Die eerste vragen doen we wel een andere keer. De laatste zou ik hier als topic willen runnen. Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Nieuwe Revu vermeld maar een nummer. Maar op alle begrafenissen en crematies die ik heb bijgewoond werden drie nummers gedraaid.
Voor mijn begrafenis, gepland in 2057 (ik ben dan al 94....) de volgende nummers:
- In my hour of darkness, door Gram Parsons, Emmylou Harris en Linda Ronstadt (uit 1973 van de LP/CD Grievous Angel;
- Green Pastures van Emmylou Harris & Ricky Skaggs van de CD Roses in the snow (staat ook op Duets trouwens)
- En tot slot, bij het zakken van de kist de ultieme tearjerker: Abide in me/blijf mij nabij. Ik kan zelf de ogen nooit drooghouden als dat nummer gespeeld wordt op een begrafenis/crematie en de meeste anderen hebben het er ook moeilijk me.
quote:
op 03-30-2000 om 09:35 PM schreef PigXpert het volgende:
De Nieuwe Revu heeft elke week als afsluiting een interview met iemand uit de pop- of filmscene. Standaard vragen zijn:
-1- wat zit er in je broekzakken?
-2- naast wie werd je vanmorgen wakker?
-3- naast wie had je wakker willen worden?
-4- wat moeten we draaien op je begrafenis.Die eerste vragen doen we wel een andere keer. De laatste zou ik hier als topic willen runnen. Wat moeten we draaien op je begrafenis?
Dat geldt voor mij ook, maakt niet uit.
* Calypso denkt, voor Speedcore kan alleen maar Queen in aanmerking komen, Too much love will kill you.
( past uitstekend bij zijn sig.)
Maar gelukkig heeft hij het nog lang niet nodig, vertel toch niet waar hij zit.
ging als volgt: "we gotta get out of this place"
quote:The Animals... Titel had je al goed!
op 03-31-2000 om 02:16 AM schreef speedcore het volgende:
* Dinges zat zelf meer te denken aan dat ene hippie liedje, weet de titel niet meer en de groep ook niet.
(heh??watte??noemt ie me nou dinges??)
Dat zijn de twee die ik zeker weet en dan nog iets van de Beatles.
quote:
op 03-31-2000 om 02:16 AM schreef speedcore het volgende:
* Dinges zat zelf meer te denken aan dat ene hippie liedje, weet de titel niet meer en de groep ook niet.
quote:
op 03-31-2000 om 02:21 AM schreef Kozzmic het volgende: The Animals... Titel had je al goed!
quote:
op 03-30-2000 om 10:01 PM schreef killer tweety het volgende:
Geen muziek, de wetenschap mag mij helemaal hebben
Daar zou ik dus echt nooit aan beginnen hè. Onder 'wetenschap' verstaat men ook het gebruiken van jouw lichaam als Crash Test Dummy bij het testen van de veiligheid van auto's. Onlangs een docu gezien op Anaal+ over Crash Test Dummies - machtig interessant, tot ze ipv dummies gewoon echte lijken gingen gebruiken, ze in een auto zetten en ze vervolgens met 50Km/uur tegen een muur ramden om te zien welke botten nou het snelst breken. Volledige stuurkolommen werden in het lichaam geramd. Erg onsmakelijk idee en lijkt me ook voor de nabestaanden niet zo'n hele prettige gedachte denk ik.
Anyway, mijn funeral top 3..
1 - "Bring Him Home" uit Les Misèrables.
2 - "Oh Dannyboy" (als het even kan de versie gezongen door een zwerver uit de film "The Dead Can't Lie" met Tommy Lee Jones en Virginia Madsen. Lukt die versie niet, dan graag die uitvoering van Sinead O'Connor)
3 - Verandert regelmatig, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik gaan voor "The End" van The Doors.
Dit roep ik al jaren en ik heb al heel veel mensen verteld dat ik het zo wil. Dus zal het ook zo gaan gebeuren.
Wat trouwens ook een heel mooi nummer is: Niemand van Is Ook Schitterend.
------------------
Denk vooral niet dat ik cynisch ben. Nee hoor, ik meen alles echt heel serieus, ja!
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx (Datum 31 Maart 2000).]
Ik zit nu te denken aan 'Sam Jones' van Richard Thompson:
And if you're unburied, the likes of me will find you
You're no good to worms, but you might become the finest glue
We'll grind you up and spread you out as fertiliser, too
Sam Jones deliver them bones
------------------
"When I grow up, I want to be a musician."
"Well, you can't do both."
-------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 31 Maart 2000).]
quote:
op 03-31-2000 om 09:30 AM schreef Danny het volgende:
Daar zou ik dus echt nooit aan beginnen hè. Onder 'wetenschap' verstaat men ook het gebruiken van jouw lichaam als Crash Test Dummy bij het testen van de veiligheid van auto's. Onlangs een docu gezien op Anaal+ over Crash Test Dummies - machtig interessant, tot ze ipv dummies gewoon echte lijken gingen gebruiken, ze in een auto zetten en ze vervolgens met 50Km/uur tegen een muur ramden om te zien welke botten nou het snelst breken. Volledige stuurkolommen werden in het lichaam geramd. Erg onsmakelijk idee en lijkt me ook voor de nabestaanden niet zo'n hele prettige gedachte denk ik.
Ik denk het niet Danny, ik ben in het bezit van een zeer uitgebreid codicil waarin precies staat beschreven wat "men" met mijn lichaam mag doen, en dat is echt alleen maar voor de wetenschap, orgaan donatie etc. Verdere activiteiten zoals jij ze beschrijft gaan hier niet in op.
Mijn nabestaanden zijn op de hoogte van mijn wensen, zo ook de huisarts.
Dus blijft als liedje dan toch maar staan Blowing in the Wind.
quote:
op 03-31-2000 om 09:30 AM schreef Danny het volgende:
2 - "Oh Dannyboy" (als het even kan de versie gezongen door een zwerver uit de film "The Dead Can't Lie" met Tommy Lee Jones en Virginia Madsen. Lukt die versie niet, dan graag die uitvoering van Sinead O'Connor)
Er zit ook nog een versie in een film, gezongen door allemaal oude mannen, op een begrafenis trouwens ook. Ik geloof dat het in het begin van "Meet Joe Black" is, met Anthony Hopkins als 1 van de zangers. Maar dat weet ik niet zeker. Het lijkt mij in elk geval een indrukwekkendere en toepasselijkere versie dan die van Sinead.
(Raar woord, "indrukwekkendere", ik typte in eerste instantie: "indrukwekkerende")
Zelf heb ik altijd gezegd dat ik op mijn begrafenis "Dolce Barbara" wil, van Eros Ramazzotti. Ik ben absoluut geen fan van hem, maar dit nummer! Kippenvel! En nog een toepasselijke tekst ook.
Requiem van Mozart. Rillingen blijven over mijn rug lopen als ik het hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door botoo (Datum 31 Maart 2000).]
Pearl Jam - Black
om te huilen zo mooi
En zou in plaats van de Kast de Kist niet toepasselijker zijn
In a lifetime - Clannad & Bono
Helaas wat Rhiannon zegt drukt de pret , dus als een van jullie nou belooft dat die gedraait gaat worden kom ik zeker van je begravenis genieten.
O ja , graag tonijn salade.
Bitter Sweet Symphony van The Verve
Nessun Dorma in de uitvoering van Pavarotti
Hottellounge (be the death of me) van dEUS
quote:
op 03-31-2000 om 10:35 PM schreef Elegantly Wasted het volgende:
Nessun Dorma in de uitvoering van Pavarotti
Op dit nummer zou ik willen sterven, zo mooi vind ik het
Dit was het tot dusver...
Gegroet,
Djeez
Beck -Loser (heel toepasselijk dan)
als uitsmijter
So What van Metallica...
I fucked a sheep, I fucked a goat, I ram my cock right down it's throat
Killer-Tweety: heb jij misschien je plaatje op een schijfje staan, want als ik deze topic open, dan hoor ik mijn A: disk-drive ratelen....
muziek=
rabbit in your headlights- unkle & thom yorke
bepaalde tracks van de soundtrack van American beauty,
een aantal nummers van Tori Amos,
een nummer van Redshift 2- ether (4)
'Get it while you can' van Janis Joplin want dat is een gewoon een moordwijf!! Janis rulez!!!
'Show me the way to the next whiskey-bar' van the Doors om de mensen te laten weten niet om mij te treuren maar om gewoon te gaan feesten want ik kom toch wel weer terug
quote:
op 04-03-2000 om 09:45 AM schreef buzzer het volgende:
"Pastorale" van Ramses en Liesbeth.....
en absoluut iets van Freddy Mercury !
Yep, zoals: "There must be more than life than this"... Kippenvell, heerlijk!
*zing* we don't need no water, let the motherfucker burn! burn motherfucker! burn!
quote:Precies!
Op 09 april 2001 22:54 schreef fokje het volgende:
Mogen ze zelf weten. Het zal mij een biet wezen wat er gedaan wordt op mijn begravenis.
Iets van Jantje Smit en nog iets van frans Bauer.
Ik zal ze nog een keer hebben
quote:same for me.
Op 31 maart 2000 10:11 schreef §erum het volgende:
Dat wordt er maar eentje:Guns 'n Roses - November Rain
Met daarbij misschien REM everybody hurts.
[Dit bericht is gewijzigd door Duck op 09-04-2001 23:21]
qua tekst niet helemaal toepasselijk, maar gewoon erg mooi nummertje, en geliefd als ik ben * *kuch kuch* huilt iedereen toch al na de eerste 2 regels
quote:vervolgens Queen - Heaven for everyone
There's no living in my life anymore
The seas have gone dry and the rain stopped falling
Please don't you cry anymore
Can't you see
Listen to the breeze, whisper to me please
Don't send me to the path of nevermoreEven the valleys below,
Where the rays of the sun were so warm and tender,
Now haven't anything to grow
Can't you see ?
(nevermore nevermore)
Why did you have to leave me ?
(nevermore nevermore)
Why did you deceive me ?
You send me to the path of nevermore
When you say you didn't love me anymore
Aah aaah
Nevermore, aah
Nevermore
[Dit bericht is gewijzigd door KELDER op 09-04-2001 23:29]
Niet in deze specifieke volgorde.
Dat lijkt me overigens wel wat.
en als laatste nr - stil in mij van van dik hout.. is het toch nog een btje triest maar heeft iedereen een goed feessie gehad..
quote:LOL
Op 09 april 2001 23:46 schreef megamuch het volgende:
gewoon rotterdam terror corps met poing om de stemming op gang te brengen..en als laatste nr - stil in mij van van dik hout.. is het toch nog een btje triest maar heeft iedereen een goed feessie gehad..
Lekker vrolijk want ik ga niet allemaal van die "bijpassende" depri muziek draaien dat vind ik zoooooooooooo erg!! Nee als het maar vrolijk is dan vind ik het oke!!
quote:Hmm draai dan maar het toepasselijkere Death in the family
Op 09 april 2001 23:35 schreef DIGGER het volgende:
Type O Negative - Bloody KissesDat lijkt me overigens wel wat.
Maar voor mij is het momenteel:
Bob Dylan - One more cup of coffee
The Beatles - Because (of misschien de versie van Elliot Smith)
Nick Drake - Things behind the sun
Maar dit wijzigt zo'n beetje elke maand...
quote:juist!!!
Op 31 maart 2000 09:30 schreef Danny het volgende:
Verandert regelmatig, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik gaan voor "The End" van The Doors.
[Dit bericht is gewijzigd door Rafterman op 10-04-2001 15:32]
Zoveel mooie nummers, ik zou het echt niet weten.
quote:Dat is idd ook wel een mooi nummer die wel passend zou zijn
Op 10 april 2001 17:37 schreef She-Wolf het volgende:
The Cult - Sweet soul sister
quote:Of dan "When the music's over" van dezelfde Doors. Die vind ik zelfs nog iets mooier.
Op 10 april 2001 15:05 schreef Rafterman het volgende:
juist!!!
nummer 3.
het mag dan wat cliché zijn maar toch,
en dan de live 18 minuten uitvoering, geen dienst geen preek, 18 minuten lang... the end.
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 10-04-2001 17:53]
Gewoon, omdat ik dat het mooiste nummer vind dat ooit gemaakt is...
Nee hoor!!! Ik zie dat het me een jaar geleden niets uitmaakte, en dat is nu altijd nog van toepassing!!
O Ja, toch wel......... Alles, maar dan ook alles mogen ze draaien, zolang het maar geen Mieke Telkamp is!!!
'Music' van John Miles is mijn lijflied, moet er zeker bij.
En als vrolijke noot bij het zakken van de kist: 'Daar gaat ze' van Clouseau.
quote:Same here!!!! Verder zou ik 'November Rain' super vinden enne 'heaven is a place on earth' ( weet niet meer van wie?) en 'angels' van Robbie Williams.
Op 09 april 2001 23:30 schreef jerney het volgende:
oh of with or without you van U2
Maar goed, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, ik hoop dat het nog heeeel lang gaat duren/
Er zijn zoveel goede nummers maar ja zoals al eerder gezegd hoor je er toch niks meer van.
Never tears us apart- Inxs
A Feast of friends- The doors
1. Long, long way to go - Phil Collins & Sting
2. Age of Reason - John Farnham
3. Als het vuur gedoofd is - Acda en de Munnik.
Dus met een *Poef* en een zwaai kun je daar verder
Probeer dan maar eens droog te houden....
quote:Belinda Carlisle toch??
Op 10 april 2001 21:18 schreef Yvetje het volgende:
.....enne 'heaven is a place on earth' ( weet niet meer van wie?).....
Doet u voor mij maar: Within Temptation - Our Farewell
Vooral omdat dat een familieband heeft
Eric Clapton - Tears in Heaven
Tool - Sober
Radiohead - Lucky
Radiohead - Exit Music (for a film)
En verder nog wat nummers, waar ik zo niet op kan komen. Alhoewel de bovengenoemden allemaal redelijk depressing zijn, hoef ik geen trieste begrafenis. Ik heb liever dat men nog één keer feest om mijn leven... Maar dat zal moeluk zijn. Ik zie mezelf op de begrafenis van een dierbare ook niet rondspringen eigenlijk...
'Now the party is over, I'm so tired..
Verder
- Robbie Williams - Angels (blijft mooi, behalve als je het teveel luistert)
- The Offspring - Gone away
[ff dollen]
Wham! - Wake me up before you go go
[/ff dollen]
eric Clapton - Tears in Heaven
Led Zepplin - Stairway to heaven
Boys 2 men - One sweet Day
[Dit bericht is gewijzigd door Miss op 20-12-2002 23:43]
quote:Mislukt
Op woensdag 11 april 2001 14:25 schreef Z het volgende:
1- Jeff Buckley - Haleluja
2- Placebo/Bowie- Without you I'm nothing
3- SRV- Little WingProbeer dan maar eens droog te houden....
En nog wel een paar, deze vast, de rest wisselt nogal eens, het ligt er ook een beetje aan hoe lang zoiets gaat duren natuurlijk.
Werd op Trance Energy tijd terug gedraaid ter nagedachtenis aan Miles Stutterheim. Wel zo'n goed en gevoelig trance nummer dat ze die bij mij ook mogen draaien op m'n begrafenis!
allebei prachtige, maar deprimerende nummers
REM - Everybody Hurts
Crowded House - Don't Dream It's Over
Een derde kan ik even niet bedenken.
Sleep
Sleep tonight
And may your dreams be realized
If the thundercloud passes rain
So let it rain
Rain down on him
So let it be
U2 - MLK, goed het nummer is geschreven voor Martin Luther King, maar het mag ook wel op m'n begravenis gedraaid worden, lijkt mij wel passed.
*Coldplay - Shiver
*Pantera - Cemetary gates
*NIN - A warm place
quote:Hmm, doe maar Turn Turn Turn van The Byrds erbij als afsluiter
Op vrijdag 20 december 2002 23:55 schreef Toet het volgende:
Misschien wat meer hoopgevende nummersREM - Everybody Hurts
Crowded House - Don't Dream It's OverEen derde kan ik even niet bedenken.
quote:Many miles, too soon van Rank 1 is voor hem geschreven, later fabriceerden ze er een commercieel tintje aan om hem vervolgens de hitparade in te schoppen
Op vrijdag 20 december 2002 23:50 schreef Tomaz het volgende:
Cygnus X - Orange ThemeWerd op Trance Energy tijd terug gedraaid ter nagedachtenis aan Miles Stutterheim. Wel zo'n goed en gevoelig trance nummer dat ze die bij mij ook mogen draaien op m'n begrafenis!
Het was trouwens z'n eigen schuld dat hij zich doodreed, maar toch krijg ik altijd een brok in m'n keel als ik de berichten van z'n familie lees op www.milesstutterheim.nl Vooral met Many miles, too soon op de achtergrond
Imagine - John Lennon
Exit music - Radiohead
Rivier - Stef Bos (bijna niemand kent het, maar oh zo mooi!)
Creep - Radiohead
Why so sad - Manic Street Preachers
Telegraph road - Dire Straits
Into temptation - Crowded House
My brain's down - Nilsson
en als laatste een ultieme tranentrekker (want ik kan nog wel 100 nrs. toevoegen....) : Don't give up - Peter Gabriel & Kate Bush
Geen nummers over de dood, dat ben je al,
Iron Maiden - To tame a land
Kiss - God of Thunder
Rainbow - The gates of babylon
Queensryche - Another Rainy night without you (every night i guess)
en om iedereen te pesten die aanwezig en de muziek al niet goed vond:
Obituary - Slowly we rot (ech wel dan!, lol)
Bij aankomst van mijn kist Dimmu Borgir-Perfection Or Vanity
voor de rest Enya-May it be
Nightwish-Sleeping Sun
Bij Vertrek Emperor-The Wanderer
zo veel jankplezier
=)
Deep Purple - Child in time
Metallica - nothing else mathers
Queen - Who wants to live forever
of
My Dying Bride - The return to the beautiful
quote:<BR>-1- geld! <BR>-2- eh...een kussen ook goed
Op donderdag 30 maart 2000 21:35 schreef PigXpert het volgende:
De Nieuwe Revu heeft elke week als afsluiting een interview met iemand uit de pop- of filmscene. Standaard vragen zijn:<BR>-1- wat zit er in je broekzakken?<BR>-2- naast wie werd je vanmorgen wakker?<BR>-3- naast wie had je wakker willen worden?<BR>-4- wat moeten we draaien op je begrafenis.<P>Die eerste vragen doen we wel een andere keer. De laatste zou ik hier als topic willen runnen. Wat moeten we draaien op je begrafenis? <BR>Nieuwe Revu vermeld maar een nummer. Maar op alle begrafenissen en crematies die ik heb bijgewoond werden drie nummers gedraaid.<BR>Voor mijn begrafenis, gepland in 2057 (ik ben dan al 94....) de volgende nummers: <P>- In my hour of darkness, door Gram Parsons, Emmylou Harris en Linda Ronstadt (uit 1973 van de LP/CD Grievous Angel;<BR>- Green Pastures van Emmylou Harris & Ricky Skaggs van de CD Roses in the snow (staat ook op Duets trouwens)<BR>- En tot slot, bij het zakken van de kist de ultieme tearjerker: Abide in me/blijf mij nabij. Ik kan zelf de ogen nooit drooghouden als dat nummer gespeeld wordt op een begrafenis/crematie en de meeste anderen hebben het er ook moeilijk me.
quote:ben je toch tijdelijk dood...
Op maandag 23 december 2002 21:50 schreef frank_woei het volgende:
Ik ga niet dood, ik laat mezelf invriezen
en daarna
Wherever I may roam van MetallicA
quote:Die wil ik idd horen. Voor de rest wil ik nog verschillende ambient horen, zoals o.a verschillende themes van Jeremy Soule. En nog:
Op maandag 23 december 2002 22:55 schreef Hukkie het volgende:
Iron Maiden - Only the good die young
Meatloaf - Bat out of hell
Louis Amstrong - A Kiss to build a dream on
Iron Maiden - No prayer for the dying
Iron Maiden - Ghost of the navigator (live at Rio)
Iron Maiden - Revelations
Iron Maiden - Blood Brothers (live at Rio)
Iron Maiden - Hollowed be thy name
Voor de rest nog wat maar daar kan ik niet zo snel opkomen
Achja, zo denk ik erover...
quote:al luisterend naar "cold as ice" - foreigner
Op maandag 23 december 2002 21:50 schreef frank_woei het volgende:
Ik ga niet dood, ik laat mezelf invriezen
edit:
En 2pac - Only God Can Judge Me natuurlijk. (is betekenis van mijn voornaam )
Het Sanctus, Agnus Dei, Lacrimosa en Prayer van Requiem for my friend van Zgibniew Preisner.
De laatste is danwel in het pools gezongen, maar goed, moet niet uitmaken, het is een mooie tekst.
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
U2 - If God Will Send His Angels
Pink Floyd - On The Turning Away
Eventueel:
U2 - Staring At The Sun
Pink Floyd - Wish You Where Here
Deep Purple - Child In Time
Wat grappig zou zijn:
U2 - Wake Up Dead Man
quote:Wiens begrafenis is het nu?
Op woensdag 25 december 2002 22:44 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het altijd een beetje zielig voor nabestaanden als de -dode- metalfan een of ander ragnummer kiest voor zijn begrafenis en een volle zaal moet afscheid nemen onder dat nummer. Dat lijkt me toch een hele nare afsluiting, ook al vond de dode het een supernummer. Helemaal als pa en ma zelf een kolerehekel hebben aan zware metal.
Je wil die persoon toch herinneren zoals hij is, dan ga je toch geen -vul hier een extreme tegenstelling in- aan muziek draaien.
Dat geldt gewoon voor ieders muzieksmaak.
http://www.dela.nl/main.html?page=/vi/pages/muziektop5.php3
Voor mij persoonlijk...
Van Morrison Have I told you lately that I love you?
Dire Straits Where do you think you're going? (niet vanwege de tekst)
Dire Straits Angel of Mercy.
<geintje>Aan een crematorium directeur vragen of hij voor de hemel stookt?</geintje>
quote:Ik denk dat uiteindelijk als het zover komt toch de vraag 'wat had de overledene zelf gewild?' het belangrijkst is. En juist een niet-standaard muzieksmaak kan er dan voor zorgen dat het afscheid heel persoonlijk wordt.
Op woensdag 25 december 2002 22:44 schreef Vamos het volgende:
Ik vind het altijd een beetje zielig voor nabestaanden als de -dode- metalfan een of ander ragnummer kiest voor zijn begrafenis en een volle zaal moet afscheid nemen onder dat nummer. Dat lijkt me toch een hele nare afsluiting, ook al vond de dode het een supernummer. Helemaal als pa en ma zelf een kolerehekel hebben aan zware metal.
Voor mezelf:
Metallica - Nothing else matters
Aerosmith - I don't wanna miss a thing
Massenet - Meditation uit Thais (maar dan wel gespeeld door een goede violist, het liefst degene met wie ik het ooit ook heb gespeeld).
Ik zou het heel mooi vinden als een van mijn muziekvrienden, of een aantal, wat zouden willen spelen, en dan vertrouw ik hun er wel in dat ze iets kiezen dat bij me past.
Die tekst zegt het precies:
"Goodbye, cruel world... I'm leaving you today... Goodbye, goodbye, goodbye..."
"Goodbye all you people, there is nothing you can say... to make me change my mind; goobye."
quote:]
Op vrijdag 27 december 2002 20:22 schreef shooter het volgende:
Kai Tracid - Life is too short [energy mix] heerlijk nummer en een toepasselijke titel
wie draait dr nou trance/hardhouse/whatever op z'n begravenis iedereen daar uit z'n dak
nee, serieus
alleszins iets vn Nick Cave (and no more shall we part bijvoorbeeld)
en Draw down the stars van Tom Mcrae
eventueel Without you i'm nothing van placebo.
zeer toepasselijke titel en een erg mooi nummer
(maar zoals ik eerder al las, ik hoor ze toch niet...)
quote:Serve The Servants.. lijkt me niet erg realistisch voor een begrafenis he?
Op woensdag 22 januari 2003 18:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
Queen is stom.
Jij vindt Queen stomServe The Servants - Nirvana
Zelf denk ik aan:
- Pink Floyd - Shine on you crazy Diamond
- Pink Floyd - Echoes
- Godspeed You Black Emperor - Sleep (ja, en helemaal af laten draaien )
- King Crimson - Starless and Bible Black
So long, i wish you well.
En de mensen die mij kennen en mijn begrafenis/crematie/rituele offering voorbereid en in elkaar zet die weet ook vast wel dat iets van Oasis ook altijd gedraaid kan worden, of Eels oid...
De mensen die dat allemaal regelen weten wel wat kan en wat gepast is, en wat ik mooi vond natuurlijk...
quote:En dit komt van iemand die Nirvana in zijn lijst zet :S
Op woensdag 22 januari 2003 18:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hij/zij die het waagt Queen te draaien op mijn begrafenis kan zijn eigen begrafenis vast gaan plannen..
Queen is stom.
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 20:33 schreef BrianMay het volgende:
En dit komt van iemand die Nirvana in zijn lijst zet :S
quote:Dat Nirvananummer is iets heel persoonlijks voor mij, vandaar dat ik het noemde.
Op woensdag 22 januari 2003 20:08 schreef webfreak het volgende:
Serve The Servants.. lijkt me niet erg realistisch voor een begrafenis he?
The Gathering - Sand and Mercury
quote:Misschien heeft diegene die Queen in z'n lijstje heeft ook wel een persoonlijk iets bij een Queen nummer.
Op woensdag 22 januari 2003 20:45 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
[..]Dat Nirvananummer is iets heel persoonlijks voor mij, vandaar dat ik het noemde.
quote:goeie volgorde
Op woensdag 22 januari 2003 18:31 schreef PimD het volgende:
Queen - Who Wants To Live Forever
Queen - Heaven For Everyone
Queen - The Show Must Go On
quote:Queen is altijd goed, maakt niet uit in welke volgorde
Op donderdag 23 januari 2003 01:02 schreef MissRotterdam het volgende:[..]
goeie volgorde
!
quote:Amen
Op donderdag 23 januari 2003 12:57 schreef PimD het volgende:[..]
Queen is altijd goed, maakt niet uit in welke volgorde
=> Is 1 van de mooiste ballads die'k al gehoord, werkt sowieso al op m'n gemoed, moet dus zeker en vast gespeeld worden.
Doro - Undying
=> Errugh mooie tekst over leven en dood en over de moed die diegenen die leven moeten vatten nadat er iemand wegvalt (ik zoek het misschien wat ver, maar ik heb dat gevoel toch erbij)
Coldplay - Warning Sign
=> Vind het misschien wel het mooiste nummer van A Rush Of Blood...
Guns N Roses - November Rain
=> Prachtig nummer gewoon
Hammerfall - Glory To The Brave (liefst dan nog mijn opname van in Hof Ter Lo)
=> Prachtige ballad, mooie tekst, erg toepasselijk
Nothing on earth stays forever
But none of your deeds were in vain
Deep in our hearts you will live again
You're gone to the home of the brave
Pearl Jam - Black
=> Mooie triest nummertje
Snapcase - ID/Hindsight
=> Vind het een mooi nummertje.
onbegrijpelijk ook, iemand van letters op een beeldscherm, vereniging der tegenstellingen.
''T had altijd zo moeten zijn zoals het was
maar het is nog maar weinig van hoe het is...
Ik heb er laatst nog eens naar geluisterd en in gedachte net gedaan of het mijn begrafenis was........ magnifiek
nee ff zonder gekheid:
brainpower- je moest waarschijnlijk gaan
(je zult denken brainpower maar die gast schrijft lyrisch zeer sterke nummers)
blof- mooie dag
pearl jam- alive
sum41- hell song
als jullie willen post ik ook de teksten wel..(dan zul je t'begrijpen ook al is veel van de muziek commerciele shit)
mm vinden jullie het erg als ik daar nu nog niet over na probeer te denken?
[Dit bericht is gewijzigd door Blizzzard op 26-01-2003 14:55]
Björk - Play Dead
Gnomusy - Dolmen Ridge (kijk is op http://www.mp3.com/gnomusy het is echt een geweldig nummer)
Het zijn er wel een beetje veel, maar op mijn begrafenis zou véél muziek gedraaid moeten worden...
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:49 schreef Blizzzard het volgende:
d12-shit can happen
Hier ga ik ook voor!
Vooraf gegaan door de Steve Berman 'Skit'...
Sit the fuck down...
[Dit bericht is gewijzigd door Smurfer op 02-07-2003 10:25]
But anyways..
Placebo - Then the clouds will open for me
Placebo - Leni
Clint Mansell - Summer Overture
Counting Crows - Mr Jones
eh, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, zolang het maar geen lelijke muziek is en het mensen wegjaagd van mijn begravenis
quote:
If I ever leave this world alive
I'll take on all the sadness
That I left behind
The madness that you feel will soon subside
So in a word don't shed a tear
I'll be here when it all gets weird
en Europe - The Final Countdown, omdat dit 1 van me favoriete liedjes allertijden is
En als afsluiter Bastards on Parade - Dropkick Murphy's
Aerosmith - Dream on
R. Kelly - I Wish (remix to tha Hommies that we lost)
Green Lizard - Autumn
Green Day - Time Of Your Life
Rob D - Clubbed To Death
In deze volgorde dan ook.
Denk ik..
Maar deze nummers spreken mij ook heel erg aan:
Air - All I Need
Fatboy Slim - Right Here Right Now (dan wel een ingekorte versie..)
Tori Amos - Winter
Het maakt niet veel uit, mensen zullen toch de meerwaarde niet herkennen. Lukt mij zelf ook nooit op begrafenissen.
Oja, ze mogen anders ook wel "Bonito" van Jarabe de palo draaien
is gewoon een optimisties nummer, vandaar
quote:Heb ik ook op mijn lijstje staan (op 2). Eerste nummer is een klassiek nummer (heb het thuis op CD, moet het opzoeken)
Op woensdag 16 juli 2003 02:46 schreef RemCow het volgende:
Tori Amos - Winter
[Dit bericht is gewijzigd door Iesie op 16-07-2003 09:31]
Dan ga ik met een glimlach...
[Dit bericht is gewijzigd door inspiral op 16-07-2003 12:50]
na de muziek zullen er bitterballen en bier beschikbaar zijn:Y
als je dan toch gaat, dan maar met een goeie after-party lijkt mij. Mij kan het toch niet boeien, ik ben er toch niet bij
L'Amour Toujours - Gigi
(I'll fly with you, een vriend van me gaat dan dansen...)
Verder nog niet goed over nagedacht
Bløf - Mooie dag
R.E.M. - Everybody hurts
Phil Collins - Another day in paradise
[Dit bericht is gewijzigd door JohanS op 16-07-2003 13:03]
1. Cannibal Corpse- Scentenced to burn
2. Pantera- Cemetery Gates
En als de kist de oven in zakt
3. Het openings muziekje van Fox Films... Je kent 't wel.
Plus dat ik alleen te sterke koffie geschonken wil hebben en de droogste cake ter wereld.
Daarna laat ik mijn penis op sterk water na aan iemand aan wie ik een verschrikkelijke hekel heb.
Als ik nu mocht gaan, doe dan maar
Brainpower - Je moest waarschijnlijk gaan...
goede tekst... en natuurlijk door Brain voor Michiel gezongen...
dus als ik nou dood ging, dan was het nog toepasselijker ook
En verder moet ik er nog even over nadenken hoor!
quote:Idd... das wel een mooi 'nieuw' begrafenis liedje
Op woensdag 16 juli 2003 13:57 schreef Chillz het volgende:
ik ga sterk met Blizzard mee op de (voor mij) vorige pagina:Als ik nu mocht gaan, doe dan maar
Brainpower - Je moest waarschijnlijk gaan...goede tekst... en natuurlijk door Brain voor Michiel gezongen...
dus als ik nou dood ging, dan was het nog toepasselijker ook
Allebei hele mooie triestige nummers. Ik wil dat er flink gesnotterd wordt op mijn begrafenis
In iedergeval deze nummers
Whore Splattered Walls - Masturbating In Overflowed Diarrheal Toiletwater
Backstreet Boys - I Want it That Way
Dune - Who wants to live Forever
maar ik ga toch niet dood
of anders een lekker hard Heavy Metal nummer om de gasten te fucken
hoewel ik zit te twijfelen tussen de versie van Glenn Gould of Murray Perahia......maargoed
nee zonder gein :
vangelis - Conquest of paradise
en zucchero als ik de kist in ga... ( kan ff niet op het nummer komen )
o ja na afloop moet er worden gegeten en gedronken worden.. net zoals in duitsland..
[Dit bericht is gewijzigd door dutchmage op 21-07-2003 21:47]
Het is tijd, de hoogste tijd.
U wordt bedankt voor weer een avond gezelligheid.
Dag mevrouw en dag meneer,
u komt hier toch weer.
ps: CREMATIE!!! mjn lichaam hoeft niet onder de grond weg te rotten...
(klassieke muziek) Johann Pachelbel - Canon & Gigue
Van dat nummer word ik zwaar emotioneel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |