Je hoeft ze toch ook niet in de steek te laten? Familie van mij woont ook in het buitenland, so what?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:32 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tjss, ik ben volledig geïntegreerd omdat ik hier ben geboren en getogen.
Al mijn familie woont in Turkije en die ga ik dus niet in "de steek laten".
Als wilders zich "slachtoffer" voelt van de islamisering dan heb ik het recht om mij "slachtoffer" te voelen omdat ik moet kiezen tussen twee landen waar ik om geef.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:31 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dramaqueen, echt hoor. Ik kan best begrijpen dat hij een sterke verbondenheid met Turkije voelt maar dit zover door te trekken en jezelf als slachtoffer beschouwen gaat er bij mij niet in.
Want voor mensen met alleen een Nederlands paspoort is Turkije namelijk streng verboden gebied.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:32 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tjss, ik ben volledig geïntegreerd omdat ik hier ben geboren en getogen.
Al mijn familie woont in Turkije en die ga ik dus niet in "de steek laten".
Wat jullie allemaal vinden is best, het enige wat ik zie is een stel mensen die onder het mom van rechtvaardigheid hopen wat meer geld te vergaren, want uiteindelijk gaat het niet om principes maar enkel om in je eigen straatje praten, altijd, en bijna zonder uitzondering...en verder ben ik er wel klaar mee,quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:29 schreef msnk het volgende:
[..]
Ze heeft niet compleet ongelijk hoor.
Tja, toch wordt je overal raar aangekeken en stiekem vinden ze je een verrader.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:35 schreef msnk het volgende:
Bovendien valt dat als verrader te worden gezien reuze mee in Turkije. Als je hier geboren bent tonen ze ontzettend veel begrip voor het feit als je je meer Nederlands voelt.
Dit is niet zo verwonderlijk dat de christenen zo'n passage niet letterlijk of serieus nemen. Volgens christenen is het verbond uit het Oude testament tussen God en de Joden. Dit is evident.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/1768.html
Ter info:
"Wie de naam van de HEER lastert moet ter dood gebracht worden, die moet door de voltallige gemeenschap worden gestenigd. Of het nu een vreemdeling is of een geboren Israëliet, wie mijn naam lastert moet ter dood gebracht worden. "
Sinds wanneer moet je aan wie verantwoording afleggen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:35 schreef msnk het volgende:
Bovendien valt dat als verrader te worden gezien reuze mee in Turkije. Als je hier geboren bent tonen ze ontzettend veel begrip voor het feit als je je meer Nederlands voelt.
Zegt dan meer over hunquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tja, toch wordt je overal raar aangekeken en stiekem vinden ze je een verrader.
Mag ik maar 3 maanden blijven daar en moet ik visum betalen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want voor mensen met alleen een Nederlands paspoort is Turkije namelijk streng verboden gebied.
Een vakantie van 3 maanden lijkt me lang genoeg?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:37 schreef magnifor het volgende:
[..]
Mag ik maar 3 maanden blijven daar en moet ik visum betalen.
Nee, dat zit een beetje in de aard van het Turkse volk (die geboren en getogen zijn in Turkije).quote:
Dan zegt het toch iets over die mensenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:38 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nee, dat zit een beetje in de aard van het Turkse volk (die geboren en getogen zijn in Turkije).
Ik weet natuurlijk niet wat mensen stiekem denken maar ik word nog normaal aangekeken als ik eerder nl beschouw dan tr. Verschilt vast ook wel per il hoor.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:36 schreef magnifor het volgende:
[..]
Tja, toch wordt je overal raar aangekeken en stiekem vinden ze je een verrader.
Ik ben van plan om op het lange termijn te werken en te wonen in Turkije. Voor mij heeft het geen nut meer om hier te blijven.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:37 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Een vakantie van 3 maanden lijkt me lang genoeg?
Je overdrijft nu zeer sterk. Hier in Nederland heb je het stukken beter als in Turkije.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:39 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik ben van plan om op het lange termijn te werken en te wonen in Turkije. Voor mij heeft het geen nut meer om hier te blijven.
We worden hier toch helemaal uitgekleed door het nieuwe akkoord en dat zie ik voorlopig niet veranderen.
Niet als ik straks mijn spaargeld meeneem naar Turkije. Kan je als een koning leven. Verder verschilt het sterk per provincie. Als je op het platteland gaat leven dan tja, in steden als Izmir kan je prima leven mits je het geld hebt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:41 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Je overdrijft nu zeer sterk. Hier in Nederland heb je het stukken beter als in Turkije.
Je kan toch niet van iedereen die hier woont verwachten dat ze zich enorm verbonden voelen met Nederland? Genoeg Nederlanders die uiteindelijk gaan emigreren, turkse ouders of niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:50 schreef CartWOman het volgende:
Ach kijk, Nederland is goed genoeg om te studeren en zoveel mogelijk geld binnen te harken en vervolgens is het byebye![]()
Met zo'n mentaliteit liever vandaag dan morgen, bah.
Helemaal waar, dat had ik nooit in gedachten...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:50 schreef CartWOman het volgende:
Ach kijk, Nederland is goed genoeg om te studeren en zoveel mogelijk geld binnen te harken en vervolgens is het byebye![]()
Met zo'n mentaliteit liever vandaag dan morgen, bah.
Abartma. Maar zou jij echt emigreren? Heb je er al serieus over nagedachtquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef magnifor het volgende:
[..]
Helemaal waar, dat had ik nooit in gedachten...
Maar met de opkomst van wilders ga ik dat nu wel doen. Een beter antwoord kan ik niet verzinnen op tweede hitler genaamd wilders.
Elk land heeft toch wel wat negatiefs in politiek opzicht?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef magnifor het volgende:
[..]
Helemaal waar, dat had ik nooit in gedachten...
Maar met de opkomst van wilders ga ik dat nu wel doen. Een beter antwoord kan ik niet verzinnen op tweede hitler genaamd wilders.
Jawelquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan toch niet van iedereen die hier woont verwachten dat ze zich enorm verbonden voelen met Nederland? Genoeg Nederlanders die uiteindelijk gaan emigreren, turkse ouders of niet.
Ik vind het juist wel slim, hier werken en dan emigreren naar een land waar je veel meer kan met je geld én je ook nog eens thuisvoelt. Of mag je niet meer voor je eigen geluk gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |