Natuurlijk doe je zo'n studie met het uitzicht dat je later in die richting een baan zou kunnen vinden. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat er ook simpel werk is waar ook veel voldoening uit te halen valt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Is het zo verwend om werk op niveau te willen doen?
Als ik niks anders kan krijgen so be it, dan pak ik aan wat ik aanpakken kan (al is dat voor mij niet zoveel)
Maar het is toch wel heel zuur als ik mijn studie hierdoor zou moeten afbreken, een studie die concreet zicht biedt op werk.
Ja, dat is idd kut.Maar voor ons gehandicapten zijn de perspectieven nog kutter.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:32 schreef ShadyLane het volgende:
Ik zeg niet dat het niet zuur is, ik zeg dat het realiteit is voor een heleboel gezonde Nederlanders. En ja die zouden het ook allemaal graag anders zien.
Bij jouw eigen studie bijvoorbeeld, psychologie, zal niemand eraan begonnen zijn met de bedoeling om niet uiteindelijk op WO-niveau te komen te werken. Maar je weet hoe de arbeidsperspectieven zijn voor afgestudeerde psychologen, ook al zijn ze kei-gezond.
Zeker!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:40 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Natuurlijk doe je zo'n studie met het uitzicht dat je later in die richting een baan zou kunnen vinden. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat er ook simpel werk is waar ook veel voldoening uit te halen valt.
(Nu ben ik van de computer af, reacties lees ik morgen wel.)
Alle huidige wajongers zullen herkeurd worden,dus wat op het journaal werd gezegd klopt wel.Wat ik opmaak uit het regeerakkoord is dat de huidige wajongers ingedeeld worden in 2 klassen, ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt,en ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt.Aangezien de keuringen strenger zullen zijn zullen veel wajongers die op dit moment ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt zijn (waaronder ikzelf) straks wellicht ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt worden verklaard.Maar ondanks dat de Wajong straks alleen TOEGANKELIJK wordt voor ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikten zullen veel wajongers (die nu nog ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt zijn),straks als zijnde ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt een wajong-uitkering ontvangen.Die zal dan wel lager liggen dan nu,70% WML i.p.v.75%.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:37 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Het was laatst eens verhoogd als ik het goed heb. Ik begrijp uit dit document dat ze gedeeltelijk weer max op 70% van minimumloon zetten.
Uit het document begrijp ik dat ze de boel anders indelen om het systeem te verduidelijken en daarnaast efficienter & gerichter te werken. De gedeeltelijk arbeidsongeschikten gaan minder uitkering krijgen en gerichte re-integratie om ze richting werk te duwen. Het lijkt er dan ook dat bestaande 80-100% gevallen gewoon kunnen rekenen op hun vijfjarig (?) verplichte contactmoment. (die uiteraard strenger zal zijn. Sowieso staat er dat nieuwe invoer strenger beoordeeld zal worden)
Echter, vorige week werd op het NOS journaal gezegd dat iedereen herkeurd zal worden. Onduidelijkheid.
.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:29 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
.Maar ondanks dat de Wajong straks alleen TOEGANKELIJK wordt voor ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikten zullen veel wajongers (die nu nog ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt zijn),straks als zijnde ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt een wajong-uitkering ontvangen.Die zal dan wel lager liggen dan nu,70% WML i.p.v.75%.
Volgens mij niet want wat ik eruit opmaak is dat de huidige wajongers straks òf ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt worden verklaard,òf ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt (òf helemaal NIET arbeidsongeschikt natuurlijk,maar denk dat dat laatste vooral geldt voor het kleine percentage wajongers die op dit moment maar ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt zijn).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
.
Maar is het dan ook zo dat je uitkering krijgt over het gedeelte dat je arbeidsongeschikt bent?
Dus als je voor 50% afgekeurd bent dat je 50% van die tweede-klasse ( 70% WML) Wajong krijgt?
Verbieden te studeren doen we in dit land gelukkig bij niemand. Waarschijnlijk bedoel je dat het niet wordt vergoed en wellicht interpreteer je dat als 'onmogelijk maken' en in bepaalde gevallen (ook bij niet-gehandicapten) zal het er inderdaad op neerkomen dat verder studeren er niet inzit. . Dat is gelukkig nog steeds iets anders dan verbieden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:En in mijn geval betekent een beetje tegemoetkoming mij niet verbieden te studeren, voor de komende paar jaar.
Mensen die écht niet kunnen werken hoeven heus niet te gaan werken.quote:Op maandag 27 september 2010 16:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het probleem is ik kan het (hebben mis begrepen) dat mensen die echt niet kunnen werken harder genaaid worden.
Je kan nog wel postzegels likken maar geen baas wil je meer hebben. En als je nergens wordt aangenomen krijg je dus maar bijstand.
Ook vraag ik me af hoe onderwijs hierin gezien gaat worden, veel Wajongers studeren langer dan gezonde mensen, en het kost hun ook meer energie. Die werken dus niet of nauwelijks.
Met bijstand alleen kun je een studie niet bekostigen. Moeten die stoppen met school om hypothetische postzegels te gaan likken?.
Laten we dat maar hopen dan. Dan is het ook best een redelijk plan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:57 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
[..]
Volgens mij niet want wat ik eruit opmaak is dat de huidige wajongers straks òf ''volledig en duurzaam'' arbeidsongeschikt worden verklaard,òf ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt (òf helemaal NIET arbeidsongeschikt natuurlijk,maar denk dat dat laatste vooral geldt voor het kleine percentage wajongers die op dit moment maar ''gedeeltelijk'' arbeidsongeschikt zijn).
In de wwb is het wel verboden maar dan kan je natuurlijk nog steeds zeggen dat je geen bijstand hoeft aan te nemen. Maar als je geen werk kan krijgen heb je geen andere keus.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:13 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Verbieden te studeren doen we in dit land gelukkig bij niemand. Waarschijnlijk bedoel je dat het niet wordt vergoed en wellicht interpreteer je dat als 'onmogelijk maken' en in bepaalde gevallen (ook bij niet-gehandicapten) zal het er inderdaad op neerkomen dat verder studeren er niet inzit. . Dat is gelukkig nog steeds iets anders dan verbieden.
Ik was eerst onder de indruk dat alle gehandicapten in de bijstand werden gegooid. Maar dat blijkt niet te kloppen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:20 schreef n0ir het volgende:
[..]
Mensen die écht niet kunnen werken hoeven heus niet te gaan werken.
De mensen die nog wel iets kunnen worden aangemoedigd om een baantje te nemen. Ook de werkgevers worden met dit plan gestimuleerd om een persoon met een handicap aan te nemen omdat het een stuk goedkoper is.
Dit is toch alleen maar goed? Ik neem aan dat mensen met een handicap graag iets gaan uitvoeren om een zo normaal mogelijk leven te leiden.
Studenten met een handicap worden nog steeds geholpen hun studie af te ronden. Ik snap niet waarom jij dit plan als zoiets slechts ziet.
Ik weet niet of dat nog steeds geldt? De UWV folder zegt dan men namelijk ook dat je ww krijgt of Bijstand, en geen woord over TRI. Het uvw zegt er zelf wel wat over. Maar waarom zetten ze het dan niet in de folder? Is de TRI afgeschaft? En dat de folder het meest up-to date is?quote:http://www.jobcircle.nl/wiki/WAO_TRI-uitkering
TRI staat voor ‘Tijdelijke regeling inkomensgevolgen herbeoordeelde arbeidsongeschikten’. De TRI-uitkering is een speciale uitkering voor WAO’ers, Wajongers en Waz’ers die door de eenmalige herbeoordeling hun uitkering helemaal of voor een deel kwijtraken. De TRI-uitkering vult je inkomen na de herbeoordeling maximaal 12 maanden aan tot het niveau van de oude WAO-, Wajong- of Waz-uitkering. De TRI-uitkering moet aangevraagd worden bij het UWV.
Je kunt een TRI-uitkering krijgen als er na het verlagen of stoppen van de WAO-, Wajong- of Waz-uitkering geen recht meer is op een WW-uitkering. Of als je een WW-uitkering krijgt die korter duurt dan 12 maanden
Ik heb het uwv gebeld, en helaas, het gold alleen voor herkeurde mensen uit de óude wao regelingquote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als ik op 'magische' wijze 100% word goedgekeurd.
Dat is ook heel vaak bij de vorige herkeuringsoperatie gebeurd, (het voorbeeld van het loempia's vouwen) vandaar dat ik er nog steeds niet zeker op ben.
Ik kreeg op een Wajongforum als antwoord dat ik meteen de WWB in geflikkerd werd, zonder WW.
Elders las ik echter dit:
[..]
Ik weet niet of dat nog steeds geldt? De UWV folder zegt dan men namelijk ook dat je ww krijgt of Bijstand, en geen woord over TRI. Het uvw zegt er zelf wel wat over. Maar waarom zetten ze het dan niet in de folder? Is de TRI afgeschaft? En dat de folder het meest up-to date is?
De overheids-site zegt er weer wel wat over maar alleen over WAO??
http://www.rijksoverheid.(...)n-wao-uitkering.html
Voor je eigen toekomstquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Waar doe ik het nog voor, studeren
Kom je ook niet in aanmerking voor een lening bij DUO of een bankquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat moet ik mij studie wel af kunnen maken en daar hebt ik nu geen zekerheid op
Nee, heb teveel vertraging.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kom je ook niet in aanmerking voor een lening bij DUO of een bank?
ja maar mag je daarmee een PHD doen?quote:
Ik heb een gigantische schuld, ik ga geen cent meer lenen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:44 schreef GSbrder het volgende:
Huh, je hebt je Bachelor dan toch?
Check: ABN AMRO Studentenkrediet
Nee, maar een PhD is ook geen voorwaarde voor een studentenkrediet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
ja maar mag je daarmee een PHD doen?
Anders moet ik anonieme sollicitatieprocedures in. Het zou zo maar kunnen dat ik wat vind, maar ben bang dat ze de voorkeur geven aan 24 jarigen
Dat weet ik. Deels heb ik die schuld ook opgebouwd omdat ik er niet aan wilde dat ik hulp nodig had. Omdat ik niet van de staat wilde trekken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, maar een PhD is ook geen voorwaarde voor een studentenkrediet.
Als jij je bachelor hebt en nu voor je master opwilt, kan je echt wel een krediet van ¤ 5.000,- bij een commerciële partij krijgen.
Dat je een gigantische schuld hebt is niet de schuld van de overheid.
Je hebt er dan echt zelf voor gezorgd (natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden) dat je nu niet meer wilt lenen.
Maar die schuld heb je toch opgebouwd bij de IB-groep? Dat is toch een overheidsinstantie?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat weet ik. Deels heb ik die schuld ook opgebouwd omdat ik er niet aan wilde dat ik hulp nodig had. Omdat ik niet van de staat wilde trekken.
Maar het is wel jammer dat een regeling die bedoeld is om me aan het werk te helpen me daar nu juist vanaf houdt.
Een voorschot op wat? Ik ben net goedgekeurd en heb dus nergens recht op behalve een bezwaarprocedurequote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:14 schreef ScarFace- het volgende:
@Windigo,
Je kunt het UWV kantoor vragen om een voorschot, ervan uitgaande dat je daar een afspraak hebt.
Bij de gemeente kan het overigens ook.
Het is echter wel een drempel om erom te vragen kan ik me voorstellen maar er zijn mogelijkheden.
Als Wajongers straks op magische wijze worden goedgekeurd en ze moeten aan het werk dan zal vanzelf wel blijken dat het de mist in gaat want een Wajonger zal zich bv.vaker ziek melden,minder productie kunnen leveren,enz.Maar dat wil dit nieuwe kabinet blijkbaar niet inzien,dat het gewoon niet gaat werken.Maar ach,misschien ligt dit kabinet wel weer op z'n kant nog voordat ze die bezuinigingen op de Wajong doorgevoerd hebben.En als het ze wel lukt komt er misschien na dit aso-kabinet wel weer een socialer-kabinet die de bezuinigingen op de Wajong weer terug gaan draaien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als ik op 'magische' wijze 100% word goedgekeurd.
Dat is ook heel vaak bij de vorige herkeuringsoperatie gebeurd, (het voorbeeld van het loempia's vouwen) vandaar dat ik er nog steeds niet zeker op ben.
Ik kreeg op een Wajongforum als antwoord dat ik meteen de WWB in geflikkerd werd, zonder WW.
Inderdaad. Zelf ook nog niks gehoord over die gehandicaptenquotum bij bedrijven. En wat een kortzichtige reacties in dit topic allemaal. Als je niet meer stenen kunt dragen maar nog wel een pen kunt vast houden kun je wel administratief werk gaan doen. Mensen vergeten alleen even dat er aan die onderkant van de arbeidsmarkt echt niet zo heel veel werk is. En dat werk wordt eerder gebruikt door uitzendkrachten van jonge leeftijd die goedkoper zijn en flexibeler.quote:Op zondag 10 oktober 2010 10:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Heeft iemand al wat gehoord over een eventueel gehandicaptenquotum voor bedrijven en overheid?
Als je de gehandicapten echt aan het werk wil moet je het probleem van beide kanten aanpakken natuurlijk, anders is het een ordinaire ' de bijstand is 300 euro goedkoper' bezuinigingsmaatregel over de ruggen van kwetsbare mensen.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook wel eens, dat werkgevers denken dat als je een handicap hebt je maar beter in een uitkering kan zitten want dan wordt er toch wel ''voor je gezorgd'' en dan hebben zij de ''lasten'' niet van een medewerker die vaker ziek wordt. Terwijl ik als gehandicapte denk, dat een bedrijf dat een ''risico'' wil nemen door mij aan te nemen, aan mij de trouwste én meest gemotiveerde medewerker heeft die het bedrijf kan hebben. Maar kennelijk stimuleert het stelsel dat inderdaad niet nee. Het is prima om uitkeringen te verminderen, maar stimuleer bedrijven dan ook om mensen die gehandicapt zijn aan te nemen. Anders is het een oneerlijk beleid naar gehandicapten toe.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb bij veel grote nederlandse bedrijven werk gedaan en het valt me altijd weer op dat je eigenlijk nooit iemand ziet in een rolstoel die daar aan het werk is. Toch raar, want voor bijna alle bezigheden in kantoor geldt dat je het prima kan doen ook als je in een rolstoel zit. Schijnbaaar zijn nederlandse bedrijven helemaal niet happig om iemand met een handicap in dienst te nemen, en stoppen we met zijn allen liever deze weg. Waarom vraag ik me af. Iemand met het syndroom van down kan prima post rondbrengen op een kantoor, maar dat zie je in NL niet. Ons hele sociale stelsel is niet allleen belachelijk duur, het onderdrukt eigenlijk iedere kans je te ontwikkelen als je een handicap hebt..
En wat vind je er van dat die mensen nu enigszins op hun uitkering worden gekort en weer wat geschikt werken moeten zoeken?quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb bij veel grote nederlandse bedrijven werk gedaan en het valt me altijd weer op dat je eigenlijk nooit iemand ziet in een rolstoel die daar aan het werk is. Toch raar, want voor bijna alle bezigheden in kantoor geldt dat je het prima kan doen ook als je in een rolstoel zit. Schijnbaaar zijn nederlandse bedrijven helemaal niet happig om iemand met een handicap in dienst te nemen, en stoppen we met zijn allen liever deze weg. Waarom vraag ik me af. Iemand met het syndroom van down kan prima post rondbrengen op een kantoor, maar dat zie je in NL niet. Ons hele sociale stelsel is niet allleen belachelijk duur, het onderdrukt eigenlijk iedere kans je te ontwikkelen als je een handicap hebt..
Dat de overheid zichzelf dat probleem op de hals heeft gehaald door werkgevers aansprakelijk te stellen voor arbeidsongeschiktheid van het personeel.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En wat vind je er van dat die mensen nu enigszins op hun uitkering worden gekort en weer wat geschikt werken moeten zoeken?
Bedrijven krijgen subsidie voor het aannemen van gehandicapten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelf ook nog niks gehoord over die gehandicaptenquotum bij bedrijven. En wat een kortzichtige reacties in dit topic allemaal. Als je niet meer stenen kunt dragen maar nog wel een pen kunt vast houden kun je wel administratief werk gaan doen. Mensen vergeten alleen even dat er aan die onderkant van de arbeidsmarkt echt niet zo heel veel werk is. En dat werk wordt eerder gebruikt door uitzendkrachten van jonge leeftijd die goedkoper zijn en flexibeler.
quote:
En dat is nu een heel moeilijke discussie, lastig om je 'gelijk' hier in aan te tonen, dat je echt alles gedaan hebt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:57 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Bedrijven krijgen subsidie voor het aannemen van gehandicapten.
Als je echt je best gedaan hebt om aan het werkt te komen en dat kunt aantonen dan ben ik wel positief over je, maar als je op je reet blijft zitten en in de slachtofferrol kruipt dan vind ik het niet meer dan terecht dat je gekort wordt.
Dat dus. Bij deze bezuiniging is wat ik vrees niet het werk, maar de Bijstand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:50 schreef hooibaal het volgende:
Misschien begrijpelijk, maar dat maakt het er voor de arbeidsgehandicapte niet bepaald makkelijker op om werk te vinden.
Zolang dat niet verandert, lijkt me het korten van de uitkeringen de juiste oplossing voor het verkeerde probleem.
Jij gooit ook dingen op 1 hoop! En dat zit blijkbaar tussen je oren, want er klopt niks van.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 06:32 schreef FreelanceMessias het volgende:
Bij psychische dingen is de lijn moeilijk te trekken. Bijvoorbeeld autistische, angstaanvallen hebben, neurotische stoornissen en agorafobie is niet echt handig bij een bomvol callcenter, maar aan de andere kant "niet willen werken" is ook iets tussen de oren.
Het is beter om juist dingen meer te scheiden, maar met deze abominatie is het meer dat ze alles op 1 hoop gaan vegen waarvan heel veel mensen de dupe worden.
Dat dus. Rutte houdt gehandicapten: arm, door ze uit de wajong te schoppen, en ziekte als 'hobby' te zien die men zelf mag bekostigen (zie hoge eigen bijdrage) en dom door lang studeren financieel te bestraffen. Wajongers zullen wel een jaartje respijt krijgen, maar welke ziekte houdt zich nou netjes aan 1 jaar?quote:En kosten delen met mijn partner? Die heb ik bewust niet, aangezien ik mezelf donders goed bewust ben dat ik geen feestnummer ben voordat ik alles op orde krijg, wat dus niet gaat gebeuren. Dus naast dat ik de rest van mijn leven een minima blijf, word ik ook nog ge-cockblocked
.
quote:Ik denk dat ik mijn toekomstplannen dus maar moet bijstellen naar "Over 5 jaar te zien zijn in man bijt hond in mijn boxershorts, vertellend over dat mijn golden-retriever "goudlok" de enigste vrouw is die me ooit begrepen heeft, terwijl ik kunst maak met mijn eigen poep."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het met je eens, maar dat kwam er niet zo goed uit :p. Ik begrijp dat je dat niet kan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:43 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Jij gooit ook dingen op 1 hoop! En dat zit blijkbaar tussen je oren, want er klopt niks van.
Het probleem is juist, dat mensen met een "onzichtbare handicap" de dupe worden. Juist bij lichamelijk beperkten is er véél mogelijk wat aanpassingen betreft op het werk. Het meeste werk in NL is werken met het hoofd.
Dus als je iets "in je hoofd hebt" dan is aanpassingen doen heel veel moeilijker.
En ooooooo, ik heb klassiek autisme en wát doet dit mij pijn, dat ik niet kán werken. En dat mensen dan zeggen dat ik niet wíl. Maar het heeft bij mij niks met willen te maken. Mijn autisme zit me in de weg. En dat maakt dat ik 1 op 1 begeleiding nodig heb in een dagbestedingssetting in de gehandicaptenzorg.
Dát is wat ik kan. En daarom heb ik een Wajong. En die hoop ik ook te houden, ondanks mensen zoals jij die menen dat alle auisten hetzelfde zijn.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat dus. Rutte houdt gehandicapten: arm, door ze uit de wajong te schoppen, en ziekte als 'hobby' te zien die men zelf mag bekostigen (zie hoge eigen bijdrage) en dom door lang studeren financieel te bestraffen. Wajongers zullen wel een jaartje respijt krijgen, maar welke ziekte houdt zich nou netjes aan 1 jaar?
En niemand heeft het in de gaten, want het gaat allemaal weer om de moslims. Als dit land een gezin was, waren de moslims het probleemkind waar alle aandacht op gevestigd is, waardoor de ouders niet door hebben dat de andere kinderen ook in de knel komen.
[..]Komt t wel op neer, inderdaad. Maarja, zolang de modale burger maar gelukkig isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach, dat gedoe met Moslims, alsof de regering er wat aan kan doen. Misschien als alle WAJONGERS zich bekeren en een paar ruiten ingooien ze extra krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voormalig ChocolateGiddyUp
Als je ruiten in kan gooien kan je ook...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:08 schreef FreelanceMessias het volgende:
Ach, dat gedoe met Moslims, alsof de regering er wat aan kan doen. Misschien als alle WAJONGERS zich bekeren en een paar ruiten ingooien ze extra krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die subsidie kost toch ook weer geld?quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:57 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Bedrijven krijgen subsidie voor het aannemen van gehandicapten.
Als je echt je best gedaan hebt om aan het werkt te komen en dat kunt aantonen dan ben ik wel positief over je, maar als je op je reet blijft zitten en in de slachtofferrol kruipt dan vind ik het niet meer dan terecht dat je gekort wordt.
Wie heeft de wajong doen groeien? Gemeenten. Tegen wie wordt stemming gemaakt? De Wajongers. Alsof die met zijn allen liever lui dan moe zijn en de groei daar door komt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat de wajong zo duur is geworden is BS, het geld dat de wajong duurder is geworden is linia recta uit de bijstand gekomen, waar dus weer minder geld uitgegeven is.
Jaren 80quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wie heeft de wajong doen groeien? Gemeenten. Tegen wie wordt stemming gemaakt? De Wajongers. Alsof die met zijn allen liever lui dan moe zijn en de groei daar door komt.
En dan is het kennelijk gerechtvaardigd om ze de kast op te jagen, alsof zieke en gestoorde mensen niet genoeg aan hun hoofd hebben.
Vervang 'gemeenten' door 'werkgevers die van overtollig personeel af willen' en 'wajongers' voor WAO-ers en je hebt het WAO hervormingsverhaal uit de jaren 90..
Ik heb het ook over de herkeuringsdrama's, met de horror verhalen van 100% goedgekeurde kankerpatiënten en hypothetische loempiavouwers.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Jaren 80toen er een grote werkeloosheid heerste (toen kwam ik namelijk op de arbeidsmarkt dus ik zat er tussenin destijds). Als reactie daarop werden in de jaren 90 de eisen voor de WAO aangescherpt met als dieptepunt de herkeuringen in 2004/2005. Even voor de goede orde deze correctie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |