Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:58 schreef Wiebelkont het volgende:
Dus ja, er is goed te verdienen voor laag-opgeleiden. Je moet gewoon een vlotte babbel hebben
idd zulke verhalen hoor ik niet vaakquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:09 schreef Sessy het volgende:
[..]
Jij hebt een talent, net als sommige andere mensen talent hebben om te studeren. Jij hebt daar gebruik van gemaakt, en je wordt ernaar betaald. Profici.
die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:48 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, voor jou 10 andere Polen, Paki's, wat dan ook. Waarom zou iemand er dan meer voor betalen?
Ik weet niet of je ook cijfers hebt die dit ondersteunen en in welke mate Nederlandse werkgevers bereidt zijn om de volle mep te betalen voor hollandse arbeiders met dito arbeidsmoraal en cultuur. Natuurlijk zijn er altijd functies en banen te vinden waar integriteit, hollandse nuchterheid en een goede instelling nog gewaardeerd worden, maar vergelijk het met een Albert Heijn waar sinds een paar jaar de Lidl en Aldi naast zitten; voor bepaalde producten zal je nog steeds naar de AH gaan, maar andere dingen zijn net zo prima bij de buitenlandse supermarkten. Kortom, je kansen als laaggekwalificeerde autochtoon zullen dalen, of je moet je inkomenseisen bijstellen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 02:33 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
die gasten zijn dan wel veel goedkoper maar ik hoor steeds vaker berichten dat men een beetje klaar is met die goedkope arbeidskrachten die er een bende van maken en de zooi jatten.
ik hoor steeds vaker dat poolse arbeiders worden weggestuurd bij de klanten.
je mag ze natuurlijk niet wegsturen omdat ze pools zijn dus daarom sturen ze ze weg onder het mom van ze spreken geen nederlands dus we kunnen niet met ze werken, wij betalen een goede prijs en wij willen goede hollands sprekende arbeiders
vooral bij feyenoordquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:50 schreef Mark het volgende:
Ik moet aan voetbalprofs denken, al zal daar nu ook wat meer realisme in de bedrijfstak moeten komen.
surequote:
Je hebt een punt, maar ''de doorsnee Nederlander'' staat toch anders te boek bij werkgevers.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
sure
Hoe bedoeld u hollandse nuchterheid?
Nederland is niet nuchter, Nederland is een land van hype en massapaniek
lees eerst mijn andere reacties eens voordat je mij beoordeeldquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:02 schreef Flying_Phoenix het volgende:
volgens mij is het heel simpel: in nederland wordt betaald voor opleiding/kennis/ervaring of talent:
als jij op je 15e van school gaat heb je geen opleiding en geen kennis. Je kunt wel vroeg ervaring op gaan doen, dus daar valt misschien op de chashen (maar pas na een paar jaar en alleen in een vak waar de ervaring belangrijk is).
Als je talent had gehad, dan had je ze vraag waarschijnliijk niet op fok gesteld, want dan had je wel geweten wat je moest doen om fatsoenlijk betaald te worden.....
Alsof je zomaar even kunt gaan baggeren met een hopper van 30.000 m3quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:51 schreef Bobbie_vp het volgende:
Baggeren bij van Oord.
Je bent wel lang van huis, maar verdient een hele dikke boterham.
whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:36 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Bewakers verdienen behoorlijk goed anders..... De 1200 euro is het basis salaris. Daar komt vervolgens ploegentoeslag, overwerk vergoeding, gevarengeld en zo nog een hele bak meer toeslagen bij.
De bewakers die ik ken komen al snel met 2000-2500 euro netto per maand thuis.
is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:25 schreef marcosta het volgende:
[..]
whahahahahahahahahaa sorry hoor ik kom niet meer bij...
http://www.alerto.nl/Library/Images/salarisschalen2008.pdf
schaal 7 (dan ben je beveiliger c en dan 16 dienstjaren zit je bruto op 2452,21
Reken er gemiddeld 20% toeslag bij (35% in het weekend (maar zondag's maar tot 00.00 en van 00.00 tot 06.00 20% middagdienst 10% en dagdienst niks.
kom ik op Salaris
2947,00 2947,00 2947,00
Loon SV 2947,00
Premieloon Zvw 2947,00
Vergoeding Zvw (max) 7,05% 194,98 194,98
Loon LH 3141,98
Loonheffing 899,00-
Zvw inkomensafh. (max) 7,05% 194,98-
NETTO/TOTAAL 2048,00
dat is dus 2048 en dan heb je een job als coordinator van een groot object waarbij je alle diensten meeloopt en 3 weekenden werkt.
met 16 jaar ervaring.
geloof me dat er maar weinig mensen met dit salaris thuiskomen.
15 a 1600 netto met heel veel nachtdiensten,overwerk en 3 standaardweekenden komt eerst..
was een reactie op kumerian.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:50 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
is toch weinig voor de werkzaamheden die je verricht???
niet dat het zwaar werk is maar wel veel 'snachts enzo
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |