abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87532719
Vast even een reactie want ik zat net te denken. Weltschmerz, als ik jou een plezier kan doen met Devos & Lemmens sauzen. Stuur gerust even een PM. Dan stuur ik je wat toe.

Sligro ga ik vanmiddag niet meer redden en moet straks ook nog naar de dierenarts. Wordt morgen dus.

Andere reacties beantwoord ik vanavond! Ben erg enthousiast over de erwtensoep.
pi_87533311
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:02 schreef Stali het volgende:
Geweldige reactie, Weltschmerz en bedankt voor het meedenken, dat vind ik echt heel aardig van je.
Dank voor de complimenten, maar zoals ik in een eerde post al aangaf, ik denk mee omdat ík dat leuk vind dus het is niet echt een opoffering, zoals de meeste adviezen die je als beginnend ondernemer krijgt zullen voortkomen uit de behoefte om advies te geven, en niet uit jouw behoefte aan advies. Dat geeft helemaal niks, als je je maar realiseert dat het over jouw geld gaat, en het lekker roepen is vanaf de zijlijn wat er allemaal wel niet mogelijk is.

quote:
Ik kom zelf bijv. uit de randstad maar woon inmiddels in het zuiden, dus gezond en een grote verandering van smaak speelt gelukkig niet. Maar je geeft zeker tips waar ik iets aan heb. Reageer later, ben aan het koken. Bedankt iig.
Dat zal wel uitmaken denk ik. maar toch denk ik dat ook daar mensen friet doseren ivm de gezondheid en het uiterlijk, dat is nou eenmaal de trend. Als je dan ook iets gezonds hebt komen ze misschien twee keer in de week langs ipv een keer. En elke keer dat ze langskomen voor het een, heb je vanzelf alweer reclame gemaakt voor het ander.

Waar ik ook nog aan dacht is kip van het spit. Dat heb je in Z-Europa wel veel, zo'n grilletje met een draaiende kip waar je meteen honger van krijgt en dan heb je voor 10-15 euro een hele kip. De lekkerste manier om kip te bereiden m.i. en het vet druipt er gewoon uit, waardoor het als gezond te verkopen is, wat het ook gewoon is namelijk. Maar dan zit ik alweer meer te denken aan een hele maaltijd takeaway, en niet aan staand eten voor een kraam. Ik weet alleen niet hoe dat zit met warm op voorrraad houden en het in stukken aanbieden.

Mosselen is misschien ook nog een optie, klassieker samen met friet natuurlijk. Het bestek zit er al omheen, porties van 6 of 12? Praktisch misschien wat lastig ivm de garing en bederf.

Stoofvlees, kun je ook hoge kwaliteit in aanbieden, en leent zich prima om warm te houden.

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:23 schreef Stali het volgende:
Vast even een reactie want ik zat net te denken. Weltschmerz, als ik jou een plezier kan doen met Devos & Lemmens sauzen. Stuur gerust even een PM. Dan stuur ik je wat toe.
Dat is erg aardig van je, maar tegenwoordig kan ik hier hun hele assortiment krijgen, ik hoef er niet eens meer voor om te fietsen, dus dan is het een beetje onzin om het op te sturen. Overigens zie ik dat de mayo met azijn ipv citroen is verdwenen, eerlijk gezegd had die ook wel zijn eigen rauwe charme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87533353
@The_Hives; verschil tussen groothandel spul en zelf gemaakte friet is best groot hoor.. :@ Althans ik proef het altijd. Misschien is het de liefde van de maker, maar het is gewoon vele malen lekkerder als het zelf gemaakt is.

Erwtensoep?? Gewoon ECHTE erwtensoep? Van die dikke waar 'de lippel in blie stoan' (de lepel in blijft staan)?? :9~ :9~ Jammie!!!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:43:48 #204
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87533444
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:56 schreef Stali het volgende:
Ik ben maar alleen he?
De liefde van de man gaat door de maag :9
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87533690
Hier trouwens nog een prachtig filmpje van hoe je Belgische friet bakt, door het onvolprezen plat preferé.
Het frietgedeelte begint op 2.50, maar deel 1 en 3 zijn natuurlijk ook een aanrader.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:11:44 #206
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87534491
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@The_Hives; verschil tussen groothandel spul en zelf gemaakte friet is best groot hoor.. :@ Althans ik proef het altijd. Misschien is het de liefde van de maker, maar het is gewoon vele malen lekkerder als het zelf gemaakt is.
Ik haalde ergens een patatje en toen zag ik van die grote Aviko zakken. Dat haalde op de één of andere manier de 'charme' weg want die kan ik zelf ook wel frituren :+ Als er dus een snackbar zou zijn die de friet zelf maakt dan zou ik daar eerder naartoe gaan dan waar ze groothandel spul frituren.

En ik wil degene bedanken die het had over kip op spit. Daar heb ik nu zin in :( :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 22:39:55 #207
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_87553232
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

vind ik ook, maar als het zelf doen te veel werk blijkt, is dat van Manneke Pis een goed alternatief. Beste
'fabrieksfriet' die ik tot nu toe heb gehad :)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_87554938
Ik vind het een goeie tip. Dat moet toch ook kwalitatief goed in te kopen zijn? Heb even gezocht naar Manneke Pis (wat is dat populair! :o. ) maakt er een fraai geheim van. Maar las wel dat zij vers laten aanleveren uit Zeeland. Vraag me af of zij orderen bij McCain, want die zit daar als grootste fabriek.

Van een Chef kreeg ik ook die tip dat men diepvries vaak onderschat. Als iets vers gesneden is en binnen een uur ingevroren dan is dat ook vers. Nou blijf ik bij de ambacht. Dat is mijn concept en dat gaat niet zomaar de prullebak in. Maar stel dat ik het op een gegeven moment niet aankan is toch wel makkelijk om thuis uit de schuur een paar dozen op voorraad te hebben. Dus ik sta er zeker voor open. Moet sowieso denk ik wel een vrieskist aanschaffen.

Overigens weet ik inmiddels van simpelweg friet bakken een ware rocket science te maken. :').
Heb al verschillende bakmethoden uitgeprobeerd, ook de tripple cook methode. Dat is grappig om een keer thuis te doen maar je tast rap de structuur van de frieten aan en ook breken ze te makkelijk.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:21:59 #209
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87555079
McDonalds friet is ook van McCain :Y
pi_87555611
Over de specialiteiten, want die wil ik graag hebben op vaste dagen, vind ik erwtensoep een heel goed idee. Want ik moet inderdaad de marges goed in de gaten houden.

Ik wil bijv. Vlaams stoofvlees maken. Mijn twee concurrenten trekken voor stoofvlees gewoon een blik open. :r . Dat is wel wel heel goedkoop maar ik eet het zelf niet dus ga het een ander niet voorzetten.. Zelfgemaakte is vele malen duurder. Moet daar inderdaad voor oppassen dat ik op die marges let en mezelf ook niet over de kop ga werken. Verder snacks als frikadellen e.d. ambachtelijk inkopen. Een duurder segment dus en daarnaast specialiteiten en als hoofdprocuct echte frieten.v

Bier heb ik over nagedacht maar niet lang. Ik wil niet de lokale clochards de hele dag aan mijn kraampje voor hun gezelligheid en de supermarkten zijn tot laat open. Ik wil geen sociale problemen aantrekken. Dat is nl. wel gebeurd bij de tweede snackbar op het dorp. Daar zit iedere middag hetzelfde gezelschap aan flesjes bier te lurken.

P.S. even zwaaien naar Ayca. :W . Leuk dat je mijn topic volgt.
pi_87555975
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:21 schreef Maraca het volgende:
McDonalds friet is ook van McCain :Y
Ja, precies en die vind ik dus niets omdat je de aardappel niet proeft en eigenlijk alleen maar vet binnenkrijgt.

Ben nl. toch wel benieuwd waar Manneke Pis zijn Vlaamse friet inkoopt. Wat ik begrepen heb is dat zij wel traditioneel voor- en afbakken. Ze doen iets goed want zijn boven de rivieren razend populair. Wie weet kan ik ook uit hun Vlaamse frietvijver vissen voor achter de hand.

Ga ook SeaofLove aanschrijven en kijken of ik haar erwtensoeprecept kan ontfutselen.

Aankomende week staan hier thuis in ieder geval een paar keer stoofvlees en erwtensoep op het menu. Ik gebruik ze een beetje als laboratoriumproefkonijnen, dus even wat meer gezonds op tafel voordat ze bloedgroep frituurvet krijgen . :D.
pi_87556972
Hoe was het bij degemeente ? Wanneer wil/kan jebeginnen ?
Wat vind je partner ervan ?
pi_87557222
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:15 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe was het bij degemeente ? Wanneer wil/kan jebeginnen ?
Wat vind je partner ervan ?
Ik wil gisteren beginnen. Vergunningsaanvragen gaan helaas niet zo snel.

Mijn partner steunt me en denkt met me mee.
pi_87566029
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Stali het volgende:
Over de specialiteiten, want die wil ik graag hebben op vaste dagen, vind ik erwtensoep een heel goed idee. Want ik moet inderdaad de marges goed in de gaten houden.

Ik wil bijv. Vlaams stoofvlees maken. Mijn twee concurrenten trekken voor stoofvlees gewoon een blik open. :r . Dat is wel wel heel goedkoop maar ik eet het zelf niet dus ga het een ander niet voorzetten.. Zelfgemaakte is vele malen duurder. Moet daar inderdaad voor oppassen dat ik op die marges let en mezelf ook niet over de kop ga werken. Verder snacks als frikadellen e.d. ambachtelijk inkopen. Een duurder segment dus en daarnaast specialiteiten en als hoofdprocuct echte frieten.v

Bier heb ik over nagedacht maar niet lang. Ik wil niet de lokale clochards de hele dag aan mijn kraampje voor hun gezelligheid en de supermarkten zijn tot laat open. Ik wil geen sociale problemen aantrekken. Dat is nl. wel gebeurd bij de tweede snackbar op het dorp. Daar zit iedere middag hetzelfde gezelschap aan flesjes bier te lurken.

P.S. even zwaaien naar Ayca. :W . Leuk dat je mijn topic volgt.
O+ stoofvlees. Mis stoofvlees en goede friet ontzettend sinds ik niet meer in Maastricht woon. Ik zou voor stoofvlees sws wat meer geld vragen. Friet zuurvlees/stoofvlees is in het zuiden vaak sws niet heel goedkoop.

DL heeft citroen mayo en gewone. Bij het Belgische frietkot waar we wel eens heen gingen, kon je dan kiezen. Gewone vind ik lekkerder bij stoofvlees.

Mijn recept voor gestoofde varkenswangen: http://nombelina.com/pork-cheek-stew/ is nog lekkerder als je paardenvlees gebruikt (hoort eigenlijk in Vlaams stoofvlees). Paardenvlees is ook erg goedkoop.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:25:38 #215
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87566757
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:47 schreef Stali het volgende:
Aankomende week staan hier thuis in ieder geval een paar keer stoofvlees en erwtensoep op het menu. Ik gebruik ze een beetje als laboratoriumproefkonijnen, dus even wat meer gezonds op tafel voordat ze bloedgroep frituurvet krijgen . :D.
Mogen wij ook aanschuiven? :@
pi_87566834
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 00:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wil gisteren beginnen. Vergunningsaanvragen gaan helaas niet zo snel.

Mijn partner steunt me en denkt met me mee.
Krijg je niet ook nog eens te maken met allerlei HACCP-regels? (precies wat me weerhoudt om hier in het winkelcentrum een afhaalchinees te beginnen (twee jaar terug is het halve winkelcentrum afgebrand met daarbij ook de zeer drukke afhaaltoko. Zij waren niet verzekerd en nu het weer bijna allemaal open is, komt er niets voor in de plaats).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87567150
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:36 schreef Stali het volgende:
Ik zou de specialiteiten aan het seizoen, en niet aan de dag binden. Dus in de herfst en winter stoofvlees, erwtesoep, ... en in de lente bijvoorbeeld fruitsalades.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:41:50 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87567171
Op zich zijn die HACCP regels niet zo dramatisch, het is alleen veel papierwerk.
Een handige link: http://www.kenniscentrumhoreca.nl/Themas/Hygienecode.aspx
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:48:04 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87567363
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik zou de specialiteiten aan het seizoen, en niet aan de dag binden. Dus in de herfst en winter stoofvlees, erwtesoep, ... en in de lente bijvoorbeeld fruitsalades.
Tsja, dat zijn dingen waar je eigenlijk een marktonderzoek voor zou moeten doen ;) Ik heb bijvoorbeeld lang niet altijd seizoensgebonden trek in erwtensoep of stoofvlees, maar ik heb geen idee of ik daar alleen in ben :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87567408
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef Sjeen het volgende:
het is veel papierwerk.
Dat dus.
pi_87567495
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tsja, dat zijn dingen waar je eigenlijk een marktonderzoek voor zou moeten doen ;) Ik heb bijvoorbeeld lang niet altijd seizoensgebonden trek in erwtensoep of stoofvlees, maar ik heb geen idee of ik daar alleen in ben :P
True, al kan je er wel vanuit gaan dat met 35 graden en een zonnetje je erwtesoep niet zo hard zal gaan :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:54:52 #222
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87567574
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

True, al kan je er wel vanuit gaan dat met 35 graden en een zonnetje je erwtesoep niet zo hard zal gaan :)
Dan heb je idd meer zin in zelfgemaakte ijs of ijskoffie O+
pi_87568203
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kunt alles wel aan marktonderzoek onderwerpen, laten we niet vergeten dat marketeers als eerste de boodschap aan de man hebben gebracht dat marketing zo ontzettend belangrijk is. Wij van wc-eend... Je kunt ook wel een marktonderzoek beginnen in de categorie 'houdt u van lekker eten?' en dan op basis daarvan lekker eten gaan aanbieden. Veel mensen vinden erwtensoep lekker, moet je eigenlijk wel meer weten? Het is al heel lang een seizoensproduct, heb je meer kennis nodig?

In dit geval zou ik er op bedacht zijn dat het een beetje zo'n product is waar mensen een verwachting bij hebben, van zus en zo moet het ongeveer smaken. Die smaak zal per regio verschillen.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:32:28 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87568977
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt alles wel aan marktonderzoek onderwerpen, laten we niet vergeten dat marketeers als eerste de boodschap aan de man hebben gebracht dat marketing zo ontzettend belangrijk is.
Sorry, mijn post kwam blijkbaar verkeerd over :) Die knipoog-smiley was om aan te tonen dat die opmerking over marktonderzoek niet zo serieus was bedoeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat niet alle producten voor iedereen 'seizoensproducten (hoeven te) zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87569568
Ik gebruik zelf nauwelijks smilies, maar kennelijk lees ik er ook overheen. Ik wilde slechts even kwijt dat je rekening moet houden met streekgebonden smaakverkeuren, en dat het eerste wat marketeers succesvol hebben verkocht, het idee betreft dat marketing extreem belangrijk is.
pi_87570037
Ik vind dit topic, en vooral je moed en doorzettingsvermogen echt geweldig Stali _O_

(verkapte dit moet ik blijven volgen)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:58:34 #227
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_87572393
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik vind dit topic, en vooral je moed en doorzettingsvermogen echt geweldig Stali _O_

(verkapte dit moet ik blijven volgen)
Dit :s)
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_87572484
Heb je ook nagedacht over je boekhouding en hoe je alles belastingtechnisch gaat doen?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:22 #229
50936 The_Hives
pi_87581839
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, precies en die vind ik dus niets omdat je de aardappel niet proeft en eigenlijk alleen maar vet binnenkrijgt.

Ben nl. toch wel benieuwd waar Manneke Pis zijn Vlaamse friet inkoopt. Wat ik begrepen heb is dat zij wel traditioneel voor- en afbakken. Ze doen iets goed want zijn boven de rivieren razend populair. Wie weet kan ik ook uit hun Vlaamse frietvijver vissen voor achter de hand.

Ga ook SeaofLove aanschrijven en kijken of ik haar erwtensoeprecept kan ontfutselen.

Weet niet zeker of het McCain is, maar wel een bekend merk. Heb paar keer gezien dat ze aan het lossen waren. En ga eens rond een uur of 5 naar de Dam in Amsterdam. Daar bakken ze dan echt niet voor hoor bij Manneke Pis :)
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:25:16 #230
50936 The_Hives
pi_87581932
en als je je snacks ambachtelijk laat maken, het duurdere segment, koop je dan in eerste instantie niet te veel in? Voor het zelfde geld willen ze in het dorp waar je staat goedkoop en is je friet dan al exclusief genoeg. Dan blijf je misschien zitten met je ambachtelijk snacks terwijl je gedwongen die goedkope shit moet verkopen.
Fok! Federatie
pi_87586262
Kan niet alles afzonderlijk beantwoorden maar:

Ik ga een cursus bedrijfsadministratie doen en we hebben gelukkig een fiscalist op hoog niveau in de familie. Zal het inderdaad goed moeten leren bijhouden.

Verder ook een cursus HACCP. Denk echt dat dit reuze meevalt, Five_Horizons en omdat het er al eerder gezeten heeft heb je kans dat je in het bestemmingsplan van de gemeente valt.

Bedankt voor het recept N0a. Het scheen vroeger van de niet meer bruikbare paarden van mijnwerkers gemaakt te worden. Weet niet of het zo is maar dit heb ik begrepen. Hier in de regio wordt het tegenwoordig van rundvlees gemaakt. Ik kan heerlijke Franse maken maar moet aankomende week dus echt leren de Vlaamse te maken.

Varkensvlees maak ik uit principe niet klaar en kip vind ik te eng voor in een karretje evenals mosselen. Niet dat iemand ziek raakt en ik mijn boeltje kan inpakken. Heb wel een goede leverancier gevonden voor goede Vlaamse snacks zoals garnalen kroketjes, kaaskroketjes. En The_Hives, daar heb jij absoluut gelijk in. Niet teveel en voornamelijk friet en in het begin aftasten wat nog meer zal lopen.

Uiteraard ga ik zomers geen erwtensoep serveren. :D.
Die specialiteiten zal ik per week willen bekijken aan de hand van wat de inkoopaanbiedingen zijn en naar mijn vermogen het goed te bereiden.

Aan de zomer denk ik nog niet. Wrs. begin ik in de winter en dus meteen in de hardste periode, denk ik. Heb al gekeken naar een oliekachel.
pi_87586596
ik moet hier gepost hebben zodat ik later terug kan vinden waar ik frietjes moet gaan eten (zeker weten dat ik langskom, is me wel een uurtje treinen waard)
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:19:45 #233
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_87586639
Misschien als bijverkoop of als de mensen het zelf willen over hun patat.

Heb het nog niet bij veel soorten snack bars gezien maar ik vindt het meesterlijk spul. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosterd op 15-10-2010 21:27:59 ]
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_87586913
Vandaag naar de Sligro geweest. Nog niets gekocht, puur ter oriëntatie.

Kan daar geweldig slagen m.b.t. puntzakhouders, strooiers, rollen papier, blusdeken, kassa, strooiers, buffetserveerplateau ( om warm te houden), Ossewit, D&L sauzen, rollen papier, messen, servetten.

Voor alles eigenlijk behalve de puntzakken, kartonnen bakjes, familiezakken en tasjes.
Ze hadden alleen van die standaard zakken en puntzakken met krantenprint. Laatste is leuk maar ik heb echt een heel traditioneel idee in mijn hoofd dus daar moet ik echt nog naar zoeken.

@Joosterd, die kruidenmix wil ik zelf mengen, en inderdaad als keuze aanbieden. Zelf ontdekte ik ook ooit door die potjes dat kruiden inderdaad lekker zijn.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:26:30 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87587026
Voor kruiden zoiets als Herbemare van Dr. Vogel :Y
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:32:45 #236
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87587349
Het idee klinkt fantastisch, laat weten wanneer ik waar kan komen eten, garnalenkroketten O+
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:38:17 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87587658
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
Ze hadden alleen van die standaard zakken en puntzakken met krantenprint. Laatste is leuk maar ik heb echt een heel traditioneel idee in mijn hoofd dus daar moet ik echt nog naar zoeken.
Puntzakken met krantenprint moet je ook alleen doen voor een zaak met een Engels thema.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:39:36 #238
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87587726
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:32 schreef Windigo het volgende:
Het idee klinkt fantastisch, laat weten wanneer ik waar kan komen eten
En dat, wil ook graag een keer een frietje bij je proberen. Niet zo zeer vanwege dat 'communitygevoel' maar gewoon omdat het idee van een ambachtelijk frietje me erg aanstaat. En ik het verhaal erg leuk vind. :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87588030
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:12 schreef Stali het volgende:

Verder ook een cursus HACCP. Denk echt dat dit reuze meevalt, Five_Horizons en omdat het er al eerder gezeten heeft heb je kans dat je in het bestemmingsplan van de gemeente valt.

Het gaat mij ook niet om die cursus ;) Maar gewoon vanwege al het papierwerk. Ik ben ondernemer, waarbij je juist niet gebonden wilt zijn aan allerlei voorschriften die allerlei instanties (al dan niet terecht; die discussie wil ik even niet voeren) van je eisen, terwijl je met het échte ondernemen bezig bent)
pi_87589645
Makro heeft ook allerlij bakjes en de Deli XL natuurlijk ( bezorgt voornamelijk) en Horesca. Sligro is niet de enige dus ;-)

En ken je lihanboutjes? :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 15-10-2010 22:26:32 ]
dag
pi_87589723
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:20 schreef Peter het volgende:

En ken je lihamboutjes? :9
Wat? ik dacht even aan een Suske & Wiske-album van wat jaren terug :@
pi_87589968
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat? ik dacht even aan een Suske & Wiske-album van wat jaren terug :@
Lihan

o.a. van Van der Laan snacks ( bij Makro verkrijgbaar en bij de rijdende ijsboeren..)
Gehakt gepaneerd op een stokje. Kan gefrituurd of gebakken :9
dag
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:28:21 #243
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87590006
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Lihan
[ afbeelding ]
o.a. van Van der Laan snacks ( bij Makro verkrijgbaar en bij de rijdende ijsboeren..)
Gehakt gepaneerd op een stokje. Kan gefrituurd of gebakken :9
Die hebben ze hier standaard bij elke snackbar, is dat niet normaal?
pi_87590068
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:28 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Die hebben ze hier standaard bij elke snackbar, is dat niet normaal?
Hier in het westen zie ik hem toch niet zomaar :@
Heb er zelf een doos van in de vriezer :9
dag
pi_87590127
Je moet er van houden.... laat ik het daar op houden :@
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:31:44 #246
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_87590160
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Hier in het westen zie ik hem toch niet zomaar :@
Heb er zelf een doos van in de vriezer :9
Noord is natuurlijk weer de beste.
pi_87590529
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 21:24 schreef Stali het volgende:
Vandaag naar de Sligro geweest. Nog niets gekocht, puur ter oriëntatie.

Kan daar geweldig slagen m.b.t. puntzakhouders, strooiers, rollen papier, blusdeken, kassa, strooiers, buffetserveerplateau ( om warm te houden), Ossewit, D&L sauzen, rollen papier, messen, servetten.

Voor alles eigenlijk behalve de puntzakken, kartonnen bakjes, familiezakken en tasjes.

@Joosterd, die kruidenmix wil ik zelf mengen, en inderdaad als keuze aanbieden. Zelf ontdekte ik ook ooit door die potjes dat kruiden inderdaad lekker zijn.
Met rundvlees is dat stoofrecept ook lekker. Wissel het af en maak er variaties op met varken, rund en paardenvlees. Schijnt dat paardenvlees in NL sws van "afgeschreven" paarden komt en samen met het feit dat er weinig vraag naar is het zo goedkoop is.

M'n oom vertelde een tijd geleden over kruidenmixen van Verstegen. Hij heeft een eigen winkel gehad en vertelde dat er iemand van Verstegen langs kwam en ze samen een eigen mix samenstelden die hij dan kon bestellen. Misschien alleen handig als je echt heel veel nodig hebt, maar misschien heb je er wat aan.
pi_87694681
Nog wat gebeurd ?
pi_87948059
Alweer nieuws?
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_87960494
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:15 schreef Chr1st1aan het volgende:
Alweer nieuws?
Tof dat je het vraagt.
Vergunningaanvraag is nog in behandeling. Geen nieuws nog. Reken maar dat ik het meteen zal kicken. Ik wil eerst een vergunning rondkrijgen en dan pas aanschaffen.

Wel gekookt en gebakken thuis. Ik vind het Franse stoofvlees persoonlijk vele malen lekkerder. Duurder ook btw. Lastig dus. Maak intussen nog steeds van frietjes bakken een rocket science. :'). Ik kan het goed.
pi_87961437
Als je nog test proefpersonen zoekt, 6 nov. ben ik wrs in de buurt :P haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_87961769
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je nog test proefpersonen zoekt, 6 nov. ben ik wrs in de buurt :P haha
Ah! Een proefkonijn en mening. Gaaf!

Als je serieus bent dan PM ik je of het mij lukt die dag thuis te zijn.
Kun je meteen mijn aquariumbakje zien en de aquariumwinkel in de buurt. Zou een leuke combi zijn.
pi_87989162
Wat doe je momenteel voor de kost eigenlijk ?
Werk je nog in loondienst of ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:51:15 #254
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_87999966
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2010 02:42 schreef Stokstaart het volgende:
Mn ouders verdienen met hun patatkraam rond de 10k per maand . Gaat 2k vanaf voor standplaatsen .
Winter natuurlijk oliebollen :9
Sodeju, da's niet misselijk.

Verder interessant topic om te volgen. Zelf heb ik er ook de buik vol van om voor een baas te werken, maar het blijft toch een grote stap.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_88012762
Is die 10k omzet of winst? Als het omzet is gaat er van die 8k nog wel meer af namelijk, en dat is het weer niet ontzettend veel voor 2 personen....
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:47:53 #256
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_88027800
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:13 schreef Xcalibur het volgende:
Is die 10k omzet of winst? Als het omzet is gaat er van die 8k nog wel meer af namelijk, en dat is het weer niet ontzettend veel voor 2 personen....
Ff denken of het kan: als een patatje zo'n 3 euro kost en 30dagen 10 uur open bent.
Voor 10k omzet zijn grofweg zo'n 10 klanten per uur nodig.
Voor 10k winst heb je minstens 30 per uur nodig.
Zal allebei best kunnen al lijkt me het eerste wel iets waarschijnlijker.

Ik vraag me af hoeveel klanten per uur en tegen welke prijs TS zichzelf heeft voorgenomen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_88028482
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:47 schreef DaMayan het volgende:

[..]

Ff denken of het kan: als een patatje zo'n 3 euro kost en 30dagen 10 uur open bent.
Voor 10k omzet zijn grofweg zo'n 10 klanten per uur nodig.
Voor 10k winst heb je minstens 30 per uur nodig.
Zal allebei best kunnen al lijkt me het eerste wel iets waarschijnlijker.

Ik vraag me af hoeveel klanten per uur en tegen welke prijs TS zichzelf heeft voorgenomen.
De ouders van Stokstaart hadden duidelijk een ander concept dan ik heb.

Overigens begin ik gewoon drie dagen in de week. (vrij, za, zo). Moet je eens luisteren, ik ben geen doorgewinterde ondernemer en kom gewoon als eeuwige werknemer uit het bedrijfsleven en heb ook geen ondernemers in mijn achtergrond. Maar ik denk wel dat ik wat kan verdienen met mijn concept. Hoe ik het tegenover elkaar moet zetten is voor mij echt nog even aftasten. De ouders van Stokstaart hadden veel doorlopende uren, ik verwacht een paar piekuren maar kan er nog helemaal niets over zeggen.

Daar liep ik bijv. ook tegenaan bij het maken van stoofvlees, het is wel duur en ik moet het er wel uit kunnen halen dus ik begin daar nog niet mee wanneer ik net begin, of als specialiteit voor een dag.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:23:10 #258
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_88034598
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:02 schreef Stali het volgende:

[..]

De ouders van Stokstaart hadden duidelijk een ander concept dan ik heb.

Overigens begin ik gewoon drie dagen in de week. (vrij, za, zo). Moet je eens luisteren, ik ben geen doorgewinterde ondernemer en kom gewoon als eeuwige werknemer uit het bedrijfsleven en heb ook geen ondernemers in mijn achtergrond. Maar ik denk wel dat ik wat kan verdienen met mijn concept. Hoe ik het tegenover elkaar moet zetten is voor mij echt nog even aftasten. De ouders van Stokstaart hadden veel doorlopende uren, ik verwacht een paar piekuren maar kan er nog helemaal niets over zeggen.

Daar liep ik bijv. ook tegenaan bij het maken van stoofvlees, het is wel duur en ik moet het er wel uit kunnen halen dus ik begin daar nog niet mee wanneer ik net begin, of als specialiteit voor een dag.
Denk dat je het op het begin niet al te ingewikkeld moet maken voor jezelf.
En je kan de klantenbesteding denk ik ook wel makkelijk omhoog schroefen met bijverkoop:

- Voordeel menu's samenstellen
- Drankjes aanbieden
- Extra Sauzen voor op het eten
- Kruiden
- Speciale sauzen voor mee naar huis te nemen.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_88196541
tvp

veel succes ts
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_88312696
Bedankt voor de aanmoediging. ^O^ .

Weet iemand van jullie hoelang zo'n vergunningsaanvraag eigenlijk in behandeling zal zijn?
Ik zit me de laatste vier dagen nogal te ergeren. Ingediend. Geen telefoon, geen reactie en gekker nog helemaal geen vragen die ik wel verwachtte maar ik ben wel nu wel weer een paar weken verder he?

Baal er best wel van want met groen licht ga ik het liefst snel open. Alles staat nu on hold. Ik kreeg afgelopen week wel drie dagen post van de belastingdienst. Ik moet van alles maar wanneer mag ik?

Enfin, morgenochtend maar naar het gemeentehuis om het na te vragen. Zie deze post maar als stoomafblazen.
pi_88313388
Hoe lang ? 2/3/4 maanden of langer. Ken het probleem. Had een probleem met de gemeente en dat duurde ook al zo lang. Op een gegeven moment heb ik een wethouder benaderd en toen was het zo geregeld.
pi_88313514
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 01:13 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe lang ? 2/3/4 maanden of langer. Ken het probleem. Had een probleem met de gemeente en dat duurde ook al zo lang. Op een gegeven moment heb ik een wethouder benaderd en toen was het zo geregeld.
Zo enorm lang. :{.
Het punt is een beetje dat ik hier niet vandaan kom en dus nog niet zo'n netwerk van het ons kent ons heb.

Ga er morgen heen maar zal het zeker in mijn achterhoofd houden om eens andere molen aan te zwengelen. Wat dat betreft is het hier ook wel weer toegankelijker dan in de randstad.
pi_88584816
En weet je inmiddels al iets meer?
pi_88936842
Al een vergunning ?
pi_88939084
quote:
Op donderdag 4 november 2010 01:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Zo enorm lang. :{.
Het punt is een beetje dat ik hier niet vandaan kom en dus nog niet zo'n netwerk van het ons kent ons heb.

meld je aan bij de plaatselijke tennisclub, de kinderen bij de hockey en je man lid laten worden van de lions :+ wedden dat je binnen no-time een heel netwerk tot je beschikking hebt ;)
pi_88939242
Update!!
pi_88959638
Als het goed is heb ik maandagmorgen iets zinnigs te melden.

Drie gemiste oproepen en een voicemail gekregen van de gemeente met het verzoek om terug te bellen op een direct nummer. Vrijdagmiddag meteen teruggebeld. Moet je niet doen want dan krijg je natuurlijk helemaal niemand aan de lijn. Overigens echt mijn fout want ik moet gewoon wat beter op mijn mobieltje letten in plaats van het maar overal rond te laten slingeren.

Wel tof dat jullie er naar vragen. Doet me goed.
Door het wachten ebt het enthousiasme een beetje weg en daar zit je dan met je bedrijfje op papier, steekt de onzekerheid de kop op terwijl ik het ontzettend graag wil en er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk. Zou er zelf wat meer bovenop moeten zitten. Dubbel he?
pi_88962589
tvp
  † In Memoriam † zondag 21 november 2010 @ 13:55:32 #269
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88973165
Stali, da's net zoiets als opeens bang zijn voor de verantwoordelijkheden van ouderschap terwijl je al zwanger bent ;) Binnenkort kun je weer wat actiever verder met je plan, en dan voel je het enthousiasme vast weer terugkomen.
Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, want ik vind het een erg lekker concept :9
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88973620
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:02 schreef Stali het volgende:

Drie gemiste oproepen en een voicemail gekregen van de gemeente met het verzoek om terug te bellen op een direct nummer. Vrijdagmiddag meteen teruggebeld. Moet je niet doen want dan krijg je natuurlijk helemaal niemand aan de lijn. Overigens echt mijn fout want ik moet gewoon wat beter op mijn mobieltje letten in plaats van het maar overal rond te laten slingeren.

Door het wachten ebt het enthousiasme een beetje weg en daar zit je dan met je bedrijfje op papier, steekt de onzekerheid de kop op terwijl ik het ontzettend graag wil en er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk. Zou er zelf wat meer bovenop moeten zitten. Dubbel he?
Heb je nu nog een baan oid ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_88973667
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:01 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

meld je aan bij de plaatselijke tennisclub, de kinderen bij de hockey en je man lid laten worden van de lions :+ wedden dat je binnen no-time een heel netwerk tot je beschikking hebt ;)
dit was een serieuze tip :( alhoewel jij ws iets te laat zal zijn als je je nu pas aanmeldt :P Wil je nog steeds snert maken btw? Dan stuur ik je van de week een recept.
pi_89061298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:02 schreef Stali het volgende:

En hoe ging he?
dag
pi_89078261
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:38 schreef Peter het volgende:

[..]

En hoe ging he?
Maandagmorgen gebeld uiteraard. Woensdagochtend (morgen) is de mevrouw van de vergunningen weer aanwezig. Bizar en iets waaraan ik moet wennen. Het is hier natuurlijk geen randstad maar een dorp en veel mensen werken deeltijd. Maar vandaar nog geen update. Morgen, hoop ik echt van harte.

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:10 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

dit was een serieuze tip :( alhoewel jij ws iets te laat zal zijn als je je nu pas aanmeldt :P Wil je nog steeds snert maken btw? Dan stuur ik je van de week een recept.
Ik zou heel graag je recept willen proberen. Als je tijd en zin hebt het te sturen dan hou ik me zeker aanbevolen om het te proberen.
Vind het idee trouwens ook heel lief. Jouw oma uit Brabant, jij, de kleindochter woont nu boven de rivieren en dan het recept van jouw oma weer terug naar Brabant. Zoiets kan ik niet afslaan natuurlijk. O+ .
pi_89080496
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 23:53 schreef Stali het volgende:

[..]

Maandagmorgen gebeld uiteraard. Woensdagochtend (morgen) is de mevrouw van de vergunningen weer aanwezig. Bizar en iets waaraan ik moet wennen. Het is hier natuurlijk geen randstad maar een dorp en veel mensen werken deeltijd. Maar vandaar nog geen update. Morgen, hoop ik echt van harte.

[..]

Ik zou heel graag je recept willen proberen. Als je tijd en zin hebt het te sturen dan hou ik me zeker aanbevolen om het te proberen.
Vind het idee trouwens ook heel lief. Jouw oma uit Brabant, jij, de kleindochter woont nu boven de rivieren en dan het recept van jouw oma weer terug naar Brabant. Zoiets kan ik niet afslaan natuurlijk. O+ .
heb net pm gestuurd nav deze post ;)
pi_89080590
oh en in de randstad gaan dit soort dingen als vergunningen misschien soms nog wel trager lijkt me :) want daar moet je nog een veel groter netwerk hebben wil je iemand in gemeente kunnen bereiken. terwijl als je in gemeente als bijv halderberge zit je alleen maar lid hoeft te zijn van clubs die ik eerder noemde en daar vriendjes worden met de juiste mensen :)
pi_89082239
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89083426
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:08 schreef Mwanatabu het volgende:
Toch maar oliebollen?

Oliebollenkraam gestolen
Ik moest ook aan dit topic denken toen ik dat las. :')
pi_89174398
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
  vrijdag 26 november 2010 @ 12:44:35 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_89174838
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Super plan, zeg! Heel veel succes!

Ik las trouwens iets over gefrituurde bloemkool en courgette als snack. Misschien is dat wat te... gezond, maar je zou misschien wel champignons in een bierbeslagje kunnen frituren? Supersimpel als je maar zorgt dat de champignons vantevoren schoon zijn, en misschien iets laagdrempeliger. Met een goeie klodder D&L tartaresaus :9
Ik heb een keer op een kermis in Duitsland gebakken champignons als snack op. Zonder beslag, gewoon gebakken champignons met saus. Was erg lekker. Die kraam verkocht ook alleen maar champigons trouwens :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_89174880
Ik weet niet hoe het met de baktemperatuur van die dingen zit, trouwens. Zou je dan moeten uitzoeken.
pi_89175342
Die van De_Hertog, die ken ik. In de knoflook en peterselie. :9~ .
Ook van een kraampje in Duitsland. Ben toen echt nog een tweede portie gaan halen.

In bierbeslag ken ik het niet maar ik vind het een leuk idee, dus ga van het weekend thuis maken om te proeven.

PS nog geen nieuws m.b.t. de vergunningen. Grmbl.
pi_89182201
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
pi_89184647
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
pi_89234307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Sessy het volgende:
Gefrituurde bloemkool en courgette is zeker het aanraden waard zoals ik al eerder zei. De truuk is om EERST door het ei te halen en daarna pas door het meel (en evt. zout en kruiden erin). Niet andersom, want dan wordt het niet knapperig.
Als ik in de randstad zou wonen, zou ik het zeker aandurven.

Misschien flink kortzichtig van mij hoor en daar mag je me best op afrekenen. Ik denk gewoon niet dat dit hier verkoopt. Later stadium wellicht en als ik het doe zal ik het uiteraard ook vertellen maar ik durf het niet aan om mee te beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 16:22 schreef stoeltafel het volgende:
Tja een lange adem is wel gewenst, het is al bijna 2011
Mijn inschrijving is ongeveer 19 oktober geweest. Zolang is het eigenlijk nog niet.
Maar het voelt nu als drie jaar wachten. En waarom en waarop he? Ik maak toch geen hele kermis van een pleintje. E-mail is kennelijk ook een futuristisch iets.

Check iedere dag op de site de vergunningen en ik snap wel dat een oliebollenkraam het een half jaar (zoniet langer) van te voren heeft aangevraagd voor een evenementje in februari.
pi_89234449
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
pi_89234782
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:06 schreef Sessy het volgende:
Je mag het ook thuis voor jezelf proberen hoor. ;) Is lekker :D Ook in de koekenpan.
Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
pi_89239242
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef Stali het volgende:

[..]

En je wist net dat ene vraagje eruit te pikken? Gisteren wist ik helemaal nog van niets trouwens.

Ik heb geen bedrijf maar sinds vanmiddag wel al een hele map aangemaakt met geprinte formulieren om morgen grotendeels al in te vullen.
Je mag niet zomaar venten daar komt echt wel KvK en Btw bij kijken.

Wat ik al heb aan formulieren om maandag mee te nemen naar het gesprek bij de KvK:

Inschrijfformulieren KvK. (Logisch.)
Formulier inschrijving Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel
Verzoekformulier Standplaats- of ventvergunning
Belastingdienst, Startende Onderneming
Belastingdienst, melding loonheffingen? Ookal heb je geen personeel schijn je dit wel te moeten invullen?

Als iemand iets aan dit lijstje kan of wil toevoegen, ik hou me van harte aanbevolen.

Verder wil ik een aparte rekening openen.
Het is een superleuk idee,zolang je alles alleen doet is het wel te doen, ook qua kosten.
Ik ben ooit ook met het 1e bedrijf gestart, het beste is eigen geld,gaat het mis,dan heb je geen verplichtingen op dat vlak.
Verder een goede boekhouder is ook essentieel, als starter hedendaags word je wel gestimuleerd
door de belastingdienst,denk ook aan de 1225 urennorm,daar zit je in het begin al gauw aan.
Ook belangrijk een goed administratieprogramma en een aparte computer(netbook) voor zakelijke activiteiten,flyers die kun je bij bijv print24 kunnen laten maken ,kosten niet veel daar,en alles maak je online.
Bij de Ing krijg je bijv ,bij het openen van een zakelijke rekening, een jaar div dingen gratis(en of met korting),exact boekhoudprog zag ik er ook staan,gratis 1e jaar.
En zoveel mogelijk contant afrekenen(voorraad),des te minder valkuilen, en andere ellende achteraf.
Geen omzetgeld ,prive uitgeven etc..,ook de btw afdracht (6%)op eten niet vergeten, en 19% op de rest.
Eventueel een vergunning licht alcoholica aanvragen,ivm verkoop blikjes bier,hier zit ook wel redelijk marge op.
Ook leuk een fatsoenlijke koffieautomaat,op koffie zit een goede marge.
Veel mensen vinden het ook prettig een koffie te nemen en of mee te nemen.
anna
pi_89239989
Exact eerste jaar gratis zeg je..
Wat kost dat het 2e jaar wel niet?

Als je een gratis boekhoudprogramma zoekt, zou ik richting osFinancials / Speedbalance kijken.
Prrrrttt
pi_89243207
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik probeer sowieso alles thuis. Heb dat idee van jou nog niet gedaan inderdaad omdat ik het meteen afschreef. Klinkt niet aardig maar dit heb ik wel gedaan. Het klinkt me te Randstedelijk biologisch in de oren, een ander concept.

Woensdag serveer ik het thuis.
Lol, mijn overgrootoma maakte het vroeger altijd klaar enneh, zij was zo'n 2.5-3000 km van de Randstad af opgegroeid. ;) Bloemkool eerst btje koken :) Of diepvriesbloemkool ff in de magnetron, dat doe ik zelf tegenwoordig. Mijn oma van vaderskant maakte het met courgette klaar, zij was zo'n 4-5000 km van de randstad af opgegroeid... ;) Courgette hoeft niet voorgekookt te worden. Schillen mag, hoeft niet.
pi_89253115
Stali, mss ook een idee om Balkenbrij er bij te verkopen :Y) :Y) :Y) :Y)
pi_89256161
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
pi_89256607
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef xaban06 het volgende:
Doner er bij verkopen! Tenminste, in het randstad verkoopt het ontzettend.
Je koopt die rollen kant en klaar en je hebt er een hele goede marge op.
Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_89256927
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Je kan die rollen alleen niet bepaald de kwaliteit noemen waar TS naar streeft :')
Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
pi_89257317
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 14:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alsof de Hollander het verschil kan proeven. Ze weten dat het gekruid vlees is, ze weten hoe het ongeveer moet smaken. Zolang het lekker is, kopen ze het wel.

Net zoals een buitenlander in Nederland ook niet kan aangeven welk patat nou beter is.

En anders maak je die rollen toch zelf, naar eigen smaak ;)
Zoals Aphrodyte al begreep, dit is dus echt precies wat ik niet wil gaan doen. Maar bedankt voor het meedenken. ;).
pi_89257697
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
pi_89257859
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:25 schreef Sessy het volgende:
Doet me denken, de fish n chips in Groot-Brittanie.. :r :r :r
Ja, inderdaad. En sowieso als ik denk van dat proeven die lui niet joh.
Dan kan ik net zo goed de goedkoopste baggerfriet en sauzen inslaan maar dan kan ik het helemaal wel laten want er zitten al twee zaakjes die kennelijk zo denken. Ik noem dat oplichten.
pi_89258164
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
dag
pi_89258310
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 15:40 schreef Peter het volgende:
Hoe noem je jouw kraampje straks? (niet als naam, maar als omschrijving)
Cultuur-eten?
Oud Nederlands eten?
Grootmoeders gerechten?
Ik heb een naam maar ik ga ik het niet omschrijven zoals jij doet want dat wordt het ook niet.
Moet een frietkot worden met kwaliteit.
Om klanten te trekken ga ik folders laten maken met coupons voor gratis Vlaamse friet.
Twee type folders, 1 zonder coupon, 1 met.
pi_89258491
Ben je ook inhuurbaar voor feestjes etc?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')