abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 september 2010 @ 11:10:51 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86973196
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:09 schreef Mulberry het volgende:
R&P wordt dit toch meer serieus genomen heb ik het gevoel. En inbrekers aanvallen... ook als er meer zijn?

Waar koop ik een rookmelder en een brandblusser?
Rookmelders bij een bouwmarkt. Brandblusser zou ik zo niet weten. Die van ons hangt er van de verhuurder en die zorgt er elk jaar voor dat die gecontroleerd wordt. Je kunt ook wel brandblussers bij bouwmarkten kopen, maar let dan goed op houdbaarheid/betrouwbaarheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86973254
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Rookmelders bij een bouwmarkt. Brandblusser zou ik zo niet weten. Die van ons hangt er van de verhuurder en die zorgt er elk jaar voor dat die gecontroleerd wordt. Je kunt ook wel brandblussers bij bouwmarkten kopen, maar let dan goed op houdbaarheid/betrouwbaarheid.
en het type brandblusser: schuim/co2/poeder

zou zelf voor de co2 gaan denk ik. anders schuim. poeder is een crime voor je electrische apparatuur!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_86973388
Vind het echt niet overdreven van je als je er een keer een uurtje bij stilstaat maar maak er niet in je hoofd al realiteit van.

Ik heb een kind en woon alleen dus ben ik daar wel regelmatig mee bezig. Eigenlijk altijd als het ergens druk is hou ik rekening met waar ik eruit kan, dat ik niet door het midden van de massa loop, in een flat bekijk ik waar ik weg kan mocht het nodig zijn.

Brandblusser, rookmelders, alles hangt hier op en ik heb boven op mn slaapkamer altijd wat liggen om mezelf te verdedigen mocht dat nodig zijn, alsook in mn dashboardkastje van mn auto.

Je weet maar nooit tegenwoordig. Er is hier paar huizen verder in een redelijk nette wijk 2 weken terug nog ingebroken, die mensen hebben ook een babytje liggen.

Wees er dus bewust mee bezig maar laat het ook niet alles bepalen.
pi_86973427
Je maakt je overdreven druk. Een overlevingsinstinct is een ding, maar dit grenst aan het overdreven.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 29 september 2010 @ 11:17:34 #30
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86973440
Nee dat doe ik zeker niet, ik dacht er gewoon over na.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:18:42 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_86973485

aan de muur ;)
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_86973552
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
aan de muur ;)
Kun je er ook mee omgaan? Ben je getraind in de kunst van Battōjutsu?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_86973553
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:17 schreef HostiMeister het volgende:
Je maakt je overdreven druk. Een overlevingsinstinct is een ding, maar dit grenst aan het overdreven.
Wanneer je denkt dat je overal veilig bent en er nooit wat kan gebeuren, zoals veel mensen, maak je wat mij betreft al lang niet meer gebruik van je overlevingsinstinct.

Ik vind het alles behalve overdreven om te denken aan wat te doen bij een ramp, overstroming, inbreker, of als de sirene gaat. Voorbereid zijn is het halve werk.
pi_86973598
Nooit niet echt over nagedacht, maar nu ik zo eens denk, ik heb een bovenwoning, en kan eigenlijk alleen via de voordeur naar buiten. Balkon zou kunnen, is ook maar 1 hoog, maar daar heb ik laatst een kattennet opgehangen, zodat de katten er niet vanaf kunnen springen, en ik dus ook niet nu :') Ach, als de boel in de hens staat maar gauw ff dat net doorknippen, zal een schaar op het balkon leggen. En voor de zekerheid ook maar een draagmand beneden zetten, kan ik met katten en al van het balkon springen.
pi_86973619
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:21 schreef Redisformurder het volgende:

[..]

Wanneer je denkt dat je overal veilig bent en er nooit wat kan gebeuren, zoals veel mensen, maak je wat mij betreft al lang niet meer gebruik van je overlevingsinstinct.

Ik vind het alles behalve overdreven om te denken aan wat te doen bij ramp, overstroming, inbreker, of als de sirene gaat. Voorbereid zijn is het halve werk.
Denken is een ding, maar ik ga er van uit dat mocht zoiets gebeuren ik dan genoeg savvy heb om de situatie op te lossen, in tijden van paniek en stress werkt mijn brein het beste. Tevens kun je er heus wel eens bij stil staan, maar de manier waarop ik de posts van TS zie is dat ze er veeel mee bezig is, en dat is niet gezond.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 29 september 2010 @ 11:24:59 #36
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_86973666
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kun je er ook mee omgaan? Ben je getraind in de kunst van Battōjutsu?
nope maar ik leer snel
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_86973670
Ga dan vooral niet de instructies van de ikea rookmelders lezen

* een knoeibestendigheidsfunctie zodat kinderen of anderen je rookmelders niet onklaar kunnen maken
* Maak eeen plattegrond van elke kamer met minstes 2 vluchtroutes.
* houd elk half jaar een brandoefening met uw gezin, ook s,nachts
* het gebruiken van alcohol en drugs kan iemands vermogen om het brandalarm te horen, belemmeren

enz enz enz Maar een paar willekeurige regels van het Ikea brandalarm instructie boekje

Als je echt paranoia wil worden moet je die lezen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86973705
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nope maar ik leer snel
Grotere kans dan dat je jezelf verwond, dan dat je iemand anders verwondt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_86973851
Joh maak je niet te druk. (maar denk er wel een klein beetje over na)

Mijn advies:
Zorg dat je een blusdeken naast je bed hebt liggen. In geval van brand kan je door het vuur rennen naar de desbetreffende vluchtroutes.
  woensdag 29 september 2010 @ 11:34:16 #40
318739 Mulberry
Verziekt je taal.
pi_86973976
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Denken is een ding, maar ik ga er van uit dat mocht zoiets gebeuren ik dan genoeg savvy heb om de situatie op te lossen, in tijden van paniek en stress werkt mijn brein het beste. Tevens kun je er heus wel eens bij stil staan, maar de manier waarop ik de posts van TS zie is dat ze er veeel mee bezig is, en dat is niet gezond.
Nee joh, ik heb er gisteren aan gedacht en nu ben ik een beetje aan het bedenken wat ik zou doen, als ik dat weet kan ik weer gerust verder.
pi_86974085
Inbrekers: Mee helpen sjouwen, de laatste de trap afschoppen, verzekeringswerk... alles nieuw :D
Brand: Familie redden en dan spectaculair met een doos frikandellen door het raam naar buiten.
Overstroming: Duikflessen om en vest inflaten
pi_86975136
Wij hebben een bovenwoning met vluchtroute, wij zouden dus als we de voordeur niet meer uit kunnen het dak op moeten en aan twee eindes van het dak kan je naar beneden klimmen.
We hebben ook 3 rookmelders en brandblusser.

Inbrekers, zou heel knap zijn als die binnen zouden kunnen komen en als ze dat lukt dan gaat er een automatisch allarm af waardoor de beveiliging langskomt en vertrouwd die het niet dan komt de politie.

Overstroming, het dak zit boven NAP dus dan gaan we het dak op, we zouden tot ongeveer ons middel in het water komen in huis.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86975371
Overigens is er bij het bedrijf naast ons al eens brand geweest ( wat vast zit aan het bedrijf waar wij bovenwonen) waarvoor we moesten evacueren, inbrekers hebben we gehad bij het bedrijf waar we boven wonen en helaas hebben we ook als eens moeten evacueren ivm overstroming.

Dan leer je dus wel dat je moet denken aan wat je moet doen in bepaalde situaties. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86975464
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:16 schreef Jolene22 het volgende:
Je weet maar nooit tegenwoordig. Er is hier paar huizen verder in een redelijk nette wijk 2 weken terug nog ingebroken, die mensen hebben ook een babytje liggen.
Je woont in 1 van de veiligste landen van de wereld, in 1 van de veiligste tijdperken. Bovendien hebben inbrekers het niet zo vaak op babys gemunt. Die zijn wat moeilijker te verkopen denk ik.
  woensdag 29 september 2010 @ 12:27:12 #45
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86975782
Ga nooit zelf een brand blussen, dat kan heel gevaarlijk zijn, bij brand gewoon naar buiten en de brandweer bellen.
Met een branddeken door een brand rennen ?? Hoever kom je na rookinhalatie ? Je moet dus ook van die kussentjes waardoor de 1 minuut kan ademen in een ruimte met rook. Die moet je ook hebben.
En rookmelders moete gekoppeld zijn (bouwbesluit) en noodverlichting erin kan ook handig zijn.

Inbrekers maak ik me overigens niet druk over. Er valt echt helemaal niks te halen en m'n ouwe breedbek tv tillen ze zich mooi een hernia aan. Daarnaast heb ik bij elke trap traphekjes met kindersluitingen zitten :)
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_86975894
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:27 schreef Pikkebaas het volgende:

En rookmelders moete gekoppeld zijn (bouwbesluit)
dat geld alleen bij nieuwbouw of renovatie, niet van belang bij bestaande woningen die niet grondig verbouwt worden ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 29 september 2010 @ 12:35:41 #47
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_86976076
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat geld alleen bij nieuwbouw of renovatie, niet van belang bij bestaande woningen die niet grondig verbouwt worden ;)
Klopt, heb je gelijk in.

Maar ik heb pas verbouwd en heb dus nu alle melders gekoppeld. Alle overlopen zijn nu voorzien van gekoppelde 220v melders met noodverlichting en batterij. Volgende project is alle slaapkamers ook voorzien van gekoppelde melders en een hittemelder in de keuken. Nadeel alleen is dat ik dan zo'n 12 melders heb en me dus (na evacuatie) rot loop te zoeken bij een melding.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 29 september 2010 @ 12:49:00 #48
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_86976518
Grote honkbalknuppel naast je bed houden voor als er wordt ingebroken.
Bij brand op het balkon gaan staan als je niet meer weg kunt en de brandweer bellen.

Waar je je druk om kan maken. :')
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_86977128
.... en met zwembandjes om slapen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_86977474
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')