Dat is nieuwe politiek, de overwinning kapen door het met de grootste bek te claimen, en dan een ander een slechte verliezer noemen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kom jij daarbij? Of heb je daar bronnen voor?
In eerste instantie onduidelijk is niet hetzelfde als oneerlijk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Los van de afgang van de oneerlijke stemming,
omdat 1/3 een minderheid is die je niet zomaar kunt negeren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom zijn ze blij (naar jou mening?)
Het is dierenpolitie!!!!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie hier een schone taak voor de animal cops...
Vergeet de kracht van herhaling niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is nieuwe politiek, de overwinning kapen door het met de grootste bek te claimen, en dan een ander een slechte verliezer noemen.
Zie Bush in 2000 (ook niet na feilloze verkiezingen) en ook rechts in 2010. Het gaat erom dat je er snel mee bent, dan heeft het niet al te snuggere volk het idee van "zij hebben gewonnen" en dan geldt dat als feit.
Donner dacht dat het hondjes zijn. Van de politie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie hier een schone taak voor de animal cops...
Krijgen we een kiesdrempel?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Misschien wordt het hierdoor alleen maar erger. Stel, Koppejan en Ferrier blijven tegen. Dan gaat het CDA en de VVD zich wenden tot de SGP. Dat zal toch godverdomme een mooie boel worden. Een partij die er over 4 jaar niet meer is door de kiesdrempel, macht geven.
Kom op, de stemming over de eerste resolutie was onhandig. Maar dat heeft heus de stemming op de resolutie van het bestuur niet veranderd. Noch heeft het vroege praatje van Verhagen iets aan die uitslag veranderd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is nieuwe politiek, de overwinning kapen door het met de grootste bek te claimen, en dan een ander een slechte verliezer noemen.
Zie Bush in 2000 (ook niet na feilloze verkiezingen) en ook rechts in 2010. Het gaat erom dat je er snel mee bent, dan heeft het niet al te snuggere volk het idee van "zij hebben gewonnen" en dan geldt dat als feit.
Inderdaad.Die 13% PVV stemmers mochten we ook niet negeren. Maar 32% negeren mag ineens wel?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef dawg het volgende:
[..]
omdat 1/3 een minderheid is die je niet zomaar kunt negeren.
Die hebben we al lang. Als het aantal kamerleden van 150 naar 100 gaat, wil ik nog wel eens zien of de SGP een zetel kan bemachtigen.quote:
Wanneer is een minderheid een minderheid?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Inderdaad.Die 13% PVV stemmers mochten we ook niet negeren. Maar 32% negeren mag ineens wel?
Het aantal (Eerste en Tweede) Kamerzetels gaat omlaag, dat is indirect een verhoging van de kiesdrempel.quote:
Typischquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Inderdaad.Die 13% PVV stemmers mochten we ook niet negeren. Maar 32% negeren mag ineens wel?
Koppejan en Ferrier zijn maar 10% van de CDA fractie. Hun achterban is 3x zo grootquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee inderdaad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef dawg het volgende:
[..]
omdat 1/3 een minderheid is die je niet zomaar kunt negeren.
Wat heb ik gemist?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:55 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Die hebben we al lang. Als het aantal kamerleden van 150 naar 100 gaat, wil ik nog wel eens zien of de SGP een zetel kan bemachtigen.
http://www.nu.nl/politiek(...)-schuin-oog-sgp.htmlquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Misschien wordt het hierdoor alleen maar erger. Stel, Koppejan en Ferrier blijven tegen. Dan gaat het CDA en de VVD zich wenden tot de SGP. Dat zal toch godverdomme een mooie boel worden. Een partij die er over 4 jaar niet meer is door de kiesdrempel, macht geven.
Is al klaar met z'n speech. Moslims vergeleken met nazi's...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou maar hopen dat Wilders het vanavond eea ook netjes houdt. Net zoals in NY
Zijn speech is al geweest hoor en de impliciete nazi-vergelijkingen zijn niet van de lucht. Maar ook dat zal je niet erg vinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar kan ik het terugzien?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is al klaar met z'n speech. Moslims vergeleken met nazi's...
Het regeerakkoord. Maar als die verkleining van senaat en parlement al lukt gaat het minstens 8 jaar duren.quote:
Speech is al geweest, subtiel werd islam vergeleken met het opkomende fascisme in Duitsland vroeger en Angela Merkel moet haar bek houwe.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik moet het terugzien. En vergelijking met de nazi hoort niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn speech is al geweest hoor en de impliciete nazi-vergelijkingen zijn niet van de lucht. Maar ook dat zal je niet erg vinden.
Tja, geen nieuws dus.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:58 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Speech is al geweest, subtiel werd islam vergeleken met het opkomende fascisme in Duitsland vroeger en Angela Merkel moet haar bek houwe.
Het komt er echt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:00 schreef Toad het volgende:
1 vandaag: er komt een kabinet Rutte-Verhagen, omdat een meerderheid van het CDA-congres voor heeft gestemd.
Tikkie voorbarig.
De Islamitische wereld is onder een constante bedreiging vanuit Christelijke hoek. Al jaren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, geen nieuws dus.
Maar weet, je, er is weer een forse dreiging uit de islamitische hoek, gisteren nog.
Nee, het was een oneerlijke verkiezing. Of de uitslag wel een eerlijk beeld geeft van de verhoudingen is een tweede.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, de stemming over de eerste resolutie was onhandig. Maar dat heeft heus de stemming op de resolutie van het bestuur niet veranderd. Noch heeft het vroege praatje van Verhagen iets aan die uitslag veranderd.
Het was een rommelige, maar eerlijke verkiezing.
OKquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu zo op Ned1 in het journaal en 1vandaag.
http://www.pvv.nl/index.p(...)wilders-berlijn.htmlquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik moet het terugzien. En vergelijking met de nazi hoort niet.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:58 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Speech is al geweest, subtiel werd islam vergeleken met het opkomende fascisme in Duitsland vroeger en Angela Merkel moet haar bek houwe.
Snel de overwinning claimen, dan heb je de beeldvorming vast mee, zo werkt dat tegenwoordig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:00 schreef Toad het volgende:
1 vandaag: er komt een kabinet Rutte-Verhagen, omdat een meerderheid van het CDA-congres voor heeft gestemd.
Tikkie voorbarig.
Dankquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
http://www.pvv.nl/index.p(...)wilders-berlijn.html
Zal vast wel, maar dat weet je niet.quote:
Hij heeft al gespeecht begreep ik, en niet heel netjesquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik voel het gewoon. Ik zit er nooit naast.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zal vast wel, maar dat weet je niet.
ik denk dat dat niet zoveel uit zal maken voor het proces. wellicht nog wat meer tegenstand, maar verder niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft al gespeecht begreep ik, en niet heel netjes
Misschien wel iets pittiger dan in NY, ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft al gespeecht begreep ik, en niet heel netjes
Nee, er is een "agree to disagree". Hij mag van het CDA dus zeggen wat hij wilt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:04 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet zoveel uit zal maken voor het proces. wellicht nog wat meer tegenstand, maar verder niet.
true. maar het wordt wel steeds lastiger het aanstaande kabinet te verdedigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, er is een "agree to disagree". Hij mag van het CDA dus zeggen wat hij wilt.
http://twitter.com/KustawBessems/status/26186556490quote:Kustaw Bessems
Na voelspriet in partijtop: Ferrier móet om, anders blokkeert zij wat meerderheid fractie én congres wil #fccda
De eerste maanden veel plichtmatige retoriek vanuit het CDA in de tweede kamer denk ik, om maar aan te tonen dat ze het niet met wilders eens zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:04 schreef dawg het volgende:
[..]
ik denk dat dat niet zoveel uit zal maken voor het proces. wellicht nog wat meer tegenstand, maar verder niet.
Dat klopt en zal de weerzin verder aanwakkeren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef dawg het volgende:
[..]
true. maar het wordt wel steeds lastiger het aanstaande kabinet te verdedigen.
Ik denk het ook.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat zowel Ferrier als Koppejan weg zullen gaan.
Met of zonder zetel?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ferrier heeft niets te moeten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/KustawBessems/status/26186556490
Eens.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gok zelf zonder zetel, ze gaan een klinkje doen.
Ik hoop dat je dan flinke rellen krijgt, want dat zou te walgelijk voor woorden zijn.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:06 schreef Toad het volgende:
[..]
http://twitter.com/KustawBessems/status/26186556490
Die Eurlings met z'n overslaande Fuhrer-stemquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
Eurlings deed even een "at your service"
[ afbeelding ]
Voor dit incident had ik ook nog nooit van ze gehoord.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wordt nog spannend inderdaad.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ja:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die Eurlings met z'n overslaande Fuhrer-stemStaat dat al op youtube?
Zonder.quote:
Maakt niet uit, het is in beide gevallen gezichtsverlies voor het groepje Verhagen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Koppejan heeft aangegeven in de fractie te blijven. Van Ferrier weet ik het niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij zei ze duidelijk dat ze tot de overtuiging was gekomen dat ze niet zou weggaan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wordt nog spannend inderdaad.
Ik denk dat Ferrier zeker zal vertrekken. Zij heeft niet verzoenend gespeecht en daaruit leek duidelijk dat het "alles of niets" was.
Koppejan heeft zich toch milder uitgelaten. Hoewel hij ook een duidelijke slag om de arm hield door achteraf ook weer de "substantiële minderheid" en de "bemoedigende" uitslag te noemen. Toch zie ik het wel gebeuren dat hij zich richt naar de meerderheid.
Hopelijk mét medeneming van hun zetel dan, maar dat zal wel weer niet..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
vraag is denk ik wanneer wilders (weer) de grens overschrijdt en wat het cda dan zal doen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De eerste maanden veel plichtmatige retoriek vanuit het CDA in de tweede kamer denk ik, om maar aan te tonen dat ze het niet met wilders eens zijn.
dat zeg ikquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt en zal de weerzin verder aanwakkeren.
Ik denk dat ze haar geen keus zullen laten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze duidelijk dat ze tot de overtuiging was gekomen dat ze niet zou weggaan.
Wat dat betreft gaven de inbrengen van De Rouwe en Coruz mij voldoende vertrouwen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
vraag is denk ik wanneer wilders (weer) de grens overschrijdt en wat het cda dan zal doen.
Ookal zouden ze de uitslag aanvaarden, betekent het nog niet dat ze braaf moeten meestemmen tenzij ze zich in tegenstelling tot de laatste weken wel aan de fractiediscipine zullen houden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Koppejan heeft aangegeven in de fractie te blijven. Van Ferrier weet ik het niet.
Hoewel ik het met ze eens was, moeten ze nu gewoon eerlijk zijn en deze uitslag aanvaarden.
Volgens mij zei ze dat ze er 1 of 2 nachtjes over zou slapenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze duidelijk dat ze tot de overtuiging was gekomen dat ze niet zou weggaan.
ik wil het nog weleens zien.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat dat betreft gaven de inbrengen van De Rouwe en Coruz mij voldoende vertrouwen.
Mwa, ik vind juist dat ze de uitslag aanvaarden door bij hun standpunt te blijven. Dit is al een minderheidskabinet, met ook nog 's maar een bijzonder krappe meerderheid. Als het allemaal zó op het randje is, moet iedereen die daaraan meedeelt zich er wel voluit in kunnen vinden. En het CDA is gewoon een zooitje, zoveel is duidelijk geworden vandaag.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Koppejan heeft aangegeven in de fractie te blijven. Van Ferrier weet ik het niet.
Hoewel ik het met ze eens was, moeten ze nu gewoon eerlijk zijn en deze uitslag aanvaarden.
Zijn speech vandaag?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:13 schreef dawg het volgende:
[..]
vraag is denk ik wanneer wilders (weer) de grens overschrijdt en wat het cda dan zal doen.
Ze kunnen haar niet dwingen haar zetel op te geven..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze haar geen keus zullen laten.
Die was briljant ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:13 schreef venomsnake het volgende:
Het grappigste moment van vandaag vond ik meneer Br![]()
kman.
dat zou je denken, maar zoals hirsch ballin (geloof dat hij het was) al terecht opmerkte is er sprake van gewenning. het zal er van afhangen hoe ver die gewenning gevorderd is wat de reactie van verhagen & co zijn.quote:
Moet jij eens opletten, al moet ze in een lijkzak worden weggedragenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen haar niet dwingen haar zetel op te geven..
Ze zullen het wel moeten pikken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:18 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten, al moet ze in een lijkzak worden weggedragen![]()
![]()
Wat denk je nou zelf? Dat Maxime+de hele fractie+het partij bestuur+de complete VVD dit pikken?![]()
Als dat genoeg was geweest, hadden ze vandaag ook wel tegen gestemd. Hij heeft het wel bonter gemaakt dan dat.quote:
Ja, Volgende week zullen ze het wel aankondigen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ze heeft maar 1/40 zetel ofwel 1.500 stemmen; zij vertegenwoordigt dus eigenlijk helemaal niemand!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze kunnen haar niet dwingen haar zetel op te geven..
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:17 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zou je denken, maar zoals hirsch ballin (geloof dat hij het was) al terecht opmerkte is er sprake van gewenning. het zal er van afhangen hoe ver die gewenning gevorderd is wat de reactie van verhagen & co zijn.
Dat komt ze er nog genadig van af kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:19 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zou zo ontzettend niet willen ruilen met Ferrier nu. Volgens mij gaan Verhagen en Donner haar ergens vastbinden en verkrachten tot ze ja roept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |