abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87112185
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

dat er relatief minder voor-stemmers op zijn komen dagen leidt tot beide conclusies. Dat je er slechts selectief 1 wilt horen, tja....
Ik denk dat erg lastig is te staven dat de grondslag van de relatief mindere animo bij de voorstemmers ligt in het minder belangrijker vinden van hun opvatting.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:28:45 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87112197
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vond hem ook eng overkomen. Volksverleidend. Hij schoot een beetje door.
Het leek wel afgesproken...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:29:13 #213
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_87112208
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vond hem ook eng overkomen. Volksverleidend. Hij schoot een beetje door.
Heeft ws een stoomcursus van Kai van der Linden gehad ofzo, het was niet eng, maar een voorbeeld van overacteren.
pi_87112297
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Heeft ws een stoomcursus van Kai van der Linden gehad ofzo, het was niet eng, maar een voorbeeld van overacteren.
Vooral na het optreden van van Leeuwen, die heel rustig bleef, en op het einde maar ietsje haar stem verheft.
pi_87112304
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk dat erg lastig is te staven dat de grondslag van de relatief mindere animo bij de voorstemmers ligt in het minder belangrijker vinden van hun opvatting.
maar selectieve autopech?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87112334
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

maar selectieve autopech?
Inderdaad kun je er alleen maar naar gissen. Uitstekende analyse.
pi_87112421
Wat kan er allemaal dinsdag gebeuren?
• Naar aanleiding van het congres schikken Koppejan en Ferrier en besluiten in te stemmen met beide akkoorden (lijkt me onwaarschijnlijk).
• Verhagen moet opnieuw naar de onderhandelingstafel om tegemoet te komen aan de bezwaren van Koppejan en Ferrier; Wilders zou zich dan meer moeten inbinden. Dus geen akkoord met we accepteren elkaars verschillen (lijkt me ook onwaarschijnlijk, Verhagen noch Wilders heeft daar zin in).
• Koppejan en Ferrier onthouden zich van hun stem en blijven in de fractie (of een stemt voor, de ander tegen). Dan wordt er dus gegokt op de zetels van de SGP (misschien wel het meest waarschijnlijk).
• Koppejan en/of Ferrier worden uit de fractie gezet, maar blijven in de kamer.
• Koppejan en/of Ferrier geven hun kamerzetel op.
pi_87112443
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Inderdaad kun je er alleen maar naar gissen. Uitstekende analyse.
dus jij schat op peilingen dat er meer mensen voor zijn, maar vind het belachelijk wanneer andere mensen conclusies trekken uit dezelfde peilingen?

Als het congres geen goede afspiegeling van de mening van de cda-kiezers was, is er dus een reden waarom er significant meer tegen- dan voor-stemmers op zijn komen dagen.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:34 schreef Toad het volgende:
Wat kan er allemaal dinsdag gebeuren?
• Naar aanleiding van het congres schikken Koppejan en Ferrier en besluiten in te stemmen met beide akkoorden (lijkt me onwaarschijnlijk).
• Verhagen moet opnieuw naar de onderhandelingstafel om tegemoet te komen aan de bezwaren van Koppejan en Ferrier; Wilders zou zich dan meer moeten inbinden. Dus geen akkoord met we accepteren elkaars verschillen (lijkt me ook onwaarschijnlijk, Verhagen noch Wilders heeft daar zin in).
• Koppejan en Ferrier onthouden zich van hun stem en blijven in de fractie (of een stemt voor, de ander tegen). Dan wordt er dus gegokt op de zetels van de SGP (misschien wel het meest waarschijnlijk).
• Koppejan en/of Ferrier worden uit de fractie gezet, maar blijven in de kamer.
• Koppejan en/of Ferrier geven hun kamerzetel op.
ik vrees het laatste :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87112479
Ik denk dat we nu toch naar SGP gaan uitwijken. Of ze moeten het bij CDA smerig genoeg spelen zodat de twee opstappen zonder zetel mee te nemen.
pi_87112527
Het congres heeft gesproken, de mensen die daar niet waren die waren er gewoon niet.
Het congres is een vertegenwoordiging van de leden. Een discussie over of de uitslag wel klopt is daarom ook totaal niet relevant. Dat betekent niks anders dan dat je ontevreden bent met de uitslag en had gehoopt dat er meer in zat.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:37:51 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87112534
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk dat we nu toch naar SGP gaan uitwijken. Of ze moeten het bij CDA smerig genoeg spelen zodat de twee opstappen zonder zetel mee te nemen.
Het wordt een fijne tijd. :{

En dat met de liberale partij als grootste. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87112561
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik weet niet of je van de heer Verhagen gehoord hebt? Ik denk dat Koppejan en Ferrier het lastig gaan krijgen en ik hoop dat ze zich gesteund voelen door de 1/3 van het congres.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_87112658
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het wordt een fijne tijd. :{

En dat met de liberale partij als grootste. :')
De VVD heeft zich gewoon veel te makkelijk verkocht. Ze zullen er nog achter komen dat ze veel te weinig uit de onderhandelingen hebben gesleept. Ze zijn op dit moment allang blij dat ze de premier mogen leveren. Ze zullen nog wel merken dat ze zich uiteindelijk moeilijk kunnen vinden in het akkoord.

Het wordt een kabinet dat heel weinig kan klaarstomen. Te weinig steun van binnen de coalitie en te grote verschillen tussen de leden van de coalitie.
pi_87112667
quote:
adkoppejan

Levendig congres achter de rug. 68% van de CDA leden voor coalitie met gedoogsteun PVV. Een substantiele minderheid van 32% blijft tegen.
http://twitter.com/adkoppejan/status/26197891423
pi_87112681
Al die vrees voor de SGP. Het is eerder andersom, de SGP moet bevreesd zijn omdat een stel linksen en sociaal-'liberalen' niet met de vrijheid van andersdenkenden om kan gaan. Ik hoop dat de SGP haar huid heel duur gaat verkopen en voor elkaar krijgt dat er wetgeving komt waarmee voorkomen wordt dat de SGP haar statuten aan moet passen inzake het vrouwenstandpunt.
pi_87112697
Ik hoop zo dat ze tegen stemmen!!!

Je moet als CDA niet willen samenwerken met een NSB partij als de PVV. Al kost dat je regeringsdeelname en is de hele partij weg.
*verwijderd door Admin*
pi_87112711
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:38 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Ik weet niet of je van de heer Verhagen gehoord hebt? Ik denk dat Koppejan en Ferrier het lastig gaan krijgen en ik hoop dat ze zich gesteund voelen door de 1/3 van het congres.
Oh, ik weet zeker dat Verhagen z'n beste beentje voor gaat zetten om ze eruit te werken, met hulp van Eurlings en Donner. In dat opzicht is het feit dat klink eruit is gestapt en uitgelegd heeft hoe het is gegaan echter een voordeel. Ik hoop dat Verhagen weet dat de tegenstanders weten dat hij mensen eruit probeert te werken. En dat dat 'm dus tegenhoudt.

Maar zoals ik het zo typ vind ik het redelijk naïef van mezelf :')
pi_87112785
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:35 schreef oompaloompa het volgende:

dus jij schat op peilingen dat er meer mensen voor zijn, maar vind het belachelijk wanneer andere mensen conclusies trekken uit dezelfde peilingen?

Nee. Ik herleid uit de peiling, dat wanneer (en dit is een hypothese) de CDA'ers thuis hadden kunnen blijven en zouden kunnen stemmen per post of via email de verschillen groter zouden kunnen zijn geweest. Ik eerder gesteld dat dit mijn vermoedens zijn op basis van een hypothese.

Je leest niet goed en maakt van wat ik stel jouw eigen verhaal waarin ik me in elk geval niet in herken.
pi_87112795
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Al die vrees voor de SGP. Het is eerder andersom, de SGP moet bevreesd zijn omdat een stel linksen en sociaal-'liberalen' niet met de vrijheid van andersdenkenden om kan gaan. Ik hoop dat de SGP haar huid heel duur gaat verkopen en voor elkaar krijgt dat er wetgeving komt waarmee voorkomen wordt dat de SGP haar statuten aan moet passen inzake het vrouwenstandpunt.
Waarbij we dus een kabinet krijgen wat aan de ene kant strijdt tegen vrouwenonderdrukking (burqaverbod, enz) en aan de andere kant vrouwenonderdrukking toelaat?
pi_87112828
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarbij we dus een kabinet krijgen wat aan de ene kant strijdt tegen vrouwenonderdrukking (burqaverbod, enz) en aan de andere kant vrouwenonderdrukking toelaat?
Vrouwenonderdrukking? Waar heb je het over? Ik heb het over een vereniging waar mensen in alle vrijheid en vrijwilligheid lid van kunnen worden.
pi_87112832
Nou ja, dit is wel een stap dichterbij een conservatieve partij. Al dat geleuter over solidariteit en respect enzo, dat hebben ze losgelaten en ik zie dan ook wel een fusie van CDA en VVD binnen twintig jaar. Want ja, wat zijn de substantiële verschillen nou? Stem je op de VVD, dan stem je op het CDA en vice versa, niet waar? En ik zeg: Doen. Dan heb je een extreem-rechtse "partij", een conservatieve partij en dan kunnen die enkele redelijken bij de VVD altijd nog overstappen naar een liberale partij. Wel zo duidelijk.
pi_87112858
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee. Ik herleid uit de peiling, dat wanneer (en dit is een hypothese) de CDA'ers thuis hadden kunnen blijven en zouden kunnen stemmen per post of via email de verschillen groter zouden kunnen zijn geweest. Ik eerder gesteld dat dit mijn vermoedens zijn op basis van een hypothese.

Je leest niet goed en maakt van wat ik stel jouw eigen verhaal waarin ik me in elk geval niet in herken.
Conclusies trekken uit peilingen nadat de daadwerkelijke uitslag al bekend is, is nutteloos.
pi_87112885
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind dit op zich wel een aardige discussie, maar daar draait het in deze formatie natuurlijk niet om. Rutte, Verhagen en Wilders moeten zich afvragen of zij het op een akkoordje willen gooien met de SGP, omdat twee fractieleden van het CDA principiële bezwaren hebben.
pi_87112910
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:47 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Conclusies trekken uit peilingen nadat de daadwerkelijke uitslag al bekend is, is nutteloos.
Ook dit heb ik al aangegeven. [CDA-congres] Deel 16. Koppejan en Ferrier blij.
pi_87112954
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ook dit heb ik al aangegeven. [CDA-congres] Deel 16. Koppejan en Ferrier blij.
Excuses, met deze enorme golf aan topics kan ik niet alles lezen :@
pi_87113002
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking? Waar heb je het over? Ik heb het over een vereniging waar mensen in alle vrijheid en vrijwilligheid lid van kunnen worden.
Ikzelf vind het geen vrouwenonderdrukking, maar laten we wel wezen, de vrouw staat in het SGP een tikkie lager in de trap, wat door veel mensen als achterstelling wordt gezien. En dat rijmt niet met al die moraalridders die vrouwen onder een burqa of een hoofddoek willen bevrijden van hun onderdrukking, in mijn ogen.
pi_87113009
Het geeft niets. Ik kan wel wat hebben.
pi_87113122
Dat er nu zelfs gekeken wordt naar de SGP zegt wel heel veel over de drang van de VVD om de premier te leveren. Als je puur objectief kijkt zijn er alternatieven die beter zijn voor het land.
pi_87113187
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het leek wel afgesproken...
Ik miste ook een beetje de aanzwellende violen.
Ook de regie, die er shots tussen zette van de blik van Verhagen, en dan weer terug naar het vlammende betoog van Camiel. :')
Dat was het moment waarop ik hier zei "zo meteen gaan ze het nog met elkaar doen".
Of woorden van gelijke strekking :P
pi_87113319
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik miste ook een beetje de aanzwellende violen.
Ik miste eerder marsmuziek.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')