Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
en dat bewakers ook weinig verdienen die doen dan op zich ook niet veel maar werken wel vaak de hele nacht en dat is toch ook knap zwaar en ze mogen blij zijn als ze 1200¤ krijgen
ja. ik ben met m'n 15e van met een lts diploma van school gegaan en ik ben gaan werken.quote:
En, heb je een vak geleerd of van uitzendbaan naar uitzendbaan gehobbeld?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja. ik ben met m'n 15e van met een lts diploma van school gegaan en ik ben gaan werken.
ik had geen zin om te leren
tot m'n 18 van alles en nog wat gedaan en daarna ben ik vrachtwagenchauffeur geworden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En, heb je een vak geleerd of van uitzendbaan naar uitzendbaan gehobbeld?
Slimme mensen kunnen niet hard werken idd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
tot m'n 18 van alles en nog wat gedaan en daarna ben ik vrachtwagenchauffeur geworden.
maar ik zat pas op een verjaardag en toen hadden we het erover dat het voor lager opgeleiden heel moeilijk is om een goed betaalde baan te vinden.
alsof harde arbeiders niet meer belangrijk zijn in deze maatschappij het enigste wat telt zijn diploma's
Jawel, maar dat kunnen Pakistani's ook, voor minder geld werken ze harder dan jij..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
tot m'n 18 van alles en nog wat gedaan en daarna ben ik vrachtwagenchauffeur geworden.
maar ik zat pas op een verjaardag en toen hadden we het erover dat het voor lager opgeleiden heel moeilijk is om een goed betaalde baan te vinden.
alsof harde arbeiders niet meer belangrijk zijn in deze maatschappij het enigste wat telt zijn diploma's
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Slimme mensen kunnen niet hard werken idd.
Ja maar dát kan juist ook door mensen gedaan worden die ook nog veel minder geld vragen..quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ik heb het niet over dom of slim gehad.
lager opgeleid betekent ook niet gelijk dat die mensen dom zijn.
met harde arbeiders bedoelde ik lichamelijk zwaar werk, ik gaf ook stratenmaker als voorbeeld.
hahahahahahahahahaquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:18 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik begrijp je quote niet helemaal.quote:
oh jawel hoor ik verdien gemiddeld 3k per 4 weken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:42 schreef MouseOver het volgende:
Als vrachtwagenchauffeur kon je, zeker voor die 48 uurs regel, toch ook behoorlijk verdienen? Daar moest je dan wel wat langer voor werken, maartoch.
Van hogeropgeleiden die veel verdienen wordt ook vaak verwacht dat ze wat extra's buiten de gebruikelijke uren om doen. Het is niet zo dat je het zo in de schoot geworpen krijgt ofzo.
Of de verkoop in, als je daar talent voor hebt. Als je goed bent kan dat ook erg goed schuiven.
betaaldquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Leer een vak, wordt loodgieter ofzo, riool ontstoppen, is altijd vraag naar, betaald goed.
Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
oh jawel hoor ik verdien gemiddeld 3k per 4 weken.
die 48 uur regel komt niet zo nauw hoor als je de wet kent weet je ook de mazen.
klopt wat jij zegt over die hogeropgeleiden, overuren worden vaak niet betaald maar de arbeidsvoorwaarden en het basisloon liggen veel gunstiger, meer vrij dagen enzo dus ook als je ziek word ben je verzekerd van een goed inkomen.
als chauffeur moet je het het hebben van je overuren en nachtvergoeding.
als je als stratenmaker/bouwvakker een goed maandelijks inkomen wilt hebben moet je gaan bijbeuenen en ik vind dat die groepen nogal zwaar benadeeld worden want dat zijn toch zware beroepen vind ik en ik persoonlijk vind dat die wel een hoger basisloon mogen krijgen.
dus ik vraag me af of dat in alle lichamelijk zware beroepen zo is
Je mist het punt. Bij hoogopgeleiden is het in sommige sectoren niet ongewoon dat men 50, 60 uur per week werkt en bovendien moet je niet onderschatten hoe slopend het is om de hele dag heel hard na te denken. Ook hoogopgeleiden krijgen lichamelijke klachten, bij code monkeys (programmisten en data-analysten en weet ik veel in de IT) heeft als ik de verhalen van m'n ma hoor minstens de helft een vorm van RSI klachten na hun 50ste, veelal nog eerder.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:40 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ik heb het niet over dom of slim gehad.
lager opgeleid betekent ook niet gelijk dat die mensen dom zijn.
met harde arbeiders bedoelde ik lichamelijk zwaar werk, ik gaf ook stratenmaker als voorbeeld.
omdat er, zoals ik al eerder zei, er wel goedbetaalde banen zijn in de haven van rotterdam bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?
Dat is leuk dat je dat vindt, maar het punt is dat het economisch niet rendabel zou zijn om ze meer te betalen. Het geld is bij de werkgever ook niet eindeloos. Als je die mensen meer gaat betalen gaat NOG meer werk naar Roemenie e.d. In Oekraine ligt het maandsalaris van een verpleegster op 80 euro per maand, een dokter verdient 120 tot 300. Ongeschoolde arbeid is daar nog veel goedkoper. Ok, dat is geen Europa, maar Roemenie ligt er pal naast, heeft een vergelijkbaar inkomensniveau en is gewoon Europa. Dat wil zeggen dat alles wat je daar produceert je gewoon in Nederland mag invoeren, en, die mensen mogen hier straks ook gewoon komen werken i.v.m. het vrij verkeer van werknemers binnen Europa.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:45 schreef vaginabeheerder het volgende:
als je als stratenmaker/bouwvakker een goed maandelijks inkomen wilt hebben moet je gaan bijbeuenen en ik vind dat die groepen nogal zwaar benadeeld worden want dat zijn toch zware beroepen vind ik en ik persoonlijk vind dat die wel een hoger basisloon mogen krijgen.
dus ik vraag me af of dat in alle lichamelijk zware beroepen zo is
je mist mijn punt: ik heb het nooit gezegd dat hogeropgeleiden niet hard werken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:36 schreef Sessy het volgende:
[..]
Je mist het punt. Bij hoogopgeleiden is het in sommige sectoren niet ongewoon dat men 50, 60 uur per week werkt en bovendien moet je niet onderschatten hoe slopend het is om de hele dag heel hard na te denken. Ook hoogopgeleiden krijgen lichamelijke klachten, bij code monkeys (programmisten en data-analysten en weet ik veel in de IT) heeft als ik de verhalen van m'n ma hoor minstens de helft een vorm van RSI klachten na hun 50ste, veelal nog eerder.
Daarnaast hebben wij een kenniseconomie, want voor ongeschoold werk hebben wij hier een veel te hoog salarisniveau. Bepaalde dingen moet je gewoon in Nederland doen maar over 't algemeen zal bijna alles outsourced worden naar China en Algerije en weet ik het allemaal waar ze misschien 30 of 50 euro per maand verdienen. De enige manier om daarmee te concurreren is door kenniseconomie, dat zijn dan ook de sectoren waar in Nederland voldoende werk voor is (vooral met echte wiskunde, natuurkunde, bouwkunde etc) en dan heeft men echt geen boodschap aan "geen zin om te studeren". Daar kies je dan zelf voor.
Inderdaad, vergis je niet onder het salaris van een bewaker. Droog is het salaris niet veel, maar met de toeslagen kom je zeker met 1700-1800 netto per maand thuisquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.
De bewakers die ik ken komen al snel met 2000-2500 euro netto per maand thuis.
In Oekraine verdienen verpleegsters vaak minder dan het minimumloon aldaar dus dat is wel een heel vreemd voorbeeld. Ongeschoold werk is ook nou niet de juiste term want laaggeschoold wil niet zeggen dat je in veel gevallen niet een vak moet leren, je doet het alleen niet in de schoolbanken maar in de praktijk. Die lonen in het buitenland zijn ook veel hoger dan ze lijken omdat er ook sprake is van veel lagere prijzen. Als de lonen het enige zijn dat meespeelt zouden veel banen door jongeren ingepikt worden omdat die voor een paar euro per uur aan het werk gezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:40 schreef Sessy het volgende:
[..]
Dat is leuk dat je dat vindt, maar het punt is dat het economisch niet rendabel zou zijn om ze meer te betalen. Het geld is bij de werkgever ook niet eindeloos. Als je die mensen meer gaat betalen gaat NOG meer werk naar Roemenie e.d. In Oekraine ligt het maandsalaris van een verpleegster op 80 euro per maand, een dokter verdient 120 tot 300. Ongeschoolde arbeid is daar nog veel goedkoper. Ok, dat is geen Europa, maar Roemenie ligt er pal naast, heeft een vergelijkbaar inkomensniveau en is gewoon Europa. Dat wil zeggen dat alles wat je daar produceert je gewoon in Nederland mag invoeren, en, die mensen mogen hier straks ook gewoon komen werken i.v.m. het vrij verkeer van werknemers binnen Europa.
Snap je dat het niet te doen is om meer te betalen?
voor jezelf beginnen was mijn suggestie dusquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
omdat er, zoals ik al eerder zei, er wel goedbetaalde banen zijn in de haven van rotterdam bijvoorbeeld.
ik vroeg me af of iemand nog meer goedbetaalde banen wist voor lager opgeleiden.
ik heb ook voorbeelden gegeven.
zoals het ophalen en reinigen van chemische toiletten of asbestverwijderaar
Niemand mist je punt, er zijn er echter te veel zoals jij.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
je mist mijn punt: ik heb het nooit gezegd dat hogeropgeleiden niet hard werken.
ze zijn op hun 50 verrot ok en de lageropgeleiden ook maar die hebben heel hun carriere de helft verdiendt, en waarom?? en zijn er ook beroepen voor lageropgeleiden die wel goed verdienen??
ik kraak niemand af en beledig ook niemand!
ff voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar ander werk.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niemand mist je punt, er zijn er echter te veel zoals jij.
Laagopgeleiden op zoek naar een goedverdienende baan. Wat kan jij iemand brengen, behalve bloed, zweet en tranen, tomeloze inzet en enthousiasme of een sterk fysiek gestel als je jong bent? Kennis is de meest belangrijke asset die een bedrijf heeft, daar gaat het kapitaal naar toe, maar als jij qua kennis niets bijdraagt zal een werkgever nu eenmaal meer keus hebben. Veel meer ''ex-vrachtwagenchauffeurs'' dan ''ex-chirurgen''.
dan doe jij het goed.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:58 schreef Wiebelkont het volgende:
Ik hoor jou zeggen 'lageropgeleiden' maar dat staat uiteraard niet persé synoniem met 'dom'.
Ik ben naar de maatschappij zijn maatstaven 'laag opgeleid' (ik heb puur een Mavo diploma) maar zo te zien verdien ik iets meer dan jij als vrachtwagenchaffeur. Ik hoef daarbij geen nachtdiensten te draaien of overwerk, en rij privé onbeperkte kilometers in een auto waarvan de baas de benzine betaalt.
Hoe? Verkoop. Het is een redelijke risicovolle business, je moet constant zien te presteren en niet alleen je product of dienst maar ook jezelf steeds opnieuw verkopen, maar als je het goed doet valt er enorm veel geld mee te verdienen. Ik ben zelf werkzaam als account manager buitendienst, er zijn natuurlijk legio verkoop- of gerelateerde beroepen te krijgen.
Dus ja, er is goed te verdienen voor laag-opgeleiden. Je moet gewoon een vlotte babbel hebben
Na school ben ik parttime als verkoper binnengerold bij een eletronicazaak, koelkasten, tv's, dat soort spul. Ik bleek dus inderdaad een vlotte babbel te hebben. Later kwam ik bij een meubelhandel werken, en daarna voor BEN (nu T-mobile) in het callcenter. Daaruit volgende telemarketingwerk, retail in de computerwinkel en daarna een technische helpdesk voor een softwarebedrijf.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:02 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
dan doe jij het goed.
mag ik vragen wat voor werk jij doet??
ik ben gewoon nieuwsgierig naar de salariskansen van laagopgeleiden.
het is toch geen moeilijke vraag wat ik stel en ik leg het toch duidelijk genoeg uit??
Een studio kost in een achteraf stadje in de Oekraine 30k en het voedsel kost er maar een beetje minder dan hier. En ja ze komen dus niet rond van hun salaris en hebben er een tweede baan bij oid.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:50 schreef Fokski het volgende:
[..]
In Oekraine verdienen verpleegsters vaak minder dan het minimumloon aldaar dus dat is wel een heel vreemd voorbeeld. Ongeschoold werk is ook nou niet de juiste term want laaggeschoold wil niet zeggen dat je in veel gevallen niet een vak moet leren, je doet het alleen niet in de schoolbanken maar in de praktijk. Die lonen in het buitenland zijn ook veel hoger dan ze lijken omdat er ook sprake is van veel lagere prijzen. Als de lonen het enige zijn dat meespeelt zouden veel banen door jongeren ingepikt worden omdat die voor een paar euro per uur aan het werk gezet kunnen worden.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat een universitaire studie (en al helemaal promoveren) je nauwelijks wat extra's t.o.v. een HBO studie oplevert aan salaris, gerekend over je hele carriere. Het levert de staat wel extra belastingcentjes op overigens, dat wel. School (nauwelijks) afgemaakt vs HBO kan wel een behoorlijk verschil opleveren uiteraard.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:50 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
je mist mijn punt: ik heb het nooit gezegd dat hogeropgeleiden niet hard werken.
ze zijn op hun 50 verrot ok en de lageropgeleiden ook maar die hebben heel hun carriere de helft verdiendt, en waarom?? en zijn er ook beroepen voor lageropgeleiden die wel goed verdienen??
ik kraak niemand af en beledig ook niemand!
Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:58 schreef Wiebelkont het volgende:
Dus ja, er is goed te verdienen voor laag-opgeleiden. Je moet gewoon een vlotte babbel hebben
idd zulke verhalen hoor ik niet vaakquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici.
die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?
Ik weet niet of je ook cijfers hebt die dit ondersteunen en in welke mate Nederlandse werkgevers bereidt zijn om de volle mep te betalen voor hollandse arbeiders met dito arbeidsmoraal en cultuur. Natuurlijk zijn er altijd functies en banen te vinden waar integriteit, hollandse nuchterheid en een goede instelling nog gewaardeerd worden, maar vergelijk het met een Albert Heijn waar sinds een paar jaar de Lidl en Aldi naast zitten; voor bepaalde producten zal je nog steeds naar de AH gaan, maar andere dingen zijn net zo prima bij de buitenlandse supermarkten. Kortom, je kansen als laaggekwalificeerde autochtoon zullen dalen, of je moet je inkomenseisen bijstellen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 02:33 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.
ik hoor steeds vaker dat poolse arbeiders worden weggestuurd bij de klanten.
je mag ze natuurlijk niet wegsturen omdat ze pools zijn dus daarom sturen ze ze weg onder het mom van ze spreken geen nederlands dus we kunnen niet met ze werken, wij betalen een goede prijs en wij willen goede hollands sprekende arbeiders
vooral bij feyenoordquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:50 schreef Mark het volgende:
Ik moet aan voetbalprofs denken, al zal daar nu ook wat meer realisme in de bedrijfstak moeten komen.
surequote:
Je hebt een punt, maar ''de doorsnee Nederlander'' staat toch anders te boek bij werkgevers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure
Hoe bedoeld u hollandse nuchterheid?
Nederland is niet nuchter, Nederland is een land van hype en massapaniek
lees eerst mijn andere reacties eens voordat je mij beoordeeldquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:02 schreef Flying_Phoenix het volgende:
volgens mij is het heel simpel: in nederland wordt betaald voor opleiding/kennis/ervaring of talent:
als jij op je 15e van school gaat heb je geen opleiding en geen kennis. Je kunt wel vroeg ervaring op gaan doen, dus daar valt misschien op de chashen (maar pas na een paar jaar en alleen in een vak waar de ervaring belangrijk is).
Als je talent had gehad, dan had je ze vraag waarschijnliijk niet op fok gesteld, want dan had je wel geweten wat je moest doen om fatsoenlijk betaald te worden.....
Alsof je zomaar even kunt gaan baggeren met een hopper van 30.000 m3quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:51 schreef Bobbie_vp het volgende:
Baggeren bij van Oord.
Je bent wel lang van huis, maar verdient een hele dikke boterham.
whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.
De bewakers die ik ken komen al snel met 2000-2500 euro netto per maand thuis.
is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:25 schreef marcosta het volgende:
[..]
whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...
http://www.alerto.nl/Library/Images/salarisschalen2008.pdf
schaal 7 (dan ben je beveiliger c en dan 16 dienstjaren zit je bruto op 2452,21
Reken er gemiddeld 20% toeslag bij (35% in het weekend (maar zondag's maar tot 00.00 en van 00.00 tot 06.00 20% middagdienst 10% en dagdienst niks.
kom ik op Salaris
2947,00 2947,00 2947,00
Loon SV 2947,00
Premieloon Zvw 2947,00
Vergoeding Zvw (max) 7,05% 194,98 194,98
Loon LH 3141,98
Loonheffing 899,00-
Zvw inkomensafh. (max) 7,05% 194,98-
NETTO/TOTAAL 2048,00
dat is dus 2048 en dan heb je een job als coordinator van een groot object waarbij je alle diensten meeloopt en 3 weekenden werkt.
met 16 jaar ervaring.
geloof me dat er maar weinig mensen met dit salaris thuiskomen.
15 a 1600 netto met heel veel nachtdiensten,overwerk en 3 standaardweekenden komt eerst..
was een reactie op kumerian.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:50 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???
niet dat het zwaar werk is maar wel veel 'snachts enzo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |