Werkt dat denk je?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:05 schreef Oblivion het volgende:
Je vergeet alleen 1 ding....
Beide kanten zijn mager, maar waar zit het vette gedeelte...
Er moet toch iemand op de aard kloot zijn die het weet of erachter kan komen, en die geeft niet thuis.
Die had je al geplaatst.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:16 schreef Salvad0R het volgende:
Of the MOSSAD, the Israeli intelligence service, the Army School of Advanced Military Studies officers say: "Wildcard. Ruthless and cunning. Has capability to target U.S. forces and make it look like a Palestinian/Arab act."
The Washington Times September 10, 2001
http://www.public-action.com/911/sams.html
Former Senior BBC Mideast Correspondent Alan Hart says on air that Israeli Mossad did 9/11
Doe ff een beetje kalm man... dit doet de sfeer niet veel goed. Tuurlijk is de manier van discussiëren vaak irritant, maar dit is niet nodigquote:
http://pilotsfor911truth.org/911_Aircraft_Speed_Deets.htmlquote:11 SEPTEMBER: DE VLIEGTUIGEN DIE HET WTC HEBBEN GERAMD, WAREN GEEN BOEING 767's
Recently Pilots For 9/11 Truth have analyzed the speeds reported for the aircraft utilized on 9/11. Numerous aviation experts have voiced their concerns regarding the extremely excessive speeds reported above Maximum Operating for the 757 and 767, particularly, United and American Airlines 757/767 Captains who have actual flight time in all 4 aircraft reportedly used on 9/11. These experts state the speeds are impossible to achieve near sea level in thick air if the aircraft were a standard 757/767 as reported. Combined with the fact the airplane which was reported to strike the south tower of the World Trade Center was also producing high G Loading while turning and pulling out from a dive, the whole issue becomes incomprehensible to fathom a standard 767 can perform such maneuvers at such intense speeds exceeding Maximum Operating limits of the aircraft. Especially for those who research the topic thoroughly and have expertise in aviation.
Co-Founder of Pilots For 9/11 Truth Rob Balsamo recently interviewed a former NASA Flight Director in charge of flight control systems at the NASA Dryden Flight Research facility who is also speaking out after viewing the latest presentation by Pilots For 9/11 Truth - "9/11: World Trade Center Attack".
Retired NASA Senior Executive Dwain Deets published his concerns on the matter at the American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA) as follows:
A Responsibility to Explain an Aeronautical Improbability
Dwain Deets
NASA Dryden Flight Research Center (Senior Executive Service - retired)
AIAA Associate Fellow
The airplane was UA175, a Boeing 767-200, shortly before crashing into World Trade Center Tower 2. Based on analysis of radar data, the National Transportation and Safety Board reported the groundspeed just before impact as 510 knots. This is well beyond the maximum operating velocity of 360 knots, and maximum dive velocity of 410 knots. The possibilities as I see them are: (1) this wasn’t a standard 767-200; (2) the radar data was compromised in some manner; (3) the NTSB analysis was erroneous; or (4) the 767 flew well beyond its flight envelope, was controllable, and managed to hit a relatively small target. Which organization has the greater responsibility for acknowledging the elephant in the room? The NTSB, NASA, Boeing, or the AIAA? Have engineers authored papers, but the AIAA or NASA won’t publish them? Or, does the ethical responsibility lie not with organizations, but with individual aeronautical engineers? Have engineers just looked the other way?
Lastig is dat he?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:50 schreef oompaloompa het volgende:
over dat explosieven niet te zien zouden moeten zijn, hier de seismische data:
http://www.ldeo.columbia.edu/LCSN/Eq/20010911_wtc.html
[ afbeelding ]
Door een deel van de mensen (niet jokkebrok o.a. want die ontkent het bestaan van) wordt geclaimed dat vliegtuigen een gebouw niet in kunnen laten storten, maar explosieven wel.
Toch zie je op het plaatje wel de inslag van de vliegtuigen, maar niet van de explosieven.
Hoe wordt dit uitgelegd?
ik zou zelf kunnen verzinnen; de spikes zijn de explosieven, maar dat klopt niet met de momenten van instrting.
De explosieven zijn te zwak om op te vallen, maar waarom zou dan de sterkere dreun niet genoeg zijn om de gebouwen in te doen storten?
ik begrijp je denk ik niet? Of claim je dat deze data gemanipuleerd zijn en dat de universiteit van Colombia in het complot zat?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lastig is dat he?
Er zijn ook seismografische metingen van explosies. Die zie je in deze grafiek niet terug.
Hoe leggen we dat uit. Is deze meting corrupt? Of is die andere gelogen? Wat is wat?
Beter lezen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik begrijp je denk ik niet? Of claim je dat deze data gemanipuleerd zijn en dat de universiteit van Colombia in het complot zat?
als je zo kinderachtig blijft doen dan speel je maar verstoppertje in je eentjequote:
Oompa...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
als je zo kinderachtig blijft doen dan speel je maar in je eentje
Bron?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lastig is dat he?
Er zijn ook seismografische metingen van explosies. Die zie je in deze grafiek niet terug.
Hoe leggen we dat uit. Is deze meting corrupt? Of is die andere gelogen? Wat is wat?
Krijgen we dat weer. Flauw wordt je ervan (sorry)quote:
was al aan het google-enquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oompa...
Zie mijn post hierboven... Nog steeds van mening dat het simpel is om zo'n vliegtuig met die snelheid in een toren te boren?
kun je dan op mijn eerdere vraag antwoord geven waarom die nukes niet te zien zijn op de seismische data?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:20 schreef THEFXR het volgende:
WTC 1&2 zijn neergehaald met ondergrondse nukes, je hebt dan geen lichtflits, geen wolk, geen emp, erg weinig straling.
De towers zijn verpulverd tot microscopisch stof, een van de kenmerken van een nuke, verder waren de ondergrondse temperaturen pas na 4 maanden geblust, brand kan je het niet echt noemen omdat er geen zuustof aanwezig was om een ondergrondse brand te voeden. het lang aanblijven van deze temps zijn ook een kenmerk van nukes.
Nou sorry hoor dat ik dat gemist heb. Ik had niet gezien dat het hier recent nog over seismische metingen van explosieven is gegaan, die blijkbaar ontbreken uit wat Oompa net postte. Dat is in ieder geval wat ik begrijp uit jouw post. Waarom moet je me daar nou weer zo op aanvallen? En wat heeft dat te maken met de posts van Salvad0R?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:17 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. Flauw wordt je ervan (sorry)
Dat is al zo vaak voorbij gekomen en telkens moet je het weer herhalen. Net had je er nog wat op aan te merken dat salvador dat deed, nu vraag je erom.
Kep soms het idee dat je mensen er moe mee probeert te maken en dan achteraf ze erop kunt aanvallen.
Als je zelf selectief bent met wat je wel wilt onthouden is dat jammer. Ik heb er geen zin aan.
Die verschillen waren groter. Is ook al eens gepost met onderbouwing.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
was al aan het google-en
Volgens wiki is de maximum cruising speed 493 knots. Aangezien het vlietuig daalde vind ik 510 niet een extreem hoog nummer.
In hoeverre die 17 knots invloed hebben op het stuurvermogen, vooral op het horizontale vlak (verticaal boeit natuurlijk wat minder) weet ik niet, dat kan ik niet zo snel vinden (behalve dan wat je zelf aan haalt natuurlijk)
Maar die mensen maken allerlei claims die totaal niet overeenkomen met de andere informatie, ook vreemd
Omdat je dat steeds van jullie terug ziet. Er nauwelijks op in gaan en/of negeren, even wachten en weer met je eigen argumenten terug komen om het aan te vallen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou sorry hoor dat ik dat gemist heb. Ik had niet gezien dat het hier recent nog over seismische metingen van explosieven is gegaan, die blijkbaar ontbreken uit wat Oompa net postte. Dat is in ieder geval wat ik begrijp uit jouw post. Waarom moet je me daar nou weer zo op aanvallen? En wat heeft dat te maken met de posts van Salvad0R?
je hebt het plaatje zelf gepost, die spikes komen papier tekort.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
kun je dan op mijn eerdere vraag antwoord geven waarom die nukes niet te zien zijn op de seismische data?
Denk je overigens dat de vliegtuigen wel of niet echt waren?
De Amerikaanse overheid zal een commissie in elkaar moeten draaien die NIETS te maken heeft met geen enkele regering... Onafhankelijke experts.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:10 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Werkt dat denk je?
Ik zie b.v. bij de UFO beweging dat men nu meer dan 500 oud medewerkers, al dan niet hoog geplaatst, heeft opgetrommeld om te getuigen dat buitenaardsen en UFO's bestaan. Dit zet nog geen zoden aan de dijk en toch zijn ze slachtoffer van belachelijkmakerij.
Dus als er iemand opstaat vraag ik me af of het wel wat teweeg brengt. De politieke establishment en media zijn veel sterker dan dat.
Oh de nukes zijn getriggerd na het instorten?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je hebt het plaatje zelf gepost, die spikes komen papier tekort.
ik denk niet dat experts ooit onafhankelijk genoeg zullen zijn aangezien een groot deel overtuigd is van een complot dat de hele wetenschap omvat.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid zal een commissie in elkaar moeten draaien die NIETS te maken heeft met geen enkele regering... Onafhankelijke experts.
Van mij part meerdere commissies in een aantal landen, kijken wat de uitkomst is.
Maar het bewijs is al vernietigd... hoe pak je het dan aan?
Als je vermoeden heel groot is richting de Amerikaanse overheid..is het dan wel slim dat zij het onderzoek weer moeten uitvoeren?
Gebed zonder eind.
Ahjaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je hebt het plaatje zelf gepost, die spikes komen papier tekort.
Laat ze het dan van beide kanten bekijken...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik denk niet dat experts ooit onafhankelijk genoeg zullen zijn aangezien een groot deel overtuigd is van een complot dat de hele wetenschap omvat.
Moet ik je slaan?quote:(daarom ook mijn aanbod te helpen bij kleinschaliger onderzoek door mensen in deze thread, maar niemand wil meedoen)
Ben je het met me eens dat aluminium bij impact met het harde staal op flinke weerstand stuit en derhalve af zal moeten remmen? Deze afremming al dan niet significant zou je onmiddellijk moeten kunnen waarnemen en dat gebeurt dus niet.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
eerste was mooi in het midden, tweede was een stuk schever, maar ok, dan waren 2 van de 4 precies goed...
50-50
[..]
Dat is niet waar. Gooi eens een ei tegen de muur en film het als je bewijs wilt dat die uitspraak niet klopt.
Zelf zeg je dat het door het stof moet komen. Eigenlijk ga je dus ook voor een pyroclastische wolk. Een gewone stofwolk zal namelijk geen auto's doen ontbranden.quote:?
Eerst wordt er uitgelegd wat zo'n wolk is, daarna dat die niet ontstaan kan zijn, daarna dat het dus explosieven geweest moeten zijn?
Ik snap de hele redenering in dat stuk totaal niet, misschien dat je het in eigen woorden uit kunt leggen?
Wat is dan nog een expert?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Laat ze het dan van beide kanten bekijken...![]()
[..]
Excuses excuses, bij jou is de vraag nog niet gerezen maar je doet altijd erg relaxed mee in gedachten experimenten en andere testenquote:Moet ik je slaan?![]()
Niemand...
Dus wat je nu zegt is dit: Dat elke wetenschappelijk onderlegde expert het er mee eens is dat het allemaal heel gewoon is dat hoe het gebouw naar beneden is gekomen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is dan nog een expert?
Welke niet wetenschappelijk onderlegde expert gaat dan uitspraken doen over valversnelling etc?
Ik ga je slaan...quote:Excuses excuses, bij jou is de vraag nog niet gerezen maar je doet altijd erg relaxed mee in gedachten experimenten en andere testen
Ik ga er van uit dat jij wel mee zou doen wanneer het relevant zou zijn m.b .t. je uitspraken![]()
Nee en ja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat aluminium bij impact met het harde staal op flinke weerstand stuit en derhalve af zal moeten remmen? Deze afremming al dan niet significant zou je onmiddellijk moeten kunnen waarnemen en dat gebeurt dus niet.
[..]
Nja misschien is het wel een semantische discussie. Een pyroclastische wolk komt voort uit een vulkaan vanwege grote luchtverplaatsing. Hier ontstond een wolk vanwege grote luchtverplaatsing.quote:Zelf zeg je dat het door het stof moet komen. Eigenlijk ga je dus ook voor een pyroclastische wolk. Een gewone stofwolk zal namelijk geen auto's doen ontbranden.![]()
En daar gaat de redenatie dus mank. De eerste claim is dat de wolk veel op een pyroclastische wolk lijkt. De tweede claim is dat deze niet uit een instorting voort kan komen. De conclusie is dan dat het dus CD moet zijn.quote:Het stukje legt dus inderdaad uit wat zo'n wolk is en dat het niet kan ontstaan door een door zwaartekracht getriggerde collapse.
Ik lees het even door, alhoewel ik over die laatste zin wel mijn bedenkingen heb. Ik bedoel we hebben allemaal genoeg plaatjes gezien van stukken beton en ander puin. Almost entirely to dust lijkt me dus een beetje overdrevenquote:Hier meer er over:
http://www.earthinstitute.columbia.edu/news/story11_16_01.html
http://911research.wtc7.net/papers/dustvolume/volumev3.html
[ afbeelding ]
Evidence indicates that the hundreds of thousands of tons of concrete in the Twin Towers was converted almost entirely to dust.
Daar zeg je het zelf al.. de maximum cruising speed.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
was al aan het google-en
Volgens wiki is de maximum cruising speed 493 knots. Aangezien het vlietuig daalde vind ik 510 niet een extreem hoog nummer.
In hoeverre die 17 knots invloed hebben op het stuurvermogen, vooral op het horizontale vlak (verticaal boeit natuurlijk wat minder) weet ik niet, dat kan ik niet zo snel vinden (behalve dan wat je zelf aan haalt natuurlijk)
Maar die mensen maken allerlei claims die totaal niet overeenkomen met de andere informatie, ook vreemd
quote:Cruise is the level portion of aircraft travel where flight is most fuel efficient. It occurs between ascent and descent phases and is usually the majority of a journey. Technically, cruising consists of heading (direction of flight) changes only at a constant airspeed and altitude. It ends as the aircraft approaches the destination where the descent phase of flight commences in preparation for landing.
quote:Commercial or passenger aircraft are usually designed for optimum performance at their cruise speed or VC. There is also an optimum cruise altitude for a particular aircraft type and conditions including payload weight, center of gravity, air temperature, humidity, and speed. This altitude is usually where the higher ground speeds, the increase in drag power, and the decrease in engine power and efficiency at higher altitudes are balanced.
Typical cruising speed for long-distance commercial passenger flights is 475-500 knots (878-926 km/h; 547-578 mph).
Nee hoor dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat stel dat uit dit onderzoek blijkt dat het allemaal heel normaal is, dat dat de argumenten van truthers niet weg zou halen "omdat de wetenschap helemaal corrupt is en in het complot zit"quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dus wat je nu zegt is dit: Dat elke wetenschappelijk onderlegde expert het er mee eens is dat het allemaal heel gewoon is dat hoe het gebouw naar beneden is gekomen?![]()
[..]
Ik ga je slaan...![]()
Dan kan hij dus inderdaad harder als het nodig is jaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zeg je het zelf al.. de maximum cruising speed.
Ik help je een handje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_%28flight%29
[..]
[..]
Ik neem aan dat we beiden begrijpen dat je meer snelheid kunt maken tijdens het dalen (zwaartekracht helpt een handje).quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zeg je het zelf al.. de maximum cruising speed.
Ik help je een handje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_%28flight%29
[..]
[..]
nee, die zogenaamde instorting staan niet op dat plaatje, die superscherpe spikes zijn de nukes, en aangezien die 90% van de torens tot stof veranderden is er niks gemeten van de instorting, bijna niks raakte de grond.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh de nukes zijn getriggerd na het instorten?
Niet als je beide kanten het laat bekijken...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee hoor dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat stel dat uit dit onderzoek blijkt dat het allemaal heel normaal is, dat dat de argumenten van truthers niet weg zou halen "omdat de wetenschap helemaal corrupt is en in het complot zit"
Ik sla lekker...quote:Dat laatste meende ik helemaal serieus, niet slaan
Er hoeft geen spake te zijn van een vulkaan...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef oompaloompa het volgende:
Nja misschien is het wel een semantische discussie. Een pyroclastische wolk komt voort uit een vulkaan vanwege grote luchtverplaatsing. Hier ontstond een wolk vanwege grote luchtverplaatsing.
[..]
En daar gaat de redenatie dus mank. De eerste claim is dat de wolk veel op een pyroclastische wolk lijkt. De tweede claim is dat deze niet uit een instorting voort kan komen. De conclusie is dan dat het dus CD moet zijn.
Ik kan die redenatie niet volgen, want hij snijdt logisch gezien geen hout.
Wat logischer en beter zou zijn is om te kijken of een wolk zoals de waargenomen wolk veroorzaakt kan zijn door normale instorting. Het pyroclastische vulkaan verhaal voegt niets toe behalve verwarring aangezien we (neem ik aan) het er beiden over eens kunnen zijn dat het sowieso geen pyroclastische wolk was vanwege het gebrek aan vulkaan.
quote:Pyroclastic flows can only occur when a dense slurry of fine dust is suspended in air or volcanic gasses and is concentrated in a defined area. The suspension will then act as a separate, denser fluid that remains distinct as it moves through the less dense medium. Because of their density such flows can reach speeds of hundreds of miles an hour and do tremendous damage, especially with the high temperatures seen in volcanic events.
Naja.. FEMA zegt het zelf ook... dus dan moet het toch wel zo zijn, volgens jou.. of niet?quote:Ik lees het even door, alhoewel ik over die laatste zin wel mijn bedenkingen heb. Ik bedoel we hebben allemaal genoeg plaatjes gezien van stukken beton en ander puin. Almost entirely to dust lijkt me dus een beetje overdreven
Bron in cache: http://911research.wtc7.n(...)wasteage_cleanup.htmquote:Most of the concrete from the WTC site was pulverized into dust in the Sept. 11 attacks. But huge amounts of structural steel remained scattered in tangled heaps, says Allen Morse, USACE chief debris expert and FEMA technical advisor.
Heb je het interview met Dan Deets geluisterd?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we beiden begrijpen dat je meer snelheid kunt maken tijdens het dalen (zwaartekracht helpt een handje).
De vraag is wel of dat nog handelbaar is. Zoals ik al eerder zei kan ik daar vrij weinig over vinden, behalve jouw bron maar die piloten zeggen allerlei zaken die niet kloppen met de informate voor handen dus daar wil ik niet te veelv ertrouwen in leggen
Hier snap ik iets niet van....quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, die zogenaamde instorting staan niet op dat plaatje, die superscherpe spikes zijn de nukes, en aangezien die 90% van de torens tot stof veranderden is er niks gemeten van de instorting, bijna niks raakte de grond.
ik zie geen pannenkoeken,maar bananenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hier snap ik iets niet van....
Kijken of ik het uit kan leggen.
Wat je eigenlijk zegt is dat van binnenuit alles of bijna alles (de 90%) tot stof is geblazen.
Maar dan zou je niet het effect hebben wat je elke keer ziet, dat *tak *tak *tak *tak... (pannekoek ding?)
Want dan heb je geen massa meer...(die grote bogen met stof)
Snapt iemand dit?
Jouw vraag is op voorhand zinloos omdat ik geen stellingen maak maar juist vraag.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
als je zo kinderachtig blijft doen dan speel je maar verstoppertje in je eentje
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie geen pannenkoeken,maar bananen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu even serieus, begrijp je wat ik bedoel?Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
Precies. De overheid die er wellicht belang bij heeft dat dit in de doofpot terecht komt is de slechtste scheidsrechter.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid zal een commissie in elkaar moeten draaien die NIETS te maken heeft met geen enkele regering... Onafhankelijke experts.
Van mij part meerdere commissies in een aantal landen, kijken wat de uitkomst is.
Maar het bewijs is al vernietigd... hoe pak je het dan aan?
Als je vermoeden heel groot is richting de Amerikaanse overheid..is het dan wel slim dat zij het onderzoek weer moeten uitvoeren?
Gebed zonder eind.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:11 schreef Oblivion het volgende:
[..]je zal even wat filmpjes moeten kijken, ik kan het niet zo uitleggen, als die expert doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu even serieus, begrijp je wat ik bedoel?
http://www.usatoday.com/weather/wdensity.htmquote:Effects of air density on airplanes, baseballs, race cars
More dense, or "heavier" air will slow down objects moving through it more because the object has to, in effect, shove aside more or heavier molecules.
Such air resistance is called "drag," which increases with air density. Baseball players have found that home runs travel farther in the less dense air in high-altitude Denver than in ball parks at lower elevations. The reduced drag slows the ball down at a slower rate, which means it travels farther. (Related: Why baseballs fly farther at high altitudes).
Cool, dense air slows a race car, but some race cars gain from dense air. Cars designed from the wheels up for racing are really like upside down airplane wings that the air pushes down on the track, increasing their grip going around curves. Denser air pushes then down harder. (Related: Auto racers' winning equations include weather)
Aircraft pilots don't do as well as baseball players when the air's density decreases. Lower air density penalizes pilots in three ways: The lifting force on an airplane's wings or helicopter's rotor decreases, the power produced by the engine decreases, and the thrust of a propeller, rotor or jet engine decreases. These performance losses more than offset the reduced drag on the aircraft in less dense air.
Pilots use charts or calculators to find out how temperature and air pressure at a particular time and place will affect the air's density and therefore aircraft performance. In general, these calculations don't take humidity into account since its affects are so much less than the others. When the air's density is low, airplanes need longer runways to take off and land and they don't climb as quickly as when the air's density is high.
Air density also affects the performance of automobiles, with lower density decreasing performance in the same way it decreases the performance of aircraft engines.
Turbochargers or superchargers are ways of increasing the density of the air going into an engine. The give autos more power on the ground and they allow aircraft to fly higher into thinner air than they would otherwise.
Pilots use "density altitude" to relate air density to aircraft performance. For more about density altitude, you can read an article I did for the Aircraft Owners and Pilots Association's Flight Training Magazine in July 2003 on Why airplanes like cool days better)
Top speed for a 767 is 898 kph/558 mph and that is at an altitude of about 30,000 feet, source: http://www.zap16.com/civ%20fact/civ%20Boeing%20767-200.htm at 30,000 feet the atmosphere is 1/3 the thickness of atmosphere at 700 feet. This would cause approximately 3 times as much drag so the top speed would be about 1/3 of the top speed at 30,000 feet, or about 200 to 300 mph at best, and that is with no wind.quote:a. No Boeing 767 could attain that speed at 1000 feet
above sea level because of parasite drag which doubles with velocity and parasite power which cubes with velocity.
b. The fan portion of the engine is not designed to accept
the volume of dense air at that altitude and speed.
Ik heb het niet gehad over de whistleblowers.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Precies. De overheid die er wellicht belang bij heeft dat dit in de doofpot terecht komt is de slechtste scheidsrechter.
Maar over die whistleblowers, zal dat werken denk je?
quote:The upper class keeps all of it's money, pays none of the taxes.
The middle class pays all of the taxes, does all of the work...
The poor are there just to scare the shit out of the middle class.
Dat is bijna niet te volgen...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je zal even wat filmpjes moeten kijken, ik kan het niet zo uitleggen, als die expert doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |