abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87537325
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:10 schreef DaviniaHR het volgende:
heb net maar GV besteld bij eurolac.
gister gestopt met daktarin voor mezelf, nu weer een tintelende mond. zwaar irritant

is zij een beetje snel met leveren?
-O- en geen flauw idee. ik gok dat het vandaag of morgen op de post gaat.
pi_87538057
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:10 schreef DaviniaHR het volgende:
heb net maar GV besteld bij eurolac.
gister gestopt met daktarin voor mezelf, nu weer een tintelende mond. zwaar irritant

is zij een beetje snel met leveren?
Ik heb twee keer besteld en beide keren had ik het de volgende dag in huis.

Vervelend dat het nog niet over is :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87538207
of krijg je misschien tandjes davinia ;)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:58:12 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87538559
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:50 schreef WupWup het volgende:
of krijg je misschien tandjes davinia ;)
hee, maar nu krijg je wel je foto van mij met paars bekkie ;)

bij aviva is het verder wel over, tis nu de kunst om haar niet meer in mn mond te laten graaien.
en das met recht een kunst :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:05:44 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87566075
Mn regeldagen zijn weer over *O*
pi_87566170
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:05 schreef pessie het volgende:
Mn regeldagen zijn weer over *O*
Lekker *O*

Ik kolf elke dag zo'n 100cc extra.. :') :') Om met de fles te oefenen, maar in praktijk drinkt Leyla iets van 10cc en de rest pikt Jen in. Zodra madam gaat regelen moet ik gewoon ff niet kolven, dan heb ik dus extra melk beschikbaar voor haar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87566642
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:hee, maar nu krijg je wel je foto van mij met paars bekkie ;)
*O*
Is het al binnen? fotoooooo!! })

Pessie wat fijn *O*

Haha die Jen :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87566992
>:) tvp
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:36:27 #209
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87567013
Het is bij mij op het moment precies afgestemd op Ylana (al had ik haar gisteravond de hele avond aan de borst dus die vlieger gaat niet helemaal op) en kolf nu een paar dagen nauwelijks extra. Komende week is het herfstvakantie, dus niet zo vaak heen en weer naar school, dan heb ik meer tijd om aan te leggen en tussendoor te kolven. Hoop dat ik dan weer meer voorraad aan kan gaan leggen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87567991
Fijn pessie!

Ik zit ook te wachten op de foto :')

En wat heerlijk dat jullie extra kunnen kolven, wou dat dat mij lukte. Ook geen gedoe meer met kunstvoeding of rijstmelk als ik moet werken.
pi_87568036
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Fijn pessie!

Ik zit ook te wachten op de foto :')

En wat heerlijk dat jullie extra kunnen kolven, wou dat dat mij lukte. Ook geen gedoe meer met kunstvoeding of rijstmelk als ik moet werken.
Als ik zou willen kan ik de hele straat van melk voorzien... Maar das niet echt prettig, ik hou het liever een beetje op elkaar afgestemd, te veel melk is geen luxe.
pi_87568624
Bij mij is extra kolven ook geen probleem (de straat red ik niet, maar dit blokje huizen toch wel ;) ) maar ik heb daarna dan wel gelijk teveel productie, dus stuwing en lekkage. Ik ben gisteren begonnen met het aanleggen van een voorraadje, maar daarvoor wil ik eigenlijk hoogstens 3 keer per week extra kolven. Dat is ook wel genoeg, want ik hoef voorlopig nog niet te werken.

O ja, hier hebben we nu 3 dagen GV gebruikt. Wat ziet dat eruit. :D Ik weet alleen niet zeker of het werkt, want Elises tong is nog steeds wel een beetje wit. Aan de andere kant twijfel ik of dat nog welspruw is. De rest van haar mondje is namelijk schoon en ze drinkt normaal.
pi_87576556
Ik denk ook dat ik de straat kan voorzien :@

Wat ik nu doe is over de hele dag 1 extra voeding kolven.. Leia drinkt vaak maar 1 borst (nog steeds) en ik kolf dan na de voeding de andere af. Niet helemaal leeg (juist niet!!) en zo kom ik op ongeveer 150/160 cc per dag.. En heel soms heb ik 's morgens al 1 voeding uit mijn rechterborst... Zou met gemak meer voedingen per dag kunnen kolven maar dan zit ik straks weer met overproductie en daar zit ik echt niet op te wachten, ben juist zo blij hoe het nu gaat :)

Ik heb het Avent VIA systeem om de boel in te vriezen en heb nu 5 voedingen.. Ik wil er nog 5 en dan stop ik met opbouwen denk ik! Dan is het kwestie van omwisselen als het nodig is :)
pi_87577472
Overproductie? Been there, done that. Ben gewoon een slechte kolver, haal er nooit zoveel uit. Dus ik ga het risico ook niet nemen om te veel te stimuleren, want dan heb ik alleen Emma om me te helpen.

Cantare, witte melkaanslag kun je wegvegen (hydrofieldoek ofzo), spruw niet.
pi_87577523
Ga nu wel even kolven, want er is geen klap te doen op het werk :{ Zal je zien dat er straks weer een bom qua drukte ontploft op de afdeling :P
pi_87578206
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:09 schreef WupWup het volgende:
Ben gewoon een slechte kolver, haal er nooit zoveel uit.
hier ook eentje :W altijd al geweest
doe het natuurlijk wel nog trouw iedere werkdag maar bluh enzo
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:33:20 #217
259886 pessie
pi_87578325
Ik vond kolven met de medela symphony absoluut geen straf! Wel met mn Avent handpompje :') .
Ben vergeten de melkstal van mn vader in te lopen afgelopen weekend, wil weten of dat nog iets doet qua tsr :') acg met kerst weer een kans
pi_87579209
Ik heb de pisa en de avent handkolf. Als ik echt ff snel een paar cc wil hebben pak ik snel mn handkolf, als ik wat meer nodig heb pak ik de pisa.
pi_87582976
Ik heb geen kolf :P Voed alleen maar live O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87585137
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef Morretje het volgende:
Hoef je niet te werken straks?
pi_87586591
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoef je niet te werken straks?
Nope.. Wat dat betreft echt luxe hoor. Voorlopig blijf ik thuis, denk straks wel thuiswerken in het een of het ander..
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:53:18 #222
259886 pessie
pi_87588377
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef Morretje het volgende:
En wanneer je bulten hebt, wat doe je dan?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:34:54 #223
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_87594270
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:53 schreef pessie het volgende:

[..]

En wanneer je bulten hebt, wat doe je dan?
Kind aanleggen? Masseren (tijdens voeden of onder de douche)?
Dat is wat ik deed. Van kolven gingen de bulten toch niet weg (hoewel ik ook nauwelijks gekolfd heb).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_87597632
Ik was gister uit eten met een paar oud studiegenoten. Op een gegeven moment kwam ter sprake dat ik nog steeds borstvoeding geef. Dat vonden ze toch wel een beetje gek. Hoe lang zou ik daar nou mee doorgaan? Vroegen ze.

"Nog ff", antwoordde ik. "Want jullie hebben gelijk, het is idd wel een beetje vreemd". Dus binnenkort bouw ik de borstvoeding af, koop ik een koe, die laat ik dekken, dan haal ik snel het kalfje bij z'n moeder weg en pik ik de melk in. Die moet ik dan wel eerst goed koken voordat ik het aan Lente kan geven, want anders wordt ze misschien wel ziek.

Jullie hebben gelijk, borstvoeding is idd een beetje gek. :+ "

Ze konden er wel om lachen gelukkig. :P :

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 16-10-2010 09:25:41 ]
pi_87597685
_O- _O_ Ssserpente :D Die ga ik onthouden!
Ik voel me de laatste tijd een beetje gek ofzo als ik in het openbaar voed. Ik heb nog geen opmerkingen gehad en let eigenlijk niet op of mensen kijken, maar toch ben ik bang voor reacties. Maar eigenlijk vind ik dat ik niet zo moet zeuren want het moet juist normaler worden en daarom moet ik juist in het openbaar voeden 8)7

Wupwup, overproductie en niet goed kunnen kolven is geen goede combi :X

Ik heb een hekel aan kolven maar ik ben nu wel erg blij met mijn kolf (en toen ik overproductie had was het mijn redding). Niels weigert sinds gisteravond de borst, gistermiddag rond 4 uur dronk hij voor het laatst. Al een kleine week drinkt hij rond middernacht niet omdat hij pijn heeft in zijn mondje, maar de volgende voedingen gaan het dan wel weer goed met Dentinox. Maar nu is hij echt bang voor de borst :'( Hij trekt wel mijn shirt omlaag en maakt zijn "ik wil drinken"-geluidjes, maar zodra hij de borst ziet gaat hij heel zielig huilen en duwt hij zichzelf weg.
Vannacht heeft hij wat afgekolfde melk gehad, maar helaas drinkt hij heel slecht uit iets anders dan de borst (40 ml is al een hele prestatie, ook met water). En later in de nacht heeft hij yoghurt gegeten, dat ging wel goed gelukkig. Vanmorgen heb ik havermoutpap gemaakt, met koemelk omdat ik het zonde vond om moedermelk te laten koken, dat vond hij heerlijk.
Bluh :'(

Davinia, wanneer kom je me opvrolijken met een GV-foto?? :P
pi_87598141
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 00:34 schreef Grijs het volgende:

[..]

Kind aanleggen? Masseren (tijdens voeden of onder de douche)?
Dat is wat ik deed. Van kolven gingen de bulten toch niet weg (hoewel ik ook nauwelijks gekolfd heb).
Jup, dat. Soms een beetje pijnlijden omdat ze nog slaapt..

Twinkly, wat naar dat hij de borst misschien wel associeert met pijn :{

Ssserpente, briljant antwoord! _O_ Die ga ik onthouden!
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:55:44 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87598280
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 08:43 schreef Ssserpente het volgende:
Ik was gister uit eten met een paar oud studiegenoten. Op een gegeven moment kwam ter sprake dat ik nog steeds borstvoeding geef. Dat vonden ze toch wel een beetje gek. Hoe lang zou ik daar nou mee doorgaan? Vroegen ze.

"Nog ff", antwoordde ik. "Want jullie hebben gelijk, het is idd wel een beetje vreemd". Dus binnenkort bouw ik de borstvoeding af, koop ik een koe, die laat ik dekken, dan haal ik snel het kalfje bij z'n moeder weg en pik ik de melk in. Die moet ik dan wel eerst goed koken voordat ik het aan Lente kan geven, want anders wordt ze misschien wel ziek.

Jullie hebben gelijk, borstvoeding is idd een beetje gek. :+ "

Ze konden er wel om lachen gelukkig. :P :
:D
en ik weet van een koeienboer dat ze de kalveren sowieso weghalen bij de moeder omdat ze anders doodgaan. Kalveren kunnen helemaal niet goed meer drinken bij melkkoeien. Kalveren van melkkoeien krijgen eigenlijk altijd de fles.

Twinkly, wat sneu! Hopelijk gaat het snel weer beter.
En gewoon voeden in het openbaar hoor!
pi_87598529
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:55 schreef Asyniur het volgende:
en ik weet van een koeienboer dat ze de kalveren sowieso weghalen bij de moeder omdat ze anders doodgaan. Kalveren kunnen helemaal niet goed meer drinken bij melkkoeien. Kalveren van melkkoeien krijgen eigenlijk altijd de fles.
Dat kan ik me helemaal voorstellen, die uiers lijken helemaal niet meer op de oorspronkelijke uiers bedoeld om kalfjes mee te voeden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:24:18 #229
5428 crew  miss_sly
pi_87598710
Sserpente :D briljant!

Twinkly, wat rot, voor jou en voor Niels :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87598976
Agossie, wat sneu voor Niels dat ie bang is voor de borst, Twink. Gaat wel over, hoor. :Y Lente heeft dat ook een tijdje gehad. Sterkte voor jullie, Twink. :*

Asy, dat verbaast me niets. Maar kalfjes van biologische houderij blijven toch wel bij hun moeder?
pi_87599025
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:
Agossie, wat sneu voor Niels dat ie bang is voor de borst, Twink. Gaat wel over, hoor. :Y Lente heeft dat ook een tijdje gehad. Sterkte voor jullie, Twink. :*
Dankjulliewel :*
:) Gelukkig is het bij jullie weer goed gekomen! Hoe ging dat ook alweer? Ging ze gewoon spontaan weer drinken?
Ik heb juist van de week een verhaal gelezen op het andere forum waarin het niet goed gekomen is :'( dat kindje had spruw.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_87599604
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:42 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dankjulliewel :*
:) Gelukkig is het bij jullie weer goed gekomen! Hoe ging dat ook alweer? Ging ze gewoon spontaan weer drinken?
Ik heb juist van de week een verhaal gelezen op het andere forum waarin het niet goed gekomen is :'( dat kindje had spruw.
Ze ging gewoon weer drinken idd. Ik was zelf ook heel bang dat ze er een 'trauma' aan over zou houden, maar dat was niet zo, gelukkig.

Ben je bang dat Niels ook spruw heeft?
pi_87599723
Twinkly, hopelijk gaat het over als de pijn ook over is. Hij verlangt er wel naar dat is in elk geval fijn. Verdrietig hoor, meis. :*
En dat in het openbaar voeden herken ik. Nu drinkt Ko meestal nog maar 1 keer overdag, voor zijn slaapje en dat is meestal thuis. Maar ik probeer het openbaar voeden inderdaad wat meer te vermijden. Puur om mezelf trouwens.

Sserpente! ^O^ O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87599774
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:13 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ze ging gewoon weer drinken idd. Ik was zelf ook heel bang dat ze er een 'trauma' aan over zou houden, maar dat was niet zo, gelukkig.

Ben je bang dat Niels ook spruw heeft?
Nee, voor zover ik kan zien heeft hij geen spruw en ik heb zelf ook geen last van steken ofzo. Ik vond het alleen zo'n rot verhaal :'(
Ik denk dat het zijn tandjes zijn. Maar ik weet niet waar iets op doorkomen staat, dus smeer ik de Dentinox gewoon op alle verdachte plaatsen :P Dat hielp tot nu toe wel.
pi_87599779
Deed ik met Jen ook, op een gegeven moment is het gewoon niet nodig meer om in het openbaar te voeden, dan kan ze prima een pakje appelsap krijgen ofzo.

Ik antwoord meestal dat mijn kindjes zelf mogen bepalen wanneer ze niet meer aan de borst willen en dat dat bij Jen bij 1 jaar was. Maar nu Jen steeds vraagt of ze ook borstje mag drinken en zelfs helemaal bij me komt liggen en dan doet alsof, heb ik blijkbaar toch een grens. Jen vind ik dus te oud voor aan de borst.
pi_87599830
Dat je Jen te oud vind komt misschien ook omdat jullie er niet ingegroeid zijn samen.
Ik moet er ook niet aan denken ineens zo'n groot kind aan mijn borst te hebben hangen, terwijl ik me wel kan voorstellen dat als ik blijf voeden ik het ook normaal blijf vinden.
pi_87599847
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:23 schreef oeke het volgende:
Dat je Jen te oud vind komt misschien ook omdat jullie er niet ingegroeid zijn samen.
Ik moet er ook niet aan denken ineens zo'n groot kind aan mijn borst te hebben hangen, terwijl ik me wel kan voorstellen dat als ik blijf voeden ik het ook normaal blijf vinden.
Misschien wel, maar Jen is wel bijna 3 he?
pi_87600001
Ik denk dat bij mij de grens ook wel bij kunnen praten ligt en dus zelf om drinken vragen (maarja, het ene kind kan dat al met 10 maanden en het andere met 2 jaar :P). Ik weet het nog niet zo goed. Ik denk dat je er ook in mee groeit.

Niels snapt nog niet zo goed dat je drinken ook uit andere dingen dan de borst kan halen. Hij vindt water drinken uit een beker grappig, maar met een paar slokken is hij er wel klaar mee. Rietjes en antileksystemen snapt hij al helemaal niet (nou moe, ik wil ook een kokosnoot met hem delen!!). Ik wil binnenkort wel vaker water aanbieden, volgende week vrijdag is hij al 1 :o

Hoe ging bij jullie de overgang naar 1 keer overdag Oeke? Ik neem aan dat hij 's morgens en 's avonds ook nog bij je drinkt? Niels drinkt overdag ongeveer 5 keer als ik hem op zijn verzoek laat drinken, maar ik leg hem vaker aan omdat hij vaak nogal geconcentreerde urine heeft.
pi_87600123
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:24 schreef Ticootje het volgende:
Misschien wel, maar Jen is wel bijna 3 he?
Ik heb eens gelezen dat het advies van de WHO 2 jaar is maar dat wereldwijd het gemiddelde van stoppen op 4 jaar staat. Maar ik weet niet of dat klopt. :')
pi_87600182
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:34 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik heb eens gelezen dat het advies van de WHO 2 jaar is maar dat wereldwijd het gemiddelde van stoppen op 4 jaar staat. Maar ik weet niet of dat klopt. :')
Dat van die 2 jaar klopt, maar ik vraag me af of die 4 jaar wel klopt. In het westen zijn er zoveel vrouwen die of helemaal geen borstvoeding geven, of met een paar weken al stoppen, dat haalt het gemiddelde aardig omlaag.
pi_87600413
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:30 schreef Twinkly het volgende:
Hoe ging bij jullie de overgang naar 1 keer overdag Oeke? Ik neem aan dat hij 's morgens en 's avonds ook nog bij je drinkt? Niels drinkt overdag ongeveer 5 keer als ik hem op zijn verzoek laat drinken, maar ik leg hem vaker aan omdat hij vaak nogal geconcentreerde urine heeft.
Goh, ik weet het niet precies.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij af en toe ook wel 5 keer drinkt overdag. Als hij zielig is.
Het is allemaal op verzoek gegaan, met een beetje dwingen van mij trouwens.
Hij ging steeds meer uit een rietjesbeker drinken en steeds minder uit mij! ;)

Als hij bij mij wilde drinken betekende dat vaak dat hij honger had, hij werd namelijk niet helemaal verzadigd, oftewel hij bleef maar drinken.
Dan vroeg ik of hij een boterham wilde en dan zat hij overeind en was al op weg naar de keuken.
Nog steeds komt hij eerst naar mij toe als hij honger heeft, en wil hij drinken.
Ik bied nu eerst iets te eten en zijn beker aan en alleen voor zijn slaapje mag hij drinken.
Of als hij pijn heeft of verdrietig is. O+
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:27:54 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87603276
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:
Asy, dat verbaast me niets. Maar kalfjes van biologische houderij blijven toch wel bij hun moeder?
Dát durf ik niet te zeggen. Dat zou betekenen dat ze weer naar een originele koe hebben moeten zoeken waar de uiers nog wel 'goed' van zijn en daarmee fokken. Maar ik denk dat ook die kalfjes bij de melkkoe worden weggehaald, want als die bv op verzoek geven, dan weet je dus niet wanneer je moet melken... (kan ik me zo voorstellen)
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:20 schreef Ticootje het volgende:
Deed ik met Jen ook, op een gegeven moment is het gewoon niet nodig meer om in het openbaar te voeden, dan kan ze prima een pakje appelsap krijgen ofzo.

Ik antwoord meestal dat mijn kindjes zelf mogen bepalen wanneer ze niet meer aan de borst willen en dat dat bij Jen bij 1 jaar was. Maar nu Jen steeds vraagt of ze ook borstje mag drinken en zelfs helemaal bij me komt liggen en dan doet alsof, heb ik blijkbaar toch een grens. Jen vind ik dus te oud voor aan de borst.
Ja maar ik vind drinken voor de nep nog altijd ook iets anders dan echt drinken...

Ik weet ook nog niet hoe lang ik doorga met voeden. In elk geval minstens tot hij een jaar is en dan wanneer een van ons twee er geen zin meer in heeft. Ik kan me niet voorstellen dat ik een kleuter nog aan de borst zou hebben, maar als je er in groeit. Wie weet. Ik sluit in elk geval niks uit.

Twinkly, en bv uit een beker? Gewoon heel vaak kleine beetjes aanbieden.
Harry drinkt ongeveer 50cc bv uit een beker. Daarna gaat hij knoeien (blazen, uit zijn mond laten lopen, etc).

Oeke, dat klinkt wel mooi :Y
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:53:48 #243
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87604089
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat van die 2 jaar klopt, maar ik vraag me af of die 4 jaar wel klopt. In het westen zijn er zoveel vrouwen die of helemaal geen borstvoeding geven, of met een paar weken al stoppen, dat haalt het gemiddelde aardig omlaag.
Dat van die vier jaar heb ik ook begrepen. Kun je je voorstellen hoe lang er 'normaal' gesproken gevoed wordt? Soms hoor je verhalen van asielzoekers dat zij op hun 10de nog borstvoeding kregen. Maar aan de andere kant: ik schat dat het aantal 'westerse' mensen ongeveer een derde van de wereldbevolking vormen of iets dergelijks? Het is volgens mij niet zo dat het 50/50 verdeeld is, denk alleen al aan de bevolking van China en India.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87604148
haha, Ssserpente. Goed antwoord. Waarom zou je inderdaad koemelk geven als je zelf ook nog melk hebt?

Bij "boer zoekt vrouw" laatst was een boer die de kalfjes nog bij de moeder lieten drinken. Yvon vroeg er nog naar meen ik me te herinneren.

Ik weet niet hoelang ik nog door ga met bv. Het gaat nog prima nu. Ze is ook nog geen 10 maanden natuurlijk..
Maar zeker geen 4 jaar! en ook geen 3
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:04:39 #245
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87604446
Een jaar of zes heeft mijn voorkeur, omdat dan pas het immuunsysteem voltooid is, heb ik begrepen. Maar ja, ik zie vanzelf wel. Je weet toch nooit wat de toekomst brengt.

Ik heb nu wel vaak dat ik haar 's avonds niet meer aan de borst in slaap laat vallen (lees: mijn man brengt haar naar bed), omdat de leuke tv-programma's weer terug komen. :@ Die beginnen vaak om half negen en ze ligt vaak nog minimaal drie kwartier aan de borst 's avonds terwijl ze om acht uur naar bed gaat, dus dan mis ik een deel van het programma... :@ Als de leuke programma's voorbij zijn, dan neem ik de avond weer over. Bij het middagslaapje valt zij ook aan de borst in slaap, dat gaat sowieso een stuk soepeler (geen idee waarom), en er is dan toch niets leuks te zien op tv... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87604558
6? Jeetje... Nee dat gaat mij te ver.

Ik denk dat mijn grens ergens bij de 2 ligt.. Ik zie wel.
pi_87604658
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat mijn grens ergens bij de 2 ligt.. Ik zie wel.
ja, mijne ook, max
pi_87604949
Hier zitten we op ruim 3 jaar en 3 maanden ondertussen... met nog een keer of 4 bv per week...

Best unieke constructie hier denk ik, want ipv de 1e voeding die afgebouwd wordt, is de nachtvoeding hier de laatste die wegvalt... Pepijn drinkt eigenlijk alleen nog 's nachts of in de vroege ochtend.

Moet wel zeggen dat ik in de discussies tijdens mijn co-schappen wanneer bv ter sprake komt ondertussen niet meer vertel dat ik nog voed, maar dat ik ruim 2 jaar bv gegeven heb... Ter voorkoming dat mensen al zo geschokt zijn dat niet meer naar mijn argumenten luisteren.
pi_87604990
Ik bedoelde net met "kunnen praten" voeden in het openbaar.
Ik wil blijven voeden tot een van ons het zat is, maar ik zie mezelf, op dit moment, geen kleuter voeden.

Piglet wat bijzonder zeg dat je productie zo stabiel is dat je gewoon melk aan blijft maken terwijl hij maar vier keer per week bij je drinkt.
Ik krijg toch wel een heel knus gevoel als jij daar zo over praat, dus wie weet O+
pi_87605334
Daar heb ik echt nog niet over nagedacht. Ik dacht steeds dat het zich vanzelf wel zou oplossen.
Door zwanger te worden, of doordat hij zelf niet meer hoeft.

4 x per week klinkt inderdaad goed. Dan is het geen plicht meer maar iets wat je samen doet. En nachtvoedingen zijn wel ideaal, als je kind huilt om hem weer in slaap te krijgen. :Y

Ik snap trouwens wel dat je er liever niet over praat omdat de schok anders te groot is. Alhoewel het natuurlijk belachelijk is. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')