abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86982359
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er zijn genoeg vrouwen die vroeger thuis bleven om voor de kinderen te zorgen. Vervolgens gingen ze scheiden en kwamen ze in de bijstand. Maar ook die kunnen arbeidsongeschikt raken. Echter kom je dan niet in de WAO. Je kunt dan zelfs afgekeurd worden en ontheven worden van een sollicitatieplicht, maar het blijft bijstand. Met als gevolg dat je dat kwijtraakt, mocht je weer gaan samenwonen.
[..]

[..]
Je hebt het over fulltime werken. Maar zou je parttime werken wel vol kunnen houden, als het werk is dat bij je opleiding aansluit of in elk geval op een acceptabel niveau?
Thuisblijven en voor de kinderen zorgen is toch een keuze die je zelf maakt?Bovendien is scheiden ook een keuze,daar hoeft de staat ook niet verantwoordelijk voor te zijn.Ook al is het maar goed dat er nog zoiets bestaat als bijstand.En inderdaad,die vrouwen waar je 't over hebt kunnen ook arbeidsongeschikt raken.En als die dan wel bijstand krijgen is dat niet veel,maar dat krijgen ze in ieder geval dan nog.Iemand die arbeidongeschikt raakt terwijl hij een baan heeft krijgt WIA,daar hoor je niemand over omdat diegene daar eerlijk premies voor betaald heeft.Maar ik heb nooit de kans gehad om premies voor de WIA te betalen omdat werken me niet is gelukt,i.v.m.m'n ziekte(s).Is dan zo'n wajong-uitkering teveel gevraagd,dat kleine beetje zekerheid wat ik dan nog heb?Kan ik er wat aan doen dat ik ziek ben,heb er zelf ook niet voor gekozen toch?Ik weet jou siuatie niet maar jij kan zelf ook ziek worden,vergeet dat niet.Dan wil je toch ook dat er een goed vangnet voor je is?

Ik zou het in elk geval proberen ja,graag zelfs.Maar mijn klachten zijn erg onvoorspelbaar dus als het dan vervolgens toch niet blijkt te lukken,wat zou dan je voorstel zijn?
pi_86982776
Verdeel-en-heers werkt weer als 'n tierelier, de WaJongers buitelen over elkaar heen om bijstandsgerechtigden af te schilderen als luie donders of in het gunstigste geval als mensen die minder hard steun nodig hebben dan zijzelf / op minder geld recht hebben dan zjizelf, terwijl ze voor 'n groot deel in dezelfde shit zitten.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:41:08 #103
3542 Gia
User under construction
pi_86983178
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:23 schreef Nightsurfer1978 het volgende:

[..]

Thuisblijven en voor de kinderen zorgen is toch een keuze die je zelf maakt?Bovendien is scheiden ook een keuze,daar hoeft de staat ook niet verantwoordelijk voor te zijn.Ook al is het maar goed dat er nog zoiets bestaat als bijstand.En inderdaad,die vrouwen waar je 't over hebt kunnen ook arbeidsongeschikt raken.En als die dan wel bijstand krijgen is dat niet veel,maar dat krijgen ze in ieder geval dan nog.
Hoezo niet veel, die krijgen gewoon net zoveel als een gezond iemand die zonder werk zit. 't Is niet zo dat een arbeidsongeschikte werkeloze minder bijstand krijgt, omdat ie niet kan werken.

Maar jij vindt het schijnbaar terecht dat een alleenstaande arbeidsongschikte werkeloze zijn/haar bijstand verliest als hij/zij gaat samenwonen?
Maar komt een wajonger in de bijstand en verliest zijn uitkering bij samenwonen dan is dat onterecht?

Waarom?
quote:
Iemand die arbeidongeschikt raakt terwijl hij een baan heeft krijgt WIA,daar hoor je niemand over omdat diegene daar eerlijk premies voor betaald heeft.
Maar ik heb nooit de kans gehad om premies voor de WIA te betalen omdat werken me niet is gelukt,i.v.m.m'n ziekte(s).Is dan zo'n wajong-uitkering teveel gevraagd,dat kleine beetje zekerheid wat ik dan nog heb?Kan ik er wat aan doen dat ik ziek ben,heb er zelf ook niet voor gekozen toch?Ik weet jou siuatie niet maar jij kan zelf ook ziek worden,vergeet dat niet.Dan wil je toch ook dat er een goed vangnet voor je is?
Ik vind sowieso dat iemand die meer dan 55 % is afgekeurd, gewoon in de wajong moet blijven of naar de WAO moet gaan. Zolang als hij/zij alleenstaand is, wordt dit aangevuld tot bijstandsniveau. Bij samenwonen vervalt dat en moet je het doen met die 55 +% Wajong/WAO
quote:
Ik zou het in elk geval proberen ja,graag zelfs.Maar mijn klachten zijn erg onvoorspelbaar dus als het dan vervolgens toch niet blijkt te lukken,wat zou dan je voorstel zijn?
Nou ja, ik heb al gezegd dat ik iemand die voor meer dan 55 % is afgekeurd niet zonder wajong zou willen zetten. Zou dat dus erg fout vinden. Omdat je met 45 % werken minder verdient dan met 55 % wajong.

Verder heb ik al vaker gevraagd om thuiswerk/telewerk voor arbeidsongeschikten. Daar wordt niet in bemiddeld, zegt men dan, je moet maar voor jezelf beginnen. Probleem is dat je jezelf dan niet meer kan verzekeren tegen ziektewet en arbeidsongeschiktheid, vanwege je medische toestand. Geen maatschappij die je aanneemt, of tegen absurd hoge premies.

Maar ja, thuiswerk zou wel ideaal zijn voor iemand die wel kan werken, maar zelf zijn tijd in moet kunnen delen. Dan zou iemand die 60 % is afgekeurd wél die 40 % kunnen werken, verspreid over de dag of over de week.

Eer ze dat in Den Haag doorhebben, zit ik al in de AOW, denk ik.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:47:14 #104
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_86983504
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:32 schreef ShadyLane het volgende:
Verdeel-en-heers werkt weer als 'n tierelier, de WaJongers buitelen over elkaar heen om bijstandsgerechtigden af te schilderen als luie donders of in het gunstigste geval als mensen die minder hard steun nodig hebben dan zijzelf / op minder geld recht hebben dan zjizelf, terwijl ze voor 'n groot deel in dezelfde shit zitten.
Dat was wat ik bedoelde waarom een WaJonger meer geld zou moeten krijgen dan iemand die in de bijstand zit, die meer kan en daar ook gebruik van maakt. Ik zeg niet dat een WaJonger minder moet krijgen, maar waarom iemand in de bijstand minder zou moeten krijgen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:21:50 #105
3542 Gia
User under construction
pi_86985105
quote:
Mensen die in de bijstand zitten en volledig gezond zijn, mogen wmb aan het werk gezet worden, desnoods vrijwilligerswerk. Indien zij gaan samenwonen is het m.i. terecht dat ze die bijstand kwijt raken.
Mensen die in de bijstand zitten en zijn afgekeurd, zouden voor dat deel in de WAO moeten komen, zodat ze bij samenwonen in elk geval voor dat deel inkomen hebben.
  woensdag 29 september 2010 @ 18:11:28 #106
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86989291
quote:
Ja en ik had het niet eens door. :Y

Die techniek wordt wel vaker gebruikt tegen studenten, huizenbezitters, babyboomers, noem maar op. Schilder de ander af als slampamper die uw goede geld opsoupeert en de aandacht gaat alleen nog maar naar de veronderstelde hufterigheid van 'de ander'.En er wordt niet meer gekeken naar het beleid wat er achter zit.

De tactiek is ook al eens tegen de Wajong gebuikt. Door vooral de aandacht te vestigen op het grote aantal Wajongers met vage en niet verifieerbare klachten. De Wajong lijkt wel een uitkering voor niksnutten. En op een niksnut is het makkelijker bezuinigen dan op iemand met Down of kanker.

Vergeten wordt even dat de groep niksnutten door de gemeenten uit de bijstand en in de Wajong is gekieperd. Omdat de gemeenten die bijstand dan niet meer hoefden te betalen. Het ligt dus niet aan het bedenkelijke morele niveau van de jongere met klachten, maar aan het bedenkelijke morele niveau van de gemeenten.

Maar jongeren met klachten worden wel keihard aangesproken op hun zogenaamd bedenkelijk moreel niveau. 'Je kan fokken, dan kan je ook werken, maar ja, daar moet je voor opstaan en daar ben je vast te lui voor'. Over de gemeenten hoor je niemand.

Dat gezegd hebbende zou ik niet alle bijstanders automatisch tot hetzelfde schuitje rekenen als de arbeidsongeschikten.

Voor de arbeidsongeschikte bijstanders zou ik zeggen: haal die maar bij de Wajong. Maar ga niet iedereen de het niet lukt binnen de WW termijn met nieuw werk op de proppen te komen behandelen zoals je een arbeidsgeschikte drommel zou behandelen.

Dan zet je de sluizen wagenwijd open.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 29-09-2010 18:51:57 ]
pi_86994040
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo niet veel, die krijgen gewoon net zoveel als een gezond iemand die zonder werk zit. 't Is niet zo dat een arbeidsongeschikte werkeloze minder bijstand krijgt, omdat ie niet kan werken.

Maar jij vindt het schijnbaar terecht dat een alleenstaande arbeidsongschikte werkeloze zijn/haar bijstand verliest als hij/zij gaat samenwonen?
Maar komt een wajonger in de bijstand en verliest zijn uitkering bij samenwonen dan is dat onterecht?

Waarom?
[..]

Nee dat vind ik helemaal niet terecht,iemand die arbeidsongeschikt is moet geen bijstand maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebben (WIA,wajong of wat dan ook)en gewoon behouden bij samenwonen!
Bijstand moet het vangnet zijn voor gezonde mensen die geen werk hebben,WIA en Wajong voor mensen die arbeidsongeschikt zijn en daardoor geen werk hebben.Oh het is eigenlijk toch zo simpel he.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:29:38 #108
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_86995216
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat was wat ik bedoelde waarom een WaJonger meer geld zou moeten krijgen dan iemand die in de bijstand zit, die meer kan en daar ook gebruik van maakt. Ik zeg niet dat een WaJonger minder moet krijgen, maar waarom iemand in de bijstand minder zou moeten krijgen.
Omdat een bijstander daarmee geprikkeld wordt om te gaan werken omdat die dat kan. En Wajonger kan niet meer en zal dat vrijwel zeker ook nooit kunnen; die ziekte/aandoening is al een straf an sich. Of vind jij dat ze daar nog eens extra voor moeten boeten?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_86997322
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben het verder met je eens dat iemand die 100 % is afgekeurd niet in de bijstand mag zitten.

In het voorbeeld van 40 % afgekeurd, is het inderdaad voordeliger om 60 % te werken voor een minimumloon.
Het minimumloon bedraagt ongeveer 1400 euro.
Iemand die 50 % is afgekeurd en voor de overige 50 % gaat werken heeft dan dus 700 euro.
Wajong tot 55 % is 500 euro. Dus ook hier is werken beter dan in de wajong blijven.

Ben je meer dan 60 % afgekeurd, dan krijg je 595 euro wajong.
Ga je werken voor 40 % dan heb je 560 euro. Dus, dan ga je erop achteruit.

Dus een prima regeling voor mensen die maximaal 55 % zijn afgekeurd.
hahahaha..ik ontvang per maand meer aan hypotheekrenteaftrek en toeslag kinderopvang. En ik hoef er niets voor te doen..
pi_87001786
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:06 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

hahahaha..ik ontvang per maand meer aan hypotheekrenteaftrek en toeslag kinderopvang. En ik hoef er niets voor te doen..
Je betaald loonbelasting ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 18:07:44 #111
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_87030033
Rubber Johnny,

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten blijft de wajong gehandhaaft. Precies zoals ik had verwacht. ^O^
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
  donderdag 30 september 2010 @ 19:06:03 #112
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87032378
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef drug_tito het volgende:
Rubber Johnny,

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten blijft de wajong gehandhaaft. Precies zoals ik had verwacht. ^O^
Mooi. ^O^
Ga ik mij studie afmaken.
pi_87046895
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:07 schreef drug_tito het volgende:
Rubber Johnny,

Het enige probleem is dat Wajongers vaak een tijdje wat beter gaan (en door een keuringsarts zo voor 50% goedgekeurt worden) en na een (voor een gezond iemand) kleine terugslag zeer snel kan terugvallen naar volledige arbeidsongeschiktheid.

De Wajong is (straks: was?) iets hoger dan de bijstand maar Wajongers maken ook meer kosten. Die kosten gaan alleen maar toenemen (eigen bijdragen thuiszorg, minder zorgtoeslag, hoger eigen risiko die Wajongers bijna standaard toch wel voor 100% moeten betalen, verlaging hoogte wajong, verlaging huurtoeslag, verhoging huur,, verhoging basispremie, meer van de basis naar de uitgebrijde verzekering waardoor Wajongers duurder zullen moeten gaan bijverzekeren, eigen bijdrage voor als je wegens suicidale ideeen opgenomen moet worden?? enz enz. Ik heb nog nieteens alles genoemd.
Ik zit zelf in de Wajong en kan je vertellen dat ik dus echt bang ben nu. Na jaaaren van ellende eindelijk sinds de laatste paar jaar meer stabiliteit in m'n leven en nu weet ik niks meer zeker.

Lees dit bovenstaande nog maar eens goed door jonge...
Hoe moet ik dit gaan doen dan???
Ik kan met wat ik nu heb ongeveer ¤50 in de maand sparen voor onverwachte uitgaven zoals fiets kapot en nieuwe schoenen.
Ik ga NOOIT uit, ik ga NOOIT op vakantie. Als ik met vrienden drank ga halen in de supermarkt denk ik al bij elk blikje "Kan ik dit wel missen?". Cola op een terrasje? Al JAREN niet meer gedaan. Bios? Nope...
Ik loop op 1 paar schoenen en hoop dat die nog effe niet kapot gaan al zijn ze ondertussen al bijna een jaar oud.
Ik stook nu nog niet, daarmee wacht ik tot 't buiten overdag zo'n 10 graden is om gas uit te sparen omdat anders bij bevriezing de ketel kan gaan lekken, moet van de woningbouw(en nee dit is geen grap, heb na afgelopen zomer de thermostaat nog niet 1 keer gebruikt). In mijn woning brand altijd maar EEN lampje (de monitor van m'n pc telt in dit geval ook voor lamp dus meestal brand er in mijn huis niets).
Ik draai wel een was ongeveer 1x per week en zuigen doe ik zo min mogelijk omdat zo'n stofzuigenr dus echt vet veel stroom vreet.
Goed, okee, soms gebruik ik wel de magnetron voor een snel maaltje, maar mag ik ook eens soms wat luxe in m'n leven hebben?
O wacht, dat wisten velen hier nog niet, he? Magnetronmaaltijden zijn voor mij eigelijk ook al te duur om regelmatig te kopen.

Veel Wajongers gaan gewoon stoppen met medicijnen ondat ze 't geld er straks gewoon niet meer voor hebben, kan je zo een paar namen geven.

Jaja, lang leve de villasubsidie? Man, rot op, ik ben niet diegene die deze crisis heeft veroorzaakt en ik heb zelf ook nooit om die kutziektes van mij gevraagt en al helemaal niet om die medicijnen die ik (na jaren de boot afgehouden te hebben) dus TOCH nodig heb om überhaubt maar te kunnen bestaan, soms meer overleven dan bestaan.

En nu gaat dit kabinet het piramide spel genaamd hollandse woningmarkt nog langer op de been houden. Natuurlijk stemmen diegenen die als laatste in dit piramidespel hebben ingelegd voor de VVD...je weet wel hoe 't afloopt met diegenen die als laatste inleggen...nie best. En de winnaars? 1x raden...
Zeg, had de oorsprong van deze crisis niet ook iets met opgeblazen woningmarkten te maken?

Nee hoor! We (de VVD dus) gaan gewoon maatregelen treffen om dit piramidespel nog langer door te laten gaan door de huren te verhogen. We pakken gewoon diegenen die te zwak en te ongeorganiseerd zijn om bij ons in Den Haag te komen demonstreren. Lekker slim, toch!
En de christenen? Afpakken van de allerzwaksten in de samenleving? Shame on you!!

En de PVV? Ben wel blij dat dat allochtonen probleem eindelijk eens wat meer aangepakt gaat worden. Ja, zelfs in de Wajong zijn mensen die die hangmalloten (<--- is zeeer positieve benaming voor diegenen waar 99% op fok wel weet over wie ik 't heb hier) spuug en spuug en spuug ZAT zijn.
Alleen jammer dat ik, gezien bovenstaande opsomming ook de lul moet zijn, al pleeg ik dan geen roofmoorden en vernielingen en zo.

Ik word gepakt juist OMDAT ik zwak ben, en met mij vele anderen. Ik denk niet dat wij komen demonstreren, ik denk dat we eerder in een hoekje zullen wegkruipen en langzaam weg zullen kwijnen.
pi_87048040
@magnetronkoffie
Je hebt absoluut gelijk!
Bij deze wajong-kosten kun je ondermeer nog tellen:

-CBR die je ook wil keuren en langs een arts stuurt voor eigen rekening.
-Bepaalde medicatie die niet vergoed word maar wel noodzakelijk en op doktersrecept.
-Het kabinet denkt aan een eigen bijdrage voor de psychiater.

En ga zo maar door.
De bekwaamheid van UWV medewerkers en de procedure is ook twijfelachtig maar dat is een verhaal apart.
pi_87048139
quote:
Op maandag 27 september 2010 20:05 schreef schaal_9 het volgende:
Het aantal banen is eindig.
Als gevolg van het minimumloon.
  † In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:46:06 #116
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87048329
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee hoor! We (de VVD dus) gaan gewoon maatregelen treffen om dit piramidespel nog langer door te laten gaan door de huren te verhogen. We pakken gewoon diegenen die te zwak en te ongeorganiseerd zijn om bij ons in Den Haag te komen demonstreren. Lekker slim, toch!
En de christenen? Afpakken van de allerzwaksten in de samenleving? Shame on you!!

Ik had serieus niet gedacht dat ze nog eens keihard de financieel zwakste groepen zouden naaien. Echt niet. Gewoon omdat het niet meer kan. Bij velen staat het water tot de lippen en dit gaat mensen over de rand duwen.

We gaan hier straks echt Amerikaanse toestanden krijgen waar inmiddels 85% van alle vermogen in handen is van de rijkste 1% en tegelijkertijd 40 miljoen mensen onder de armoedegrens leven.

quote:
Middenklasse tegen de arbeidsklasse, die beiden tegen de minima, de minima onderling enz.

Maar je weet welke groep altijd ontzien wordt.

Neem de huurtoeslag. De rijkste 10% van Nederland ontvangt 4 keer zoveel aan HRA als alle huurtoeslag bij elkaar! Zul je ze niet over horen.
pi_87049302
[quote]Op dinsdag 28 september 2010 00:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik begrijp niet goed waarom iemand uit de Wajong meer geld zou moeten krijgen dan iemand in de bijstand? Waarom kan iemand in de Wajong niet onderhouden kan worden door de partner terwijl dit bij de bijstand wel kan?

sorry, Ik zou niet weten hoe ik zo snel aan een partner kom. Is er nu ook al daten voor gehandicapten! Volgens mij zijn er veel wajongers zonder partner.

Ik vind het zelf wel goed als je geen uitkering krijgt als je partner genoeg verdient. Vraag me alleen af wat onder `genoeg` wordt verstaan.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:34:12 #118
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87061420
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goed, okee, soms gebruik ik wel de magnetron voor een snel maaltje, maar mag ik ook eens soms wat luxe in m'n leven hebben?

Dat dus. Mensen die chronisch zieken geen pleziertje gunnen, omdat ze bang zijn voor hogere belasting waardoor ze pleziertje 301 niet meer kunnen betalen (maar pleziertje 1 tm, 300 nog wel )

Ik sta er zelf trouwens beter voor financieel. Ik kan me nog wel luxe veroorloven. Maar dat is ook om dat ik op andere terreinen bereid ben in te leveren. Ik heb geen eigen voordeur, en als een eigen voordeur zou betekenen dat ik geen geld meer heb voor mijn eigen hobby's, dan zal die er niet komen ook. Al wordt dat wel als 'de volgende stap' gezien. Ben nu 30.

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:13 schreef magnetronkoffie het volgende: eigen bijdrage voor als je wegens suicidale ideeen opgenomen moet worden??
Iedereen kent wel die verhalen van een oudoom of achterneef die ergens in 1965 plots in het trapgat hing.

'Ja die was wat ze nu depressief noemn, moar doar proatte je nie over, da was toen nog nie, een psychiater'

Als dit zo door gaat komen die tijden weer teug. Ik zou dat haast als een verlies van beschaving zien. :{

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 04:06 schreef dimiam het volgende:

Ik vind het zelf wel goed als je geen uitkering krijgt als je partner genoeg verdient. Vraag me alleen af wat onder `genoeg` wordt verstaan.
2x het netto minimumloon zou eerlijk zijn, maar ik vermoed dat je met 1500 netto al geacht wordt in je eentje tweeverdiener te zijn..

[ Bericht 8% gewijzigd door Rubber_Johnny op 01-10-2010 14:56:38 ]
pi_87061755
quote:

[..]

Er is ooit een sociaal minimum bepaald, die komt overeen met het bijstandniveau, die dan weer gekoppeld is aan het minimum loon, die op zijn beurt weer op de nominatie staat verlaagd te worden...
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_87121157
quote:

[..]

sorry, Ik zou niet weten hoe ik zo snel aan een partner kom. Is er nu ook al daten voor gehandicapten! Volgens mij zijn er veel wajongers zonder partner.
http://www.zorgvoorbeter.(...)eelden/vriendstapnl/
Soort datingsite voor mensen met een beperking. Vraag me alleen niet hoeveel mensen er gebruik van maken, sta er zelf niet ingeschreven.
Was ook niet echt nodig. Ik hoor geregeld dat ik best een knappe man ben (al doe ik daar niet bepaald veel moeite voor). Echter al m'n relaties duurden nooit langer dan een aantal maanden, vooral door m'n eigen problematiek.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:26:41 #121
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87125610
Een voorstel om arbeidsgehandicapten meer aan het werk te krijgen.

Je bent als gehandicapte verplicht om alle aandoeningen die eventueel van belang zijn voor het functioneren op je werk te melden, ander heb je geen enkele rechtszekerheid wanneer je ziekte werken onmogelijk maakt. Je mond houden erover en solliciteren als ieder ander kan dus niet echt.

Splits die meldplicht nou eens uit in aandoeningen die van invloed zijn op je functioneren in de werktaak zelf (bijvoorbeeld Tourette voor een baliemedewerker, epilepsie voor iemand die met machines werkt,) en aandoeningen die van invloed zijn op de continuïteit van je functioneren (ziektes waarbij je goede en slechte dagen hebt, ziekten die terug kunnen komen, lager energieniveau enz ).

Behoud de meldplicht voor de eerste, laat die vervallen voor de tweede.

De tweede categorie heeft namelijk m.i. geen invloed op je werk, als je er bent functioneer je als ieder ander. Maar het geeft werkgever wel een mooie gelegenheid om werknemers te schiften op fitheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 03-10-2010 11:01:43 ]
pi_87127313
Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal zal ontvouwen. Ik ken nu al voorbeelden van mensen met een verstandelijke handicap(IQ rond 75) die de Wajong nu al uitgetrapt zijn....., omdat ze ooit een poging tot het doen van betaald werk heeft gedaan, wat uiteraard niet goed ging.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:02:18 #123
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87127511
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:53 schreef Big-Ern het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal zal ontvouwen. Ik ken nu al voorbeelden van mensen met een verstandelijke handicap(IQ rond 75) die de Wajong nu al uitgetrapt zijn....., omdat ze ooit een poging tot het doen van betaald werk heeft gedaan, wat uiteraard niet goed ging.
Ik hoop dat we de WAO niet achterna gaan. Met kankerpatiënten in de Bijstand. :{

Ook al omdat het aantal Wajongers veel minder is dan het aantal WAO ers toen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:40:09 #124
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87142113
Ik ben ook Heel Bezorgd. Ben al 3x herkeurd en 3x 80-100% afgekeurd. En dat denk ik bij een 4e herkeuring ook wel te blijven. Maar de herkeuring... Dat is al een Mount Everest voor een onervaren klimmer als ik.
Na de vorige herkeuring ben ik opgenomen geweest. :{

ik vraag me af waarom ze mensen die een aangeboren ontwikkelingsstoornis hebben (ik heb klassiek autisme), én die onder zorg van een instelling voor 24- uurszorg staan, willen/ zo nodig moeten herkeuren.
Het feit van je levenssituatie zegt toch al genoeg? Ik werk toch niet voor niks in een dagbesteding?

Ik vraag me dus echt ten zeerste af of de groep 80-100% Wajongeren nog herkeurd gaat of moet worden?!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 3 oktober 2010 @ 19:42:11 #125
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87142197
En als ze dan nog eens passend werk voor ons hadden..
Ik vind dit een echt na-trap kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')