Denk dat dat ook best van regio tot regio verschilt iddquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:53 schreef Detroit het volgende:
[..]
Toen ik bij deze verplichte bijeenkomst bij het UWV was, was juist zowat iedereen op LinkedIn actief! Ik was dan wel op de bijeenkomst in Amsterdam, misschien dat LinkedIn in andere delen van Nederland misschien nog wat minder bekend is? dat kan ik me niet voorstellen, maar soit
Ik heb je even toegevoegd. Weet niet of je alles op je profiel openbaar hebt staanquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:14 schreef JDx het volgende:
Ben op jouw aanraden even in LinkedIn gedoken:
http://nl.linkedin.com/in/jordivdm
Nog tips?
Waarom? Zou gewoon de LinkedIn-url gebruiken. Dat is herkenbaarquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:29 schreef Peter het volgende:
Ik verwijs onderaan mijn CV (die ik op max 2 pagina's houd) ook naar linkedin voor meer functies en ervaring. ( wel via een eigen domeinnaam die direct doorlinkt)
Ik zag bij mijn gesprekken ook dat men mijn profiel uitgeprint onder mijn CV had liggen.
ff kijken of dat er net zo netjes uitzietquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom? Zou gewoon de LinkedIn-url gebruiken. Dat is herkenbaar.
De nette url staat in je LinkedIn-profiel vermeldquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:46 schreef Peter het volgende:
[..]
ff kijken of dat er net zo netjes uitziet
Heb je nu wel of niet je P?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:20 schreef JDx het volgende:
Ik heb nu 2 verschillende CV's, de één zegt dit, de ander zegt dat.
Ik heb na het Grafisch Lyceum nog een jaar HBO Commerciele Economie gedaan, was echt een makkie, had mijn P in 1 jaar gehaald, behalve 1 duits toets. Die zou ik meteen na de zomer inhalen, maar die zomer kreeg ik een goede baan (waar ik ook 3 jaar heb gewerkt daarna).
Ik heb dus 1 jaar CE, maar geen diploma of papieren, moet dit nou wel of niet op mijn CV?
Ik zou na de zomervakantie (in het 2e jaar) die duits toets inhalen, kon niet meer voor de vakantie en dan had ik mijn P. Heb hem dus niet, heb wel een cijferlijst vol met cijfers boven de 8.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:02 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Heb je nu wel of niet je P?
Zo ja, zet het op je CV
Zo nee, weglaten
Een jaar HBO op je CV knallen zonder propedeuse roep heel snelbij werkgevers. Gebrek aan doorzettingsvermogen wordt vaak de associatie mee gelegd.
Niet erop zetten danquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zou na de zomervakantie (in het 2e jaar) die duits toets inhalen, kon niet meer voor de vakantie en dan had ik mijn P. Heb hem dus niet, heb wel een cijferlijst vol met cijfers boven de 8.
Ben gestopt omdat ik kon beginnen bij een reclamebureau wat mijn droom was (toen). Was in eerste instantie begonnen met die opleiding omdat ik nog geen werk had.
een cijferlijst of losse certificaten boeit een werkgever niet. Ze willen gewoon een papiertje zien, of dat nu een behaalde propedeuse of een bachelordiploma is. De rest is irrelevant idd.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zou na de zomervakantie (in het 2e jaar) die duits toets inhalen, kon niet meer voor de vakantie en dan had ik mijn P. Heb hem dus niet, heb wel een cijferlijst vol met cijfers boven de 8.
Ben gestopt omdat ik kon beginnen bij een reclamebureau wat mijn droom was (toen). Was in eerste instantie begonnen met die opleiding omdat ik nog geen werk had.
Ok duidelijk, had het er al niet op staan, maar bij het UWV zeiden ze: gewoon erop zettenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niet erop zetten dan. Irrelevant en leidt tot onnodige vragen.
Ligt eraan hoe je het uitlegt en of het relevant isquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Ok duidelijk, had het er al niet op staan, maar bij het UWV zeiden ze: gewoon erop zettenUWV
Ja het ging me zo makkelijk af dat ik dacht, och wat ik hier leer weet ik ook allemaal wel, gaat erom hoe je het gebruikt. Leraren vonden het jammer dat ik stopte, maar ik dacht toen alleen maar, wow, een baan! Nu gaat het echte leven beginnen en ga ik groeien, steeds meer verdienen etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het uitlegt en of het relevant is.
Tsja, nu moet je een beetje geluk hebben en het slim proberen aan te pakkenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:42 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja het ging me zo makkelijk af dat ik dacht, och wat ik hier leer weet ik ook allemaal wel, gaat erom hoe je het gebruikt. Leraren vonden het jammer dat ik stopte, maar ik dacht toen alleen maar, wow, een baan! Nu gaat het echte leven beginnen en ga ik groeien, steeds meer verdienen etc.
Nooit rekening gehouden met de crisis, dat één papiertje meer of minder er nu al toe kan leiden dat je in de verkeerde stapel terecht komt.
We all do the same !!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef JDx het volgende:
Vandaag met pijn in mijn hart de auto te koop gezet (http://link.marktplaats.nl/386729821), ik red het gewoon niet meer, blegh... dit is best een treurige dag zo... hopen op betere tijden!
Nu maar hopen dat ik niet vlak na de verkoop een baan krijg aangeboden bij een bedrijf in een gehucht waar geen openbaar vervoer naar toe gaat
Damn, dat is echt rukquote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef JDx het volgende:
Vandaag met pijn in mijn hart de auto te koop gezet (http://link.marktplaats.nl/386729821), ik red het gewoon niet meer, blegh... dit is best een treurige dag zo... hopen op betere tijden!
Als ik hem binnen 2 weken verkoop kan ik wellicht die baan in Utrecht nog aannemen. Daar hoop ik een beetje op, want daar heb ik veel meer kans op werk en de auto toch niet echt nodig.
Nu maar hopen dat ik niet vlak na de verkoop een baan krijg aangeboden bij een bedrijf in een gehucht waar geen openbaar vervoer naar toe gaat
Ja dat vind ik dus ook het erge aan zo'n situatie, kijk als je niks hebt, kan je niks missen, maar alles wat je opbouwt in tot nu toe 8 jaar, van kleine naar grotere auto, van huurkamertje naar koophuis, ben je in een paar maandjes weer kwijt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:44 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Damn, dat is echt ruk. Op deze manier moet je echt weer van voren af aan beginnen
.
Sterkte.
Ik zou het bedrag waarvoor je 'm hebt gekocht weglaten.
quote:GefeliciteerdOp donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef JDx het volgende:
Fieuwww... begon echt in de financiele shit te raken, maar ben de komende 3 a 4 maanden gered. Bij mijn ma op het werk gaan ze over op een ander administratie pakket, dus gaan ze een tijdje beide pakketten draaien. Mag daar 4 dagen in de week werken tegen minimumloon (voor 4 dagen), maar who cares!
Edit: en natuurlijk solliciteren vanuit een baan, wil ook wel helpen!
quote:Niks concreets afgesproken na het gesprek? Dan kun je best morgen ff bellenOp donderdag 21 oktober 2010 18:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet gehoord van gesprek van vorige week woensdagMorgen maar eens bellen denk ik, dat kan wel toch?
quote:Da's natuurlijk een beetje onzin. Hij moet bellen omdat ie best enig tempo mag verwachten. Dat ie geinteresseerd is, dat valt zelfs voor de domste HR doos nog te snappen aan de hand van zijn sollicitatie in combinatie met de economische situatieOp donderdag 21 oktober 2010 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Niks concreets afgesproken na het gesprek? Dan kun je best morgen ff bellen. Toon je ook interesse
.
Deze week nog twee gesprekken gehad. Eén functie onder m'n niveau, denk ik en andere maar es goed over nadenken (komt ook weer studieverplichting bij). En nog geschreven op andere interessante vacature.
quote:Ligt eraanOp donderdag 21 oktober 2010 19:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Da's natuurlijk een beetje onzin. Hij moet bellen omdat ie best enig tempo mag verwachten. Dat ie geinteresseerd is, dat valt zelfs voor de domste HR doos nog te snappen aan de hand van zijn sollicitatie in combinatie met de economische situatie![]()
quote:17 sollicitaties hier ZONDER reactie. Dus helemaal niets.Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hier ook nog steeds werkloos.
Laatste anderhalve maand ook nauwelijks repliek gekregen op sollicitaties, wel apart. Maar goed, we gaan rustig verder. Heb al eens eerder meegemaakt dat ik 3 maanden na het sturen van een sollicitatie doodleuk werd gebeld met de vraag wanneer ik kon beginnen, dus ach...
quote:Manueel mijnenruimer? Andere functies schieten mij zo snel niet te binnen bij het lezen van je replyOp donderdag 21 oktober 2010 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als zij tien mensen op gesprek hebben gehad, moet je je steeds proberen te onderscheiden van de rest. Kunnen best wat sollicitaties bijzitten om het moeten solliciteren (voor de WW). Als Piles graag wil, kan ie dat op dit soort manieren duidelijk laten blijken
.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Manueel mijnenruimer? Andere functies schieten mij zo snel niet te binnen bij het lezen van je reply
In algemene zin heb je verder gelijk hoor, daar niet van.
quote:Dat er 10 gegadigden zijn, waarvan een deel uit sollicitatieplicht? Dat lijkt me sterk.Op donderdag 21 oktober 2010 20:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Dat geldt voor alle functies waarop veel gesolliciteerd wordt. En dat zijn er genoeg tegenwoordig. Veel mensen die een sollicitatieplicht voor hun uitkering hebben en dus ook schrijven zonder dat ze 100% geïnteresseerd zijn.
quote:Kan toch?Op donderdag 21 oktober 2010 20:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat er 10 gegadigden zijn, waarvan een deel uit sollicitatieplicht? Dat lijkt me sterk.
quote:Nou bedankt, jou neem ik dus niet aan.Op donderdag 21 oktober 2010 19:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Da's natuurlijk een beetje onzin. Hij moet bellen omdat ie best enig tempo mag verwachten. Dat ie geinteresseerd is, dat valt zelfs voor de domste HR doos nog te snappen aan de hand van zijn sollicitatie in combinatie met de economische situatie![]()
Mijn succes met vacatures onder m'n niveau is nul tot op heden. Drie keer afgewezen omdat ze bang waren dat ik snel weer weg zou zijn.
Het valt niet mee voor mij deze keer helaas.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef JDx het volgende:
Fieuwww... begon echt in de financiele shit te raken, maar ben de komende 3 a 4 maanden gered. Bij mijn ma op het werk gaan ze over op een ander administratie pakket, dus gaan ze een tijdje beide pakketten draaien. Mag daar 4 dagen in de week werken tegen minimumloon (voor 4 dagen), maar who cares!
Edit: en natuurlijk solliciteren vanuit een baan, wil ook wel helpen!
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 21:23 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou bedankt, jou neem ik dus niet aan.
quote:dat is altijd zoOp vrijdag 22 oktober 2010 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
wow, woensdag nog een sollicitatiegesprek, terwijl ik dus al een baan heb. Maar functie van 't gesprek is wel vele malen beter
ben benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |