abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:59:40 #126
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87160526
De nieuwe plannen van het kabinet zijn dieptreurig.
En ik kan boos worden dat in veel schrijnende gevallen en gevallen waar men al meermaals 80/100 is afgekeurd waarom blijven ze die mensen achter hun vodden aanzitten.
Voor sommige mensen is de stress en angst om een herkeuring zo enorm groot.
En onnodig want als je al aantal keer eerder 80/100 bent afgekeurd en zo duidelijk is dat iemand functioneert op zijn toppen en dan alsnog arbeidsongeschikt is, maar wel alles doet om zijn/haar steentje in de maatschappij bij te dragen, wat bereik je hiermee, extra kosten ( de keuring ansich kost ook geld, en de gevolgen in sommige gevallen kosten ook geld.
Mensen worden onnodig gekwetst.

Ik heb zelf geen wajong., maar een weduwe uitkering, nu ben ik zelf wel "blij" met hoe deze regeling nu is, gezien een berg factoren die het voor mij onmogelijk maken nu om te werken.
Het is geen kwestie van niet willen, maar zoveel interne en externe factoren die het vooralsnog onmogelijk maken.
Echter los van dat heb ik de "luxe" om tot de dochter 18 jaar is thuis te zitten zonder enige vorm van sollicitatie plicht oid.
Stel die grenzen wat anders op. stel na bijv 5 jaar gebruik maken van een sollicitatieplicht op , laat ze eventueel via reintegratie deelnemen aan het arbeidsproces.

Het is toch ergens belachelijk dat in feite gezonde mensen zolang gebruik mogen maken van een sociaal inkomen. Kijk er zijn uitzonderingsregels, en daar moet zeker wel overnagedacht worden dat die er zijn dus ga die mensen dan soortement van keuren. Dus in het geval dat er kinderen in het spel zijn, geef ze die paar jaar, maak uitzondering wanneer een of meerdere kindjes medische of andersoortige problemen hebben zoals een handicap zodat daar aangewerkt kan worden.
Maar ga niet de mensen die al geboet worden door een handicap nog meer afnemen dan het kleine beetje wat zij hebben.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:03:26 #127
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87172426
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef Oxymoron het volgende:
Ik ben ook Heel Bezorgd. Ben al 3x herkeurd en 3x 80-100% afgekeurd. En dat denk ik bij een 4e herkeuring ook wel te blijven. Maar de herkeuring... Dat is al een Mount Everest voor een onervaren klimmer als ik.
Na de vorige herkeuring ben ik opgenomen geweest. :{

Ik vraag me dus echt ten zeerste af of de groep 80-100% Wajongeren nog herkeurd gaat of moet worden?!
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:
De nieuwe plannen van het kabinet zijn dieptreurig.
En ik kan boos worden dat in veel schrijnende gevallen en gevallen waar men al meermaals 80/100 is afgekeurd waarom blijven ze die mensen achter hun vodden aanzitten.
Voor sommige mensen is de stress en angst om een herkeuring zo enorm groot.

Idd.

Als het aantal Wajongers je zorgen baart ga dan de instroom strenger keuren maar bezorg de mensen die er nu al in zitten niet collectief stress a.u.b. :{w

Hoe ga je ooit werk vinden met 5 jaar wj op je cv? :{
Die bezuiniging valt wel mee, dat wordt Bijstand dus.
pi_87172580
Geen zorgen maken mensen ;) je hebt immers ook een keuring gehad voordat je de uitkering kreeg.
Het probleem bestaat nog? Blijft je uitkering ook gewoon. Zo niet kun je in beroep gaan tegen het uwv.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:08:54 #129
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87172613
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

[..]

Idd.

Als het aantal Wajongers je zorgen baart ga dan de instroom strenger keuren maar bezorg de mensen die er nu al in zitten niet collectief stress a.u.b. :{w

Hoe ga je ooit werk vinden met 5 jaar wj op je cv? :{
Die bezuiniging valt wel mee, dat wordt Bijstand dus.
Niet, ik zit al 5 jaar in de WIA (omdat ik door een of ander bureaucratisch regeltje de wajong niet inkon, met erkende erfelijke aandoeningen) en ben vijf jaar 80/100% afgekeurd. Nu ben ik opeens 100% goedgekeurd omdat WIA tijdelijk hoort te zijn en ik nog ''theoretisch'' (want het UWV biedt geen banen aan) dozen zou kunnen inpakken in een omgeving zonder collega's met geen hoge werkdruk :') Die bestáát dus niet eens.

Ik ga de beslissing aanvechten én ik ga kijken of ik toch geen recht heb op de WaJONG want ik heb net gehoord dat ik een laag functionerende schildklier heb (weer extra chronische ziekte erbij, ook erfelijk) en moet opnieuw in therapie wegens de chronische stress. Ik ben echter 100% goedgekeurt omdat de startdatum voor mn therapie nog niet duidelijk is! :{

Ik heb dus geprobeerd om te solliciteren in de tussentijd, gewoon om te kijken wat mijn kansen zijn. Ik heb van 20 sollicitaties (ja zelfs op de MAC en de AH) niets teruggehoord. 1 keer ben ik gebeld door een uitzendbureau dat me van de voren al liet weten dat ik sowieso niet voor hun functie in aanmerking kwam als ik niet vertelde waarom er zo'n gat op mn CV was, en toen ik het vertelde werd ik afgewezen :')

Maar er is voor iedereen werk! :{

Als je maar wil..
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:39:26 #130
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87173817
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:08 schreef ScarFace- het volgende:
Geen zorgen maken mensen ;) je hebt immers ook een keuring gehad voordat je de uitkering kreeg.
Het probleem bestaat nog? Blijft je uitkering ook gewoon. Zo niet kun je in beroep gaan tegen het uwv.
Zeg dat maar tegen de tig mensen die de WAO uitgeflikkerd zijn. :{

quote:
http://nl.wikipedia.org/w(...)hiktheidsverzekering De WAO is gedurende de jaren 1990-2004 veelvuldig aangepast. Onder andere werden de keuringsregels steeds strenger. Vanaf oktober 2004 vond er een eenmalige herkeuring, met strengere keuringsnormen, plaats voor alle WAO'ers die op 1 juli 2004 jonger dan 50 jaar waren. Veel WAO'ers verloren door deze herkeuring hun uitkering geheel of gedeeltelijk. Dit komt met name door het aangescherpte schattingsbesluit van oktober 2004, waarin de normen om afgekeurd te worden aanmerkelijk zijn verzwaard.
pi_87174017
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:21 schreef Bloemkool het volgende:
De mensen die niet willen werken moeten gewoon keihard aangepakt worden, zeker niet uit de wind gehouden worden.
Dan zal er eerst werk voor ze moeten zijn.

quote:
Maar als je nog kunt werken, dan is er niks mis mee om dat ook gewoon te gaan doen.
zie boven; er is geen werk voor ze.

quote:
Als een bouwvakker geen stenen meer kan slepen, dan wil dat nog niet zeggen dat hij geen pen kan vasthouden op kantoor bij hetzelfde bedrijf.
Het kantoor zal zich rot schrikken;

die bouwvakker en iedereen zijn er het beste af door zwaar werk te verbieden.

quote:
En wat heeft de HRA ermee te maken? Er zullen ook gehandicapten zijn die een eigen huis hebben en hier goed gebruik van maken.
De HRA is een giga sociale uitkering.
pi_87178344
Zolang je als Wajonger niet fatsoenlijk op je niveau kan werken moeten ze zeker niet aan de uitkering tornen. Wat zou je er zelf van vinden als je als hbo of wo'er werk op mbo of mavo niveau moet gaan doen. Ik heb met verschillende Wajongers gewerkt en ken daarom de praktijk.

Veel bedrijven willen zich gewoon niet aanpassen / aanpassingen op de werkvloer uitvoeren, omdat het te veel kost. Onder het kostenplaatje vallen niet alleen de praktische aanpassingen. Het is ook het proces. Hoe vaak ik niet gehoord heb dat een Wajonger eruit is gekickt, omdat hij door anders te 'functioneren' (afhankelijk van de lichamelijk,psychische aandoening natuurlijk) het proces van andere werknemers 'verstoorde'. En dan wordt de Wajonger al heel snel erg lastig voor een bedrijf.

[ Bericht 18% gewijzigd door Raven_ op 05-10-2010 00:28:31 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:40:31 #133
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87183088
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:50 schreef Raven_ het volgende:
Zolang je als Wajonger niet fatsoenlijk op je niveau kan werken (veel bedrijven willen zich gewoon niet aanpassen/ aanpassingen op de werkvloer uitvoeren, omdat het te veel kost) moeten ze zeker niet aan de uitkering tornen. Wat zou je er zelf van vinden als je als hbo of wo'er werk op mbo of mavo niveau moet gaan doen. Ik heb met verschillende Wajongers gewerkt en ken daarom de praktijk.
Dan maken de gezonde Fok!ers je uit voor 'verwend'. Alles in beter dan een uitkering: zij zouden liever nog in een fabriek gaan staan, zeggen ze. Maar dat doen ze niet: zij doen wel werk waar ze voor zijn opgeleid, en oordelen fijn over een ander.

Wbt mijn eigen situatie: Ik denk dat ik concreet zicht heb op een baan. Ik wil een pHd gaan doen op de universiteit waar ik studeer. Daar kennen ze mij, en via een netwerk zijn je kansen als Wajonger volgens mij groter dan via een anonieme sollicitatieprocedure. Die studie is echt mijn toekomstperspectief.

Maar daar heb ik wel een bul voor nodig. Ik moet nog lang studeren dus een herkeuring wordt best problematisch.

Ik hoop dat ik het uwv kan overtuigen dat door het afmaken van mijn studie mijn kansen op een baan met 90% stijgen en dat ze zeggen dat deze studie voor mij noodzakelijk is. Dan je duurt je overbruggingsuitkering tot het einde van je studie, met een max van twee jaar. Ik heb een goede AD dus misschien lukt dat voor mij nog ook. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 04-10-2010 22:42:06 ]
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:22:52 #134
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_87188827
Ik ken iemand met een progressieve spierziekte die tijdens de WAO/AAW herkeuringen van 1994, toen de hele WAO op de schop ging, al een herkeuring gehad heeft. Hij is toen voor 80/100% afgekeurd en is ook nooit meer opgeroepen door het UWV. Zijn gezondheid is natuurlijk sinds 1994 verslechterd.
Hij zal waarschijnlijk bij een eventuele herkeuring wel weer afgekeurd worden maar de spanning hiervan gaat hem niet in de koude kleren zitten. Het is alsof je na vrijspraak opnieuw voor de rechter moet komen.

Ik probeer hem een beetje gerust te stellen want extra spanning is iets dat hij niet kan gebruiken.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:49:16 #135
244933 trovey
Nachtoele
pi_87190140
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:22 schreef drug_tito het volgende:
Ik ken iemand met een progressieve spierziekte die tijdens de WAO/AAW herkeuringen van 1994, toen de hele WAO op de schop ging, al een herkeuring gehad heeft. Hij is toen voor 80/100% afgekeurd en is ook nooit meer opgeroepen door het UWV. Zijn gezondheid is natuurlijk sinds 1994 verslechterd.
Hij zal waarschijnlijk bij een eventuele herkeuring wel weer afgekeurd worden maar de spanning hiervan gaat hem niet in de koude kleren zitten. Het is alsof je na vrijspraak opnieuw voor de rechter moet komen.

Ik probeer hem een beetje gerust te stellen want extra spanning is iets dat hij niet kan gebruiken.
Je slaat de spijker op zijn kop....die herkeuring van 2004 was inderdaad ook een nachtmerrie. Ik was destijds ook ook 80-100% afgekeurd (lichamelijke voortschrijdende ziekte) maar je hoorde toen van zoveel mensen die dat ook waren maar ineens 100% werden goedgekeurd dat je elke dag met angst en beven in de brievenbus keek wanneer je voor de keuring moest komen (want het alternatief was i.p.v. WAO voor de rest van je leven bijstand t krijgen). Toen die dikke enveloppe uiteindelijk in 2005 wel kwam kwam mijn hartritmestoornis (1 van mijn kwalen) door de stress dwars door de medicijnen heen zodat in ieder geval op dat vlak geen vergissingen waren bij de keuring. :') Uiteindelijk weer 80-100% afgekeurd maar zo'n herkeuring is en blijft een nachtmerrie. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:01:04 #136
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87199250
Het slaat nergens op.

Wil je de instroom beperken (op zich redelijk) dan richt je je daar toch op, ipv de mensen die al in de Wajong zitten te stressen?

Zieke mensen kunnen stress nog minder gebruiken dan de gemiddelde mens (je jaagt ook niet expres zwangere vrouwen op de kast).

En je hebt niet ineens veel minder uitgaven aan uitkeringen. Zelfs een fraudeur die 100% klachtenvrij is komt na een x aantal wj jaren niet meer aan de bak, laat staan mensen voor wie aangepast werk nodig is..

Conclusie: niemand wordt hier beter van, dit is mensen pesten om andere mensen te plezieren (het soort dat denkt dat je nooit iets slechts kan overkomen, dat het allemaal een kwestie van 'instelling' is).
pi_87201542
Volgens mij hoeven de huidige wajongers zich niet al teveel zorgen te maken over de plannen van het nieuwe kabinet.In de financiele bijlage van het regeerakkoord staat dat de Wajong alleen toegankelijk wordt voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten.Vervolgens staat er dat de huidige wajong-populatie vanaf 01-01-2012 zal worden ingedeeld in 2 klassen: Volledig en duurzaam arbeidsongeschikt en gedeeltelijk arbeidsongeschikt,waarbij de uitkering van gedeeltelijk arbeidsongeschikten per 01-01-2014 wordt verlaagd naar 70% WML.Als ik het zo lees dan maak ik hieruit op dat de mensen die op dit moment al in de Wajong zitten in het slechtste geval er met hun uitkering iets op achteruit gaan,indien men gedeeltelijk arbeidsongeschikt wordt verklaard.Maar voor hen blijft de Wajong dus ook gewoon bestaan.Alleen voor nieuwe gevallen geldt dat ze alleen toegang krijgen toegang tot de Wajong indien ze volledig en duurzaam arbeidongeschikt zijn verklaard.

Bron: Pagina 13+14 http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127448
pi_87205235
Ik ben een beetje verbaasd hierover. Volgens mij was er niet veel mis met de huidige Wajong. Het is net alsof ze toen ze dit voorstel bedachten helemaal niet hadden nagedacht over de gevolgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2010 13:16:00 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:13:23 #139
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87214688
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:27 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
Volgens mij hoeven de huidige wajongers zich niet al teveel zorgen te maken over de plannen van het nieuwe kabinet.In de financiele bijlage van het regeerakkoord staat dat de Wajong alleen toegankelijk wordt voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten.Vervolgens staat er dat de huidige wajong-populatie vanaf 01-01-2012 zal worden ingedeeld in 2 klassen: Volledig en duurzaam arbeidsongeschikt en gedeeltelijk arbeidsongeschikt,waarbij de uitkering van gedeeltelijk arbeidsongeschikten per 01-01-2014 wordt verlaagd naar 70% WML.Als ik het zo lees dan maak ik hieruit op dat de mensen die op dit moment al in de Wajong zitten in het slechtste geval er met hun uitkering iets op achteruit gaan,indien men gedeeltelijk arbeidsongeschikt wordt verklaard.Maar voor hen blijft de Wajong dus ook gewoon bestaan.Alleen voor nieuwe gevallen geldt dat ze alleen toegang krijgen toegang tot de Wajong indien ze volledig en duurzaam arbeidongeschikt zijn verklaard.

Bron: Pagina 13+14 http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127448
Maar de Wajong was toch al 70% van het minimumloon?

En ik zal niet vreemd opkijken als ze ineens heel veel mensen voor 70% geschikt gaan verklaren , waardoor ze nog maar 30% uitkering krijgen. Al is dat pure speculatie van mijn kant..

Heel duidelijk staat het er niet...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:13:46 #140
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_87214703
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:19 schreef kawotski het volgende:
Ik ken er helaas een paar die arbeidsongeschikt zijn - d.w.z. voor echt werk, een huis verbouwen kunnen ze zonder problemen. Die verpesten het dus voor de echt arbeidsongeschikten.
Die zijn er ook nog ja _O-
pi_87217525
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar de Wajong was toch al 70% van het minimumloon?

En ik zal niet vreemd opkijken als ze ineens heel veel mensen voor 70% geschikt gaan verklaren , waardoor ze nog maar 30% uitkering krijgen. Al is dat pure speculatie van mijn kant..

Heel duidelijk staat het er niet...
Het was laatst eens verhoogd als ik het goed heb. Ik begrijp uit dit document dat ze gedeeltelijk weer max op 70% van minimumloon zetten.

Uit het document begrijp ik dat ze de boel anders indelen om het systeem te verduidelijken en daarnaast efficienter & gerichter te werken. De gedeeltelijk arbeidsongeschikten gaan minder uitkering krijgen en gerichte re-integratie om ze richting werk te duwen. Het lijkt er dan ook dat bestaande 80-100% gevallen gewoon kunnen rekenen op hun vijfjarig (?) verplichte contactmoment. (die uiteraard strenger zal zijn. Sowieso staat er dat nieuwe invoer strenger beoordeeld zal worden)

Echter, vorige week werd op het NOS journaal gezegd dat iedereen herkeurd zal worden. Onduidelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Raven_ op 05-10-2010 18:46:11 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:57:31 #142
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_87218259
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 18:37 schreef Raven_ het volgende:

[..]

Het was laatst eens verhoogd als ik het goed heb. Ik begrijp uit dit document dat ze gedeeltelijk weer max op 70% van minimumloon zetten.

Uit het document begrijp ik dat ze de boel anders indelen om het systeem te verduidelijken en daarnaast efficienter & gerichter te werken. De gedeeltelijk arbeidsongeschikten gaan minder uitkering krijgen en gerichte re-integratie om ze richting werk te duwen. Het lijkt er dan ook dat bestaande 80-100% gevallen gewoon kunnen rekenen op hun vijfjarig (?) verplichte contactmoment. (die uiteraard strenger zal zijn. Sowieso staat er dat nieuwe invoer strenger beoordeeld zal worden)

Echter, vorige week werd op het NOS journaal gezegd dat iedereen herkeurd zal worden. Onduidelijkheid.
Re-integratiebureau's worden voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten afgeschaft, staat in het regeerakkoord :')
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:17:16 #143
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87219057
quote:

[..]

Uit het document begrijp ik dat ze de boel anders indelen om het systeem te verduidelijken en daarnaast efficienter & gerichter te werken. De gedeeltelijk arbeidsongeschikten gaan minder uitkering krijgen en gerichte re-integratie om ze richting werk te duwen.
Ik hoop dan dat er wel naar je talenten/mogelijkheden gekeken wordt en dat ze niet proberen je zsm een klotebaantje in te duwen.
pi_87219470
Hier een antwoord dat ik heb gekregen van iemand die er meer verstand van heeft:

quote:
Er zijn op dit moment ca 200.000 wajongers (2006 150.000) zie ook:
http://statline.cbs.nl/St(...)nl&PA=37638aom&LA=nl

De stijging is o.a. een gevolg van het feit dat jongeren tot 27 jaar geen
bijstand meer ontvangen. Veel gemeenten hebben toen een deel van deze
jongeren naar de wajong gestuurd.

Van de 200.000 Wajongers hebben er 1,5 % een gedeeltelijke Wajong, de rest
is volledig. Dan zit er niets anders op dan ze allemaal te herkeuren als je
een onderscheidt wilt maken tussen gedeeltelijk en volledig. Maar 200.000
mensen daar doe je jaren over. Men zal dus een schifting maken en ik
verwacht dat men begint met de mensen die het korts in de Wajong zitten. Of
men neemt gewoon de vijfjaarlijkse termijn en gebruikt dat moment. dat betekent dat in ene periode van
5 jaar iedereen is herkeurd.

Maar het definitieve plan van aanpak moet nog worden gemaakt denk ik.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:30:58 #145
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87219657
Dus omdat gemeenten massaal mensen in de wj hebben gedumpt jagen we nu kwetsbare mensen de stuipen op het lijf.

Ik zou zeggen: laat die scheiding voor de nieuwe instroom gelden.

Ik ga binnenkort maar eens naar mijn AD, om te kijken wat mogelijk is mbt het afmaken van mijn studie.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:40:30 #146
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_87220084
quote:
[..]
De gedeeltelijk arbeidsongeschikten gaan minder uitkering krijgen en gerichte re-integratie om ze richting werk te duwen.
[..]
En dat is nu net het probleem: geschikt werk voor gehandicapten is er vaak niet.
---------------------------------------------------------------
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dus omdat gemeenten massaal mensen in de wj hebben gedumpt jagen we nu kwetsbare mensen de stuipen op het lijf.
[..]
En de reden daarvoor is dat gemeenten de bijstand voor een deel zelf moeten betalen. Het idee van de rijksoverheid was wel aardig, maar kon nooit gaan werken, net zo min als dit soort plannen gaan werken (maar ze veroorzaken wel een hele grote berg ellende)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_87220242
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik hoop dan dat er wel naar je talenten/mogelijkheden gekeken wordt en dat ze niet proberen je zsm een klotebaantje in te duwen.
De opmerking 'klotebaantje' snap ik niet helemaal. Ik zou zeggen: kijk wat je aankan en waar je het naar je zin hebt. Een simpel baantje (als dat is wat jij bedoelt) levert vaak ook minder stress op.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:48:11 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87220416
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef Rodulf het volgende:

[..]

De opmerking 'klotebaantje' snap ik niet helemaal. Ik zou zeggen: kijk wat je aankan en waar je het naar je zin hebt. Een simpel baantje (als dat is wat jij bedoelt) levert vaak ook minder stress op.
Als laatste redmiddel om mijzelf te onderhouden, ja.

Maar voor ik die baantjes uitprobeer wil ik wel mijn studie afmaken, en ik hoop dat dat in de nieuwe regeling mag. In de wwb mag het namelijk niet.
pi_87220963
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef Rodulf het volgende:
Dat, en ik heb de indruk dat sommigen in dit topic zich niet realiseren dat ook een heleboel niet-gehandicapten noodgedwongen onder hun niveau werken, geen (financiele) mogelijkheden meer hebben om verder te studeren enz. De gemiddelde gezonde persoon heeft gewoon 'n flinke studieschuld en krijgt op z'n 45e een midlife crisis omdat ie zich realiseert dat ie al die tijd een suffe baan had.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:27:18 #150
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87222424
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:58 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat, en ik heb de indruk dat sommigen in dit topic zich niet realiseren dat ook een heleboel niet-gehandicapten noodgedwongen onder hun niveau werken, geen (financiele) mogelijkheden meer hebben om verder te studeren enz. De gemiddelde gezonde persoon heeft gewoon 'n flinke studieschuld en krijgt op z'n 45e een midlife crisis omdat ie zich realiseert dat ie al die tijd een suffe baan had.
Is het zo verwend om werk op niveau te willen doen?

Als ik niks anders kan krijgen so be it, dan pak ik aan wat ik aanpakken kan (al is dat voor mij niet zoveel)

Maar het is toch wel heel zuur als ik mijn studie hierdoor zou moeten afbreken, een studie die concreet zicht biedt op werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')