speech was in het Noorsquote:Op maandag 4 oktober 2010 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat ik dan weer niet snap is dat die gesneuvelde Fokke in het Engels en niet in het Noors herdacht wordt.
of het hem tegen viel weten we niet want hij heeft het niet na kunnen vertellenquote:Maar voor Fokke viel de lol dus tegen. En als de lol zo groot is, waarom doen zijn kameraden dan zo moeilijk over zijn dood? Die is dan toch gewoon een mogelijk gevolg: je kunt pech hebben en sneuvelen.

Vreemd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 03:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
speech was in het Noors
[..]
of het hem tegen viel weten we niet want hij heeft het niet na kunnen vertellen
het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
als je een sportblessure oploopt vind je de sport an sich toch niet ineens klote?
ik vind het een vreemde stelling hoor dat ze niet 'moeilijk' mogen doen over het sneuvelen van een collega omdat ze zo'n grootse lol hebben

Haha, het soort mensen wat oorlog "cool en leuk" vindt, is nooit het type wat zich verlicht door het lezen van boeken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:31 schreef Nibb-it het volgende:
Mensen die oorlog oprecht 'cool' en 'leuk' vinden raad ik aan het leger in te gaan of eens een boek te lezen zoals Krieg Dem Kriege van Friedrich.

Das vaak wel het geval, maar hier in Utrecht gaan ze wel weer heel extreem, tijdens onze college`s over de 2e en 1e wereldoorlog werd er niets over de strijd verteld en werd alles politiek verklaard, nou is dat ook veel belangrijker maar een beetje aandacht aan bijvoorbeeld D-day of de atoombom kan toch ook geen kwaad? over de atoombom werd maar 1 ding gemeld, dat ie viel en daarmee een einde maakte aan de oorlog.. meer niet, dat vind ik toch een beetje karig..quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Haha, het soort mensen wat oorlog "cool en leuk" vindt, is nooit het type wat zich verlicht door het lezen van boeken.

.
.

The winners write the historyquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:28 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Das vaak wel het geval, maar hier in Utrecht gaan ze wel weer heel extreem, tijdens onze college`s over de 2e en 1e wereldoorlog werd er niets over de strijd verteld en werd alles politiek verklaard, nou is dat ook veel belangrijker maar een beetje aandacht aan bijvoorbeeld D-day of de atoombom kan toch ook geen kwaad? over de atoombom werd maar 1 ding gemeld, dat ie viel en daarmee een einde maakte aan de oorlog.. meer niet, dat vind ik toch een beetje karig..

hier ben ik het niet met je eens..quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
het tweede is puur en alleen bedoeld om andere mensen dood te maken.

politiek correct antwoord ... ga is op de argumenten in?quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vreemd?
Wat ik vreemd vindt is dat jij het beoefenen van een sport vergelijkt met oorlog voeren. Het eerste is namelijk ter recreatie en vermaak, het tweede is puur en alleen bedoeld om andere mensen dood te maken.
tuurlijk kan dat, ik zeg ook niet dat je het moet doen ... ik raad het niemand aan (of af) ik reageer alleen op wat hier gezegd wordquote:Op zondag 3 oktober 2010 03:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ook pseudo-oorlogvoeren toch?
Voetballen bijv. of om het even welke andere sport.
ergens jammer dat dit soort vragen niet gesteld (mogen?) wordenquote:[..]
Is dat zo?
Heb toevallig laatst in de VK een artikel gelezen over militairen die in Afghanistan hebben gezeten en er niet zonder kleerscheuren, to put it mildly, vanaf gekomen zijn; helaas werd deze vraag niet als zodanig gesteld, maar ik vond het toch wel een treurig relaas, alhoewel die jongelui er de moed om de drommel niet bij verloren hadden... Ik weet niet, ik ben toch wel sceptisch wat dit aangaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door sp3c op 04-10-2010 17:09:50 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.

OK, dat lijkt me ook normaal.quote:
Het kan natuurlijk dat je het gevoel hebt dat je echt leeft als je grote emoties ervaart. En ik kan me ook wel voorstellen dat je dat als heel vervullend ervaart, ook als die emotie verdriet is.quote:[..]
of het hem tegen viel weten we niet want hij heeft het niet na kunnen vertellen
het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
als je een sportblessure oploopt vind je de sport an sich toch niet ineens klote?
ik vind het een vreemde stelling hoor dat ze niet 'moeilijk' mogen doen over het sneuvelen van een collega omdat ze zo'n grootse lol hebben

Ja, maar dan moet je ook niet mekkeren als je halverwege een tank tegen komt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
goed, ander voorbeeld
stel je rijd met 250 km/u in het pikkedonker door de binnenstad, raakt niet gewond, raakt geen omstanders en komt veilig zonder schade of boetes weer thuis
zeg je dan de volgende dag tegen je maten, wat slecht ik had wel 20 kindertjes kunnen raken en ik ga mijn rijbewijs inleveren of MAN! DIE SHIT WAS COOL!!!
Tegnwoordig is dat anders: dan zitten er mensen ver weg achter een vreugdestok (joystick) andere mensen via een drone dood te schieten. Ja, dat is vast wel leuk.quote:[knip]
is oorlog leuk?
voor de meeste mensen niet, voor de meeste mensen die met de gevolgen ervan te maken hebben ook niet maar voor de mensen op de grond met het geweer in de handjes?
Maar die vragen moeten dan ook wel serieus genomen worden. Niet alleen voor de schutter, maar ook voor de beschotene.quote:[..]
ergens jammer dat dit soort vragen niet gesteld (mogen?) worden

oorlog is geen goed spelquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je een goed spel speelt, moet je het allebei leuk vinden!

OK deal: serieuze discussie!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
oorlog is geen goed spel
de rest kom ik nog op terug later vandaag
die reactie van Karzai negeer ik verder volledig,, hoop dat de rest dat ook doet want het is op zich een leuke discussie

leuk is ook misschien de verkeerde term maar ik heb eigenlijk niets betersquote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, dat lijkt me ook normaal.
[..]
Het kan natuurlijk dat je het gevoel hebt dat je echt leeft als je grote emoties ervaart. En ik kan me ook wel voorstellen dat je dat als heel vervullend ervaart, ook als die emotie verdriet is.
Maar dat is toch wat anders dan wat ik onder "leuk" of "lol" versta.

gebeurt dat mekkeren heel erg veel dan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je ook niet mekkeren als je halverwege een tank tegen komt.
das leuk als een computerspel jaquote:[..]
Tegnwoordig is dat anders: dan zitten er mensen ver weg achter een vreugdestok (joystick) andere mensen via een drone dood te schieten. Ja, dat is vast wel leuk.
Maar als je zelf ook de lul kunt zijn wordt het al anders.
We zien tegenwoordig ook wel eens films vanuit helikopters van onschuldigen die neergemaaid worden. Ja, dat is kicken man: raak!
nogmaals het is geen goed spelquote:[..]
Maar die vragen moeten dan ook wel serieus genomen worden. Niet alleen voor de schutter, maar ook voor de beschotene.
Als je een goed spel speelt, moet je het allebei leuk vinden!

Niet van de slachtoffers zelf. En, dat moet ik wel toegeven, eigenlijk ook weinig van de nabestaanden. Als die de kans krijgen om de omstandigheden te begrijpen, klagen ze ook betrekkelijk weinig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 03:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
gebeurt dat mekkeren heel erg veel dan?
Ja, maar je wilt onze eigen jongens en meisjes toch niet blootstellen aan gevaar?quote:behalve geklaag over het gebrek aan antitankwapens oid hoor je over het algemeen over dat soort dingen maar weinig gemekker van mensen die daadwerkelijk tanks tegen kwamen
[..]
das leuk als een computerspel ja
dat is heel iets anders, het is ook een van de redenen waarom ik tegen de inzet van teveel onbemand wapentuig ben
Dan zijn we het aardig eens, denk ik.quote:[..]
nogmaals het is geen goed spel
hoe leuker de tegenstander het vind is gelijk aan hoe minder leuk het voor jou is
sterker nog, elk land doet zijn best om het zo leuk mogelijk te maken voor de eigen troepen en zo vervelend mogelijk voor de tegenstander
het is namelijk geen spelletje, ,je moet het niet willen
dat is een heel andere discussie, de vraag of een oorlog nodig is
dat is case by case wmb

Oorlog is veel meer dan wapens alleen. Het is een interactie tussen partijen en potentiële vijanden. Waarbij het verkrijgen van informatie essentieel is. Spionage enz. Daarnaast zijn er verschillende slachtvelden mogelijk. Van een beursvloer tot de woestijn. Oorlog verklaren puur vanuit de politiek is nogal kortzichtig. Zeker omdat de gemiddelde politicus er geen verstand van heeft. En daarom soldaten en middelen nodeloos verkwist. De laatste politicus die er verstand van had was Winston Churchill. Een land die dit spel goed begrijpt is China. Oorlog is meer dan schieten alleen. Je kunt een oorlog ook winnen op een economisch slachtveld zonder een schot te lossen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:28 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Das vaak wel het geval, maar hier in Utrecht gaan ze wel weer heel extreem, tijdens onze college`s over de 2e en 1e wereldoorlog werd er niets over de strijd verteld en werd alles politiek verklaard, nou is dat ook veel belangrijker maar een beetje aandacht aan bijvoorbeeld D-day of de atoombom kan toch ook geen kwaad? over de atoombom werd maar 1 ding gemeld, dat ie viel en daarmee een einde maakte aan de oorlog.. meer niet, dat vind ik toch een beetje karig..

'quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:46 schreef code23464 het volgende:
geef maar toe met een geweer op elkaar schieten is gewoon cool.
nog meer oorlog in de wereld

Schieten is natuurlijk leuk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:39 schreef von_Preussen het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik het erg leuk vind om te schieten (Glock 17, Diemaco C7), maar dan wel graag op papieren doelen.
Als ik dit relaas lees dan is dat zeker wel zeer ontnuchterend:
Vulneratus Nec Victus, mijn verhaal

nope idd die zitten meestal films te huren en denken dat iemand met veel medialles dan alle oorlogen heeft meegemaakt en wel een rambo zal zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Haha, het soort mensen wat oorlog "cool en leuk" vindt, is nooit het type wat zich verlicht door het lezen van boeken.

nee, ik heb simpelweg meer vertrouwen in mensen die zelf naar het slagveld kijken en er zelf op wonen dan in computers of krijgers die om half 6 naar huis gaan om te etenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet van de slachtoffers zelf. En, dat moet ik wel toegeven, eigenlijk ook weinig van de nabestaanden. Als die de kans krijgen om de omstandigheden te begrijpen, klagen ze ook betrekkelijk weinig.
Verdriet, ja, maar dat is ook normaal na het verliezen van een geliefde.
[..]
Ja, maar je wilt onze eigen jongens en meisjes toch niet blootstellen aan gevaar?
Ben je dan ook tegen machinegeweren tegenover gewone geweren? Of tegen geweren versus zwaarden?
voor de overlevenden ja, of je wint of verliest maakt denk ik weinig uitquote:[..]
Dan zijn we het aardig eens, denk ik.
Oorlog, en vechten in het algemeen, zijn alleen leuk voor de winnaar. Hoogstens ook voor de overlever, want die voelt zich winnaar. Zelfs als die overlever amper deel heeft gehad aan de gevechten.
Zie bijvoorbeeld de aanhangers van ons voetbalelftal.
De vraag of oorlog nodig is, is off topic, inderdaad.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |