Thuisblijven en voor de kinderen zorgen is toch een keuze die je zelf maakt?Bovendien is scheiden ook een keuze,daar hoeft de staat ook niet verantwoordelijk voor te zijn.Ook al is het maar goed dat er nog zoiets bestaat als bijstand.En inderdaad,die vrouwen waar je 't over hebt kunnen ook arbeidsongeschikt raken.En als die dan wel bijstand krijgen is dat niet veel,maar dat krijgen ze in ieder geval dan nog.Iemand die arbeidongeschikt raakt terwijl hij een baan heeft krijgt WIA,daar hoor je niemand over omdat diegene daar eerlijk premies voor betaald heeft.Maar ik heb nooit de kans gehad om premies voor de WIA te betalen omdat werken me niet is gelukt,i.v.m.m'n ziekte(s).Is dan zo'n wajong-uitkering teveel gevraagd,dat kleine beetje zekerheid wat ik dan nog heb?Kan ik er wat aan doen dat ik ziek ben,heb er zelf ook niet voor gekozen toch?Ik weet jou siuatie niet maar jij kan zelf ook ziek worden,vergeet dat niet.Dan wil je toch ook dat er een goed vangnet voor je is?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet helemaal. Er zijn genoeg vrouwen die vroeger thuis bleven om voor de kinderen te zorgen. Vervolgens gingen ze scheiden en kwamen ze in de bijstand. Maar ook die kunnen arbeidsongeschikt raken. Echter kom je dan niet in de WAO. Je kunt dan zelfs afgekeurd worden en ontheven worden van een sollicitatieplicht, maar het blijft bijstand. Met als gevolg dat je dat kwijtraakt, mocht je weer gaan samenwonen.
[..]
[..]
Je hebt het over fulltime werken. Maar zou je parttime werken wel vol kunnen houden, als het werk is dat bij je opleiding aansluit of in elk geval op een acceptabel niveau?
Hoezo niet veel, die krijgen gewoon net zoveel als een gezond iemand die zonder werk zit. 't Is niet zo dat een arbeidsongeschikte werkeloze minder bijstand krijgt, omdat ie niet kan werken.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:23 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
[..]
Thuisblijven en voor de kinderen zorgen is toch een keuze die je zelf maakt?Bovendien is scheiden ook een keuze,daar hoeft de staat ook niet verantwoordelijk voor te zijn.Ook al is het maar goed dat er nog zoiets bestaat als bijstand.En inderdaad,die vrouwen waar je 't over hebt kunnen ook arbeidsongeschikt raken.En als die dan wel bijstand krijgen is dat niet veel,maar dat krijgen ze in ieder geval dan nog.
Ik vind sowieso dat iemand die meer dan 55 % is afgekeurd, gewoon in de wajong moet blijven of naar de WAO moet gaan. Zolang als hij/zij alleenstaand is, wordt dit aangevuld tot bijstandsniveau. Bij samenwonen vervalt dat en moet je het doen met die 55 +% Wajong/WAOquote:Iemand die arbeidongeschikt raakt terwijl hij een baan heeft krijgt WIA,daar hoor je niemand over omdat diegene daar eerlijk premies voor betaald heeft.
Maar ik heb nooit de kans gehad om premies voor de WIA te betalen omdat werken me niet is gelukt,i.v.m.m'n ziekte(s).Is dan zo'n wajong-uitkering teveel gevraagd,dat kleine beetje zekerheid wat ik dan nog heb?Kan ik er wat aan doen dat ik ziek ben,heb er zelf ook niet voor gekozen toch?Ik weet jou siuatie niet maar jij kan zelf ook ziek worden,vergeet dat niet.Dan wil je toch ook dat er een goed vangnet voor je is?
Nou ja, ik heb al gezegd dat ik iemand die voor meer dan 55 % is afgekeurd niet zonder wajong zou willen zetten. Zou dat dus erg fout vinden. Omdat je met 45 % werken minder verdient dan met 55 % wajong.quote:Ik zou het in elk geval proberen ja,graag zelfs.Maar mijn klachten zijn erg onvoorspelbaar dus als het dan vervolgens toch niet blijkt te lukken,wat zou dan je voorstel zijn?
Dat was wat ik bedoelde waarom een WaJonger meer geld zou moeten krijgen dan iemand die in de bijstand zit, die meer kan en daar ook gebruik van maakt. Ik zeg niet dat een WaJonger minder moet krijgen, maar waarom iemand in de bijstand minder zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:32 schreef ShadyLane het volgende:
Verdeel-en-heers werkt weer als 'n tierelier, de WaJongers buitelen over elkaar heen om bijstandsgerechtigden af te schilderen als luie donders of in het gunstigste geval als mensen die minder hard steun nodig hebben dan zijzelf / op minder geld recht hebben dan zjizelf, terwijl ze voor 'n groot deel in dezelfde shit zitten.
Mensen die in de bijstand zitten en volledig gezond zijn, mogen wmb aan het werk gezet worden, desnoods vrijwilligerswerk. Indien zij gaan samenwonen is het m.i. terecht dat ze die bijstand kwijt raken.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:32 schreef ShadyLane het volgende:
Verdeel-en-heers werkt weer als 'n tierelier, de WaJongers buitelen over elkaar heen om bijstandsgerechtigden af te schilderen als luie donders of in het gunstigste geval als mensen die minder hard steun nodig hebben dan zijzelf / op minder geld recht hebben dan zjizelf, terwijl ze voor 'n groot deel in dezelfde shit zitten.
Ja en ik had het niet eens door.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:32 schreef ShadyLane het volgende:
Nee dat vind ik helemaal niet terecht,iemand die arbeidsongeschikt is moet geen bijstand maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebben (WIA,wajong of wat dan ook)en gewoon behouden bij samenwonen!quote:Op woensdag 29 september 2010 15:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo niet veel, die krijgen gewoon net zoveel als een gezond iemand die zonder werk zit. 't Is niet zo dat een arbeidsongeschikte werkeloze minder bijstand krijgt, omdat ie niet kan werken.
Maar jij vindt het schijnbaar terecht dat een alleenstaande arbeidsongschikte werkeloze zijn/haar bijstand verliest als hij/zij gaat samenwonen?
Maar komt een wajonger in de bijstand en verliest zijn uitkering bij samenwonen dan is dat onterecht?
Waarom?
[..]
Omdat een bijstander daarmee geprikkeld wordt om te gaan werken omdat die dat kan. En Wajonger kan niet meer en zal dat vrijwel zeker ook nooit kunnen; die ziekte/aandoening is al een straf an sich. Of vind jij dat ze daar nog eens extra voor moeten boeten?quote:Op woensdag 29 september 2010 15:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat was wat ik bedoelde waarom een WaJonger meer geld zou moeten krijgen dan iemand die in de bijstand zit, die meer kan en daar ook gebruik van maakt. Ik zeg niet dat een WaJonger minder moet krijgen, maar waarom iemand in de bijstand minder zou moeten krijgen.
hahahaha..ik ontvang per maand meer aan hypotheekrenteaftrek en toeslag kinderopvang. En ik hoef er niets voor te doen..quote:Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het verder met je eens dat iemand die 100 % is afgekeurd niet in de bijstand mag zitten.
In het voorbeeld van 40 % afgekeurd, is het inderdaad voordeliger om 60 % te werken voor een minimumloon.
Het minimumloon bedraagt ongeveer 1400 euro.
Iemand die 50 % is afgekeurd en voor de overige 50 % gaat werken heeft dan dus 700 euro.
Wajong tot 55 % is 500 euro. Dus ook hier is werken beter dan in de wajong blijven.
Ben je meer dan 60 % afgekeurd, dan krijg je 595 euro wajong.
Ga je werken voor 40 % dan heb je 560 euro. Dus, dan ga je erop achteruit.
Dus een prima regeling voor mensen die maximaal 55 % zijn afgekeurd.
Je betaald loonbelastingquote:Op woensdag 29 september 2010 21:06 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
hahahaha..ik ontvang per maand meer aan hypotheekrenteaftrek en toeslag kinderopvang. En ik hoef er niets voor te doen..
Mooi.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef drug_tito het volgende:
Rubber Johnny,
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten blijft de wajong gehandhaaft. Precies zoals ik had verwacht.
Het enige probleem is dat Wajongers vaak een tijdje wat beter gaan (en door een keuringsarts zo voor 50% goedgekeurt worden) en na een (voor een gezond iemand) kleine terugslag zeer snel kan terugvallen naar volledige arbeidsongeschiktheid.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef drug_tito het volgende:
Rubber Johnny,
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten blijft de wajong gehandhaaft. Precies zoals ik had verwacht.
Ik had serieus niet gedacht dat ze nog eens keihard de financieel zwakste groepen zouden naaien. Echt niet. Gewoon omdat het niet meer kan. Bij velen staat het water tot de lippen en dit gaat mensen over de rand duwen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor! We (de VVD dus) gaan gewoon maatregelen treffen om dit piramidespel nog langer door te laten gaan door de huren te verhogen. We pakken gewoon diegenen die te zwak en te ongeorganiseerd zijn om bij ons in Den Haag te komen demonstreren. Lekker slim, toch!
En de christenen? Afpakken van de allerzwaksten in de samenleving? Shame on you!!
Middenklasse tegen de arbeidsklasse, die beiden tegen de minima, de minima onderling enz.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:32 schreef ShadyLane het volgende:
Dat dus. Mensen die chronisch zieken geen pleziertje gunnen, omdat ze bang zijn voor hogere belasting waardoor ze pleziertje 301 niet meer kunnen betalen (maar pleziertje 1 tm, 300 nog wel )quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed, okee, soms gebruik ik wel de magnetron voor een snel maaltje, maar mag ik ook eens soms wat luxe in m'n leven hebben?
Iedereen kent wel die verhalen van een oudoom of achterneef die ergens in 1965 plots in het trapgat hing.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende: eigen bijdrage voor als je wegens suicidale ideeen opgenomen moet worden??
2x het netto minimumloon zou eerlijk zijn, maar ik vermoed dat je met 1500 netto al geacht wordt in je eentje tweeverdiener te zijn..quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 04:06 schreef dimiam het volgende:
[quote]Op dinsdag 28 september 2010 00:04 schreef Wokkel het volgende:
Ik vind het zelf wel goed als je geen uitkering krijgt als je partner genoeg verdient. Vraag me alleen af wat onder `genoeg` wordt verstaan.
Er is ooit een sociaal minimum bepaald, die komt overeen met het bijstandniveau, die dan weer gekoppeld is aan het minimum loon, die op zijn beurt weer op de nominatie staat verlaagd te worden...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 04:06 schreef dimiam het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel goed als je geen uitkering krijgt als je partner genoeg verdient. Vraag me alleen af wat onder `genoeg` wordt verstaan.
http://www.zorgvoorbeter.(...)eelden/vriendstapnl/quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 04:06 schreef dimiam het volgende:
[..]
sorry, Ik zou niet weten hoe ik zo snel aan een partner kom. Is er nu ook al daten voor gehandicapten! Volgens mij zijn er veel wajongers zonder partner.
Ik hoop dat we de WAO niet achterna gaan. Met kankerpatiënten in de Bijstand.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal zal ontvouwen. Ik ken nu al voorbeelden van mensen met een verstandelijke handicap(IQ rond 75) die de Wajong nu al uitgetrapt zijn....., omdat ze ooit een poging tot het doen van betaald werk heeft gedaan, wat uiteraard niet goed ging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |