Ik reageer ook op advertenties waar 50+ reacties op komen steeds (tenminste van diegene waarvan ik het weet).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn
dus zo hoog ligt het aantal reacties...
Idd, keep on tryin' !!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:40 schreef caroline88 het volgende:
Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
450quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie..![]()
Nu nog even de telefoon afwachten!
Helemaal gelijk in, werken doe je omdat je dat leuk vind of omdat je geld wilt verdienen, en speciaal werken bij een bedrijf doe je omdat ze of goed bekend staan of omdat ze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden hebben...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:31 schreef dendraaier het volgende:
Goed topic dit. Vooral fijn om te zien dat je niet de enige bent. Ben nu slechts 1.5 maand werkloos, maar raak er al aardig depressief van. Je wilt dingen aanpakken, vlammen, gas geven. Maar je kunt niets en voelt je machteloos.
Heb inmiddels enkele sollicitatiebrieven geschreven. Wat ik bij zo'n motivatie vooral lastig vindt, is het aangeven waarom je voor een bepaalde organisatie kiest. Vaak val je toch in standaard praatjes die niet onderscheidend zijn en ook niet bij dat bedrijf passen, zoals 'ik voel me verbonden met uw bedrijfscultuur', blablabla.
Hebben jullie nog tips voor deze passage in de motivatiebrief.
Allen veel succes. We zullen het nodig hebben.
http://vacature.monsterbo(...)erland-91393909.aspxquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:34 schreef tijdrenner het volgende:
Waar blijven alle grafische vacatures!Er zijn er zo weinig.
Ik ken het depressieve. Ben gisteren zelfs naar de supermarkt gefietst zodat ik tenminste wat sociaal contact had, beetje triest. Maar altijd alleen thuis zitten is ook niks.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:31 schreef dendraaier het volgende:
Goed topic dit. Vooral fijn om te zien dat je niet de enige bent. Ben nu slechts 1.5 maand werkloos, maar raak er al aardig depressief van. Je wilt dingen aanpakken, vlammen, gas geven. Maar je kunt niets en voelt je machteloos.
Dat is steeds het probleem.. Als er eens een vacature is, is hij te ver weg. En er komen 300+ reacties op.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:19 schreef Piles het volgende:
[..]
http://vacature.monsterbo(...)erland-91393909.aspx
Moet je wel naar Zeeland komen
Ik eet doordeweeks altijd bij mijn ouders, mijn jongere broertjes wonen nog thuis en het scheelt me avondeten. Maar ik doe het voornamelijk zodat het de dag een beetje breekt, kan je je praatje kwijt en je ziet mensen onderweg etc.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:31 schreef tijdrenner het volgende:
[..]
Ik ken het depressieve. Ben gisteren zelfs naar de supermarkt gefietst zodat ik tenminste wat sociaal contact had, beetje triest. Maar altijd alleen thuis zitten is ook niks.
[..]
Dat is steeds het probleem.. Als er eens een vacature is, is hij te ver weg. En er komen 300+ reacties op.
Uzb's laat ik nog steeds links liggen. Ook bij werving- en selectiebureaus ingeschreven? Die zouden voor jou wel iets moeten kunnen betekenen, lijkt mequote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:47 schreef Piles het volgende:
Net gesprek gehad, liep niet helemaal vloeiendIk had me veel meer moeten/kunnen verkopen. Maar verder wel 'leuk' om weer een gesprek te voeren. Kreeg ook nog een mailtje van uzb of ze m'n cv mogen aanbieden bij wat bedrijven, altijd
Oei dat is wel heel erg spannend, ik hoop dat hij snel rinkelt!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie..![]()
Nu nog even de telefoon afwachten!
Die gemaild had is ook meer werving/selectiequote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uzb's laat ik nog steeds links liggen. Ook bij werving- en selectiebureaus ingeschreven? Die zouden voor jou wel iets moeten kunnen betekenen, lijkt me.
Ja, belachelijk laag zou dat zijn. Ligt natuurlijk ook aan bedrijf en functie, maar als 't erg laag is, zou ik fijn nog ff verder zoekenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Die gemaild had is ook meer werving/selectieEn uzb had dit gesprek geregeld (terwijl ik de vacature zelf eerder gevonden had), dus vooruit maar
Heb me laatst nog ingeschreven bij een goed bureau (schijnt), maar totaal niks van gehoordMoet ik nog eens achteraan bellen.
Wel vreemd dat ze in het gesprek (en daarvoor) al begonnen te zeuren over m'n salarisindicatie2300 euro voor een HBO BE-er met zo'n anderhalf jaar werkervaring is toch niet zo schokkend
Voor minder doe ik het ook wel, maar onder de 2000 is gewoon een belediging toch
Staat niks van uitleg bij over hoe of wat, alleen dat ze antwoord willen.quote:"Vraag 1:
Beschrijf in het kort hoe je in het verleden in vergelijkbare functie een “flow accelerator” was.
Vraag 2:
Wat zijn de 2 letters van je personality type op www.ipersonic.com
Vraag 3:
Welke 3-5 K.P.I.’s zou je in een bedrijf volgen om groei te waarborgen?"
Key performance indicators iddquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:23 schreef BeardedDragon het volgende:
Kreeg vanavond een email binnen van een bedrijf waar ik bij gesolliciteerd heb met vragen:
[..]
Wat is in godsnaam een flow-accelerator?
En de afkorting K.P.I. is me ook onduidelijk. (heb wel even gezocht en zou mogelijk staan voor key prestatie indicatoren)
Ik denk dat je door te vragen al een mindere kans maaktquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:23 schreef BeardedDragon het volgende:
Kreeg vanavond een email binnen van een bedrijf waar ik bij gesolliciteerd heb met vragen:
[..]
Staat niks van uitleg bij over hoe of wat, alleen dat ze antwoord willen.
Heb een korte reactie gestuurd met de vraag wat de termen precies betekenen.
En de afkorting K.P.I. is me ook onduidelijk. (heb wel even gezocht en zou mogelijk staan voor key prestatie indicatoren)
Ik heb een hekel aan termen als "flow-accelerator", die wel aardig klinken maar niet duidelijk maken wat het is. KPI is al benoemd en dat is 'n gangbare term.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:23 schreef BeardedDragon het volgende:
[..]
Staat niks van uitleg bij over hoe of wat, alleen dat ze antwoord willen.
Heb een korte reactie gestuurd met de vraag wat de termen precies betekenen.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga vandaag maar eens een aantal zaken updaten. Een algemene versie van mijn CV maken die ik voor specifieke sollicitaties weer aan kan passen en mijn LinkedIn-profiel is ook aan vernieuwing toe.
Zijn er hier ook mensen die solliciteren via LinkedIn of andere sociale netwerken?
Toen ik bij deze verplichte bijeenkomst bij het UWV was, was juist zowat iedereen op LinkedIn actief! Ik was dan wel op de bijeenkomst in Amsterdam, misschien dat LinkedIn in andere delen van Nederland misschien nog wat minder bekend is? dat kan ik me niet voorstellen, maar soitquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aantal weken geleden naar een verplichte UWV-bijeenkomst voor hoger opgeleiden geweest. Schrok enorm toen bleek dat van de 60 aanwezigen slechts 20 actief zijn op LinkedIn. Zeker voor hoger opgeleiden is het een must om LinkedIn actief te zijn. Dat heeft niets te maken met willen of niet. Je kunt LinkedIn gewoon niet links laten liggen, zeker als HBO-er of WO-er. Hoe makkelijk moet het zijn om jezelf presenteren...? Recruiters kijken vooral op LinkedIn en plaatsen niet meer klakkeloos een advertentie in de krant.
Zoals hier, ik ken echt veel mensen, maar heb maar 3 connecties op LinkedIn.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:53 schreef Detroit het volgende:
[..]
Toen ik bij deze verplichte bijeenkomst bij het UWV was, was juist zowat iedereen op LinkedIn actief! Ik was dan wel op de bijeenkomst in Amsterdam, misschien dat LinkedIn in andere delen van Nederland misschien nog wat minder bekend is? dat kan ik me niet voorstellen, maar soit
Denk dat dat ook best van regio tot regio verschilt iddquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:53 schreef Detroit het volgende:
[..]
Toen ik bij deze verplichte bijeenkomst bij het UWV was, was juist zowat iedereen op LinkedIn actief! Ik was dan wel op de bijeenkomst in Amsterdam, misschien dat LinkedIn in andere delen van Nederland misschien nog wat minder bekend is? dat kan ik me niet voorstellen, maar soit
Ik heb je even toegevoegd. Weet niet of je alles op je profiel openbaar hebt staanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:14 schreef JDx het volgende:
Ben op jouw aanraden even in LinkedIn gedoken:
http://nl.linkedin.com/in/jordivdm
Nog tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |