abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87456591
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
open anders een topic over het nut van sociale media bij het zoeken naar werk!
Nou dat lijkt me niet nodig, ik heb gezegd wat ik wil zeggen, wellicht dat iemand een leuke site weet met tips hoe je Twitter e.d. kan gebruiken bij het zoeken naar een baan ofzo.
pi_87456884
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, ik zoek ook steeds meer buiten de grafische wereld, het is teveel een markt van smaak, je kan niet goed of slecht zijn. Ze kunnen je afwijzen op bijna alle mogelijke dingen, het is echt een rare markt. Als ik dit vroeger wist had ik het grafische mooi als hobby gehouden en was ik één duidelijk vak gaan leren.

In de grafische wereld ben je niet echt iets, het is té artistiek, beetje als acteur, je moet net geluk hebben, maar anders beland je gewoon in een ongeschoold baantje.
Inderdaad, ik heb echt spijt van mijn opleiding, ik zat dan op het mediacollega van amsterdam, echt een slechte school was dat, alle programma's beheers ik niet omdat ik goed geluisterd en braaf opdrachtjes gemaakt heb, maar omdat ik zelf alles heb aangeleerd qua gebruik, ik heb het gevoel dat ik 4 jaar van mijn leven heb weggegooid... Alleen met stage zelf heb ik nog best veel bijgeleerd, maar met school... nee...
De helft van mijn klas is door gaan stromen naar grafische vormgeving (die starten nu in het 2e jaar) maar de andere helft die geslaagd is, is er maar 1 die iets doet waar de opleiding mee te maken heeft.

Ik hoop dat ik in een bedrijf kan stromen en daar gewoon een curus mag volgen voor 1 dag in de week of op een avond, want naar school wil ik echt niet meer.
pi_87457125
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:30 schreef Sanchos het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb echt spijt van mijn opleiding, ik zat dan op het mediacollega van amsterdam, echt een slechte school was dat, alle programma's beheers ik niet omdat ik goed geluisterd en braaf opdrachtjes gemaakt heb, maar omdat ik zelf alles heb aangeleerd qua gebruik, ik heb het gevoel dat ik 4 jaar van mijn leven heb weggegooid... Alleen met stage zelf heb ik nog best veel bijgeleerd, maar met school... nee...
De helft van mijn klas is door gaan stromen naar grafische vormgeving (die starten nu in het 2e jaar) maar de andere helft die geslaagd is, is er maar 1 die iets doet waar de opleiding mee te maken heeft.

Ik hoop dat ik in een bedrijf kan stromen en daar gewoon een curus mag volgen voor 1 dag in de week of op een avond, want naar school wil ik echt niet meer.
Ja ik zit soms zelfs te denken om weer een opleiding te gaan doen (ik word 29 in april), maarja, dan kan ik mijn huis etc helemaaal niet meer betalen. Maar ik kan gewoon veel meer dan wat er op papier staat.

En inderdaad al mijn oud-klasgenoten doen nu ook iets anders, sommige werken ergens via via (1 bij zn pa een ander bij een kennis van zijn pa), eentje doet jongerenwerk, eentje zit nog steeds op school, etc. Ik hoop ook stiekem ergens op een baan inclusief cursus ofzo, liefst met een test vantevoren ofzo dat je ook echt kan laten zien dat je meer kan.
pi_87457396
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja ik zit soms zelfs te denken om weer een opleiding te gaan doen (ik word 29 in april), maarja, dan kan ik mijn huis etc helemaaal niet meer betalen. Maar ik kan gewoon veel meer dan wat er op papier staat.

En inderdaad al mijn oud-klasgenoten doen nu ook iets anders, sommige werken ergens via via (1 bij zn pa een ander bij een kennis van zijn pa), eentje doet jongerenwerk, eentje zit nog steeds op school, etc. Ik hoop ook stiekem ergens op een baan inclusief cursus ofzo, liefst met een test vantevoren ofzo dat je ook echt kan laten zien dat je meer kan.
In Groningen is toch zat Callcenterwerk bij KPN? :@ Helpdesk e.d. ( Dat is mensen helpen en niet vervelend uitbellen rond etenstijd).
dag
pi_87457556
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:45 schreef Peter het volgende:

[..]

In Groningen is toch zat Callcenterwerk bij KPN? :@ Helpdesk e.d. ( Dat is mensen helpen en niet vervelend uitbellen rond etenstijd).
Toevallig nog gereageerd op een Callcentre afgelopen vrijdag. Geen vaste uren, beperkte reiskosten vergoeding en een mimimumloon.

Kwam erop neer dat ik er nog niet van rond kan komen en zelf nog benzine bij moet leggen.

Denk dat ik een deel van mijn huis ga verhuren (vorig jaar ook gedaan) en mocht ik dan iets vinden buiten Emmen heb ik in ieder geval wat geld om ergens een kamer/appartementje te huren.
pi_87457922
Een eigen Bedrijfje beginnen dan? Zijn projecten voor binnen UWV/KvK..
dag
pi_87458116
Heb al een eigen bedrijf, kan er alleen niet van rondkomen. Daarom wil ik een baantje voor de vaste lasten en mijn eigen bedrijf langzaam uitbreiden.
pi_87458320
Waar schort het hem aan bij je eigen bedrijf? Slechte marketing? MAtig product? Geen terugkerende klanten? Of is het iets waar je zelf absoluut niks aan kunt doen?
dag
pi_87458348
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef Peter het volgende:
Een eigen Bedrijfje beginnen dan? Zijn projecten voor binnen UWV/KvK..
heb je een link naar die projecten ?
pi_87460647
Yups

Grafisch is het niks (niet dat ik die richting heb gedaan, ik deed international business).
Ik woon in het diepe zuiden van het land en vrienden van mij deden die richting. Maar het is ook niet helemaal je van het bij het zoeken en vinden van een baan voor grafisch geschoolden.

Het nadeel is ook dit:
Je moet met zo'n studie constant bezig blijven, anders verlies je alle kennis.
pi_87463225
Dan even een vraagje, dit zijn alle taken die ik moet verrichten:

Verkooporders invoeren, klanten aanspreken en opvangen, orders in de gaten houden, orders controleren, auto’s controleren, leningen aanvragen en controleren, bijspringen met de verkoop, werkorders maken en doorgeven, picklisten maken en doorgeven, inplannen aflevering auto’s, Aflevergesprek voeren, artikelen bestellen, klachten oplossen en af en toe de boekhouding.

Welke opleiding/cursus past hier het beste bij? ik vraag mij af of dit geschoold werk is? mijn collega's zeggen allemaal dat je een diploma administratief commercieel medewerker nivo 3 moet hebben voor dit werk, nu vind ik dat een beetje bullshit want ik was binnen 3 weken helemaal ingewerkt (dat geven mijn eigen collega's ook aan). Je kan mij niet vertellen dat wat ik in 3 jaar op school moet hebben in 3 weken kan leren, (met nederlands, wiskunde afgezien), nu heb ik niet zulke hoge verwachtingen meer van scholen, maar toch.

Maar mijn baan komt ook op neer dat je echt heeeel veel moet meedenken en problemen moet oplossen.
pi_87463818
vandaag weer her en der gesolliciteerd, ik vind het wel vreemd dat als je werk op het station wil je via internet moet solliciteren
pi_87464262
Ik begin weer stilaan mijn moed te hervinden. Vorige week gereageerd op een leuke vacature en gisteren nog drie andere gevonden. Natuurlijk zegt dat nog niks, maar het is een kans :).
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_87465180
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:25 schreef Sanchos het volgende:
Dan even een vraagje, dit zijn alle taken die ik moet verrichten:

Verkooporders invoeren, klanten aanspreken en opvangen, orders in de gaten houden, orders controleren, auto’s controleren, leningen aanvragen en controleren, bijspringen met de verkoop, werkorders maken en doorgeven, picklisten maken en doorgeven, inplannen aflevering auto’s, Aflevergesprek voeren, artikelen bestellen, klachten oplossen en af en toe de boekhouding.

Welke opleiding/cursus past hier het beste bij? ik vraag mij af of dit geschoold werk is? mijn collega's zeggen allemaal dat je een diploma administratief commercieel medewerker nivo 3 moet hebben voor dit werk, nu vind ik dat een beetje bullshit want ik was binnen 3 weken helemaal ingewerkt (dat geven mijn eigen collega's ook aan). Je kan mij niet vertellen dat wat ik in 3 jaar op school moet hebben in 3 weken kan leren, (met nederlands, wiskunde afgezien), nu heb ik niet zulke hoge verwachtingen meer van scholen, maar toch.

Maar mijn baan komt ook op neer dat je echt heeeel veel moet meedenken en problemen moet oplossen.
Het lijkt met dat je dit met een diploma van de middelbare school nog wel kan. Ik denk dat een diplomaeis ook vaak gebruikt wordt als "stok om mee te slaan", wanneer de sollicitant niet als goed genoeg wordt beoordeeld.
pi_87465886
Iemand nog een technische functie of iemand die een verbeterfunctie in de techniek zoekt?
Pm ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87478921
Morgenochtend 9 uur een sollicitatiegesprek!

Voor groepsvervoer-chauffeur, part-time.

Ik hou jullie up to date !
pi_87480046
Contract wordt niet verlengd sta eind van de maand op straat. Wilde zelf ook wel weg mn baas spoort echt niet namelijk. Maar toch als jke straks zonder werk zit komt nu beetje rauw op mn dak.
pi_87486593
had gesolliciteerd op een baan als personeelsadviseur en kreeg gisteren een reactie terug:

• op de functie waren 70 reacties afgekomen, en waren ze al uitgekomen
• op de functie hr-medewerker waren 150 reacties afgekomen...

op die manier maak je als starter weinig kans natuurlijk. Hopen dat de markt weer snel aantrekt!

[ Bericht 3% gewijzigd door Leonidas82 op 13-10-2010 09:53:24 ]
pi_87486937
damn

dus zo hoog ligt het aantal reacties...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:26:05 #153
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_87487784
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn

Dat is per functie verschillend. Of zoek je ook in die richting?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_87489358
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn

Ik reageer ook op advertenties waar 50+ reacties op komen steeds (tenminste van diegene waarvan ik het weet).
pi_87489795
Het uitzendbureau waarmee ik tot nu toe redelijk kon rondkomen van simpel werk verlegt zijn focus steeds meer naar de wat serieuzere banen. Op zich mooi, maar allemaal in een compleet andere richting, waardoor ik bijna nooit meer aan de vacature-eisen voldoe.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 12:40:28 #156
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87491678
Motorbloempje en Leo, gefeliciteerd en veel succes met je nieuwe baan!

Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
pi_87492449
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:40 schreef caroline88 het volgende:
Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
Idd, keep on tryin' !!

Voor alle werk-zoekenden: Hou de moed er in *O*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:09:26 #158
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_87492582
Ik zoek technisch personeel (variërend van LBO- tot HBO+), regio 0318
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_87493199
Toch nog gesolliciteerd bij een klein bedrijf als allround medewerker bij een grafisch bedrijf (moet toch iets he..)
pi_87493317
Tjah, als ik het tegenkom reageer ik er ook wel op.
pi_87494498
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie.. _O-

Nu nog even de telefoon afwachten! *O*
pi_87498326
Veel succes ermee :)
pi_87499998
Waar blijven alle grafische vacatures! :( Er zijn er zo weinig.
pi_87500790
Sprak zojuist een vriend van me

Hij studeert binnenkort af, overweegt bijstand aan te vragen, zwart bij te beunen en dan al z'n tijd in zijn favo hobby steken, namelijk: muziek maken.

Kijk zo kan het ook ^O^
pi_87501439
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie.. _O-

Nu nog even de telefoon afwachten! *O*
450 :{. Welke functie was dat dan, als ik zo vrij mag zijn?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')