abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87486593
had gesolliciteerd op een baan als personeelsadviseur en kreeg gisteren een reactie terug:

• op de functie waren 70 reacties afgekomen, en waren ze al uitgekomen
• op de functie hr-medewerker waren 150 reacties afgekomen...

op die manier maak je als starter weinig kans natuurlijk. Hopen dat de markt weer snel aantrekt!

[ Bericht 3% gewijzigd door Leonidas82 op 13-10-2010 09:53:24 ]
pi_87486937
damn

dus zo hoog ligt het aantal reacties...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:26:05 #153
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_87487784
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn

Dat is per functie verschillend. Of zoek je ook in die richting?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_87489358
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn

Ik reageer ook op advertenties waar 50+ reacties op komen steeds (tenminste van diegene waarvan ik het weet).
pi_87489795
Het uitzendbureau waarmee ik tot nu toe redelijk kon rondkomen van simpel werk verlegt zijn focus steeds meer naar de wat serieuzere banen. Op zich mooi, maar allemaal in een compleet andere richting, waardoor ik bijna nooit meer aan de vacature-eisen voldoe.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:40:28 #156
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87491678
Motorbloempje en Leo, gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan!

Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
pi_87492449
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:40 schreef caroline88 het volgende:
Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
Idd, keep on tryin' !!

Voor alle werk-zoekenden: Hou de moed er in *O*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:09:26 #158
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_87492582
Ik zoek technisch personeel (variërend van LBO- tot HBO+), regio 0318
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_87493199
Toch nog gesolliciteerd bij een klein bedrijf als allround medewerker bij een grafisch bedrijf (moet toch iets he..)
pi_87493317
Tjah, als ik het tegenkom reageer ik er ook wel op.
pi_87494498
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie.. _O-

Nu nog even de telefoon afwachten! *O*
pi_87498326
Veel succes ermee :)
pi_87499998
Waar blijven alle grafische vacatures! :( Er zijn er zo weinig.
pi_87500790
Sprak zojuist een vriend van me

Hij studeert binnenkort af, overweegt bijstand aan te vragen, zwart bij te beunen en dan al z'n tijd in zijn favo hobby steken, namelijk: muziek maken.

Kijk zo kan het ook ^O^
pi_87501439
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie.. _O-

450 :{. Welke functie was dat dan, als ik zo vrij mag zijn?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87502216
Goed topic dit. Vooral fijn om te zien dat je niet de enige bent. Ben nu slechts 1.5 maand werkloos, maar raak er al aardig depressief van. Je wilt dingen aanpakken, vlammen, gas geven. Maar je kunt niets en voelt je machteloos.

Heb inmiddels enkele sollicitatiebrieven geschreven. Wat ik bij zo'n motivatie vooral lastig vindt, is het aangeven waarom je voor een bepaalde organisatie kiest. Vaak val je toch in standaard praatjes die niet onderscheidend zijn en ook niet bij dat bedrijf passen, zoals 'ik voel me verbonden met uw bedrijfscultuur', blablabla.

Hebben jullie nog tips voor deze passage in de motivatiebrief.

Allen veel succes. We zullen het nodig hebben.
  Redactie Frontpage woensdag 13 oktober 2010 @ 17:32:20 #167
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_87502263
Hoi :W

Bijna klaar met m'n opleiding, en ik ben maar alvast begonnen met solliciteren. Krijg godzijdank ook een uitkering (WIJ-regeling, zit dus ook een werk-leeraanbod aan vast) maar wil het liefste gewoon aan het werk. En als ik deze pagina zo lees gaat dat niet makkelijk worden :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_87502791
Net gesprek gehad, liep niet helemaal vloeiend -O- Ik had me veel meer moeten/kunnen verkopen. Maar verder wel 'leuk' om weer een gesprek te voeren. Kreeg ook nog een mailtje van uzb of ze m'n cv mogen aanbieden bij wat bedrijven, altijd ^O^
pi_87502806
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:31 schreef dendraaier het volgende:
Goed topic dit. Vooral fijn om te zien dat je niet de enige bent. Ben nu slechts 1.5 maand werkloos, maar raak er al aardig depressief van. Je wilt dingen aanpakken, vlammen, gas geven. Maar je kunt niets en voelt je machteloos.

Heb inmiddels enkele sollicitatiebrieven geschreven. Wat ik bij zo'n motivatie vooral lastig vindt, is het aangeven waarom je voor een bepaalde organisatie kiest. Vaak val je toch in standaard praatjes die niet onderscheidend zijn en ook niet bij dat bedrijf passen, zoals 'ik voel me verbonden met uw bedrijfscultuur', blablabla.

Hebben jullie nog tips voor deze passage in de motivatiebrief.

Allen veel succes. We zullen het nodig hebben.
Helemaal gelijk in, werken doe je omdat je dat leuk vind of omdat je geld wilt verdienen, en speciaal werken bij een bedrijf doe je omdat ze of goed bekend staan of omdat ze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden hebben...

Toen ik begon bij het bedrijf waar ik nu tijdelijk werk heb ik daar 3 dagen in pak rond gelopen omdat ik bij het idee van een dealer had dat je in pak moet rondlopen :P, alleen de verkoop draagt een pak, dus ik hoefde geen pak want de rest is gewoon casual... Bedrijfscultuur kom je pas achter als je er werkt
pi_87503768
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:34 schreef tijdrenner het volgende:
Waar blijven alle grafische vacatures! :( Er zijn er zo weinig.
http://vacature.monsterbo(...)erland-91393909.aspx

Moet je wel naar Zeeland komen :P
pi_87504146
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:31 schreef dendraaier het volgende:
Ik ken het depressieve. Ben gisteren zelfs naar de supermarkt gefietst zodat ik tenminste wat sociaal contact had, beetje triest. Maar altijd alleen thuis zitten is ook niks.

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:19 schreef Piles het volgende:

[..]

http://vacature.monsterbo(...)erland-91393909.aspx

Moet je wel naar Zeeland komen :P
Dat is steeds het probleem.. Als er eens een vacature is, is hij te ver weg. En er komen 300+ reacties op.
pi_87506791
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:31 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Ik ken het depressieve. Ben gisteren zelfs naar de supermarkt gefietst zodat ik tenminste wat sociaal contact had, beetje triest. Maar altijd alleen thuis zitten is ook niks.
[..]

Dat is steeds het probleem.. Als er eens een vacature is, is hij te ver weg. En er komen 300+ reacties op.
Ik eet doordeweeks altijd bij mijn ouders, mijn jongere broertjes wonen nog thuis en het scheelt me avondeten. Maar ik doe het voornamelijk zodat het de dag een beetje breekt, kan je je praatje kwijt en je ziet mensen onderweg etc.
pi_87507840
1,5 maand werkloos valt opzich wel mee. Gemiddeld duurt het 3 maanden van baan naar baan. Dit is incl solliciteren, gesprekken tot de daadwerkelijke start (vaak is dat ook een paar weken later).

Kan is anders voor nood niet ff het callcenter in? Doe ik nu ook..

Om de tijd te doden, ben ik gewoon elke dag op tijd opgestaan, huishouden gedaan, boeken gelezen, trimmen, koffie drinken bij mijn vader (is vaak thuis i.v.m. deeltijd-WW) en gezellig met de hond stoeien, mijn internetbedrijf verder opzetten enzovoort. Dan raast de tijd voorbij!

Sporten, sociaal contact zoeken en miss een cursus oppakken kan wonderen doen.
pi_87508113
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:47 schreef Piles het volgende:
Net gesprek gehad, liep niet helemaal vloeiend -O- Ik had me veel meer moeten/kunnen verkopen. Maar verder wel 'leuk' om weer een gesprek te voeren. Kreeg ook nog een mailtje van uzb of ze m'n cv mogen aanbieden bij wat bedrijven, altijd ^O^
Uzb's laat ik nog steeds links liggen. Ook bij werving- en selectiebureaus ingeschreven? Die zouden voor jou wel iets moeten kunnen betekenen, lijkt me :).
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:19:32 #175
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87508344
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:

Oei dat is wel heel erg spannend, ik hoop dat hij snel rinkelt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')