eens kijken wat ik hier in Hoorn allemaal kan krijgen
bij ons ook hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vind je het echt duurder? Ik vind 50 euro p/m aan je kat uitgeven voor eten eigenlijk heel schappelijk. Brokken zijn ook niet goedkoop.. vooral niet als je gaat kijken naar de graanvrije varianten:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/orijen
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/sanabelle
Al maakt me het bedrag eigenlijk niet eens zo veel uit, feit dat ie gewoon echt vlees eet vind ik belangrijker dan de kosten.
Ik heb er twee op vers staan ,1 op brok wegens HD en spondylose ,gezien zijn leeftijd en het feit dat hijquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:24 schreef Belana het volgende:
het lijkt me wel een veel duurdere manier van voeden? Noes is nu al ruim 30 kilo namelijk
ze moet een kilo per dag hebben dan, dan zou ik een enorme vriezer moeten hebben.
mmmm... die heb ik dus niet, dat is wel erg balen. ik heb er ook de ruimte niet voor.
hoe doet iedereen dat dan?
zeeeend hoe doe jij dat met 3 grote honden?
Dat geldt toch voor geëxpandeerde brokken? Geperste brokken zoals Farmfood en Cavom kan je wel met vlees mengen. Dit is tenminste wat Farmfood zelf aangeeft.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:29 schreef Harajuku. het volgende:
Brokken en vlees worden juist anders verteerd, en om dat samen te voeren wordt daarom niet echt aangeraden. Wil je er wel brokken bijvoeren, dan zeggen ze 3 dagen brok en 4 dagen vlees, maar niet door elkaar.
En als je eendagskuikens in bijvoorbeeld de gang geeft moet je wel zeker weten dat ze op zijn voor je de deur weer open doet, anders kan er één in je nek landen als de kat er mee speeltquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef zeeeend het volgende:
Het probleem met KVV kompleet Vers Voer is dat het allemaal vermalen is dus blijf je last houden van tandplak ,tandsteen.
geef je (halve) prooidieren dan reinigt het gebit zichzelf door het knagen .
Ze moeten wel willen ,en je moet op bloed berekend zijn.
Hoogpolig tapijt een een parelhoenkarkas gaan niet samen![]()
Sommige eigenaren staat het aanschouwen van het verwerken van een kadaver ook tegen ,dat is persoonlijk.
onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tandenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:05 schreef zeeeend het volgende:
Het probleem met KVV kompleet Vers Voer is dat het allemaal vermalen is dus blijf je last houden van tandplak ,tandsteen.
geef je (halve) prooidieren dan reinigt het gebit zichzelf door het knagen .
ZAl met vorming van tandplak te maken hebben denk ik ,en suikers .quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tanden). dus niet alleen het knagen heeft effect op de tanden
hahaha, dat weet ik nog wel, mijn tante gaf vroeger de katten altijd kuikens Dquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En als je eendagskuikens in bijvoorbeeld de gang geeft moet je wel zeker weten dat ze op zijn voor je de deur weer open doet, anders kan er één in je nek landen als de kat er mee speelt
jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voorquote:
Twee dagen in de maand >16 uurquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:
[..]
jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor
ik denk dat ik in eerste instantie maar eens die pens van farmfood ga halen, om haar darmflora weer op peil te krijgen en dan een combinatie van brokken en vlees ga proberen, maar dan om en om. hoewel farmfood anders aangeeft geloof ik
Beef, hoe doe jij dat?
Ik geloof wel dat geperst beter is, maar ik durf niet te zeggen of de zuurgraad elkaar dan niet in de weg zit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor geëxpandeerde brokken? Geperste brokken zoals Farmfood en Cavom kan je wel met vlees mengen. Dit is tenminste wat Farmfood zelf aangeeft.
Dat denk je in het begin misschien, maar daarna is het een joy om te doenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:
jeetje zeeeend jij hebt er een dagtaak aan, dat gaat mij echt niet lukken. of misschien ben ik er te lui voor
Dat hadden wij in het begin ook met KVV ja, maar vijf jaar later hebben we bij onze poes toch haar gebitje moeten laten schoonmaken onder narcose en een kiesje laten trekken. Zij eet alleen KVV en dagelijks met veel gestuntel en hulp kuikens.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:49 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
onze ervaring is dat door het gebrek aan granen in het voer onze kat ook totaal geen tandsteen en/of tandplak meer heeft: zijn tanden zijn vele malen schoner en witter geworden (nog mooier dan onze tanden). dus niet alleen het knagen heeft effect op de tanden
De mijnen vinden het heerlijk! Vooral de retriever, die valt er net zo op aan als op zijn vlees. Maar ja, ze lusten ook poepquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:06 schreef Harajuku. het volgende:
Voor Carnibest probeerden wij overigens geperste brok van Farmfood. 't Was net biks en Charlie moest er niets van weten
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef beefcake het volgende:
[..]
De mijnen vinden het heerlijk! Vooral de retriever, die valt er net zo op aan als op zijn vlees. Maar ja, ze lusten ook poep
Nou ja, vijf later vind ik nog een erg goede score hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat hadden wij in het begin ook met KVV ja, maar vijf jaar later hebben we bij onze poes toch haar gebitje moeten laten schoonmaken onder narcose en een kiesje laten trekken. Zij eet alleen KVV en dagelijks met veel gestuntel en hulp kuikens.
De heren die allerlei prooi wegknagen hebben nergens last van.
Eigenlijk begon de dierenarts toen ze anderhalf jaar was en nog brokken at al over een gebitsreiniging, dat was kort na de switch dan toch niet meer nodig omdat de boel er inderdaad veel beter uit ging zien, maar ik zou dus altijd wel iets (hoe meer hoe beter) te knagen aanraden bij KVV.
1 hond 60 maaltijden >8 uur >samen 4 uur .quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:02 schreef Belana het volgende:
[..]
Podencofoto's in het hondenfototopic zijn verplichtquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Sinds kort (een maand of 3) hebben wij ook een hond, Sally, een podenco. Net als onze 5 katten krijgt ze vers.
Momenteel eet ze 4,5% van haar lichaamsgewicht (15 kilo) dus zo'n 600/650 gram per dag. Bij minder wordt ze mager aangezien ze best druk en actief is.
Op dit moment gaat er dus zo'n 1200 gram per dag door heen hier.
Neem aan dat je diverse soorten voert .quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:21 schreef Lonaa het volgende:
Sinds kort (een maand of 3) hebben wij ook een hond, Sally, een podenco. Net als onze 5 katten krijgt ze vers.
Momenteel eet ze 4,5% van haar lichaamsgewicht (15 kilo) dus zo'n 600/650 gram per dag. Bij minder wordt ze mager aangezien ze best druk en actief is.
Op dit moment gaat er dus zo'n 1200 gram per dag door heen hier.
Ik voer een heleboel soorten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:23 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Neem aan dat je diverse soorten voert .
Dus qua voedingswaarde heb je dan ook een verschil bij een vaste gewichtshoeveelheid,of heb je een calorieën tabel?
Bij wie haal je dat vandaan ? (is jaloers)quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik voer een heleboel soorten.
kangoeroe
antiloop
lama
Als je genoeg afwisseling hebt *dus weer wild bijv.* trekt dat vanzelf weer bij.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:16 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Bij wie haal je dat vandaan ? (is jaloers)
Inderdaad als je afwisseling genoeg hebt blijft er balans.
Ik had vorige maand minder wild (was op ) twee kilo aangekomen de jongste .
Momenteel is ze loops,dus daarna wil ze toch niet eten ,is het er weer af voor de lente.
maar ik dacht wel gelijk .....het luistert toch wel nauw. .
Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:11 schreef erodome het volgende:
Ik heb het geprobeerd, maar mijn jack russel doet het gewoon niet goed op vers.
Waar ik ook mee begin, het komt er net zo hard weer uit.
onze kat gooit het er op de volgende momenten uit:quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Is er iemand die weet waarom dit zo is en hoe dat evt op te lossen valt?
Als je even vertelt wat je gaf en hoe, wat ie eerst at e.d. dan kunnen wij er misschien ook wat zinnigs over zeggenquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor sommige honden is het gewoon niet weggegeld denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kan hem naast de gewone brokken prima bv een klein visje of een botje geven, dat gaat goed.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:18 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Als je even vertelt wat je gaf en hoe, wat ie eerst at e.d. dan kunnen wij er misschien ook wat zinnigs over zeggen
Je bedoelt die "worsten" daarmee, of zaken als duck enzo?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Voor sommige honden is het gewoon niet weggegeld denk ik.
Mijn tandeloze oude knakker van 13 barft zo nog wat kippenvleugels weg, zijn achterkleinzoon van 4 jaar kotst alles uit wat ik hem in hele stukken geef, dus die krijgt alleen kvv.
Heb je dat wel al geprobeerd?
Hier geeft men aan dat het veel vet en toch nog granen bevat ,quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:12 schreef Outpost76 het volgende:
Kan iemand me zeggen of Bibi natuurvoer ook vers voer is? Mij wordt dat hier niet duidelijk.
bvd.
Het zijn dus brokken en geen vers voer?quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:27 schreef Cat22 het volgende:
Ik voer onder andere Bibi. De katten doen het er prima op.
Het is een wat meer 'korrelige' samenstelling dan de andere soorten KVV maar voor de variatie vind ik het prima. En een beetje graan moet een kat wel aankunnen. Er zit in ieder geval een stuk minder in dan in reguliere brokken.
Ow, niet duidelijk opgeschreven.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Het zijn dus brokken en geen vers voer?
Ok Top! Misschien wil je dit topic even lezen. Daar staat de rede waarom ik het vraag.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ow, niet duidelijk opgeschreven.
Bibi is vers voer, rauw vlees dus, net als CB en aanverwanten. In de diepvries bewaren en zo.![]()
Ik bedoelde dat er wellicht wat granen in deze mix zitten, maar dat dat nog altijd minder is als wat je in de gemiddelde brok aantreft.
Leuk om te horenquote:Op zondag 13 februari 2011 19:13 schreef Belana het volgende:
ik kom ff melden dat Noes het echt geweldig doet op de combinatie brokken en vlees momenteel.
In de toekomst gaan we misschien wel helemaal over op kvv, maar ik heb nu nog 2 zakken eukenuba staan en het is me even te gortig om ruim 100 euro weg te doen.
Vermoedens en bij de mens.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:08 schreef zeeeend het volgende:
Ik haal hem er toch maar weer even bij ,de geruchten worden steeds sterker :
http://www.ziekenhuiskran(...)ttnews[backPid]=2530
Geld natuurlijk ook rund en lam
Je kan ook kip mijden,hou je nog 100 soorten overquote:Op zondag 20 februari 2011 15:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vermoedens en bij de mens.
Dierenmagen hebben een heel andere zuurgraad dus waarschijnlijk werkt het daar anders.
Ik ga pas panieken als bij de mensen een verband is gelegd en er vermoeden zijn dat het bij dieren ook zo werkt. En dan nog vraag ik me af of dit nadeel opweegt tegen de voordelen van vers voeren.
Hoeveel schandalen moesten er openbaar worden gemaakt voor men maatregelen nam voorquote:Op zondag 20 februari 2011 15:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vermoedens en bij de mens.
Dierenmagen hebben een heel andere zuurgraad dus waarschijnlijk werkt het daar anders.
Ik ga pas panieken als bij de mensen een verband is gelegd en er vermoeden zijn dat het bij dieren ook zo werkt. En dan nog vraag ik me af of dit nadeel opweegt tegen de voordelen van vers voeren.
Is toch al langer bekend? Die dieren moeten gewoon meer in touch zijn met de natuur en wat meer kruisbestuiving krijgen zodat de soort weer wat sterker word. TIs nu allemaal sterk doorgefokt en dat komt de weerbaarheid niet ten goede waardoor er weer meer antibiotica gegeven moet worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:08 schreef zeeeend het volgende:
Ik haal hem er toch maar weer even bij ,de geruchten worden steeds sterker :
http://www.ziekenhuiskran(...)ttnews[backPid]=2530
Geld natuurlijk ook rund en lam
Discussie raak je nooit over uitgepraat,elke hond is verschillendquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:47 schreef Belana het volgende:
thanks, wist dat ik op je kon rekenen
het lastige is eigenlijk dat z zowel brokken als vlees krijgt.
ik geef nu 250 gram brokken en 800 gram kvv.
doen ze het goed op, niet te dik, niet te dun, maar ik wil graag weten of ik het goed doe he.
Citaat : Having tried other varieties of JW cat food, I decided to give my cats a change. However this particular variety of JW cat food made one of my cats vomit three or four times daily. I would not buy it again and ended up giving the product to an animal charity.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef senesta het volgende:
Ik ga de james wellbeloved proberen
http://www.zooplus.co.uk/(...)ved_cat_adult/108679
even naar Hilversum dus .quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef RandomMoron het volgende:
ik wil zo graag een keer naar de winkel van prooidier.nl! lijkt me heerlijk, hoef ik niet meer uit te vogelen bij welke winkel ik wat vandaan moet halen.
de ring ligt weer grotendeels open, dus het is weer nog steeds een verkeerschaos....quote:
Qua KVV?quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:59 schreef DanseMacabre het volgende:
Is dat ook te eenzijdig als ik brokken bijvoer?
Ik wil mettertijd wel helemaal over op vers waarschijnlijk. Welke zou je dan aanraden?
Yups.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:07 schreef DanseMacabre het volgende:
KVV bedoel ik ja.
Echt vers is weer BARF toch?
Lees de topics anders ff doorquote:Op vrijdag 15 april 2011 17:14 schreef DanseMacabre het volgende:
En wat is dan geschikt qua echt versvlees of kan alles wel?
Ja, gewoon het verkeerde topic aanklikken en een reactie posten die niks met barf te maken heeft.quote:
Alles behalve varken en dragende botten (bv poten van koeien die zijn te hard doordat ze belast worden). En let op de verhouding orgaan/vlees/bot/groente die info vind je wel op barfplaats.nlquote:Op vrijdag 15 april 2011 17:14 schreef DanseMacabre het volgende:
En wat is dan geschikt qua echt versvlees of kan alles wel?
Ik heb er hier ook twee die hun neus er voor ophalen en idd vers vlees laat je ook niet wat langer staanquote:Op zondag 17 april 2011 20:57 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik ben groot voorstander van vers vlees, maar mijn kat vreet het gewoon niet. Of het nu vlees of vis is, hij haalt zijn neus ervoor op.
Brokken eet hij net zo goed erg slecht, maar die kan je wat makkelijker langer laten staan.
Ik heb nog niet 1 soort voer gevonden wat hij echt lekker vindt.
Zelfs rasechte troep (zoals die kleine blikjes gourmet) eet hij hooguit een derde van.
Welke brok is dat dan?quote:Op zondag 17 april 2011 21:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb er hier ook twee die hun neus er voor ophalen en idd vers vlees laat je ook niet wat langer staan
Ik heb nu gelukkig wel brokjes gevonden die ze alle drie eten en ook nog redelijk goede brokken. Ik wil nog wel wat andere smaken van Carnibest, Tinlo en BiBi proberen.
Ik ben het meteen aan het bestellen!quote:Op zondag 17 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:
[..]
James wellbeloved.
is dat vergelijkbaar met porta21?quote:Op zondag 17 april 2011 22:57 schreef senesta het volgende:
[..]
James wellbeloved.
Ja en ook als orijen bijvoorbeeldquote:
die overweeg ik inderdaad..quote:Op maandag 16 mei 2011 17:49 schreef senesta het volgende:
De sensitive? Die is in ieder geval zonder granen.
Kan ontgiften zijn ,duurt toch wel een week of zes .quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:39 schreef winterstorm666 het volgende:
zo.
de hondjes zijn nu een maand over op versvlees voeding.
en ze doen het er super op.
geen zachte ontlasting meer maar klein compact.
alleen jeuken ze nog erg.
het kan ontgiften zijn of dat ze toch reageren op de smuldier.
maandag haal ik de eerste partij lotgering.
ik heb deze week een tafelmodel vriezer op de kop getikt voor het vers vlees.
ook neem ik dan een kilo kippennekken mee.
ik heb ze deze week ook al kippenbouten gegeven om te proberen en ze kauwde er redelijk netjes op. de ontlasting erna was ook goed.
het enigste waar ik echt aan moet wennen is het vlees er op tijd uithalen want vaak moet ik het toch nog in water leggen om snel te ontdooien haha!
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:28 schreef Belana het volgende:
wij hebben nu van die carnibest worsten, maar kolere, dat is wel duur met 2 van die grote honden
Hangt ervan af hoeveel brokken je geeftquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:37 schreef Belana het volgende:
ik vind de hoeveelheid bepalen altijd wel lastig.
ze krijgen hier 's morgens brokken (farmfood) en 's avonds vlees. Ik denk dat ze dan aan een pond vlees genoeg hebben, aangezien ze met hun gewicht normaal op een kilo zouden zitten.
Klinkt dat aannemelijk?
Ik wil eigenlijk Tinlo ook nog eens proberen, ik hoor er veel goede verhalen over.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:32 schreef sigme het volgende:
Ik ben ook nog bést te spreken over Lotgering. De pup eet het ook graag.
De stabij van 1 jaar en 15 kilo eet een half pond per dag, de pup van 11 weken evenveel.
Beide krijgen ze ook nog elke dag een half kipkarkasje of een stuk runderbot/-kraakbeen.
Echt waar? Volgens mij zou dat kleintje hier dan meer dan een kilo per dag vretenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik voer ook echt op zicht, dat is altijd even vogelen, en zeker met twee honden die nog in de groei zijn. Bij mijn honden voer ik eigenlijk altijd zolang ze nog groeien gewoon zoveel als ze op kunnen zonder te kotsen
Groeiende pups wel ja.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt waar? Volgens mij zou dat kleintje hier dan meer dan een kilo per dag vreten.
Ik voer ook nog steeds gewoon KVV en brok, je moet kijken waar je honden het goed op doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:00 schreef Belana het volgende:
Tja, op het oog, dan zou ik ze wel 2 kilo geven denk ik, zo groot als ze zijn
Ik vind dat lastig hoor.
Het gaat goed met ze, maar we gaven steeds 800 gram smuldier per hond naast de brokken.
Overzichtelijker is om gewoon helemaal op KVV over te stappen denk ik
Misschien dat we dat maar gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |