abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87528150
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:53 schreef Detroit het volgende:

[..]

Toen ik bij deze verplichte bijeenkomst bij het UWV was, was juist zowat iedereen op LinkedIn actief! Ik was dan wel op de bijeenkomst in Amsterdam, misschien dat LinkedIn in andere delen van Nederland misschien nog wat minder bekend is? dat kan ik me niet voorstellen, maar soit
Denk dat dat ook best van regio tot regio verschilt idd :). Zelfde met zoiets als Twitter. Dat was in de Randstad ook eerder en groter dan in andere delen van het land.
pi_87528407
Ben op jouw aanraden even in LinkedIn gedoken:
http://nl.linkedin.com/in/jordivdm

Nog tips?
pi_87528521
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:14 schreef JDx het volgende:
Ben op jouw aanraden even in LinkedIn gedoken:
http://nl.linkedin.com/in/jordivdm

Nog tips?
Ik heb je even toegevoegd. Weet niet of je alles op je profiel openbaar hebt staan :). Dan kun je ook mijn profiel zien en wellicht wat inspiratie op doen :).

Zou vooral niet te weinig op je profiel zetten. Schrijf wat meer over WAT je in de diverse functies hebt gedaan. Erg belangrijk ook: zet er een foto bij. Bewezen is dat mensen je dan vele malen meer benaderen dan zonder foto. Zet in je headline ook dat je op zoek bent naar werk en wat voor soort werk. Korte pakkende regel :).
pi_87528715
als het goed is kan ik bij de AH aan de slag, verdient best aardig
pi_87529452
Voor mensen die meer met LinkedIn willen doen: handige checklist (PDF) :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:01:22 #206
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_87529881
Maar ik ben het eigenlijk met Roel_Jewel eens voor wat betreft de handigheid van sociale media zoals LinkedIn met betrekking tot solliciteren. Ik heb ook al wel enkele aanknopingspunten voor werk gevonden dankzij LinkedIn!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_87530855
Ik verwijs onderaan mijn CV (die ik op max 2 pagina's houd) ook naar linkedin voor meer functies en ervaring. ( wel via een eigen domeinnaam die direct doorlinkt)
Ik zag bij mijn gesprekken ook dat men mijn profiel uitgeprint onder mijn CV had liggen.
dag
pi_87531115
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:29 schreef Peter het volgende:
Ik verwijs onderaan mijn CV (die ik op max 2 pagina's houd) ook naar linkedin voor meer functies en ervaring. ( wel via een eigen domeinnaam die direct doorlinkt)
Ik zag bij mijn gesprekken ook dat men mijn profiel uitgeprint onder mijn CV had liggen.
Waarom? Zou gewoon de LinkedIn-url gebruiken. Dat is herkenbaar :).
pi_87531427
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waarom? Zou gewoon de LinkedIn-url gebruiken. Dat is herkenbaar :).
ff kijken of dat er net zo netjes uitziet :+
dag
pi_87531456
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:46 schreef Peter het volgende:

[..]

ff kijken of dat er net zo netjes uitziet :+
De nette url staat in je LinkedIn-profiel vermeld :).
pi_87532069
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 11:20 schreef JDx het volgende:
Ik heb nu 2 verschillende CV's, de één zegt dit, de ander zegt dat.

Ik heb na het Grafisch Lyceum nog een jaar HBO Commerciele Economie gedaan, was echt een makkie, had mijn P in 1 jaar gehaald, behalve 1 duits toets. Die zou ik meteen na de zomer inhalen, maar die zomer kreeg ik een goede baan (waar ik ook 3 jaar heb gewerkt daarna).

Ik heb dus 1 jaar CE, maar geen diploma of papieren, moet dit nou wel of niet op mijn CV?
Heb je nu wel of niet je P?

Zo ja, zet het op je CV
Zo nee, weglaten

Een jaar HBO op je CV knallen zonder propedeuse roep heel snel :') bij werkgevers. Gebrek aan doorzettingsvermogen wordt vaak de associatie mee gelegd.
pi_87532811
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:02 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Heb je nu wel of niet je P?

Zo ja, zet het op je CV
Zo nee, weglaten

Een jaar HBO op je CV knallen zonder propedeuse roep heel snel :') bij werkgevers. Gebrek aan doorzettingsvermogen wordt vaak de associatie mee gelegd.
Ik zou na de zomervakantie (in het 2e jaar) die duits toets inhalen, kon niet meer voor de vakantie en dan had ik mijn P. Heb hem dus niet, heb wel een cijferlijst vol met cijfers boven de 8.

Ben gestopt omdat ik kon beginnen bij een reclamebureau wat mijn droom was (toen). Was in eerste instantie begonnen met die opleiding omdat ik nog geen werk had.
pi_87532903
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:26 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik zou na de zomervakantie (in het 2e jaar) die duits toets inhalen, kon niet meer voor de vakantie en dan had ik mijn P. Heb hem dus niet, heb wel een cijferlijst vol met cijfers boven de 8.

Ben gestopt omdat ik kon beginnen bij een reclamebureau wat mijn droom was (toen). Was in eerste instantie begonnen met die opleiding omdat ik nog geen werk had.
Niet erop zetten dan :). Irrelevant en leidt tot onnodige vragen.
pi_87533076
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:26 schreef JDx het volgende:

[..]

een cijferlijst of losse certificaten boeit een werkgever niet. Ze willen gewoon een papiertje zien, of dat nu een behaalde propedeuse of een bachelordiploma is. De rest is irrelevant idd.

Kun je alsnog die toets Duits niet maken? Zonde iig..
pi_87533181
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Niet erop zetten dan :). Irrelevant en leidt tot onnodige vragen.
Ok duidelijk, had het er al niet op staan, maar bij het UWV zeiden ze: gewoon erop zetten :') UWV :')
pi_87533289
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Ok duidelijk, had het er al niet op staan, maar bij het UWV zeiden ze: gewoon erop zetten :') UWV :')
Ligt eraan hoe je het uitlegt en of het relevant is :).
pi_87533406
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het uitlegt en of het relevant is :).
Ja het ging me zo makkelijk af dat ik dacht, och wat ik hier leer weet ik ook allemaal wel, gaat erom hoe je het gebruikt. Leraren vonden het jammer dat ik stopte, maar ik dacht toen alleen maar, wow, een baan! Nu gaat het echte leven beginnen en ga ik groeien, steeds meer verdienen etc.

Nooit rekening gehouden met de crisis, dat één papiertje meer of minder er nu al toe kan leiden dat je in de verkeerde stapel terecht komt.
pi_87533460
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja het ging me zo makkelijk af dat ik dacht, och wat ik hier leer weet ik ook allemaal wel, gaat erom hoe je het gebruikt. Leraren vonden het jammer dat ik stopte, maar ik dacht toen alleen maar, wow, een baan! Nu gaat het echte leven beginnen en ga ik groeien, steeds meer verdienen etc.

Nooit rekening gehouden met de crisis, dat één papiertje meer of minder er nu al toe kan leiden dat je in de verkeerde stapel terecht komt.
Tsja, nu moet je een beetje geluk hebben en het slim proberen aan te pakken :). Beschikbare middelen slim inzetten en hopen dat je daardoor snel weer aan de bak komt. Zelfde geldt voor mij :).
pi_87533594
Hmm ik heb weer een aantal opties. Werd gebeld of ik op gesprek wil komen bij advocatenkantoor :) Dat is ook nog eens iets met mijn diploma, super! Daarnaast is bij mijn huidige werk een andere vacature waarbij mijn interesse ook ligt. Dus daar heb ik ook intern op gesolliciteerd!

Ben benieuwd :)
pi_87543002
Vandaag met pijn in mijn hart de auto te koop gezet (http://link.marktplaats.nl/386729821), ik red het gewoon niet meer, blegh... dit is best een treurige dag zo... hopen op betere tijden!

Als ik hem binnen 2 weken verkoop kan ik wellicht die baan in Utrecht nog aannemen. Daar hoop ik een beetje op, want daar heb ik veel meer kans op werk en de auto toch niet echt nodig.

Nu maar hopen dat ik niet vlak na de verkoop een baan krijg aangeboden bij een bedrijf in een gehucht waar geen openbaar vervoer naar toe gaat :P
pi_87543363
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef JDx het volgende:
Vandaag met pijn in mijn hart de auto te koop gezet (http://link.marktplaats.nl/386729821), ik red het gewoon niet meer, blegh... dit is best een treurige dag zo... hopen op betere tijden!

Nu maar hopen dat ik niet vlak na de verkoop een baan krijg aangeboden bij een bedrijf in een gehucht waar geen openbaar vervoer naar toe gaat :P
We all do the same !!

Veel succes en sterkte !!
pi_87547490
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef JDx het volgende:

Als ik hem binnen 2 weken verkoop kan ik wellicht die baan in Utrecht nog aannemen. Daar hoop ik een beetje op, want daar heb ik veel meer kans op werk en de auto toch niet echt nodig.

Damn, dat is echt ruk :(. Op deze manier moet je echt weer van voren af aan beginnen :(.

Sterkte.

Ik zou het bedrag waarvoor je 'm hebt gekocht weglaten ;).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87550597
Morgen maar weer eens langs een aantal uitzendbureaus waar ik al een tijd niet ben geweest. Niet dat ik er veel van verwacht, want op hun sites staat bijna letterlijk alleen maar callcenterwerk vermeld. Maar hopelijk staat niet het volledige vacatureaanbod op de sites.
pi_87551247
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 20:44 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Damn, dat is echt ruk :(. Op deze manier moet je echt weer van voren af aan beginnen :(.

Sterkte.

Ik zou het bedrag waarvoor je 'm hebt gekocht weglaten ;).
Ja dat vind ik dus ook het erge aan zo'n situatie, kijk als je niks hebt, kan je niks missen, maar alles wat je opbouwt in tot nu toe 8 jaar, van kleine naar grotere auto, van huurkamertje naar koophuis, ben je in een paar maandjes weer kwijt.

Mja, het zijn maar spullen :@
pi_87553620
'k Heb mijn auto vanochtend ook op een aanhangwagen weg zien gaan.. Zou niet meer door APK komen en ik kan het niet betalen om het op te knappen ( en dat issie niet meer waard)..
dag
pi_87663055
Klote man...

Ik sprak van het weekend een vriend die werk bij een grote logistieke bedrijf in schiphol als iemand die alles belastingtechnisch en invoeren regelt , toen ik vertelde wat ik deed (aflevering, planning en verkoopadministratie bij een auto bedrijf) zei hij dat ik het eens moet proberen als ik weg moet bij het bedrijf (29 oktober hoor ik het over hoe en wat verder) als planner te gaan solliciteren, en dan is er een redelijke kans dat ze mij aan nemen voor een minimumloon, en dan na een cursus het loon ervoor krijg wat je hoort te krijgen. Doen ze vaker en hij is daar ook zo begonnen, hij had geen diploma, maar wel een onafgeronde opleiding bank en verzekeren.
pi_87663980
*zucht* volgende week een evaluatie gesprek bij uwv...
vandaag even bellen met uzb van bloemenveiling, wellicht kan ik daar tijdelijk terecht

-edit-
vakantiemedewerkers doen ze niet moeilijk over (weet ik uit ervaring) maar gewoon als distributie medewerker willen ze je minimaal 1 jaar hebben.. ik onthou het maar als een optie..

[ Bericht 41% gewijzigd door mschol op 18-10-2010 12:31:34 ]
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:41:50 #228
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_87680044
Ha, een werklozentopic!

Als uitzendkracht heb ik dit jaar al een paar keer mazzel gehad wat betreft contractverlengingen, maar nu lijkt de koek op; volgende week vrijdag (29 oktober) is de laatste werkdag. De eerste sollicitaties zijn al de deur uit, hopelijk zal het uiteindelijk resulteren in een vaste baan met opleidingsmogelijkheden.
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_87802715
Fieuwww... begon echt in de financiele shit te raken, maar ben de komende 3 a 4 maanden gered. Bij mijn ma op het werk gaan ze over op een ander administratie pakket, dus gaan ze een tijdje beide pakketten draaien. Mag daar 4 dagen in de week werken tegen minimumloon (voor 4 dagen), maar who cares! :D

Edit: en natuurlijk solliciteren vanuit een baan, wil ook wel helpen!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:40:04 #230
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87802930
Hier ook nog steeds werkloos.

Laatste anderhalve maand ook nauwelijks repliek gekregen op sollicitaties, wel apart. Maar goed, we gaan rustig verder. Heb al eens eerder meegemaakt dat ik 3 maanden na het sturen van een sollicitatie doodleuk werd gebeld met de vraag wanneer ik kon beginnen, dus ach... :P
Intelligent, but fucked up.
pi_87803157
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef JDx het volgende:
Fieuwww... begon echt in de financiele shit te raken, maar ben de komende 3 a 4 maanden gered. Bij mijn ma op het werk gaan ze over op een ander administratie pakket, dus gaan ze een tijdje beide pakketten draaien. Mag daar 4 dagen in de week werken tegen minimumloon (voor 4 dagen), maar who cares! :D

Gefeliciteerd *O* Super dat je iig ff wat hebt, en staat nog mooi op je CV ook _O_

Ik heb nog steeds niet gehoord van gesprek van vorige week woensdag :{ Morgen maar eens bellen denk ik, dat kan wel toch? :@
pi_87803367
Ik merk wel dat als ik per brief solliciteer (tegelijk met e-mail reacties), de brieven meer response hebben. Maar Open sollicitaties bij grote bedrijven heeft het denk ik minder zin.. Iemand ervaring?
dag
pi_87803607
quote:
14.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds niet gehoord van gesprek van vorige week woensdag :{ Morgen maar eens bellen denk ik, dat kan wel toch? :@
Niks concreets afgesproken na het gesprek? Dan kun je best morgen ff bellen :Y. Toon je ook interesse :).

Deze week nog twee gesprekken gehad. Eén functie onder m'n niveau, denk ik en andere maar es goed over nadenken (komt ook weer studieverplichting bij). En nog geschreven op andere interessante vacature.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:03:27 #234
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87803926
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Niks concreets afgesproken na het gesprek? Dan kun je best morgen ff bellen :Y. Toon je ook interesse :).

Deze week nog twee gesprekken gehad. Eén functie onder m'n niveau, denk ik en andere maar es goed over nadenken (komt ook weer studieverplichting bij). En nog geschreven op andere interessante vacature.
Da's natuurlijk een beetje onzin. Hij moet bellen omdat ie best enig tempo mag verwachten. Dat ie geinteresseerd is, dat valt zelfs voor de domste HR doos nog te snappen aan de hand van zijn sollicitatie in combinatie met de economische situatie :+

Mijn succes met vacatures onder m'n niveau is nul tot op heden. Drie keer afgewezen omdat ze bang waren dat ik snel weer weg zou zijn.

Het valt niet mee voor mij deze keer helaas.
pi_87804042
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Da's natuurlijk een beetje onzin. Hij moet bellen omdat ie best enig tempo mag verwachten. Dat ie geinteresseerd is, dat valt zelfs voor de domste HR doos nog te snappen aan de hand van zijn sollicitatie in combinatie met de economische situatie :+
Ligt eraan :). Als zij tien mensen op gesprek hebben gehad, moet je je steeds proberen te onderscheiden van de rest. Kunnen best wat sollicitaties bijzitten om het moeten solliciteren (voor de WW). Als Piles graag wil, kan ie dat op dit soort manieren duidelijk laten blijken :).
pi_87804151
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hier ook nog steeds werkloos.

Laatste anderhalve maand ook nauwelijks repliek gekregen op sollicitaties, wel apart. Maar goed, we gaan rustig verder. Heb al eens eerder meegemaakt dat ik 3 maanden na het sturen van een sollicitatie doodleuk werd gebeld met de vraag wanneer ik kon beginnen, dus ach... :P
17 sollicitaties hier ZONDER reactie. Dus helemaal niets.

1 reactie. Dat ik niet aangenomen kon worden, omdat ik op mijn cv een andere opleiding heb,
en dus niet voor een paar jaar ongeschoold werk zal doen, maar door zal zoeken, en ze zoeken iemand voor een lange periode. (dat was bij de Tempo-Team site)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:09:35 #237
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87804169
JDx, gefeliciteerd! Ben zo blij voor je. ^O^
En veel succes met je verdere sollicitaties.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:58:40 #238
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87806212
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ligt eraan :). Als zij tien mensen op gesprek hebben gehad, moet je je steeds proberen te onderscheiden van de rest. Kunnen best wat sollicitaties bijzitten om het moeten solliciteren (voor de WW). Als Piles graag wil, kan ie dat op dit soort manieren duidelijk laten blijken :).
Manueel mijnenruimer? Andere functies schieten mij zo snel niet te binnen bij het lezen van je reply :P

In algemene zin heb je verder gelijk hoor, daar niet van.
pi_87806266
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Manueel mijnenruimer? Andere functies schieten mij zo snel niet te binnen bij het lezen van je reply :P

In algemene zin heb je verder gelijk hoor, daar niet van.
:').
Dat geldt voor alle functies waarop veel gesolliciteerd wordt. En dat zijn er genoeg tegenwoordig. Veel mensen die een sollicitatieplicht voor hun uitkering hebben en dus ook schrijven zonder dat ze 100% geïnteresseerd zijn.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:01:40 #240
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87806335
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

:').
Dat geldt voor alle functies waarop veel gesolliciteerd wordt. En dat zijn er genoeg tegenwoordig. Veel mensen die een sollicitatieplicht voor hun uitkering hebben en dus ook schrijven zonder dat ze 100% geïnteresseerd zijn.
Dat er 10 gegadigden zijn, waarvan een deel uit sollicitatieplicht? Dat lijkt me sterk.

Het enige waar ik het verder over had was dat je woordkeuze mbt "interesse tonen".
pi_87809646
Thanks allen, ben ook echt blij, is de spanning eraf, je gaat steeds gekker denken, misschien moet ik maar inpakker worden, weet ik veel, kan nu weer ff tijdje vooruit. Niet heel ideaal om bij je ma te werken, maar werk is werk.

En het schijnt dat de systeembeheerder straks ook minder wil gaan werken, dus ga bij alles wat naar voren komt laten zien dat ik meer kan dan wat ik doe, wie weet zien ze meer in je.
pi_87809760
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 20:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat er 10 gegadigden zijn, waarvan een deel uit sollicitatieplicht? Dat lijkt me sterk.
Kan toch? :) Lijkt me niet heel raar en als iemand een redelijke brief schrijft, haal je dat er niet meteen uit :).
pi_87810329
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mijn succes met vacatures onder m'n niveau is nul tot op heden. Drie keer afgewezen omdat ze bang waren dat ik snel weer weg zou zijn.

Het valt niet mee voor mij deze keer helaas.
Nou bedankt, jou neem ik dus niet aan.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87810359
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef JDx het volgende:

*O* wat fijn joh!

En idd het staat goed op je CV dus wel doorgaan ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87810384
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 21:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nou bedankt, jou neem ik dus niet aan.
pi_87838513
mensen,

probeer anders het callcenter?

meestal kom je daar wel snel tussen. Uitzendbureaus staan te springen om agents! Doe je er voordeel ermee.
pi_87838686
wow, woensdag nog een sollicitatiegesprek, terwijl ik dus al een baan heb. Maar functie van 't gesprek is wel vele malen beter ^O^

ben benieuwd O+
Ja doei.
pi_87839141
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
wow, woensdag nog een sollicitatiegesprek, terwijl ik dus al een baan heb. Maar functie van 't gesprek is wel vele malen beter ^O^

ben benieuwd O+
dat is altijd zo

als je werkloos bent hoor je nooit wat en vind je niks. Heb je eenmaal een baan, dan weten die W&S, uitzendbureaus je wél opeens te vinden en vind je opeens op de vacaturebanken de leukste banen.. -O-

je blijft bezig :W
pi_87839984
Uzb belde vanmiddag, ik ben nog niet afgeschreven voor de functie, maar ze willen nog wat meer reacties bekijken. Komende week herfstvakantie, dus voorlopig gaat er niks gebeuren -O-
Straks maar eens wat open sollicitaties schrijven.
pi_87852582
Ook even weer een berichtje van mij :) de komende twee maandagen heb ik sollicitatiegesprekken! Daarnaast nog een sollicitatie lopen. Beide banen zijn gericht op mijn studie en dat maakt het voor mij gewoon zoveel leuker!

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen :)

Heb ondertussen werk gewoon ww aangevraagd en zou ongeveer recht hebben op 5 maanden zoals ik het zelf bekeken heb! We zien het allemaal wel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')