abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 03:44:29 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87158101
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat ik dan weer niet snap is dat die gesneuvelde Fokke in het Engels en niet in het Noors herdacht wordt.
speech was in het Noors

quote:
Maar voor Fokke viel de lol dus tegen. En als de lol zo groot is, waarom doen zijn kameraden dan zo moeilijk over zijn dood? Die is dan toch gewoon een mogelijk gevolg: je kunt pech hebben en sneuvelen.
of het hem tegen viel weten we niet want hij heeft het niet na kunnen vertellen

het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
als je een sportblessure oploopt vind je de sport an sich toch niet ineens klote?

ik vind het een vreemde stelling hoor dat ze niet 'moeilijk' mogen doen over het sneuvelen van een collega omdat ze zo'n grootse lol hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_87166656
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

speech was in het Noors
[..]

als je een sportblessure oploopt vind je de sport an sich toch niet ineens klote?

ik vind het een vreemde stelling hoor dat ze niet 'moeilijk' mogen doen over het sneuvelen van een collega omdat ze zo'n grootse lol hebben
Vreemd?

Wat ik vreemd vindt is dat jij het beoefenen van een sport vergelijkt met oorlog voeren. Het eerste is namelijk ter recreatie en vermaak, het tweede is puur en alleen bedoeld om andere mensen dood te maken.
pi_87166696
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:31 schreef Nibb-it het volgende:
Mensen die oorlog oprecht 'cool' en 'leuk' vinden raad ik aan het leger in te gaan of eens een boek te lezen zoals Krieg Dem Kriege van Friedrich.
Haha, het soort mensen wat oorlog "cool en leuk" vindt, is nooit het type wat zich verlicht door het lezen van boeken.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:28:48 #104
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_87166943
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Haha, het soort mensen wat oorlog "cool en leuk" vindt, is nooit het type wat zich verlicht door het lezen van boeken.
Das vaak wel het geval, maar hier in Utrecht gaan ze wel weer heel extreem, tijdens onze college`s over de 2e en 1e wereldoorlog werd er niets over de strijd verteld en werd alles politiek verklaard, nou is dat ook veel belangrijker maar een beetje aandacht aan bijvoorbeeld D-day of de atoombom kan toch ook geen kwaad? over de atoombom werd maar 1 ding gemeld, dat ie viel en daarmee een einde maakte aan de oorlog.. meer niet, dat vind ik toch een beetje karig..
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 4 oktober 2010 @ 13:46:16 #105
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_87167510
Wij hadden een tijdje geleden een gastcollege over medische hulpverlening in de loopgraven tijdens de WOI, een gast naast me was zwaar verontwaardigd dat er geen gevechtshandelingen werden behandeld :').
pi_87167529
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:28 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Das vaak wel het geval, maar hier in Utrecht gaan ze wel weer heel extreem, tijdens onze college`s over de 2e en 1e wereldoorlog werd er niets over de strijd verteld en werd alles politiek verklaard, nou is dat ook veel belangrijker maar een beetje aandacht aan bijvoorbeeld D-day of de atoombom kan toch ook geen kwaad? over de atoombom werd maar 1 ding gemeld, dat ie viel en daarmee een einde maakte aan de oorlog.. meer niet, dat vind ik toch een beetje karig..
The winners write the history ;)
pi_87167989
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

het tweede is puur en alleen bedoeld om andere mensen dood te maken.
hier ben ik het niet met je eens..

oorlog is bedoeld om, als land, jezelf land toe te eigenen(/groter worden).
dat daarbij doden vallen is een 2de
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 15:14:40 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87170648
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Vreemd?

Wat ik vreemd vindt is dat jij het beoefenen van een sport vergelijkt met oorlog voeren. Het eerste is namelijk ter recreatie en vermaak, het tweede is puur en alleen bedoeld om andere mensen dood te maken.
politiek correct antwoord ... ga is op de argumenten in?

goed, ander voorbeeld
stel je rijd met 250 km/u in het pikkedonker door de binnenstad, raakt niet gewond, raakt geen omstanders en komt veilig zonder schade of boetes weer thuis

zeg je dan de volgende dag tegen je maten, wat slecht ik had wel 20 kindertjes kunnen raken en ik ga mijn rijbewijs inleveren of MAN! DIE SHIT WAS COOL!!!

edit:
reactie gemist

quote:
Op zondag 3 oktober 2010 03:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je ook pseudo-oorlogvoeren toch?
Voetballen bijv. of om het even welke andere sport.
tuurlijk kan dat, ik zeg ook niet dat je het moet doen ... ik raad het niemand aan (of af) ik reageer alleen op wat hier gezegd word

sterker nog het lijkt me een stuk leuker of iig veiliger dan elkaar kapot schieten (al zou ik een andere sport kiezen want voetbal vind ik saai en van Salvador mag het niet) maar dat is de vraag, of stelling (ik weet niet precies wat TS probeerde te doen met zijn OP) niet

is oorlog leuk?

voor de meeste mensen niet, voor de meeste mensen die met de gevolgen ervan te maken hebben ook niet maar voor de mensen op de grond met het geweer in de handjes?

quote:
[..]

Is dat zo?
Heb toevallig laatst in de VK een artikel gelezen over militairen die in Afghanistan hebben gezeten en er niet zonder kleerscheuren, to put it mildly, vanaf gekomen zijn; helaas werd deze vraag niet als zodanig gesteld, maar ik vond het toch wel een treurig relaas, alhoewel die jongelui er de moed om de drommel niet bij verloren hadden... Ik weet niet, ik ben toch wel sceptisch wat dit aangaat.
ergens jammer dat dit soort vragen niet gesteld (mogen?) worden

maar dat het een treurig relaas is geloof ik direct maar behalve op de kraamafdeling zul je in een gemiddeld ziekenhuis wel meer van dat soort verhalen tegenkomen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 25% gewijzigd door sp3c op 04-10-2010 17:09:50 ]
pi_87233108
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 03:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

speech was in het Noors
OK, dat lijkt me ook normaal.
quote:
[..]

Het kan natuurlijk dat je het gevoel hebt dat je echt leeft als je grote emoties ervaart. En ik kan me ook wel voorstellen dat je dat als heel vervullend ervaart, ook als die emotie verdriet is.
Maar dat is toch wat anders dan wat ik onder "leuk" of "lol" versta.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87233440
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed, ander voorbeeld
stel je rijd met 250 km/u in het pikkedonker door de binnenstad, raakt niet gewond, raakt geen omstanders en komt veilig zonder schade of boetes weer thuis

zeg je dan de volgende dag tegen je maten, wat slecht ik had wel 20 kindertjes kunnen raken en ik ga mijn rijbewijs inleveren of MAN! DIE SHIT WAS COOL!!!
Ja, maar dan moet je ook niet mekkeren als je halverwege een tank tegen komt.
quote:
[knip]

is oorlog leuk?

voor de meeste mensen niet, voor de meeste mensen die met de gevolgen ervan te maken hebben ook niet maar voor de mensen op de grond met het geweer in de handjes?
Tegnwoordig is dat anders: dan zitten er mensen ver weg achter een vreugdestok (joystick) andere mensen via een drone dood te schieten. Ja, dat is vast wel leuk.
Maar als je zelf ook de lul kunt zijn wordt het al anders.
We zien tegenwoordig ook wel eens films vanuit helikopters van onschuldigen die neergemaaid worden. Ja, dat is kicken man: raak!
quote:
[..]

ergens jammer dat dit soort vragen niet gesteld (mogen?) worden
Maar die vragen moeten dan ook wel serieus genomen worden. Niet alleen voor de schutter, maar ook voor de beschotene.
Als je een goed spel speelt, moet je het allebei leuk vinden!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_87233497
Zijn er nog een paar leuke acties geweest en dooie gevallen vandaag, ik heb het effe niet kunnen volgen :P
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 09:23:24 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87236563
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

oorlog is geen goed spel

de rest kom ik nog op terug later vandaag
die reactie van Karzai negeer ik verder volledig,, hoop dat de rest dat ook doet want het is op zich een leuke discussie
pi_87269199
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

oorlog is geen goed spel

de rest kom ik nog op terug later vandaag
die reactie van Karzai negeer ik verder volledig,, hoop dat de rest dat ook doet want het is op zich een leuke discussie
OK deal: serieuze discussie!
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 02:57:59 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87272382
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dat lijkt me ook normaal.
[..]

Het kan natuurlijk dat je het gevoel hebt dat je echt leeft als je grote emoties ervaart. En ik kan me ook wel voorstellen dat je dat als heel vervullend ervaart, ook als die emotie verdriet is.
Maar dat is toch wat anders dan wat ik onder "leuk" of "lol" versta.
leuk is ook misschien de verkeerde term maar ik heb eigenlijk niets beters
daarom zeg ik steeds 'het is niet vervelend'

je hebt wel gelijk, je zegt niet tegen je moeder dat je vanavond lekker gaat oorlog voeren ofzo maar zie je er echt tegenop?

heeft deels met propaganda te maken natuurlijk maar als je boeken leest over bv de mobilisatieperiode voor ww2 dan lees je dat ze er vrijwel allemaal naar uitkeken en je leest maar zelden dat ze achteraf liever thuis hadden gezeten en die jongens hebben gewoon heel erg dik verloren met een leger waarin vrijwel niets klopte!

mijn opa vocht in Rotterdam (zoeklichten geloof ik) die heeft daadwerkelijk geschoten op duitsers en die duitsers schoten veel scherper terug maar als je hem naar zijn 5 dagen oorlog vroeg dan begon hij te lachen en te vertellen

en dat was een boer, die lachen nooit!
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 03:03:54 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87272403
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je ook niet mekkeren als je halverwege een tank tegen komt.
gebeurt dat mekkeren heel erg veel dan?

behalve geklaag over het gebrek aan antitankwapens oid hoor je over het algemeen over dat soort dingen maar weinig gemekker van mensen die daadwerkelijk tanks tegen kwamen

quote:
[..]

Tegnwoordig is dat anders: dan zitten er mensen ver weg achter een vreugdestok (joystick) andere mensen via een drone dood te schieten. Ja, dat is vast wel leuk.
Maar als je zelf ook de lul kunt zijn wordt het al anders.
We zien tegenwoordig ook wel eens films vanuit helikopters van onschuldigen die neergemaaid worden. Ja, dat is kicken man: raak!
das leuk als een computerspel ja

dat is heel iets anders, het is ook een van de redenen waarom ik tegen de inzet van teveel onbemand wapentuig ben

quote:
[..]

Maar die vragen moeten dan ook wel serieus genomen worden. Niet alleen voor de schutter, maar ook voor de beschotene.
nogmaals het is geen goed spel
hoe leuker de tegenstander het vind is gelijk aan hoe minder leuk het voor jou is
sterker nog, elk land doet zijn best om het zo leuk mogelijk te maken voor de eigen troepen en zo vervelend mogelijk voor de tegenstander

het is namelijk geen spelletje, ,je moet het niet willen
dat is een heel andere discussie, de vraag of een oorlog nodig is
dat is case by case wmb
pi_87310058
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 03:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

gebeurt dat mekkeren heel erg veel dan?
Niet van de slachtoffers zelf. En, dat moet ik wel toegeven, eigenlijk ook weinig van de nabestaanden. Als die de kans krijgen om de omstandigheden te begrijpen, klagen ze ook betrekkelijk weinig.
Verdriet, ja, maar dat is ook normaal na het verliezen van een geliefde.
quote:
behalve geklaag over het gebrek aan antitankwapens oid hoor je over het algemeen over dat soort dingen maar weinig gemekker van mensen die daadwerkelijk tanks tegen kwamen
[..]

das leuk als een computerspel ja

dat is heel iets anders, het is ook een van de redenen waarom ik tegen de inzet van teveel onbemand wapentuig ben
Ja, maar je wilt onze eigen jongens en meisjes toch niet blootstellen aan gevaar?
Ben je dan ook tegen machinegeweren tegenover gewone geweren? Of tegen geweren versus zwaarden?
quote:
[..]

nogmaals het is geen goed spel
hoe leuker de tegenstander het vind is gelijk aan hoe minder leuk het voor jou is
sterker nog, elk land doet zijn best om het zo leuk mogelijk te maken voor de eigen troepen en zo vervelend mogelijk voor de tegenstander

het is namelijk geen spelletje, ,je moet het niet willen
dat is een heel andere discussie, de vraag of een oorlog nodig is
dat is case by case wmb
Dan zijn we het aardig eens, denk ik.
Oorlog, en vechten in het algemeen, zijn alleen leuk voor de winnaar. Hoogstens ook voor de overlever, want die voelt zich winnaar. Zelfs als die overlever amper deel heeft gehad aan de gevechten.
Zie bijvoorbeeld de aanhangers van ons voetbalelftal.

De vraag of oorlog nodig is, is off topic, inderdaad.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 04:33:00 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87349179
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:28 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Oorlog is veel meer dan wapens alleen. Het is een interactie tussen partijen en potentiële vijanden. Waarbij het verkrijgen van informatie essentieel is. Spionage enz. Daarnaast zijn er verschillende slachtvelden mogelijk. Van een beursvloer tot de woestijn. Oorlog verklaren puur vanuit de politiek is nogal kortzichtig. Zeker omdat de gemiddelde politicus er geen verstand van heeft. En daarom soldaten en middelen nodeloos verkwist. De laatste politicus die er verstand van had was Winston Churchill. Een land die dit spel goed begrijpt is China. Oorlog is meer dan schieten alleen. Je kunt een oorlog ook winnen op een economisch slachtveld zonder een schot te lossen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 09-10-2010 04:44:46 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_87352538
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:46 schreef code23464 het volgende:
geef maar toe met een geweer op elkaar schieten is gewoon cool.
nog meer oorlog in de wereld _O_
'

jij spoort niet en ik wil jou weleens zien als je flink beschoten wordt zodat je je geen mm kan bewegen en je leven ervan afhangt. }:| :r
of bedoel je dat het SPELEN van oorlogje of rondkakken in een uniform met veel medailles lekker is voor het aanzien?
ja,dat ken ik me wel voorstellen zo paraderen want je moet toch iets laten zien om jezelf enig vertrouwen te geven? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87373013
~:)

[ Bericht 90% gewijzigd door Karzai op 10-10-2010 01:45:26 ]
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:39:08 #120
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_87387262
Laat ik vooropstellen dat ik het erg leuk vind om te schieten (Glock 17, Diemaco C7), maar dan wel graag op papieren doelen.

Als ik dit relaas lees dan is dat zeker wel zeer ontnuchterend:

Vulneratus Nec Victus, mijn verhaal
pi_87405125
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik het erg leuk vind om te schieten (Glock 17, Diemaco C7), maar dan wel graag op papieren doelen.

Als ik dit relaas lees dan is dat zeker wel zeer ontnuchterend:

Vulneratus Nec Victus, mijn verhaal
Schieten is natuurlijk leuk.
Een stok als wapen bij vechtsport is ook leuk.
Beide verlengen je bereik en verminderen je kwetsbaarheid.

Maar ja, als ze terug gaan schieten of slaan, wordt het natuurlijk al minder leuk.
En als je je realiseert wat je aanricht, nog veel minder!
pi_87414346
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

nope idd die zitten meestal films te huren en denken dat iemand met veel medialles dan alle oorlogen heeft meegemaakt en wel een rambo zal zijn. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 13:15:13 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87415494
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet van de slachtoffers zelf. En, dat moet ik wel toegeven, eigenlijk ook weinig van de nabestaanden. Als die de kans krijgen om de omstandigheden te begrijpen, klagen ze ook betrekkelijk weinig.
Verdriet, ja, maar dat is ook normaal na het verliezen van een geliefde.
[..]

Ja, maar je wilt onze eigen jongens en meisjes toch niet blootstellen aan gevaar?
Ben je dan ook tegen machinegeweren tegenover gewone geweren? Of tegen geweren versus zwaarden?
nee, ik heb simpelweg meer vertrouwen in mensen die zelf naar het slagveld kijken en er zelf op wonen dan in computers of krijgers die om half 6 naar huis gaan om te eten

het is vergelijkbaar met de Servische weekend warriors op de Balkan iedere vrijdag na het avondeten de grens over trokken om in Bosnie te vechten en god weet wat aan te richten en vervolgens zondagavond weer naar huis te gaan waarna de troepen op de grond met de consequenties blijven zitten tot het volgende weekend

quote:
[..]

Dan zijn we het aardig eens, denk ik.
Oorlog, en vechten in het algemeen, zijn alleen leuk voor de winnaar. Hoogstens ook voor de overlever, want die voelt zich winnaar. Zelfs als die overlever amper deel heeft gehad aan de gevechten.
Zie bijvoorbeeld de aanhangers van ons voetbalelftal.

De vraag of oorlog nodig is, is off topic, inderdaad.
voor de overlevenden ja, of je wint of verliest maakt denk ik weinig uit
pi_87415667
Mensen die oorlog leuk vinden moeten opgesloten worden in een psychiatrische inrichting.
  Moderator maandag 11 oktober 2010 @ 13:33:20 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_87416115
ja zo heb ik ook nog wel wat foto's voor mensen die motorrijden leuk vinden ... of roken, of bobsleeen

ik post ze niet want het is een gigantisch zwaktebod in deze discussie
dat iets minder prettige gevolgen kan hebben maakt het niet meer of minder leuk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')