quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:10 schreef DaviniaHR het volgende:
heb net maar GV besteld bij eurolac.
gister gestopt met daktarin voor mezelf, nu weer een tintelende mond. zwaar irritant
is zij een beetje snel met leveren?
Ik heb twee keer besteld en beide keren had ik het de volgende dag in huis.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:10 schreef DaviniaHR het volgende:
heb net maar GV besteld bij eurolac.
gister gestopt met daktarin voor mezelf, nu weer een tintelende mond. zwaar irritant
is zij een beetje snel met leveren?
hee, maar nu krijg je wel je foto van mij met paars bekkiequote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:50 schreef WupWup het volgende:
of krijg je misschien tandjes davinia
Lekkerquote:
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:hee, maar nu krijg je wel je foto van mij met paars bekkie
Als ik zou willen kan ik de hele straat van melk voorzien... Maar das niet echt prettig, ik hou het liever een beetje op elkaar afgestemd, te veel melk is geen luxe.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Fijn pessie!
Ik zit ook te wachten op de foto
En wat heerlijk dat jullie extra kunnen kolven, wou dat dat mij lukte. Ook geen gedoe meer met kunstvoeding of rijstmelk als ik moet werken.
hier ook eentjequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:09 schreef WupWup het volgende:
Ben gewoon een slechte kolver, haal er nooit zoveel uit.
Hoef je niet te werken straks?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef Morretje het volgende:
Ik heb geen kolfVoed alleen maar live
Nope.. Wat dat betreft echt luxe hoor. Voorlopig blijf ik thuis, denk straks wel thuiswerken in het een of het ander..quote:
En wanneer je bulten hebt, wat doe je dan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef Morretje het volgende:
Ik heb geen kolfVoed alleen maar live
Kind aanleggen? Masseren (tijdens voeden of onder de douche)?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:53 schreef pessie het volgende:
[..]
En wanneer je bulten hebt, wat doe je dan?
Jup, dat. Soms een beetje pijnlijden omdat ze nog slaapt..quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:34 schreef Grijs het volgende:
[..]
Kind aanleggen? Masseren (tijdens voeden of onder de douche)?
Dat is wat ik deed. Van kolven gingen de bulten toch niet weg (hoewel ik ook nauwelijks gekolfd heb).
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 08:43 schreef Ssserpente het volgende:
Ik was gister uit eten met een paar oud studiegenoten. Op een gegeven moment kwam ter sprake dat ik nog steeds borstvoeding geef. Dat vonden ze toch wel een beetje gek. Hoe lang zou ik daar nou mee doorgaan? Vroegen ze.
"Nog ff", antwoordde ik. "Want jullie hebben gelijk, het is idd wel een beetje vreemd". Dus binnenkort bouw ik de borstvoeding af, koop ik een koe, die laat ik dekken, dan haal ik snel het kalfje bij z'n moeder weg en pik ik de melk in. Die moet ik dan wel eerst goed koken voordat ik het aan Lente kan geven, want anders wordt ze misschien wel ziek.
Jullie hebben gelijk, borstvoeding is idd een beetje gek."
Ze konden er wel om lachen gelukkig.:
Dat kan ik me helemaal voorstellen, die uiers lijken helemaal niet meer op de oorspronkelijke uiers bedoeld om kalfjes mee te voeden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:55 schreef Asyniur het volgende:
en ik weet van een koeienboer dat ze de kalveren sowieso weghalen bij de moeder omdat ze anders doodgaan. Kalveren kunnen helemaal niet goed meer drinken bij melkkoeien. Kalveren van melkkoeien krijgen eigenlijk altijd de fles.
Dankjulliewelquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:
Agossie, wat sneu voor Niels dat ie bang is voor de borst, Twink. Gaat wel over, hoor.Lente heeft dat ook een tijdje gehad. Sterkte voor jullie, Twink.
![]()
Ze ging gewoon weer drinken idd. Ik was zelf ook heel bang dat ze er een 'trauma' aan over zou houden, maar dat was niet zo, gelukkig.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:42 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dankjulliewel
Gelukkig is het bij jullie weer goed gekomen! Hoe ging dat ook alweer? Ging ze gewoon spontaan weer drinken?
Ik heb juist van de week een verhaal gelezen op het andere forum waarin het niet goed gekomen isdat kindje had spruw.
Nee, voor zover ik kan zien heeft hij geen spruw en ik heb zelf ook geen last van steken ofzo. Ik vond het alleen zo'n rot verhaalquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:13 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ze ging gewoon weer drinken idd. Ik was zelf ook heel bang dat ze er een 'trauma' aan over zou houden, maar dat was niet zo, gelukkig.
Ben je bang dat Niels ook spruw heeft?
Misschien wel, maar Jen is wel bijna 3 he?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:23 schreef oeke het volgende:
Dat je Jen te oud vind komt misschien ook omdat jullie er niet ingegroeid zijn samen.
Ik moet er ook niet aan denken ineens zo'n groot kind aan mijn borst te hebben hangen, terwijl ik me wel kan voorstellen dat als ik blijf voeden ik het ook normaal blijf vinden.
Ik heb eens gelezen dat het advies van de WHO 2 jaar is maar dat wereldwijd het gemiddelde van stoppen op 4 jaar staat. Maar ik weet niet of dat klopt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:24 schreef Ticootje het volgende:
Misschien wel, maar Jen is wel bijna 3 he?
Dat van die 2 jaar klopt, maar ik vraag me af of die 4 jaar wel klopt. In het westen zijn er zoveel vrouwen die of helemaal geen borstvoeding geven, of met een paar weken al stoppen, dat haalt het gemiddelde aardig omlaag.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:34 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik heb eens gelezen dat het advies van de WHO 2 jaar is maar dat wereldwijd het gemiddelde van stoppen op 4 jaar staat. Maar ik weet niet of dat klopt.
Goh, ik weet het niet precies.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:30 schreef Twinkly het volgende:
Hoe ging bij jullie de overgang naar 1 keer overdag Oeke? Ik neem aan dat hij 's morgens en 's avonds ook nog bij je drinkt? Niels drinkt overdag ongeveer 5 keer als ik hem op zijn verzoek laat drinken, maar ik leg hem vaker aan omdat hij vaak nogal geconcentreerde urine heeft.
Dát durf ik niet te zeggen. Dat zou betekenen dat ze weer naar een originele koe hebben moeten zoeken waar de uiers nog wel 'goed' van zijn en daarmee fokken. Maar ik denk dat ook die kalfjes bij de melkkoe worden weggehaald, want als die bv op verzoek geven, dan weet je dus niet wanneer je moet melken... (kan ik me zo voorstellen)quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:38 schreef Ssserpente het volgende:
Asy, dat verbaast me niets. Maar kalfjes van biologische houderij blijven toch wel bij hun moeder?
Ja maar ik vind drinken voor de nep nog altijd ook iets anders dan echt drinken...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:20 schreef Ticootje het volgende:
Deed ik met Jen ook, op een gegeven moment is het gewoon niet nodig meer om in het openbaar te voeden, dan kan ze prima een pakje appelsap krijgen ofzo.
Ik antwoord meestal dat mijn kindjes zelf mogen bepalen wanneer ze niet meer aan de borst willen en dat dat bij Jen bij 1 jaar was. Maar nu Jen steeds vraagt of ze ook borstje mag drinken en zelfs helemaal bij me komt liggen en dan doet alsof, heb ik blijkbaar toch een grens. Jen vind ik dus te oud voor aan de borst.
Dat van die vier jaar heb ik ook begrepen. Kun je je voorstellen hoe lang er 'normaal' gesproken gevoed wordt? Soms hoor je verhalen van asielzoekers dat zij op hun 10de nog borstvoeding kregen. Maar aan de andere kant: ik schat dat het aantal 'westerse' mensen ongeveer een derde van de wereldbevolking vormen of iets dergelijks? Het is volgens mij niet zo dat het 50/50 verdeeld is, denk alleen al aan de bevolking van China en India.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat van die 2 jaar klopt, maar ik vraag me af of die 4 jaar wel klopt. In het westen zijn er zoveel vrouwen die of helemaal geen borstvoeding geven, of met een paar weken al stoppen, dat haalt het gemiddelde aardig omlaag.
ja, mijne ook, maxquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat mijn grens ergens bij de 2 ligt.. Ik zie wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |