abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2010 @ 10:45:23 #1
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86972514
Ik dacht er gister avond laat over na toen ik een brandweer auto voorbij zag komen. Een noodplan, als er brand is, of als er ingebroken word. Waar verstop ik, me hoe vlucht ik... ik woon 2 hoog dus ik moet een vrij lange trap af om buiten te komen... vanuit het raam is ook lastig, hoewel we wel een balkon hebben. Als er ingebroken word verstop ik me in de voorraad kast waar een grote spiegel voor de deur staat en die je niet herkend als een ruimte en bel dan 112. Ik vind het een beetje eng om er over na te denken, maar een noodplan lijkt me altijd verstandig om te hebben... Mijn vriend vind het echter onzin en denkt dat ik er teveel over na denk...
  woensdag 29 september 2010 @ 10:46:57 #2
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_86972562
Ik ben het eens met je vriend :Y
Frysk bloed tsjoch op!
pi_86972578
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef iFries het volgende:
ik ook :Y
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_86972608
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ik ook :Y
Ik ook :Y
pi_86972623
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:49 schreef Brawler het volgende:

[..]

Ik ook :Y
Hier ben ik het ook wel mee eens. :Y
pi_86972624
Het is wel slim om te weten waar je heen wil bij brand. Wat de gemakkelijke wegen zijn.
En bv zorgen dat je altijd de trap afkan zonder je nek te breken over stapels kleding oid...

Je moet er alleen niet teveel bij stilstaan. Of te lang over nadenken.
compact en kleverig.
pi_86972641
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het is wel slim om te weten waar je heen wil bij brand. Wat de gemakkelijke wegen zijn.

Je moet er alleen niet teveel bij stilstaan. Of te lang over nadenken.
Hier ben ik het dan weer mee eens. :Y
pi_86972645
Ik heb een brandblusser, honkbalknuppel en een zaklamp naast m'n bed. Zit wel goed dacht ik.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_86972699
Ach rookmelders kunnen geen kwaad.
Een compleet ontruimingsplan is bullshit, al zorg ik zelf wel altijd voor voldoende drinken . ALS ET dan langskomt kunnen we heb tenminste een glaasje echte cola inschenken .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:54:32 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86972721
Ja, je kunt best nadenken over vluchtroutes. Wij hebben daarbij nog een brandblusser en een rookmelder. De instructie op de brandblusser heb ik ook wel eens bekeken.

Ik maak wel eens een brandoefening mee en dan leer je wel om je te realiseren dat je eigenlijk gewoon zo snel mogelijk het pand uit moet. Geen spullen pakken, maar het gebouw uit.

Over wat te doen bij een inbraak denk ik niet zo na. Ik zorg natuurlijk wel dat deuren op slot zitten.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:54:51 #11
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_86972729
Met brand rekening houden is niet gek. Als ik er aan denk kijk ik als ik in een hotel slaap ook wat de vluchtroute is. Kleine investering, kan een hoop gedoe schelen.
pi_86972806
Alsjeblieft, de rijksoverheid was je al voor. Via invoer van je postcode kan je kijken wat voor soort ramp je in jou omgeving het meeste kans op maakt. En noodpakketen bestellen! ;) Ik denk er ook best vaak over na, maar dat komt ook omdat ik fan ben van het post-apocalyptische genre. Na een hoop films, boeken en games kom je er vanzelf niet meer onderuit. :P

The Post-Apocalyptic Workout vermaak je je vast ook wel mee. Met trainingsschema's, skillsets en litereratuur om je voor te bereiden op een eventuele ramp, uitbraak, whatever. :')
pi_86972808
Wij hebben geen goed gedocumenteerd noodplan met versiebeheer, BHVers en oefeningen thuis. Maar we hebben het er wel eens over gehad, en een rookmelder staat nog op de lijst om op te hangen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:58:07 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86972828
Ik heb drie kinderen en wij hebben dus wel degelijk een evacuatie geoefend. Wie neemt welke kinderen mee en welke uitgangen gebruik je. Standaard nemen we de voordeur (duh) en ga ik naar boven om m'n dochter te halen, m'n vrouw haalt de andere twee die bij ons op de verdieping slapen en gaat direct naar buiten. Ik neem ook de voordeur of als dat niet meer kan de vluchtladder het raam uit.

Misschien overdreven, maar als het alarm gaat moet je er niet over na gaan denken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 29 september 2010 @ 10:58:08 #15
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_86972830
Sinds ze de brandtrap hier ook daadwerkelijk hebben doorgetrokken naar de grond, weet ik waar ik heen kan vluchten... Namelijk de brandtrap af. ^O^ Verder niet teveel over nadenken.
  woensdag 29 september 2010 @ 10:59:26 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86972864
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef bioloogje het volgende:
Sinds ze de brandtrap hier ook daadwerkelijk hebben doorgetrokken naar de grond, weet ik waar ik heen kan vluchten... Namelijk de brandtrap af. ^O^ Verder niet teveel over nadenken.
Ik zou nog een alternatieve route bekijken. De brand kan ook bij de brandtrap zijn.
pi_86972887
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Misschien overdreven, maar als het alarm gaat moet je er niet over na gaan denken.
Ik vind dat helemaal niet overdreven hoor. Je zou maar een kind vergeten, of niet meer kunnen bereiken, omdat je samen bij hetzelfde bed staat.
pi_86972894
Voor brand is het inderdaad wel handig om iig te weten waar eventuele brandblussende middelen in de buurt liggen om kleine brandjes te blussen en hoe je het snelste weg kan komen bij grotere brandjes.

Voor inbrekers heb ik geen noodplan, heb ik geen ervaring mee en heb geen idee hoe ik zou reageren. heb zomaar het vermoeden dat ik er zo op afvlieg.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_86972904
Ik heb in de keuken een blusdeken.

Ik zou het liefst tegen inbrekers gewoon een shotgun hebben, maar dat mag niet :@
pi_86972915
Waarom staat dit eigenlijk in R&P ? TS heeft een oorlogstrauma na een brand-bombardement ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_86972994
we hebben het er thuis weleens over gehad: we slapen op de 1e verdieping en kunnen zowel voor, achter als aan de zijkant het huis verlaten via de ramen bij brand. geen ladder nodig: op 1 hoog kun je springen of desnoods aan het raam gaan hangen (klein stukje vallen dan nog maar).

verder een rookmelder in de slaapkamer en een klauwhamer naast mijn bed voor de eventuele inbreker: 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 29 september 2010 @ 11:05:11 #22
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_86973029
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:00 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb in de keuken een blusdeken.

Ik zou het liefst tegen inbrekers gewoon een shotgun hebben, maar dat mag niet :@
Ik ook, en een blusser met voldoende druk.

Qua vluchtroute vlieg ik m'n raam uit als er brand is; lekker via het dak van de buurtjes naar een balkon springen. :D
  woensdag 29 september 2010 @ 11:05:55 #23
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_86973049
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou nog een alternatieve route bekijken. De brand kan ook bij de brandtrap zijn.
Dan voordeur... Maar als brand bij brandtrap is, heb ik sowieso een groot probleem want mijn kamertje ligt tegen de brandtrap aan.
pi_86973096
Als ik op 2 hoog zou zitten zou ik zo'n First Alert trapje aanschaffen:

http://www.walmart.com/ip(...)cape-Ladder/10848834
Always & Never
  woensdag 29 september 2010 @ 11:09:02 #25
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86973129
R&P wordt dit toch meer serieus genomen heb ik het gevoel. En inbrekers aanvallen... ook als er meer zijn?

Waar koop ik een rookmelder en een brandblusser?
  woensdag 29 september 2010 @ 11:10:51 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86973196
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:09 schreef Mulberry het volgende:
R&P wordt dit toch meer serieus genomen heb ik het gevoel. En inbrekers aanvallen... ook als er meer zijn?

Waar koop ik een rookmelder en een brandblusser?
Rookmelders bij een bouwmarkt. Brandblusser zou ik zo niet weten. Die van ons hangt er van de verhuurder en die zorgt er elk jaar voor dat die gecontroleerd wordt. Je kunt ook wel brandblussers bij bouwmarkten kopen, maar let dan goed op houdbaarheid/betrouwbaarheid.
pi_86973254
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rookmelders bij een bouwmarkt. Brandblusser zou ik zo niet weten. Die van ons hangt er van de verhuurder en die zorgt er elk jaar voor dat die gecontroleerd wordt. Je kunt ook wel brandblussers bij bouwmarkten kopen, maar let dan goed op houdbaarheid/betrouwbaarheid.
en het type brandblusser: schuim/co2/poeder

zou zelf voor de co2 gaan denk ik. anders schuim. poeder is een crime voor je electrische apparatuur!
pi_86973388
Vind het echt niet overdreven van je als je er een keer een uurtje bij stilstaat maar maak er niet in je hoofd al realiteit van.

Ik heb een kind en woon alleen dus ben ik daar wel regelmatig mee bezig. Eigenlijk altijd als het ergens druk is hou ik rekening met waar ik eruit kan, dat ik niet door het midden van de massa loop, in een flat bekijk ik waar ik weg kan mocht het nodig zijn.

Brandblusser, rookmelders, alles hangt hier op en ik heb boven op mn slaapkamer altijd wat liggen om mezelf te verdedigen mocht dat nodig zijn, alsook in mn dashboardkastje van mn auto.

Je weet maar nooit tegenwoordig. Er is hier paar huizen verder in een redelijk nette wijk 2 weken terug nog ingebroken, die mensen hebben ook een babytje liggen.

Wees er dus bewust mee bezig maar laat het ook niet alles bepalen.
pi_86973427
Je maakt je overdreven druk. Een overlevingsinstinct is een ding, maar dit grenst aan het overdreven.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 29 september 2010 @ 11:17:34 #30
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86973440
Nee dat doe ik zeker niet, ik dacht er gewoon over na.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:18:42 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_86973485

aan de muur ;)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_86973552
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
aan de muur ;)
Kun je er ook mee omgaan? Ben je getraind in de kunst van Battōjutsu?
pi_86973553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:17 schreef HostiMeister het volgende:
Je maakt je overdreven druk. Een overlevingsinstinct is een ding, maar dit grenst aan het overdreven.
Wanneer je denkt dat je overal veilig bent en er nooit wat kan gebeuren, zoals veel mensen, maak je wat mij betreft al lang niet meer gebruik van je overlevingsinstinct.

Ik vind het alles behalve overdreven om te denken aan wat te doen bij een ramp, overstroming, inbreker, of als de sirene gaat. Voorbereid zijn is het halve werk.
pi_86973598
Nooit niet echt over nagedacht, maar nu ik zo eens denk, ik heb een bovenwoning, en kan eigenlijk alleen via de voordeur naar buiten. Balkon zou kunnen, is ook maar 1 hoog, maar daar heb ik laatst een kattennet opgehangen, zodat de katten er niet vanaf kunnen springen, en ik dus ook niet nu :') Ach, als de boel in de hens staat maar gauw ff dat net doorknippen, zal een schaar op het balkon leggen. En voor de zekerheid ook maar een draagmand beneden zetten, kan ik met katten en al van het balkon springen.
pi_86973619
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:21 schreef Redisformurder het volgende:

[..]

Wanneer je denkt dat je overal veilig bent en er nooit wat kan gebeuren, zoals veel mensen, maak je wat mij betreft al lang niet meer gebruik van je overlevingsinstinct.

Ik vind het alles behalve overdreven om te denken aan wat te doen bij ramp, overstroming, inbreker, of als de sirene gaat. Voorbereid zijn is het halve werk.
Denken is een ding, maar ik ga er van uit dat mocht zoiets gebeuren ik dan genoeg savvy heb om de situatie op te lossen, in tijden van paniek en stress werkt mijn brein het beste. Tevens kun je er heus wel eens bij stil staan, maar de manier waarop ik de posts van TS zie is dat ze er veeel mee bezig is, en dat is niet gezond.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:24:59 #36
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_86973666
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kun je er ook mee omgaan? Ben je getraind in de kunst van Battōjutsu?
nope maar ik leer snel
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_86973670
Ga dan vooral niet de instructies van de ikea rookmelders lezen

* een knoeibestendigheidsfunctie zodat kinderen of anderen je rookmelders niet onklaar kunnen maken
* Maak eeen plattegrond van elke kamer met minstes 2 vluchtroutes.
* houd elk half jaar een brandoefening met uw gezin, ook s,nachts
* het gebruiken van alcohol en drugs kan iemands vermogen om het brandalarm te horen, belemmeren

enz enz enz Maar een paar willekeurige regels van het Ikea brandalarm instructie boekje

Als je echt paranoia wil worden moet je die lezen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86973705
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nope maar ik leer snel
Grotere kans dan dat je jezelf verwond, dan dat je iemand anders verwondt.
pi_86973851
Joh maak je niet te druk. (maar denk er wel een klein beetje over na)

Mijn advies:
Zorg dat je een blusdeken naast je bed hebt liggen. In geval van brand kan je door het vuur rennen naar de desbetreffende vluchtroutes.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:34:16 #40
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86973976
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Denken is een ding, maar ik ga er van uit dat mocht zoiets gebeuren ik dan genoeg savvy heb om de situatie op te lossen, in tijden van paniek en stress werkt mijn brein het beste. Tevens kun je er heus wel eens bij stil staan, maar de manier waarop ik de posts van TS zie is dat ze er veeel mee bezig is, en dat is niet gezond.
Nee joh, ik heb er gisteren aan gedacht en nu ben ik een beetje aan het bedenken wat ik zou doen, als ik dat weet kan ik weer gerust verder.
pi_86974085
Inbrekers: Mee helpen sjouwen, de laatste de trap afschoppen, verzekeringswerk... alles nieuw :D
Brand: Familie redden en dan spectaculair met een doos frikandellen door het raam naar buiten.
Overstroming: Duikflessen om en vest inflaten
pi_86975136
Wij hebben een bovenwoning met vluchtroute, wij zouden dus als we de voordeur niet meer uit kunnen het dak op moeten en aan twee eindes van het dak kan je naar beneden klimmen.
We hebben ook 3 rookmelders en brandblusser.

Inbrekers, zou heel knap zijn als die binnen zouden kunnen komen en als ze dat lukt dan gaat er een automatisch allarm af waardoor de beveiliging langskomt en vertrouwd die het niet dan komt de politie.

Overstroming, het dak zit boven NAP dus dan gaan we het dak op, we zouden tot ongeveer ons middel in het water komen in huis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86975371
Overigens is er bij het bedrijf naast ons al eens brand geweest ( wat vast zit aan het bedrijf waar wij bovenwonen) waarvoor we moesten evacueren, inbrekers hebben we gehad bij het bedrijf waar we boven wonen en helaas hebben we ook als eens moeten evacueren ivm overstroming.

Dan leer je dus wel dat je moet denken aan wat je moet doen in bepaalde situaties. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86975464
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:16 schreef Jolene22 het volgende:
Je weet maar nooit tegenwoordig. Er is hier paar huizen verder in een redelijk nette wijk 2 weken terug nog ingebroken, die mensen hebben ook een babytje liggen.
Je woont in 1 van de veiligste landen van de wereld, in 1 van de veiligste tijdperken. Bovendien hebben inbrekers het niet zo vaak op babys gemunt. Die zijn wat moeilijker te verkopen denk ik.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:27:12 #45
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86975782
Ga nooit zelf een brand blussen, dat kan heel gevaarlijk zijn, bij brand gewoon naar buiten en de brandweer bellen.
Met een branddeken door een brand rennen ?? Hoever kom je na rookinhalatie ? Je moet dus ook van die kussentjes waardoor de 1 minuut kan ademen in een ruimte met rook. Die moet je ook hebben.
En rookmelders moete gekoppeld zijn (bouwbesluit) en noodverlichting erin kan ook handig zijn.

Inbrekers maak ik me overigens niet druk over. Er valt echt helemaal niks te halen en m'n ouwe breedbek tv tillen ze zich mooi een hernia aan. Daarnaast heb ik bij elke trap traphekjes met kindersluitingen zitten :)
pi_86975894
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:27 schreef Pikkebaas het volgende:

En rookmelders moete gekoppeld zijn (bouwbesluit)
dat geld alleen bij nieuwbouw of renovatie, niet van belang bij bestaande woningen die niet grondig verbouwt worden ;)
  woensdag 29 september 2010 @ 12:35:41 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86976076
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat geld alleen bij nieuwbouw of renovatie, niet van belang bij bestaande woningen die niet grondig verbouwt worden ;)
Klopt, heb je gelijk in.

Maar ik heb pas verbouwd en heb dus nu alle melders gekoppeld. Alle overlopen zijn nu voorzien van gekoppelde 220v melders met noodverlichting en batterij. Volgende project is alle slaapkamers ook voorzien van gekoppelde melders en een hittemelder in de keuken. Nadeel alleen is dat ik dan zo'n 12 melders heb en me dus (na evacuatie) rot loop te zoeken bij een melding.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:49:00 #48
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_86976518
Grote honkbalknuppel naast je bed houden voor als er wordt ingebroken.
Bij brand op het balkon gaan staan als je niet meer weg kunt en de brandweer bellen.

Waar je je druk om kan maken. :')
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_86977128
.... en met zwembandjes om slapen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86977474
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_86977509
Mensen kunnen er wel geintjes over maken maar het is een algemeen bekend feit dat heel veel mensen dood gaan omdat ze er te laks over denken en als er nood uit breekt ze geen idee hebben wat ze moeten doen.
Er dan pas achter komen dat ze opgesloten zitten in huis.

Maar misschien is het wel zo dat als je kinderen hebt je je meer bezig houdt met veiligheid.

Overigens hebben we ook een sticker op de deur dat we 4 katten in huis hebben, dat is voor de brandweer.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:53:56 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86978814
Precies, by failing to prepare, you are preparing to fail (Benjamin Franklin).
pi_86987665
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:16 schreef rijsttafel het volgende:
[ afbeelding ]
:D
  woensdag 29 september 2010 @ 18:57:26 #54
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_86990876
Ik denk er alleen wel eens aan bij mijn vriend thuis. Hij woont 4 hoog en via het balkon kan je lastig ontsnappen. Je moet dus eigenlijk wel via de voordeur naar buiten. Dus 'snachts liever niet afsluiten met de sleutels maar gewoon met 3 knippen. Die krijg je veel sneller open ^O^
My mama didn't raise no fool
pi_86996486
ja ik screen altijd als ik een ruimte binnenga :{
vreemd trekje, ik weet het.
  Moderator woensdag 29 september 2010 @ 20:55:38 #56
9859 crew  Karina
Woman
pi_86996704
Ik heb geen noodplan. Bang voor inbrekers ben ik niet, het is hier behoorlijk gehorig, 1x gillen en iedereen is wakker. Ik woon op 1 hoog, bij brand kan ik OF van het balcon naar beneden springen OF aan de voorkant door een raam.

Maar verder houd ik me er niet mee bezig eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_86996819
Ik heb hier een metalen pijp strategisch liggen voor als er een indringer in mijn huis is, verstoppen meent TS toch niet serieus hoop ik? Als er brand is ren ik zo snel mogelijk de deur uit en ga ik feestvieren, want dan krijg ik van de verzekering vele malen meer uitgekeerd dan ik aan waarde bezit.

[ Bericht 5% gewijzigd door heiden6 op 29-09-2010 22:44:02 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87002673
Ja ik heb een brandveilige kluis groot genoeg om in te lopen. Daarin staat een voorraad aan drinken en eten genoeg voor drie dagen. Ik red me wel :) .
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:57:00 #59
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87011798
Ik wil al een tijdje een noodplan aanschaffen, maar kan het geld nu niet missen helaas.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:00:33 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87011912
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik wil al een tijdje een noodplan aanschaffen, maar kan het geld nu niet missen helaas.
Dan maak je er zelf een, hoeft niks te kosten.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:04:54 #61
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87012045
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan maak je er zelf een, hoeft niks te kosten.
Nee, die zijn niet betrouwbaar. Ik wil kwaliteit O-)
pi_87012774
Ik heb een Go Bag gemaakt, waarin alles zit wat ik eventueel nodig zou kunnen hebben als ik em snel moet peren. Geld, paspoort, kopieën van verzekeringspapieren, gereedschapjes, memorystick met al mn belangrijke bestanden en foto's, simpele telefoon met nieuwe simkaart met alle nummers die ik nodig zou kunnen hebben en wat basic kleding.

Baat het niet, dan schaadt het niet :)
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  donderdag 30 september 2010 @ 10:43:45 #63
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_87013090
Deze heb ik uit mijn hoofd geleerd. Moet alleen kijken of ik nog ergens een verlaten booreiland kan vinden om daar alvast een voorraad blikvoer aan te leggen.

Verder woon ik op de begane grond, bij brand oid kan ik op meerdere manieren mijn woning verlaten.
pi_87013874
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:31 schreef SebasM het volgende:
Ik heb een Go Bag gemaakt, waarin alles zit wat ik eventueel nodig zou kunnen hebben als ik em snel moet peren. Geld, paspoort, kopieën van verzekeringspapieren, gereedschapjes, memorystick met al mn belangrijke bestanden en foto's, simpele telefoon met nieuwe simkaart met alle nummers die ik nodig zou kunnen hebben en wat basic kleding.

Baat het niet, dan schaadt het niet :)
Op zich is dit geen verkeerd idee.
  maandag 4 oktober 2010 @ 10:47:57 #65
318867 gewoondennis
Ondertitels zijn zó 2009
pi_87161728
Dat je nadenkt over brand ofzo... Vooruit! Maar als je na gaat denken waar je je gaat verstoppen als er ingebroken wordt is wel echt creepy haha
pi_87163645
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:39 schreef nightsleeper het volgende:
Ja ik heb een brandveilige kluis groot genoeg om in te lopen. Daarin staat een voorraad aan drinken en eten genoeg voor drie dagen. Ik red me wel :) .
- Kluizen zijn luchtdicht, heb je ook genoeg zuurstof voor 3 dagen? :P
- Kluizen willen nog wel eens heet worden bij een brand. Hoop voor je dat het geen oven wordt. :P
- Kan de kluis van binnenuit open? Anders is het hopen dat iemand je op tijd vindt... :P
Ja, ik generaliseer.
pi_87163814
Brand overleef ik. Inbrekers overleef ik (maar zij niet). Overstroming overleef ik op 6 hoog ook wel denk ik. Zombie attack kon wel eens lastig worden...
Ja, ik generaliseer.
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:31:28 #68
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_87164835
wij wonen in een vrijstaand huis, dus bij brand kan ik altijd wel ergens naar beneden klimmen of iets dergelijks, en springen gaat ook nog wel redelijk, want het is maar 3 meter vanaf de dakgoot naar beneden. vroeger sprong ik ook wel eens gewoon voor de lol naar beneden :')

en als er inbrekers komen, dan sta ik niet voor mijzelf in. en dit is niet om stoer te doen, maar dan hebben ze echt een vet probleem, dan beschiet ik ze gewoon met de luchtbuks of ik geef ze een paar rake klappen. :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 12:33:17 #69
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_87164894
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:57 schreef La_Vita het volgende:
Ik denk er alleen wel eens aan bij mijn vriend thuis. Hij woont 4 hoog en via het balkon kan je lastig ontsnappen. Je moet dus eigenlijk wel via de voordeur naar buiten. Dus 'snachts liever niet afsluiten met de sleutels maar gewoon met 3 knippen. Die krijg je veel sneller open ^O^
of de sleutels in de deur laten hangen? dan kan ie niet vanaf buiten worden opengemaakt en raak je de sleutels ook meteen niet meer kwijt ;)
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:27:15 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87173320
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:46 schreef iFries het volgende:
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:34:31 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87173603
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:31 schreef Shispeed het volgende:
wij wonen in een vrijstaand huis, dus bij brand kan ik altijd wel ergens naar beneden klimmen of iets dergelijks, en springen gaat ook nog wel redelijk, want het is maar 3 meter vanaf de dakgoot naar beneden. vroeger sprong ik ook wel eens gewoon voor de lol naar beneden :')

en als er inbrekers komen, dan sta ik niet voor mijzelf in. en dit is niet om stoer te doen, maar dan hebben ze echt een vet probleem, dan beschiet ik ze gewoon met de luchtbuks of ik geef ze een paar rake klappen. :P
Wat voor luchtbuks heb je dan in vredesnaam? Want met een beetje au uitdelen kom je er soms niet en heb je eerder een veel groter probleem :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:23:49 #72
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_87179601
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat voor luchtbuks heb je dan in vredesnaam? Want met een beetje au uitdelen kom je er soms niet en heb je eerder een veel groter probleem :P
Precies wat ik wou posten. Nu zijn er wel luchtdrukwapens waarmee je een eland kan doodschieten maar ik betwijfel het of Shispeed deze ook in huis heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')