abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87033289
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:25 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik vind het ook een vreemde zaak. Er is blijkbaar niemand die er inhoudelijk op in kan gaan. Ethiraseth kan ook nog steeds niet aangeven hoe het wel moet en dat terwijl hij toch als een van de hardste aan het schreeuwen is.
Volgens mij missen ze het punt dat je er niet altijd op vooruit kunt gaan, zeker niet in tijden van crisis.
pi_87033300
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:24 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is zo mooi dat dit land kapot zou gaan aan rechts beleid, het buitenland zou ons uitspugen etc. Het enige wat je nu leest is symboolpolitiek, populisten politiek en gebrek aan visie.

Ach ach.
Wat dacht je van allebei tegelijk?

Nederland vraagt of we minder X mogen betalen, of verdrag Y misschien ook aangepast kan worden zodat we de burgerrechten nog beter kunnen inperken, etc. De andere landen zeggen nee, dus het gaat niet door, maar de reputatie en de onderhandelingspositie van ons gaan er wel op achteruit.
^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 19:28:44 ]
pi_87033306
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat is dan ook het belangrijkste argument tegen dit akkoord. Maar de rechtse usual suspects, zoals Scorpie, lullen hier gewoon overheen.
Noem je me nou serieus rechts? Grappenmaker _O-
pi_87033311
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "zal gewoon niet gebeuren" en "verander je niet zo maar even". In mijn ogen haal je niet zo gek veel uit het verkleinen van de beide Kamers, maar ik zie ook niet de noodzaak van het huidige aantal volksvertegenwoordigers.
Nee maar er zijn enorme mogelijkheden tot hervormingen in de zorg / onderwijs / huizenmarkt / arbeidsmarkt en daar wordt alles met fluwelen handschoenen aangepakt :') . Ik ben het met je eens dat het huidig aantal volksvertegenwoordigers best een discussie punt mag zijn maar om dat nu te willen veranderen terwijl er ook een begin had kunnen maken met échte hervormingen is gewoon laffe bende wat niet goed te praten valt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87033318
quote:

[..]

En dat is dan ook het belangrijkste argument tegen dit akkoord.
Ben ik het mee eens. Maar helaas is tegenwoordig een groot deel van de politiek schijn-politiek.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_87033327
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 8 jaar Paars waren een leuk voorzetje, maar elk ander kabinet had minstens hetzelfde resultaat, zo niet beter resultaat bereikt onder de economische voorspoed die we toen meemaakten. En nee, die voorspoed werd niet gecreeerd door Paars.
Dat is maar zeer de vraag. Juist doordat VVD en PvdA een brug wisten te slaan konden bepaalde hervormingen doorgevoerd worden die voor die tijd onvoorstelbaar waren (vanwege grote sociale conflicten).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87033330
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Moslim-haters bestempel ik idd per definitie als rechtse rakkers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87033337
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar er zijn enorme mogelijkheden tot hervormingen in de zorg / onderwijs / huizenmarkt / arbeidsmarkt en daar wordt alles met fluwelen handschoenen aangepakt :')
Waarom zijn die hervormingen nodig?
And I never will
pi_87033351
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:23 schreef Avey het volgende:

[..]

Ik snap het niet meer. Er zitten mensen te zeuren over hervormingen, en dan wordt over dit punt gezegd dat ze dat maar niet moeten doen omdat 'je dat niet zomaar even verandert'...
Omdat ze andere belangrijkere geldvretende zaken (zorg/woning markt/sociale zekerheid) gewoon niet veranderen(!). Zo heel moeilijk is dat toch niet? Het is niet constructief aanpakken van problemen. Om gek van te worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87033354
quote:

[..]

En dat is dan ook het belangrijkste argument tegen dit akkoord. Maar de rechtse usual suspects, zoals Scorpie, lullen hier gewoon overheen.
Zo zijn er aan beide zijden van het politieke spectrum usal suspects ;).

Een belangrijk kritiekpunt is inderdaad dat bepaalde zaken gewoonweg niet aangepakt worden, maar ik zie het niet gelijk als tegenargumenten. Als het stukje symbool-politiek aangevuld was met een goed inhoudelijk verhaal dan kon ik me er ook meer in vinden.
pi_87033375
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Avey het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens. Maar helaas is tegenwoordig een groot deel van de politiek schijn-politiek.
Een slecht excuus natuurlijk, dit soort halfbakken akkoorden kunnen wij ons niet veroorloven tijdens dit soort periodes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87033378
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsof je alleen zou moeten bezuinigen als je een tekort hebt :') Dat is zo 1990. Ik hoop niet dat je in de financiele sector werkt, want dan zou je dit gerust een blunder van jewelste noemen. Omzetvergroting is 99.9% ook onderdeel van een bezuinigingsplan.
Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar belastingverhogingen, zoals de BTW-verhoging voor concertkaarten, zijn geen bezuinigingen, zoals Avey beweert. Ik vind het best als je zegt dat die belastingverhogingen, zoals voorgesteld door dit PVV-VVD-CDA-kabinet, nodig zijn om de overheidsbegroting in balans te krijgen, maar bezuinigingen zijn het niet.
pi_87033392
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Avey het volgende:

[..]

omdat de verzorgingsstaat wel eens een upgrade naar de 21e eeuw kan gebruiken.
pi_87033414
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

op welke partij stem je dan?
pi_87033417
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moslim-haters bestempel ik idd per definitie als rechtse rakkers.
Ah, de name calling is alweer begonnen, nu bash ik weer moslims :D
Heb je wat frustraties over het regeerakkoord dat je even moet afreageren op iemand jongen? Of vind je het gewoon leuk hier wat te trollen? :)

Vooruit, humour me. Geef me eens een quote waarin ik zeg dat ik moslims haat. Lukt je dat niet, dan verwacht ik of een excuusje of dat je gewoon even je digitale muil dicht houdt met je ongefundeerde bschuldigingen :) :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2010 19:32:13 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 19:31:43 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87033424
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nogmaals, waar haal je het vandaag? Geef eens een directe link.
http://www.scribd.com/doc/38472986/CPB-Analyse

http://www.volkskrant.nl/(...)akkoorden_op_een_rij
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_87033458
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een slecht excuus natuurlijk, dit soort halfbakken akkoorden kunnen wij ons niet veroorloven tijdens dit soort periodes.
Ik vind het ver gaan om dit akkoord halfbakken te noemen. Er wordt nogal wat veranderd, en niet elke verandering is even groot.
And I never will
pi_87033469
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:31 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

op welke partij stem je dan?
CDA. Ben ik nu extreem rechts? :'(
pi_87033479
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:32 schreef Avey het volgende:

[..]

Ik vind het ver gaan om dit akkoord halfbakken te noemen. Er wordt nogal wat veranderd, en niet elke verandering is even groot.
Er worden geen serieuze keuzes gemaakt in de hervorming van de verzorgingsstaat.
pi_87033481
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

omdat de verzorgingsstaat wel eens een upgrade naar de 21e eeuw kan gebruiken.
Ik dacht dat dat begonnen was met de privatisering.
And I never will
pi_87033488
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor ieder andere coalitie ook erg ingewikkeld was om tot een sterk akkoord te komen. Wellicht was daar inhoudelijk wel meer naar bepaalde zaken gekeken en waren die bespreekbaar geworden. Nu blijven bepaalde zaken gewoon liggen omdat anders dit regeerakkoord niet mogelijk was.
pi_87033489
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:33 schreef Avey het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat begonnen was met de privatisering.
Neuh hooguit halfslachtig.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:33:58 #223
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87033507
Kan iemand mij de toegevoegde waarde uitleggen voor het oplossen van de crisis van het omvormen tot 1 politiekorps of snelwegen waar je 130 mag?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87033509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er worden geen serieuze keuzes gemaakt in de hervorming van de verzorgingsstaat.
Tja blijkbaar zijn er minder hervormingen nodig dan sommigen denken. Overigens kosten hervormingen over het algemeen meer.
And I never will
pi_87033536
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:32 schreef Avey het volgende:

[..]

Ik heb in het vorige topic al talloze symboolmaatregelen aangestipt, het hele akkoord zit er vol mee. Ik zie geen enkele daadwerkelijke structurele verandering die de overheidsfinancieen weer op orde kunnen brengen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87033539
Privatisering in de zorg is trouwens een slecht plan, maar dat terzijde. Hervormingen daar, en in de HRA/huursector is wat ik mis aan dit akkoord.
pi_87033545
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan iemand mij de toegevoegde waarde uitleggen voor het oplossen van de crisis van het omvormen tot 1 politiekorps of snelwegen waar je 130 mag?
Kunnen mensen alsjeblieft stoppen met een paar punten eruit pakken die ze niet leuk vinden om er vervolgens een semi-sarcastische opmerking bij te maken?
And I never will
pi_87033550
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan meneer pastoor zondag in de kerk! })
pi_87033559
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb in het vorige topic al talloze symboolmaatregelen aangestipt, het hele akkoord zit er vol mee. Ik zie geen enkele daadwerkelijke structurele verandering die de overheidsfinancieen weer op orde kunnen brengen.
Dan kijk je niet goed :)
And I never will
pi_87033561
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee maar er zijn enorme mogelijkheden tot hervormingen in de zorg / onderwijs / huizenmarkt / arbeidsmarkt en daar wordt alles met fluwelen handschoenen aangepakt :') .
Daarom een gemiste kans. Maar de tegenstellingen op deze gebieden waren simpelweg te groot waarschijnlijk, er is voor de gemakkelijke weg gekozen op dat vlak.
pi_87033570
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:34 schreef Avey het volgende:

[..]

Tja blijkbaar zijn er minder hervormingen nodig dan sommigen denken. Overigens kosten hervormingen over het algemeen meer.
goed daar denk ik anders over. Maar goed ik eigenlijk ook niks anders verwacht bij dit pro-babyboomkabinet.
pi_87033577
quote:
Maximumsnelheid verhogen is een poging fileleed te verzachten, maar met alle op- en afritten in Nederland is dat een nogal loze kreet.
pi_87033589
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar belastingverhogingen, zoals de BTW-verhoging voor concertkaarten, zijn geen bezuinigingen, zoals Avey beweert. Ik vind het best als je zegt dat die belastingverhogingen, zoals voorgesteld door dit PVV-VVD-CDA-kabinet, nodig zijn om de overheidsbegroting in balans te krijgen, maar bezuinigingen zijn het niet.
Goed, ik was wat kort door de bocht. :Y
And I never will
  donderdag 30 september 2010 @ 19:36:11 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87033591
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:10 schreef ethiraseth het volgende:
BTW op concertkaartjes gaat van 6 naar 19%. Hoppa, 13% extra kosten erbij, met dank aan de VVD.
:N

En dan noemt Wilders dat ook nog eens "kunst-bobo's".

Overigens heeft dit via-via ook weer invloed op de veelal gratis festivals in stadsparken en binnensteden, omdat het inhuren van een band ook onder het hogere belastingtarief gaat vallen, dus de organisatoren betalen opeens ook 13% meer voor bands.

Zelfde met alle inhuur van artiesten..... en je trouwerij bandje wordt opeens ook duurder. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87033597
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:29 schreef Avey het volgende:

[..]

Om te bezuinigen natuurlijk, zodat je op de plekken waar het echt er toe doet niet hoeft te kaasschaven.

En in het geval van de woningmarkt: omdat de HRA onbetaalbaar wordt terwijl de sociale woningbouw net zo georganiseerd is als destijds in de DDR, en we door die enorme hoeveelheid inefficiënte overheidsbemoeienis nog steeds met bijna net zo'n grote puinzooi op de woningmarkt zitten als op 6 mei 1945. Daarom.
pi_87033606
quote:
Je pakt selectief een paar punten uit het akkoord hier. Bij elk voorgaand regeerakkoord kan ik die punten ook wel vinden. Bij elk verkiezingsprogramma van iedere partij kun je die punten wel vinden.
pi_87033614
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maximumsnelheid verhogen is een poging fileleed te verzachten, maar met alle op- en afritten in Nederland is dat een nogal loze kreet.
Als er iets niet helpt tegen files is het wel grotere snelheidsverschillen op de snelweg :D
pi_87033634
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

goed daar denk ik anders over. Maar goed ik eigenlijk ook niks anders verwacht bij dit pro-babyboomkabinet.
Pro-babyboom? Waar slaat dat nou weer op?
And I never will
pi_87033636
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:34 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan meneer pastoor zondag in de kerk! })
Kortom, je bevestigd dat je onzin lult ^O^
pi_87033648
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als er iets niet helpt tegen files is het wel grotere snelheidsverschillen op de snelweg :D
Tijdens de ochtendspits verschillen de de snelheden over het algemeen niet zoveel.
pi_87033662
quote:

[..]

Correct. Het enige waar het voor zal zorgen is dat je wat sneller op je werk bent mocht je het geluk hebben op een stuk te moeten forenzen waar geen files zijn.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:37:58 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87033663
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:35 schreef Avey het volgende:

[..]

Dan kijk je niet goed :)
Ik zou van jou nu eindelijk ook wel eens wat inhoudelijke argumentatie willen zien...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_87033667
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:37 schreef Avey het volgende:

[..]

Pro-babyboom? Waar slaat dat nou weer op?
Op de weigering iets te doen aan de uit de klauwen lopende kosten voor het sociale stelsel, de AOW, HRA etc.
pi_87033675
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ondertussen wel mensen met een tintje en andere achtergrond wel anders willen bestraffen dan een volbloed arier. Sorry, try again.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87033691
quote:

[..]

De files op de A2 richting Amsterdam vallen overigens tegenwoordig wel mee sinds de wegverbreding. Tegen alle linkse verwachten op FOK in.
pi_87033714
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou van jou nu eindelijk ook wel eens wat inhoudelijke argumentatie willen zien...
Ik gebruik gewoon het concept regeerakkoord als argumentatie.
And I never will
  donderdag 30 september 2010 @ 19:39:29 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87033737
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:36 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je pakt selectief een paar punten uit het akkoord hier. Bij elk voorgaand regeerakkoord kan ik die punten ook wel vinden. Bij elk verkiezingsprogramma van iedere partij kun je die punten wel vinden.
Sorry hoor, maar ik ben een van de werkenden die de rekening voor de komende jaren mag gaan betalen, dus ik ben op dit moment pas in staat de punten te scannen en deze vielen me op. Wat ik er zo van zie is het een aaneenschakeling van rampen en zoethoudertjes: Snelheid verhogen doet het goed in de kroeg en dat leidt af van het inperken van de rechten van andere bevolkingsgroepen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87033739
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:05 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Zelden zie je zoveel provocatie in één zin als bij jou.

Als dit zo een HEEL HEEL slecht regeer akkoord is, welke regeer akkoorden waren dan ZOO EN ZOO veel beter? En waarom waren deze dat? (kom eens met argumentatie)
Waarom nou weer het verleden er bij pakken? :') Je kunt dat niet erg goed vergelijken gezien de huidige shit storm situatie waar ons land in zit.

quote:
Het is zeker geen 4 jaar stilstand.... voorgaande regeerakkoorden haalden nauwelijks de 30 pagina's en deze zit op 66... daar staat genoeg in om te kunnen stellen dat men een stuk meer progressie in de Nederlandse maatschappij wil als het afgelopen decennia voor ons is gearrangeerd door de politiek.
Het feit dat iets meer pagina's heeft zegt geen ene moer over progressie. Meer is niet altijd beter. Maar dat hoef ik toch niet uit te leggen? :') En het is wel degelijk stilstand op een paar kleine hervormingen na. Ze hadden hier de kans om de zorg / huizenmarkt / sociale zekerheid eindelijk eens aan te pakken en niks wordt rigoureus veranderd.

quote:
Dit is hetzelfde met onze maatschappij..... zolang (let op het woord "veel") veel immigranten ons ervan behouden om als maatschappij onze eigen problemen goed aan te pakken en op een gezonde manier te kunnen evalueren dan mogen deze immigraten wat mij betreft ergens anders naar op zoek (uiteraard diegene die zich willen inzetten zijn van harte welkom).
Sinds wanneer behoeden immigranten ons om de problemen aan te pakken? :') De huidige problemen in ons land komen toch door andere zaken.

quote:
En als je structuur in een complexe hedendaagse maatschappij wilt aanbrengen, dat zo afhankelijk is van snelheid en structuur, dan zijn er nu eenmaal fusies tussen privacy gevoelige onderwerpen en de maatschappij noodzakelijk. Wij zijn toch allemaal onschuldige goede burgers, dus waarom gaan we hier zo een drama van lopen maken?
Natuurlijk heb ik en anderen niks te verbergen maar de overheid heeft zich niks te maken met hetgeen wat ik doe of wat ik uitspook. Dit zijn maatregelen om een kleine groep aan te pakken die gevolgen hebben voor iedereen. Leve de overheid :')

...

En vandaar zei ik dus op je betoog .. hahahahahhaha :')
pi_87033740
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:37 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Tijdens de ochtendspits verschillen de de snelheden over het algemeen niet zoveel.
Dus heeft mogelijk 130 kunnen rijden geen nut :P.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Correct. Het enige waar het voor zal zorgen is dat je wat sneller op je werk bent mocht je het geluk hebben op een stuk te moeten forenzen waar geen files zijn.
Die winst zal minimaal zijn omdat je vaak toch een groot deel van je tijd kwijt bent op weg van en naar de snelweg :P. Op de file 's ochtends het bedrijventerrein op en 's middags er af win je niks gok ik :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')