Nou dat lijkt me niet nodig, ik heb gezegd wat ik wil zeggen, wellicht dat iemand een leuke site weet met tips hoe je Twitter e.d. kan gebruiken bij het zoeken naar een baan ofzo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
open anders een topic over het nut van sociale media bij het zoeken naar werk!
Inderdaad, ik heb echt spijt van mijn opleiding, ik zat dan op het mediacollega van amsterdam, echt een slechte school was dat, alle programma's beheers ik niet omdat ik goed geluisterd en braaf opdrachtjes gemaakt heb, maar omdat ik zelf alles heb aangeleerd qua gebruik, ik heb het gevoel dat ik 4 jaar van mijn leven heb weggegooid... Alleen met stage zelf heb ik nog best veel bijgeleerd, maar met school... nee...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, ik zoek ook steeds meer buiten de grafische wereld, het is teveel een markt van smaak, je kan niet goed of slecht zijn. Ze kunnen je afwijzen op bijna alle mogelijke dingen, het is echt een rare markt. Als ik dit vroeger wist had ik het grafische mooi als hobby gehouden en was ik één duidelijk vak gaan leren.
In de grafische wereld ben je niet echt iets, het is té artistiek, beetje als acteur, je moet net geluk hebben, maar anders beland je gewoon in een ongeschoold baantje.
Ja ik zit soms zelfs te denken om weer een opleiding te gaan doen (ik word 29 in april), maarja, dan kan ik mijn huis etc helemaaal niet meer betalen. Maar ik kan gewoon veel meer dan wat er op papier staat.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:30 schreef Sanchos het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb echt spijt van mijn opleiding, ik zat dan op het mediacollega van amsterdam, echt een slechte school was dat, alle programma's beheers ik niet omdat ik goed geluisterd en braaf opdrachtjes gemaakt heb, maar omdat ik zelf alles heb aangeleerd qua gebruik, ik heb het gevoel dat ik 4 jaar van mijn leven heb weggegooid... Alleen met stage zelf heb ik nog best veel bijgeleerd, maar met school... nee...
De helft van mijn klas is door gaan stromen naar grafische vormgeving (die starten nu in het 2e jaar) maar de andere helft die geslaagd is, is er maar 1 die iets doet waar de opleiding mee te maken heeft.
Ik hoop dat ik in een bedrijf kan stromen en daar gewoon een curus mag volgen voor 1 dag in de week of op een avond, want naar school wil ik echt niet meer.
In Groningen is toch zat Callcenterwerk bij KPN?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja ik zit soms zelfs te denken om weer een opleiding te gaan doen (ik word 29 in april), maarja, dan kan ik mijn huis etc helemaaal niet meer betalen. Maar ik kan gewoon veel meer dan wat er op papier staat.
En inderdaad al mijn oud-klasgenoten doen nu ook iets anders, sommige werken ergens via via (1 bij zn pa een ander bij een kennis van zijn pa), eentje doet jongerenwerk, eentje zit nog steeds op school, etc. Ik hoop ook stiekem ergens op een baan inclusief cursus ofzo, liefst met een test vantevoren ofzo dat je ook echt kan laten zien dat je meer kan.
Toevallig nog gereageerd op een Callcentre afgelopen vrijdag. Geen vaste uren, beperkte reiskosten vergoeding en een mimimumloon.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:45 schreef Peter het volgende:
[..]
In Groningen is toch zat Callcenterwerk bij KPN?Helpdesk e.d. ( Dat is mensen helpen en niet vervelend uitbellen rond etenstijd).
heb je een link naar die projecten ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:59 schreef Peter het volgende:
Een eigen Bedrijfje beginnen dan? Zijn projecten voor binnen UWV/KvK..
http://www.startbedrijf.nl/artikel/bedrijf-starten-met-uitkeringquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:11 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
heb je een link naar die projecten ?
Het lijkt met dat je dit met een diploma van de middelbare school nog wel kan. Ik denk dat een diplomaeis ook vaak gebruikt wordt als "stok om mee te slaan", wanneer de sollicitant niet als goed genoeg wordt beoordeeld.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:25 schreef Sanchos het volgende:
Dan even een vraagje, dit zijn alle taken die ik moet verrichten:
Verkooporders invoeren, klanten aanspreken en opvangen, orders in de gaten houden, orders controleren, auto’s controleren, leningen aanvragen en controleren, bijspringen met de verkoop, werkorders maken en doorgeven, picklisten maken en doorgeven, inplannen aflevering auto’s, Aflevergesprek voeren, artikelen bestellen, klachten oplossen en af en toe de boekhouding.
Welke opleiding/cursus past hier het beste bij? ik vraag mij af of dit geschoold werk is? mijn collega's zeggen allemaal dat je een diploma administratief commercieel medewerker nivo 3 moet hebben voor dit werk, nu vind ik dat een beetje bullshit want ik was binnen 3 weken helemaal ingewerkt (dat geven mijn eigen collega's ook aan). Je kan mij niet vertellen dat wat ik in 3 jaar op school moet hebben in 3 weken kan leren, (met nederlands, wiskunde afgezien), nu heb ik niet zulke hoge verwachtingen meer van scholen, maar toch.
Maar mijn baan komt ook op neer dat je echt heeeel veel moet meedenken en problemen moet oplossen.
Dat is per functie verschillend. Of zoek je ook in die richting?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn
dus zo hoog ligt het aantal reacties...
Ik reageer ook op advertenties waar 50+ reacties op komen steeds (tenminste van diegene waarvan ik het weet).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:46 schreef BeardedDragon het volgende:
damn
dus zo hoog ligt het aantal reacties...
Idd, keep on tryin' !!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:40 schreef caroline88 het volgende:
Ja weinig vacatures, veel reacties. Weinig bemoedigend maar ik geloof toch dat de aanhouder wint.
450quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:00 schreef hertjesftw het volgende:
Vandaag mijn 2 de gesprek gehad, ik was samen met nog 1 iemand over. Er hadden zo'n 450 mensen gereageerd of die functie..![]()
Nu nog even de telefoon afwachten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |