quote:In het Gallische dorpje aan de Duitse grens willen ze een hogere uitkering. Respecp.Op zondag 24 oktober 2010 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, deze docu heeft op een bepaalde wijze bij mij een vorm van respect opgebracht voor hun keuze.
quote:Was dat je visie? Ik ontdekte dat er een compleet dorp genegeerd werd door de lokale politiek. En dat het terecht frustratie bij hen naar boven bracht.Op zondag 24 oktober 2010 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
In het Gallische dorpje aan de Duitse grens willen ze een hogere uitkering. Respecp.
quote:De mensen in de reportage werkten anders ook gewoon hoor, ik weet dus niet waar jij naar toe wilt gaan. Ten tweede ontken ik inderdaad dat elk Europees land met grote problemen kampt als het gaat om de Islam.Op zondag 24 oktober 2010 13:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee Zembla maakte een persiflage van PVV-stemmers, ik ken er zat en die hebben gewoon werk en zitter niet in een huurhuisEn ontken jij niet dan dat zowat elk Europees land kampt met grote problemen met de Islam?
quote:U wekt de schijn van partijdigheid.Op zondag 24 oktober 2010 00:32 schreef du_ke het volgende:
Hier zijn de PVV'ers gelukkig dun gezaaid
quote:Kloontjes aanmaken is not done.Op zondag 24 oktober 2010 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
Zembla, al jaren niet meer gekeken maar ik kan me niet voorstellen dat ze ook maar enige millimeters de goede kant op zijn gegaan qua journalistiek.
quote:Leuk dat je weer een omweg neemt als je geen inhoudelijke repliek hebtOp zondag 24 oktober 2010 12:41 schreef phpmystyle het volgende:
Jij hebt gister niet zitten opletten anders had je geweten dat een substantieel deel van de PVV kiezers van PvdA komen. En als ze PvdA zouden stemmen dan waren het geen tokkies. Hypocrietje.
quote:Dat zal best, ik wil gewoon de Nederlandse discussie volgen want vanuit hier zijn de Europese/Nederlandse veranderingen ronduit fascinerend te noemen. Maar zo te zien is de gastvrijheid zelfs online twijfelachtig.
quote:ontkennen dat zowat elk Europees land kampt met grote problemen met de Islam is toch ook niet meer dan logisch? Want die grote problemen zijn er eigenlijk niet.[b]Op zondag 24 oktober 2010 13:20 schreef phpmystyle het volgende:[/b En ontken jij niet dan dat zowat elk Europees land kampt met grote problemen met de Islam?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
ontkennen dat zowat elk Europees land kampt met grote problemen met de Islam is toch ook niet meer dan logisch? Want die grote problemen zijn er eigenlijk niet.
quote:Dit is heel inhoudelijk dunkt me.Op zondag 24 oktober 2010 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Leuk dat je weer een omweg neemt als je geen inhoudelijke repliek hebt
quote:Je komt aan met een onnozele opmerking over allochtonen, daar breng ik wat tegenin en vervolgens begin je over de PvdA. Leuk maar kansloos natuurlijk.Op zondag 24 oktober 2010 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is heel inhoudelijk dunkt me.
quote:Die aanslagen kan ik in meegaan maar in hoeverre zijn bijvoorbeeld die rellen in Parijs het gevolg van de Islam? Om nog maar te zwijgen over "gigantische maatschappelijke kosten"?Op zondag 24 oktober 2010 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aanslagen, rellen in parijs, gigantische maatschappelijke kosten.
Geen enkel probleem.
quote:Jij ontkent wel een groeiend probleem.Op zondag 24 oktober 2010 13:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
ontkennen dat zowat elk Europees land kampt met grote problemen met de Islam is toch ook niet meer dan logisch? Want die grote problemen zijn er eigenlijk niet.
quote:Is het ook.Op zondag 24 oktober 2010 13:53 schreef Picchia het volgende:
Je kan best het verband tussen de Islam en de problemen die daaronder geschaard worden, zoals non-participatie en onvoldoende betrokkenheid met de samenleving, in twijfel trekken. Het blijft natuurlijk een beetje sociologische natte vingerwerk.
quote:Politici richten zich in de regel natuurlijk niet op criminaliteit, maar op de oorzaken van de criminaliteit. De feiten / problemen kunnen we waarnemen, maar de oorzaken in mindere mate. We nemen waar dat bepaalde problemen zich centraliseren bij een bepaalde groep met een bepaald kenmerk, maar dan hoeft het kenmerk niet de oorzaak te zijn.Op zondag 24 oktober 2010 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het ook.
Maar is de oververtegenwoordigde "participatie" van allochtone medelanders in Opsporing Verzocht ook nattevingerwerk? Ik vrees van niet, de PVV zal echt niet in dat programma geïnfiltreerd zijn.
quote:Ik hoopte dat dit duidde op een Rotterdamse overwinning.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 19:56 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik hoopte dat dit duidde op een Rotterdamse overwinning.
quote:Dat heb je met die burgemeester in Rotterdam. Zijn loyaliteit ligt verkeerd...
quote:Het is vaak ordinair volk, maar wel met geld. Kleine ondernemers, zoals aannemers, die zich omhoog hebben gewerkt. Die mensen verdienen alle waardering, maar ze denken helaas dat de wereld nogal simpel in elkaar zit. Daarom zullen ze zich zo aangesproken voelen door het simpele verhaal van Wilders.Op zondag 24 oktober 2010 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
IK hoop dat jij gelijk hebt, want volgens zembla hebben we anderhalf miljoen arme tokkies die toevallig allemaal op de pvv stemmen.
Hoe dan ook.
quote:Vraagt ook om diepgaande analyse. Helaas is dat niks voor politici maar voor de wetenschappelijke bureaus van de politieke partijen. Politici zijn te vergelijken met verkopers, die ook graag wel eens de nuance verliezen tgv electorale overwegingen.Op zondag 24 oktober 2010 14:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Politici richten zich in de regel natuurlijk niet op criminaliteit, maar op de oorzaken van de criminaliteit. De feiten / problemen kunnen we waarnemen, maar de oorzaken in mindere mate.
quote:Concreet: ik geloof niet dat mensen met een (licht)getinte huidskleur slechter zijn dan blanke westerlingen.We nemen waar dat bepaalde problemen zich centraliseren bij een bepaalde groep met een bepaald kenmerk, maar dan hoeft het kenmerk niet de oorzaak te zijn.
quote:Niet alleen de Islam. Veel breder dan dat alleen, denk ik.Gezien de aard van de Islam zou het mij echter niks verbazen als het zeer segregerend en vertragend werkt op de integratie. Maar zelfs dat kan gezien worden als een acceptabele / tijdelijke oorzaak, waarvan het effect steeds minder wordt naarmate de integratie vordert. Of je kunt de nadruk leggen op andere oorzaken, afhankelijk van waar je prioriteiten liggen.
quote:Dat is het begin van de oplossing van een probleem: benoemen.Dat betekent echter niet dat je de waargenomen problemen ontkent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |