abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 16:12:29 #1
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86904316
quote:
'Arbeidsgehandicapte moet uitkering verdienen'
De sociale diensten willen dat mensen met een arbeidshandicap zelf een groot deel van hun uitkering gaan verdienen. Dat kan jaarlijks één tot drie miljard euro opleveren, stelt de branchevereniging Divosa maandag.

In het voorstel moeten arbeidsgehandicapten gaan werken naar vermogen. "Als iemand zestig procent van het minimumloon zelf verdient, krijgt hij daar bovenop nog veertig procent van een bijstandsuitkering. Daardoor verdient iemand al snel meer dan een bijstandsuitkering en loont het bovendien om meer te gaan werken."

Het voorkomt daarnaast dat werkgevers worden gedwongen om het volledige minimumloon te betalen, waardoor mensen met een handicap sneller zullen worden aangenomen. Volgens voorzitter van Divosa René Paas wil nu geen baas mensen met een arbeidshandicap hebben, omdat ze meer kosten dan ze opleveren. Meestal zitten ze daarom met een uitkering thuis. "Dat is slecht voor iedereen."

Om tot de nieuwe regeling te komen, moeten de bestaande uitkeringen, bijvoorbeeld voor jonggehandicapten of mensen die naar een sociale werkplaats gaan, worden samengevoegd. Met het voorstel wil Divosa een alternatief bieden voor mogelijke bezuinigingen op de re-integratiebudgetten en een verlaging van de bijstand.
Hoor ik het goed?
quote:
Met het voorstel wil Divosa een alternatief bieden voor mogelijke bezuinigingen op de re-integratiebudgetten en een verlaging van de bijstand.
Deze regel is een voorstel om de bijstand niet te hoeven verlagen. Dus: korten op niet-kunners om niet-willers uit de wind te houden? :{

Moeten volledig arbeidsongeschikten nu voor de rest van hun leven op bijstandsniveau leven?

Op het journaal hoorde ik ook nog dat in het geval van samenwonen de partner ze maar financieel moet gaan onderhouden. Nu liggen gehandicapten al niet zo goed in de relatiemarkt. Het vooruitzicht dat je je leven langs samen op één inkomentje moet gaan leven helpt daar zeker niet aan mee. :{

En hoe zit het met studerende Wajongers?
Studeren duurt bij hen vaak lager dan bij niet zieke mensen. Moeten ze op hun 24 maar weg van de schoolbanken en naar een één of andere werkplaats, ongeacht hun niveau? :{

Nu snap ik dat we allemaal moeten inleveren, maar hoe zat het alweer met de HRA?
pi_86904409
de crisis raakt ook de verwendicapten in de portemonnee. moet je toch een maandje langer wachten totdat je die playstation 3 kan kopen. sucks man
pi_86904436
Tja ze moeten het al verdienen.
Een wajong aanvraag duurt gemiddelt 3 maanden ofzo. Buitensporig lang iig.
Dit is ook maar een idee en het gaat er nooit komen. Kost minstens evenveel als dat het oplevert.
pi_86904496
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:14 schreef Synthesist het volgende:
verwendicapten
Net als je dacht dat het dieptepunt in NL wel bereikt was zo ondertussen...
  maandag 27 september 2010 @ 16:20:27 #5
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86904636
quote:
de crisis raakt ook de verwendicapten in de portemonnee. moet je toch een maandje langer wachten totdat je die playstation 3 kan kopen. sucks man
Ik hap wel even. Het is juist omdat de verwende VVD'ers een 4de playstation willen kopen dat er niet aan de HRA wordt geknabbeld.

En mensen met een handicap hun leven lang te weinig gaan krijgen om van te leven en te veel van om dood te gaan.

Dubbel pech. Niet alleen gehandicapt, ook ben je in dat geval veroordeeld tot een leven lang 3 hoog achter witte bonen uit blik eten.

Het zet wel de aanzuigende werking van de wajong stop
pi_86904694
De mensen die niet willen werken moeten gewoon keihard aangepakt worden, zeker niet uit de wind gehouden worden.
Maar als je nog kunt werken, dan is er niks mis mee om dat ook gewoon te gaan doen.
Als een bouwvakker geen stenen meer kan slepen, dan wil dat nog niet zeggen dat hij geen pen kan vasthouden op kantoor bij hetzelfde bedrijf.

En wat heeft de HRA ermee te maken? Er zullen ook gehandicapten zijn die een eigen huis hebben en hier goed gebruik van maken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_86904769
Blijkbaar snap ik het probleem niet. Als persoon A nog wel geld kan verdienen met het dichtlikken van enveloppen en daarmee een gedeelte van zijn uitkering bekostigd, wat is dan het probleem?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 27 september 2010 @ 16:26:17 #8
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86904885
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef The_stranger het volgende:
Blijkbaar snap ik het probleem niet. Als persoon A nog wel geld kan verdienen met het dichtlikken van enveloppen en daarmee een gedeelte van zijn uitkering bekostigd, wat is dan het probleem?
Inderdaad. Zielig als je een handicap hebt, maar met niks doen word je niet beter. Bovendien kan de belastingtaler het ook niet helpen dat je met een handicap geboren bent.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 27 september 2010 @ 16:27:26 #9
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86904929
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef Bloemkool het volgende:
De mensen die niet willen werken moeten gewoon keihard aangepakt worden, zeker niet uit de wind gehouden worden.
Maar als je nog kunt werken, dan is er niks mis mee om dat ook gewoon te gaan doen.
Als een bouwvakker geen stenen meer kan slepen, dan wil dat nog niet zeggen dat hij geen pen kan vasthouden op kantoor bij hetzelfde bedrijf.

En wat heeft de HRA ermee te maken? Er zullen ook gehandicapten zijn die een eigen huis hebben en hier goed gebruik van maken.
Wel, als je mensen heel hard treft omdat 'iedereen moet inleveren' dat moet ook het geval zijn dat iedereen echt moet inleveren.

Dat is het wel heel cru dat HRA ook voor huizen boven de 5 ton gewoon overeind blijft. Als we gaan bezuinigen lijkt het me niet meer dan eerlijk ook te kijken naar mensen die het makkelijk(er) kunnen missen.
pi_86905144
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

ik ben niet tegen wajong voor jongeren die hele dagen puffen omdat hun longen, nieren, lever of wat niet goed is.

er is een wajong topic geweest waar naar mijn mening genoeg uitkeringontvangers in zaten die het niet echt verdienen. zowel niet echt gehandicapt, en de uitkering ging op aan speelgoed. daar betaal ik geen belasting voor
pi_86905257
En vervolgens komen er weer tal van mensen in de WW , omdat bedrijven goedkope krachten in de vorm van arbeidsgehandicapten in te huren .

Trouwens, je bent toch arbeidsongeschikt
Als je gewoon kunt werken zou je überhaupt niet in aanmerking mogen komen voor zo'n uitkering :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 september 2010 @ 16:34:05 #12
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86905288
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:23 schreef The_stranger het volgende:
Het probleem is ik kan het (hebben mis begrepen) dat mensen die echt niet kunnen werken harder genaaid worden.

Je kan nog wel postzegels likken maar geen baas wil je meer hebben. En als je nergens wordt aangenomen krijg je dus maar bijstand.

Ook vraag ik me af hoe onderwijs hierin gezien gaat worden, veel Wajongers studeren langer dan gezonde mensen, en het kost hun ook meer energie. Die werken dus niet of nauwelijks.

Met bijstand alleen kun je een studie niet bekostigen. Moeten die stoppen met school om hypothetische postzegels te gaan likken?.
  maandag 27 september 2010 @ 16:41:50 #13
294269 mlg
pi_86905640
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:34 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het probleem is ik kan het (hebben mis begrepen) dat mensen die echt niet kunnen werken harder genaaid worden.

Je kan nog wel postzegels likken maar geen baas wil je meer hebben. En als je nergens wordt aangenomen krijg je dus maar bijstand.

Ook vraag ik me af hoe onderwijs hierin gezien gaat worden, veel Wajongers studeren langer dan gezonde mensen, en het kost hun ook meer energie. Die werken dus niet of nauwelijks.

Met bijstand alleen kun je een studie niet bekostigen. Moeten die stoppen met school om hypothetische postzegels te gaan likken?.
Maar daarnaast mogen ze nog wel werken en 20% van het minimumloon bij verdienen. Mij lijkt het logisch dat een Wajonger gewoon werkt en aangevuld krijgt tot het minimumloon of in het uiterste geval 20% over het minimum. Dat is ook het principe van het artikel, omdat hier al jaren kritiek op is.
  maandag 27 september 2010 @ 18:13:20 #14
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86909496
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar daarnaast mogen ze nog wel werken en 20% van het minimumloon bij verdienen. Mij lijkt het logisch dat een Wajonger gewoon werkt en aangevuld krijgt tot het minimumloon of in het uiterste geval 20% over het minimum. Dat is ook het principe van het artikel, omdat hier al jaren kritiek op is.
Maar dat is toch al het geval?
pi_86909700
Ik ken er helaas een paar die arbeidsongeschikt zijn - d.w.z. voor echt werk, een huis verbouwen kunnen ze zonder problemen. Die verpesten het dus voor de echt arbeidsongeschikten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 27 september 2010 @ 18:50:18 #16
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86911023
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:41 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik stekker vooral over het samenvoegen van Wajong en bijstand, want dat zou denk ik impliceren dat de gehandicapte die door zijn handicap geen baan vind ineens van 630 (bijstand) euro ipv 906 euro (Wajong) moet rondkomen, zijn leven lang.

En dat om niet-gehandicapte bijstandtrekkers uit de wind te houden. Dat verstoppen ze in een redelijk klinkend voorstel.
pi_86912397
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef Bloemkool het volgende:

Alsof datzelfde bedrijf penvasthoudwerk heeft voor zoveel afgekeurde bouwvakkers.....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_86912745
Ergens is er veel te zeggen voor dit voorstel: Wat iemand kan doen wordt gedaan en voor zover dat een onvoldoende inkomen oplevert, wordt de rest aangevuld. Sociale zekerheid gecombineerd met optimale inzet van arbeid (uiteraard moet er dan de optie bestaan om genoegen te nemen met een inkomen onder het minimumbestaansniveau door niet te gaan werken, anders zou het dwangarbeid zijn).

Toch is er ook iets wrangs aan natuurlijk. Jaren betaal je je braaf je premies. Deze zijn onvrijwillig; jij beslist niet individueel wat de premie is, wat de voorwaarden zijn en of je überhaupt wel bereid bent daaraan mee te doen. Vervolgens betaal je jaren voor iets terwijl het de vraag is wat je krijgt zodra je er aanspraak op maakt.

Juist hierom vind ik het goed om (waar het sociaal gezien enigszins haalbaar is) zoveel mogelijk aan de markt over te laten. Juist omdat dat eerlijker is. Dan spreek je gewoon af met je verzekeraar wat je betaalt en wat je krijgt. Verandering van voorwaarden of ontzegging van een contractueel afgesproken uitkering zou fraude zijn en dus strafbaar. Of het voor deze groep mensen ook zo kan weet ik zo gauw niet; maar omgekeerd zie je bij dit soort debatten niets anders opdoemen dan het centale plannersprobleem en dat de overheid helemaal niets 'garandeert' maar alleen maar belooft en nakomt zolang het nakomt.
  maandag 27 september 2010 @ 19:37:38 #19
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86913131
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:29 schreef sneakypete het volgende:
(uiteraard moet er dan de optie bestaan om genoegen te nemen met een inkomen onder het minimumbestaansniveau door niet te gaan werken, anders zou het dwangarbeid zijn).

Maar hier ga je er vanuit dat alle gehandicapten kunnen kiezen of ze (een beetje) gaan werken of niet.
pi_86913424
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar hier ga je er vanuit dat alle gehandicapten kunnen kiezen of ze (een beetje) gaan werken of niet.
Wat bedoel je exact?
pi_86913641
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:43 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wat bedoel je exact?
Niet iedereen is capabel genoeg om überhaupt te kunnen werken.
pi_86914468
Het aantal banen is eindig.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86914934
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:17 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Inderdaad, zowel qua vorm als qua inhoud. Uit het hoofd van iemand die zo denkt kán ook geen draaglijke woordspeling komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86914976
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Mijn vraag was niet aan jouw gericht, maar aangenomen dat dit het antwoord is luidt mijn antwoord:

Nee want ik ga er niet van uit dat iedereen door de bevoegde instanties capabel geacht wordt om een (deel van) de uitkering zelf te verdienen.
  maandag 27 september 2010 @ 20:20:35 #25
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86915329
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:48 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Juist en in dat geval zitten ze ongewild op het absoute minimum.

Zorg dan dat die mensen een paar tientjes per mand meer krijgen dan heeft ook hun leven kleur.
pi_86915677
quote:
Rare tokkie termen bedenk jij. :{w
pi_86917777
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:31 schreef Synthesist het volgende:

[..]

ik ben niet tegen wajong voor jongeren die hele dagen puffen omdat hun longen, nieren, lever of wat niet goed is.

er is een wajong topic geweest waar naar mijn mening genoeg uitkeringontvangers in zaten die het niet echt verdienen. zowel niet echt gehandicapt, en de uitkering ging op aan speelgoed. daar betaal ik geen belasting voor
Dit soort voorzieningen komen uit de premies sociale verzekeringen, niet uit de inkomstenbelasting.
pi_86919514
De werkgevers staan uiteraard in de rij om deze mensen aan te nemen. :')

Je vraagt je af of Paas(haas) ooit een bedrijf van binnen heeft gezien.
pi_86920155
En die hetze tegen arbeidsongeschikten/uitkeringsgerechtigden gaat onverminderd voort. Er begin zo langzamerhand een klimaat te omstaan dat ze teveel zijn.

Wat is de volgende stap? Strafkamp. Of nog erger?

Het gebash wordt wel erg voorspelbaar. :r
pi_86922623
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:
En die hetze tegen arbeidsongeschikten/uitkeringsgerechtigden topverdieners gaat onverminderd voort. Er begin zo langzamerhand een klimaat te omstaan dat ze teveel zijn.

Wat is de volgende stap? Strafkamp. Of nog erger?

Het gebash wordt wel erg voorspelbaar. :r
Zoals jij het ziet.
  maandag 27 september 2010 @ 22:36:32 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86923542
quote:
In het voorstel moeten arbeidsgehandicapten gaan werken naar vermogen. "Als iemand zestig procent van het minimumloon zelf verdient, krijgt hij daar bovenop nog veertig procent van een bijstandsuitkering. Daardoor verdient iemand al snel meer dan een bijstandsuitkering en loont het bovendien om meer te gaan werken."
Veel willen nu al werken naar vermogen, maar of ze worden niet aangenomen, of ze gaan er op achteruit, etc. Maar gelukkig doen de sociale diensten allemaal heel erg hun best om die mensen aan een baan te helpen (net als de werklozen die niet gehandicapt zijn)
Overigens, waarom zou je vrij snel meer gaan verdienen? Waarop is die uitspraak gebaseerd?

quote:
Het voorkomt daarnaast dat werkgevers worden gedwongen om het volledige minimumloon te betalen, waardoor mensen met een handicap sneller zullen worden aangenomen. Volgens voorzitter van Divosa René Paas wil nu geen baas mensen met een arbeidshandicap hebben, omdat ze meer kosten dan ze opleveren. Meestal zitten ze daarom met een uitkering thuis. "Dat is slecht voor iedereen."
Dus de werkgever betaald naar rato van de arbeidsinzet en de overheid vult dat aan tot het minimum?
En wie gaat die arbeidsinzet bepalen? En controleren? Net zoals dat nu gaat?

quote:
Om tot de nieuwe regeling te komen, moeten de bestaande uitkeringen, bijvoorbeeld voor jonggehandicapten of mensen die naar een sociale werkplaats gaan, worden samengevoegd. Met het voorstel wil Divosa een alternatief bieden voor mogelijke bezuinigingen op de re-integratiebudgetten en een verlaging van de bijstand.
Leuk, laten we gewoon al die werkplaatsen opdoeken (want die kregen we destijds toch gratis) en alle jong-gehandicapten in de kaartenbak met andere werklozen pleuren, want die is toch bijna leeg...

Maar goed, als je de site van Divosa opzoekt, dan zegt hun titel al meer dan genoeg:
quote:
Divosa is de vereniging van managers van sociale diensten.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86927162
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik stekker vooral over het samenvoegen van Wajong en bijstand, want dat zou denk ik impliceren dat de gehandicapte die door zijn handicap geen baan vind ineens van 630 (bijstand) euro ipv 906 euro (Wajong) moet rondkomen, zijn leven lang.
Ik begrijp niet goed waarom iemand uit de Wajong meer geld zou moeten krijgen dan iemand in de bijstand? Waarom kan iemand in de Wajong niet onderhouden kan worden door de partner terwijl dit bij de bijstand wel kan?

Waarom zou daar verschil in moeten zitten? Is het het feit dat Wajongers vaak 'levenslang' hebben terwijl mensen in de bijstand geacht worden ooit wel aan het werk te gaan?
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:17:55 #33
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86927588
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom iemand uit de Wajong meer geld zou moeten krijgen dan iemand in de bijstand? Waarom kan iemand in de Wajong niet onderhouden kan worden door de partner terwijl dit bij de bijstand wel kan?

Waarom zou daar verschil in moeten zitten? Is het het feit dat Wajongers vaak 'levenslang' hebben terwijl mensen in de bijstand geacht worden ooit wel aan het werk te gaan?
Ja.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86928356
Een financiële prikkel voor mensen die niet kunnen werken sorteert natuurlijk geen effect.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bondsrepubliek op 28-09-2010 00:58:02 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 01:12:44 #35
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_86928940
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:45 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Een financiële prikkel voor mensen die niet kunnen werken sorteert natuurlijk geen effect.
Precies, er moet dus een verschil worden gemaakt tussen zij die absoluut niet kunnen werken en zij die dat gedeeltelijk nog wel kunnen.
De eerste groep moet gewoon een fatsoenlijke uitkering krijgen en die mag best iets hoger zijn dan nu, de tweede groep mag worden aangesproken voor dat deel dat ze nog wel kunnen werken.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_86930865
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Deze regel is een voorstel om de bijstand niet te hoeven verlagen. Dus: korten op niet-kunners om niet-willers uit de wind te houden? :{
Niet-kunners en niet-willers is wel een mooi onderscheid.

Niet-willers doen zich soms voor als niet-kunners, ten koste van niet-kunners. :r
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 28 september 2010 @ 08:43:23 #37
294269 mlg
pi_86931097
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

En dat om niet-gehandicapte bijstandtrekkers uit de wind te houden. Dat verstoppen ze in een redelijk klinkend voorstel.
Ik formuleerde het wat onduidelijk denk ik. Ik bedoel dat men nu een wajong krijgt en dat men dat kan aanvullen met een bijbaan. Ik vond dit altijd al vreemd. Help deze mensen met het vinden van een passende baan, indien deeltijd, dan vul je het aan met een wajong tot 20% over het minimumloon.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:34:22 #38
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86937480
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:04 schreef Wokkel het volgende:

Ja.

En ook praktisch gezien. Hoe zou iemand in de relatiemarkt liggen als je weet dat met hem haar gaan inhoudt : voor altijd op een loontje sappelen? Ik weet dat de overheid niet verantwoordelijk is voor het geluk van mensen maar zo zet je jonge mensen wel erg buitenspel. Op die leeftijd heb je dromen die je niet zo makkelijk zou willen opgeven voor een partner. Ook omdat je nog geen lage geschiedenis samen hebt.
pi_86937678
Het gaat er bij arbeidsgehandicapten vaak niet om dat iemand helemaal niet kan werken, maar dat ie nergens aangenomen wordt. In dat opzicht is er weinig verschil met langdurige bijstandsgerechtigden. Die zijn ook om de een of andere reden onaantrekkelijk voor werkgevers en die reden is lang niet altijd beinvloedbaar.
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:47:48 #40
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86937882
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:41 schreef ShadyLane het volgende:
Het gaat er bij arbeidsgehandicapten vaak niet om dat iemand helemaal niet kan werken, maar dat ie nergens aangenomen wordt. In dat opzicht is er weinig verschil met langdurige bijstandsgerechtigden. Die zijn ook om de een of andere reden onaantrekkelijk voor werkgevers en die reden is lang niet altijd beinvloedbaar.
Klopt maat in de bijstand kan je je beter ' verstoppen' als je geen zin hebt.

Ook kun je aan die onaantrekkelijkheid ,meer doen. Reuma bijvoorbeeld is niet te verhelpen met en cursus.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:30:18 #41
319591 drug_tito
pi_86939284
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 12:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Klopt maat in de bijstand kan je je beter ' verstoppen' als je geen zin hebt.

Ook kun je aan die onaantrekkelijkheid ,meer doen. Reuma bijvoorbeeld is niet te verhelpen met en cursus.
Je moet in dit geval ook twee groepen onderschijden :

- Zij die met enige hulp nog aan het werk kunnen
- Zij die absoluut niet kunnen werken en 80/100% arbeidsongeschikt zijn

De eerste groep zou je idd voor een deel in de bijstand onder kunnen brengen, de tweede groep hoort gewoon een goede uitkering te hebben.
pi_86939712
Ik weet het niet hoor. Ik ken iemand die bijstandsconsulent is geweest en wat je daar aan de balie krijgt valt veelal niet te repareren met een cursus. Daar is vaak vanalles aan de hand, alleen geen diagnose en dus geen WIA.
  dinsdag 28 september 2010 @ 14:13:44 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86940883
Welkom in het nieuwe rechtse Nederland, waar HRA en oorlog voeren boven het welzijn van mensen gaat. Enjoy your stay.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86942363
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:13 schreef ethiraseth het volgende:
Welkom in het nieuwe rechtse Nederland, waar HRA en oorlog voeren boven het welzijn van mensen gaat. Enjoy your stay.
Oorlog/defensie is een middel om ons welzijn te verhogen. Met als minpunt dat mensen in armere landen een nog waardelozer leven krijgen. Maar ach, als onze computers maar blijven draaien nietwaar?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:23:09 #45
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86945470
Het is duidelijk meer dan een proefballonnetje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_uitkeringen__.html

Wat het voor mij concreet betekent : Als ik in de bijstand kom kan ik mijn studie niet afmaken. Met Wajong kan ik collegegeld wel ophoesten, maar met bijstand niet. En dan zal ik waarschijnlijk nooit aan een betaalde baan komen. Of ik heb het fout en er is nog heel veel mogelijk voor 30 jarige ongeschoolde autisten met weinig werkervaring ?

Stufie kan ik misschien nog voor 2 jaar krijgen, dan is de koek op. Ik heb al veel vertraging doordat ik ingestort ben tijdens mijn studie. Jaren die ik zelf betaald heb, vandaar ook nog een niet geringe studieschuld.

En evt spaarcenten dan? Die moet je eerst opeten voor je überhaupt Bijstand krijgt. Daar kan ik het dus ook niet van doen. Stoppen met studeren dus. En dat terwijl ik het eerst van mijn leven het gevoel had dat ik met iets goeds bezig was (ik sta nu een 8,5 gemiddeld) en dat de uitkering tijdelijk zou zijn.

Eenmaal in de bijstand is er een inkomenstoets voor de partner. Dat is wat ik bedoel je leven lang op één inkomentje rondkomen. Mijn vriendin is iemand voor wie het leven nog open ligt.

Ze heeft dromen die verder reiken dan 'rondkomen' Ik kan het haar niet aan doen dat ik als een blok aan haar been ben. Ik wil haar het dilemma ook niet aan doen. Daarom denk ik serieus na over het beëindigen van onze relatie als dit werkelijkheid wordt.

Dit is verder geen jankverhaal om er hard tegen in te gaan, ik wilde gewoon laten zien wat het concreet voor mij betekent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 28-09-2010 17:33:20 ]
pi_86945671
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Dit is verder geen jankverhaal om er hard tegen in te gaan, ik wide gewoon laten zien wat het concreet voor mij betekent.
Het is de bedoeling dat iedere arbeidsongeschikte het gevoel te geven dat ze "teveel" zijn en eigenlijk gewoon "niet gewenst" zijn.....

Griezeltijd. En het wordt alleen maar erger.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:38:52 #47
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_86948308
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat iedere arbeidsongeschikte het gevoel te geven dat ze "teveel" zijn en eigenlijk gewoon "niet gewenst" zijn.....

Griezeltijd. En het wordt alleen maar erger.
Veel erger, lees dit maar eens. Ik schrok hier echt van: http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_uitkeringen__.html.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:47:22 #48
319591 drug_tito
pi_86948595
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Het is duidelijk meer dan een proefballonnetje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_uitkeringen__.html

Wat het voor mij concreet betekent : Als ik in de bijstand kom kan ik mijn studie niet afmaken. Met Wajong kan ik collegegeld wel ophoesten, maar met bijstand niet. En dan zal ik waarschijnlijk nooit aan een betaalde baan komen. Of ik heb het fout en er is nog heel veel mogelijk voor 30 jarige ongeschoolde autisten met weinig werkervaring ?

Stufie kan ik misschien nog voor 2 jaar krijgen, dan is de koek op. Ik heb al veel vertraging doordat ik ingestort ben tijdens mijn studie. Jaren die ik zelf betaald heb, vandaar ook nog een niet geringe studieschuld.

En evt spaarcenten dan? Die moet je eerst opeten voor je überhaupt Bijstand krijgt. Daar kan ik het dus ook niet van doen. Stoppen met studeren dus. En dat terwijl ik het eerst van mijn leven het gevoel had dat ik met iets goeds bezig was (ik sta nu een 8,5 gemiddeld) en dat de uitkering tijdelijk zou zijn.

Eenmaal in de bijstand is er een inkomenstoets voor de partner. Dat is wat ik bedoel je leven lang op één inkomentje rondkomen. Mijn vriendin is iemand voor wie het leven nog open ligt.

Ze heeft dromen die verder reiken dan 'rondkomen' Ik kan het haar niet aan doen dat ik als een blok aan haar been ben. Ik wil haar het dilemma ook niet aan doen. Daarom denk ik serieus na over het beëindigen van onze relatie als dit werkelijkheid wordt.

Dit is verder geen jankverhaal om er hard tegen in te gaan, ik wilde gewoon laten zien wat het concreet voor mij betekent.
Maak je niet te veel zorgen. Oude gevallen worden over het algemeen ontzien bij dergelijke ingrepen. Als je nu al een wajong uitkering hebt zal het voor jou verder geen gevolgen hebben.
Voor nieuwe gevallen is het natuurlijk wel rampzalig.
  dinsdag 28 september 2010 @ 17:48:05 #49
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86948616
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef drug_tito het volgende:

[..]

Maak je niet te veel zorgen. Oude gevallen worden over het algemeen ontzien bij dergelijke ingrepen. Als je nu al een wajong uitkering hebt zal het voor jou verder geen gevolgen hebben.
Voor nieuwe gevallen is het natuurlijk wel rampzalig.
Ik hoop het maar. Bij de wao werden de oudere wao'ers toch ook genaaid?

:{

Ook hoop ik dat ze een regeling vinden voor lerende Wajongers
pi_86948926
Ze hebben de wajong uitkering al met ingang van 1 januari 2010 aangepast.
Nog een aanpassing lijkt me dus niet aan de orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')