abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87118294
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:29 schreef msnk het volgende:

[..]

Ze heeft niet compleet ongelijk hoor.
Wat jullie allemaal vinden is best, het enige wat ik zie is een stel mensen die onder het mom van rechtvaardigheid hopen wat meer geld te vergaren, want uiteindelijk gaat het niet om principes maar enkel om in je eigen straatje praten, altijd, en bijna zonder uitzondering...en verder ben ik er wel klaar mee,
Geniet maar van het feit dat een haatzaaiende racistische machtswellusteling het voor elkaar heeft gekregen dat we nu het uitschot van fatsoenlijk Europa zijn. :)
Ik ben tegen, en ik sta voor alles wat niet past in het straatje van Wilders, en het verandert geen flikker, dus niemand die daar last van heeft. :)
pi_87118295
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:35 schreef msnk het volgende:
Bovendien valt dat als verrader te worden gezien reuze mee in Turkije. Als je hier geboren bent tonen ze ontzettend veel begrip voor het feit als je je meer Nederlands voelt.
Tja, toch wordt je overal raar aangekeken en stiekem vinden ze je een verrader.
pi_87118297
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]

http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1768.html

Ter info:
"Wie de naam van de HEER lastert moet ter dood gebracht worden, die moet door de voltallige gemeenschap worden gestenigd. Of het nu een vreemdeling is of een geboren Israëliet, wie mijn naam lastert moet ter dood gebracht worden. "
Dit is niet zo verwonderlijk dat de christenen zo'n passage niet letterlijk of serieus nemen. Volgens christenen is het verbond uit het Oude testament tussen God en de Joden. Dit is evident.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:36:41 #158
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87118304
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:35 schreef msnk het volgende:
Bovendien valt dat als verrader te worden gezien reuze mee in Turkije. Als je hier geboren bent tonen ze ontzettend veel begrip voor het feit als je je meer Nederlands voelt.
Sinds wanneer moet je aan wie verantwoording afleggen?
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
gefeli, names de hele crew :*
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:36:56 #159
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87118315
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef magnifor het volgende:

[..]

Zegt dan meer over hun
pi_87118320
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Want voor mensen met alleen een Nederlands paspoort is Turkije namelijk streng verboden gebied.
Mag ik maar 3 maanden blijven daar en moet ik visum betalen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:37:53 #161
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87118350
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:37 schreef magnifor het volgende:

[..]

Mag ik maar 3 maanden blijven daar en moet ik visum betalen.
Een vakantie van 3 maanden lijkt me lang genoeg?
pi_87118369
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Zegt dan meer over hun
Nee, dat zit een beetje in de aard van het Turkse volk (die geboren en getogen zijn in Turkije).
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:39:12 #163
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87118400
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:38 schreef magnifor het volgende:

[..]

Nee, dat zit een beetje in de aard van het Turkse volk (die geboren en getogen zijn in Turkije).
Dan zegt het toch iets over die mensen :') ____
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:39:23 #164
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_87118405
quote:

[..]

Ik weet natuurlijk niet wat mensen stiekem denken maar ik word nog normaal aangekeken als ik eerder nl beschouw dan tr. Verschilt vast ook wel per il hoor.
AFC AJAX
pi_87118429
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:37 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Een vakantie van 3 maanden lijkt me lang genoeg?
Ik ben van plan om op het lange termijn te werken en te wonen in Turkije. Voor mij heeft het geen nut meer om hier te blijven.

We worden hier toch helemaal uitgekleed door het nieuwe akkoord en dat zie ik voorlopig niet veranderen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:41:44 #166
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87118483
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:39 schreef magnifor het volgende:

[..]

Ik ben van plan om op het lange termijn te werken en te wonen in Turkije. Voor mij heeft het geen nut meer om hier te blijven.

We worden hier toch helemaal uitgekleed door het nieuwe akkoord en dat zie ik voorlopig niet veranderen.
Je overdrijft nu zeer sterk. Hier in Nederland heb je het stukken beter als in Turkije.
pi_87118682
Ik ben de link met Wilders' speech nu echt helemaal kwijt. :')
pi_87118699
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:41 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Je overdrijft nu zeer sterk. Hier in Nederland heb je het stukken beter als in Turkije.
Niet als ik straks mijn spaargeld meeneem naar Turkije. Kan je als een koning leven. Verder verschilt het sterk per provincie. Als je op het platteland gaat leven dan tja, in steden als Izmir kan je prima leven mits je het geld hebt.
pi_87118818
Ach kijk, Nederland is goed genoeg om te studeren en zoveel mogelijk geld binnen te harken en vervolgens is het byebye :W
Met zo'n mentaliteit liever vandaag dan morgen, bah.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_87118869
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:50 schreef CartWOman het volgende:
Ach kijk, Nederland is goed genoeg om te studeren en zoveel mogelijk geld binnen te harken en vervolgens is het byebye :W
Je kan toch niet van iedereen die hier woont verwachten dat ze zich enorm verbonden voelen met Nederland? Genoeg Nederlanders die uiteindelijk gaan emigreren, turkse ouders of niet.

Ik vind het juist wel slim, hier werken en dan emigreren naar een land waar je veel meer kan met je geld én je ook nog eens thuisvoelt. Of mag je niet meer voor je eigen geluk gaan?
pi_87118895
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:50 schreef CartWOman het volgende:
Helemaal waar, dat had ik nooit in gedachten...

Maar met de opkomst van wilders ga ik dat nu wel doen. Een beter antwoord kan ik niet verzinnen op tweede hitler genaamd wilders.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:54:22 #172
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_87118948
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef magnifor het volgende:

[..]

Maar met de opkomst van wilders ga ik dat nu wel doen. Een beter antwoord kan ik niet verzinnen op tweede hitler genaamd wilders.
Abartma. Maar zou jij echt emigreren? Heb je er al serieus over nagedacht
AFC AJAX
pi_87118949
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef magnifor het volgende:

[..]

Elk land heeft toch wel wat negatiefs in politiek opzicht?
Nou snap ik dat Wilders echt heel erg is, vind ik zelf ook, maar veel buitenlanden zijn niet veel beter.
pi_87118975
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan toch niet van iedereen die hier woont verwachten dat ze zich enorm verbonden voelen met Nederland? Genoeg Nederlanders die uiteindelijk gaan emigreren, turkse ouders of niet.

Ik vind het juist wel slim, hier werken en dan emigreren naar een land waar je veel meer kan met je geld én je ook nog eens thuisvoelt. Of mag je niet meer voor je eigen geluk gaan?
Jawel

Nee.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_87119029
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:55 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Jawel

Nee.
Oke, fijn dat jij dat even voor anderen bepaalt. :')
pi_87119038
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben de link met Wilders' speech nu echt helemaal kwijt. :')
Wilders is een man die door jarenlange bewaking omdat extremisten hem bedreigden langzaam gek geworden is, en heeft nu last van een ernstige vorm van hoogmoedswaanzin, maar omdat de gemiddelde Nederlander het IQ van een aardbei wil hebben en niet teveel wil nadenken omdat dat pijn kan doen, is hij ipv van in een instelling opgenomen geworden een spreekbuis van alles wat niet weet waar mensen voor horen te staan, en zijn walgelijk domme voorspelbare semi-oproerende en niets nieuws brengende speech in Duitsland bewijst dat des te meer.
Dat is mijn persoonlijke samenvatting... :D
pi_87119080
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:54 schreef msnk het volgende:

[..]

Abartma. Maar zou jij echt emigreren? Heb je er al serieus over nagedacht
Ja, ik ga emigreren. Niet binnen een paar jaar ofzo maar wel als de tijd daar is.
pi_87119088
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:56 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Wilders is een man die door jarenlange bewaking omdat extremisten hem bedreigden langzaam gek geworden en heeft nu last van een ernstige vorm van hoogmoedswaanzin, maar omdat de gemiddelde Nederlander het IQ van een aardbei wil hebben en niet teveel wil nadenken omdat dat pijn kan doen, is hij ipv van in een instelling opgenomen geworden een spreekbuis van alles wat niet weet waar mensen voor horen te staan, en zijn walgelijk domme voorspelbare semi-oproerende en niets nieuws brengende speech in Duitsland bewijst dat des te meer.
Dat is mijn persoonlijke samenvatting... :D
Alleen jammer dat je mij er bij moet betrekken.
pi_87119181
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Elk land heeft toch wel wat negatiefs in politiek opzicht?
Nou snap ik dat Wilders echt heel erg is, vind ik zelf ook, maar veel buitenlanden zijn niet veel beter.
Ow Turkije is niet perfect hoor, dat geef ik toe. Maar daar heb je geen idioot die hele tijd loopt te provoceren en complete volkeren belachelijk maakt.
pi_87119209
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Slim? _O- Nou ja, whatever, als je weinig met dit land op hebt kun je weggaan. Maar nee, eerst profiteren van wat we te bieden hebben en er elders van genieten. Ik hou daar niet van.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:01:38 #181
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_87119231
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:00 schreef magnifor het volgende:

[..]

Ow Turkije is niet perfect hoor, dat geef ik toe. Maar daar heb je geen idioot die hele tijd loopt te provoceren en complete volkeren belachelijk maakt.
Chp
AFC AJAX
pi_87119242
quote:

[..]

Ow Turkije is niet perfect hoor, dat geef ik toe. Maar daar heb je geen idioot die hele tijd loopt te provoceren
Erdogan komt best aardig in de buurt, hoor. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_87119256
quote:

[..]

Ik ben niet echt op de hoogte van de politiek daar, dus dat zou ik niet weten. ;)

Maar als jij daar gelukkiger denkt te worden, moet je het zeker doen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:02:41 #184
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87119265
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:01 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Slim? _O- Nou ja, whatever, als je weinig met dit land op hebt kun je weggaan. Maar nee, eerst profiteren van wat we te bieden hebben en er elders van genieten. Ik hou daar niet van.
volgens mij mis je zijn punt een beetje; hij gaat weg omdat hij zich hier niet meer welkom voelt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87119266
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je mij er bij moet betrekken.
Ik gebruik meestal doperwt als willekeurige metafoor, maar had blijkbaar een aanval van originaliteit. Sorry, niet persoonlijk bedoeld. :D
pi_87119275
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:01 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Genoeg mensen die hier komen om te studeren. Waarom zouden mensen alleen binnen de grenzen mogen profiteren? Hij is toch geen uitkeringstrekker of heb ik nou iets gemist? Wat is dan het probleem?

Ik snap hem heel goed. Je kan je ook afvragen wiens schuld het is dat hij hier weg wil. :)
pi_87119363
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Erdogan komt best aardig in de buurt, hoor. :)
Yep, dat is een ander soort van provoceren. In Turkije zijn de partijen onderling aan het provoceren. Waar ik op doel is dat Turkije geen debiel heeft als wilders.

In Turkije zal ik worden geaccepteerd, hier voel ik mij niet welkom.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:08:53 #188
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87119487
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:05 schreef magnifor het volgende:

[..]

Yep, dat is een ander soort van provoceren. In Turkije zijn de partijen onderling aan het provoceren. Waar ik op doel is dat Turkije geen debiel heeft als wilders.

In Turkije zal ik worden geaccepteerd, hier voel ik mij niet welkom.
Gast, wat heeft Wilders jou persoonlijk nou misdaan? Ja hij heeft kritiek op de Islam en criminele allochtonen, maar dat hoeft toch geen probleem voor jou persoonlijk te zijn?

In het dagelijks leven heb je toch helemaal niet met Wilders te maken, maar met andere mensen.
En als jij hier werkt en geen rottigheid uithaalt, dan is iedereen alleen maar blij met je *;
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:09:32 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_87119499
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Genoeg mensen die hier komen om te studeren. Waarom zouden mensen alleen binnen de grenzen mogen profiteren? Hij is toch geen uitkeringstrekker of heb ik nou iets gemist? Wat is dan het probleem?

Ik snap hem heel goed. Je kan je ook afvragen wiens schuld het is dat hij hier weg wil. :)
Studiefinanciering?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_87119542
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:08 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Gast, wat heeft Wilders jou persoonlijk nou misdaan? Ja hij heeft kritiek op de Islam en criminele allochtonen, maar dat hoeft toch geen probleem voor jou persoonlijk te zijn?
Zou jij nu graag een Turk of moslim zijn in dit land?

Tuurlijk heb je als 'buitenlander' wel last van vooroordelen, ook al heb je niets misdaan.
pi_87119574
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap hem heel goed.
Ik ben idd nooit een uitkeringstrekker geweest. Heb altijd eerlijk en hard gewerkt, nooit fraude gepleegd ofzo.

Punt is dat wilders in het kabinet is gekomen en in principe mij weg wil hebben ik geen reden heb om hier te blijven. Daarom ga ik de komende tijd kijken wat mogelijk is kwa uitkeringen en ga ik proberen aan te vragen. Als wilders mij perse uit het land wil hebben prima, maar dan ga ik niet zomaar hier weg. Eerst uitbuiten en dan vertrekken.
pi_87119587
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Studiefinanciering?
Het zou toch wat zijn als je niet meer weg mag gaan uit een land omdat je gebruik hebt gemaakt van studiefinanciering....

En ik vind dat hij een goede reden heeft. Ik zou me hier als Turk ook niet meer gewenst voelen.
pi_87119643
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:08 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

In het dagelijks leven heb je toch helemaal niet met Wilders te maken, maar met andere mensen.
En als jij hier werkt en geen rottigheid uithaalt, dan is iedereen alleen maar blij met je *;
Nee maar ik voel mij wel aangevallen omdat het leven hier als allochtoon lastiger wordt. Je voelt gewoon dat mensen je raar aankijken als je zegt dat je uit Turkije komt ofzo.

Wilders heeft mij persoonlijk niks aangedaan, door zijn haatzaaierij heeft het wel indirect invloed op mij. Ik voel mij niet meer welkom hier.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:15:28 #194
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87119694
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:14 schreef magnifor het volgende:

[..]

Nee maar ik voel mij wel aangevallen omdat het leven hier als allochtoon lastiger wordt. Je voelt gewoon dat mensen je raar aankijken als je zegt dat je uit Turkije komt ofzo.

Wilders heeft mij persoonlijk niks aangedaan, door zijn haatzaaierij heeft het wel indirect invloed op mij. Ik voel mij niet meer welkom hier.
Ik heb juist zeer veel respect voor Turken, prima mensen ^O^
Marokkanen daarentegen :X :X
pi_87119705
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Studiefinanciering?
Stufi wordt omgezet in een gift als je binnen een bepaalde tijd je diploma hebt. Verder had ik wat te veel gekregen en heb dat netjes terugbetaald.

Dus noway dat ze stufi als reden kunnen gebruiken zodat ik het land niet kan verlaten.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:15:54 #196
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87119706
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het zou toch wat zijn als je niet meer weg mag gaan uit een land omdat je gebruik hebt gemaakt van studiefinanciering....

Sorry, maar ik vind dat best een punt. Er zou best een regel ingevoerd kunnen worden dat je na afronding van je studie minimaal 5 werkzame jaren in NL blijft om dmv je belasting in ieder geval een deel van de investering die NL in je gedaan heeft (niet alleen met stufi, maar met alle andere voordelen en bijdragen die je in je jeugd direct of indirect krijgt) terug te betalen. We leiden tenslotte niet voor de kat zn kont mensen op, hier.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87119782
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:15 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe de 'goeie' Marokkanen zich voelen als jij zulke uitspraken doet.
pi_87119859
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat best een punt. Er zou best een regel ingevoerd kunnen worden dat je na afronding van je studie minimaal 5 werkzame jaren in NL blijft om dmv je belasting in ieder geval een deel van de investering die NL in je gedaan heeft (niet alleen met stufi, maar met alle andere voordelen en bijdragen die je in je jeugd direct of indirect krijgt) terug te betalen. We leiden tenslotte niet voor de kat zn kont mensen op, hier.
En toch, hij is hier geboren neem ik aan?
Kan het heel goed begrijpen dat hij gebruik wil maken van de voorzieningen die hem geboden worden, en dan toch later naar Turkije wil emigreren als hij z'n zaakjes op orde heeft. En nogmaals, als je daar als land een probleem mee hebt kan je je ook afvragen waarom hij weg wil, terwijl dit een oh zo geweldig land is ten opzichte van Turkije. De PVV geluiden werken het wel een beetje in de hand...

Als snap ik ook dat de stufi in eerste instantie bedoeld is voor de toekomst van dit land, daar zit zeker wat in. Maar ik kan het hem niet echt kwalijk nemen dat hij zich hier eerst optimaal wil ontplooiien om vervolgens , voor hem, een fijn leven te leiden in Turkije.
pi_87119862
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:15 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Jij misschien wel, maar anderen niet. Ik scheer niet graag iedereen over 1 kam (wat wilders in principe wel doet). Ik heb eigenlijk hier alleen maar Nederlandse vrienden en kan prima met ze omgaan. Het is ook absoluut niet zo dat ik Nederland en Nederlanders haat. Ik voel mij alleen hier niet welkom door de ontwikkelingen die zich de afgelopen tijd hebben voorgedaan.

Je merkt gewoon dat steeds meer Nederlanders meer haat krijgen tegenover Turken en Marokkanen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:21:23 #200
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87119873
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe de 'goeie' Marokkanen zich voelen als jij zulke uitspraken doet.
Daar hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt. En voor de 'goeie' Marokkanen heb ik net zoveel respect.
Ik mis alleen uit de Marokkaanse gemeenschap een groot stuk zelfreflectie en aanpassingsvermogen, iets wat ik bij de Turken wel zie _O_
pi_87119917
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:21 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Daar hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt. En voor de 'goeie' Marokkanen heb ik net zoveel respect.
Ik mis alleen uit de Marokkaanse gemeenschap een groot stuk zelfreflectie en aanpassingsvermogen, iets wat ik bij de Turken wel zie _O_
Zeg dan dat je geen respect hebt voor het Marokkaanse tuig, ipv Marokkanen in het algemeen.

Dat klinkt al heel anders.

Ik heb wel een tyfushekel aan mijn Turkse buren. :r
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:23:04 #202
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87119925
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:21 schreef magnifor het volgende:

[..]

Jij misschien wel, maar anderen niet. Ik scheer niet graag iedereen over 1 kam (wat wilders in principe wel doet). Ik heb eigenlijk hier alleen maar Nederlandse vrienden en kan prima met ze omgaan. Het is ook absoluut niet zo dat ik Nederland en Nederlanders haat. Ik voel mij alleen hier niet welkom door de ontwikkelingen die zich de afgelopen tijd hebben voorgedaan.

Je merkt gewoon dat steeds meer Nederlanders meer haat krijgen tegenover Turken en Marokkanen.
Mag ik jou iets vragen? Baal jij er niet ontzettend van dat een hoop Marokkaans TERINGTUIG ervoor zorgt dat jij je nu zo behandeld voelt in Nederland? ;(
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:24:29 #203
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87119964
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zeg dan dat je geen respect hebt voor het Marokkaanse tuig, ipv Marokkanen in het algemeen.

Dat klinkt al heel anders.

Ik heb wel een tyfushekel aan mijn Turkse buren. :r
Je hebt gelijk, maar ik heb een haat ontwikkeld tegen dat tuig, dat wil je niet weten...
pi_87119985
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:23 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Mag ik jou iets vragen? Baal jij er niet ontzettend van dat een hoop Marokkaans TERINGTUIG ervoor zorgt dat jij je nu zo behandeld voelt in Nederland? ;(
Alsof dat enkel aan dat Marokkaans tuig ligt...ik heb ook een hekel aan dat tuig, maar ik generaliseer niet. Zouden meer mensen moeten doen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:25:35 #205
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_87119996
quote:

[..]

Hmmmm, dat is ook niet tolerant.
3 keer links is ook rechts
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:26:42 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_87120033
quote:

[..]

Hoe denk je dat marokkanen zich voelen nu ze weten dat er minimaal 1,5 miljoen xeno- / islamofoben hier rondlopen?
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:27:06 #207
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120044
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alsof dat enkel aan dat Marokkaans tuig ligt...ik heb ook een hekel aan dat tuig, maar ik generaliseer niet. Zouden meer mensen moeten doen.
Heeft niets met generaliseren te maken, het gaat verhoudingsgewijs gewoon heel vaak om o.a. Marokkanen
pi_87120073
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:24 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik heb een haat ontwikkeld tegen dat tuig, dat wil je niet weten...
Tja misschien als je te veel negatieve ervaringen hebt met dergelijke mensen, dat je dan inderdaad harder wordt en minder genuanceerd. Je moet alleen ook begrijpen dat het de situatie voor de Marokkanen die het wél goed doen ook niet beter maakt als men telkens doet alsof alle Marokkanen zo zijn.

En zelfs dan kan ik het niet begrijpen dat mensen op de PVV stemmen...
Ik zou sowieso het Marokkaanse straattuig niet in verband brengen met de Islam.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:28:48 #209
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120088
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe denk je dat marokkanen zich voelen nu ze weten dat er minimaal 1,5 miljoen xeno- / islamofoben hier rondlopen?
Ik hoop vurig dat ze eindelijk hun verantwoordelijkheid gaan nemen, en laten zien dat die 1,5 miljoen mensen ernaast zitten door er voor te zorgen dat die gasten hier uit de criminaliteit blijven...
pi_87120128
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:27 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Heeft niets met generaliseren te maken, het gaat verhoudingsgewijs gewoon heel vaak om o.a. Marokkanen
Heeft wel met generaliseren te maken als goeie Marokkanen last hebben van vooroordelen. Je kan ook gewoon mensen als persoon beoordelen, op hun individuele gedrag, en niet op afkomst. Dan krijg je geen dingen zoals nu polarisatie van de samenleving en hele groepen mensen die zich ongewenst voelen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:30:26 #211
66444 Lord_Vetinari
pi_87120145
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:28 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Ik hoop vurig dat ze eindelijk hun verantwoordelijkheid gaan nemen, en laten zien dat die 1,5 miljoen mensen ernaast zitten door er voor te zorgen dat die gasten hier uit de criminaliteit blijven...
Dat is de hoop van iedereen. Is dat dan een reden om op een partij te stemmen, die de schuld van alles bij de islam legt in plaats van bij de sociale omstandigheden?
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:31:11 #212
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120171
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft wel met generaliseren te maken als goeie Marokkanen last hebben van vooroordelen. Je kan ook gewoon mensen als persoon beoordelen, op hun individuele gedrag, en niet op afkomst. Dan krijg je geen dingen zoals nu polarisatie van de samenleving en hele groepen mensen die zich ongewenst voelen.
Dus we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen? Precies de reden waarom de PVV en voorheen LPF zo groot zijn geworden
pi_87120191
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:28 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Pardon? Hoe zijn goeie Marokkanen verantwoordelijk voor wat het straattuig doet?

Zeg je nou werkelijk dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor mensen die zich slecht gedragen en toevallig dezelfde afkomst hebben? Zou toch wat zijn als ik als nederlander in het buitenland verantwoordelijkheid moet dragen voor wat mede nederlanders daar doen...
pi_87120268
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:31 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Dus we mogen het beestje niet meer bij de naam noemen? Precies de reden waarom de PVV en voorheen LPF zo groot zijn geworden
Hoezo het beesje bij de naam? Bangmaken bedoel je? Je had het net over Marokkanen in het algemeen die je niet respecteert, ik snap nu dat je het niet zo bedoelde, maar dergelijke dingen hoor je heel vaak. Hoe precies is dat bevorderend voor de situatie in dit land? Tenzij je doel is dat de samenleving polariseert en mensen zich niet meer gewenst voelen natuurlijk.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:34:46 #215
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120277
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is de hoop van iedereen. Is dat dan een reden om op een partij te stemmen, die de schuld van alles bij de islam legt in plaats van bij de sociale omstandigheden?
Sociale omstandigheden is echt veel te kort door de bocht. Er zijn ook zat Nederlanders die in een achterstandswijk wonen en naar de voedselbank moeten, maar die blijven veel vaker uit de criminaliteit, en dan met name geweldsdelicten. Mensen hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.

Als ik in een krot van een huis woon en in een kutbuurt, en geen geld heb om fatsoenlijk te eten, dan zou ik nog geen mensen gaan molesteren, zoiets doe je gewoon niet :r :r
pi_87120295
een heel toepasselijk spreekwoord.
Je geef ze een vinger maar ze nemen je hele hand.
En als je niet uitkijk heb je zelf geen vinger meer over.
pi_87120337
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:34 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Sociale omstandigheden is echt veel te kort door de bocht. Er zijn ook zat Nederlanders die in een achterstandswijk wonen en naar de voedselbank moeten, maar die blijven veel vaker uit de criminaliteit, en dan met name geweldsdelicten. Mensen hebben ook gewoon een eigen verantwoordelijkheid.
Ja, maar Nederlanders hebben niet de bijkomende problemen die minderheden in alle landen wel hebben. Als buitenlander heb je het nog weer extra moeilijk.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:38:49 #218
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120372
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Pardon? Hoe zijn goeie Marokkanen verantwoordelijk voor wat het straattuig doet?

Zeg je nou werkelijk dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen voor mensen die zich slecht gedragen en toevallig dezelfde afkomst hebben? Zou toch wat zijn als ik als nederlander in het buitenland verantwoordelijkheid moet dragen voor wat mede nederlanders daar doen...
Als er hier bijv. een meisje in Dordrecht wordt omgebracht, dan springt het hele Nederlandse volk op de barricade. Zijn wij verantwoordelijk voor wat die mongool in Dordrecht doet?
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:39:34 #219
308994 Ben_op_FOK
De koning van FOK!
pi_87120386
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, maar Nederlanders hebben niet de bijkomende problemen die minderheden in alle landen wel hebben. Als buitenlander heb je het nog weer extra moeilijk.
Sorry, je hebt gelijk, die lieve jongens kunnen er niks aan doen :')
pi_87120422
quote:

[..]

Natuurlijk mag je mij iets vragen :)

Ik baal er ontzettend van dat een bepaalde groep het voor anderen verpesten.

Wat happend happend, het is niet anders. Verder vind ik het te makkelijk om de schuld bij 1 groep neer te leggen. Het is idd zo dat een generatie het verpest heeft voor de rest, komt vervolgens de volgende generatie die wel goede bedoelingen heeft. Als vervolgens die generatie niet wordt geaccepteerd door de samenleving kan ik mij voorstellen dat ze denken van "jij een bitch? Wij een bitch".
pi_87122213
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Vertel. Wat zijn de kernwaarden van de islam? Wat zijn de kernwaarden van post-christelijk Europa? Wat zijn de kernwaarden van het christendom? En hoe verschillen die?
Weinig, ze komen allemaal van gekke Abraham. Als ik joods-christelijken (wtf het ook zijn) zie vechten met moslims kan ik er alleen maar om lachen eigenlijk. Je hoopt dat de dierenpolitie ze nog kan scheiden, maar ach.

Europa is een filosofisch idee, daar mag iedereen aan meedoen. w/
pi_87122288
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:40 schreef magnifor het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je mij iets vragen :)

Ik baal er ontzettend van dat een bepaalde groep het voor anderen verpesten.

Wat happend happend, het is niet anders. Verder vind ik het te makkelijk om de schuld bij 1 groep neer te leggen. Het is idd zo dat een generatie het verpest heeft voor de rest, komt vervolgens de volgende generatie die wel goede bedoelingen heeft. Als vervolgens die generatie niet wordt geaccepteerd door de samenleving kan ik mij voorstellen dat ze denken van "jij een bitch? Wij een bitch".
Zou ik ook denken, je eer is een van de belangrijkste dingen van je identiteit. Toch kan het soms goed zijn er vanaf te stappen, al zou ik dat nooit doen voor een paar boeren c.q. Limburgers.
pi_87125342
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:39 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk, die lieve jongens kunnen er niks aan doen :')
Dat zeg ik niet. Maar het is ook nogal makkelijk om te zeggen dat bepaalde Nederlanders onder dezelfde omstandigheden wel goed functioneren. Ik zeg enkel dat je het niet kan vergelijken, omdat buitenlanders nog weer andere factoren hebben die tegen hun werken.

Nou zijn er ook wél buitenlanders die het goed doen, ook al zijn ze opgegroeid in niet zulke fijne omstandigheden, dat is waar. Dat hangt ook een beetje van het karakter van zo iemand af. Je kan je gaan afzetten tegen alles en iedereen, of je kan mensen het tegendeel bewijzen.
pi_87125360
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:38 schreef Ben_op_FOK het volgende:

[..]

Als er hier bijv. een meisje in Dordrecht wordt omgebracht, dan springt het hele Nederlandse volk op de barricade. Zijn wij verantwoordelijk voor wat die mongool in Dordrecht doet?
Nee.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:18:59 #225
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87126490
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit 18 jarig grietje kan in ieder geval wel beter spellen en rekenen dan jij.
Dat reken'foutje' is opzettelijk, en dat woord hoort zo geschreven te worden.
quote:
De laatste zin kan ik sowieso weinig van maken.
Het is niets anders dan de westerse waarden ononderhandelbaar achten, immigranten opnemen uit een positie van sterkte. Dat brengt vanzelf al mee dat waar de waarden van immigranten botsen met de waarden van het ontvangende land, het ontvangende land wint. Een gezond uitgangspunt.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:53:52 #226
33189 RM-rf
1/998001
pi_87127322
Overigens, in de duitse media is men wél positief over de 'perfomance' van Wilders...

zn famboyante optreden enhet gegeven dat hij de speech in vrijwel accentloos duits uitsprak (in een land waar de minister van buitenlandse zaken én bv de europese commissaris van handel géén goede kennis van de engelse taal hebben maakt goede talenkennis bij buitenlandse Politici véél indruk).

Ook dat hij Merkel aanviel wordt als een positief iets gezien, domweg omdat _alle_politici op dit moment dat doen... en Merkel op heel veel thema's op de 'schopstoel' zit, en op dit moment qua uitstraling ook impopulair is en weinig indruk maakt (ze staat in de politici-populariteitsranglijst ergens op plaats 5-6, wat voor de bundeskanzler extreem laag is, ook Schröder stond in 'moeilijke tijden' nooit zo laag).

Waar men echteer eigenlijk weinig mee aankan was het gehak op de Islam.... op zulke punen vermerkt de Duitse media vooral dat Wilders hier vooral overeen 'nederlands' probleem spreekt en dat dat samenhangt met de maatschappelijke situatie in nederland, waarde Islam veel 'zichtbaarder' is (en bv. veel allochtonen meer religieuzer; Duitsland kent qua butienlandersvrijwel geen marrokanen, maarwel een hoop Turken, die echter eerder 'seculier' gericht zijn)...

In duitsland is 'Islam' als politiek thema duidelijk minder een 'hot Issue'. ook waar er bv van 'migrantenproblemen' een thema gemaakt wordt, wordt dat meestal niet op de islam als religie, maardan op de turkse cultuur gegooid.
Wat bv. iemand als Sarrazin ter sprake bracht.

Voor de Duitse Media lijkt het bezoek van Wilders juist ook duidelijk te maken dat een vergelijbare politicusals Wilders en de 'politieke thema's' over 'het Gevaar van Islamisering'... eerdereen Nederlands probleem zijn en in duitsland nog _niet_ spelen... ook datdat nietop de kortetermijn is omdat iemand als Stadtkewitz (degene die Wilders uitgenodigd had), maar ook Sarrazin het 'charisma' van Wilders overduidelijk missen.

http://www.stern.de/polit(...)okateur-1609860.html
quote:
Showman mit Popstar-Manieren
Mit wachsendem Erfolg macht der Rechtspopulist seit sechs Jahren in seiner Heimat lautstark Front gegen islamische Einwanderer, den Bau von Moscheen und die EU-Verhandlungen mit der Türkei. 2006 erhielt seine Partei auf Anhieb neun von 150 Parlamentssitzen. Bei den letzten Wahlen im Juni wurde seine Fraktion mit 24 Abgeordneten sogar drittstärkste Kraft der niederländischen Politik. Inzwischen ist es in unserem Nachbarland schon soweit, dass nur mit Duldung des seltsamen Herrn Wilders überhaupt regiert werden kann.

Dass es zu ähnlichen Verhältnissen einmal in Deutschland kommt - davon träumen hierzulande einige rechtskonservative Politiker um Stadtkewitz, der vor kurzem die Gründung einer Partei "Die Freiheit" angekündigt hat. Doch eine Erfolgsgeschichte wie des holländischen Koran-Kritikers wird es in Deutschland wohl kaum geben. Das hat erstens etwas mit Wilders selbst zu tun. Er ist ein Showman mit Popstar-Manieren, eloquent, weltläufig und gut aussehend; außerdem besitzt er hervorragende Kontakte nach Israel sowie in die USA. Ein Politiker mit solchem Charisma ist am rechten Rand Deutschlands derzeit nicht in Sicht. Thilo Sarrazin, dessen Buch heute bei der Veranstaltung in Berlin zum Verkauf auslag, wirkt gegen den machtbewussten niederländischen Provokateur wie ein verbissener Querdenker.
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/0,1518,720929,00.html
quote:
Er sprach ruhig, sehr ruhig, fast kalt

Entsteht hier, an diesem Samstag in Berlin, so etwas wie eine rechte Konkurrenz für die Union? Wohl - noch - nicht. Dazu fehlt das rednerische Potential, ein Stadtkewitz ist kein Geert Wilders. Wer aber die Säle gesehen hat, die der SPD-Politiker Thilo Sarrazin füllt, der ahnt: Es könnte bald etwas in dieser Richtung kommen. Merkel muss gewarnt sein.

Wilders hat es in den Niederlanden geschafft. Er ist Dulder einer rechtsbürgerlichen Koalition, die christdemokratische CDA hat sich über ihn zerstritten und am Ende ihm ergeben. Die Zuwanderung soll nun begrenzt werden, ein Burka-Verbot kommen, so sieht es die Vereinbarung der Koalition aus Rechtsliberalen und CDA vor.

Warum der Mann Erfolg hat, ist in Berlin zu besichtigen. Wilders ist kein lautstarker Demagoge. Er spricht ruhig, sehr ruhig, fast kalt. Manche Teile erinnern mit seinen Verweisen auf Islamwissenschaftler und Politologen eher an einen Universitätsvortrag. Der Islam und immer wieder der Islam - das durchzieht seine Rede. Er sei nicht nur eine Religion, "sondern vor allem eine politische, gefährliche Ideologie". Es gebe moderate Muslime, aber die politische Ideologie des Islam sei nicht moderat "und soll nie moderat werden und hat - leider - globale Dimensionen".

Es ist die klassische Rhetorik des Populisten, die Wilders beherrscht. Da das Establishment in Politik, Kirchen, Justiz und Medien. Hier der Mann, der angeblich die Wahrheit des Volkes ausspricht. "Islam oder Freiheit, das bedeutet ihnen nicht wirklich was - aber uns", sagt er unter dem Jubel der Zuhörer. Der Islam bedeute weniger Rechte für Frauen, weniger Rechte für die Ungläubigen, er breite sich aus durch die Waffe oder durch Einwanderung. "Das gesamte politische Establishment setzt unsere schwer errungene Freiheit aufs Spiel", ist ein typischer Wilders-Satz an diesem Nachmittag.

Wilders versteht, alles miteinander zu verweben. "Der Islam ist der Kommunismus der Gegenwart", sagt er. Um kurz darauf zu erklären, man sei dabei, dieselben Fehler wie am Ende der Weimarer Republik zu wiederholen, als diese sich dem Nationalsozialismus ergab. Die habe sich geweigert, für die Freiheit zu kämpfen und sei am Ende von einer totalitären Ideologie überrollt worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87132493
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:18 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat reken'foutje' is opzettelijk, en dat woord hoort zo geschreven te worden.
Ik zie nu hoe je de zin bedoeld had inderdaad. Snapte niet erg veel van de zinsconstructie, vandaar dat ik het las als zijnde 3e persoons enkelvoud. Dan zou het wel met een t zijn.

En dat opzettelijke rekenfoutje was enorm grappig ja...

[ Bericht 19% gewijzigd door -Strawberry- op 03-10-2010 15:01:08 ]
pi_87134035
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Noem dat 'alles' eens want ik denk dat je weer enorm aan het overdrijven bent.
pi_87134117
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Noem dat 'alles' eens want ik denk dat je weer enorm aan het overdrijven bent.
Files zijn de schuld van moslims. 24-uurs luiers? Moslims! Een te groot ambtenarenapparaat? Moslims! Haaruitval? Blame de moslims!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87134147
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Files zijn de schuld van moslims. 24-uurs luiers? Moslims! Een te groot ambtenarenapparaat? Moslims! Haaruitval? Blame de moslims!
Je brengt het als grap, maar Wilders heeft dat files argument echt een keer gebruikt...
pi_87134186
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je brengt het als grap, maar Wilders heeft dat files argument echt een keer gebruikt...
Echt? Heb wel een keer zoiets gehoord, maar toen dacht ik dat het een grapje was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')