Jaquote:Op zondag 3 oktober 2010 10:08 schreef Vortix het volgende:
Da's mooi kut. Tijdens het uitgaan uiteraard?
nou verwacht ik op zijn minst een verhaal met draken en zwaarden zoals die van mij laatst.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:00 schreef Vronsky het volgende:
pfffft, krakers.
Heb ik vanacht nog wat problemen mee gekregen, kutvolk
Nou, ontzettend komischquote:Op zondag 3 oktober 2010 15:03 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ja.. Gigantische kutavond gehad en aan het einde ook nog mijn jas gestolen
. Ergens heel komisch eigenlijk
.
quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:01 schreef Pumatje het volgende:
Ach,zonder Brabant geen CD-rom, Gloeilamp, Cassetebandje, Videorecorder...
zonder Brabant waren jullie allemaal stelletje primaten gebleven :L
Woehaha!quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:01 schreef Pumatje het volgende:
Ach,zonder Brabant geen CD-rom, Gloeilamp, Cassetebandje, Videorecorder...
zonder Brabant waren jullie allemaal stelletje primaten gebleven :L
Gaan ze natuurlijk allemaal claimen & uitspreken omdat het niet waar isquote:Op zondag 3 oktober 2010 21:12 schreef Rave_NL het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de Amerikaan Edison, de Britten Davy en Swan, de Duitser Göbel en de Rus Lodygin allemaal met een zachte G spraken..
Ik hoop dat je doorhebt hoe erg je jezelf voor lul zet als je durft te beweren dat Philips de gloeilamp heeft uitgevonden..quote:
Gloeilamp hebben ze niet uitgevonden, wel beschikbaar mogelijk gemaakt voor het Nederlandsche publiek, overige zaken.. is dat wel het geval.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik hoop dat je doorhebt hoe erg je jezelf voor lul zet als je durft te beweren dat Philips de gloeilamp heeft uitgevonden..![]()
Hell, de eerste gloeilampenfabriek van Nederland was al 8 jaar aan het ronken toen Philips 'het licht zag'...
quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:21 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Gloeilamp hebben ze niet uitgevonden, wel beschikbaar mogelijk gemaakt voor het Nederlandsche publiek, overige zaken.. is dat wel het geval.
Burn blijft rave
de burn blijft
quote:Gloeilampenfabriek in Nederland
De Rus Achilles de Khotinsky begon op 24 december 1883 in Rotterdam de eerste gloeilampenfabriek van Nederland; N.V. Elektriciteits-Maatschappij, Systeem 'de Khotinsky'. Naast het fabriceren van gloeilampen wilde de onderneming Rotterdam aansluiten op een lichtnet. Twee werknemers van dit bedrijf, Roothaan en Alewijnse, richtten later in Nijmegen een eigen gloeilampenfabriek op. Een paar jaar later, in 1887, begon Johan Boudewijnse de Firma Johan Boudewijnse te Middelburg en in 1889 richtte Frederic R. Pope in Venlo de gloeilampenfabriek Goossens, Pope & Co op.
Nadat Gerard Philips de wintertuin van Hotel Krasnapolsky had bezocht, raakte hij zo gefascineerd door het gloeilicht dat hij besloot gloeilampen te gaan produceren. Dit idee leidde tot de oprichting van een gloeilampenfabriek in Eindhoven in 1891. Een fabriek die uiteindelijk uitgroeide tot de multinational Koninklijke Philips Electronics.
Kan er ook om gaan zitten janken, maar daar wordt niemand vrolijk vanquote:
Oh ja, dat heb ik ook gemerkt. Ik woon momenteel in Amsterdam maar ben opgegroeid in Geldrop, vlakbij Eindhoven. Heel vervelend als mensen Brabants proberen te doen en meteen dat zangerige Limburgs uit hun smoel komtquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:02 schreef EllaN het volgende:
[..]
En ik heb ook gemerkt dat mensen heel vaak een limburgs accent gaan nadoen wanneer ik zeg dat ik uit Brabant komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |