abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87091965
weet iemand nog goedbetaalde baantjes waar je geen hoge opleiding voor gehad hoeft te hebben???
ik vind dat bijvoorbeeld stratenmakers erg onderbetaald worden voor het zware werk dat ze doen, die mannen komen met 1500¤ thuis en zijn rond hun 40e helemaal verrot.
en dat bewakers ook weinig verdienen die doen dan op zich ook niet veel maar werken wel vaak de hele nacht en dat is toch ook knap zwaar en ze mogen blij zijn als ze 1200¤ krijgen
in de havens van rotterdam schijn je wel aardig te kunnen verdienen op zo'n containerkraan die gasten zitten al gauw aan de 2600¤ en daar heb je volgens mij alleen maar een hijsbewijs of machinistendiploma voor nodig.
wat zou iemand die chemische toiletten ophaald en schoonmaakt van bouwterreinen en evenementen nou verdienen?
of een asbestverwijderaar??
pi_87091984
TS, ben jij toevallig laag-opgeleid?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:12:53 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87091999
Vuilnisman schijnt wel aardig te verdienen. Of krabvisser.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87092044
pooier
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:15:24 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87092061
Prostitutie heb je geen opleiding voor nodig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:15:57 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_87092220
hangt van de vagina's af die hij of zij beheert
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Donald Duck held zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:24:48 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_87092305
Ja krabvissen op de Beringzee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_87092322
Stratenmakers onderbetaald? Die lui kiezen er meestal zelf voor om snel klaar te zijn met school en te gaan werken. In het begin lijkt het een mooi salaris (voor een 18/19 jarige). Wil je meer? Ga dan studeren. Hoe vervelend dat ook kan zijn ^O^
pi_87092347
Hoer.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:35:37 #11
45206 Pietverdriet
pi_87092565
Leer een vak, wordt loodgieter ofzo, riool ontstoppen, is altijd vraag naar, betaald goed.
pi_87092590
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
en dat bewakers ook weinig verdienen die doen dan op zich ook niet veel maar werken wel vaak de hele nacht en dat is toch ook knap zwaar en ze mogen blij zijn als ze 1200¤ krijgen
Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.
De bewakers die ik ken komen al snel met 2000-2500 euro netto per maand thuis.
pi_87093113
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:12 schreef Flashwin het volgende:
TS, ben jij toevallig laag-opgeleid?
ja. ik ben met m'n 15e van met een lts diploma van school gegaan en ik ben gaan werken.
ik had geen zin om te leren
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:02:59 #14
45206 Pietverdriet
pi_87093143
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

ja. ik ben met m'n 15e van met een lts diploma van school gegaan en ik ben gaan werken.
ik had geen zin om te leren
En, heb je een vak geleerd of van uitzendbaan naar uitzendbaan gehobbeld?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:16:51 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87093544
Call-center werk?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87093578
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En, heb je een vak geleerd of van uitzendbaan naar uitzendbaan gehobbeld?
tot m'n 18 van alles en nog wat gedaan en daarna ben ik vrachtwagenchauffeur geworden.
maar ik zat pas op een verjaardag en toen hadden we het erover dat het voor lager opgeleiden heel moeilijk is om een goed betaalde baan te vinden.
alsof harde arbeiders niet meer belangrijk zijn in deze maatschappij het enigste wat telt zijn diploma's
pi_87093643
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

tot m'n 18 van alles en nog wat gedaan en daarna ben ik vrachtwagenchauffeur geworden.
maar ik zat pas op een verjaardag en toen hadden we het erover dat het voor lager opgeleiden heel moeilijk is om een goed betaalde baan te vinden.
alsof harde arbeiders niet meer belangrijk zijn in deze maatschappij het enigste wat telt zijn diploma's
Slimme mensen kunnen niet hard werken idd.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:23:38 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87093735
quote:

[..]

Jawel, maar dat kunnen Pakistani's ook, voor minder geld werken ze harder dan jij..
pi_87094287
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Slimme mensen kunnen niet hard werken idd.
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ik heb het niet over dom of slim gehad.
lager opgeleid betekent ook niet gelijk dat die mensen dom zijn.
met harde arbeiders bedoelde ik lichamelijk zwaar werk, ik gaf ook stratenmaker als voorbeeld.
pi_87097104
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

met harde arbeiders bedoelde ik lichamelijk zwaar werk, ik gaf ook stratenmaker als voorbeeld.
Ja maar dát kan juist ook door mensen gedaan worden die ook nog veel minder geld vragen..
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:11:31 #21
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87097142
Bij veel bedrijven kun je ook intern opleidingen volgen waardoor je hogerop komt.
Tics van je petten.
pi_87099083
quote:

[..]

hahahahahahahahaha :o _O_
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:40:12 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87100649
Het meeste kun je verdienen als je voor jezelf begint :). Is wel wat risicovol en je zult goed moeten netwerken, maar als je iets goed kunt dan kun je veel verdienen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:42:58 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87100749
Als vrachtwagenchauffeur kon je, zeker voor die 48 uurs regel, toch ook behoorlijk verdienen? Daar moest je dan wel wat langer voor werken, maartoch.

Van hogeropgeleiden die veel verdienen wordt ook vaak verwacht dat ze wat extra's buiten de gebruikelijke uren om doen. Het is niet zo dat je het zo in de schoot geworpen krijgt ofzo.

Of de verkoop in, als je daar talent voor hebt. Als je goed bent kan dat ook erg goed schuiven.
Vampire Romance O+
pi_87100772
medicijn tester :P
  Milf zaterdag 2 oktober 2010 @ 15:46:21 #26
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_87100879
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:06 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

hahahahahahahahaha :o _O_
Ik begrijp je quote niet helemaal.

Zonder transport staat alles stil toch? ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_87103442
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:42 schreef MouseOver het volgende:
Als vrachtwagenchauffeur kon je, zeker voor die 48 uurs regel, toch ook behoorlijk verdienen? Daar moest je dan wel wat langer voor werken, maartoch.

Van hogeropgeleiden die veel verdienen wordt ook vaak verwacht dat ze wat extra's buiten de gebruikelijke uren om doen. Het is niet zo dat je het zo in de schoot geworpen krijgt ofzo.

Of de verkoop in, als je daar talent voor hebt. Als je goed bent kan dat ook erg goed schuiven.
oh jawel hoor ik verdien gemiddeld 3k per 4 weken.
die 48 uur regel komt niet zo nauw hoor als je de wet kent weet je ook de mazen.
klopt wat jij zegt over die hogeropgeleiden, overuren worden vaak niet betaald maar de arbeidsvoorwaarden en het basisloon liggen veel gunstiger, meer vrij dagen enzo dus ook als je ziek word ben je verzekerd van een goed inkomen.
als chauffeur moet je het het hebben van je overuren en nachtvergoeding.
als je als stratenmaker/bouwvakker een goed maandelijks inkomen wilt hebben moet je gaan bijbeuenen en ik vind dat die groepen nogal zwaar benadeeld worden want dat zijn toch zware beroepen vind ik en ik persoonlijk vind dat die wel een hoger basisloon mogen krijgen.
dus ik vraag me af of dat in alle lichamelijk zware beroepen zo is
pi_87103513
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Leer een vak, wordt loodgieter ofzo, riool ontstoppen, is altijd vraag naar, betaald goed.
betaald :')
pi_87103561
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

oh jawel hoor ik verdien gemiddeld 3k per 4 weken.
die 48 uur regel komt niet zo nauw hoor als je de wet kent weet je ook de mazen.
klopt wat jij zegt over die hogeropgeleiden, overuren worden vaak niet betaald maar de arbeidsvoorwaarden en het basisloon liggen veel gunstiger, meer vrij dagen enzo dus ook als je ziek word ben je verzekerd van een goed inkomen.
als chauffeur moet je het het hebben van je overuren en nachtvergoeding.
als je als stratenmaker/bouwvakker een goed maandelijks inkomen wilt hebben moet je gaan bijbeuenen en ik vind dat die groepen nogal zwaar benadeeld worden want dat zijn toch zware beroepen vind ik en ik persoonlijk vind dat die wel een hoger basisloon mogen krijgen.
Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?
pi_87106395
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Je mist het punt. Bij hoogopgeleiden is het in sommige sectoren niet ongewoon dat men 50, 60 uur per week werkt en bovendien moet je niet onderschatten hoe slopend het is om de hele dag heel hard na te denken. Ook hoogopgeleiden krijgen lichamelijke klachten, bij code monkeys (programmisten en data-analysten en weet ik veel in de IT) heeft als ik de verhalen van m'n ma hoor minstens de helft een vorm van RSI klachten na hun 50ste, veelal nog eerder.

Daarnaast hebben wij een kenniseconomie, want voor ongeschoold werk hebben wij hier een veel te hoog salarisniveau. Bepaalde dingen moet je gewoon in Nederland doen maar over 't algemeen zal bijna alles outsourced worden naar China en Algerije en weet ik het allemaal waar ze misschien 30 of 50 euro per maand verdienen. De enige manier om daarmee te concurreren is door kenniseconomie, dat zijn dan ook de sectoren waar in Nederland voldoende werk voor is (vooral met echte wiskunde, natuurkunde, bouwkunde etc) en dan heeft men echt geen boodschap aan "geen zin om te studeren". Daar kies je dan zelf voor.
pi_87106452
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?
omdat er, zoals ik al eerder zei, er wel goedbetaalde banen zijn in de haven van rotterdam bijvoorbeeld.
ik vroeg me af of iemand nog meer goedbetaalde banen wist voor lager opgeleiden.
ik heb ook voorbeelden gegeven.
zoals het ophalen en reinigen van chemische toiletten of asbestverwijderaar
pi_87106575
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
Dat is leuk dat je dat vindt, maar het punt is dat het economisch niet rendabel zou zijn om ze meer te betalen. Het geld is bij de werkgever ook niet eindeloos. Als je die mensen meer gaat betalen gaat NOG meer werk naar Roemenie e.d. In Oekraine ligt het maandsalaris van een verpleegster op 80 euro per maand, een dokter verdient 120 tot 300. Ongeschoolde arbeid is daar nog veel goedkoper. Ok, dat is geen Europa, maar Roemenie ligt er pal naast, heeft een vergelijkbaar inkomensniveau en is gewoon Europa. Dat wil zeggen dat alles wat je daar produceert je gewoon in Nederland mag invoeren, en, die mensen mogen hier straks ook gewoon komen werken i.v.m. het vrij verkeer van werknemers binnen Europa.

Snap je dat het niet te doen is om meer te betalen?
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:42:19 #33
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_87106683
Je mist het punt. 'Domme' mensen denken op korte termijn. Hierdoor zien ze dat mensen die niet leren maar in plaats daarvan in de bouw werken wél in die stoere VW Golf kunnen rijden. Dit moeten zij ook hebben.
En snel.

Daarom besluiten ze school te staken ( want de docent is toch een sukkel ) en te werken. Hetgeen waar ze spijt van krijgen als ze 40 zijn :')
Dan haalt een normaal iemand hen in qua salaris en gezondheid ^O^

Tegenargument: zij hadden geen auto waar teveel geld aan stereoinstallaties is besteed toen ze 20 waren.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_87107034
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:36 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je mist het punt. Bij hoogopgeleiden is het in sommige sectoren niet ongewoon dat men 50, 60 uur per week werkt en bovendien moet je niet onderschatten hoe slopend het is om de hele dag heel hard na te denken. Ook hoogopgeleiden krijgen lichamelijke klachten, bij code monkeys (programmisten en data-analysten en weet ik veel in de IT) heeft als ik de verhalen van m'n ma hoor minstens de helft een vorm van RSI klachten na hun 50ste, veelal nog eerder.

Daarnaast hebben wij een kenniseconomie, want voor ongeschoold werk hebben wij hier een veel te hoog salarisniveau. Bepaalde dingen moet je gewoon in Nederland doen maar over 't algemeen zal bijna alles outsourced worden naar China en Algerije en weet ik het allemaal waar ze misschien 30 of 50 euro per maand verdienen. De enige manier om daarmee te concurreren is door kenniseconomie, dat zijn dan ook de sectoren waar in Nederland voldoende werk voor is (vooral met echte wiskunde, natuurkunde, bouwkunde etc) en dan heeft men echt geen boodschap aan "geen zin om te studeren". Daar kies je dan zelf voor.
je mist mijn punt: ik heb het nooit gezegd dat hogeropgeleiden niet hard werken.
ze zijn op hun 50 verrot ok en de lageropgeleiden ook maar die hebben heel hun carriere de helft verdiendt, en waarom?? en zijn er ook beroepen voor lageropgeleiden die wel goed verdienen??
ik kraak niemand af en beledig ook niemand!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:16:41 #35
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_87107904
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.
Inderdaad, vergis je niet onder het salaris van een bewaker. Droog is het salaris niet veel, maar met de toeslagen kom je zeker met 1700-1800 netto per maand thuis :)
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_87108987
Als je wel toch wel een aardig IQ hebt, zou je ook sales kunnen proberen. Input = output = geld
pi_87110816
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Dat is leuk dat je dat vindt, maar het punt is dat het economisch niet rendabel zou zijn om ze meer te betalen. Het geld is bij de werkgever ook niet eindeloos. Als je die mensen meer gaat betalen gaat NOG meer werk naar Roemenie e.d. In Oekraine ligt het maandsalaris van een verpleegster op 80 euro per maand, een dokter verdient 120 tot 300. Ongeschoolde arbeid is daar nog veel goedkoper. Ok, dat is geen Europa, maar Roemenie ligt er pal naast, heeft een vergelijkbaar inkomensniveau en is gewoon Europa. Dat wil zeggen dat alles wat je daar produceert je gewoon in Nederland mag invoeren, en, die mensen mogen hier straks ook gewoon komen werken i.v.m. het vrij verkeer van werknemers binnen Europa.

Snap je dat het niet te doen is om meer te betalen?
In Oekraine verdienen verpleegsters vaak minder dan het minimumloon aldaar dus dat is wel een heel vreemd voorbeeld. Ongeschoold werk is ook nou niet de juiste term want laaggeschoold wil niet zeggen dat je in veel gevallen niet een vak moet leren, je doet het alleen niet in de schoolbanken maar in de praktijk. Die lonen in het buitenland zijn ook veel hoger dan ze lijken omdat er ook sprake is van veel lagere prijzen. Als de lonen het enige zijn dat meespeelt zouden veel banen door jongeren ingepikt worden omdat die voor een paar euro per uur aan het werk gezet kunnen worden.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:54:02 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87110956
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

omdat er, zoals ik al eerder zei, er wel goedbetaalde banen zijn in de haven van rotterdam bijvoorbeeld.
ik vroeg me af of iemand nog meer goedbetaalde banen wist voor lager opgeleiden.
ik heb ook voorbeelden gegeven.
zoals het ophalen en reinigen van chemische toiletten of asbestverwijderaar
voor jezelf beginnen was mijn suggestie dus :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:48:18 #39
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87112875
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

je mist mijn punt: ik heb het nooit gezegd dat hogeropgeleiden niet hard werken.
ze zijn op hun 50 verrot ok en de lageropgeleiden ook maar die hebben heel hun carriere de helft verdiendt, en waarom?? en zijn er ook beroepen voor lageropgeleiden die wel goed verdienen??
Niemand mist je punt, er zijn er echter te veel zoals jij.
Laagopgeleiden op zoek naar een goedverdienende baan. Wat kan jij iemand brengen, behalve bloed, zweet en tranen, tomeloze inzet en enthousiasme of een sterk fysiek gestel als je jong bent? Kennis is de meest belangrijke asset die een bedrijf heeft, daar gaat het kapitaal naar toe, maar als jij qua kennis niets bijdraagt zal een werkgever nu eenmaal meer keus hebben. Veel meer ''ex-vrachtwagenchauffeurs'' dan ''ex-chirurgen''.
pi_87112971
Baggeren bij van Oord.

Je bent wel lang van huis, maar verdient een hele dikke boterham.
pi_87114928
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niemand mist je punt, er zijn er echter te veel zoals jij.
Laagopgeleiden op zoek naar een goedverdienende baan. Wat kan jij iemand brengen, behalve bloed, zweet en tranen, tomeloze inzet en enthousiasme of een sterk fysiek gestel als je jong bent? Kennis is de meest belangrijke asset die een bedrijf heeft, daar gaat het kapitaal naar toe, maar als jij qua kennis niets bijdraagt zal een werkgever nu eenmaal meer keus hebben. Veel meer ''ex-vrachtwagenchauffeurs'' dan ''ex-chirurgen''.
ff voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar ander werk.
ik had pas geleden een discussie op een verjaardag en ik dacht ik vraag het op fok.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:56:05 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87115061
Nja, toch is me niet precies duidelijk wat je wil. Er zijn bijvoorbeeld al best wat voorbeelden gegeven. Daarnaast blijf je zelf die stratenmakers noemen, maar ik vind dat toch niet zo'n heel goed voorbeeld. Die situatie, zwaar werk en niet heel goed betaald, is namelijk niet opleidingsafhankelijk. Iemand die bijvoorbeeld een HBO diploma SPH heeft en in de gehandicaptenzorg werkt is weliswaar hoogopgeleid, doet zwaar werk, en verdient toch niet heel veel. Best mager zelfs, zeker als je bedenkt dat er eerst 4 jaar van studie en dus geen inkomsten aan vooraf gegaan zijn. Er zijn gewoon beroepen die goed en die slecht verdienen, en dat is niet perse gerelateerd aan de hoogte van de vereiste opleiding.
Vampire Romance O+
pi_87115154
Ik hoor jou zeggen 'lageropgeleiden' maar dat staat uiteraard niet persé synoniem met 'dom'.

Ik ben naar de maatschappij zijn maatstaven 'laag opgeleid' (ik heb puur een Mavo diploma) maar zo te zien verdien ik iets meer dan jij als vrachtwagenchaffeur. Ik hoef daarbij geen nachtdiensten te draaien of overwerk, en rij privé onbeperkte kilometers in een auto waarvan de baas de benzine betaalt.

Hoe? Verkoop. Het is een redelijke risicovolle business, je moet constant zien te presteren en niet alleen je product of dienst maar ook jezelf steeds opnieuw verkopen, maar als je het goed doet valt er enorm veel geld mee te verdienen. Ik ben zelf werkzaam als account manager buitendienst, er zijn natuurlijk legio verkoop- of gerelateerde beroepen te krijgen.

Dus ja, er is goed te verdienen voor laag-opgeleiden. Je moet gewoon een vlotte babbel hebben :)
pi_87115209
TS is zelf wel tevreden en wil volgens mij niet van baan veranderen dit is meer zo'n losse gedachte nadat bij een verjaardag banen voor lageropgeleiden ter sprake kwam, correct me if I'm wrong. ;)

...enneh dat gepruts met hijskranen in de haven (bijv in Rotterdam) schijnt nog niet zo makkelijk te zijn als het lijkt. :P Denk dat je dan sowieso wat talent moet hebben en talent wordt beloond. :)
Hallon!
pi_87115283
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:58 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik hoor jou zeggen 'lageropgeleiden' maar dat staat uiteraard niet persé synoniem met 'dom'.

Ik ben naar de maatschappij zijn maatstaven 'laag opgeleid' (ik heb puur een Mavo diploma) maar zo te zien verdien ik iets meer dan jij als vrachtwagenchaffeur. Ik hoef daarbij geen nachtdiensten te draaien of overwerk, en rij privé onbeperkte kilometers in een auto waarvan de baas de benzine betaalt.

Hoe? Verkoop. Het is een redelijke risicovolle business, je moet constant zien te presteren en niet alleen je product of dienst maar ook jezelf steeds opnieuw verkopen, maar als je het goed doet valt er enorm veel geld mee te verdienen. Ik ben zelf werkzaam als account manager buitendienst, er zijn natuurlijk legio verkoop- of gerelateerde beroepen te krijgen.

Dus ja, er is goed te verdienen voor laag-opgeleiden. Je moet gewoon een vlotte babbel hebben :)
dan doe jij het goed.
mag ik vragen wat voor werk jij doet??
ik ben gewoon nieuwsgierig naar de salariskansen van laagopgeleiden.
het is toch geen moeilijke vraag wat ik stel en ik leg het toch duidelijk genoeg uit??
pi_87115732
Er staat toch duidelijk dat hij account manager buitendienst is?...
pi_87115751
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:02 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

dan doe jij het goed.
mag ik vragen wat voor werk jij doet??
ik ben gewoon nieuwsgierig naar de salariskansen van laagopgeleiden.
het is toch geen moeilijke vraag wat ik stel en ik leg het toch duidelijk genoeg uit??
Na school ben ik parttime als verkoper binnengerold bij een eletronicazaak, koelkasten, tv's, dat soort spul. Ik bleek dus inderdaad een vlotte babbel te hebben. Later kwam ik bij een meubelhandel werken, en daarna voor BEN (nu T-mobile) in het callcenter. Daaruit volgende telemarketingwerk, retail in de computerwinkel en daarna een technische helpdesk voor een softwarebedrijf.

Al die stukje ervaring met als rode draad het feit dat ik niet verlegen ben aangelegd en een brede interesse heb, maakten dat op een goeie dag een bedrijf mij als account manager binnendienst aannam bij een ICT-reseller. Verkopen van spullen, maar wel met een stuk goed advies erachter.

Dat heeft geleid tot mijn huidige baan, waar ik eigenhandig verantwoordelijk ben voor het binnenhalen van klanten. Ik doe dit op creatieve manieren die ik zelf of met collega's verzin. Bij bestaande klanten zorg ik voor hun omgeving en schrijf de plannen of offertes wanneer er iets moet gebeuren. Dit heeft dan allemaal betrekking op hun ICT-omgeving, de spullen erin en de diensten eromheen. Vanuit mijn persoonlijke interesse in computers en verwante zaken en mijn brede interesse zodat ik met veel soorten mensen om de tafel kan zitten kan ik succesvol zijn als account manager.

Nu heb ik geen ambities om ooit miljonair te worden of andersoortige wensen, dus ik heb met mijn baas afgesproken dat ik geen bonusregeling heb. Ik krijg een goed vast salaris en de auto erbij. Ik doe mijn werk goed omdat ik het leuk vind, en de erkenning die ik daarvoor krijg is me meer waard dan die paar euro die je meer kunt verdienen tegen de extra werkdruk.

Desalniettemin zijn er legio AM's die wel met bonussystemen werken - als je die goed uitbuit kun je maandelijks met bedragen goed over de 6000 euro naar huis gaan zonder ooit een diploma gehaald te hebben.
Toen ik bij die grote reseller weg ben gegaan 'doneerde' ik mijn oude klantenset aan een bevriende collega. De extra marge leverde hem die maand een bonus van 3000 euro op zijn salaris op, waar hij een maand van naar thailand is geweest met zijn vriendin, iets wat ik hem heel erg gunde. Ik stond daar nog wel onder bonus, maar van het bedrag dat ik bovenop mijn salaris verdiende onderhield ik een oude BMW 5-serie die mijn baas voor mij gekocht had. Ik reed elke dag met een big smile naar kantoor omdat ik een op maat gemaakte 'beloning' kreeg voor mijn werk en niet zomaar een X geldbedrag.
pi_87115760
Lijken wassen!
*verwijderd door Admin*
pi_87117126
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:50 schreef Fokski het volgende:

[..]

In Oekraine verdienen verpleegsters vaak minder dan het minimumloon aldaar dus dat is wel een heel vreemd voorbeeld. Ongeschoold werk is ook nou niet de juiste term want laaggeschoold wil niet zeggen dat je in veel gevallen niet een vak moet leren, je doet het alleen niet in de schoolbanken maar in de praktijk. Die lonen in het buitenland zijn ook veel hoger dan ze lijken omdat er ook sprake is van veel lagere prijzen. Als de lonen het enige zijn dat meespeelt zouden veel banen door jongeren ingepikt worden omdat die voor een paar euro per uur aan het werk gezet kunnen worden.
Een studio kost in een achteraf stadje in de Oekraine 30k en het voedsel kost er maar een beetje minder dan hier. En ja ze komen dus niet rond van hun salaris en hebben er een tweede baan bij oid.

Nee lonen zijn niet het enige wat meespeelt maar het is wel een punt wat meespeelt. Vroeger werden bijv. bruidsjurken en bepaalde pakken e.d. gewoon in NL gemaakt. Nu wordt zelfs DAT veelal in China oid gedaan, ze meten je hier op maar de naaisters zitten in China. Hier doen ze hooguit nog wat aanpassingen. En voila, nog een bedrijfstak die massaal failliet gaat en waaruit de laagopgeleiden opeens op zoek gaan naar ander werk van vergelijkbaar niveau.
pi_87117412
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik meen ergens te hebben gelezen dat een universitaire studie (en al helemaal promoveren) je nauwelijks wat extra's t.o.v. een HBO studie oplevert aan salaris, gerekend over je hele carriere. Het levert de staat wel extra belastingcentjes op overigens, dat wel. School (nauwelijks) afgemaakt vs HBO kan wel een behoorlijk verschil opleveren uiteraard.

In mijn studentenbijbaantje (inventarisatie) had je overigens nogal wat mensen die vast in dienst waren bij dat bedrijf die er puur voor het geld zaten. Nou moet ik wel zeggen, daar werk je zich fysiek gewoon kapot hoor als je daar werkt. Constant op je knieen en zware dingen tillen en zooi in je ogen krijgen en nog meer van dat soort ongein, met enige regelmaat tot 8 uur 's avonds werken en vervolgens om 2 uur 's ochtends weer op je werk moeten zijn, en enorm lange dagen met veel te weinig rust ertussen (arbo en arbeidstijden werden er niet bepaald nageleefd). Je kwam er pas vast in dienst als je een hele tijd als oproepkracht voor ze had gewerkt met goede resultaten maar de mensen die er vast in dienst zaten hadden wel 2 auto's thuis, allebei nieuw, paarden, en nog meer van dat soort dure hobbies. Ik weet niet wat ze precies verdienden maar dat zal niet mis zijn geweest.
pi_87117448
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:58 schreef Wiebelkont het volgende:
Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici. ^O^
pi_87117779
ken iemand die een soort manager functie bij die hijskranen had in Rotterdam, en ik kan nou niet zeggen dat hij er zo rijk van geworden is. Iig verdiende hij niet extreem veel ondanks zijn leidinggevende functie.
pi_87118228
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:09 schreef Sessy het volgende:

[..]

Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici. ^O^
idd zulke verhalen hoor ik niet vaak
pi_87122664
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef SemperFii het volgende:

[..]

die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.
ik hoor steeds vaker dat poolse arbeiders worden weggestuurd bij de klanten.
je mag ze natuurlijk niet wegsturen omdat ze pools zijn dus daarom sturen ze ze weg onder het mom van ze spreken geen nederlands dus we kunnen niet met ze werken, wij betalen een goede prijs en wij willen goede hollands sprekende arbeiders
  zondag 3 oktober 2010 @ 03:32:50 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87123408
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 02:33 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.
ik hoor steeds vaker dat poolse arbeiders worden weggestuurd bij de klanten.
je mag ze natuurlijk niet wegsturen omdat ze pools zijn dus daarom sturen ze ze weg onder het mom van ze spreken geen nederlands dus we kunnen niet met ze werken, wij betalen een goede prijs en wij willen goede hollands sprekende arbeiders
Ik weet niet of je ook cijfers hebt die dit ondersteunen en in welke mate Nederlandse werkgevers bereidt zijn om de volle mep te betalen voor hollandse arbeiders met dito arbeidsmoraal en cultuur. Natuurlijk zijn er altijd functies en banen te vinden waar integriteit, hollandse nuchterheid en een goede instelling nog gewaardeerd worden, maar vergelijk het met een Albert Heijn waar sinds een paar jaar de Lidl en Aldi naast zitten; voor bepaalde producten zal je nog steeds naar de AH gaan, maar andere dingen zijn net zo prima bij de buitenlandse supermarkten. Kortom, je kansen als laaggekwalificeerde autochtoon zullen dalen, of je moet je inkomenseisen bijstellen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:50:58 #56
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_87127250
Ik moet aan voetbalprofs denken, al zal daar nu ook wat meer realisme in de bedrijfstak moeten komen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_87128908
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:50 schreef Mark het volgende:
Ik moet aan voetbalprofs denken, al zal daar nu ook wat meer realisme in de bedrijfstak moeten komen.
vooral bij feyenoord :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:00:41 #58
45206 Pietverdriet
pi_87129224
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 03:32 schreef GSbrder het volgende:

hollandse nuchterheid
sure
Wordt er een balletje getrap

Komt er iemand in de politiek die er wat anders over denkt

Gaat een volkszanger dood

Spreekt een politica zich uit voor vrouwenrechten in Afrika

Hoe bedoeld u hollandse nuchterheid?
Nederland is niet nuchter, Nederland is een land van hype en massapaniek
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:06:08 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87129413
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

sure

Hoe bedoeld u hollandse nuchterheid?
Nederland is niet nuchter, Nederland is een land van hype en massapaniek
Je hebt een punt, maar ''de doorsnee Nederlander'' staat toch anders te boek bij werkgevers.
Hij mag dan wel met een oranje toeter het WK vieren en meer fratsen hebben, op de werkvloer is hij vrij down to earth.
pi_87138842
volgens mij is het heel simpel: in nederland wordt betaald voor opleiding/kennis/ervaring of talent:

als jij op je 15e van school gaat heb je geen opleiding en geen kennis. Je kunt wel vroeg ervaring op gaan doen, dus daar valt misschien op de chashen (maar pas na een paar jaar en alleen in een vak waar de ervaring belangrijk is).
Als je talent had gehad, dan had je ze vraag waarschijnliijk niet op fok gesteld, want dan had je wel geweten wat je moest doen om fatsoenlijk betaald te worden.....
pi_87140899
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:02 schreef Flying_Phoenix het volgende:
volgens mij is het heel simpel: in nederland wordt betaald voor opleiding/kennis/ervaring of talent:

als jij op je 15e van school gaat heb je geen opleiding en geen kennis. Je kunt wel vroeg ervaring op gaan doen, dus daar valt misschien op de chashen (maar pas na een paar jaar en alleen in een vak waar de ervaring belangrijk is).
Als je talent had gehad, dan had je ze vraag waarschijnliijk niet op fok gesteld, want dan had je wel geweten wat je moest doen om fatsoenlijk betaald te worden.....
lees eerst mijn andere reacties eens voordat je mij beoordeeld
pi_87141747
Voor wat betreft stratenmakers ...

In 2010 zijn er nieuwe richtlijnen gekomen en moet alles machinaal gestraat worden, tenzij dat vanwege ruimtebeperkingen o.i.d. niet mogelijk is. In de praktijk loop je dan als straatmaker alleen nog maar rondom een machine met een joystick/knoppen die je moet bedienen.

Stratenmakers zal een veel makkelijker/aantrekkelijker beroep gaan worden dus.
pi_87143583
Om het simpel te houden, wat wordt goed betaald waar je geen diploma voor dient te hebben.

1. Zwaar werk
2. Ongezond werk
3. Vies werk
4. Werk met veel geurhinder (in mindere mate goed betaald weliswaar)
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:51:25 #64
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_87167701
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:51 schreef Bobbie_vp het volgende:
Baggeren bij van Oord.

Je bent wel lang van huis, maar verdient een hele dikke boterham.
Alsof je zomaar even kunt gaan baggeren met een hopper van 30.000 m3 :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_87171022
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef Kumerian het volgende:

[..]

whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...
http://www.alerto.nl/Library/Images/salarisschalen2008.pdf

schaal 7 (dan ben je beveiliger c en dan 16 dienstjaren zit je bruto op 2452,21
Reken er gemiddeld 20% toeslag bij (35% in het weekend (maar zondag's maar tot 00.00 en van 00.00 tot 06.00 20% middagdienst 10% en dagdienst niks.
kom ik op Salaris

2947,00 2947,00 2947,00
Loon SV 2947,00
Premieloon Zvw 2947,00
Vergoeding Zvw (max) 7,05% 194,98 194,98
Loon LH 3141,98
Loonheffing 899,00-
Zvw inkomensafh. (max) 7,05% 194,98-
NETTO/TOTAAL 2048,00
dat is dus 2048 en dan heb je een job als coordinator van een groot object waarbij je alle diensten meeloopt en 3 weekenden werkt.
met 16 jaar ervaring.
geloof me dat er maar weinig mensen met dit salaris thuiskomen.
15 a 1600 netto met heel veel nachtdiensten,overwerk en 3 standaardweekenden komt eerst..
pi_87194553
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:25 schreef marcosta het volgende:

[..]

whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...
http://www.alerto.nl/Library/Images/salarisschalen2008.pdf

schaal 7 (dan ben je beveiliger c en dan 16 dienstjaren zit je bruto op 2452,21
Reken er gemiddeld 20% toeslag bij (35% in het weekend (maar zondag's maar tot 00.00 en van 00.00 tot 06.00 20% middagdienst 10% en dagdienst niks.
kom ik op Salaris

2947,00 2947,00 2947,00
Loon SV 2947,00
Premieloon Zvw 2947,00
Vergoeding Zvw (max) 7,05% 194,98 194,98
Loon LH 3141,98
Loonheffing 899,00-
Zvw inkomensafh. (max) 7,05% 194,98-
NETTO/TOTAAL 2048,00
dat is dus 2048 en dan heb je een job als coordinator van een groot object waarbij je alle diensten meeloopt en 3 weekenden werkt.
met 16 jaar ervaring.
geloof me dat er maar weinig mensen met dit salaris thuiskomen.
15 a 1600 netto met heel veel nachtdiensten,overwerk en 3 standaardweekenden komt eerst..
is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???
niet dat het zwaar werk is maar wel veel 'snachts enzo
pi_87211439
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:50 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???
niet dat het zwaar werk is maar wel veel 'snachts enzo
was een reactie op kumerian.
Die claimde dat de meeste beveiligers die hij kende tussen de 2 en 2,5K netto hadden.
Dat is een heelnet salaris maar zoals mijn berekening al uitwees niet haalbaar voor 95% van de knakkers die in de beveiliging zitten.
En terecht overigens want de meesten zijn gewoon dom en kunnen gewoon niks (mijn persoonlijke ervaring)
helaas ook een paar jaar werkzaamgeweest in die business
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')