Of bij de afdeling chirurgie..quote:Op donderdag 30 september 2010 14:57 schreef Spektor het volgende:
[..]
Ik ben het ook wel eens met het feit dat even een andere omgeving kan zorgen voor frisse kijk op dingen en in jouw geval zal het roken daar vast een goede gelegenheid voor zijn, maar er zijn genoeg banen te bedenken waarbij roken de efficiëntie op de werkvloer niet ten goede komt, bijvoorbeeld dus bij een callcenter.
Dat is het hem juist, als ik een uur intensief bezig ben kan ff een wandeling ervoor zorgen dat ik mijn denkpatroon onderbreek, zeker als ik ergens op vastloop. Dan rook ik een peukje, ga weer vers zitten en boem, doorgaan. Productiviteit ten top.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:54 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens eigelijk. Maar achter mn scherm ben ik vaak zo geconcentreerd bezig dat ik soms vastloop, en vind het ook minder uitnodigend om een andere collega die bezig is te storen...
Locatie kan onbelangrijk zijn, maar ik vind het wel meespelen hoor!
Ik ken wel van die mensen, die werken gewoon zo traag dat ze vrijwel geen behoefte hebben aan pauze, omdat ze al pauze hebben tijdens hun werk.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:55 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ook, maar geen enkel mens kan zich 8 uur lang even gefocussed op iets richten..
dan las ik het verkeerd, ik doe het dus ook zo, elk uur ff roken, frisse buitenlucht, en een andere visie erop..quote:Op donderdag 30 september 2010 15:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat is het hem juist, als ik een uur intensief bezig ben kan ff een wandeling ervoor zorgen dat ik mijn denkpatroon onderbreek, zeker als ik ergens op vastloop. Dan rook ik een peukje, ga weer vers zitten en boem, doorgaan. Productiviteit ten top.
Maardie schijnen volgens sommige posters productiever te zijn dan 'de rokers', omdat ze dus minder pauzes nemen.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ken wel van die mensen, die werken gewoon zo traag dat ze vrijwel geen behoefte hebben aan pauze, omdat ze al pauze hebben tijdens hun werk.
Ware het niet dat waneer de arbodienst voorbij komt je als bedrijf een flinke prent te pakken hebt.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
![]()
Dat velen jullie voorbeeld maar mogen volgen. Dat niet-roken experiment op de werkvloer is totaal mislukt. 1 grote puinhoop die alleen maar leidt tot een polarisering op de werkvloer.
Ik blijf productief door mijn werkzaamheden af te wisselen, maar dat zal dan niet voor iedereen een optie zijn.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:01 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Maardie schijnen volgens sommige posters productiever te zijn dan 'de rokers', omdat ze dus minder pauzes nemen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat iedereen moet kunnen kiezen voor in de rook zijn of niet. Of die keuze voor rookvrij is omdat iemand een luchtweggehandicapte is, of uit aanstellerij, of zelfs uit onbeheersbare drang anderen te vertellen wat goed voor hun is, ik zie niet in waarom iemand onvrijwillig in andermans rook zou moeten zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Kingstown het volgende:
Een duidelijk signaal om roken weer op de werkplek toe te staan....had nu niemand dit vooraf kunnen bedenken? Erg vreemd dat als je rokers naar buiten jaagt, dat ze binnen niet kunnen werken.
Het rookverbod in de cafe's is al gesneuveld, dus hoogste tijd om het rookverbod op de werkplek ook te laten doen verdwijnen....leuk dat experiment wat nu een paar jaar geduurd heeft, maar eeuwenoude tradities en gewoontes zijn niet van bovenaf te reguleren.
quote:Op donderdag 30 september 2010 15:10 schreef raptorix het volgende:
En hoeveel verliezen we niet door mensen die niet blind kunnen typen?
Ik kies dus voor dat laatste.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:08 schreef Swiffer het volgende:
http://www.arbo-advies.nl/beeldnew.htm
en kijk dan even bij secundaire preventieDit gaat over beeldschermwerk.
Stressoorzaken kunnen zijn:
Secundaire preventie:
mogelijkheden om de klachten niet erger te laten worden zijn:
neem na elk uur beeldschermwerk 10 minuten pauze of doe 10 minuten ander werk
Wist je dat niet?quote:Op donderdag 30 september 2010 15:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Het scheelt dat mijn manager zelf ook rookt.
Maar is het vandaag "bash de roker" dag?
Ik ben productiever in 5 uur dan de meesten in 8quote:Op donderdag 30 september 2010 14:25 schreef Spektor het volgende:
Gedurende een bepaalde tijd ergens moeten zijn? Wat bedoel je?
Mja je had het nog even zelf mogen houdenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:26 schreef raptorix het volgende:
Ik betaal dan wel weer 2500 euro per jaar aan tabaksaccijns, kan een student het weer verzuipen via ze stufi.
"Fok!ken kost maatschappij meer dan rokers."quote:Op donderdag 30 september 2010 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"<insert random theme> kost maatschappij meer dan rokers".
Wtf is de relevantie daar van in deze discussie?
Boehoe, ik ben roker en ze moeten altijd ons hebben? Je hebt er zelf voor gekozen te gaan roken, accepteer dan ook dat er mensen zijn die het niet doen en er moeite mee hebben of probeer hen in ieder geval niet tot last te zijn.quote:
En niet alleen in China. Wegwerkers, chauffeurs, kroegpersoneel..... half NL rookt zich een ongeluk onder hun werk.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zie jij die arbeiders in die fabrieken met een peuk in hun mondhoek het werk doen?
mwehehe doe niet zo opgefokt....quote:Op donderdag 30 september 2010 15:29 schreef Spektor het volgende:
[..]
Boehoe, ik ben roker en ze moeten altijd ons hebben? Je hebt er zelf voor gekozen te gaan roken, accepteer dan ook dat er mensen zijn die het niet doen en er moeite mee hebben of probeer hen in ieder geval niet tot last te zijn.
Ik heb het niet specifiek tegen jou hoor, maar er zijn gewoon zoveel rokers die vinden dat er rekening gehouden moet worden met hun, terwijl ze er zelf voor gekozen hebben tot die categorie te behoren.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:30 schreef Swiffer het volgende:
[..]
mwehehe doe niet zo opgefokt....
Waar lees jij dat ik niet rokers niet snap?? Geen rare conclusies gaan trekken uit een smiley.
In deze discussie gaat het verkapt weeeer over die rokers!! ipv dat het over het feit gaat dat er een werknemer om een bepaalde reden een uur per dag niet op zijn plek zit.?
Ik denk dat men eerst de moslims gaat aanpakken en daarna de rokers.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Spektor het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek tegen jou hoor, maar er zijn gewoon zoveel rokers die vinden dat er rekening gehouden moet worden met hun, terwijl ze er zelf voor gekozen hebben tot die categorie te behoren.
Jij bent gaan roken omdat je ouders het ook deden? Ik vind overigens dat mensen die overtuigd moslim zijn ook nooit echt kritisch nagedacht hebben, maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:48 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik denk dat men eerst de moslims gaat aanpakken en daarna de rokers.
Ik rook niet, ik sport.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:02 schreef Spektor het volgende:
[..]
Jij bent gaan roken omdat je ouders het ook deden? Ik vind overigens dat mensen die overtuigd moslim zijn ook nooit echt kritisch nagedacht hebben, maar dat is een andere discussie.
Wel ja, jaag de samenleving maar op kosten. En er nog trots op zijn ook. En het is nog onsportief ook, lekker makkelijk winnen als je niet rookt.quote:
Ik kan allebei tegelijk!quote:
Hoe jaag ik de samenleving op kosten? Omdat ik langer zal leven dan de niet roker en niet sporter?quote:Op donderdag 30 september 2010 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel ja, jaag de samenleving maar op kosten. En er nog trots op zijn ook. En het is nog onsportief ook, lekker makkelijk winnen als je niet rookt.
Onder andere ja, en dan hebben we nog sportblessures en gebrek aan accijnsinkomsten.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:53 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoe jaag ik de samenleving op kosten? Omdat ik langer zal leven dan de niet roker en niet sporter?
Rokend iemand eruit lopen is veel uitdagender.quote:Onsportief is het overigens niet, roken is een keuze.
Nee, alle kosten voor je ziekenhuis bezoekjes omdat je longen zwart zijn geworden en je kanker hebt gekregen, dat is lekker.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onder andere ja, en dan hebben we nog sportblessures en gebrek aan accijnsinkomsten.
Op mijn vorige werk was ik de enige roker. Als ik dan na tien minuten terug kwam na mijn pauze en weer wilde beginnen, zaten alle vrouwen te roddelen of te lullen over hun kinderen en kleinkinderen. Ik denk echt niet dat ik daar de minst productieve van de hoop was.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:05 schreef Sloggi het volgende:
Tsja. Als je geen dag zonder spuit in je arm kunt word je ontslagen, als je iedere twee uur aan een peuk moet lurken vindt iedereen het best...
Precies hetzelfde inderdaad, kunnen we meteen koffie ook afschaffen. Waarom bij koffie stoppen, thee is net zo erg.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:05 schreef Sloggi het volgende:
Tsja. Als je geen dag zonder spuit in je arm kunt word je ontslagen, als je iedere twee uur aan een peuk moet lurken vindt iedereen het best...
Het scheelt wel 60 mille op een mensenleven, gemiddeld. Ik betaal dus 1000 euro per jaar voor jou, als het niet meer is.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:03 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, alle kosten voor je ziekenhuis bezoekjes omdat je longen zwart zijn geworden en je kanker hebt gekregen, dat is lekker.
Die heb ik op mijn werk ook. Shaggie draaien, even lekker rustig aan doen. Alles bij elkaar inderdaad soms wel een uur niets doen per dag.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:01 schreef Eva4Evah het volgende:
Nou, wat een verrassing. Had zelf ook een collega die minstens 4x per dag even buiten een sigaretje ging roken. Bleef ze minstens een kwartier weg. Ik ging toen ook eens naar beneden om de post te halen, staat ze daar ook gewoon met mensen te ouwehoeren. Vind dat zo asociaal he, hou dan lekker d'r loon in ofzo.
Ja, dat is precies hetzelfde. Daar krijgen we ook kanker vanquote:Op donderdag 30 september 2010 17:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Precies hetzelfde inderdaad, kunnen we meteen koffie ook afschaffen. Waarom bij koffie stoppen, thee is net zo erg.
Vrije keuze is sowieso een illusie en daarnaast zijn er zoveel dingen die je als werknemer en mens onvrijwillig moet doen, dat het nogal selectief is om juist op dit punt een uitzondering te maken.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat iedereen moet kunnen kiezen voor in de rook zijn of niet. Of die keuze voor rookvrij is omdat iemand een luchtweggehandicapte is, of uit aanstellerij, of zelfs uit onbeheersbare drang anderen te vertellen wat goed voor hun is, ik zie niet in waarom iemand onvrijwillig in andermans rook zou moeten zitten.
Dan zou je zeggen, zoek dan een werkgever die zorgt voor een rookvrije werkplek, maar dat is wat te kort door de bocht. Iedereen moet werken immers, en er is altijd meer arbeidsaanbod dan vraag, dus is dat geen vrije keuze.
Slecht management dus..quote:Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef Hathor het volgende:
Pfffft...of ze nou achter hun bureau uit hun neus zitten te vreten of buiten een peuk staan te roken, de productivitiet op de meeste kantoren blijft hetzelfde.
Ja! Schandequote:Op donderdag 30 september 2010 15:36 schreef Spektor het volgende:
[..]
Ik heb het niet specifiek tegen jou hoor, maar er zijn gewoon zoveel Christenen die vinden dat er rekening gehouden moet worden met hun, terwijl ze er zelf voor gekozen hebben tot die categorie te behoren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |