abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86961483
Donderdag valt er meer te vertellen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86961523
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat je door elkaar haalt zijn economische termen en boekhoudkundige termen. Economen zien misgelopen inkomsten als kosten als zij een kosten/baten afweging maken maar wat hier speelt is boekhouden (namelijk de staat van inkomsten en uitgaven) en daarin tellen misgelopen inkomsten niet als uitgaven (dat zou een mooie boel worden).
Precies, want anders zou elke euro die niet bij de overheid terecht komt gezien kunnen worden als uitgaven :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:27:11 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86961541
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_86961617
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat met het dissidenten. Als die nou tegenstemmen, komt dan 'gewoon' het SGP erbij, of moet er dan eerst weer aan het akkoord gesleuteld worden zodat SGP er tevreden mee is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 28-09-2010 22:41:53 ]
pi_86961677
En Joost wordt ook even hard op z'n plek gezet :').
pi_86961686
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom gaat het hier nu weer voornamelijk over de HRA???
Is er niets anders te vertellen?
Eens, maar ik ben er zelf ook debet aan. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86961707
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:24 schreef beantherio het volgende:
Als we tegen een subsidie zouden moeten zijn die in het voordeel van hogere inkomens is dan is het toch vreemd dat zoiets als HRA beschermd wordt. :)
De HRA kan ook best afgeschaft worden, maar niet op de manier waarop links dat wil.

quote:
Ik ben het trouwens totaal niet met je eens. Onderwijs is iets wat van mij wel wat meer geld mag krijgen. Veel meer geld eigenlijk zelfs.
Dan ben je dus voor een verhoging van subsidie voor iets waar vooral de mensen met hoge inkomen van profiteren en waar mensen met een laag inkomen onvoldoende spinoff-effecten voor terug zien. (Bron: De prijs van gelijkheid van Bas Jacobs) Ik denk dat de overheid zo min mogelijk aan subsidie moet doen, onderwijs kan prima duurder worden.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:30:24 #133
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_86961729
quote:

[..]

Nee, uitgaven moeten gefinancierd worden. Inkomsten vormen die financiering.
En als er tegenover die uitgaven geen inkomsten staan dan maak je dus verlies. En die verliezen moeten gefinancierd worden.

quote:
Ja financieren door geld te lenen, dat maken het nog geen uitgaven.
Nou ik weet vrij zeker dat een bedrijf geen verlies maakt omdat het op z'n geld zit. Verlies maak je door meer uit te geven dan er binnenkomt.

quote:
Wat je door elkaar haalt zijn economische termen en boekhoudkundige termen. Economen zien misgelopen inkomsten als kosten als zij een kosten/baten afweging maken maar wat hier speelt is boekhouden (namelijk de staat van inkomsten en uitgaven) en daarin tellen misgelopen inkomsten niet als uitgaven (dat zou een mooie boel worden).
Misschien dat je eens met een echte econoom gaan praten. Die zal je namelijk precies hetzelfde vertellen als ik. En die zal je ook vertellen dat HRA iets is wat zo snel mogelijk moet worden afgebouwd of hervormd.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:30:28 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86961733
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:28 schreef clumsy_clown het volgende:

-geedite post-
Ik zou het zo niet durven zeggen, maafr ik ben absoluut geen fan.. :N

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 28-09-2010 22:44:19 ]
pi_86961734
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:28 schreef clumsy_clown het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat met het dissidenten. Als die nou tegenstemmen, komt dan 'gewoon' het SGP erbij, of moet er dan eerst weer aan het akkoord gesleuteld worden zodat SGP er tevreden mee is.

Volgensmij hoefde er van de SGP niks op papier, maar ze willen wel wat wisselgeld hebben natuurlijk (geen uitbreiding van de koopzondagen is daar 1 van).

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 28-09-2010 22:47:01 ]
pi_86961761
quote:

[..]

Nee, uitgaven moeten gefinancierd worden. Inkomsten vormen die financiering.
[..]

Ja financieren door geld te lenen, dat maken het nog geen uitgaven.
[..]

Wat je door elkaar haalt zijn economische termen en boekhoudkundige termen. Economen zien misgelopen inkomsten als kosten (of gewoon als negatief, - dus) als zij een kosten/baten afweging maken maar wat hier speelt issboekhouden (namelijk de staat van inkomsten en uitgaven) en daarin tellen misgelopen inkomsten niet als uitgaven (dat zou een mooie boel worden).
Zullen we een meet organiseren? Lijkt me wel leuk als het program bekend is..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86961795
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Precies, want anders zou elke euro die niet bij de overheid terecht komt gezien kunnen worden als uitgaven :)
Of voorkomen kosten als inkomsten. :P
pi_86961861
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:30 schreef beantherio het volgende:
Misschien dat je eens met een echte econoom gaan praten. Die zal je namelijk precies hetzelfde vertellen als ik. En die zal je ook vertellen dat HRA iets is wat zo snel mogelijk moet worden afgebouwd of hervormd.
Ik kom dagelijks in contact met economen en ik weet zeker dat zij mij in deze stelling zullen ondersteunen.

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:30 schreef capricia het volgende:
Zullen we een meet organiseren? Lijkt me wel leuk als het program bekend is..
Uhhh, da's goed. :) Een VKZ meet wordt het dan lijkt mij. :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:33:32 #139
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_86961888
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan ben je dus voor een verhoging van subsidie voor iets waar vooral de mensen met hoge inkomen van profiteren en waar mensen met een laag inkomen onvoldoende spinoff-effecten voor terug zien. (Bron: De prijs van gelijkheid van Bas Jacobs) Ik denk dat de overheid zo min mogelijk aan subsidie moet doen, onderwijs kan prima duurder worden.
Iemand die een boek schrijft heeft niet de wijsheid in pacht. En ik ben het er gewoon niet mee eens: meer geld voor onderwijs levert vrijwel zonder uitzondering winst op voor de maatschappij. Ook kun je een mens op geen betere manier vrij en economisch onafhankelijk maken dan door hem zo goed mogelijk onderwijs te bieden.
pi_86961963
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Volgensmij hoefde er van de SGP niks op papier, maar ze willen wel wat wisselgeld hebben natuurlijk (geen uitbreiding van de koopzondagen is daar 1 van).
Hm. Ben benieuwd.
pi_86961966
Ik was op het binnenhof toen ze naar buiten kwamen, gekkenhuis :D
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:35:04 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86961972
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Iemand die een boek schrijft heeft niet de wijsheid in pacht. En ik ben het er gewoon niet mee eens: meer geld voor onderwijs levert vrijwel zonder uitzondering winst op voor de maatschappij. Ook kun je een mens op geen betere manier vrij en economisch onafhankelijk maken dan door hem zo goed mogelijk onderwijs te bieden.
Zit wat in..
pi_86962005
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:33 schreef beantherio het volgende:
Het is geen kwestie van het er mee eens zijn of niet. Het is iets wat uit fiscaal economisch onderzoek naar voren komt. Je stelling dat iedereen profiteert van goedkoop hoger onderwijs wordt daarin hard onderuit gehaald.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:36:11 #144
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86962039
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je weet dat het subsidiëren van onderwijs een uitermate perverse subsidie is omdat het sterk in het voordeel van de mensen met de hoogste inkomen is? De spinoff effecten voor mensen met een laag inkomen maken het bij lange niet goed dat velen voor 1500 euro per jaar een universitaire opleiding kunnen genieten.
hahahahahaahahhaa. Ok, jij wilt nu echt zeker weten een klassemaatschappij waarin je kan neerkijken op het gepeupel, die je vervolgens voor een euro per uur voor 12 uur per dag in een fabriek kan laten werken.

Dus je zit prima bij de VVD ja. ^O^
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:36:43 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86962069
Mooi. Kunnen we eindelijk gaan genieten van de show. Ik heb alvast oordopjes aangeschaft om het gekrijt van alle Henken en Ingrids een beetje te dempen als ze erachter komen hoeveel geld hun stem hen gaat kosten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86962138
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:53 schreef Holograph het volgende:
Laten we zoeken naar de eerste die niet benieuwd is wat er in het akkoord staat.. :P
Ach dat kunnen we al zo'n beetje uittekenen natuurlijk :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:39:13 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86962184
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mooi. Kunnen we eindelijk gaan genieten van de show. Ik heb alvast oordopjes aangeschaft om het gekrijt van alle Henken en Ingrids een beetje te dempen als ze erachter komen hoeveel geld hun stem hen gaat kosten.
Nog even geduld.. We weten het maandag pas zeker... ;)
pi_86962202
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als de begroting weer op orde is inderdaad.
Door dit kabinet :D? Dat is wel heel naïef Erik :D.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 september 2010 @ 22:39:45 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86962215
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nog even geduld.. We weten het maandag pas zeker... ;)
Ach, dat zal heus wel uitlekken een deze dagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86962224
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik gun het Henk en Ingrid van harte. Dat is nou eenmaal de prijs van onwetendheid. Massaal in de armen van Rutte vliegen wanneer hij roept dat de lasten niet worden verzwaard. Nee, technisch gezien spreekt hij de waarheid, maar dat betekent niet dat de Henk en Ingridjes niet genaaid worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')